Reseptikortit

Underground

Eli vieläköhän kenelläkään on olemassa niitä vanhoja ruokaohjekortteja. Taisivat olla kova juttu joskus 80-luvulla. Itse harrastan kokkailua ja ostin ihan mielenkiinnosta täyden laatikollisen kyseisiä kortteja kirpputorilta. Kortteja on ostamassani sarjassa tuhansia ja taisi olla nimeltään Mestarikokki-kerhon kortit kyseessä. Eli ihan uteliaisuudesta kysyisin että onko kellään muulla enää näitä kortteja, joissa on muuten yllättävän hyviä ohjeita.

9

1574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatörköksa

Minulla on koko laatikko ja käytän niitä melko usein: muutama suosikkiohje on juuri tässä laatikossa, taikinoitu häränfilee ja banaanikakku muistuvat mieleen. Aina kun olen suunnittelemassa kekkereitä tapaan käydä lootan läpi, aina sieltä jotain uutta löytyy.

• tarja

täydellinen Kotikokki ruokaohjekerhon kortit...

• kokkaaja

Sain äidiltäni "perintönä" laatikollisen Mestarikokki - kortteja ja ovat vieläkin käytössä. Varsinkin kun olin juuri muuttanut omaan kotiin, käytin kortteja todella ahkerasti.

• Anonyymi

Itelläni ei niitä oo mutta perintönä tulee aikanaan

• innokas kokkaaja

...ihan hyviä ohjeita niissä on...kokeilen tämän tästä jotain ohjetta...

• titta.o

niitä meikäläiselläkin.

Annoin joskus miniälle...

Tosin miniä oppi lopulta paremmin, kun opetin häntä kantapään kautta. Äitinsä kun ei ehtinyt...

• ppu

Hei!
      Etsin Rahkapiirakan ohjetta 16/45. Löytyisikö sinulta?

• Anonyymi

Onko kenelläkään hallussa Kotikokki
      Ruokaohjekerhon päärynä inkivääri kakku reseptiä ??

• Anonyymi

Olivat niin hienoja kun siskolla oli, ostin sitten itsekin kirpparilta, mutta en viitsinytkään käyttää niitä vaan annoin pois. Aika kalliiksi varmasti tullut jos kaikki ostanut, nyt myyvät parillakympillä pois. Edes kirjoja ei tule selattua kun netistä löytyy helposti ohjeita tai keksii itse. Kannattaa tietytsi säilyttää ja käyttää kenellä on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oho! Susanna Laine Puoli seiskassa: "Kuinka outoo..." - Anniina Valtoselta suloinen viesti

Herttaista meininkiä Susanna ja Anniina! Kunnon naisenergiaa ja toisen tsemppaamista! Susanna Laine on juontaja ja näyttelijä, joka juonsi Puoli seit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      3226
    2. Onko sinulla nainen sen miehen kanssa ihan älytön juttu?

Vai mitä se tämä kaikki teidän pelinne täällä oikein on? Jospa se on vain sellaista kevyttä ja ohimenevää ihastumista..? Taitaa olla. Niin minä nyt vä
      Ikävä
      146
      3081
    3. Lopullinen varmistus. Suomi ja Ruotsi eivät liity Natoon

Suomen ja Ruotsin liittyminen Natoon on estetty Erdoganin toimesta: https://www.is.fi/politiikka/art-2000008826412.html Tämä on pieni askel Erdogani
      Maailman menoa
      581
      2114
    4. Uskallatko laittaa tuntomerkkejä

Samaan kommenttiin sekä itsestäsi, että kaivatustasi?
      Ikävä
      100
      1907
    5. Karmeita juttuja tapahtuu

Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa Kankaanpäässä – Tunneli oli pimeä, koska edellis­yönä oli alkanut ”kesä­sammutus”.
      Kankaanpää
      66
      1366
    6. Taidat mies olla sellainen

että minne menetkin,saat naiset ihastumaan itseesi.....vähän luulen,että useampi nainen on jäänyt kiinni sinuun....olet lempeä ja itsevarma,hymyilet j
      Ikävä
      67
      1290
    7. Rantis vähän pyöristynyt?

Nikosta nyt tänään julkaistut kuvat näyttävät hänen olevan varsin hyvävointisen näköinen. Syyttäjähän ei vaadi hänelle lisää vankeutta tästä toisen s
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1194
    8. Mitä tapahtui? Bachelor-Timo paljastaa, miksi suhde Sonjaan ajoi karille: "Ehkä ei kuitenkaan..."

Rovaniemeltä kotoisin oleva Timo Harvey, 32, halusi sitoutua, löytää rakkauden ja asettua aloilleen. Kauden viimeisessä jaksossa Bachelor-Timo valitsi
      Bachelor
      9
      1036
    9. Miksi syntymättömien lasten oikeutta elämään puolustavat saamme kurat niskaamme?

😏 Eikö yhteiskunnan tule puolustaa sen heikoimpia ja seuraavaa sukupolvea joka tilanteessa?
      Luterilaisuus
      518
      1023
    10. 188 - 8 oli Natoäänestyksen tulos eduskunnassa

Nytkö sitten pulinat pois, kun on kansan(edustajat) puhuneet. Poissa oli 3 kansanedustajaa.
      Maailman menoa
      430
      967
    Aihe