Reseptikortit

Underground

Eli vieläköhän kenelläkään on olemassa niitä vanhoja ruokaohjekortteja. Taisivat olla kova juttu joskus 80-luvulla. Itse harrastan kokkailua ja ostin ihan mielenkiinnosta täyden laatikollisen kyseisiä kortteja kirpputorilta. Kortteja on ostamassani sarjassa tuhansia ja taisi olla nimeltään Mestarikokki-kerhon kortit kyseessä. Eli ihan uteliaisuudesta kysyisin että onko kellään muulla enää näitä kortteja, joissa on muuten yllättävän hyviä ohjeita.

12

3052

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatörköksa

Minulla on koko laatikko ja käytän niitä melko usein: muutama suosikkiohje on juuri tässä laatikossa, taikinoitu häränfilee ja banaanikakku muistuvat mieleen. Aina kun olen suunnittelemassa kekkereitä tapaan käydä lootan läpi, aina sieltä jotain uutta löytyy.

• tarja

täydellinen Kotikokki ruokaohjekerhon kortit...

• kokkaaja

Sain äidiltäni "perintönä" laatikollisen Mestarikokki - kortteja ja ovat vieläkin käytössä. Varsinkin kun olin juuri muuttanut omaan kotiin, käytin kortteja todella ahkerasti.

• Anonyymi

Itelläni ei niitä oo mutta perintönä tulee aikanaan

• innokas kokkaaja

...ihan hyviä ohjeita niissä on...kokeilen tämän tästä jotain ohjetta...

• titta.o

niitä meikäläiselläkin.

Annoin joskus miniälle...

Tosin miniä oppi lopulta paremmin, kun opetin häntä kantapään kautta. Äitinsä kun ei ehtinyt...

• ppu

Hei!
      Etsin Rahkapiirakan ohjetta 16/45. Löytyisikö sinulta?

• Anonyymi

Löytyy

• Anonyymi

Onko kenelläkään hallussa Kotikokki
      Ruokaohjekerhon päärynä inkivääri kakku reseptiä ??

• Anonyymi

Olivat niin hienoja kun siskolla oli, ostin sitten itsekin kirpparilta, mutta en viitsinytkään käyttää niitä vaan annoin pois. Aika kalliiksi varmasti tullut jos kaikki ostanut, nyt myyvät parillakympillä pois. Edes kirjoja ei tule selattua kun netistä löytyy helposti ohjeita tai keksii itse. Kannattaa tietytsi säilyttää ja käyttää kenellä on.

• Anonyymi

Mulla on iso kasa kortteja

• Anonyymi

Muutaman kortin säästin ja loput annoin exälle, kun exän nyksä tarvitsi opetella ruuanlaittoa ilmeisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      25
      2104
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      91
      1921
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      88
      1891
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1603
    5. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      488
      1456
    6. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1454
    7. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1377
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      48
      1257
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      73
      1124
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1119
    Aihe