vatsalihakset kuntoon!

anu

Hei!

Vatsalihakseni kaipaavat treenausta taas parin vuoden tauon jälkeen. Olen normaalipainoinen, ja haluaisin olla timmissä kunnossa ensi kesänä biitsillä. Eli kuinka monta kertaa viikossa pitäisi vatsalihasliikkeitä tehdä, ja kuinka monen viikon/kuukauden jälkeen alkaa tuloksia näkyä?

Aikoinani tein semmosen perussetin, eli 20-60 "nykyä", eli ylävatsalihasliikettä, sitten 20 sivuttaista, ja 20 alavatsalihasliikettä. Onko se tarpeeksi?

2

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korsto

Olennaista, mikäli tahdot vatsan ERITTÄIN timmiin kuntoon, on ruokavalion tarkkailu, ja säännöllinen treenaaminen, sanoisin, että 2-3 kertaa viikossa on hyvä määrä, ja vatsalihasliikkeitä kannattaa vaihdella esim.3 viikon välein, ei pääse nääs tottumaan samaan liikkeeseen.

Itse teen kerralla n.100-200 toistoa, ja se tuntuu olevan minulle sopiva määrä, kun tulee muutenkin treenattua. Välillä sitten lyhyitä sarjoja kovalla vastuksella(rautaa). Ja kyllä, ns. 6-pakki löytyy..tsaas nähdä joulun jälkeen..heh..

Ja itseään kannustaakseen, kokeile vaikkapa kuukauden välein, mikä on vatsalihasten kunto sillä vanhalla tutulla lukion vatsalihastestillä..eli montako situpia minuutissa. Eli jos nyt saat 30/min, niin pistä toukokuun tavotteeksi 60 toistoa..mikä on jo kohtuullisen kova tulos.

• punttimimmi

Rasvahan ei pala vatsalihasten päältä mitenkään paikallisesti, eli se että teet niitä lihaksia siellä alla ei tuo niitä vielä esille. Vaikka olisit kuinka normaalipainoinen, niin hus hus lenkille siitä.
      Ja aika vähäiseltä nuo toistomääräsi kuulostavat. Itse teen vinoja about 100, suoria saman verran (tyyliä vaihdellen ja painoilla!) ja alavatsaakin paljon enemmän kuin tuon 20.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe