Salt & Vinegar -sipsit!

Onko missään?

Parisen vuotta sitten Estrellalla oli valikoimissaan mahtavia Salt & Vinegar -"etikkasipsejä", mutta jostain kumman syystä niitä ei koskaan missään mainostettu ja pian ne sitten katosivat kaupoista kokonaan. Estrellalle ollaan soitettu monta kertaa että missä sipsit, mutta sieltä kun vihdoin saatiin tuotepäällikkö kiinni, tuli vastaus että niitä ei Suomen tuoteluettelossa enää ole.

Suomalaisella Weekends Snacksillä kuulemma on myös oma versio etikkasipseistä, onko joku sellaisia nähnyt/maistanut? Pringlesillä oli Briteissä myös Salt & Vinegar -tuubi, mutta kalliiksi tuli niin pienien erien ostelu.

Luulisi että kirpeät sipsit olisivat enemmänkin suomalaisten makuun, kunhan niitäkin vain promottaisiin kuten muita makuja. Olenko ainoa etikkasipsien ystävä vai harmittaako muitakin tämän maun puuttuminen?

25

9445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LHR

      ... ollessani Walkerin valmistamia etikkasipsejä ja laatta meinasi lentää ja vedet tuli silmiin kun niitä maistelin! Mutta kai niistä joku tykkää...

      • Olio

        Kyllä mäkin niistä pidin ja harmi jos ovat kadonneet.


      • Killi

        Mä söin elämäni ensimmäiset (ja viimeiset) etikkasipsit Englannissa 10 vuotta sitten...
        En ihmettele etteivät ne suomen valikoimassa kauaa olleet.

        Yök yök!


      • Anonyymi

        Walkerin on parhaita. Herkkua.


    • kioskilla käynyt

      Tuo on niitä perusbrittiläisiä makuja. Britanniassa monella on nimittäin tapana ottaa fish and chips -annokseensa mausteeksi viinietikkaa. Ovat tottuneet tuohon makuyhdistelmään (etikka & peruna) jo pienestä pitäen.

    • Patu

      Tämä on niitä kuuluisia makukysymyksiä eli noista joko tykkää tai sitten ei, en usko että kukaan niitä maistanut jää siihen välimaastoon, on sen verran kuitenkin valikoimaa muutakin.

      Saksassa oli myös etikkasipsejä, siellä niitä opin syömään ja suru tuli puseroon kun ne täältä Suomen kaupoista katosivat. Himohan niihin tuli ja niitä meni helposti pussi illassa (yksin). Toisaalta hyvä ettei niitä enää ole, voisi muuten olla tämäkin hemmo muutamaa vaatekokoa suurempi...

    • joni

      viinietikkasipsit hakkaa tosiaan kaikki kermajuustosekamelskat mutta kun niitä ei saa mistää. Olen testannut niitä weekend snacksejä mutta niissä ei taida olla oikeaa perunaa vaan vehnäjauhoja suurin osa. Pringlesit myöskin taitavat olla jotain muuta kuin perunaa mutta niissä on oikeanlainen etikkamiksaus. Lay brändi tekee viinietikkaa mutta niitä on aika hankalaa saada suomesta. jostain etnokaupoista löytyy. tosin niitä on viimeaikoina alkanut näkymään enemmän mutta eivät tietenkään tuo etikkaa k.kauppaan jostain syystä. joskushan tästä liikkui sellainen kaupunkilegenda että estrellan sipseissä etikan voimakkuus on liian korkea suomalaisnormeille mutta tuekinpa pitää paikkansa. täytyy vaan tyytyä napostelemaan näitä ulkomailla esim espanjassa ja saksassa hyvät valikoimat luonnollisesti englannin lisäksi.

      • itsekin etsinyt

        Itse olen ihmetellyt jo 6-12kk aivan samaa asiaa; eli ehdin jo englannissa asuessani rakastua salt&vinegar-sipseihin ja olin aivan onnesta mykkyrällä, kun estrella toi saman maun suomeen, olin sen sipsi-lajikkeen suur-kuluttaja, mutta nyt niitä ei enää tosiaankaan ole marketeissa näkynyt, mikä on itselleni ja näemmä muutamalle muullekin todellinen menetys, koska ne ovat aivan loistavan MAUKKAITA ja herkullisia...

        Eli, pitäisiköhän meidän kehittää jokunen kansanliike asiasta, eikö esim saksalainen Lidl voisi niitä ottaa valikoimiinsa, mikäli suomen kaupat muuten niitä vierastavat??

        Uskoisin, että maulla tulisi olemaan menekkiä...


      • Onko missään?
        itsekin etsinyt kirjoitti:

        Itse olen ihmetellyt jo 6-12kk aivan samaa asiaa; eli ehdin jo englannissa asuessani rakastua salt&vinegar-sipseihin ja olin aivan onnesta mykkyrällä, kun estrella toi saman maun suomeen, olin sen sipsi-lajikkeen suur-kuluttaja, mutta nyt niitä ei enää tosiaankaan ole marketeissa näkynyt, mikä on itselleni ja näemmä muutamalle muullekin todellinen menetys, koska ne ovat aivan loistavan MAUKKAITA ja herkullisia...

        Eli, pitäisiköhän meidän kehittää jokunen kansanliike asiasta, eikö esim saksalainen Lidl voisi niitä ottaa valikoimiinsa, mikäli suomen kaupat muuten niitä vierastavat??

        Uskoisin, että maulla tulisi olemaan menekkiä...

        Hienoa huomata että en sittenkään ole yksin! Lidl voisi aivan hyvin alkaa tuomaan saksalaisia Chio Chipsin Vinegar-sipsejä. Ovat ohuita ja ihanan kirpakoita, nytkin niitä saisi tilattua ruotsalaisesta webbikaupasta, 175g pussin hintaan 1,75€...

        Kumma kyllä kun itse käytiin ihan livenä Ruotsissa toiveikkaina että kyllä näillä vinegar-sipsejä kaupoistaan löytyy niin yhdestäkään ei löydetty!

        Mutta nythän tuo yksi Suomen suurimmista sipsivalmistajista ostettiin Norjaan, ehkä siellä tajuttaisiin kokeilla viinietikan taikaa suomalaisiin -ja näkyvämmällä markkinoinnilla!!!


    • Porkkana

      ...punnitse&säästä -ketjusta (sori mainos) oon ostanut sellaisia pikkupusseja etikkasipsejä. Kyseinen ketju myy mm. luomua, reilua kauppaa sekä monia (ilmeisesti?) englantilaisia tavaramerkkejä (myös japanilaisia, intialaisia yms. pöperöitä). Ei ihan aina ole niitä sipsejä, valikoimat kai vaihtelee sen mukaan mitä ovat tilanneet.

    • ?

      olen itse vasta 13v, ja olen koittanut etsiä näitä tiettyjä sipsejä, mutta en ole löytänyt. olen asunut englannissa kun olin 5v ja tulimme suomeen takas kun täytin 8v. muistan kun englannissa pyysin äitiä ostamaan minulle niitä vinegar sipseja, mutta sain niitä vain harvoin koska olin perheen ainoa joka tykkäsi niistä. on tooosi harmi ettei niitä myyä suomessa, mutta tietääkö joku myydäänkö niitä ruotsin puolella????

      • rauskuttelija

      • oikea laitalinkki
        rauskuttelija kirjoitti:

        suomessa myydään nykyään taas estrellan salt&vinegar sipsejä. ainakin citymarketissa on.

        tossa kuva http://www.estrella.fi/images_fi/saltvinegar.jpg

        myyty jo vuosia, kaikki kauppiaat eivät vain tilaa niitä valikoimiinsa. Eivät kai mene niin hyvin kaupaksi, että kannattaisi.


      • 2346789876543456

        venäjällä o pringlesin ainakin ja monta vuotta ollu.


    • ...

      Nuo on kyllä pahoja kuin helvetti. En ihmettele yhtään, miksi ei ollut menestys Suomessa.

      • Mauni

        Olet väärässä, ne ovat helvetin herkullisia.


      • --------
        Mauni kirjoitti:

        Olet väärässä, ne ovat helvetin herkullisia.

        En ole. Jos minä sanon että ne on pahoja niin ne on! Niistä tykkää vain ne joilla ei ole ollenkaan makuaistia.


      • 567890+09876789
        -------- kirjoitti:

        En ole. Jos minä sanon että ne on pahoja niin ne on! Niistä tykkää vain ne joilla ei ole ollenkaan makuaistia.

        tykkäätkö salmiakista? Saa kakki muut ihmiset maailmalla melkein oksentaa. mut suomalaiset tykkää :)


      • 1234567890
        -------- kirjoitti:

        En ole. Jos minä sanon että ne on pahoja niin ne on! Niistä tykkää vain ne joilla ei ole ollenkaan makuaistia.

        Jos minä sanon että ota pää pois hanurista niin ota! ..mutten sano :D


    • Pienenä tipsinä, että voihan näitä tehdä itsekin, jos vain viitsii.

      Mausta tavalliset ranskanperunat - tai tee itse vaikka mieluummin veneperunoita - ja mausta ne hyvällä suolalla ja mallasviinietikkalla. Tuo viimeinen sana on se vaikein: mallasviinietikka, koskapa sitä ei ihan joka kaupasta saa. Mikään muu viinietikka ei ikävä kyllä tuo samaa makua.

      Lidlissä olen ainakin nähnyt jotain myynnissä, samoin etnisissä kaupoissa on ollut. Mallasvinietikkaa syntyy käsittäkseni oluenvalmistuksen sivutuotteena, joten ei ihme, että se on Brittein saarilla siksi yleinen mauste.

      Mallasviinietikka on erinomaista mielestäni majoneesin tekoon, koska sillä on varsin syvä ja selvä etikkainen maku verrattuna moneen muuhun viinietikkaan ja se poistaa majoneesista muuten siinä joskus olevaa turhan rasvaista, tahmeaa makua.

      Tiedoksi Fish'n Chips-herkuttelijoille: ei sitä etikkaa ole tarkoitus niinkään niihin kaloihin laittaa - pilaa ja vetistää vain hyvän, rapena kuorrutuksen - vaan pottuihin ja silloinkin vain kun potut ovat kääreessään kuumia. Kuumat ranskanperunat vetävät viinietikan sisäänsä ja maustavat ne melko syvältä.

    • keittopeitto

      Löytyykös näitä enää mistään. Itsekin Englannissa tykästyin niiden makuun. Aluksi maku tuntui oudolta, mutta sitten jäinkin koukkuun.

    • Chibsendale

      Kettles on hyvä merkki, sen sipsit on parhaita.

      Jos haluaa tehdä itse niin ostaa "Malt Vinegar" etikkaa niin maku on oikea.

    • Anonyymi

      Siistiä että Suomestakin löytyy näin monta hyvien sipsien arvostajaa!

      Päivitystä tilanteeseen: kävin prismassa ja sieltä löytyi kolmea erilaista Salt&Vinegar sipsiä. Estrellaa (ne ovat tosin muuttaneet makua ja reseptiä parin viime vuoden aikana?) Deliciestin Isoja sipsejä pikku paketissa ja sitten kotimaisia Oikian suola&viinietikka perunasipsejä. Kaikki kolme pakettia päätyivät ostoskärryyn, viikonloppuna on sitten sipsipäivä!

      Lidlissäkin on mun mielestä ainakin ollut pikkupusseissa ihan suht hyvän makuisia Salt&Vinegar sipsejä ainakin joidenkin kampanjaviikkojen aikana.

    • Anonyymi

      Mallasviinietikkaa ei tietääkseni saa mistään suomessa tällä hetkellä. Ketjussa mainittuja Estrellan perunalastuja kyllä on myynnissä ainakin minun lähikaupassani. Pussi saisi olla tosin vähän pienempi eli sellainen saman kokoinen, kuin Walkersin perunalastut eli alle 50 g.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä että se Estrellan pakkauskoko on vähän turhan iso.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe