Mihin profetian henki perustuu?

Pakstori.

Ateisti sanoisi, että "prfetianhenki" on ihmisen oma psykoosi, saada omia kuvitelmiaan ja näkyjään todeksi. Tämä ei ole koko totuus, koska ihmiseen on usein otettu yhteyttä, telepaattisesti ja näkyinä ja ilmestyksinä, ja jos joku sellaisen ihmeen pystyy lähimmäiselleen tekemään, ettei hän ala vain omasta kulahtaneesta päästään kaikkea juoruilemaan ja sepittämään ei hän ole väärä profeetta. "Siellä missä kaksi tai kolme, yhdessä Messiaan kanssa hyväksyy ja rukoilee jotakin, siellä kaikki toteutuu". Mooses tosin kielsi ennustamasta, mutta eipä tuota noudattanut Jeesuskaan, en tiedä miksi sitä ei kannattanut noudattaa.. Merkeistä ennustaminen, on tietysti kova sana vieläkin, mutta näyistä ennustaminen on isompi asia...

Eli oikea profeetta EI KERRO OMIA ajatuksiaan, tämä on vaikea joidenkin hihhulien ymmärtää. Joku alkaa suorastaan itte kuvittelemaan kaikenlaista, ja näkemään jos mitäkin maalimansotia, vaikka kaksi ja oli ja seuraavaan menee varmaan yli 800 vuotta, koska Ilmestyskirja lupasi jopa 1000 vuotta nyt rauhaa.. Säälittävää tietysti, että väärät profeetat eivät kunnioita isiensä ja setiensä kuolemaa vihan aikana, vaan ruvetaan heti uudestaan manamaan esiin tusina uutta vihanaikaa, puutuvine 7 vuosinepäivineen Danielin näystä esimerkiksi, ja muutetaan sekin ties miksi lähitulevaisuuden ajaksi, jossa kaikki pyhät olisi temmattu murhattuina Tuonelan pilviinsä Taivaaseen. YMMÄRTÄKÄÄ: Jo Ilmestyskirja 19 sisälsi Pedon nousun ja tuhon, kun se soti Karitsaa vastaan, ja todella, 1900-luku sisälsi kaksi maailmansotaa... Mutta seuraavalla kerralla niin helppo samaistus: luku per sata vuotta EI TOIMI, se helevetin helppo Saatana luvataan sitoa 2000-luvun alussa, ja se on nyt tehty....
1000 vuotta? Saattana sanoo, että se on vain binäärinen ja 8 vuotta, ja Muslimit kyllä riehuivat Syyriassa ja Libyassa, juurikin tuohon aikaan, ja olivat vanhan aatun vallassa kristitykin Ukrainassa, kun luulivat kirjoitusvirheeksi 1000 vuotta => 1000 = 8 binäärisenä.... Se on kuitenkin pitempi rauhan aika.... Myöskin Ilmestyskirjan 18 luvun portto sidotaan ja Isebel, tekemästä liikaa aviottomia lapsiaan, jotka ovat liian haureita, ja kaikenlaisten murhavimmojen vallassa, kuten paraskin Amerikan leffa aina on.

3

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä on luvassa

      Sellaistahan se on kun paha on maailmassa ja aina pahemmaksi menee.
      Se joku kun on tullut tuhoamaan ja tappamaan.

    • "Eli oikea profeetta EI KERRO OMIA ajatuksiaan"
      _______

      Käsitykseni mukaan profetia on vajavaista. Kaikki pitää tutkia ja hyvä on syytä pitää. Henkimaailma on todellinen. Sielu ja sielullisuus ovat todellisia. Siksi on Raamattu. Näin olen asiat ymmärtänyt. Raamattu antaa uskon. Mitä muuta ihminen tarvitsee?

    • ååppå

      "Ateisti sanoisi, että "prfetianhenki" on ihmisen oma psykoosi"

      Ei. Sanon että se on kirjoitusvirhe.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe