Hei vaan kaikille. Kysyisin asiantuntijoilta onko maailmankaikkeuden alkuun panema hiukkaspuuro ja sen räjähtäminen tiedettä, kemiaa, matematiikkaa, fysiikkaa vai faktaa?
Kiitos etukäteen kaikille asiallisesti vastanneille.
Mitä maailmankaikkeus on?
5
239
Vastaukset 5
"Kaikki on fysiikkaa. Paitsi matematiikka."
- Vastaukseni
Se voisi hyvin olla filosofiaa, minkä takana on sielu ja sen vanha tietämys. Vai eikö?
Se voisi olla meille ihmisille annettu älykäs haaste, mitä jokainen yrittää ratkaista omalla kokemuksellaan. Siksihän me täällä olemme.
Siihen ei varmaankaan ole yhtä vastausta, vaan kehittyneiden yksilöiden argumentaatio, mistä taas opimme lisää.
Kun löytää oman rauhan ja viisauden, tietää mitä maailmankaikkeus on. Näin minä sen näkisin.
Maailmankaikkeus olet sinä itse, sekä kaikki ympärilläsi tapahtuva - ilman aikaa ja paikkaa. - minaolen
"Kun löytää oman rauhan ja viisauden, tietää mitä maailmankaikkeus on. Näin minä sen näkisin.
Maailmankaikkeus olet sinä itse, sekä kaikki ympärilläsi tapahtuva - ilman aikaa ja paikkaa."
Täysin samaa mieltä. Olemme kaikki ruumiillistumia maailmankaikkeuden energiasta, tähän elämään omasta halustamme syntyneitä. Kaikilla on sielu, jonka jokainen löytää kun on sen aika. - Kaiken alku
Maailmankaikkeus ei ole saanut alkuaan missään räjähdyksessä. Niin sanottu "alkuräjähdys" on vain nimi tapahtumalle, jossa maailmankaikkeus syntyi.
Kaiken alkua tutkii kosmologia niminen tieteenala. - fysiikan opiskelija
Alkuräjähdys oli singulariteetti eli tila, jota ei voida selittää nykyisillä fysiikan laeilla. On totta, että kyseessä ei ollut räjähdys, vaan paremminkin aika-avaruuden valoa nopeampi laajentuminen. Tämä ei kuitenkaan riko fysiikan lakeja, koska inflaatiossa informaatiota ei siirry, vaan hiukkasten välinen etäisyys kasvaa.
Jotta alkuräjähdyksen ominaisuuksia voidaan kuvailla tarkasti, tarvitaan luultavasti kvanttigravitaatioteoria, joka yhdistäisi painovoiman ja kvanttiteorian. Syy tälle on, että tilassa, jossa etäisyydet ovat Planckin pituutta pienempiä (joka on siis HYVIN HYVIN pieni!), kvanttigravitaation uskotaan muuttuvan vallitsevaksi.
Eli alkuräjähdyksen tila ei toimi nykyisen fysiikan ymmärrysten mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3161325Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3101277- 981043
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50988- 103935
- 106930
- 111782
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh20734- 69621
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5607