olen nuori nainen ja seurustellut vakavasti mieheni kanssa vuoden. olemme asuneet yhdessä noin neljä kk ja suunnattomasti ärsyttää välillä miehessä seuraavat seikat.
Mies ei siivoa. Sotkee. Ei siivoa.
Jättää likaisia vaatteita lattialle ympäri kämppää.
Kun teen ruokaa, mies syö,ja jättää astiat pöytään. Apua tulee vastahakoisesti vasta sitten kun sanon, ja siitä saan nalkuttaja nimityksen. Mies ei kertakaikkiaan auta mitenkään kotitöissä. Miten saan sanotuksi siitä ilman että vaikutan nalkuttavalta?! ärsyttää aivan helvetisti.
yhdessä asumisen huonot puolet
15
1677
Vastaukset
- eivind
Voi hyvä tyttö, soppaanpa olet sotkeutunut!
Älä lähde tuohon, siitä ei tule loppua jos et sinä sitä lopeta.
Älä siivoa tyypin sotkuja, menköön töihin samoissa lattialla lojuneissa ryysyissä, jos ei osaa laitta paikoilleen ja pyykätä.
Syököön roiskeläppiä tai maksalaatikkoa jos ei keittiöhommat maistu!
Selaa vaikkapa näitä keskusteluita, naiset valittavat samaa vielä vuosien ja vuosien yhteiselon jälkeenkin!
Jos haluat viettää loppuikäsi keittiörättinä, jatka passaamista; jos haluat oman elämän; laiskamato pihalle tai rätti ja kauha käteen!
Mieluummin heti! - miesvm_1967x
Siis jos ei osaa edes omia astioitaan viedä tiskiin/koneeseen niin voi hyvää päivää. Onneton nahjus! On sulla oikeus nalkuttaa kuitenkin jos jätkä on noin kääkiö!
Tunnustan että jätän minäkin likaisia vaatteitani makkarin nurkkaan kasaan, yleensä kun menen alakertaan saunaan niin ei tule vietyä vaatteita pyykkikoriin. Mutta tosiaan kun kasaa kertyy niin vien koko kasan kerralla koneeseen ja pesen vaatteeni ihan itse. - Ala pakata
Mies näyttää kiristävän sinua nalkuttajan leimalla..
Miksi sulle on tärkeää olla olematta nalkuttaja, etkö luota omiin mielipiteisiin?
Mä teen miehelle selväksi että jos hän on eri mieltä, niin hänen on perusteltava kantansa. Mutta millään haukkumanimellä se ei tule saamaan mitään aikaiseksi, kuin äkkilähdön ovesta ulos.
Mut se huono puoli tosiaan yhdessä asumisessa on, että menetit viimeisen valttikortin: et voi sanoa miehelle että lähde mäkeen, etkä voi itsekään lähteä minnekään koska molemmat olette omassa kodissanne. Näin pikkuhiljaa alat sietää enemmän ja enemmän kiristystä.
Sano että vielä yksi vittuilu ja ala etsii samalla kämppää jo itsellesi, koska se vittuilu tulee sieltä varmasti kuin junan vessa, ja joudut toteuttaan uhkauksesi.
mut se on ainoo mikä miehiin toimii. Toinen vaihtoehto on se että jäät siihen, panttaat itseäsi ettet olisi "nalkuttaja" hyi kamala, ksoka haluat säilyttää kiiltävän sädekehän. Mut vaikka kuinka yrittäisit olla nalkuttamatta niin kun mies on tuon kiristyskeinon keksinyt nii hän tulee käyttämään sitä, ja kun se toimii hän menettää sua kohtaan kunnioituksensa.
Ala pakata, ei mulla muuta. - oppeliini1
Tiesitko ennen yhteenmuutoanne miehen käytostavoista? Muuttuiko hn tuollaiseksi porsaaksi vasta yhteenmuuttonne jälkeen?
On hyvä ett huomaat nyt jo suhteellisen alussa ett tuo mies ei edusta ihailemaasi aviomiesehdokasta. Sääli vain kun kerkesitte jo muutta yhteen, mutta sinä voit alkaa pakkaamaan kimpsusi ja kampsusi jo tänään.
Mikään ei ole niin hermoja repivää kuin jatkuvasti nalkuttaa toiselle aikuiselle käytostavoista.Tiedät jo melko tarkkaan ettei mies tule muuttamaan tapojaan; joitakin ihmisiä ei sekasotku häiritse. He ovat täydellisen onnellisia eläessään kuin siat läävässä. - oppia ikä kaikki..
Possu mikä possu.kerran possu ni aina possu.yök..Vaadi mieheltä siisteyttä jos meinaa sun hurmata.Hyvin yksinkertaista.muussa tapauksessa käske lähtemään.
- aloittaja hedoesnothing
kiitos vastauksista! ennen yhteenmuuttoa mies oli oikea kullannuppu, tiskasi jne. nyt sit homma pyörähtäny ylösalasin.. jos ei ala tajuta tilannetta nii.. en kyllä kauan tollasta kattele.
- piparminttuli
Itseppä olet asuinkaverin valinnu. Kannattaa miettiä mitä sinä haluat tulevaisuudessa. Jos se ei ole tätä, niin kuin näyttää, istuta hänet pöydän ääreen ja jutelkaa. Kerro hälle mitä elämältä ja parisuhteelta haluat. Ja kysy mitä hän haluaa. Onko hällä edes halua muuttua, vai onko hän sitä mieltä että kotityöt nyt vain kuuluu naiselle. Jos näet että tilanteeseen ei voi tulla muutosta muuta pois. Kerro se myös hälle ilman kiukuttelua. Kerro miksi ei kannata jatkaa. Rakkaudenkaan takia ei kannata kenenkään kotiapulaiseksi ryhtyä ellei se ole vapaaehtoista.
Jotkut miehet nyt vain on sitä mieltä että koti kuuluu naiselle ja se hoitaa kaiken siihen liittyvän. Ja on naisiakin jotka haluaa tehdä kaiken itse, ei halua että mies puuttuu niihin. Vakka kantensa valitkoon. - otaammattisiivooja
Ihanne olisi, jos olisi varaa palkata siivousapua perussiivoukseen. Strategiset paikat pidetään siistinä se on selvää! Likaista ei siedä kukaan, sekaisuuttakin sietää, kunhan kodin perussiivous tehdään säännöllisesti.
Jää aikaa tehdä niitä omia mielenkiintoisia juttuja;))- hedoesnothing
kiitos! tänään käyn läpi tän homman miehen kanssa. jos ei ole halua muuttua ei ole mullakaan halua jäädä. vaikka rakastan miestä suunnattomasti..
- Arvosta itseäsi!!
Älä helvetissä kajoa mihinkään "muusani kokkaa, siivoaa ja paijaa, ja jos ei niin on vaikee nalkuttaja"-ääliöön.
Orjuus on lakkautettu.- 4+17
Aloituksesta mieleeni juolahtaa että onko suhteessanne muitakin ongelmista? Miten lapset, ottavat loistavaa roolimallia teistä..
- Yksi mies
Meillä on hieman sama tilanne, mutta olen mies joka on 3-vuorotyössä ja teen taloudellisen tilanteen takia usein myös ylitöitä. Avovaimoni viihtyy työssään ja viettää 1-2 iltaa viikosta työkavereiden kanssa ulkona, tullen yleensä 21-00 kotiin. Viikonloppuisin hän sitten näkee muita kavereitaan. Itse käyn sitten harrastamassa kun on vapaata aikaa :)
Joten tiskaan noin 90% tiskeistä
Pyykkään noin 80%
Vien roskat, kierrätettävät jutut, teen remontit.
Pihatöitä avokkini tekee noin 50%.
Ruokaa yleensä laitamme itsellemme, toisen ollessa poissa kotoa. Syömme yhdessä noin kahdesti viikosti. Toisen laittaessa pääruoan, toisen alku/jälkiruoan ja kattaessa pöydän yms.
Viime aikoina sitä on itsekin alkanut miettiä, että mitä tässä nyt sanois ja tekis. Yhteinen aika vähissä ja hieman itseä harmittaa kun työhön matkoineen kuluu myös yleensä 0700-1700 ja tietää, että sitten kotitöihin. Etenkin kun remontoin taloa.- kaikki hyvin :)
Oletko kertonut avokillesi harmistuksestasi? Jos olet, mitä hän on vastannut?
Onko naisesi syyllinen, että remontoit taloa?
Olen yrittäjä, teen töitä aamu kahdeksasta yö kahteenkin, 6-7 pvä viikossa. Hoidan kotityöt kaikkineen 100% itse. Alakouluikäisen lapsen hoidan koulun ulkopuolisesta ajasta 90% itse, 10% hoitaa isovanhemmat, silloin kun itsellä työt estävät hoidon. Koiran hoidan 99% itse, 1% verran lapsi käyttää koiraa ulkona. Lomaa en pidä koskaan.
Eikä harmita YHTÄÄN. On vain ihanaa saada itse päättää kaikesta miten mikäkin asia tehdään. Rakastan työtäni, lastani, koiraani, ja elämääni kaiken kaikkiaan. Ei ole mitään valittamista, jokainen on oman elämänsä luoja. - hedoesnothing
kaikki hyvin :) kirjoitti:
Olen yrittäjä, teen töitä aamu kahdeksasta yö kahteenkin, 6-7 pvä viikossa. Hoidan kotityöt kaikkineen 100% itse. Alakouluikäisen lapsen hoidan koulun ulkopuolisesta ajasta 90% itse, 10% hoitaa isovanhemmat, silloin kun itsellä työt estävät hoidon. Koiran hoidan 99% itse, 1% verran lapsi käyttää koiraa ulkona. Lomaa en pidä koskaan.
Eikä harmita YHTÄÄN. On vain ihanaa saada itse päättää kaikesta miten mikäkin asia tehdään. Rakastan työtäni, lastani, koiraani, ja elämääni kaiken kaikkiaan. Ei ole mitään valittamista, jokainen on oman elämänsä luoja.kiitos vastauksista! kerroin miehelleni, etten jaksa olla tässä "roolissa" että aina joudun hänen sotkut siivoomaan eikä apua heru. mies varmaan vähän hämmentyi, sano että lupaa parantaa tapansa ja huolehtimaan myös kotitöistä.
noh, opetin miehen pyykkäämään, pesemään lattioita, siivoamaan vessaa.. huomas varmaan miten rankkaa on ollu tehdä kaikki miehen puolesta. nyt tässä pari viikkoo katellu miten hommat sujuu; alku oli hyvä mutta siitähän sekin hiipui. pari kertaa kertaa kerkes levittää itsenäisesti pyykit. tiskaa ja korjaa pöydän nykyään, se on hienoa. en tiiä mitä tässä tekis jos nyt jo kerrostalo kämpässä asuminen tällästä, jaksa kuvitella mitä sit omakotitalossa. heitän kohta varmaa hanskat tiskiin. siitäpä seuraavalle naikkoselle oikein huomaavainen mies! - hedoesnothing
kaikki hyvin :) kirjoitti:
Eikä harmita YHTÄÄN. On vain ihanaa saada itse päättää kaikesta miten mikäkin asia tehdään. Rakastan työtäni, lastani, koiraani, ja elämääni kaiken kaikkiaan. Ei ole mitään valittamista, jokainen on oman elämänsä luoja.kiitos vastauksista! kerroin miehelleni, etten jaksa olla tässä "roolissa" että aina joudun hänen sotkut siivoomaan eikä apua heru. mies varmaan vähän hämmentyi, sano että lupaa parantaa tapansa ja huolehtimaan myös kotitöistä.
noh, opetin miehen pyykkäämään, pesemään lattioita, siivoamaan vessaa.. huomas varmaan miten rankkaa on ollu tehdä kaikki miehen puolesta. nyt tässä pari viikkoo katellu miten hommat sujuu; alku oli hyvä mutta siitähän sekin hiipui. pari kertaa kertaa kerkes levittää itsenäisesti pyykit. tiskaa ja korjaa pöydän nykyään, se on hienoa. en tiiä mitä tässä tekis jos nyt jo kerrostalo kämpässä asuminen tällästä, jaksa kuvitella mitä sit omakotitalossa. heitän kohta varmaa hanskat tiskiin. siitäpä seuraavalle naikkoselle oikein huomaavainen mies!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733