Kerro esimerkkejä elävästä elämästä? Usein täällä sanotaan, että ei haluta tyhmää kumppania, mutta millainen ihminen on tyhmä?
Millainen on oikeasti tyhmä ihminen?
175
12189
Vastaukset
- Naiset on tyhmiä
Yks puolituttu nainen seurusteli erään miehen kanssa useita vuosia .Sinä aikana oppi /pääsi tietämään että kyseinen tyyppi on käyttäny huumeita, varastellu, pahoinpidelly ex-tyttöystävää ja tätäkin naista, raha-asioissa ei voinu luottaa pätkääkään tähän tyyppiin ts. täysi rikollinen ja yhteiskunnan elätti. Meni tekemään lapsen tälle ukolle ja lapsen ollessa vuoden ikäinen erosivat. Muuttivat erilleen.
Muutama kuukausi eron jälkeen tämä ukko tuli käymään naisen luona ja pyysi saada käydä varastossa, missä hänellä ei ollut yhtään tavaraa, vain naisen tavaroita. No poliisit tuli vierailulle ja kyselivät tämän ukon liikkeistä naiselta, oli kuulemma varastanut tavaraa jostain, arvokasta sellaista. Pyysivät luvan käydä naisen varastossa ja nainen antoi luvan. Sieltähän ne varastetut tavarat löytyivät ja nainen sai haasteen käräjille ja sieltä tuomion. Varmaan tänäkin päivänä ihmettelee, että miksi se mies hänelle niin ilkeän tempun teki... Periaatteessa vissiin älykkään vastakohta. Minulle siitä tulee mieleen ihminen, jolla on huonot hoksottimet ja yleistiedot. Sellainen, jolle pitää selittä asiat kahteen kertaan tai jonka yleissivistys perustuu BB:n katsomiseen, Tallinnassa käymiseen ja luuloon, että Lontoo on USA:n pääkaupunki.
- Muistakaa
helka kirjoitti:
Yhdyn Ratikkakuskiin.
käyttää kumia!
- Anonyymi
Mulle pitää selittä asian kaks kertaa tai kolme tai jopa joskus neljä kertaa ja työskentelen vaikeamassa tehtävässä töissäni olen vähän monitoimi mies työpaikallani osaan melkein kaiken siellä, pakkamista en osaa se on ainut.
Se vaikein työtehtävä on mulla 20 juttua pitää osata samalla hoitaa, keskti 3 kuukautta oppia tuo työ vaikka tyhmä oon päältä luulee ekaks mutta sit se istuu siellä - Anonyymi
helka kirjoitti:
Yhdyn Ratikkakuskiin.
Älkää yhtykö.
- Anonyymi
Mää en yhdy tohon, mää yhdyn vaan siihen että olemme kaikki tyhmiä, emme ketään ole niin fiksuja kun luulemme
- Anonyymi
Vastaus on ; Canada!
(Kummeli Hummeli) - Anonyymi
helka kirjoitti:
Yhdyn Ratikkakuskiin.
Entä jos ratikkakuski on naimisissa ja on uskollinen sille vaimolleen. Ei sitä voi noin vain yksin päättää yhtyä jos toinen ei ole siinä päätöksessä mukana. Muuten siitä tulee sanktio.
- Kіs-kіsu
Tyhmä ihminen on kuin alkoholi. Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei saisi vielä pahemmaksi sen avulla.
- Hau-hauva
Alkoholi onkin viisasten juoma, pysy erossa vaan.
- Anonyymi
täh
- Anonyymi
täh
- Anonyymi
=/
ja, niitä on 7 miljardia, maailmassa, =/
N, eli Paksu Pekka, - Anonyymi
Eihän se alkoholin vika ole jos siitä ihminen tyhmäksi tulee ja tyhmyyksiä tekee. Ei se väkisin itse sitä korkkia avaa ja sinne ihmisen kurkkuun tunkeudu.
Viina on viisasten juoma ja rapajuopot tyhmyyttään sillä itsensä tuhoaa. Lääkkeeksi se on tarkoitettu ja pienellä annoksella. Suuremmilla annoksilla itsensä tuhoamista hitaasti ja lopulta kituen.
- 14+6
Itse seurustelin yhden tytön kanssa joka ei ollut penaalin terävin kynä. Ei tiennyt milloin Suomi itsenäistyi, ei tajunnut mitään vitsejä vaan kaikki piti selittää (komediaelokuvissa tuli aika usein tökkäisiä olkapäähän ja sano "selitä tämä sitten elokuvan jälkeen"), kuka oli Mooses, kuka oli Abraham Lincoln, kuka oli Stalin jne. listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tämä oli aluksi jollakin tavalla söpöä, mutta alkoi raivostuttaa pikku hiljaa enemmän ja enemmän.
- _Sinkkunelli_
Niin tyypillistä miehille... Suoranainen tyhmyys ja sivistymättömyys on kauniissa naisessa aluksi niin söpöä ja herttaista. Tärkeintä on kunhan panettaa ja naista on mukava esitellä niin, että kaverit on kateellisia.
Menee jokunen vuosi, kun perheen perustamisen jälkeen mies havahtuu, että hyvänen aika, kenen kanssa minä oikein olenkaan yhdessä?! Ei tämä olekaan yhtään mitään mitä minä hain ja toivoin. Ei ole mitään muuta yhteistä kuin asuntolaina ja lapset. Mistään ei puhuta.
Tuo jos mikä on tyhmää, ettei tajua millaiselle perustalle hyvä parisuhde kannattaa rakentaa. Älykkäästäkin miehestä tulee silmissäni bimbo, jos hänen naisensa on 14 6:n kuvailemaa tasoa... - Jii007
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Niin tyypillistä miehille... Suoranainen tyhmyys ja sivistymättömyys on kauniissa naisessa aluksi niin söpöä ja herttaista. Tärkeintä on kunhan panettaa ja naista on mukava esitellä niin, että kaverit on kateellisia.
Menee jokunen vuosi, kun perheen perustamisen jälkeen mies havahtuu, että hyvänen aika, kenen kanssa minä oikein olenkaan yhdessä?! Ei tämä olekaan yhtään mitään mitä minä hain ja toivoin. Ei ole mitään muuta yhteistä kuin asuntolaina ja lapset. Mistään ei puhuta.
Tuo jos mikä on tyhmää, ettei tajua millaiselle perustalle hyvä parisuhde kannattaa rakentaa. Älykkäästäkin miehestä tulee silmissäni bimbo, jos hänen naisensa on 14 6:n kuvailemaa tasoa..."Niin tyypillistä miehille... Suoranainen tyhmyys ja sivistymättömyys on kauniissa naisessa aluksi niin söpöä ja herttaista. Tärkeintä on kunhan panettaa ja naista on mukava esitellä niin, että kaverit on kateellisia."
Sanot sinä, joka uskot kemiaan ja muulla ei ole merkitystä kunhan kehoa kihelmöi. _Sinkkunelli_ kirjoitti:
Tuo jos mikä on tyhmää, ettei tajua millaiselle perustalle hyvä parisuhde kannattaa rakentaa. Älykkäästäkin miehestä tulee silmissäni bimbo, jos hänen naisensa on 14 6:n kuvailemaa tasoa...Tiedä tuosta tyypillisyydestä. Tyhmä voi olla ihan hyvä (vaki)pano ja kelvata muuhun kevyeeseen huvitteluun. Harva sellaista kuitenkaan vaimoksi ja lastensa äidiksi kelpuuttaa. Toki aina rapatessa roiskuu eikä kaikki miehetkään niitä penaalin terävämpiä kyniä ole.
- _Sinkkunelli_
Jii007 kirjoitti:
"Niin tyypillistä miehille... Suoranainen tyhmyys ja sivistymättömyys on kauniissa naisessa aluksi niin söpöä ja herttaista. Tärkeintä on kunhan panettaa ja naista on mukava esitellä niin, että kaverit on kateellisia."
Sanot sinä, joka uskot kemiaan ja muulla ei ole merkitystä kunhan kehoa kihelmöi.Et näemmä ole sisälukutaitoinen, kun olet typistänyt kirjoittamani pelkästään tuohon... Voi voi poika sinua. Laitapas tähän suora lainaus, mistä voi noin päätellä.
- 14+6
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Tuo jos mikä on tyhmää, ettei tajua millaiselle perustalle hyvä parisuhde kannattaa rakentaa. Älykkäästäkin miehestä tulee silmissäni bimbo, jos hänen naisensa on 14 6:n kuvailemaa tasoa...En puhuisi exästäni noin tylysti ja oli hän ihan fiksu niissä asioissa mistä tiesi jotain. Vaikka exäni ei ollut kauhean älykäs niin minua vetosi hänessä mm. hänen hyväsydämmisyys muita kohtaan, samanlaiset elämän arvot ja terveelliset elintavat. Kaikissa ihmisissä on puutteensa, itseni mukaan lukien, ja kuvittelin ettei tuo asia haittaisi niin paljon. Olin väärässä.
- Minä
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Tuo jos mikä on tyhmää, ettei tajua millaiselle perustalle hyvä parisuhde kannattaa rakentaa. Älykkäästäkin miehestä tulee silmissäni bimbo, jos hänen naisensa on 14 6:n kuvailemaa tasoa...Eihän 14 6 kuvaillut millään tapaa viestissään ex-tyttöystävänsä ulkonäköä, mutta oletat sen automaattisesti olleen kaunis! 14 6 avoimesti kertoi omalle kohdalleen osuneen esimerkin ja sen jälkeen sinä alat haukkumaan asian olevan niin tyypillistä miehille, vaikka kyseessä oli naisen yleistietouden puute! Voisin tehdä em. viestisi perusteella myös oletuksen omasta ulkonäöstäsi, mutta jätän sen kuitenkin kirjoittamatta.
- _Sinkkunelli_
Ratikkakuski kirjoitti:
Tiedä tuosta tyypillisyydestä. Tyhmä voi olla ihan hyvä (vaki)pano ja kelvata muuhun kevyeeseen huvitteluun. Harva sellaista kuitenkaan vaimoksi ja lastensa äidiksi kelpuuttaa. Toki aina rapatessa roiskuu eikä kaikki miehetkään niitä penaalin terävämpiä kyniä ole.
Kyllä minun tuttavapiirissäni on muutama tapaus, joista huomaa, että mies on halunnut itselleen kauniin ja "haasteettoman" naisen, joka ei liikaa pohdiskele vaan laittaa itsensä ja kodin nätiksi. Siis sellaisen kivan kotihengettären, joka ei tunnista Norjan lippua eikä ole koskaan kuullutkaan ebolasta tai tiedä kuka on Kim Jong-un, eikä häntä se edes vaivaa. Ihailee vain miestään, joka on niin fiksu (nainen siis pitää tuollaisten asioiden tietämistä poikkeuksellisena). Mies on selvästi vaivaantunut välillä, mutta ilmeisesti muut avut sitten näissä tapauksissa kompensoivat paljon.
- _Sinkkunelli_
Minä kirjoitti:
Eihän 14 6 kuvaillut millään tapaa viestissään ex-tyttöystävänsä ulkonäköä, mutta oletat sen automaattisesti olleen kaunis! 14 6 avoimesti kertoi omalle kohdalleen osuneen esimerkin ja sen jälkeen sinä alat haukkumaan asian olevan niin tyypillistä miehille, vaikka kyseessä oli naisen yleistietouden puute! Voisin tehdä em. viestisi perusteella myös oletuksen omasta ulkonäöstäsi, mutta jätän sen kuitenkin kirjoittamatta.
Totta, oletin naisen olleen kaunis vaikkei niin sanottu. On tullut varmaan palstailtua liikaa, kun sitä uskoo että enemmistölle miehistä naisen ulkonäkö on erittäin tärkeä, ellei tärkein, kriteeri parin valinnassa...
- Minä
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Totta, oletin naisen olleen kaunis vaikkei niin sanottu. On tullut varmaan palstailtua liikaa, kun sitä uskoo että enemmistölle miehistä naisen ulkonäkö on erittäin tärkeä, ellei tärkein, kriteeri parin valinnassa...
On hyvä että uskallat tunnustaa tehneesi mahdollisesti pieleen menneitä johtopäätöksiä. Erehtyminen on inhimillistä.
- Anonyymi
En tiedä sitten onko tuo tyhmyyttä. Monella voi olla ns huono yleissivistys tai ei tiedä jotain mikä muka pitäisi tietää. Ehkä sellaiset ns yleissivistävät asiat ei kiinnosta kaikkia mutta voivat olla taas monissa asioissa ihan täyttä kultaa. Mulle tulee itellä tosi usein iq points dropping olo eikä monet hommat pysy päässä vaikka miten väännettäs:D Mutta sitten on taas tosi kiva kertoa jotain jos jotain oikeasti kiinnostaa. Tai kuunnella kun huomaa että jotain oikeasti kiinnostaa tai haluaa ihan vaan näkökulmaa johonkin. Musta on ainakin ihan oikeasti tosi aitoa ja herttasta jos sanoo ettei tiedä ja antaa samalla kuvan että on avoin ja haluaa vaihtaa näkökulmia... Vähän "pöllönä" olo on sitäpaitsi ihan prkleen hauskaa välillä varsinkin jos samanhenkinen ihminen jonka kanssa voi sitten nauraa kummankin jäisyydelle. Jos toi ylemmän kommentin kuvaus on tyhmän ihmisen määritelmä niin kai mä sitten olen hulluna vähän vinksahtaneisiin ihmisiin. Pitääkö kaiken olla niin justiinsa
- Anonyymi
Vaikka ei ois terävä, ei se tyhmäks semmosta sanota, en usko että ketään ihminen edes pysty määrittelemään sitä, koska olemme kaikki tyhmiä, ei ihminen oo järkevä olento
- Anonyymi
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Kyllä minun tuttavapiirissäni on muutama tapaus, joista huomaa, että mies on halunnut itselleen kauniin ja "haasteettoman" naisen, joka ei liikaa pohdiskele vaan laittaa itsensä ja kodin nätiksi. Siis sellaisen kivan kotihengettären, joka ei tunnista Norjan lippua eikä ole koskaan kuullutkaan ebolasta tai tiedä kuka on Kim Jong-un, eikä häntä se edes vaivaa. Ihailee vain miestään, joka on niin fiksu (nainen siis pitää tuollaisten asioiden tietämistä poikkeuksellisena). Mies on selvästi vaivaantunut välillä, mutta ilmeisesti muut avut sitten näissä tapauksissa kompensoivat paljon.
Eikä se tarvitse olla edes vaimo/tyttöystävä. Riittää työelämässäkin näitä. Ihan oikeasti todella ärsyttävää yrittää keskustella yleisasioista, jos toinen "kuka se on", "missä se on", "ei mua kiinnosta", "mikä se on" jne. Jos ihmisillä ei ole mitään hajuakaan yleissivistyksestä/-asioista, mutta tietää kaiken vain joistain helvetin hömppä tositeevee-ohjelmista, niin ei alljoa kiinnosta jutella pätkääkään, ei edes niihin työasioihin liittyen. Miten helvetissä ne on päässeet edes kouluista läpi?
- Anonyymi
Et siis ollut ihastunut häneen, vaan oli hänen kanssaan että sinullakin oli joku kun kavereillasikin oli. Olit sen toisen kanssa välittämättä hänen tunteistansa.
Ei sinullakaan sitten sitä tunneälyä ole. Älykkyyttä on montaa eri lajia. Kirjaviisaalla on hyvä muisti, mutta todellinen älykkyys punnitaan ongelmanratkaisukykynä erilaisissa haastavissa tilanteissa jotka tulevat äkkiarvaamatta elämässä vastaan ja sekunnissa parissa sinun tulee selvittää miten mahdat siitä tilanteesta hengissä selvitä kun tilanne on ensimmäinen sillä saralla. Tajuat että pelolle ei ole tilaa ja sinun täytyy voittaa se jotta onnistut mahdollisesti selviämään siitä hengissä. Olet lukenut viikko sitten lehdestä kuinka joku toinen oli vastaavassa tilanteessa tapaturmaisesti kuollut ja se ehtii välähtää mielessä ja tiedostat että sen ja pelon ajatteleminen ei ehdi kuvioon mukaan, ei ole aikaa. Aika tuntuu hidastuvan ja ehdit kuin ihmeen kaupalla tiedostamaan mitä sinun pitää tehdä siinä tilanteessa. Heität rukouksen yläilmoihin ja jätät Herran haltuun tapahtuu mitä tapahtuu. Ja mikä riemu kun selviät siitä.
&
Nautin siitä kun lasken lukuja nopeammin kuin joku toinen laskimella. Jos sillä kestää kauan niin sanon sen ääneen jos hän on aliarvioinut minut aiemmin. Minut aliarvioineet ovat sitten hämmästyneet. Näytän sillä etteivät he tunne minua tarpeeksi ja ketään ei tule aliarvioida.
Monet piilottavat älykkyytensä. Minä piilotan sen siksi, että se kertoo minulle paljon heistä jotka toisia ihmisiä itseään tyhmempinä pitää. Näin minulla on etulyöntiasema itseään parempina pitävien suhteen. Välillä kannattaa leikkiä tyhmää, niin toisen ihmisen tarkoitusperät tulevat nopeasti ilmi ja aikaa ei tuhlaudu turhaan suhteeseen ja hän paljastaa lopulta itsensä eli ajatuksensa ja tarkoitusperänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ei ois terävä, ei se tyhmäks semmosta sanota, en usko että ketään ihminen edes pysty määrittelemään sitä, koska olemme kaikki tyhmiä, ei ihminen oo järkevä olento
Ihminen on puhuva apina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ollut ihastunut häneen, vaan oli hänen kanssaan että sinullakin oli joku kun kavereillasikin oli. Olit sen toisen kanssa välittämättä hänen tunteistansa.
Ei sinullakaan sitten sitä tunneälyä ole. Älykkyyttä on montaa eri lajia. Kirjaviisaalla on hyvä muisti, mutta todellinen älykkyys punnitaan ongelmanratkaisukykynä erilaisissa haastavissa tilanteissa jotka tulevat äkkiarvaamatta elämässä vastaan ja sekunnissa parissa sinun tulee selvittää miten mahdat siitä tilanteesta hengissä selvitä kun tilanne on ensimmäinen sillä saralla. Tajuat että pelolle ei ole tilaa ja sinun täytyy voittaa se jotta onnistut mahdollisesti selviämään siitä hengissä. Olet lukenut viikko sitten lehdestä kuinka joku toinen oli vastaavassa tilanteessa tapaturmaisesti kuollut ja se ehtii välähtää mielessä ja tiedostat että sen ja pelon ajatteleminen ei ehdi kuvioon mukaan, ei ole aikaa. Aika tuntuu hidastuvan ja ehdit kuin ihmeen kaupalla tiedostamaan mitä sinun pitää tehdä siinä tilanteessa. Heität rukouksen yläilmoihin ja jätät Herran haltuun tapahtuu mitä tapahtuu. Ja mikä riemu kun selviät siitä.
&
Nautin siitä kun lasken lukuja nopeammin kuin joku toinen laskimella. Jos sillä kestää kauan niin sanon sen ääneen jos hän on aliarvioinut minut aiemmin. Minut aliarvioineet ovat sitten hämmästyneet. Näytän sillä etteivät he tunne minua tarpeeksi ja ketään ei tule aliarvioida.
Monet piilottavat älykkyytensä. Minä piilotan sen siksi, että se kertoo minulle paljon heistä jotka toisia ihmisiä itseään tyhmempinä pitää. Näin minulla on etulyöntiasema itseään parempina pitävien suhteen. Välillä kannattaa leikkiä tyhmää, niin toisen ihmisen tarkoitusperät tulevat nopeasti ilmi ja aikaa ei tuhlaudu turhaan suhteeseen ja hän paljastaa lopulta itsensä eli ajatuksensa ja tarkoitusperänsä.Ja jos toinen testaa kysymyksillä sinua se kertoo paljon siitä kysyjästä/testaajasta.
- varamiess
mahtoi olla ihana pimu!
- ovat ovelia
Tyhmät ovat ovelia. Tämä syystä, että vailla heillä onkin riittävästi älyä, etteivät ole eläimiä, heillä on liian vähän älyä, etteivät tunteet ja ahneus hallitsisi sitä.
Niinpä tyhmät ovat ovelia, koska he käyttävät älyään ahneutensa, kateutensa ja tunteidensa renkinä.
Hyvä esimerkki tyhmästä on erästä tuttava nainen, joka jatkuvasti soittelee sukulaiselleni tämän kaltaisia puheluita: Voitko käyttää kaupassa x, siellä on kahvi tarjouksessa 2,5 euroa paketti.
Pohditaan sitten järjellä tuota ehdotusta. Tuttavani ajaa naisen luokse 5 kilometria autolla, sitten he ajavat 10 kilometriä kauppaan jossa kahvitarjous on. Sen jälkeen ajetaan takaisin naisen luokse 10 kilometriä, ja tuttavani ajaa vielä 5 kilometriä kotiaan. Ajomatkaa tulee siis 30 kilometriä kahvitarjouksen vuoksi.
Tyhmät ovat ovelia. Heitä ohjaa tunteet, ahneus, kateus jne... he ovat riittävän älykkäitä ollakseen ovelia, mutta liian tyhmiä ollakseen järkeviä.- Anonyymi
Tuttava sai maksun luonnossa, kannatti käyttää kaupassa.
Tuota en nyt pidä tyhmyytenä mutta kuvittelee muiden avuliaisuus on tyhmyyttä. Itsepähän menettää tärkeän tuen eli karmanlaki
En tykkää sanasta tyhmä, koska se ei pidä totuutta sisällä.
Ihmiset ei ole tyhmiä vaan enemmän harjaantuneita ja vähemmän harjaantuneita ja tarkoitan harjoittelua eikä harjaamista.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mutta erityisen älykkäitä voi olla.🥰
Olet ihan oikeassa harjaantumisesta, mutta tyhmän ja älykkään erottaa siitä kykeneekö kehittymään… oivaltaako harmaantua.
- Anonyymi
Tyhmät ovat ovelia. Heitä ohjaa tunteet, ahneus, kateus jne... he ovat riittävän älykkäitä ollakseen ovelia, mutta liian tyhmiä ollakseen järkeviä
Erittäin hyvä👍😄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ihan oikeassa harjaantumisesta, mutta tyhmän ja älykkään erottaa siitä kykeneekö kehittymään… oivaltaako harmaantua.
Ihmeellisiä näkemyksiä täälä, ei kyl erota, moni kommentoija puhuu paskaa täälä, niin että hirvittää oikein minkälaisia suomalaisia täälä on kommentoimassa
- Anonyymi
Oletko sinä itse tuo tuttava? Olit tai et, niin tuttava se tyhmä on jos ei saa maksua kyydittävältä kyydistä. Ei ole tyhmä se joka pyytää kyytiä vaan se joka ilmaiseksi kuljettaa.
Jos et ole tuo henkilö joka autolla kuljettaa tuttava naista niin asiahan ei sinulle kuulu.
Kettu on ovela koska on viisas, Tyhmä ei siis voi olla ovela. Pata kattilaa soimaa. - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tuota en nyt pidä tyhmyytenä mutta kuvittelee muiden avuliaisuus on tyhmyyttä. Itsepähän menettää tärkeän tuen eli karmanlaki
En tykkää sanasta tyhmä, koska se ei pidä totuutta sisällä.
Ihmiset ei ole tyhmiä vaan enemmän harjaantuneita ja vähemmän harjaantuneita ja tarkoitan harjoittelua eikä harjaamista.Älä pidä meitä tyhminä - kyllä tuo tajuttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmät ovat ovelia. Heitä ohjaa tunteet, ahneus, kateus jne... he ovat riittävän älykkäitä ollakseen ovelia, mutta liian tyhmiä ollakseen järkeviä
Erittäin hyvä👍😄Komppaan sua.
Anonyymi kirjoitti:
Älä pidä meitä tyhminä - kyllä tuo tajuttiin.
Kunhan hassuttelin sanoilla.
- ätmi
Se on nainen, joka jakelee itseään kaiken maailman jännäjörnijöille, kunnes sitten pari äpärää porsineena odottaa jonkun aisurin alistuvan elättäjäksi.
- 5+13
BB- ja sinkkulaiva-aloituksia postaava ihminen on tyhmä! Hyvin tyhmä!
- _Sinkkunelli_
Millainen on tyhmä? Ainakin näitä kaikkia:
Ei halua mitään uutta omien käsitystensä vastaista tietoa. Hän ei muutenkaan kaipaa tietoa mistään. Hänen mielestään kun koulu on käyty, elämä siltä osin on valmis.
Ei ymmärrä, että erehtyminen on inhimillistä.
Luulee tietävänsä, eikä taatusti kysy varmistuakseen jostain asiasta.
Ei osaa olla kriittinen, vaan uskoo kaiken mitä hänen ihannoimansa auktoriteetit sanovat.
Ei yhtään seuraa mitä maailmalla tapahtuu.
Luulee kaikkien ihmisten ajattelevan samalla tavalla kuin hän itse.
Pitää erilaisuutta merkkinä huonommuudesta ja tyhmyydestä.
Ei ajattele nenäänsä pidemmälle, on hyvin lyhytnäköinen eikä osaa järkeillä tekojensa seurauksia.
Toistaa samoja virheitä uudelleen ja uudelleen.
On ahne, itsekäs, pettää ja valehtelee.
Kantaa kaunaa muille ja on kateellinen.
On vastuuntunnoton eikä arvosta muita ihmisiä.
Ei ymmärrä huumoria.
-> Lyhyesti: älykkäällä ihmisellä on joustava, avoin ja oikeudenmukainen mieli, tyhmällä taas sen vastakohta.- Minä
Voi olla myös fiksuutta ajaa asioita eteenpäin kovalla ehdottomuudella ja jääräpäisyydellä. Ainakin jossakin ääritilanteessa näin saavutetaan paras lopputulos.
- 30+30
Pois lukien "ei seuraa mitä maailmalla tapahtuu", kuvasit juuri osuvasti tyypillisen humanistiseen tiedekuntaan kuuluvan hömppätutkintoa suorittavan maailmanparantajanaisen :D
- timantinkova atm
>Ei yhtään seuraa mitä maailmalla tapahtuu.
>On ahne, itsekäs, pettää ja valehtelee.
>Kantaa kaunaa muille ja on kateellinen.
>On vastuuntunnoton eikä arvosta muita ihmisiä.
>Ei ymmärrä huumoria.
Älykkäällä voi olla kaikki nämä ominaisuudet. - _Sinkkunelli_
timantinkova atm kirjoitti:
>Ei yhtään seuraa mitä maailmalla tapahtuu.
>On ahne, itsekäs, pettää ja valehtelee.
>Kantaa kaunaa muille ja on kateellinen.
>On vastuuntunnoton eikä arvosta muita ihmisiä.
>Ei ymmärrä huumoria.
Älykkäällä voi olla kaikki nämä ominaisuudet.Okei, tuo huumorikohta ehkä on vähän kyseenalainen tässä, koska huumoria voi olla niin erilaista. Siitä kuitenkin pidän kiinni, että oikeasti älykäs ymmärtää, että pitää olla selvillä edes jollain tasolla mitä ympärillä tapahtuu.
Aidosti älykäs ymmärtää, että on kaikkien edun mukaista käyttäytyä muut huomioiden, koska muuten ennen pitkää se kosahtaa omaan nilkkaan kuitenkin. Muille kaunan kantaminen tai kateellisuus taas vahingoittaa eniten itseä ja omaa mielenrauhaa, joten sellainen ei ole älykästä.
Älykäs ihminen toimii siten, että pyrkii varmistamaan oman selviytymisensä elämässä ja se voi olla erittäin hankalaa, jos ei ota muita ihmisiä ja tapahtumia ympärillään huomioon. Tarvitaan kylmän logiikan lisäksi myös sosiaalista älykkyyttä.
Ehkä voisi puhua kokonaisälykkäästä, jolloin luettelemani asiat toteutuvat sekä osaälykkyydestä, jollainen vaikka joku autisti voi olla. Autisti saattaa pystyä ratkaisemaan teorian kaikesta, muttei selviä arjestaan yksin ilman tukea. Hän ei ymmärrä lainkaan muita ihmisiä, mistä johtuen voi tulla konflikteja ja torjuntaa. Saattaa olla, että kokonaisälykkyyden puutteen vuoksi autistin teoria ei koskaan tule julki, koska autistilla on niin isoja ongelmia kommunikaatiossa ja yhteydessä muihin ihmisiin. - _Sinkkunelli_
30+30 kirjoitti:
Pois lukien "ei seuraa mitä maailmalla tapahtuu", kuvasit juuri osuvasti tyypillisen humanistiseen tiedekuntaan kuuluvan hömppätutkintoa suorittavan maailmanparantajanaisen :D
Maailmassa tarvitaan maailmanparannusta ja hömppääkin. Tämä olisi aika karu ja kolkko paikka ilman niitä. -Toki rajansa kaikella... :)
- Dominus ac Redemptor
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Okei, tuo huumorikohta ehkä on vähän kyseenalainen tässä, koska huumoria voi olla niin erilaista. Siitä kuitenkin pidän kiinni, että oikeasti älykäs ymmärtää, että pitää olla selvillä edes jollain tasolla mitä ympärillä tapahtuu.
Aidosti älykäs ymmärtää, että on kaikkien edun mukaista käyttäytyä muut huomioiden, koska muuten ennen pitkää se kosahtaa omaan nilkkaan kuitenkin. Muille kaunan kantaminen tai kateellisuus taas vahingoittaa eniten itseä ja omaa mielenrauhaa, joten sellainen ei ole älykästä.
Älykäs ihminen toimii siten, että pyrkii varmistamaan oman selviytymisensä elämässä ja se voi olla erittäin hankalaa, jos ei ota muita ihmisiä ja tapahtumia ympärillään huomioon. Tarvitaan kylmän logiikan lisäksi myös sosiaalista älykkyyttä.
Ehkä voisi puhua kokonaisälykkäästä, jolloin luettelemani asiat toteutuvat sekä osaälykkyydestä, jollainen vaikka joku autisti voi olla. Autisti saattaa pystyä ratkaisemaan teorian kaikesta, muttei selviä arjestaan yksin ilman tukea. Hän ei ymmärrä lainkaan muita ihmisiä, mistä johtuen voi tulla konflikteja ja torjuntaa. Saattaa olla, että kokonaisälykkyyden puutteen vuoksi autistin teoria ei koskaan tule julki, koska autistilla on niin isoja ongelmia kommunikaatiossa ja yhteydessä muihin ihmisiin."Aidosti älykäs ymmärtää, että on kaikkien edun mukaista käyttäytyä muut huomioiden, koska muuten ennen pitkää se kosahtaa omaan nilkkaan kuitenkin. Muille kaunan kantaminen tai kateellisuus taas vahingoittaa eniten itseä ja omaa mielenrauhaa, joten sellainen ei ole älykästä."
Vai että "aidosti älykäs". :D Ei ole olemassa mitään aidosti tai ei-aidosti älykkäitä, vaan ihmisillä on vahvuuksia älykkyyden eri osa-alueilla. Sosiaalisesti älykäs on sosiaalisesti älykäs, matemaattisesti älykäs on matemaattisesti älykäs, kielellisesti älykäs on kielellisesti älykäs jne. ja blaa blaa blaa. Jotkut voivat olla kaikilla ns. moniälykkyyden alueilla lahjakkaita, ja se on hieno juttu sinänsä, mutta ei tällaisetkaan ihmiset ole sen aidommin älykkäitä kuin vaikka suuri nero Newton, joka oli erakko eikä todellakaan ollut sosiaalisesti älykäs. - erkki-täti
Dominus ac Redemptor kirjoitti:
"Aidosti älykäs ymmärtää, että on kaikkien edun mukaista käyttäytyä muut huomioiden, koska muuten ennen pitkää se kosahtaa omaan nilkkaan kuitenkin. Muille kaunan kantaminen tai kateellisuus taas vahingoittaa eniten itseä ja omaa mielenrauhaa, joten sellainen ei ole älykästä."
Vai että "aidosti älykäs". :D Ei ole olemassa mitään aidosti tai ei-aidosti älykkäitä, vaan ihmisillä on vahvuuksia älykkyyden eri osa-alueilla. Sosiaalisesti älykäs on sosiaalisesti älykäs, matemaattisesti älykäs on matemaattisesti älykäs, kielellisesti älykäs on kielellisesti älykäs jne. ja blaa blaa blaa. Jotkut voivat olla kaikilla ns. moniälykkyyden alueilla lahjakkaita, ja se on hieno juttu sinänsä, mutta ei tällaisetkaan ihmiset ole sen aidommin älykkäitä kuin vaikka suuri nero Newton, joka oli erakko eikä todellakaan ollut sosiaalisesti älykäs.Historiankirjojen mukaan Newton oli sietämättömän ylimielinen töksäyttelijä, josta ei pidetty.
Uskoisin, ettei Newtonia myöskään kiinnostanut mitä ympäröivässä maailmassa tapahtui. Riitti kun tuli ateriat naaman eteen ja puhtaat kalsarit ilmestyivät makuuhuoneeseen.
Mitenkään vähättelemättä; hän oli yhden alan ukkeli henkeen ja vereen, ja siinä sivussa jäi häneltä paljon kokematta elämästä.
Olemme inhimillisiä, joten Newtonia voi myös ymmärtää. Eli hänenkin älynsä oli rajallinen. Miltei epäinhimillinen ponnistus älylle olisi ollut, jos hän olisi jaksanut seurata esim. muotia ja olla aikakauden sääntöjen määrittelemä hienostunut herrasmies harrastustensa ohella. - Anonyymi
Olet monessa asiassa oikeassa,tyhmä on tyhmä ,jos ei ymmärrä toista ihmistä ei ymmärrä muutakaan.tyhmyyden arvostelee ympärillä olevat ihmiset.Jos ei ymmärrä heti kaikkia juttuja ei ole tyhmä vaan ajattelee hitaammin,Miettien😊
- Anonyymi
Kuvailit juurikin mun siskon.
- Anonyymi
Minä kirjoitti:
Voi olla myös fiksuutta ajaa asioita eteenpäin kovalla ehdottomuudella ja jääräpäisyydellä. Ainakin jossakin ääritilanteessa näin saavutetaan paras lopputulos.
Tai sitten se menee päin mäntyä. Sopisi sitä toistakin ihmistä välillä kuunnella ja antaa sille toiselle suunvuoro, Kaksi näkökantaa antaa paremmat selviytymismahdollisuudet kun yksi joka tuee ihmisen suusta joka on omasta mielestään aina oikeassa vaikka ei ole.
Tuo kirjoituksesi perusteella olisit voinut olla mun sisko.
- viksu ja vilmaattine
Kyllä tyhmä on tyhmä. niitä tapaa suvussa, töissä, koulussa ja missä milloinkin. Heille asioiden ymmärtäminen on vain jotenkin ylitsepääsemätöntä. Olen mensan jäsen ja nopea oppimaan asian kuin asian. On hyvin turhauttavaa kun asiaa ei ymmärretä ja joutuu itsekin kuuntelemaan näitä rautalangasta vääntämisiä. Tuohon kylläkin tottuu. Tyhmempi ihminen voi kuitenkin olla hyvä ystävä minulle. Se että olen älykkäämpi kuin joku toinen ei tarkoita, että tietäisin kaiken kaikesta. monet tyhmätkin sukulaiseni tai ystäväni tietävät monestakin asiasta enemmän kuin minä voisin ikinä tietää, pelkästään kiinnostuksen puutteesta.
- Yleissivistyksen puute
- Kyvyttömyys kyseenalaistaa asioita (uskoo sokeasti, mitä muut hänelle syöttävät esim. politiikassa kannattajien joukossa on paljon näitä joojoo-ihmisiä)
- Sitä, ettei osaa pitää suutaan kiinni asioiden suhteen, joista ei oikeasti ole hajuakaan.
- Haluttomuus oppia uusia asioita tai näkökulmia.
- Ehdottomuus, joustamattomuus ja junttimainen jääräpäisyys.
Siinä nyt muutama mitä tuli mieleen- ¿ Poo Poo
Nämä taitavatkin olla omia taipumuksiasi eikös vaan?
- Nefertiti-
Ex-poikaystäväni. Jätkälle sai takoa rautalangasta kuinka nouset metrotunnelista maanpäälle ja kaiken sai suorastaan tavata ennen kuin ymmärsi edes pääpiirteittäin sinne päin mitä milläkin tarkoitin. Kyllästyin junttimaisuuteen ja dumppasin kundin.
- ohnoes
Et taida itsekään olla mikään penaalin terävin kynä jos päädyt parisuhteeseen ihmisen kanssa jota et tunne sen vertaa, että onko se tyhmä vai ei.
- Anonyymi
ohnoes kirjoitti:
Et taida itsekään olla mikään penaalin terävin kynä jos päädyt parisuhteeseen ihmisen kanssa jota et tunne sen vertaa, että onko se tyhmä vai ei.
Minä tapassin kerran siistin ja kohteliaan miehen. Olin hyvin pettynyt joka kerta tavatessa hän puhui puuronkeitosta ja siivoamisesta ja äidistä. Harmitti että se meni niin
- 5+7
Palsta täynnä todella tyhmiä ihmisiä, mitä muita esimerkkejä tarvit.
- Anonyymi
Vain älykkäät kykenevät brassaileen, niinku jörkka!
- 14+4
Marianne ja sinkkunelli on hyviä esimerkkejä millainen on tyhmä nainen. Stellaria on mun mielestä ihan suht. fiksu.
- _Sinkkunelli_
Perustele, kiitos. :)
- 7+12
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Jankkaatte aina tyhjänpäiväisiä asioita ja intätte kokoajan vastaan kaikessa.
- _Sinkkunelli_
7+12 kirjoitti:
Jankkaatte aina tyhjänpäiväisiä asioita ja intätte kokoajan vastaan kaikessa.
Kerropas ihan omin sanoin mikä on mielestäsi tyhjänpäiväistä ja mitä asioita me jankkaamme? Tiedän toki mitä olen kirjoittanut, mutta kun kerran aloitit, haluan kuulla sinun versiosi. :)
- Gammaromeo
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Kerropas ihan omin sanoin mikä on mielestäsi tyhjänpäiväistä ja mitä asioita me jankkaamme? Tiedän toki mitä olen kirjoittanut, mutta kun kerran aloitit, haluan kuulla sinun versiosi. :)
Ei nimimerki _Sinkkunelli_ ole mielestäni yleisesti ottaen tyhmä, mutta ymmärrän kyllä että erityisesti osa miehistä kokee hänen kirjoituksensa ärsyttävänoloisiksi.
Itse kysymyksestä. Toki jollain tapaa ymmärrettävästi mietitään vastauksena helposti niitä vastakkaisen sukupuolen tyhmiä piirteitä yleisellä tai yksilötasolla. Muistan kouluajoilta erään ei niin järjen jättiläismiehen, joka kylläkin oli monta vuotta minua nuorempi. Eräässä lehtigallupissa häneltä myöhemmin, silloin jo aikuiselta mieheltä kysyttiin asuinpaikkakuntansa kunnallisveroa. Hän vastasi 14, kun oikea vastaus oli jotain luokkaa 19. Tuo on tyypillistä pahaa yleissivistyksen puutetta, jonka voi tyhmyyden eräänä osa-alueena perustellusti käsittää. - _Sinkkunelli_
Gammaromeo kirjoitti:
Ei nimimerki _Sinkkunelli_ ole mielestäni yleisesti ottaen tyhmä, mutta ymmärrän kyllä että erityisesti osa miehistä kokee hänen kirjoituksensa ärsyttävänoloisiksi.
Itse kysymyksestä. Toki jollain tapaa ymmärrettävästi mietitään vastauksena helposti niitä vastakkaisen sukupuolen tyhmiä piirteitä yleisellä tai yksilötasolla. Muistan kouluajoilta erään ei niin järjen jättiläismiehen, joka kylläkin oli monta vuotta minua nuorempi. Eräässä lehtigallupissa häneltä myöhemmin, silloin jo aikuiselta mieheltä kysyttiin asuinpaikkakuntansa kunnallisveroa. Hän vastasi 14, kun oikea vastaus oli jotain luokkaa 19. Tuo on tyypillistä pahaa yleissivistyksen puutetta, jonka voi tyhmyyden eräänä osa-alueena perustellusti käsittää.Kiitos Gammaromeo!
- Anonyymi
_Sinkkunelli_ kirjoitti:
Stefano on kylmä älykkö, kun jätti marttiinan. Ei kande olla Kade!
- Servaus!
Sellainen joka kirjoittelee suomi24-palstoille.
- Minä
Vissiinkin minä, kun en vielä 10 vuotta täyttäessäni tiennyt, että on olemassa sellainenkin asia kuin sukupuoliyhdyntä
- Oma ajatusasiasta
Tyhmyyttä harrastavat kaikki ihmiset .Ihminen viisastuu oppiessa virheistään.
- Nöff Nöff
Nii et jokanen ihminen on jollaintasolla tyhmä:
- ...............,
Nainen.
- blondien blondi
Mitäh, en ymmärtänyt kysymystä
- Yks mielipide
Seurustelin joskus miehen kanssa jota sittemmin pidin tyhmänä. Pidin siis tyhmänä sitä, ettei tämä mies koskaan osannut ajatella itse. Tuijotti tietokoneruutua aina ja käyttäytyi kuin "marionettinukke". Kävi suihkussa vasta pyydettäessä, tuli syömään pyynnöstä. Osti toki kukkia kun ilmaisin niitä haluavani. Vei toki syömään, mutta vasta kun itse tätä ehdotin ja kerroin minne olimme menossa.
Hän ei oikein tuntunut osaavan mitään ja minkään opettelu oli työn ja tuskan... maanittelun takana. Loppupeleissä kun pisti jotain juttuja yrittämään niin onnistuessaan huomasin olevan hänen itsekkin olevan ioinen.Mutta ehkä hän olikin tosi fiksu. Kun ei viitsi nähdä minkään eteen vaivaa tai näyttää oman kömpelyytensä heti niin mitään ei sitten tarvinnut tehdä ku toinen teki kaiken, että päästii asioissa eteenpäin.
Kun sukulaiseni kuoli niin hän oli todella iloinen tullessani kotiin kun hänellä oli jo kova nälkä.
Olen sittemmin törmännyt toiseen tyyppiin joka ei peseytynyt pitkään aikaan ja haisi ihan tolkuttoman pahalle. Piti kyllä kokkaamisesta, muttei siivonnut jälkiään. Kohtelee naisia kuin he olisivat vain tätä miestä varten. Ja mielestäni ei anna kauhean fiksua kuvaa jos mies kertoo seurustelevansa ja kuitenkin yrittää pokaa.
Uuh näitä esimerkkejä on paljon, mutta jotenkin saattaisin fiksuna pitää sellaista joka ottaa toiset huomioon eikä pidä muita ihmisiä itsestäänselvyytenä. Ymmärtää ja seuraa ympäröivää maailmaa edes läheltä. Ja on oma-alotteinen. Kaikkea ei tarvitse osata, mutta jos edes yrittää ja kokeilee niin sekin on fiksuutta. Ihan sama onko akateeminen vai duunari, kunhan pitää toista ihmistä saman arvoisena kuin itseään. - 8+188888
Mun mielestä tymyyttä on se, kun ihminen tekee asioita nimenomaan tietoisena siitä että niillä on negatiivisia vaikutuksia reaalimaailmassa, ja lisätään se että kyseessä ei ole mikään luonnevikainen persoona.
Muutoin, monenlaisia ihmisiä haukutaan usein tyhmäksi, mutta mikä on sitten loppujenlopuksi totuus, ihmiset tulevat erinlaisista olosuhteista/elinympäristöistä, esim kouluttautumattomuus ei ole todellakaan usein ihmisen oma valinta. Kuten ei ole vaikkapa sekään, jos on sattunut syntymään jollaintapaa vammaisena jne. - 101% hetero
Tyhmyys. Se on homoille.
- Jdjsjsjsjsk
Haukkujat ja kiusaajat on tyhmiä ihmisiä, yksinkertaisesti. Oppimis-vaikeutta en laittais tyhmän piikkiin. Todellisuudessa ajattelemattomuus ja harkitsemattomuus ja huolimattomuus, on tyhmän merkkejä, joskus tai useammin olemme tässä mielessä kaikki tyhmiä. Ihminen on luonnollisesti tyhmä, emme osaa käyttää aivoja siten kuten niitä pitäs. Kenelläkään ei kuitenkaan oikeutta sanoo tai haukkua ketään tyhmäks, koska sillon on tosiaan tyhmä.
- aqjatuksia
Tänään tein erittäin tyhmän päätöksen ja siksi hakeuduin tänne hakemaan lisätietoa. Myös joissain keskustelupalstoissa pitää kommentoida ennen klo.23.
Soimaan tyhmästä päätöksestä itseäni ja toivon sydämeni pohjasta että opin tästä jotain. Pyrin korjaamaan asian jos mahdollista. Tunnen nyt itseni oikeasti tyhmäksi ja en kehtaa kertoa kellekään mitä tein paitsi sille joka voi auttaa jotta pääsen kiipelistä.
Minusta viisaus ja älykkyys ovat eri asioita. Tunnen erään viisaan ihmisen jonka jotkut päätökset eivät ole aina olleet älykkäitä. Tosin erehtyminen ja virheiden tekeminen on inhimillistä. Myös tunnen älykkään ihmisen jota en sanoisi viisaaksi.
Älykkyyttä on erilaista ja lahjakkuuksia erilaisia.
Eli miten määritellä viisas ja älykäs?
Viisaus kai tulee kokemuksen ja tiedon hankkimisella ja myös virheistä oppimisella. Siitä tulee lähinnä mieleen jollain tapaa yoda tähtien sodasta. "failure was the greatest teacher".
Viisas tietää ettei tiedä mitään ja mitä enemmän tietää niin sitä vähemmän.
Tyhmä tyytyy onnettomaan tilanteeseen tekemättä asialle mitään ja edes viittimättä tehdä asialle jotain. Kaikkiin meihin on rakennettu tyhmyys ja sen takia teemme virheitä, mutta se on olennaista opimmeko niistä.
Olen itse tullut siihen lopputulokseen että olen joskus tyhmä ja huomaan vasta jälkeenpäin sen. Silloin olen tehnyt jotkut päätökset sen perusteella mitä olen tiennyt ja nähnyt parhaaksi silloin. Jälkeenpäin paljastuu se että oliko järkevä päätös. Myös on tullut havaittua että virheet työssä ovat suuri lahja koska opin jotain niistä.
Myös se minkä näkee itselleen parhaaksi kulloinkin ei välttämättä ole se paras vaihtoehto. Tästä on omakohtaista kokemusta kun hain koulutukseen ja en päässyt sinne. Siksi tuli välivuosi ja olin todella surullinen. Pääsin seuraavana vuonna sinne ja se että pääsin vasta sinä vuonna oli parasta mitä minulle on ikinä koulutuksessa tapahtunut. Siis olisin menettänyt paljon jos olisinkin päässyt sinä vuonna milloin halusin (tunsin sen vuoden luokan ja ei niin yhteistyöhaluisen ihana kun se mitä sain). Olin todella tyytyväinen että pääsin sinä vuonna opiskelemaan. Se oli paras luokka mitä itsellä on ikinä ollut (ja samaa ajatteli kaikki myös samalla luokalla, että se on niiden paras luokka ikinä).
Siis joskus epäonni voikin olla onnenpotku. Joku tuolla ylhäällä osaa suunnitella paremmin kuin me itse ja tietää paremmin mikä on parasta. Sama juttu parisuhteiden kariutuessa mutta jälkeenpäin onnekas kun kariutuivat ennenkuin tunteet syveni ja meni hukkaan aikaa.
Itse haluan kumppanin joka haluaa kehittyä henkisesti. Joka saa minusta parhaat puolet esiin.
Tyhmä:
palaa oksennukselleen
ei edes halua tietää miten asiat oikeasti ovat
uskoo kaiken
sanoo toista tyhmäksi
luulee tietävänsä kaiken tai paljon asioista
ei viitsi ottaa asioista selvää
ei tee mitään parantaakseen asioiden laitaa vain valittaa niistä
laiska ja tulee siten puute josta valitus
ei ymmärrä eikä halua ymmärtää muita
luulee että kaikki samat asiat pätee muihinkin
hankkii tyhmän partnerin jotta tuntee itsensä älykkääksi (kostautuu myöhemmin)
pitää itseään viisaana
Olisinpa viisas! - aqjatuksia
Jdjsjsjsjsk
8.3.2018 23:46
Hyvin ajateltu - aqjatuksia
Myös olen miettinyt sitä että älykäs voi olla hyvinkin manipuloitavissa. Olen monta kertaa nähnyt sen omin silmin. Myös minuakin on manipuloitu jokus onnistuneesti.
Viisaus kuitenkin varjelee kokemuksen kautta.
Viisaus on kuin puu joka imee vettä varastoon kuivuutta varten. Tulevaisuuteen panostamista.
Myöskään huomisesta ei kannata kerskata kun ei tiedä huomisesta. Sen olen todennut omakohtaisesti. Kun olen sanonut jotain tekeväni niin poikkeuksetta on tullut suunnitelmien muutos. Joten eipä kannattanut nielaista ennenkuin tipahtaa.
Myöskään se että luulee olevansa paras itseasiassa vähentää taitojasi kun sitten lopetat kehittymisen. Joten viisas hankkii tietoa jota soveltaa käytäntöön.
Tuli tästä mieleen tarina kaivoon tippuneesta tyypistä jolle sanottiin ettei pääse. Joka ei uskonut sitä vaan yritti pois ja lopulta pääsi pois kaivosta.
Tässä oli joitakin ajatuksia.
Kuitenkin totean parin päivän päästä etten tiedä paskaakaan mistään mitään....ja sitten nolottaa kun olen muka ladellut tässä näitä.....
Niin yleensä käy kun luulee tietävänsä ja toteaa että on tieto ollut sittenkin puutteellista.
Enpä vielä tiedä paljoakaan joten tässä oli jotain mitä tiedän tähän mennessä. - aqjatuksia
Osaatteko sanoa miten tehdä viisaita päätöksiä?
Järki vai sydän?
Vai kumpaakin?
Elämänkokemusta?
Intuitiota?
Kuunnella viisaita neuvoja?
Järki ja sydän ovat vahvasti päätöksen takana? Kummatkin tukevat toisiaan?- Anonyymi
Isot päätökset tehdään sydämellä esim. Puoliso, ystävät.🙋🏻♀️
Pienet järjellä, mitä tänään syödään, auton pesu jne.
- Plus.sitä
On tässä kuitenkin evoluutio mennyt eteenpäin kun on päästy eroon näistä typeristä nimimerkeistä.
- Godblessus
Tyhmälläkin on vahvuutensa. Saattaa olla pätevä jollain suppealla osaamisalueella. Abstraktien asioiden edessä on ymmällään. Matematiikka, monimutlkaiset asiat, asioiden kyseenalaistaminen on hänelle vaikeaa. Näkyvä maailma on ainoa mitä hän ymmärtää. Pidän hyväntahtoisista hölmöistä. Pahimpia ovat pahantahtoiset älyköt. Tyhmillä on etunsa. On helppo löytää kumppani, kun heitä on niin paljon. Tämän takia tyhmyys lisääntyy maailmassa. Onneksi on ikää sen verran, ettei tarvitse olla siitä murheissaan. Viikatemies korjaa kohta.
- Pikkupökkis
Monesti tasa-arvoa sekä feminismiä tankkaavat naiset ovat yksinkertaisen tyhmiä. Ulkomuisti saattaa olla hyvä, mutta järjen käyttö ei toimi.
Tekee ruokaa, valittaa kun tekee ruokaa. Imuroi ja valittaa kun imuroi jne. Siinä sitten koko elämän tärkein sisältö.
Fiksummat tajuaa sitten monimuotoisempia asioita. - yksinkertaistaWatson
Vihervasemmistolainen tai muu kulttuurimarxisti.
- Anonyymi
Ovat kuitenkin huomattavasti korkeammin koulutettua porukkaa kuin elämämkoululaiset persuslaiset.
Minusta tyhmä ihminen on sellainen joka käyttää tietoisesti älyään läheisten tai kanssaihmisten elämän vaikeuttamiseen tai hankaloittamiseen.
- vittuiluunkyllästynyt
Se on tyhmä joka jatkaa painostusta ja vittuilua varoituksista huolimatta. Sitten itkee kun sattuu omaan nilkkaan.
- PariPoliitikkoa
En keksinyt eilen esimerkkejä.
Suomen poliitikoista löytyy useita. Kertakaikkiaan typeriä, tyhmiä ja naiivia ehdotuksia ja tekoja. Myötähävettää ihan.
Juuri tuo toisten älyn aliarviointi, itsen korostus, muka ymmärtämättömyys, ahneus ja suoranainen valehtelu. Muistanattomuus mitä on tehnyt tai sanonut. - Paskaanpolkassut
Mun ex oli varmaan tyhmä. No en sitä aluksi huomannut kun useimmiten oli hiljaa seurassa ja myötäili ja yritti miellyttää. Myöhemmin paljastui että niin yleissivistyksessä kuin ihan arkisten asioiden tietämisessäkin oli aukkoja. Joitakin käytännön asioita tiesi ja osasi. Oli laiska ja meni joiden radikaalien mielipiteiden mukaan. Kun meillä tuli ongelmia ei puhunut niistä vaan meni treffipalstalle ratkomaan ongelmia ja alkoi tapailla muita. Minua alkoi myös arvostelemaan koulutuksesta, koulutus oli kuulemma turhaa. Riiteli vanhempieni kanssa ja arvosteli heitä ruokapöydässä. Halusi suhteen tauolle, ja sitten minä halusin lopettaa suhteen. Halusi jatkaa ja pommitti viesteillä, ei ymmärtänyt etten häntä halua, eikä ymmärrä vieläkään. Avautui ja kertoi jossain vaiheessa minulle lukuisista naisseikkailuista yksityiskohtia myöten, menneistä ja nykyisistä. Luuli varmaan, että tulisin mustasukkaiseksi ja ottaisin takas. Ja tolkutti miten rakasti minua ja halusi takaisin. Oli kuulemma harkinnut muiden jättämistä. En tiedä onko tyhmyyttä vai onko tyyppi sitten vaan sairas.
- Anonyymi
Tätä naista pitäisin itse tyhmänä kuin saapas. Kuka käski ottaa tuollaisen miehen kun parempiakin on maailma täynnä mutta se naisen kemiavaisto käski....
- Anonyymi
Kukaan ei oo täydellinen
- Anonyymi
Tunnen kolme täydellistä idioottia, joista olen yksi.
- Anonyymi
Minä olen tyhmä ihminen, olen saanut diagnoosin heikkolahjainen, en aina ymmärrä kaikkia sanoja ja juttuja mitä muut kertoo. Olen ollut aina erilainen kun muut. kiusattu lapsena ja kaikkee. En saa sen takia naista, kun mua jo pidetää tyhmänä ja erikoisena.
- Anonyymi
Ja lisäksi potkuja töistä en pärjää missään, kuka tällästä keharia haluaa, olen jo tuomittu oleen ikisinkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäksi potkuja töistä en pärjää missään, kuka tällästä keharia haluaa, olen jo tuomittu oleen ikisinkku.
Et ole ikisinkku. Ryhdistäydy ja käy joka päivä ulkona kuntoilemassa, jossain vaiheessa joku nainen osuu samalle reitille..
- Anonyymi
Tyhmä ihminen on sellainen, joka ei tiedä olevansa tyhmä. Jos tietäisi, ei olisi tyhmä.
Lue Harmiksen viestejä..
- Anonyymi
Et kyllä sinäkään älyllä loista.
- Anonyymi
Harmiksella on naissutinaa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmiksella on naissutinaa :)
Korsettisutinaa.
- Anonyymi
Näytät tyhmältä tyypiltä, taidat myös olla Spede.
Häikäisen.
- Anonyymi
Tyhmyyttä on myös itsensä muiden yläpuolelle nostaminen väärin perustein. Älykäs ja viisas ihminen hyväksyy muut myös vajaavaisina, itsensäkin. Viisas ei hyväksy ilkeyttä.
Tyhmä on se joka tyhmäksi jotakuta määrittelee.. jokaisessa on tyhmiä piirteitä jonkun mielestä. Joten tyhmäksi määritteleminen on absurdia..
- Anonyymi
Esim. tyyppi, joka ei usko koronaan
- Anonyymi
Mimmonen tyyppi se on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mimmonen tyyppi se on?
Jos on sdp tai vihree, uskoo myös koronapelottelun
- Anonyymi
Tyhmä on sanana melko epätarkka. Lääketieteellisesti ihminen on kai kehitysvammainen jos hänen älykkyysosamääränsä on normaalia alempi. Jos taas tyhmällä tarkoitetaan viisaan vastakohtaa, voidaan mielestäni tyhmänä pitää sellaista ihmistä, joka tekee itselleen haitallisia valintoja elämässään. Näin ollen hän kuolee yleensä ennen aikaansa.
- Anonyymi
Tunnen yksinkertaisia ihmisiä, en tyhmiä.
Naiiveja henkilöitä jotka uskovat esimerkiksi maapallon lämpeämisen johtuvan eniten ja pääosin ihmisten tekojen vuoksi.
Elämmehän maapallon historiassa vielä pientä "jääkautta" ja historian valossa lämpötilan tuilisikin nyt lämmetä tämän pienen viileämmän vaiheen loppupuolella.
Jossain luki selitys. "Jääkauden alkamiselle otolliset olosuhteet olivat 1700-luvulla, juuri ennen teollista vallankumousta. Tämä kehitys ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin, koska ilmakehän hiilidioksidi oli jo 300 vuotta sitten koholla. Tämä saattoi johtua maatalouden päästöistä ja ihmisen polttamistoiminnasta".
Olivathan ne sen ajan 700 miljoonaa maapallon asukasta saastuttaneet hevosillaan paljon enemmän mitä nykyinen 9,2 miljardia ihmistä konsanaan, heh heh.
Mutta joo, olihan maapallon lämpötila korkeampi ennen vuotta 1700 mitä nyt. Hevosen ja lehmän paskalla, kaskeamisella pelastettiin ilmeisesti maapallon kantokyky(kuka uskoo?) ja mahdollisuus ruokkia enemmän ihmisiä. Olisihan se ollut kauheaa jos nyt olisi vielä Espanjassakin metrin lumikinokset. Fiksusti siis saastutettu.
AsianVierestä- Anonyymi
Kirjoitit tämän demonstroidaksesi tyhmää ihmistä, eikö vain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti, sehän tuntuu olevan jopa hauskaa, eikö olekin?
Omaat varmasti omakohtaista kokemusta pitkältä ajalta.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa demonsteerata?
- Anonyymi
On lokerointia luokitella ihmiset tyhmiksi-älykkäiksi. Lokerointi puolestaan on ihan tyhmää, koska siinä unohdetaan ihminen.
Yritänpä taas ajaa joko-tai -ajattelun tilalle sekä-että ajattelua. Elikkäs meistä ihan jokainen sekä älykäs että tyhmä. Mittasuhteet vaihtelee eri asioissa eri tavoin. - Anonyymi
Tyhmävilkku olisi mainio, ettei loput varat tuhlaannu homotrollien hyökkäyksiin.
- Anonyymi
Tyhmä on sellainen, joka syö keltaista lunta, koska kaikki muutkin.
Tai ehkä älykäs kenties, sillä onhan se myötävirtaan kulkeminen selkeesti iisimpää.- Anonyymi
Puhut paskaa, lumi on valkosta!
- Anonyymi
Ilmasto selvästi lämpenee.
https://yle.fi/uutiset/3-11727642 - Anonyymi
Jokaiselle sattuu tyhmyydessä riman alitus, ei ehdi selvittämään asioita. Ihmisten käytös niin outoa, ettei johdonmukaisuudella pysty ymmärtämään, tulee yllätyksenä.
- Anonyymi
Kuulemma olen tyhmä aivoton mies. Mulle on todettu oppimisvaikeus. Ja kuulemma en voi saada koskaan naista ku oon niin tyhmä.
T.allu- Anonyymi
Olet oikeassa allu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa allu
No ei voi mitään. Onneksi on terve ja pystyy elää iha hyvää elämää yksin.
- Anonyymi
Ala rikkaaksi häiriöksi, saat pillua välittömästi!
Plussaa, jos juopottelet myös, pillut kostuu nopiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei voi mitään. Onneksi on terve ja pystyy elää iha hyvää elämää yksin.
Runkkaamaan pari kertaa viikossa, niin rauhotut Sirpa suosmaata tai Satu östrinkiä, niillä on hyvet meijerit.
- Anonyymi
Ihmisillä on diagnooseja jolle ei voi mitään. Mutta tämä yksin eläminen on rankkaa kun ei saa naista
- Anonyymi
Erillisuhteessa oleva vainoharhainen.
- Anonyymi
esim anni kurkki
- Anonyymi
Syvällisiä pohdintoja kuon räätälillå tai kenkien kiillotajalla tai verrattain varattomalla yliopiston tohtorilla _D
- Anonyymi
Joo huvitan teitä tahallisesti ja vietän vähän rentoa juttua koska, koska pitää nollata ja miettiä asioita.... kokis ei tietysti no auttaa vähän.
- Anonyymi
En ole ehkä viiteen vuoteen tuntenut mitään kummempaa miehiä kohtaan. Kaikki kohtaamiset ovat olleet ns. asiakas- tai asiallisia kohtaamisia. Nyt käytöksessäni on jotain älyttömän tyhmää. Revin hiuksia päästä, mitä ihmettä oikein teen. Naapurissani asuu mies, jonka olemus tekee minusta idiootin. Muiden ihmisten seurassa olen ihan kartalla, nokkela ja nopea. Miten alan taas hallita itseäni, koska en pidä tilanteesta.
- Anonyymi
Miten te ratkaisitte tilanteen? Antaisitteko vain tyhmyysvaiheen mennä rauhassa ohi? Mitä ellei se menekään ohi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten te ratkaisitte tilanteen? Antaisitteko vain tyhmyysvaiheen mennä rauhassa ohi? Mitä ellei se menekään ohi?
Eli olet ihastunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, pysyt vaan erossa tuommosista tyhmentäjistä, panevat elämän sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet ihastunut?
Vilauta pillua tai rintaa vahingossa, ja seuraa nykäseekö lemmen Aisa?
- Anonyymi
Sellainen, joka uskoo järjestään kaiken mitä netissä lukee. Tämä oli helppo.
- Anonyymi
Niin ja sellanen, joka ei koskaan myönnä, että on väärässä tai että hänen muisti jostain asiasta on fakta, muiden on kuvitelmaa.
- Anonyymi
Mä olen tyhmä, aina halunnut uskoa toisista ihmisistä parempaa ja monet kerrat pettynyt. Ei pitäisi luottaa kehenkään, eikä antaa kusettaa itseään tai olla jollekin jatkuvasti tukihenkilö, joka heitetään sivuun sitten kun menee paremmin.
- Anonyymi
Missä on diileri: https://www.youtube.com/watch?v=PRTocneYyrM
Tarjoa vain kaihvit ja suodatinpalerit ehkä myös hehheheheh, ... - Anonyymi
Tyhmä on sellainen, jonka yleissivistys on olematon. Aiheuttaa myötähäpeää ympäristössä.
Useimmiten tyhmä nainen saa hyvän miehen, jos on hyvännäköinen, sillä mies katsoo tunnetusti vain kaunista kuorta.- Anonyymi
No joo, ihan ne kaikista fiksuimmat tekee jotain, josta suurimmalla osalla ei hajuakaan. Eivät ehkä ole ihan tässä maailmassa.
- Anonyymi
Mamma js Idipsppa, olisi näidenkin lapsellisten isovanhempienkin pikkuhiljaa opeleltava että ayksin kuollaan, ilman mitään.
Jokainen kulee yksin harmitellen rikosia mitä elämässä tuli tehtyää ja valheitaan... - Anonyymi
Bemoottii, yasi Antyi-Grrn.
Tsi.... sini-botti...
tai... teemu-maailman-hirviö.
tai ellei peräti: Steppenwolf, tieteissarjatakin hirviö
https://www.youtube.com/watch?v=mLhpXUtxS1c - Anonyymi
Mitä on tyhmyys? Vaikea määritellä mutta omasta mielestäni tyhmyyttä kuvaa mm. se, että ei osaa kyseenlaistaa.
Lauman mukana juokseminen ja joka tuulen mukaan kääntyminen. Kyvyttömyyttä tehdä omia johtopäätöksiä.
Tyhmyys ei ole sama kuin tietämättömyys.
Ei voi sanoa tyhmäksi ihmistä joka ei ole jotain asiaa tai käsitettä koskaan oppinut eikä siihen millään tapaa perehtynyt.
Itse en tyhmää kumppania huoli. Vaadin kumppaniltani keskustelutaitoa, mielipiteitä, kykyä kyseenalaistaa ja toisaalta omaksua uutta ja korjata virheellisiä tai haitallisia käsityksiä. Kykyä väittelyyn suuttumatta. Kykyä hyväksyä se, että nainen voi olla oikeassa ilman että turvaudutaan sovinistisiin sonnan oksennuksiin.
Olen tavannut montakin tietämätöntä ihmistä. Kuitenkaan harvempi heistä on ollut tyhmä. Suurin osa on kyennyt omaksumaan tietoa ja käsittelemään sitä. On ollut halukas omaksumaan. Tyhmä ei edes halua.
Tietämättömyys on helppo korjata jos haluaa.- Anonyymi
Äsh .... hävis kuin bitti avaruuteen , kiitos
- Anonyymi
Piti sinulta kysyä ...
- Anonyymi
Heikkolahjainen on kuulemma tyhmä ja ei voi saada parisuhdetta sen tyhmyyden takia.
t. allu - Anonyymi
Ehkä vastaus on isossa kirjassa.
- Anonyymi
Tyhmä ihminen on sellainen joka ei käsitä olevansa viisas.
Ihminen on fiksu, kun kohtelee toisia ystävällisesti ja kohteliaasti. Siihen ei tarvita korkeaa koulutusta eikä kirjatietoutta, vain hyvä luonne ja sydämmen sivistystä. Toki voi halutessaan kouluttautua vaikka kuinka korkealle ja tietää paljon eri asioista, mutta jos ei käytökseltään ja luonteeltaan ole fiksu, niin ei sitä paranna hienoin koulutuskaan eikä se, että yleistieto on hyvällä tasolla.
- Anonyymi
No ehkä sellainen suoraviivainen tyhmäksi leimaaja ainakin, viisas vain ymmärtää nopeasti että nyt ollaan eri aaltopituuksilla.
- Anonyymi
Ihmeellinen nimi jollain aika kauniilla tytöllä kaupungissa... joo ei tarvinut kuin väläyttää ollenkaan henkilökorttia jaa tuota nuo porukat, city-boys -ihmisiä :D
- Anonyymi
Niin tuollainen nimi; Hertta.
- Anonyymi
Wikipedian mukaan viisaus on kykyä toimia ja ajatella käyttäen tietoa, kokemusta, ymmärrystä, common sensea ja näkemystä.
Viisaus yhdistyy sävyttymättömään arvostelukykyyn, myötätuntoon, kokeelliseen itsetuntemukseen, itse-transsendenssiin eli kokemukseen itsestä universumin osana sekä kiinnittymättömyyteen (non-attachment)
Ja myös hyveisiin kuten etiikkaan ja hyväntahtoisuuteen.
Useimmat lienee keskivertotyhmiä tai -viisaita. - Anonyymi
No miksei heikkolahjainen mies voi kelvata normaalille naiselle?
- Anonyymi
Olen itse heikkolahjainen/ oppimisvaikeus todettu.. normaalisti puhun/näytän.. tuntuu vain että naiset ei mitenkää kiinnostu ja tuntuu pahalta aina vaan.
Tyhmä tyyppi on sellainen, joka ei ikinä myönnä että tekee virheitä.
Tyhmä tyyppi on sellainen, joka ei opi virheistään.
Virheitä saa tehdä, mutta kyllä pitää myös niistä oppia.- Anonyymi
Tyhmä mies ei vain naisille kelpaa.
- Anonyymi
Minua on monesti sanottu oudoksi ja tyhmäksi mieheksi.. mutta harmittaa silti ettei kelpaa naisille.
- Anonyymi
Tyhmät menee läskisille muijille ihan täydestä, kun ovat hiljaa ja nussivat silloin, Ku käsketää ja rouvisti!
- Anonyymi
Tämä kysymys on niin hämmentävän monenkirjava ja joka suuntaan vievä, että aivot tilttaa.
- Anonyymi
- laumasielu
- uskoo jokaisen asian minkä lukee tai kuulee
- kertoo jokaisen kuulemansa asian eteenpäin ja h*oraa sillä huomiota
- ei omaa tahtoa tai erottelukykyä
- hyppää kaivoon jos käsketään
- luulee saavansa tunnistusta siitä - Anonyymi
Kun on tyhmä, kannattaako elää?
- Anonyymi
Pidän kyllä tyhmänä ihmisiä jotka haukkuu toisia. Vaikka jossain Iltalehden kommentti osiossa haukutaan ja nimitellään alentavasti esim. julkkisia vaikkei edes tunnetta ihmisiä henkilökohtaisesti. Sekä pidän tyhmänä ihmisiä jotka kommentoi aiheisiin ettei heitä kiinnosta. Yleensäkin ihmisiä jotka eivät osaa käyttäytyä . Joo joku voi ärsyttää. Mutta kaikkea ei tarvitse suoltaa ulos. Antaa sivistymätömän ja typerän kuvan ihmisestä. En ymmärrä miten edes aikuiset voi käyttäytyä niin. Omien ennakkoluulojen orjia.
Näköalaton. Ihminen joka ei kykene asettumaan toisen asemaan ja miettimään toisen tilanteen kautta, näkee vaan oman näkemyksensä puusilmäisesti.
Suppea ymmärryskyky muita näkökulmia kohtaan. Sellainen on minusta tyhmää. Ja saatan sanoa toista tyhmäksi silloin.- Anonyymi
Mustavalkoinen ajattelu on tyhmyyttä, samoin vain omaan napaan tuijottelu. Itsekkyys ja ylimielisyys ja muiden aliarvioiminen ei ole kovin fiksua. Samoin itsekriittisyyden puute. Tyhmyyttä on monenlaista. Näköalattomuus jutuissa tuottaa tyhmyyttä, jos kuuliat eivät omaa järkeä.
Tyhmyyttä on myös vastuuton käytös, ihminen on erehtyväinen ja liiallisesta hyväuskoisuudesta monesti sakotetaan, siksi sekin on tyhmyyttä, uskoa vääriin ihmisiin. Tyhmyyttä on myös lyhytnäköisyys, ei osaa katsoa asioita avarakatseisesti. Tyhmiin ei kannata luottaa.
Jotkut kokee pelon tyhmyydeksi, mut se voi olla monesti viisauttakin. Koston halu ja pahantahtoisuus on tyhmää. Samoin manipulointi ja provosointi sekä toisten mustamaalaaminen. Valehtelu oman edun ajamiseksi on tyhmää. Tyhmyys kasvaa/ tiivistyy monesti joukossa. - Anonyymi
Oli se ihan ok ja riittävän älykäs omaan elämäänsä, mutta joskus ärsytti ettei sitä kiinnostanut kuin pelaaminen ja urheiluruutu, minkä vuoksi jouduin sen kanssa aina väittelyihin erinäisistä asioista.
Toinen henkilö ei onneksi muuta kuin työkumppani, joka luulee oikeasti tietävänsä kaikesta kaiken. Joskus olen ajatellut säälien vaimonsa, et sillä varmaan kestämistä. Mutta ehkä sellainen joillekin sopii. Niin lähinnä tää vika voi olla vastaanottavassa päässä.. - Anonyymi
helppo kysymys,
suurin osa amerikkalaisista, on yksinkertaisia täysin,
ja, se siitä, - Anonyymi
Minä yriti tehdä itse murha auto kuon tyhmä ihminen koko ajan minua haukku minä.paska ihminen
- Anonyymi
Olin tarvinut tappa itse pois kuin paska ihminen
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009