Miehiltä haluaisin kuulla vastauksen..

Wiivi

Kun mulle ei ole koskaan selvinnyt eräs asia.
Nimittäin, kun mies humalassa puhuu pehmoisia, tunteellisia juttuja, niin miten niihin pitäisi suhtautua?
Oma mieheni on sellainen, ettei osaa puhua eikä pukahtaa normaalisti mistään tunteellisista asioista, hän jotenkin vaivautuu sellaisista puheista.
Sitten, kun hän on pienessä sievässä, niin johan juttua tulee... rakastan sinua, olet niin kaunis, olet ihanin nainen jonka olen tavannut, kukaan nainen ei voi olla mulle ikinä näin hyvä plaaplaa jne.
En edes ole viitsinyt häneltä seuraavina päivinä kysellä, että muistatkos niitä ihania juttuja ;)
Mitenkäs se miehet on, puhutteko te puuta heinää humalassa vai uskallatteko vasta silloin avautua?

4

1283

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reetu

Niin ehkä se on tämä meidän jäyhä, hiljainen ja sisäänpäin lämpiävä kulttuurimme, joka kasvattaa (valitettavasti) "miehiä" jotka luulevat että tunteiden näyttäminen ja niistä avoimesti puhuminen on jotenkin "pehmeää" ja "ei-niin-miehekästä", vrt. esim. tempperamenttiset latino/mocca-Amore-Amore-alueet etelässä (siellä tietysti omat ongelmansa esim. naisten ja miesten välisessä tasa-arvossa). Juuri tämän saman tunne-elämän invaliditeetin takia meillä on kunnia-asema johtaa nuorten miesten itsemurhatilastoja maailmassa kun ei osata puhua, avata sisintä ja purkaa sydäntä ennen kun vasta sitä viinaa on vedetty, sitten sieltä purkautuukin ne kaikki arjen harmauden keskellä padotut tunteet, niin hyvässä kuin pahassakin. Tästä "pahasta" voi lukea päivittäin iltapäivälehdistä.

Itseäni enemmän kuin epäilyttäisi olla parisuhteessa jossa rohkeus avoimuuteen ja hellyyteen rakentuu toisella osapuolella pelkästään alkoholin varaan.

Ikävää että tätä samaa tunnevammaisuutta on myös naisissakin, joskin ei (ilmeisesti) samassa määrin.

Mutta en minä ole mikään tuomitsemaan muiden valintoja, kunhan vain toin oman näkökulmani asiaan.

Yritä vaikka kannustaa miestäsi joku kerta arjen keskellä ... sillä tavalla ovelasti ;)
      Kyllähän ihminen aina voi muuttua, jos HÄN niin oikeasti vain haluaa.

• naisia

Voi teitä naisia ja ikuista lapsellisuutta.Mitäs itse luulet mitenköhän siihen pitäisi suhtautua?

• Omasta puolestani voin todeta että humalassa on helpompi avautua...silloin ei hermoile toisen reaktiota jos sanookin jotain mitä ei todellakaan selvänä sanoisi...useimmiten vaikka joku selvänä taas väittäisikin että humala vaikutti niin kuitenkin niissä sanoissa on osa totuuttakin....hyvä niihin olisi suhtautua sopivalla vakavuudella....toki varmistuksia voi kysellä sitten kun molemmat on selvänä...silloin vain sitä vastausta kannattaa tivata useampaan kertaan

• Yrjö.

Humalassahan voi puhua ihan mitä vaan.

Mutta ei miehet selvinpäin koskaan lässytä/puhu pehmoisia. Siitä jos jää kiinni - siis niin että joku toinen mies kuulee... aijai!
      Sitä on neiti-leima otsassa koko loppuelämän.

Sitte ei enää voi olla tosimies.
      Ajattele sitä. Niin. Ajattele sitä!

Kauheeta.

On kestämätöntä, jos ensiksi on puhunu pehmoisia ja pian sen jälkeen miestä käsketään olemaan miehekäs. Silloin viimeistään tekee mieli lähteä metroon lyömään kirveellä tuntemattomia kavereita kaaliin.

Mutta joo kysyit miten pitäisi suhtautua? Mun vinkki on, että lyö sitä korville ja käske sitä olemaan kunnon Mies, eikä tunteellinen höpsöttäjä. Jossei se usko, niin muistuttele sille selvin päin kaikesta mitä se sulle pehmoili.

Nomut noi oli mun oikeat vastaukset sun kysymyksiisi. Toivottavasti auttoi ymmärtämään.

Jees. Olis se kyllä kivaa olla nainen; voisi alkaa vaan itkemään ja pehmoilemaan ihan ilman syytä missä vaan. Nytkin tekis mieli itkeä, mutta en mä kehtaa.

Heippa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      179
      3655
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      68
      2096
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1288
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1094
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1000
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe