Kuinka kauan -18 pakastetun lihakimpaleen täytyy sulaa että se on valmis uuniin paistettavaksi? Esim tuollainen 1 kilon mötikkä?
Siis ei mikroa eikä lämmintä vettä apuna, vaan ihan huoneenlämpöinen tai jääkaappisulatus.
Lihan sulamisaika /kilo
7
27761
Vastaukset
Suosittelisin käyttämään jääkaappia pakastetun lihan sulattamiseen. Puoli päivää on tarpeeksi.
- sulaaja
Meinaakko, että puoli päivää riittää? Mä menisin koko vrk:lla jääkaappisulatuksessa. Sit vielä ennen ruoanlaittoa tunniksi pöydälle, että on sisältä lämmintä ja kypsyy tasaisemmin.
- softinside
sulaaja kirjoitti:
Meinaakko, että puoli päivää riittää? Mä menisin koko vrk:lla jääkaappisulatuksessa. Sit vielä ennen ruoanlaittoa tunniksi pöydälle, että on sisältä lämmintä ja kypsyy tasaisemmin.
Samaa mieltä minäkin kuin edellinen - sulaminen vie yllättävän kauan aikaa. Hidas sulattaminen jääkaapissa pitää lihan tuoreena ja nesteet sisällä.
Ja tosiaan ennen kypsennystä tunniksi huoneenlämpöön - näin lämpötilat tasaantuvat ja liha kypsyy meheväksi myös sisältä.
Sitten täytyykin vain päättää, että mihin kypsyyteen lihansa haluaa kypsentää (possu ja tsikkeni tietysti läpikypsiksi, nauta antaa enemmän vaihtoehtoja) tai jos ko. liha on tarkoitettu pataan tai haudutettavaksi eikä pihveiksi, niin montako tuntia sitä miedolla lämmöllä liemessä kypsentää, jotta liha olisi sopivan mureaa. - Noinaika
Pari yötä jääkaapissa.
Jos vedessä (tiiviissä pakkauksessa) sulatat niin kraana kylmässä vedessä tunteja.
Lämpöisessä vedessä voi mennä piloille pinnasta, kun sisältä on vielä jäässä.
- haitsiini
Lämmintä vettä ei saisi käyttää sulattamiseen, vain kylmää, juoksevaa vettä niin että sulatettava liha on vesitiiviissä pakkauksessa puhtaassa astiassa.
Ihan perushygienia pitäisi olla hallussa kun kukkaa. - Ruatohirvi
Tee routapaisti, niin voip laittaa suoraan pakkasesta uuniin
- Aikaakuluu
Hanki paistomittari ja kun sisälämpötila on 10, lihan voi laittaa uuniin. Sulata liha jääkaapissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484