Tällainen tuli taloon.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=6199
Aivan oivallinen laite.
Kysymys kuuluukin mistä suomesta saa ostettua punatammi ja omenapuu pilkettä tai halkoja
BTW
Seuraavaksi tulee tällainen
http://www.jensengrill.com/
Savustus
7
2276
Vastaukset
- melko kallista
Melko kalliiksi tulee, kymmenen kiloa kun savustettu niin kilohintaa lisää 79.90 euroa, jos vastaavasti sata kiloa savustettu niin silloin 7.99 euroa per kilo lisähintaa.
- ihanankallista
Elämä on.
- Tryben
Yli sata kiloa possua, nautaa, kanaa ja makkaroita savustettu, joten halvemmaksi ja paremmaksi tulee kuin kaupasta ostettuna.
Ja varsinkaan ei ole mitään vacuum paskaa. Lihat tulee suoraan lihakonttorin ruhosta ilman muoveja ;) - hikkoriapekaaniakirs
Tryben kirjoitti:
Yli sata kiloa possua, nautaa, kanaa ja makkaroita savustettu, joten halvemmaksi ja paremmaksi tulee kuin kaupasta ostettuna.
Ja varsinkaan ei ole mitään vacuum paskaa. Lihat tulee suoraan lihakonttorin ruhosta ilman muoveja ;)mistä sait halkoja ?
Itse olen käyttänyt weberin pussitettuja paloja mutta onhan tuo vähän pelleilyä. - halavallapääsee
hikkoriapekaaniakirs kirjoitti:
mistä sait halkoja ?
Itse olen käyttänyt weberin pussitettuja paloja mutta onhan tuo vähän pelleilyä.Kysy naapureiltasi tai lähistön puutarhureilta - kummiltakin löytyy pois-sahattuja omenanpuun oksia, joiden kanssa he ovat pulassa.
Toinen makoisa mahdollisuus on käyttää poisleikattuja syreenin oksia, joita kaikilla riittää paljon - leikattu syreeni haisee mausteiselta kuin kanelin ja inkiväärin yhdistelmältä ja syreneitä on ojan vierukset täynnä. - sentic
halavallapääsee kirjoitti:
Kysy naapureiltasi tai lähistön puutarhureilta - kummiltakin löytyy pois-sahattuja omenanpuun oksia, joiden kanssa he ovat pulassa.
Toinen makoisa mahdollisuus on käyttää poisleikattuja syreenin oksia, joita kaikilla riittää paljon - leikattu syreeni haisee mausteiselta kuin kanelin ja inkiväärin yhdistelmältä ja syreneitä on ojan vierukset täynnä.Ja lisäksi syreeni on myrkytön itsessän, jos maaperä on kunnossa - http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/myrkytystietokeskus/kasvit/Sivut/default.aspx.
Itse huomasin syreenin mausteisuuden joutuessani rajoittamaan sen kasvua rakennukseni nurkalla - mieleen tuli , että jos kanelia tehdään puun kaarnasta niin miksei myös syreenin kuoresta - sen verran mausteinen tuoksu tuli sahatessa vastaan.
Karsinnassa kova homma, mutta nyt tämä syreeni kasvaa lähes kuten haluan - aivan kuin paju se vain kasvaa ja levittyy. Jos sitä voi käyttää vaikka savustamiseen niin sehän ratkaisee tämän "rikkaruohon" tuomat ongelmat kasvunsa suhteen.
Muuhun "hyötykäyttöön" tästä pensaasta ei ole paitsi kesäisin sen tuottama hyvä tuoksu ympäristöön ja kauniit kukinnot. - savuapönttöön
halavallapääsee kirjoitti:
Kysy naapureiltasi tai lähistön puutarhureilta - kummiltakin löytyy pois-sahattuja omenanpuun oksia, joiden kanssa he ovat pulassa.
Toinen makoisa mahdollisuus on käyttää poisleikattuja syreenin oksia, joita kaikilla riittää paljon - leikattu syreeni haisee mausteiselta kuin kanelin ja inkiväärin yhdistelmältä ja syreneitä on ojan vierukset täynnä.Omenapuuta itseltäkin löytyy vähäsen.
Kirsikkaa jos jostain sais motillisen niin niillä jo vain savustelis possua loppuelämän :)
Syreeniä on ihan riesaks asti, enpä ole miettinytkään että sitäkin voisi käyttää savustukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303701Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2291371Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501066Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923- 62918
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ72916Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744