Hei!
Olen 17-vuotias mies tai poika miksi nyt haluaa kutsua.
Pyytäisin apua lihasmassan kasvatukseen.
Olen noin 200 cm pitkä ja painan 69,85 kg. Ja en ole anorektikko.
Lääkärin mukaan se johtuu pituus kasvun aiheuttamasta nopeasta aineen vaihdunnasta.
Minulla on mahdollisuus käytää kuntosalia, mutta jotain kotona mahdollista kuntoilua olisi hyvä osata.
Mutta kuitenkin olisiko hyviä ohjeita kuten ruokavaliota, kunto ohjelmaa yms. yms.
Apua lihasmassan kasvatukseen laihalle miehen alulle.
7
108
Vastaukset
- syö syö syö
periaatteessa alat vaan syömään.. kunnon ruokaa 3 kertaa päivässä ja parin tunnin välein välipaloja. jos ei ruoka aina maistu niin sen voi korvata jollain massanlisäysjauheella..
- 2+6
Nuo mittasuhteet ovat vain välivaihe elämässäsi. Lääkäri on oikeassa.
Anorektikko tarkoittaa että on sairaalloinen suhtautuminen ruokaan. Siihen liittyy muitakin, vakavia tunne-elämän ongelmia. Pahimmillaan se voi johtaa kuolemaan.
Ruoan kanssa ei kannata leikkiä, ei ylensyömista, ei pihistelyä. Syö normaalisti, kyllä se paino alkaa siitä nousta. Nestetasapaino on myös tärkeä (kusi valkoista/kirkasta).
Voit tietysti koettaa syömistä vähän tiuhempaan tahtiin, 2-3 tunnin välein. Harjoituksen jälkeen proteiinia ja hiilihydraattia tunnin sisällä, siis mahdollisimman nopeasti. - 12+12
Sinun iässä, kun elimistön hormonitasot ovat muutenkin korkealla, lihasta saa "helposti" normaalilla kuntoilulla kunhan ruokavalio on kunnossa. Ehdottoman tärkeää on aluksi keskittyä ravinnon saantiin (pituus/paino suhde).
Sitten kun alkaa paino lähteen kasvuun niin käy bodybuilding.com sivustolta hakemassa Jim Stoppanin 12 viikon treeniohjelma. Saa lihasta ja voimaa mukavasti. - ihul
> olisiko hyviä ohjeita
Lienet kasvanut aika nopeasti pituutta. Siinä ei auta muuta kuin hirmuinen määrä ruokaa koneeseen. Sehän tuossa elämänvaiheessa on usein vaikeaa, että pitäisi kasvun kiihtyessä tajuta alkaa syödä paljon enemmän kuin aikaisemmin. Jos on aikaisemmin syönyt vain kaksi tai kolme ateriaa päivässä, niin aterioiden määrääkin pitänee lisätä. Se vie aikaa, joka on pois muusta. Muuta pitää siis vähentää. Pitää opetella itse hankkimaan ja valmistamaan ruoka, jos esimerkiksi vanhemmat eivät ruoki tarpeeksi.
Pitää rohjeta syödä. Esimerkkinä mainitsen Amican yhden lautasen mallin. Esitteen mukaan se on hyvä, koska kaiken ruoan ollessa yhdellä lautasella on helppo nähdä, että ottaa ruokia sopivassa suhteessa eli puolet lautasesta on kasveja, neljännes lihaa ja neljännes hiilareita. Lisäksi kuulemma ruokaa ei tule ottaneeksi liikaa. Valitettavasti tuo lautanen on vain niin pieni, että jos todella noudattaa 2:1:1-jakoa ja ottaa vain yhden lautasellisen, niin tällaiselle 70-kiloiselle allekirjoittaneelle keskimittaiselle tikku-ukollekin tulee nälkä jo viimeistään kolmen tunnin kuluttua, jolloin pitäisi jaksaa vielä pari tuntia. Kaksimetriselle tuo Amican lautanen on kuin teelautanen. En ihmettelisi, jos kasvavan kaksimetrisen pitäisi santsata kaksi kertaa. - sähöllä mennään
> jotain kotona mahdollista kuntoilua olisi hyvä osata
Yksi aika hyvä olisi välttää löhöämistä. Se pienentää lihaksia. Aktiivisuus kasvattaa lihaksia. Riittää että istumisen sijaan seisot. Sitä voi tehostaa kun pitää polvia ja lonkkia hiukan koukistettuina, niin lihakset joutuvat tekemään enemmän työtä. Hankin PintaEQ-sähköpöydän kotiin enkä ole katunut. Ei tarvi enää istua jos ei halua.- raw
Kun lihasta rasitetaan se kasvaa ja kasvu taas tapahtuu levossa. Pelkällä seisoskelulla ei kyllä saada ihmeitä aikaan...
- nauti elämästä
Nauti elämästäsi ja siitä että olet noin hoikka. Joskus 10-20 vuoden kuluttua luultavasti kuitenkin kyselet täällä piten hoikistua. on tullut mahaa jne..
Mut treenaat paljon ja syöt paljon hyvää ja rasvapitoista ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt324203Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.472201Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471365- 841207
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381158Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251126Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501071Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161945Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175879- 57865