Toinen talvipyöräily kausi tulossa

innolla talveen

Täytyy myöntää, että odotan innolla toista talvipyöräily kauttani. Nautin jopa enemmän talvipyöräilystä, kun kone keittää niin pahoin kesällä. Alus kerraston kanssa pitää keksiä vielä jotain. Muutaman käyttökerran jälkeen tekninen alusasu haisee niin törkeän pahalta, eikä muuten lähde pesemälläkään. Kovin on kerta käyttöisiä. Mitä suosittelisit, ei viittis kovin monia ostaa.

15

204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työmatkapolkija
    • nastatallatalvella

http://www.merinovilla.fi/mitaonmerinovilla/ tästä valmstettuja alusasuja suosittelee moni aktiivi harrastaja, itse en kyllä ole kokeillut vaan olen käyttänyt tavallisia Craftin ja Catmandoon ynnä muiden tekemiä alusasuja.

• HUBA

Tuo on oikeasti hyvä merkki, ostin viime keväänä tästä firmasta http://www.merinovillakauppa.fi/1 kerraston sain vielä elämäni parhaat sukat kaupanpäälle. Mukana tulleet hoito-ohjeet kehoitti olla pesemättä tuotetta käytön jälkeen, pelkkä tuuletus riittä. Ihan käsittämätön tuote ei haise yhtään hielle. Laitan yöksi parvekkeelle henkariin ja päiväksi ja fressi on. Tilasin vielä keskiviikkona tämän kerrospukeutumisen alimmansetin, tunnin päästä kilahti seuranta koodi ja perjantaina oli jo haettavissa. Minä tykkään, todella hyvä tuote ja palvelu.

• HUBA
        HUBA kirjoitti:

Tuo on oikeasti hyvä merkki, ostin viime keväänä tästä firmasta http://www.merinovillakauppa.fi/1 kerraston sain vielä elämäni parhaat sukat kaupanpäälle. Mukana tulleet hoito-ohjeet kehoitti olla pesemättä tuotetta käytön jälkeen, pelkkä tuuletus riittä. Ihan käsittämätön tuote ei haise yhtään hielle. Laitan yöksi parvekkeelle henkariin ja päiväksi ja fressi on. Tilasin vielä keskiviikkona tämän kerrospukeutumisen alimmansetin, tunnin päästä kilahti seuranta koodi ja perjantaina oli jo haettavissa. Minä tykkään, todella hyvä tuote ja palvelu.

Siis päiväksi sisälle niin on mukava lähtee taas duunin jälkeen karistaa päivän tomut.

• keinot on

Terve! Itse pääsi hajuongelmasta kun kaadat pesukoneelliseen 1dl etikkaa. Samalla kun kone ottaa pesuainelokerosta pesuaineen, sinne kaadat etikat. Huuhteluainetta et tarvitse. Tätä käyttänyt jo monta vuotta ja ainakin itsellä toimii hyvin.

• innolla talveen

Miten sen etikan hajun kanssa, ei ole häävi sekään, mutta täytyy kokeilla enne kuin heittää taas roskiin.

• www1
        innolla talveen kirjoitti:

Miten sen etikan hajun kanssa, ei ole häävi sekään, mutta täytyy kokeilla enne kuin heittää taas roskiin.

Oletko kokeillut ensin sillä huuhteluaineella? Etikka voi ehkä olla ainakin luontoystävällisempää.

Onko sulla se kuoriasu tarpeeksi hengittävä?

• innolla talveen
        www1 kirjoitti:

Oletko kokeillut ensin sillä huuhteluaineella? Etikka voi ehkä olla ainakin luontoystävällisempää.

Onko sulla se kuoriasu tarpeeksi hengittävä?

En voi käyttää huuhteluainetta kun olen niille allerginen. Joo siinä varmaan on ongelma kuorivaate ei pahemmin hengitä. Ongelma korostuu varsinkin kylmillä keleillä, kun pitää saada tuulelta suojaa ja tekniset hitsaa kiinni. Sitten tulee kylmä jos kuorivaatteet läpäisee, aina on räkäposkella, kun vilustuu.

• talvipolkija

En voi käyttää huuhteluainetta kun olen niille allerginen. Joo siinä varmaan on ongelma kuorivaate ei pahemmin hengitä. Ongelma korostuu varsinkin kylmillä keleillä, kun pitää saada tuulelta suojaa ja tekniset hitsaa kiinni. Sitten tulee kylmä jos kuorivaatteet läpäisee, aina on räkäposkella, kun vilustuu.

Mielestäni teknisen alusasun kanssa ei edes saa käyttää huuhteluainetta, koska se pilaa kerraston ominaisuudet. Etikka ei pilaa. Halvat kerrastot alkavat haista jo yhden käyttökerran jälkeen, paremmat eivät ala haista.

• hiit1
    • Pekka Runkola

Kannattaa välillä pestä nuo tekniset vaatteet 60 asteessa (vaikka pesuohje sen kieltää). Bakteerit kuolee ja hajut lähtee! Ja kyllä ne vaatteet sen 60 asteen pesun hyvin kestää.

Merinovillaakin minulla on ja se on loistava materiaali, hieman kallis vain.

• innolla talveen

Mäkin oon miettinyt merinovilloja, mut ne on niin sika kalliit. Täytyy yrittää pärjätä näillä teknisillä.

• kissansilmä

Mäkin oon miettinyt merinovilloja, mut ne on niin sika kalliit. Täytyy yrittää pärjätä näillä teknisillä.

Minulla alkaa sitten noin 45:s pyöräilytalvi. Ostin alemyynnistä Haltin fleeze välihousut. Housut ovat erilaiset kuin tavalliset catmandoot. Haltin housujen pinta on liukas ja kangas joustaa kunnolla.

• Urbaani_Arska_Elite
        kissansilmä kirjoitti:

Minulla alkaa sitten noin 45:s pyöräilytalvi. Ostin alemyynnistä Haltin fleeze välihousut. Housut ovat erilaiset kuin tavalliset catmandoot. Haltin housujen pinta on liukas ja kangas joustaa kunnolla.

Talvipyöräily on oma lajinsa, sanoo syvä kokemuksen rintaääni. Pari kertaa on saanut cykkeliä kantaa kirjaimellisesti hangessa. Siitä erottaa pyörämiehen- pyörämiehestä. Mitään pakkasrajaa itse en ole pitänyt. Tosin matkat ovat olleet verrattain lyhyitä muutama kilometri.

Saa naamaan tosin väriä 30- asteen pakkasessa, pikaisellakin pyrähdyksellä. Mieluusti vaihteeton Urbaani Arskan suosittelema kaupunkiraaseri. Ulkovaihteet ovat erityisen pahasta. Keep It Simple.

• Leena pyöräilijä

Hei, ei tarvitse todellakaan kärsiä. Minä pyöräilen töihin ja ihana kun voi vetää merinovillat alle, niin ei haise, eikä tunnu ikävältä päällä. Meillä ei voi käydä töissä suihkussa ja vaihtaa vaatteita. Nyt kun on merinovillat alla voin olla kokopäivän samoissa vaatteissa ja on hyvä olla koko päivän. Tekniset tulevat loppupeleissä paljon kalliimmaksi kuin merinovillat. www.active-arctic.com, mä tilasin tuolta viime talvena ja eikä maksanut kerrasto kuin 60 euroo. Se ei ole mitään siitä mukavuudesta mikä noissa merinoissa on olla ja liikkua. Hyvä hankinta suosittelen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4822
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3952
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3850
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      119
      2257
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      78
      1980
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1366
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1324
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      168
      1296
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      546
      1178
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe