Mautonta ruokaa

Miksi ihmeessä suomalainen valmisruoka on lähes kauttaaltaan mautonta? Ostat sitten pakastepizzaa tai jotain muuta einestä puhumattakaan makkaroista tai juustoista, niin makua saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Mutta ostappa ulkomaalaista, niin sitten on jo makuakin mukana.

Voin jo arvata mitä einesten valmistajat vastaisivat tähän kysymykseen. He tekevät juuri sellaista ruokaa kuin suomalaiset haluavat. Ja tottahan se on. Suurin osa suomalaisista ei halua ruokansa maistuvan juuri miltään. Auta armias, jos ruokaan lisätään mausteita niin syömättä jää.

Tämä mauttomuuden ylistys alkaa jo peruskoulusta. Mikään ei ole niin mautonta kuin kouluruoka vaikka se olisikin tehty hyvistä raaka-aineista. Maustamisessa pitää mennä aina niin varovaista linjaa jotta kukaan vain ei paheksu "voimakasta makua".

Eilen ostin suomalaisen valmistajan pakastepizzan (Jauheliha) ja en voi muuta kuin ihmetellä miten niistäkin aineista voi saada niin mautonta. Tomaattikastikekkaan ei maistunut kuin vedellä laimennetulta tomaattimurskalta.

12

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naaaaaaatiskelija

      "Miksi ihmeessä suomalainen valmisruoka on lähes kauttaaltaan mautonta?"

      Siksi, että suomalaiset eivät ymmärrä hyvän ruoan päälle yhtään mitään. Riittää, kun maha täyttyy ja on halpaa, maulla ja laadulla ei ole mitään väliä.

    • beef_wellington

      Miksi ylipäätään ostat valmisruokaa? Sehän on mautonta. Tee itse, niin voit 100%:sti vaikuttaa, mille ruoka maistuu. Ei kokkaaminen mitään rakettitiedettä ole.

      • Maustekaappi

        Ja valmisruokaahan ei voi maustaa itse lisää?

        Ostin tänään kaupasta paketin väittämän mukaan tulista chilisulatejuustomakkaraa. Saas nähdä miten tuon tulisuuden kanssa sitten on, kunhan joskus sitä kerkiän syömään. Vähän epäilyttää aina nuo kaupan tuliset, kun chilikauppojen miedot eväät ovat monasti paljon tulisempia :D

        Mutta siis joo... Suomessahan ainoat sallitut mausteet ovat suola ja mustapippuri ja niitäkin pitäisi käyttää säästeliäästi. Einesteollisuus ja valmisruoka tähtäävät mahdollisimman monelle sopivaan makuun. Eli myös herkkäkurkkuiset voivat niitä syödä ja sitten reippaammasta mausteesta tykkäävät voivat (jos nyt siis osaavat) maustaa niitä itse lisää.

        Näin pienessä maassa ei varmaan firmat kovin hyvin tule toimeen pelkillä "erikoistuotteilla", koska suurin osa kansasta pitää jo juustonakkia extreme-elämyksenä. Harmi sinänsä, koska meitä mausteisen ruuan ystäviäkin on. Peruskulutukseemme nähden pienten erikoiserien valmistaminen on kuitenkin kalliimpaa, kun tavallisen "pullamössön" massatuotanto. Mutta onneksi kotonaan voi kokata ihan mitä mieli tekee ja kiitos internetin, mausteiden valikoima on laaja!


      • Anonyymi
        Maustekaappi kirjoitti:

        Ja valmisruokaahan ei voi maustaa itse lisää?

        Ostin tänään kaupasta paketin väittämän mukaan tulista chilisulatejuustomakkaraa. Saas nähdä miten tuon tulisuuden kanssa sitten on, kunhan joskus sitä kerkiän syömään. Vähän epäilyttää aina nuo kaupan tuliset, kun chilikauppojen miedot eväät ovat monasti paljon tulisempia :D

        Mutta siis joo... Suomessahan ainoat sallitut mausteet ovat suola ja mustapippuri ja niitäkin pitäisi käyttää säästeliäästi. Einesteollisuus ja valmisruoka tähtäävät mahdollisimman monelle sopivaan makuun. Eli myös herkkäkurkkuiset voivat niitä syödä ja sitten reippaammasta mausteesta tykkäävät voivat (jos nyt siis osaavat) maustaa niitä itse lisää.

        Näin pienessä maassa ei varmaan firmat kovin hyvin tule toimeen pelkillä "erikoistuotteilla", koska suurin osa kansasta pitää jo juustonakkia extreme-elämyksenä. Harmi sinänsä, koska meitä mausteisen ruuan ystäviäkin on. Peruskulutukseemme nähden pienten erikoiserien valmistaminen on kuitenkin kalliimpaa, kun tavallisen "pullamössön" massatuotanto. Mutta onneksi kotonaan voi kokata ihan mitä mieli tekee ja kiitos internetin, mausteiden valikoima on laaja!

        Jos sä olet reissussa ja halua syödä tien päällä, niin kyllä se ruoka s*******na voisi hyvääkin olla, ilman että "voihan sitä maustaa" Suomalainen puolustaa aina kotimaista valmistusta vaikka söisi p******kaa. Se on toden totta, että valmisruoat ovat Suomessa mauttomia. Jos teen vaelluksia, niin tilaan valmisruuat/pussiruuat esim. Norjasta, ovat todella hyviä täyttäviä ja hyvin maustettuja. Maistakaa, niin tiedätte mistä kirjoitan.


    • Anonyymi

      VIDDU TEE OOTTE JUNTTEJA!

      • Anonyymi

        Kuulostat homolta.


    • Anonyymi

      Mausteilla voi muuttaa ruoan todellista raaka aineen makua. Pilaantuneen jauhelihankin saa mausteilla hyvän makuiseksi.Miten neilikka mielestäsi sopii leikkelemakkaraan, ihme sivumaku makkarassa.

    • Anonyymi

      Ydinsota kun tuhoaa ruokatehtaat niin pääsette kaikki mutustelemaan maukasta rottaa ja torakkakeittoa

    • Anonyymi

      Suola on ainoa mauste mitä tarvitsee.

    • Anonyymi

      Jos joku on mautonta, niin avokado, ja useat muutki hedelmät.

    • Anonyymi

      "ALLERGIAVAARAN TAKIA"!!!

    • Anonyymi

      Minulla ei ole kissoja eikä koiria. Kerrostalossa niitä olisi hankala pitää. Kävisikö häkkilinnut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe