Miten venytellään??

venytelläpitäisi

Jos olen treenannut pqkaroita ja reisiä, niin miten sitten teen reiden ja pakaranvenytysliikkeitä? Mitä teen ennen venyttelyä, kuinka kauan treenin jälkeen venyttelen, kauanko venyttelen, kuinka monena päivänä jne? Kertokaa kaikki vaan, en tiedä venyttelystä oikeastaan mitään.

Ja asiallisia vastauksia, tietenkin :-)

5

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku jannu

      Jaa että kaikki tieto pitäisi saada ja mahdollisimman nopeasti ja tiivistettynä ja tietysti ilmaiseksi... ;)

      Liian monta kysymystä, en minä ainakaan jaksa alkaa kaikkia selittämään. Tuossa nyt kuitenkin tuohon ekaan kysymykseesi liittyen video, jospa nyt sen jaksaisit edes vaivautua katsomaan... ;)

      http://www.youtube.com/watch?v=hhz63Qo1ADY

      Katsotaan jos niihin jatkokysymyksiin vastailtaisiin myöhemmin...

    • spaceri

      Se on vähän kuin ennen oli salaatin syömisen kanssa, kun opetettiin kansaa terveellisille ruokatavoille. Oli hienostelijoita, jotka tiesivät että salaatti piti syödä nimenomaan ennen varsinaista pääruokaa. Toiset olivat sitä mieltä että salaatti piti yhdistää pääruokaan, vain siten se antoi täyden terveyshyödyn.
      Se on vähän sama venyttelyn kanssa, on paljon ohjeita siitä miten pitkään ja koska ajoitettuna venytellään oikein. Voiko venytellä ennen harjoitusta vai sen jälkeen?

      Oikea vastaus tulee tässä: kunhan venyttelet, ennen ja jälkeen ja kesken harjoituksen, milloin vain kunhan venyttelet. Pidä yllä liikkuvuutta erilaisilla harjoituksilla, totuta kehosi laajoihin liikeratoihin, koska ne ovat tehokkaita ja miellyttäviä. Tietysti keho pitää totuttaa liikkuvuusharjoituksiin, ei mitään äkkinäistä ja repivää.
      Ja syö salaattia. Vältä punaista lihaa. Ja muista hengittää kun venyttelet.

    • 2+15

      Parin tunnin päästä treenistä aikaisintaan, muuten venyttelystä ei ole oikein vastaavaa hyötyä. Liikkeitä ja muita ohjeita löydät netistä esim. http://www.pakkotoisto.com/vammat-ja-lihashuolto/108173-pakkotoiston-kehonhuolto-opas-2012-a/, siinä on linkki muutamille dynaamisille lämmittelyliikkeillekkin. Oikeestaan, tuon linkin takana on vastauksia kaikkiin kysymyksiisi.

      Voit tehdä staattisia (eli pitkäkestoisia) tai dynaamisia ("pumppaavia") venytyksiä, suosittelen molempia. Putkirulla on mielestäni kuitenkin ehkä paras kehonhuoltoon, itselläni pelkkä venyttely ei vaikuta.

    • 13,15

      Minä käyn ihan erillisillä venyttelytunneilla.

    • Hempp@

      Kelly Starrett ja mobilitywod youtubesta.

      https://www.youtube.com/watch?v=JBHzXF-mVjY
      Tämän kun saa päähän taottua niin saa jalat irroteltua.
      Oma keino on pitää älypuhelinta päällä ja katsoa venyttelyvideo läpi siinä venytellessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe