Uniketju

Kympin Nainen

Tylsä hetki töiden lomassa juuri nyt, joten otetaanpa tämmöinen typerä aloitus: Oletko nähnyt hassuja tai mielenkiintoisia unia? Millaisia?

Lieköhän palstatekstit aivopesseet palstanaiset unelmoimaan julkkiksista, kun täällä hiljattain joku muukin mainitsi julkkismiehistä unissaan. No, minä näin viime yönä niin hassua unta, että ”pakko” kertoa:

Oletan, että tänne aiemmin linkattu kuva Ryan Goslingista http://img2.timeinc.net/people/i/2013/sandbox/news/131209/thankful/ryan-gosling-600x450.jpg syöpyi alitajuntaani, koska unessani menin terassilleni iltahämärässä, tarkoituksenani kantaa terassikalusteet talvisäilöön. Siellä terassillani istui hra Gosling juuri kuten tuossa kuvassa. Ihmettelin mitä hän siellä istuu, etenkin ilman paitaa, kun lämpöasteitakaan ei ollut kuin pari. Olin huolissani myös hänen housujensa kastumisesta koska tuoleilla oli puista pudonneita märkiä lehtiä. Minä puhuin hra Goslingille suomea ja hän vastasi jollain alien-kielellä, jota unessani kuitenkin ymmärsin varsin hyvin (ja Ryan ymmärsi suomea). Hän oli hyvin asiallinen, kohtelias ja avulias ja kantoi terassikalusteet varastoon puolestani. Minä seurasin kanto-operaatiota ikkunasta. Keitin hänelle teetä, mutta tarjoilin sen terassilla, koska olin kovin epäileväinen. Annoin hänelle eksäni vanhan talvitakin ettei hänen tarvitsisi palella (vaikkei minulla oikeasti mitään eksän tavaroita tallessa ole). Sanoin, ettei eksääni varmaan haittaisi. Ryan sanoi jutelleensa aiemmin eksäni kanssa ja varmistaneensa että hänen vierailunsa luonani oli ok eksälle. Suutuin moisesta miesten suhmuroinnista selkäni takana ja lähetin hra Goslingin matkoihinsa. Annoin hänelle kuitenkin käyntikorttini. Käyntikortissani oli joitakin todella outoja symboleja ja puhelinnumero oli ihmeellisen pitkä, mietin, että onkohan se oikein, mutta ajattelin, että pakkohan sen on olla, koska olen sen itse tarkistanut. Sanoin hra Goslingille lopuksi, että jos hänellä joskus olisi ihan varsinaista asiaakin, voisi hän soittaa.

Aamulla katselin ikkunasta pihalle. Puutarhakalusteet on vielä pihalla. Pitäisiköhän ne tänään kantaa varastoon vai odottaisinko vielä hetken? :D

Kerrohan mitä hassuja tai mielenkiintoisia unia sinä olet nähnyt?

43

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse muistan uniani aika huonosti, vaikka niitä kyllä näen aika paljon. Ne vain katoavat päästä ensimmäisten hereilläolosekuntien aikana.

No yksi jonkin aika sitten näkemäni uni jäi osittain mieleen. Siinä olin pyöräilemässä ihan semmoisella helpolla polulla, mutta sitten yhtäkkiä maa meni todella märäksi ja pehmeäksi, eli siitä pyörästä oli käytännössä jo yli puolet uponnut sinne suohon. No, voihan tuota tapahtua reaalielämässäkin, mutta normaalisti tuossa vaiheessa loppuu jo se polkeminen. Unessa kuitenkin pääsin jotenkin vain eteenpäin siellä suossa ja matka jatkui kuin ei mitään. Oli vissiin sukua semmoiselle lentämisunelle, joita kanssa tulee joskus nähtyä.

• 14+6

Niin kyllähän tuon näköistä miestä olisi pakko paapoa ja antaa puhelinnumeroa, kas kun et tissivakoa vilauttanut ja mennyt pyllistelemään siihen vielä.

• Kympin Nainen

Pöh, unessa olin aika tyly hra Goslingia kohtaan ja möllötin sisällä kun hän huhki ulkona ja kantoi tuoleja. Ihan harmitti herätessä!

• marianne89...

:D Unessa sitä voikin joo kontrolloida omaa käytöstään... Selkounia lukuunottamatta, ja niitäkään läheskään kaikki eivät koskaan valitettavasti saa kokea (itselläni muistaakseni kerran ollut tälläinen, että olen tajunnut näkeväni unta mutta uni ei olekaan loppunut siihen toisin kuin yleensä vastaavassa tapauksessa, ja siitä eteenpäin unen loppu oli aika hauska kun saattoi itse vaikuttaa asioihin siinä).

Varo vaan ettet itse satu koskaan näkemään vaikka jotain painajaista miesten välisestä hellyydestä, jos uni kerran mielestäsi kertoo siitä miten ihminen tosielämässäkin käyttäytyisi.

• 12+1
        marianne89... kirjoitti:

:D Unessa sitä voikin joo kontrolloida omaa käytöstään... Selkounia lukuunottamatta, ja niitäkään läheskään kaikki eivät koskaan valitettavasti saa kokea (itselläni muistaakseni kerran ollut tälläinen, että olen tajunnut näkeväni unta mutta uni ei olekaan loppunut siihen toisin kuin yleensä vastaavassa tapauksessa, ja siitä eteenpäin unen loppu oli aika hauska kun saattoi itse vaikuttaa asioihin siinä).

Varo vaan ettet itse satu koskaan näkemään vaikka jotain painajaista miesten välisestä hellyydestä, jos uni kerran mielestäsi kertoo siitä miten ihminen tosielämässäkin käyttäytyisi.

No en oo tähän päivään asti ikinä nähnyt, koska olen valitettavasti ihan hetero joten en edes uneksi mistään tuollaisesta.

• Viime yönä päätin ryhtyä opiskelemaan java-ohjelmointikieltä, tai mikä se onkin. Eli työuni, johon tuli jossain vaiheessa tämä ohjelmointi-juonenkäänne. Tylsää. Mutta hyvin tavallista silloin, kun on töissä stressaavampi ajanjakso.

• tyl sä

Ohjemoimalla voi tehdä monenlaisia eri asioita. Ei se ole ollenkaan tylsää.

• Mä en yleensä muista uniani, mutta sattumalta viime yön uni jäi mieleen.
      Olin siinä nuori ja asuin jossain lastenkodin tyyppisessä laitoksessa. Karkasin sieltä keskellä talvea vanhalla ruosteisella fillarilla. Piileskelin todella kauniissa vanhassa metsässä, siellä oli upeita isoja puita ja paljon lunta.
      Minua etsittiin ja yhdessä vaiheessa oli kunnon takaa-ajokohtaus. Jostain kumman syystä jätin pyörän keskelle tietä ja hyppäsin tieltä parin metrin pudotuksen ojaan ja piileskelin siellä. Hengittäessäni ojassa lumiseinämää vasten, lumi suli ja sieltä tuli näkyviin isoja huurteisia tumman punaisia liljoja.
      Ne liljat olivat tosi kauniita, jääkiteiden peittämiä.

En usko unien tulkintaan, mutta joskus kyllä miettii, että mistähän tämäkin uni oikein kertoi.

• unikissat

Satuin nyt näkemään tällaista unta: olin mieheni ja afrikkalaisen kissanpoikaseni kanssa trooppisessa paratiisissa ja siellä oli hotelli, jonka alin taso oli tehty lasista ja ympärillä ja alla oli vaalean turkoosia picture perfect rantavettä, jonkinlainen laguuni ja avomeri oli ympärillä, uin kissanpoikaseni kanssa meressä, joka seurasi minua kuin koirat (sellainen se vähän onkin) ja nousimme hotellin alalasitasolle, pidin paikasta hyvin paljon ja halusin muuttaa siihen pysyvästi, mutta aloin pelkäämään, ettei minulla ole enään varaa, sitten aloin pelkäämään, ettei tämäkään taas onnistu, vaikka kaikki on täydellistä, menin mereen uimaan ja siellä oli valtava aalto n. 50 metriä korkea, paiskauduin siihen vaarallisesti ja aloin pohtimaan eikö tämäkään idylli ole täydellinen, eihän siellä voinut asua jos aallot olivat tätä luokkaa. Tiedän mitä uneni ironisoi, tiettyä toistuvaa teemaa umissani ja elämässäni, joka on tässä liian
      monimutkainen selittää.

• Ätmi

Näin viime yönä unta että join viinaa.

• Ikisinkku M

Tuo unesi varmaan heijasteli alitajuisesta exän kaipuustasi. Gosling kuvasi sitä uutta hoitoasi jolle olet tavallaan valmis luovuttamaan exän paikan sydämessäsi (talvitakki) ja ajattelet ettei se haittaisi mutta kun paljastuikin ettei nyksä halua käydä brutaalia taistoa sinusta (exän kanssa juttelu) kylmenitkin sitten nyksälle kun arvosti enemmän exän kuin sinun mielipdettä ja nyt sinulla kiihkeän alun jälkeen on sen nyksän kanssa soitellaan -vaihe päällä. Menisikö se noin suunnilleen :D

En yleensä muista unia kuin heltken heräämisestä ja sitten ne vain katoaa, viimeyönä heräsin jostain unesta kovana kuin kivi niin kai siinä sitten seksiä oli mutta harmillisesti ei niitä koskaan muista.

• Unien tulkintaa

Unen Gosling oli tietenkin palstalta vuoden vaihteessa poistunut mies32, jonka kanssa Kympin Nainen flirttaili armottomasti ja joka sanoi, että hänellä on Goslingin silmät. Mies32 kertoi myös bodaavansa ahkerasti joten tuo kuva ja paidattomuus ehkä kuvasti Kympin toiveita mies32:n vartalosta.

Exän talvitakki symboloi Kympin Naisen halua sovittaa exän viittaa hänen harteilleen, eli tehdä Goslingista/mies32:sta uusi miehensä.

Käyntikortti outoine symboleineen kuvastaa Kympin Naisen epätoivoa siitä ettei tullut vaihtaneeksi yhteystietoja mies32:n kanssa ennen hänen palstalta lähtöään. Kympin Nainen antoi siis käyttökelvottoman käyntikortin jonka avulla ei voi saada yhteyttä.

Miksi sitten tämä uni tässä elämän vaiheessa? Siitä syystä, että Kympin Naisen uunituore orastava romanssi ei ole vielä täysin vakuuttanut tai lunastanut lupauksiaan ja Kympin Nainen alitajuisesti pohtii, että olisiko mies32 ollut sitten "se oikea" hänelle.

Huoli Goslingin housujen kastumisesta oli projisoitu huoli omien housujen kastumisesta kun on vieraan miehen seurassa. Samoin tuo exän kanssa suhmurointi viittaa siihen, että Kympin Naisella on huoli siitä, että hän ehkä sittenkin tuntee enemmän vetoa johonkin toiseen mieheen kuin nykyiseen muruunsa. Tai ehkä sitä, että Kympin nainen ei vielä osaa sovittaa uutta miestä elämäänsä ja exäkin on jollain tapaa vielä kuvioissa.

Kympin Nainen tarjoili teetä ulkoterassilla sillä hänellä on myös epäilyksiä, että ehkä mies32 ei olekaan ihan sellainen kuin antoi ymmärtää nettikeskusteluissa, eikä uskaltanut päästää häntä sisälle (kaikkein pyhimpään). Tuo alien-kieli viittaa myös siihen, että ollaan kuin eri maailmoista, eli ruudun väärällä puolella viestitellen tietotekniikan avulla.

Pihalle jääneet puutarhakalusteet oli hieno symbolinen kuva. Gosling teki ikään kuin kotia Kympin Naisen luokse auttaessaan kalustamisessa. Samalla tässä kuvastuu Kympin Naisen huoli uudesta murustaan, joka on tällä hetkellä ikään kuin kotiutumassa Kympin Naisen elämään, mutta Kympillä on huoli, että antaako miehen tulla elämäänsä vai korjaako kalusteet pois ja karkottaa miehen luotaan. En tiedä millainen Kympin muru on mutta saattaa olla, että alitajunnassa muru ja mies32 sekoittui symbolisella tasolla.

Hyvin paljastava uni, joka kertoo Kympin Naisen elämän tästä hetkestä ja siihen liittyvistä huolista, epäilyksistä ja pelokkaista toiveista.

• Kympin Nainen

Haha, aika eeppisiä tulkintoja sinulta ja Ikikseltä :D

Minun uneni tulkinta ei kylläkään ollut ketjun tarkoitus. Muttei se kai niin väliä. Vaikka tulkintanne menivätkin aika lailla vikaan, niin hauskoja ne silti ovat ja hymähtelin joillekin muistoille ja mieliyhtymille kyllä :).

Minulla on aktiivinen unielämä (tai siis muistan unet melko hyvin) ja unet ovat mitä mielikuvituksellisempia, joten niistä riittäisi ammennettavaa, mm. erilaisista taistelukohtauksista tai avaruuslennoista. Myös jossain helvetin tapaisessa olen unissani käynyt ja jonkun mörönkin tappanut. Kävelen ja puhun myös unissani.

Samalla: kiitos kaikille unensa tähän mennessä jakaneille, jatkakaa vaan ketjua, ainakin minusta näitä on ihan hauska lukea. Palstaan liittyviä unia on minulla ollut joskus myös, mutta siitä on jo aikaa enkä muista enää ihan tarkkaan. Siinä unessa oli ainakin Femnerd, PohPuhPih ja Peris. Olin hiihtämässä metsässä ja mainitut henkilöt ”seikkailivat” metsässä myös. Peris huuteli perääni törkeyksiä (hiihdin vapaalla tyylillä, jota olin Periksen mielestä "levittänyt" liikaa), Femnerd torui Peristä ja PohPuhPihillä oli koira mukana. Meillä tuli jotain ”sanomista” hiihtoladun sotkemisesta :)

• ???
        Kympin Nainen kirjoitti:

Minun uneni tulkinta ei kylläkään ollut ketjun tarkoitus. Muttei se kai niin väliä. Vaikka tulkintanne menivätkin aika lailla vikaan, niin hauskoja ne silti ovat ja hymähtelin joillekin muistoille ja mieliyhtymille kyllä :).

Minulla on aktiivinen unielämä (tai siis muistan unet melko hyvin) ja unet ovat mitä mielikuvituksellisempia, joten niistä riittäisi ammennettavaa, mm. erilaisista taistelukohtauksista tai avaruuslennoista. Myös jossain helvetin tapaisessa olen unissani käynyt ja jonkun mörönkin tappanut. Kävelen ja puhun myös unissani.

Samalla: kiitos kaikille unensa tähän mennessä jakaneille, jatkakaa vaan ketjua, ainakin minusta näitä on ihan hauska lukea. Palstaan liittyviä unia on minulla ollut joskus myös, mutta siitä on jo aikaa enkä muista enää ihan tarkkaan. Siinä unessa oli ainakin Femnerd, PohPuhPih ja Peris. Olin hiihtämässä metsässä ja mainitut henkilöt ”seikkailivat” metsässä myös. Peris huuteli perääni törkeyksiä (hiihdin vapaalla tyylillä, jota olin Periksen mielestä "levittänyt" liikaa), Femnerd torui Peristä ja PohPuhPihillä oli koira mukana. Meillä tuli jotain ”sanomista” hiihtoladun sotkemisesta :)

Jos palstan tyypit tulevat uniin asti, viettää ihan varmasti liikaa aikaa palstalla. Oisko syytä miettiä, pitäisikö palstalla ja irl:ssä vietetyn ajan suhdetta muuttaa?

• Kympin Nainen
        ??? kirjoitti:

Jos palstan tyypit tulevat uniin asti, viettää ihan varmasti liikaa aikaa palstalla. Oisko syytä miettiä, pitäisikö palstalla ja irl:ssä vietetyn ajan suhdetta muuttaa?

Kyllä, ehdottomasti pitäisi edelleen vähentää. Tosin uniini tulevat myös täysin randomiasiat, kuten vaikkapa kaupassa kerran näkemäni tuikituntematon henkilö tai paikka, jossa olen joskus viivähtänyt 5 minuuttia, joten unimielikuvitustani hillitäkseni minun pitäisi rajoittaa elämää ylipäätään. Ja jos karsin muuta, niin sittenhän minulla olisi enemmän eli liikaa aikaa palstailla. Ongelmallista kerrakseen.

• Kympin Nainen kirjoitti:

:-)

Hauska uni.

• marianne89...

Itse aiheeseen ja uniin liittyen, ei siitä ole kauaakaan kun itsekin näin unta Goslingista - tai itseasiassa unesta ei oikein saanut selkoa esiintyikö siinä Gosling vai eräs tosi paljon sitä muistuttanut live-elämässä aikanaan joidenkien kuukausien ajan aika säännöllisesti kaupungilla näkemäni yhdessä kahvilassa työskennellyt mies, joka oli ulkoisesti kuin täydellinen unelmani ja luonteeltaankin ennemmin "söpön" ja "suloisen" kuin liian ylimaskuliinisen machon oloinen.

No oli kumpi oli, niin unessa jokatapauksessa yritin epätoivoisesti saada tyypin sänkyyni ja lopulta kovan yrityksen kautta onnistuin siinä. Mutta, sen sijaan että siitä olisi mikään "unelmaromanssi" auennut, koko homma jäi siihen yhteen kertaan ja olo oli jälkeenpäin vähän tyhjä että "tässäkö kaikki". Unen lopussa olin lentokoneen ohjaamossa (en kuitenkaan itse ohjaamassa vaan ohjaajan vierellä) tai helikopterissa ja jotain siinä kai tuli vielä Goslingista (tai siitä live-elämän tyypistä, jos sattuikin olemaan se) mainittua vaikken ollutkaan nähnyt tyyppiä enää sen koommin.

• ätmi

Näin toissa yönä unta, jossa olin jonkinlaisessa laitoksessa, jossa jokaisella oli teräase. Meillä aloittelijoilla oli mattoveitset, ja kun hierarkiassa yleni eteenpäin, sai isompia veitsiä käyttöönsä.

Unessa juttelin laitoksen muiden asukkien kanssa, mutta muistan vain unen loppupään, jossa keskustelin nuoren naisen kanssa, jolla oli edelleen pelkkä mattoveitsi ja joka asemaansa turhautuneena oli alkanut epäillä, että koko homma oli kusetusta, eikä eteneminen ollut oikeasti edes mahdollista.

Lopulta tuo nainen flippasi ja rupesi riehumaan veitsensä kanssa. Sain useamman viillon ennen kuin heräsin unesta.

• Unien tulkintaa

Hieno symbolinen versio tästä palstasta ja markkina-arvoteoriasta. Tasojen nousu on mahdollista vain väkivaltaisuutta tai vaarallisuutta lisäämällä. Tuo mattoveistä heilutteleva nainen oli joku palstan naisista, joka pitää markkina-arvoteoriaa kusetuksena, mutta samalla kiukuttelee sitä, että kukaan ei huoli häntä. Kaikki tapahtui laitoksessa, joka edustaa tätä palstaa hulluine hahmoineen.

• Unien tulkintaa kirjoitti:

Hieno symbolinen versio tästä palstasta ja markkina-arvoteoriasta. Tasojen nousu on mahdollista vain väkivaltaisuutta tai vaarallisuutta lisäämällä. Tuo mattoveistä heilutteleva nainen oli joku palstan naisista, joka pitää markkina-arvoteoriaa kusetuksena, mutta samalla kiukuttelee sitä, että kukaan ei huoli häntä. Kaikki tapahtui laitoksessa, joka edustaa tätä palstaa hulluine hahmoineen.

"Tuo mattoveistä heilutteleva nainen oli joku palstan naisista, joka pitää markkina-arvoteoriaa kusetuksena, mutta samalla kiukuttelee sitä, että kukaan ei huoli häntä."

Tuo nainen voisi olla vaikka minä :-D

• Ätmi

Näin itse kerran unta että olin jossain osastolla ja minut oli köytetty lepositeillä sänkyyn kiinni. Iski kauhea paniikki kun halusin päästä pois sieltä mutta en voinut tehdä mitään.

• Kіs-kіsu

Näin unta että olin majoittunut Nykissä pilvenpiirtäjähotelliin, jonka katolla oli lentokenttä, josta minunkin lentoni Suomeen lähtisi. Lähtöpäivänä myöhästyin lennolta, koska en saanut tungettua jättimäisen kokoisia Satuja ja tarinoita matkalaukkuuni, ja toisaalta kahta lusikkaani, jotka olin jostain syystä ottanut Suomesta mukaan, ei löytynyt mistään. Pidin varmana, että siivooja on tahallaan vienyt lusikkani.

• Parin viikon sisällä nähnyt parista naispalstalaisesta unta, jotka tähänkin ketjuun ovat vastanneet.

Tämä ensimmäinen oli unessa hyvin halukas seksihommiin. Ei tosin saanut, kun pyyntö oli hieman tavallisuudesta poikkeava. Toisella kerralla nähtiin livenä ja lupasi tarjota oikein herkkuruokia useamman kerran ja vielä ravintolaankin lupasi viedä.

Kolmannella kerralla tämä ensimmäinen oli myös unessa ja toisena tässä ketjussa esiintyvä. Olivat tuossa oman asuntoni pihalla ja etsivät kuumeisesti jotain.

Toissa yönä näin Britney Spearsista. Tuttuni oli saanut sen tälle paikkakunnalle ja alkoi lääppiä sitä. Sain Britneyn tulemaan mukaan omalle asunnolle, mutta matkalla uni sitten katkesi.

• ketkä?

"Parin viikon sisällä nähnyt parista naispalstalaisesta unta, jotka tähänkin ketjuun ovat vastanneet."

Nimet julki!

• varma tieto
        ketkä? kirjoitti:

"Parin viikon sisällä nähnyt parista naispalstalaisesta unta, jotka tähänkin ketjuun ovat vastanneet."

Nimet julki!

pimppaloora on ainakin toinen heistä.

• varma tieto kirjoitti:

pimppaloora on ainakin toinen heistä.

Ehkä.

• varmempi tieto
        ujo.atm40 kirjoitti:

Ehkä.

Pimppaloora oli se joka halusi seksihommiin.

• varmempi tieto kirjoitti:

Pimppaloora oli se joka halusi seksihommiin.

Ei unohdeta kuitenkaan sitä, että se oli minun uni.

• neiti ruiskukka

Kyllä se Gosling tulee ne kalusteet kohta kantamaan. Hauska kun tuota unta lukiessa aloin heti kuvitella sen terassin, ne kalusteet ja märät lehdet tuolilla. Jopa toppatakista tuli heti mielikuva millainen sen täytyy olla :D hassua :D

Nykyään tuntuu, että itsekin unohtaa omat unensa heti samantien herätessä. Välillä oikein ärsyttää, kun muistaa vaikka osan ja haluais muistaa loputkin. Joskus saattaa herätä johonkin mukavaan tunteeseen, mutta ei muista unesta yhtään mitään. Tai sitten, että on vaikka putoamassa jostain ja herää just ennen ku ehtii osua maahan..

• ätmi

Kerran näin unta siitä, että vedin standup-keikkaa yleisön edessä. Yleisö nauroi vitseilleni, mutta välittömästi herättyäni ensimmäinen ajatukseni oli "eihän tuo vitsi ollut edes hauska".

Uniin tunkeutuu yleensä asiat, joihin olen paneutunut intensiivisesti. Tämä palsta ei siis ole koskaan päässyt uniini.

• olet hauska

Eli olet unissani hauska, mutta herättyäsi muutut tosikoksi

• ätmi
        olet hauska kirjoitti:

Eli olet unissani hauska, mutta herättyäsi muutut tosikoksi

Nukkuessa hyväksyy unien logiikan, vaikka herättyä niistä ei mitään logiikkaa löydäkään. Samalla tavalla nuo unen vitsit olivat hauskoja vain unessa. Siksi toisekseen "hauskat" ihmiset ovat usein itse kranttuja huumorin suhteen.

• hyviäuniajuu

näen lähes joka yö painajaisia. Sitä on tapahtunut jo lähes kaksi vuotta putkeen. Sen kun tietäisi että miksi

• lucid dreaming

Katsele hereillä ollessasi kättäsi ja sitten unessa yritä katsoa kättäsi. Tässä yksi tapa jolla voit herätä unessa ja sitten kun olet "valveilla" unessasi voit tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse enää alistua painajaisiin, vaan voit vaikka "kelata" ne ohi ja katsella mitä huvittaa.

• psykka hallussa

Jatkuvat painajaiset ovat oire kahdesta lievemmästä häiriöstä, niistä lievempi on nightmare syndrome, jonka ainoa oire on tuo ja syy on tuntematon, toinen mahdollinen on post traumaattinen stressi, joka on saanut alkunsa yleensä henkeä uhkaavasta tilanteesta ja siihen yleensä liittyy muitakin oireita, kuten intensiivinen pelko ym.

• 18+1

Olin suurikokoisen koirani, nyt jo edesmenneen, kanssa bussissa. Päivä oli sateinen, minulla oli sadetakki. Joku nainen bussissa jäkätti korastani, nostin koiran syliin ja tunsin elävästi märän koiran tuoksun. Myöhemmässä kohtauksessa etsiskelin hermostuneena pysäkkiä. Kaupunki olikin Helsinki, silti etsin oman bussini pysäkkiä (Turku). Kävelimme suuressa kauniissa hallissa, jonka lattialla oli koristeena mosaiikkiympyrä. Ympyrä olikin maaginen, ylittäessämme sitä koirani muuttui kultaholkkiseksi huulipuikoksi. En lainkaan ihmetellyt tapahtunutta, totesin vain, että helpompihan tämä on näin ruuhkaaikaan ja työnsin huulipunan taskuuni.

Lapsena alle kouluikäisenä, ehkä 4-5 -vuotiaana, näin unen, jonka muistan elävästi. Olin vanhempieni makuuhuoneessa, vanhempani olivat vuoteessa, mutten muista oliko aamu vai ilta. Taivaalta laskeutui pommeja, ne eivät pudonneet vaan leijailivat. Kurotin ikkunasta koskettamaan yhtä. Isä huusi pelästyneenä älä koske, ne ovat palopommeja. Olin kuitenkin jo ehtinyt ottaa siivekkeestä kiinni ja vetää sitä luokseni, heti koskettuaan seinään se räjähti tuleen ja oli kuuma.

Samoin pikkulapsena näin unta miten hevonen söi kissani. Minä, isäni ja muutamia muita aikuisia seisoi hevosaitauksen ympärillä. Huusin, että kissa täytyy pelastaa, isä sanoi vakavana, ettei voi, se olisi liian vaarallista. Painajainen.

• .....

....

• Olen nähnyt muutama vuosi sitten unen, jossa MacGyver oli poikaystäväni. Olin tosi onnellinen MacGyveristani mutta myös ihmeissäni miten olin saanut sellaisen poikaystävän, niin tasokkaan siis.

Noihin samoihin aikoihin näin unen, että taivaalla oli Pilvilinna. Erillinen kaupunki mutta josta näkyi alas vain satulinna, hyvin paljon samannäköinen kuin eräs tietty linna Saksassa, joka on ollut esikuvana Disneyn Prinsessa Ruusunen-elokuvassa, luultavasti. Unessani katsoin Pilvilinnaa Mannerheimintieltä ja se näky oli uskomaton, muistan yhäkin miltä se näytti.
      Pilvilinnaan oli mahdollista päästä, jos selvitti erilaisia pulmia, joita oli polulla jota pitkin Pilvilinnaan pääsisi. Olin noin 6:n tai 7:n ihmisen ryhmässä ja tavoitteemme oli päästä Pilvilinnaan. Ryhmämme "johtaja" oli Frasierin esittäjä eli Kelsey Grammer omana itsenään. Pääsimme Pilvilinnaan jonne oli viimeksi päässyt ulkopuolisia kauan sitten.
      Jostain syystä lähdin Pilvilinnasta pois ja taas katselin sitä Mannerheimintieltä. Kävelin sitten pitkin Mannerheimintietä kohti Erottajaa ja tajusin, että Mannerheimintie ja sen ympäristö ei ollut enää sellainen kuin ennen. Se oli muuttunut sinä aikana, kun olin Pilvilinnassa. Se näytti samalta mutta ihmiset näyttivät jotenkin erilaisilta, rakennuksissa oli kummalliselta tuntuvia eroja, samoin autoissa. Jotenkin tajusin, että henkeni olisi vaarassa, jos ihmiset tai "ihmiset" huomaisivat, että olen erilainen kuin muut. Uneni päättyi siihen, kun tajusin, että olen paljastunut.

Olen nähnyt unta, että teini-ikäinen zombielauma ajaa minua takaa hiekkakuopilla yöllä ja osa kulki mönkijöillä.

Yhdessä unessa olin entisen hyvän ystäväni kanssa jossain Helsingin sisäisen liikenteen bussissa, numeroa en enää muista. Bussi ajoi Itä-Helsinkiin päin Itäväylää kait. Jossain kohtaa väylällä olikin saari, jossa oli vain hyvin kapea mutta ainakin 2-3 km korkea vuori jonka yli Itäväylä jatkui. Siis pelkkä tie jatkui ilmassa ja vain yksikaistaisena. Pelotti aivan hirveästi. Matkan aikana oli tullut pimeää, katselin katuvaloja ja valoja ikkunoissa. Tuokin näkymä, vuori ja matka vuoren yli on jäänyt hyvin tarkkaan muistiini.

Yhdessä unessa susi ajoi takaa minua ja tuntematonta miestä. Juoksimme ylämäkeä korkeassa heinikossa jossa juokseminen oli hirveän vaivalloista. Meitä oli ollut isompi joukko mutta muut juoksivat karkuun eri suuntaan kuin me. Yhtäkkiä suden perässä ajaen sutta takaa oli sutta isompi kaniini, tappajakaniini.

• ätmi

Selvä tapaus: kaipaat jännämiesten tuomaa jännitystä elämääsi.

• multitool

Toistunut muutaman kerran parissa vuodessa. Seison jalkakäytävällä päiväsaikaan ja katselen tien yli viistoon kerrostalon seinää. En mitään tiettyä pistekohtaa vaan koko julkisivua. Rapattu seinä, yksityisasuntojen ikkunat, tavallinen julkisivu.
      Ohi kulkevat ihmiset ovat epämääräisen sumuisia, he eivät kiinnitä huomiota.
      Samaan aikaan on voimakas tunne siitä, että paikka on jossakin vieraassa maassa.
      Mikään ei anna viitteitä siitä, että missä. Ehkä julkisivutyyli voisi olla verrattavissa johonkin. Uni kestää lyhyen hetken, tai siltä se ainakin tuntuu.
      Arkinen tilanne, vieras paikka, voimakas tunne. Jokin siinä perhanan julkisivussa tai sen takana kiinnittää huomion. Mitälie.

• ätmi

Viime yönä näin unen, jossa kauttaaltaan siniseen pukeutunut, suurihattuinen amiraali johti musketeilla varustettua sotilasjoukkiota aavikolla. Amiraali tajusi olevansa kuolemansairas, käski sotilaiden jatkaa eteenpäin ilman häntä ja jättäytyi itse joukon jälkeen. Intiaanit saivat hänet kiinni, sitoivat paaluun ja naulasivat rautanauloja hänen kaljuun päähänsä, hiljalleen vasaralla koputellen.

• Anonyymi

Huh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      37
      3401
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1684
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1595
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      1470
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1290
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      29
      1192
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1095
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      245
      1042
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      991
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      990
    Aihe