Sinkkulaiva -sarjaan liittyen tuntuu olevan harva se päivä joku aloitus täällä. En ole kysesistä sarjaa seurannut, mutta nyt satuin palstan "innoittamana" tai lähinnä uteliaisuuttani kurkkaamaan millaisista tyypeistä noissa sinkkulaiva aloituksissa puhutaan. Nettisivuja plaratessani tulin katsoneeksi myös klippejä "rakkausvalmentajan", mielenkiintoinen titteli tuollakin, laatimista sinkkujen synneistä.
Tässäpä vähän poimintoja noista synneistä.
- Ei ole aikaa etsiä kumppania
"Sinkkulaivan oma rakkaus- ja parisuhde-ekspertti Mia Halonen sanoo, ettei ajanpuute ole mikään oikea syy olla etsimättä elämänkumppania. Töissä voi olla kiireitä kuukauden tai pari, mutta muutama kuukausi voi herkästi venyä vuosiksi. Mian mielestä asiat kannattaa tehdä, kun on niiden aika - perheen perustamista ei voi lykätä loputtomiin! Mia epäilee, että oikea syy asian välttelemiseen on pelko: ei ole helppoa altistaa itseään torjunnalle. On paljon vaivattomampaa keksiä tekosyitä ja olla yrittämättä kuin ottaa härkää sarvista.
"Onnellinen rakkauselämä tuo ihan taatusti virtaa kaikkeen muuhunkin tekemiseen, myös työelämään!" on Mian viesti kiireisille sinkuille, jotka eivät ehdi etsiä rakkautta."
- Liian kovat vaatimukset
"Rakkausvalmentaja Mia Halosen mielestä ihmisillä on usein liian suuret odotukset unelmakumppanin suhteen. Monet etsivät "täydellistä" tyyppiä, joka vaikkapa pukeutuu juuri tietyllä tavalla. Tällainen asennoituminen on huono juttu, sillä turhan krantulta voi mennä hyvä potentiaalinen kumppani sivu suun! Kannattaa antaa tilaisuus sellaisillekin tyypeille, jotka eivät ensikatsomalta ole juuri sitä, mitä olet hakenut."Elämä joskus yllättää, ja se sulle täydellisesti sopiva voikin olla ihan toisen näköinen kuin mitä sä oot luullut", Mia sanoo."
- Huono asenne ja nyrpeä naama
"Hyvännäköinen ihminen, jolla on huono asenne ja joka valittaa kaikesta, ei ole kovin puoleensa vetävä. Tätä mieltä on rakkausvalmentaja Mia Halonen.
Sellainen tyyppi, jolla taas on hyvää sanottavaa ja joka nauttii elämästä, on myös hauskaa seuraa. Etsi siis hyviä asioita elämästä ja anna ilon näkyä itsestäsi!"Kaikki haluaisivat elämänmyönteisen kumppanin", Mia perustelee."
Tunnistatteko itseänne kuvauksista? Ja mitä olette muuten mieltä, ovatko nuo asiat esteitä tai hidasteita kumppanin löytämiselle? Ihan asiaa mielestäni noissa videoissa, vaikka ei oo kaikkia tullut edes katsottua. Käykääpä katsomassa omat syntinne, mikä kolahtaa pahiten. Tuolla on kylläkin julkaistu vasta kahdeksan syntiä, kymmenosainen on tuosta tulossa...
http://www.livtv.fi/ohjelmat/sinkkulaiva/kaikki-jutut
Sinkkujen synnit
18
157
Vastaukset
Luultavasti kaikki syyllistyvät, ainakin ajoittain, osaan mainituista synneistä. Itse voin syyttää ainakin ajanpuutetta ja liian kovia vaatimuksia - ehkä huonoa asennettakin. On muitakin syitä, jotka ehkä yhdistelevät "rakkausvalmentajan" mainitsemia syitä.
Ajanpuute on selvä - aika menee töissä, ja sitten arki-iltojen mukavuusalueilla. Viikonloppuisin levätään. Tämä tarkoittaa oikeastaan sitä, etten tapaa tyttöjä.
Liian kovat vaatimukset. Olen joskus palstalla yrittänyt väittää, että minulle kelpaa vaatimatonkin tyttö, mutta totuus kai on, että olen niin tottunut yksinolooni ja totuttuun elämäntapaani, että en haluaisi altistaa sitä kompromisseille "ihan kivan" tytön kanssa. Suoraan sanottuna olen torjunut ihan mukavia tyttöjä, joiden kanssa olisi voinut olla kivaakin. Tietenkään en ole niin ylimielinen että luulisin näiden naisten halunneen pidemmän päälle olla kanssani, mutta toisaalta pidin kaikkien kanssa huolen, ettei päästä siihen pisteeseen asti, vaan että pysytään kavereina (ja nettitreffityttöjen tapauksessa, että ensimmäisiä treffejä tuskin seuraisi toiset).
Naama on nyrpeä, asenne on luovuttajan. En kylläkään valita kaikesta, mutta en joka tapauksessakaan suhtaudu aina ihan optimistisesti maailmaan ja mahdollisuuksiini tyttöjen kanssa, joten en oikeastaan yritä. Toisin sanoen en tee aikaa tyttöjen tapaamiselle, ja kun en tapaa tyttöjä, en saa mahdollisuutta kokeilla, voisiko edellytyksiä parisuhteelle lievittää hetkeksi, jotta tulisi nähtyä sitäkin elämää. Näin ollen jään mukavuusalueelle seuraelämässäni - mukavaan, kivaan poikamieselämään.- Ei ole aikaa etsiä kumppania
Ihan ”no-shit-sherlock” –tason päättely tuo, että todellisuudessa kyse on itsetunnon puutteesta ja pakkien pelosta. Baareihin en kyllä oikeastikaan juuri nyt ehtisi, mutta äkkiäkös sit nettitreffeissä jotakuta heittäisi viestillä, jos uskoisi että siellä voisi niitä kiinnostuneita miehiä olla. Mutta kun alkaa olla vähän usko hiipunut senkin suhteen.
- Liian kovat vaatimukset
No miten sen nyt ottaa. Parisuhdekokemusten hankkimisen kannalta varmastikin näin on. Mutta tuota pukeutumisesimerkkiä en kyllä oikein ymmärrä, lienee jotain teinijuttuja että pitäisi olla jokin tietynlainen tyyli. Ulkonäöllä on toki jonkin verran merkitystä, mutta ei nyt enää tässä iässä voi ajatella että jatkoon pääsisivät vain ne ”pantavan” näköiset, vaan pikemminkin kaikki ne jotka eivät ihan yrjöttävä ole. Ja vaatimushan se on sekin, ettei mielellään ihan kehitysvammaisen kanssa jaksaisi kovin pitkään tapailla.
- Huono asenne ja nyrpeä naama
No ei ainakaan kaveripiirissä ole juurikaan nyrpeä naama eikä huono asenne. Ja kukapa sitä nyt mielenkiintoisessa treffiseurassa nyrpeältä näyttäisi? Ongelma lienee pikemminkin siinä, ettei ole omaa tasottomuuttaan ja nirsouttaan oikeastaan ikinä päätynyt treffeille kenenkään oikeasti mielenkiintoisen ihmisen kanssa, eikä se mielenkiinto ole siitä yleensä kasvamaan lähtenyt, vaikka olisi useammatkin treffit katsonut.- neiti ruiskukka
"Ihan ”no-shit-sherlock” –tason päättely tuo, että todellisuudessa kyse on itsetunnon puutteesta ja pakkien pelosta." Kyllä tuossa nyt varmaan jotain perää on. Ehkä tiedostamatonta välttelyä ainakin. Uskotellaan itselle, ettei ole aikaa ,koska saatetaan pelätä ja jännittää elämänmuutosta, joka kumppanin löytymisestä seuraa. Ja jos ollaa kuitenkin kohtuu tyytyväisiä ja tottuneita sinkkuna elämiseen niin kyllähän siinä on totuttelemisensa kumppanin kanssa elämiseen.
"Mutta tuota pukeutumisesimerkkiä en kyllä oikein ymmärrä, lienee jotain teinijuttuja että pitäisi olla jokin tietynlainen tyyli." En tiedä, katsoitko tuota videota, mutta se rakkausvalmentaja kertoi siinä esimerkin, jossa joku nainen odotti mieheltä tietynlaisia converse -kenkiä. Tuskinpa suurin osa noin pinnallisia on, mutta joillakin voi olla hyvinkin tarkat jopa typerät ja epärealistiset kriteerit, joista ei voida joustaa ollenkaan. - 12+16
Kyllä minä ainakin kiinnostuisin.
No mun kohdalla ei nyt noista oikein mikään osu ihan täysin.
Periaatteessa aikaa löytyy, kun osuu kiinnostava ihminen kohdalle. Uskallan tehdä aloitteita itsekin, enkä pelkää pakkeja. Käyn paljon ulkona, harrastuksissa ja vietän ystävien kanssa aikaa kodin ulkopuolella, joten tilanteitakin on.
Eikä mulla nyt mitkään ihmeelliset odotukset kumppanin suhteen ole. Siellä yhdessä ketjussa linkkasinkin niitä ihania "jännänallukoita", joten tykkään siis vähän tukevammista miehistä, enkä etsi mitään mallipojua. Työn tai alan suhteen ei ole vaatimuksia. Riittää, että mies on sinut itsensä kanssa ja on huumorintajuinen ja sen kanssa tulee juttuun.
Ja mä olen kyllä lähes aina hyvällä tuulella, hymyilen paljon ja juttelen ihmisille. Ja olen huomannut kyllä, että se toimii ja mua uskalletaan lähestyä rennommin. Aina ei ole näin ollut, vaan olen opetellut vähän vastaanottavaisemmaksi tässä viimeisen vuoden aikana.
No mikä mun tekosyy sitten on?
En yksinkertaisesti halua ihan vielä kumppania, mulla on sellainen tunne, että odotan vielä jotain, en vaan tiedä mitä. Toisaalta kaipaan tosi paljon jotain (läheisyyttä, keskusteluja, turvallisuutta, yhteenkuuluvuuden tunnetta, seksiä...jne.) Ehkä se on merkki siitä, että kai tässä jossain vaiheessa voisi alkaa jotain vähän vakavamminkin katsella.- neiti ruiskukka
Satuin selailemaankin sitä "jännänallukka" -ketjua, ja sun ulkonäkövaatimukset kumppanin suhteen vaikutti ihan maltillisilta. Entä jos tapaisit kaikinpuolin henkisesti kolahtavan miehen, joka ei oiskaan ulkonäöltään "jännänallukka" -tyyppiä, ois vaikka enemmän hintelän puoleinen niin voisitko alkaa suhteeseen/kiinnostuisitko?
neiti ruiskukka kirjoitti:
Satuin selailemaankin sitä "jännänallukka" -ketjua, ja sun ulkonäkövaatimukset kumppanin suhteen vaikutti ihan maltillisilta. Entä jos tapaisit kaikinpuolin henkisesti kolahtavan miehen, joka ei oiskaan ulkonäöltään "jännänallukka" -tyyppiä, ois vaikka enemmän hintelän puoleinen niin voisitko alkaa suhteeseen/kiinnostuisitko?
Helka kirjoitti hyvin jossain jotenkin niin, että kun SE kolahtaa kohdalle, niin siinä ne ulkonäkökriteerit unohtuu välittömästi ja niinhän se onkin.
Siksi en yleensä koskaan otakaan osaa ulkonäkökriteerikeskusteluihin, kun en osaa ihan tarkasti kuitenkaan määritellä sitä omaa unelmamiestä.
Viime aikoina olen vaan huomannut viehättyväni hieman kookkaammista miehistä. Tosin olen kyllä aikanaan seurustellut itseäni lyhyemmänkin miehen kanssa, joten...
Kuka näistä tietää :D- neiti ruiskukka
pimppaloora kirjoitti:
Helka kirjoitti hyvin jossain jotenkin niin, että kun SE kolahtaa kohdalle, niin siinä ne ulkonäkökriteerit unohtuu välittömästi ja niinhän se onkin.
Siksi en yleensä koskaan otakaan osaa ulkonäkökriteerikeskusteluihin, kun en osaa ihan tarkasti kuitenkaan määritellä sitä omaa unelmamiestä.
Viime aikoina olen vaan huomannut viehättyväni hieman kookkaammista miehistä. Tosin olen kyllä aikanaan seurustellut itseäni lyhyemmänkin miehen kanssa, joten...
Kuka näistä tietää :DNiinpä.. koskaan ei voi sanoa ei koskaan :D Minunkin on tosi hankala lähteä määrittelemään mitään tiettyä ihannemiehen ulkonäköä, kun kuitenkin sitä on huomannut kiinnostuvansa ulkonäöltään aika erilaisistakin miehistä.
pimppaloora kirjoitti:
Kuka näistä tietää :DJep. Tämä "ihastukseni" ei todennäköisesti olisi koskaan jäänyt haaviini nettideittailun kautta. En täällä avaa muita syitä kuin pituuden, jonka olen jo ennenkin maininnut, mutta se ei ollut ainoa kriteerini, johon hän ei olisi mahtunut. Mutta kun ei ollut mitään käsitystä pituudesta tai mistään muustakaan vaan vain "ei se mitään ota, jos ei annakaan" -asenne niin tässä, onneksi, ollaan. (Ainoat attribuutit, millä ystäväni häntä kuvasi, liittyivät hänen älykkyyteensä ja arvomaailmaansa.)
Sitähän ei tiedä, missä ollaan tulevaisuudessa, mutta juuri nyt on tosi hyvä mieli siitä, että vajaan vuorokauden kuluttua taas tavataan.helka kirjoitti:
Jep. Tämä "ihastukseni" ei todennäköisesti olisi koskaan jäänyt haaviini nettideittailun kautta. En täällä avaa muita syitä kuin pituuden, jonka olen jo ennenkin maininnut, mutta se ei ollut ainoa kriteerini, johon hän ei olisi mahtunut. Mutta kun ei ollut mitään käsitystä pituudesta tai mistään muustakaan vaan vain "ei se mitään ota, jos ei annakaan" -asenne niin tässä, onneksi, ollaan. (Ainoat attribuutit, millä ystäväni häntä kuvasi, liittyivät hänen älykkyyteensä ja arvomaailmaansa.)
Sitähän ei tiedä, missä ollaan tulevaisuudessa, mutta juuri nyt on tosi hyvä mieli siitä, että vajaan vuorokauden kuluttua taas tavataan.Vai että ihan kaverin ehdottamat sokkotreffit kerrankin johtivat onnistuneeseen lopputulemaan? Monesti kyllä kuulee sanottavan, ettei tuommoiset systeemit onnistu, mutta näköjään voipi sit onnistuakin.
stellaria81 kirjoitti:
Vai että ihan kaverin ehdottamat sokkotreffit kerrankin johtivat onnistuneeseen lopputulemaan? Monesti kyllä kuulee sanottavan, ettei tuommoiset systeemit onnistu, mutta näköjään voipi sit onnistuakin.
Nuo voivat onnistua vain naisilla.
- neiti ruiskukka
lord.boredom kirjoitti:
Nuo voivat onnistua vain naisilla.
onnistuihan se sillä helkan ihastuksen kohteellakin, joka käsittääkseni on mies :)
neiti ruiskukka kirjoitti:
onnistuihan se sillä helkan ihastuksen kohteellakin, joka käsittääkseni on mies :)
Ehkä @lord.boredom viittasi siihen, että mies joutui tyytymään tällaiseen kurppaan eli lopputulos ei hänen kannaltaan ollut yhtä onnistunut ;)
helka kirjoitti:
Ehkä @lord.boredom viittasi siihen, että mies joutui tyytymään tällaiseen kurppaan eli lopputulos ei hänen kannaltaan ollut yhtä onnistunut ;)
No, oikeastaan yritin vain olla vitsikäs tietäen hyvin, että kai sitä miestäkin onnisti. Omalla kohdallani sokkotreffit ja paritusyritykset (oikeat ja kuvitellut) ovat johtaneet jos ei katastrofeihin, niin ainakin kiusallisiin tunnelmiin.
Eli siis onnistuu aina muilla (eli naisilla ja YTM:illä), mutta ei muilla.
Muilla, mutta ei muilla... No niin, taitaa olla nukkumaanmenoaika.
- tavallinen nainen
neea ja rakkaus valmentaja itse on näteimmät naiset mutta kyllä nainen saa valittaa jos on kaksi euroa taskussa ja kuppi kahvia maksaa3 e ikävää olisi jos silloinkin on positiivinen kyllä välillä saa valittaa ei aina tarvitse olla iloinen haluankin että on minun kanssani oma itsensä eikä esitä mitään ilo pilleriä
- ht ...
Osuuhan noi osa kohdalleen (tai on aiemmin osunut), mutta rehellisesti ongelmat on muualla.
Ehkä suurin taistelu on taas omassa päässä sen välillä että
1. Olenko minä nyt oikeasti sitä parisuhdemateriaalia? (siinä määrin että saisin pysyvään suhteeseen sellaisen naisen, joka riittäisi tekemään minut onnelliseksi)
2. Vai olenko minä ehkä kuitenkin sellainen persoona, jonka tehtävä nyt ei ole täällä maailmassa olla siinä parisuhteessa, vaan tehdä niitä muita juttuja, kuten vaikkapa sitä tiedettä (ja muita yhteiskunnallisia "projekteja" mitä tässä nyt on tullu jo hieman tehtyä)
Molempiin en usko pystyväni ratkeamaan... Ja molemmissa on omat epäonnistumisen mahdollisuutensa vaikka kuinka siihen tavoitteeseen pyrkisi, joten noiden väliltä valinta tekee aika tiukkaa. Kun osaisi tuon valita niin sitten pystyisi ainakin tosissaan keskittymään siihen.
Suurin ongelma on siis ehkä siinä, että onko minulla riittävää uskoa sen parisuhteen löytämiskykyyn - eli omaan "tasooni" noilla markkinoilla.
Tai toisella puolella, onko minulla riittävää uskoa omiin älyllisiin kykyihini noissa muissa asioissa mitä olen tekemässä, niin että uskon pääseväni niissä sille tasolle mikä tuo tiettyä henkistä tyydytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373361
- 971684
- 1361585
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451470- 911290
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291192- 571085
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2431034Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125990Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270981