Miten paljon eri hehkutulppamerkkien välillä on laatueroja (esim. kestävyydessä)?
Bosch/Beru 18,5e/kpl (Motonet)
Champion 13,5e/kpl
Biltema 5,9e/kpl(!)
Biltemaa en osta edes tuolla hintaa, mutta kuinkas Champion? Bosch ja Beru tekevät vissiin tunnetusti hyviä tulppia.
Laadukkaat hehkutulpat
11
5903
Vastaukset
- motonetistä
Boschin ja Berun tulpat saa Motonettiä halvemmalla muista autotarvikeliikkeistä, Bosch n. 13.70e ja Beru n. 12e.
- miäs
...nimittäin Ciemmesi -merkkisiä, made in Italy. Kestivät alle 6kk, joten takuu korvasi Bosch:it tilalle. Kaikki 4 olivat palaneet. 7e maksoivat kappaleelta VW 1.9D:hen, Boschit maksoivat jotain 10e enemmän kappaleelta. Oli mukava vaihtaa ne taas sormet verillä...
- Rieselisti
Ostin Berun tulpat (10e/kpl) ja tuntuvat pelittävän. Yllättävän pieni hinta ero Bilteman pilipalitulppiin.
- ne?
Bilteman hehkutulpat mahtaakaan valmistaa?
- v70tdi
ne? kirjoitti:
Bilteman hehkutulpat mahtaakaan valmistaa?
Kiinalainen mielipidevanki.
Tarvikemyyjä (jolta ostin Boschin tulpat) sanoi aiemmin myyneensä mm. kiinalaisia tulppia, jotka olivat tosi halpoja. Lopetti niiden myynnin, kun moni asiakas tuli parin viikon kuluttua valittamaan, että tulpat ovat taas hajalla!
Kun Biltema ei kehtaa kertoa valmistajaa, oletan tulppien alkuperän ko. kaukoitäiseksi.
Beruhan on on ensiasennus merkki monessa eurooppatiisselissä ja omien kokemusten mukaa ihan hyvin kestävä merkki, Biltemaa en kyllä parhaalla tahdollanikaan halua suositella kelleen.
Boschit ovatten myös kestävät Championista ei oo mitään kokemusta mutta merkkinähän se on tunnettu.- arska
Onko kukaan koskaan näistä nimimerkeistä koskaan edes kokeillut Bilteman tulppia. Vai onko ne näitä ennakkoluuloja niinkuin esim. ranskalaiset autot joillekin.
- 2.5tdi
arska kirjoitti:
Onko kukaan koskaan näistä nimimerkeistä koskaan edes kokeillut Bilteman tulppia. Vai onko ne näitä ennakkoluuloja niinkuin esim. ranskalaiset autot joillekin.
Olen kokeillut Bilteman synteettistä moottoriöljyä. Öljyn häviäminen oli moninkertaista muihin käyttämiini verrattuna. Olen kokeillut jarrurumpuja ja jarrukenkiä. Jarrutuksesta tuli nykivää (kierot) ja kiljuvaa. Olen kokeillut Bilteman ruuvimeisseliä, pehmeä kärki ei kestänyt yhtään työkertaa. Olen kokeillut vetonivelen kumia, kumin isomman reijän halkaisija oli 3 mm liian suuri (ilmeisesti väärä kumi väärässä paketissa)! Olen tutkinut Bilteman hyllyssä olevaa Vectraan tarkoitettua niveltä: väärän kokoinen, vaikka luettelon mukaan pitäisi sopia.
Koiranluita olen ostanut Biltemasta, kestävät melkein saman, kuin alkuperäiset, hinnaltaan neljäsosa alkuperäisestä.
Momenttiavaimeenkin olen tyytyväinen, sitä mallia ei Biltema enää myy.
Ai niin. Hehkutulppia en tosiaankaan ostanut Biltemasta, kun tehtaan asentamina oli Boschit, jotka eivät kohtuuttomasti tarvikkeina maksaneet nekään. Boschin laadun tasaisuus on taatusti parempi, kuin Bilteman, jonka toimintaperiaatteena kaikissa tuotteissaan on hankkia sieltä, mistä halvimmalla saa. Siitä johtuen jos joku on tähän asti ollut Biltema-tulppiinsa tyytyväinen, se ei tarkoita sitä, että huomenna ostetut tulpat olisivat lainkaan samaa tavaraa, kuin mihin se tyytyväisyys kohdistui!! - Arska
2.5tdi kirjoitti:
Olen kokeillut Bilteman synteettistä moottoriöljyä. Öljyn häviäminen oli moninkertaista muihin käyttämiini verrattuna. Olen kokeillut jarrurumpuja ja jarrukenkiä. Jarrutuksesta tuli nykivää (kierot) ja kiljuvaa. Olen kokeillut Bilteman ruuvimeisseliä, pehmeä kärki ei kestänyt yhtään työkertaa. Olen kokeillut vetonivelen kumia, kumin isomman reijän halkaisija oli 3 mm liian suuri (ilmeisesti väärä kumi väärässä paketissa)! Olen tutkinut Bilteman hyllyssä olevaa Vectraan tarkoitettua niveltä: väärän kokoinen, vaikka luettelon mukaan pitäisi sopia.
Koiranluita olen ostanut Biltemasta, kestävät melkein saman, kuin alkuperäiset, hinnaltaan neljäsosa alkuperäisestä.
Momenttiavaimeenkin olen tyytyväinen, sitä mallia ei Biltema enää myy.
Ai niin. Hehkutulppia en tosiaankaan ostanut Biltemasta, kun tehtaan asentamina oli Boschit, jotka eivät kohtuuttomasti tarvikkeina maksaneet nekään. Boschin laadun tasaisuus on taatusti parempi, kuin Bilteman, jonka toimintaperiaatteena kaikissa tuotteissaan on hankkia sieltä, mistä halvimmalla saa. Siitä johtuen jos joku on tähän asti ollut Biltema-tulppiinsa tyytyväinen, se ei tarkoita sitä, että huomenna ostetut tulpat olisivat lainkaan samaa tavaraa, kuin mihin se tyytyväisyys kohdistui!!Taitaa se laatu tosiaan heitellä kun mulla on noi ruuvimeisselit kestänyt jo monta vuotta ja on jatkuvasti käytössä.
- Anonyymi
2.5tdi kirjoitti:
Olen kokeillut Bilteman synteettistä moottoriöljyä. Öljyn häviäminen oli moninkertaista muihin käyttämiini verrattuna. Olen kokeillut jarrurumpuja ja jarrukenkiä. Jarrutuksesta tuli nykivää (kierot) ja kiljuvaa. Olen kokeillut Bilteman ruuvimeisseliä, pehmeä kärki ei kestänyt yhtään työkertaa. Olen kokeillut vetonivelen kumia, kumin isomman reijän halkaisija oli 3 mm liian suuri (ilmeisesti väärä kumi väärässä paketissa)! Olen tutkinut Bilteman hyllyssä olevaa Vectraan tarkoitettua niveltä: väärän kokoinen, vaikka luettelon mukaan pitäisi sopia.
Koiranluita olen ostanut Biltemasta, kestävät melkein saman, kuin alkuperäiset, hinnaltaan neljäsosa alkuperäisestä.
Momenttiavaimeenkin olen tyytyväinen, sitä mallia ei Biltema enää myy.
Ai niin. Hehkutulppia en tosiaankaan ostanut Biltemasta, kun tehtaan asentamina oli Boschit, jotka eivät kohtuuttomasti tarvikkeina maksaneet nekään. Boschin laadun tasaisuus on taatusti parempi, kuin Bilteman, jonka toimintaperiaatteena kaikissa tuotteissaan on hankkia sieltä, mistä halvimmalla saa. Siitä johtuen jos joku on tähän asti ollut Biltema-tulppiinsa tyytyväinen, se ei tarkoita sitä, että huomenna ostetut tulpat olisivat lainkaan samaa tavaraa, kuin mihin se tyytyväisyys kohdistui!!20 -vuotta vanha postaus, mutta itselläni ollut Bilteman ruuvarit nyt 20 vuotta sekalaisessa käytössä ja edelleenkin toimivat loistavasti. Tosin kyseistä mallia eivät enää myy. Tais olla muistaakseni ikuinen takuu näillä.
- Anonyymi
Täällä on puhuttu dieselin hehkutulpista.
En valitettavasti tunne asiaa, siksi kysyn.
Minulla S212 - mersu -16 OM651-moottorilla, nyt 200.000 km.
Oletan, että kaikki hehkutulpat vaihdetaan kerralla, kun yksi alkaa
oireilla.
Kustannus / kpl ei ole suuri, mutta voiko toimenpiteen hoitaa kuka
tahansa kyläseppä?
Itse en halua edes yrittää.
Onko tulevia käyntihäiriöitä odotettava, vai voisiko ne kenties
vaihtaa kun niiden tavanomainen ?? käyttöikä alkaa tulla vastaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654