Herkkä mies ei kelpaa?

herkkä gorilla

Naisia ei taida herkempi mies kiinnostaa? Lapsuudesta johtuvien asioiden takia olen melko herkkä ja haavoittuvainen. Sitä ei välttämättä heti aluksi huomaa, mutta pidemmän tutustumisen jälkeen jokainen nainen on sen piirteen minusta kuitenkin huomannut. Olen siitä saanut kommenttiakin, mutta minkä luonnolleni mahdan? En pidä, että heikompia syrjitään tai kiusataan ja etenkin jos jotain sellaista näen ja olen itse tilanteessa voimaton, reagoin tunteilla melko voimakkaasti. Välillä pelkään yksinäisyyttä tai kohtaamani mahtavan ihmisen menettämistä. Yritän näitä piirteitä hallita, ettei ne purkautuis ihan hallitsemattomasti, mutta silti ne piirteet määrittelee mua todella paljon. Näkyi ne selkeästi tai ei. Ulkokuorestani sitä ei ihan heti ehkä arvaisi, mutta aina kun se totuus on naisille paljastunut, on alkanut etäisyyden ottaminen ja hiljalleen kiinnostuksen hiipuminen. Mistä tämä tällainen johtuu?

Olen lukenut ja kuullut paljon, että tällainen käytös viestisi naiselle heikkoudesta ja että muka jokin alkukantainen vietti naisilla hakisi suojaa ja turvaa. En kovin paljoa tuolle väitteelle perusta, mutta hiljalleen alkanut miettimään, että olisiko siinä sittenkin jotain perää? Vahvalla ulkomuodolla ja hyvällä koulutuksella ei tunnu kuitenkaan minun tapauksessani olevan mitään apua tähän. Luonne tuntuu ratkaisevan niin paljon enemmän. En mielestäni kuitenkaan mikään heikko ole. Reagoin vain herkästi tietynlaisiin asioihin. Puolustan kyllä omiani ja heikompia aina kuin vain suinkin pystyn.

40

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+1
    • 13+1

On kyllä ongelmallinen tilanne, periaatteessa sitä tietää minkälainen pitäisi olla luonteeltaan jatkuvasti että naisten kiinnostus säilyisi eli itsevarma, hauska, välinpitämätön, itsenäinen, vähän sellainen naista kiusoitteleva/negaava.
      Kun oikea minä haluisi vain olla sylikkäin naisen kanssa koko päivän ja hukuttaa hänet kauniisiin sanoihin.. Oikea minä saa pakit melko pian. Puhun valitettavasti kokemuksesta..

• "Negaaminen" ei todellakaan tee miehestä kiinnostavaa.

Itse en viihdy herkkien ja haavoittuvaisten ihmisten kanssa juuri siksi, että heidän kanssaan joutuu koko ajan varomaan omia sanojaan ja tekemisiään, ettei toinen loukkaannu ja ota itseensä. Takertuminen (kuten menettämisen pelko yleensä ilmenee) on vastenmielistä, koska en halua kantaa vastuuta toisen tunteista. En tarkoita, että loukkaisin ketään tahallani, mutta kokemukseni mukaan takertuvat ihmiset pyrkivät syyllistämään toista ja turvautuvat jopa uhkailuihin (yleensä uhkaavat tehdä itselleen jotain).

Enkä usko, että kaltaisesi mies myöskään etsisi minun tyyppistä naista, joten on ihan hyvä, etteivät "vastakohdat" kohtaa toisiaan. Ei se toimisi.

• helka kirjoitti:

"Negaaminen" ei todellakaan tee miehestä kiinnostavaa.

Itse en viihdy herkkien ja haavoittuvaisten ihmisten kanssa juuri siksi, että heidän kanssaan joutuu koko ajan varomaan omia sanojaan ja tekemisiään, ettei toinen loukkaannu ja ota itseensä. Takertuminen (kuten menettämisen pelko yleensä ilmenee) on vastenmielistä, koska en halua kantaa vastuuta toisen tunteista. En tarkoita, että loukkaisin ketään tahallani, mutta kokemukseni mukaan takertuvat ihmiset pyrkivät syyllistämään toista ja turvautuvat jopa uhkailuihin (yleensä uhkaavat tehdä itselleen jotain).

Enkä usko, että kaltaisesi mies myöskään etsisi minun tyyppistä naista, joten on ihan hyvä, etteivät "vastakohdat" kohtaa toisiaan. Ei se toimisi.

Sori, negaamiskommentti oli tarkoitettu 13 1:lle ja loput gorillalle.

• Antihelka
        helka kirjoitti:

Vittu sinä olet säälittävä tapaus.

Mitä jos työnnyt takaisin äitisi vittuun ja kuolet sinne.

• m28.
        Antihelka kirjoitti:

Vittu sinä olet säälittävä tapaus.

Mitä jos työnnyt takaisin äitisi vittuun ja kuolet sinne.

Samaa mieltä, Helka on tehnyt jo aiemmin monilla kommenteillaan selväksi että on täysin vastenmielinen ihminen.
        Se että haluaa viettää paljon aikaa yhdessä ja tykkää läheisyydestä ei tarkoita takertumista. Naiset on jotenkin hirveän takertumiskammoisia.
        Harmi että naiset arvostaa vain kovia miehiä, itsellä on kyllä fyysistä kokoa ym mutta luonteeltani olen herkkä, hyväsydäminen, kaikinpuolin kiltti.

• herkkä gorilla
        helka kirjoitti:

Vaikka pelkäänkin sisälläni menettäväni ihmisen, johon olen kiintynyt, en kuitenkaan näytä sitä juurikaan ulospäin. Se saattaa ehkä näkyä tavalla, jota en itse huomaa, mutta olen oppinut matkan varrella kontrolloimaan sitä. En kontrolloi toisen menemisiä ja tekoja vaan rohkaisen toista kokeilemaan omia rajojaan ja yritän tukea toisen harrastuksissa ja mielenkiinnonkohteissa.

Naiset joita olen kohdannut, ovat yleensä itsekin olleet melko herkkiä ja niin sanotusti "kilttejä kunnon tyttöjä", jos heitä nyt noin voisi määritellä. Silti, kun heille on paljastunut, että olen myös itse tietyille asioille herkkä, on kiinnostus alkanut hiipua. Minua ei sanat juurikaan loukkaa ja tekojenkin pitää olla tietoisesti loukkaavia, jotta suutun tai loukkaannun, että en minä sillain heikko ole. Itsevarmuus ja usko itseen on kuitenkin näiden jatkuvien rakkaudessa tulleiden epäonnistumisien takia alkanut laskemaan. Sekin saattaa näkyä ainakin alun tutustumisvaiheessa. Tosin se itseluottamus ja itsevarmuus palautuu aina hiljalleen siinä vaiheessa, kun näyttää siltä, että toinen onkin kiinnostunut ja tapailu alkaa olemaan hieman tuttavallisempaa.

• BEM
        m28. kirjoitti:

Samaa mieltä, Helka on tehnyt jo aiemmin monilla kommenteillaan selväksi että on täysin vastenmielinen ihminen.
        Se että haluaa viettää paljon aikaa yhdessä ja tykkää läheisyydestä ei tarkoita takertumista. Naiset on jotenkin hirveän takertumiskammoisia.
        Harmi että naiset arvostaa vain kovia miehiä, itsellä on kyllä fyysistä kokoa ym mutta luonteeltani olen herkkä, hyväsydäminen, kaikinpuolin kiltti.

Olen (taas) samaa mieltä Helkan kanssa.

Se että on herkkä, ei tarkoita pelkästään sitä, että itkee Vain Elämää-sarjaa katsoessa.

Kuten Gorilla kirjoittaa " Välillä pelkään yksinäisyyttä tai kohtaamani mahtavan ihmisen menettämistä. Yritän näitä piirteitä hallita, ettei ne purkautuis ihan hallitsemattomasti"

Riippuen vähän, mitä tuolla pelkääminen ja hallitsemattomuus tarkoittaa, mutta kuulostaa aika pelottavalta varsinkin kun kysymyksessä on iso mies.

Kyllä se liiallinen takertuminen on kauheata. Se voi johtaa mustasukkaisuuteen, niin että naisen pitäisi pysyä kotona, eikä saisi olla harrastuksia, tyttöjen iltoja jne.

• herkkä gorilla
        BEM kirjoitti:

Olen (taas) samaa mieltä Helkan kanssa.

Se että on herkkä, ei tarkoita pelkästään sitä, että itkee Vain Elämää-sarjaa katsoessa.

Kuten Gorilla kirjoittaa " Välillä pelkään yksinäisyyttä tai kohtaamani mahtavan ihmisen menettämistä. Yritän näitä piirteitä hallita, ettei ne purkautuis ihan hallitsemattomasti"

Riippuen vähän, mitä tuolla pelkääminen ja hallitsemattomuus tarkoittaa, mutta kuulostaa aika pelottavalta varsinkin kun kysymyksessä on iso mies.

Kyllä se liiallinen takertuminen on kauheata. Se voi johtaa mustasukkaisuuteen, niin että naisen pitäisi pysyä kotona, eikä saisi olla harrastuksia, tyttöjen iltoja jne.

Ei mulla mitään kontrollitarvetta ole. Paremminkin päinvastoin. Tuo menettämisen pelko ehkä sitten väärä termi tähän. Mut esimerkiksi eräälle naiselle totesin erään keskustelun yhteydessä, että rakastan niin paljon, et oishan se todella paha paikka menettää hänet. En kuitenkaan halua enkä näe tarvetta kontrolloida toisen menoja, koska sellanen ihan varmasti tuhoais kyllä suhteet. Pystyn kyllä näiltä osin luottamaan paljon niihin naisiin kenen kanssa olen suhteissa.

• 18+17
        herkkä gorilla kirjoitti:

Ei mulla mitään kontrollitarvetta ole. Paremminkin päinvastoin. Tuo menettämisen pelko ehkä sitten väärä termi tähän. Mut esimerkiksi eräälle naiselle totesin erään keskustelun yhteydessä, että rakastan niin paljon, et oishan se todella paha paikka menettää hänet. En kuitenkaan halua enkä näe tarvetta kontrolloida toisen menoja, koska sellanen ihan varmasti tuhoais kyllä suhteet. Pystyn kyllä näiltä osin luottamaan paljon niihin naisiin kenen kanssa olen suhteissa.

"Mut esimerkiksi eräälle naiselle totesin erään keskustelun yhteydessä, että rakastan niin paljon, et oishan se todella paha paikka menettää hänet."

Tuollaista ei missään tapauksessa kannata sanoa naiselle koska se on jostain syystä turnoff naisille, nainen haluaa miehen jolla riittää valinnanvaraa naisten suhteen.

• taas klopit asialla
        18+17 kirjoitti:

"Mut esimerkiksi eräälle naiselle totesin erään keskustelun yhteydessä, että rakastan niin paljon, et oishan se todella paha paikka menettää hänet."

Tuollaista ei missään tapauksessa kannata sanoa naiselle koska se on jostain syystä turnoff naisille, nainen haluaa miehen jolla riittää valinnanvaraa naisten suhteen.

Et oo tosissas? Missä mielessä rakastaminen on turn off? Ja kuka tässä sitten on se seko?

• 18+17
        taas klopit asialla kirjoitti:

Et oo tosissas? Missä mielessä rakastaminen on turn off? Ja kuka tässä sitten on se seko?

Valitettavasti olen tosissani. Naiset tuntuu miettivän paljon näitä asioita. Olet varmaan itsekin lukenut siitä miten takertumis/nössö-kammoisia naiset ovat ja miten herkästi tällaiset miehet saavat pakit. Ja sitten naiset on niiden renttujen perään jotka ei pidä naista minkäänarvoisena. Tästä voi päätellä paljon mitä ominaisuuksia naiset arvostaa.

Naisen attraktion säilymiseen tuntuu olevan tärkeää että mies luo kuvaa korkeatasoisuudesta ja tähän paljon paremmin toimii naisen pienimuotoinen alistaminen kuin kehuminen. Ja kun on naisen kanssa ulkona niin miehen kannattaa jutella muiden naisten kanssa jotta näyttää että kysyntää olisi.
        Joskushan jopa kuulee naisilta kun kysytään että mistä tykkäävät miehessään niin vastaus voi olla käsittämätön: "hän pitää minut helposti kurissa"
        Eli haluavat että mies on dominoiva ehkä hieman aggressiivinen.
        Huomionarvoista on että ikinä naisen vastaus ei ole että mies on herkkä, kiltti ja arvostaa minua, kehuu usein, miksiköhän?

Mua on aina ihmetyttänet se miksi naiset haluaa sellaista kiusoittelua eli ihan pienimuotoista väheksymistä/alistamista kehumisen sijasta. Naisten sanoihin siihen mitä haluavat ei kannata luottaa vain pelkästään tekoihin.
        Itse kerran sanoin naiselle että hakisi mulle purkkaa, voisi olettaa että ei suhtautuisi tähän myönteisesti mutta huomionarvoista on se miten nainen reagoi, sanoo jotain että "törkeetä miten sä juoksutat mua" suu samalla todella leveässä hymyssä.
        Muutenkin kiusoittelun yhteydessähän naiset saattaa sanoa että "you are such an asshole" mutta aina iso hymy kasvoilla ja selvästi tykkäävät siitä kun mies leikkisästi haukkuu.

• 15 + 18

Vaikka pelkäänkin sisälläni menettäväni ihmisen, johon olen kiintynyt, en kuitenkaan näytä sitä juurikaan ulospäin. Se saattaa ehkä näkyä tavalla, jota en itse huomaa, mutta olen oppinut matkan varrella kontrolloimaan sitä. En kontrolloi toisen menemisiä ja tekoja vaan rohkaisen toista kokeilemaan omia rajojaan ja yritän tukea toisen harrastuksissa ja mielenkiinnonkohteissa.

Naiset joita olen kohdannut, ovat yleensä itsekin olleet melko herkkiä ja niin sanotusti "kilttejä kunnon tyttöjä", jos heitä nyt noin voisi määritellä. Silti, kun heille on paljastunut, että olen myös itse tietyille asioille herkkä, on kiinnostus alkanut hiipua. Minua ei sanat juurikaan loukkaa ja tekojenkin pitää olla tietoisesti loukkaavia, jotta suutun tai loukkaannun, että en minä sillain heikko ole. Itsevarmuus ja usko itseen on kuitenkin näiden jatkuvien rakkaudessa tulleiden epäonnistumisien takia alkanut laskemaan. Sekin saattaa näkyä ainakin alun tutustumisvaiheessa. Tosin se itseluottamus ja itsevarmuus palautuu aina hiljalleen siinä vaiheessa, kun näyttää siltä, että toinen onkin kiinnostunut ja tapailu alkaa olemaan hieman tuttavallisempaa.

Ehkä ne kiltit kunnon tytöt eivät sitten ole sopivia puolikkaita sinulle, sellaiset kun monesti tuppaavat etsimään jonkinlaista suojelevaa ja järkähtämätöntä isähahmoa. Mitä jos alkaisit hakea itsevarmaa naista, joka ei tarvitse miestä pitämään itseään pystyssä tai mihen "suojelua" ylipäänsä? Sellainen nainen osaa yleensä arvostaa herkkyyttä miehessä. Vai koetko että sellainen taas ei ole viehättävää naisessa?

• herkkä gorilla
        15 + 18 kirjoitti:

Ehkä ne kiltit kunnon tytöt eivät sitten ole sopivia puolikkaita sinulle, sellaiset kun monesti tuppaavat etsimään jonkinlaista suojelevaa ja järkähtämätöntä isähahmoa. Mitä jos alkaisit hakea itsevarmaa naista, joka ei tarvitse miestä pitämään itseään pystyssä tai mihen "suojelua" ylipäänsä? Sellainen nainen osaa yleensä arvostaa herkkyyttä miehessä. Vai koetko että sellainen taas ei ole viehättävää naisessa?

Hankala sanoa. Ei minulla ole mitään varsinaisia kriteerejä naiselle, että pitäisi olla jotain tai ei saisi olla jotain. Terveellä itsetunnolla varustettu ja osaa puhua mitä mielessä liikkuu, koska en osaa lukea niitä naisten "vihjeitä". Ehkäpä ne on tuossa ne kriteerit, jos jotain on. Kokonaisuus ratkaisee. Erilaisissa naisissa viehättää erilaiset asiat. Enkä tämän takia ole koskaan hakenut jotain tietyntyyppistä naista. En edes osaa hakemalla hakea naista. Tutustun ihmisiin ja naisiin spontaanisti aika luonnollisissa ympäristöissä ja merkeissä milloin missäkin ja jos joku herättää jollain tapaa mielenkiinnon parempaan tuttavuuteen niin saatan ehkä uskaltautua kysymään tätä kahville tai muuten ulos. Olen ehkä nykyisin jo hieman arka ja epävarma treffikutsujen suhteen, koska on tullut sen verran usein jo lunta tupaan että sitä pelkää satuttavansa itseään taas uudestaan.

• 345235643
        helka kirjoitti:

"mutta kokemukseni mukaan takertuvat ihmiset pyrkivät syyllistämään toista ja turvautuvat jopa uhkailuihin (yleensä uhkaavat tehdä itselleen jotain)"
        "Itse en viihdy herkkien ja haavoittuvaisten ihmisten kanssa juuri siksi, että heidän kanssaan joutuu koko ajan varomaan omia sanojaan ja tekemisiään"

On muuten ihan olkiukkotietoa noi. Verukkeita etten sanoisi.

• paska juttu

Herkkä mies ei kelpaa edes herkälle naiselle.

• juùulia.

Älä huoli, ihana herkkä gorilla.

Mulla myös elämän kanssa tasapainottelua vaikean lapsuuden takia. Oon huomannut että aika paljon lähtee omasta itsestä. Pitää oppia rehellisesti puhumaan taustastaan ja tunteistaan, jotta toinen osapuoli ymmärtää sua. Eikä huuli pyöreänä katso vierestä kun SE taas sai hepulin :)

• Millä tavalla herkkyytesi ilmenee?

• NäinMeillä

Herkkyys ei sinällän ole mikään ongelma. Se voi olla ongelma jos herkkyys ilmenee tavoilla joista naiset eivät pidä. Ja tästä on ilmaisesti aloittajan tapauksessa kyseessä. Herkkyys siis saa miehen käyttäytymään tavoilla joita naiset pitävät kummallisina tai epämiehekkäinä.
      Herkkyys pitäisi siis pystyä kanavoimaan positiivisiin asioihin. Herkkyyttä voi ilmentää naisen tunteiden hyvänä "lukemisena" ja hyvänä tilannetajuna. Mutta jos se ilmenee ylireagointina melko vähäpätöisiin asioihin, ei ole ihme jos moni nainen ottaa etäisyyttä.

• herkkä gorilla

Herkkyys ilmenee mm siten, että sekä hyvässä, että pahassa silmistä valuu kyyneleet tietyissä tilanteissa. Ei kuitenkaan mitään vollottamista. Esimerkiksi, jos olen todella onnellinen, vaikka juuri jonkun naisen seurassa, saattaa tunteet sisällä olla yksinkertaisesti niin isot, että silmät saattaa hieman kostua. Ei kuitenkaan mitään vesiputousta tule taikka vollotusta. Sama myös toisinpäin, että jossain negatiivisessa tilassa tai asian yhteydessä, jolle ei välttämättä itse voi mitään, silmät saattavat kostua ja kyyneleitä pudota, mutta edelleenkään ei mitään vollotusta. Kuitenkin nuissa molemmissa olotiloissa ajatus ei aina välttämättä juokse ihan täysin terävänä, mutta tunnistan olotilan ja pystyn rauhoittamaan mieltä ja hetken kuluttua ajattelemaan selkeästi.

Toisinaan, jos on vaikka tosi hyvä olla siinä rakastamansa naisen vieressä, tulee sellainen täydellinen autuuden tunne ja huuma. Sellaisessa tilassa en oikein osaa ajatella sen järkevämmin mitään. Katson vain sitä rakastamaani naista ja olen onnellinen. Ehkei niissä tilanteissa edes tarvitse sanoa mitään.

En kuitenkaan loukkaannu juurikaan mistään sanomisista ja rumista sanoista. Nahka on lapsuudessa parkkiintunut niin paljon näiden suhteen tosi paljon. Nimittelyt ja kiivastuksissa sanotut haukut suodatan pois. Enkä myöskään ole herkkä minkään leikkimielisen härnäyksen suhteen. Pikemminkin annan takaisin samalla mitalla.

En osaa sanoa ylireagoinko asioihin. Omasta mielestä en, mutta hankala sitä on kuitenkaan sanoa, koska ei itseään osaa koskaan täysin puolueettomasti tarkastella.

• luullunarvaaminen

Herkkä mies ei kelpaa=normaali mies ei kelpaa. Ei-herkkä mies kelpaa=tunne-elämältään alikehittynyt mies on miehekäs. Kuulehan aloittaja, kun jokaisessa ihmisessä on perustavanlaatuisesti olemassa ne kaikki perustunteet ja kyky ilmaista ulospäin sisäisiä tunnetilojaan. Jokainen, joka on itse kasvattanut tyttö- ja poikalapsia on saanut ilon kokea ja seurata poikalasten tunne-elämää. Siellä ne ovat koko skaala, empatiasta hellyyden, myötätunnon ja surun kautta naurusta kyyneliin. En sanoisi että mies tämän perusteella on yhtään epäherkempi tunne-elämältään kuin nainen, meillä vanhin tyttö minusta on paljon tunnekylmempi, kovempi kuin pikkuveljensä.
      Se, miten kulttuurisesti sovittaudutaan naisen ja miehen rooleihin, on sitten taas asia erikseen, ja tyhmä se joka olettaa yksittäisen henkilön luonteen olevan stereotyyppisesti ko. sukupuolen kliseinen ominaisuuskokoelma.
      Luulen, että olet vain koko ajan valinnut vääräntyyppisiä naisia, ja kyse lienee aika nuorista, elämää kokemattomista naisista. Itse roolia vetävä henkilö hämmentyy toisen aidoista spontaaneista tunteenpurkauksista, oli sukupuoli mikä tahansa. Jos on etsinyt vankkumatonta isähahmoa omien traumojensa parantajaksi, miehen kyyneleet rikkovat omaa illuusiota tms.
      Neuvoisin sinua jatkossa etsimään jotakin ihan toisentyyppistä naista, ehkä vähemmän silmiä hivelevää mutta sydämen sivistystä hankkinutta.

Mieleeni nousee kuva nauravaisesta, rehevästä naisesta, jolla on lyhyeksi leikatut punertavat hiukset ja paljon mielenkiintoisia asioita menossa omassa elämässään. Kuten ihmisten auttamista, nuorisotyötä tms.
      Tutustu Jungin teorioihin aiheesta animus ja anima. Mielestäni sinussa suinkaan ei ole mitään vikaa vaan päinvastoin olet harvinaista aviomies- ja isäainesta, valmiina sitoutumaan tosissaan.

• Hyvä kirjoitus edellä ja itse-analyysikin, kiitos siitä. Herättää tuntemuksia ja empatiaa kyllä.

Itse kirjoitan toisessa avauksessani juuri myös hieman asiaan ja aihepiiriin liittyen esim. tämän foorumin Treffit-palstan tarjonnan laajuudesta ja monipuolisuudesta, mutta silti eivät ihmiset kohtaa toivotulla tavalla vaikka ns. sivujen ja palstan kattavuus on varsin laajaa mitä nyt netti vaan voi tarjota!

Mutta jos mulla itselläni ns. erilaiseen seksuaaliryhmään kuuluvana ei ole "onni potkaissut", tuntuu se olevan myös ns. hetero-genressä ja alueilla varsin saman tyyppistä. Tämä yksinelävien eli sinkkutalouksien määrä, eronneet ja yksihuoltajien määrien kasvu kertoo osaltaan jostain mitä emme ehkä halua kaikilta osin myöntää, ihmiset eriytyy ja jakaantuu yhä erilaisimpiin ryhmiin. Joista entuudestaan tutut seksuaaliset yms. määrittelyt ovat vaan yksi monista muista.
      Suurin jakava tekijä on koulutus ja sen kautta työt ja siis sosiaalinen jakautuminen ja syrjäytyminen on jo nyt politiikassa jos muuallakin huolen ja keskustelun aihe.

Palaammeko jollain tapaa menneen maailman "sääty-yhteiskuntaan" nyt kun puhutaan elitismistä ja syrjäytymiestä - sosiaaliryhmien ollessa jo olemassa oleva ilmiö. Hyvinvointi vastaan pahoinvointi, joskaan nekään ei sulje toisiaan pois!
      Nämä seikat vaikuttavat monella tapaa myös yksityisen ihmisen elämään ja kanssakäymiseen muiden kanssa lienee selvää sekin.

Paljon ajateltavaa, jos siihen on haluan ja kykyä, eikö totta?!

• kyllä löytyy

Nyt taitaa olla niin, että olet tutustunut sinulle vääränlaisiin naisiin. Kyllä herkät miehet kelpaa. Täytyy vaan osua oikeanlainen nainen kohdalle.

• Näkökulmia

Kyllä herkkä mies kelpaa, jopa vallan hyvin. Kysymys on pikemminkin siitä, missä tilanteissa naisen kanssa on herkkä.

Yleistän nyt erittäin karkeasti.
      Naiset pitävät yleisesti ottaen vahvoista miehistä, sellaisista, joihin voi turvata, vaikka itsekin kyllä pärjää. Tärkeää on tieto siitä, että lopulta on aina turvassa, vaikkei koskaan sitä turvaa tarvitsisikaan hakea. Toisaalta moderni nainen arvostaa tasa-arvoisuutta ja herkkyyttä. Miehen täytyy osata puhua tunteistaan ja saada nainen tuntemaan olonsa rakastetuksi.

Herkkyys ja vahvuus ovat vaikeita yhdistää, jolloin yksinkertaisin kuvio on olla julkisesti enemmän vahva ja vähemmä herkkä, mutta intiimeissä tilanteissa viestiä omaa herkkyytään. Tällä tavalla herkkyydestä myös tulee ikään kuin kahdenkeskinen asia, joka tekee juuri miehen omasta naisesta erityisen, sillä tälle mies paljastaa sisimpänsä. Liika vahvuus ja liika herkkyys sitä vastoin molemmat ovat pidemmän päälle useimmiten luotaantyöntäviä.

Vaikeaa se on olla mies, mutta on varmasti vaikeaa olla nainenkin.

• Oikeat nimet asioill

"Lapsuudesta johtuvat asiat" ovat traumoja eivät herkkyyttä, joka on aivan eri asia. Oikeasti aikuinen ihminen selvittelee ja hoitaa traumansa pois päiväjärjestystä haittaamasta, silloin tulevasta parisuhteestakin voi tulla tervehenkinen. Suhe on myös helpompi saada ja löytää, kun korvain välinen elämä on tasapainossa.

Ihmisen herkkyys tarkoittaa esim. lahjakkuutta ja luomiskykyä, taitoa nähdä elämässä ja arjessa, mitä mikäkin oikeasti on, rohkeutta ja pelottomuutta kohdata elämä ja maailma. Ihmiset, jotka eivät uskalla, kertovat herkkyyden olevan luonteenpiirre, jolle ei voi mitään.

• herkkä gorilla

Juttelin erään kaverini kanssa tästä asiasta. Hän kehoitti tekemään sen tunnelukkotestin. Ensimmäiseksi ja ymmärtääkseni vahvimmaksi tunnelukoksi tuli "Hylkääminen". Tuon lukon kuvaus osuu kyllä lähes täysin minuun. Kuvauksessa mainittu kierre on liiankin tuttua. Että ei tuolla minun herkkyydellä ehkä sittenkään ole niin suurta merkitystä, vaan syy voi ollakin jossain ihan muualla. Tiedostamattomissa käyttäytymismalleissa kenties.Täytyy tutustua aiheeseen enemmänkin ja lukea tuo kirja. Jospa tästä sittenkin olisi jokin ulospääsy. Toivo ainakin heräsi ja ehkä tälle kaikelle löytyy syy ja sitä kautta myös keino korjata tuo lukko. Ainakin halu "parantua" on kova.

• *aikamies* 2

Herkkä Gorilla ''alfa''.
      Tätäkö testiä tunnelukkoon tarkoitat?
      Löytyy netissäkin - vaikka kirjaa markkinoidaan. Miten näihin uskoa joka lähtöön on testiä ja neuvojaa mutta koemielessä voisi tutustua.
      Eihän sulla mitään tunnelukkoon viittaavaa ole, jos ja kun olet avoin ja herkkä mies joka on hyve ei ongelma sentään!
      Aloitukseesi ja muuhun esitystapaan nähden täällä.

http://www.tunnelukkosi.fi/testi.php

Tämä testi on osa kirjan Tunne lukkosi - vapaudu tunteiden vallasta verkkosisältöä. Kirja sisältää laajemman testin, jolla voit paremmin kartoittaa tunnelukkojasi. Lue lisää tunnelukoista ja tutustu kirjaan osoitteessa www.tunnelukkosi.fi.

• herkkä gorilla

Joo juurikin tuosta on kyse. Eihän sitä koskaan voi tietää varmaksi, että onko tässä oikeasti mikään tunnelukko kyseessä, mutta nyt olen hieman tuota kirjaa lukenut ja kyllä se on laittanut miettimään paljon. Tuossa on muutamia kuvauksia erilaisista tilanteista ja erityisesti tuossa mainitaan se, että kuinka sitä ajautuu toistamaan samoja kaavoja kerrasta toiseen. Juuri niin kuin minä oon tehnyt ja miten mulle on käynyt. Tällä hetkellä ainakin tuossa olevat kuvaukset muutamista lukoista on minun kohdalla mennyt lähes täysin yksi yhteen. Ajattelin lukea tuon kirjan loppuun, koska tuskin siitä mitään haittaa on.

• näkökulmapulma

Joo juurikin tuosta on kyse. Eihän sitä koskaan voi tietää varmaksi, että onko tässä oikeasti mikään tunnelukko kyseessä, mutta nyt olen hieman tuota kirjaa lukenut ja kyllä se on laittanut miettimään paljon. Tuossa on muutamia kuvauksia erilaisista tilanteista ja erityisesti tuossa mainitaan se, että kuinka sitä ajautuu toistamaan samoja kaavoja kerrasta toiseen. Juuri niin kuin minä oon tehnyt ja miten mulle on käynyt. Tällä hetkellä ainakin tuossa olevat kuvaukset muutamista lukoista on minun kohdalla mennyt lähes täysin yksi yhteen. Ajattelin lukea tuon kirjan loppuun, koska tuskin siitä mitään haittaa on.

Hienoa, että ajattelet asiaa. Kuitenkin, herkkyys on ihmiseen kuuluva piirre. Riippuu tilanteesta, miten voimakkaasti se näkyy ja miten sitä koetaan. Se ei ole hyvä eikä huono asia, vaan tilanteesta riippuvainen. Vaikka tunnelukkokirja voi saada ajattelemaan tai tiedostamaan asioita, ihmisyyteen kuitenkin kuuluu koko tunneskaala. Esimerkiksi hylkäämisen kääntöpuoli on huomata, kuinka tärkeinä kokee muut ihmiset ja kuinka tärkeänä kokee sen, että saa olla tärkeä jollekin. Kun vaihtaa näkökulmaa, voi huomata, että vaikeiksi tai merkittäviksi koettujen tunteiden takana on itselle tärkeitä asioita. Niihin tärkeisiin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, ei ensin siihen, mikä nyt olisi huonosti tai missä olisi vikaa. Tunnelukkokirja ja testi on ongelmalähtöinen, siitä voi saada viitteitä omaan käyttäytymismalliin, mutta ihmisyyteen kuuluu se, että kaikilla joku piirre korostuu, josta joku toinen voi saada eri näkökulmasta tehtyä ongelman. Tunnelukkotestiin on koottu kaikki ihmisen ns. heikommat kohdat. Miksi ei voisi olla voimavarakirjaa, josta voisi määritellä yhtä hyvin omat hyvät puolensa ja vahvuutensa?

• mikä,mitä,missämennä

Herkkä ihminen? Hmm, en ole sellaista tavannutkaan, ei se nyt erityisesti kait miehessä haittaisi, kun tietäisin edes mitä se on, parempi kuin joku narsisti tai muu tunteeton.

• herkkägorillahei

Kuulostat ihan unelmieni mieheltä. Herkkä ja haavoittuvainen mies, sellainen kelpaisi kyllä tänne heti. Olet tavannut vääriä naisia, jotka eivät osaa arvostaa herkkyyttä :)

• Mieskin voi olla...

Niin hän voisi olla mullekin vaikka en ole "varsinaista kohderyhmää", mutta ainahan ihminen voi löytää itsestään uusia piirteitä!
      Joskus aikaisemmin joskus myöhemmin, mutta herkkyyttä ja empaattista luonnetta ei kannata mihinkään turhaan ja pikaisiin suhteisiin tms. uhrata!

Olen nähnyt yhden profiilin johon hän sopii... mutta mutta... ;)

• Puolison pettäjät ry
    • Herkkä grilli

Itsehillintäkö pettää vai mikä mättää?

• Tuu jo

Kyllä mulle kelpais kun hänellä olis vain rohkeutta tulla keskustelemaan.

• herkkä gorilla

Tämä taitaa olla taas tällainen heitto taikka arvaus, joita täällä suomi24:ssä näkee paljon. Valitettavasti en käytä Suomi24:n deittipalvelua :) En välitä istua koneen ääressä ihan hirveitä määriä.

• muista hymyillä

Tämä taitaa olla taas tällainen heitto taikka arvaus, joita täällä suomi24:ssä näkee paljon. Valitettavasti en käytä Suomi24:n deittipalvelua :) En välitä istua koneen ääressä ihan hirveitä määriä.

Hmm tähän on melko helppo ratkaisu. Ei ole väliä oletko herkkä...nainen ymmärtää kehosi viestit. Eli tee kehollasi selväksi fyysinen vahvuutesi. Laita naisesi selkä seinää vasten painat hänet lantiollasi kiini seinään. Vie hänen kädet niskansa taa pidä kiinni ranteista. Pidät siinä paikallaan hengitä hänen korvaan. Odota kunnes hän yrittää päästä otteestasi. Älä päästä irti kiusoittele. Suutele vasta kun hän on yrittänyt epätoivoisesti irroittautua suudellakseen sinua. Mies on fyysisesti voimakkaampi nainen haluaa tulla suljetuksi voimakkaaseen syliin. Hän tietää että voit musertaa hänet voimallasi mutta et sitä tee siitä syntyy turvallisuuden tunne. Käytä kroppaasi kanna sänkyyn. Juokse kilpaa ota kiinni saalista. Hellät mutta jämäkät otteet on resepti.

• Humuhuulet

"Muista hymyillä" unohtaa vain yhden yksinkertaisen pienen jutskan: kehon viestit toimivat vasta sitten, kun kemiat, eli kaksi eri mieltä / henkeä / sielua ... toimivat yhteen.

• Anonyymi

Vanha ketju mutta minun mielestä herkkyys on vahvuutta. On yhä valitettavasti tabu tämä puoli miehessä.
      Itse haluaisin tunteet näyttävän miehen jolla herkkyyttä ja tunteen syvyyttä. ❤️

• Anonyymi

Ei käy. Herkkä mies. Ilonen mies kyllä käy. Turhankin ilonen mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe