Mitä ajattelin juuri nyt vol.2.

Nyt on käynyt mielessä taas sellainen juttu, että kun niitä kriteerejä ja tyytymättömyyttä vastakkaisen sukupuolen edustajista, niin...

Tai jos puhutaan vaikkapa yhdestä kerrallaan. Oletetaan, että olet ihastunut johonkin vastakkaisen sukupuolen edustajaan, mutta hänessä on piirre jos toinenkin, mikä häiritsee sinua eikä mahdu sinun kriteereihin. Muuttaisitko niitä, jos voisit? Tai vaatisitko toista muuttamaan niitä itse, jotta hän täyttäisi sinun ehdo ja kriteerit?

Entä jos toinen taas pitäisi sinua muuten kaikinpuolin varteenotettavana kumppaniehdokkaana, mutta... Mutta olisi pari pikkujuttua, mitä hän toivoisi tai vaatisi sinun muuttavan itsessäsi. Miten suhtautusit siihen...?

71

149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läskirisotta

Kyllä mä tiedän, että mun pitäis laihduttaa… mutta kun ruoka on niin hyvää!

• sopeutuisin

Aina asioista voi keskustella jos jokin puolin tai toisin häiritsee. En suuttuisi.

• Heh, jos se ruoka on niin hyvää niin ehkä sun ei sitten pidä laihduttaa...

En minä naistani laihduttamaan pakottaisi. Saisi mun puolesta turvota sen minkä jaksaa. Seksielämä vaan vähenisi dramaattisesti...

• Läskirisotta
        Genio.Mente kirjoitti:

Heh, jos se ruoka on niin hyvää niin ehkä sun ei sitten pidä laihduttaa...

En minä naistani laihduttamaan pakottaisi. Saisi mun puolesta turvota sen minkä jaksaa. Seksielämä vaan vähenisi dramaattisesti...

Onneksi ruoka on minustakin parempaa kuin seksi ;)

• Läskirisotta kirjoitti:

Onneksi ruoka on minustakin parempaa kuin seksi ;)

Maailmassa on paljon asioita mitkä on parempaa kuin seksi. Mutta jostain syystä sitä kuitenkin aina tavoitellaan ja sitä kaivataan. Ainakin silloin kun joskus päässyt hyvän seksin makuun...

• Läskirisotta
        Genio.Mente kirjoitti:

Maailmassa on paljon asioita mitkä on parempaa kuin seksi. Mutta jostain syystä sitä kuitenkin aina tavoitellaan ja sitä kaivataan. Ainakin silloin kun joskus päässyt hyvän seksin makuun...

Makuja on monia...

• Läskirisotta kirjoitti:

Makuja on monia...

Mut se jännä-ähkintä on silti parasta! :D

• Muutos itsessään lähtee ihmisestä itsestään. Jos (ja kun) siihen painostetaan, lopputulos ei koskaan ole toivotunlainen. Ihminen pitäisi pyrkiä lähtökohtaisesti hyväksymään sellaisena kuin on.

Ja niistä kriteereistä, mikään ei ole mahdoton täyttää, edes omista ulkonäkökriteereistä, mutta haastavin on se, että kun sitä seksiä EI SAA harrastaa miten haluaa ennen minua, niin sitä ei saa.

Tästä en jousta yhtään, vaikka olisi missin mittainen ja kaikkien haluama nainen, joka nyt vain iski silmänsä minuun.

Ja varmasti ei tarvitse erikseen sanoa, että ulkoisilta kriteereiltä ei minkään näköiset täyttää yleensä kumppanikriteerin, mutta se ei yksinään riitä. Ketään, kun ei voi "kelpuuttaa" vain sen takia, että seksihistoria miellyttää. Ulkoisesti on aina jotain. Sisäiset asiat ovat vain plussaa, jotka ei itsessään tee ihmistä ulkoisesti paremmaksi.

• Kurppakastilainen

Joko otat paketin sellaisenaan tai unohdat koko jutun. Itse menin naimisiin jo nuorena ja mieheni on edelleen suuri rakkauteni. Hän ei ole täydellinen, enkä minä todellakaan ole täydellinen. Olemme myös muuttuneet vuosien mittaan paljon. Ihminen on kuitenkin sellainen kuin on. Ne ärsyttävät piirteet ovat todennäköisesti edelleen jäljellä 20 vuoden kuluttua. Itseään voi muuttaa kuten aiemmin jo todettiin ja minäkin olen pyrkinyt opettelemaan pois tietyistä tavoista, jotka puolisoa ärsyttävät. Jos muuttaa jotain itsestään, täytyy kuitenkin olla myös itse sitä mieltä, että kyseistä piirrettä itsessään kannattaa hioa, pelkkä toisen miellyttäminen ei ole riittävä syy. Joitain pikku tapoja voi muuttaa vain toista miellyttääkseenkin, kuten miten päin maitotölkki laitetaan jääkaappiin ja muuta ihan älytöntä, jotka pitkässä liitossa välillä ärsyttävät.

• Kurppakastilainen kirjoitti:

Joko otat paketin sellaisenaan tai unohdat koko jutun. Itse menin naimisiin jo nuorena ja mieheni on edelleen suuri rakkauteni. Hän ei ole täydellinen, enkä minä todellakaan ole täydellinen. Olemme myös muuttuneet vuosien mittaan paljon. Ihminen on kuitenkin sellainen kuin on. Ne ärsyttävät piirteet ovat todennäköisesti edelleen jäljellä 20 vuoden kuluttua. Itseään voi muuttaa kuten aiemmin jo todettiin ja minäkin olen pyrkinyt opettelemaan pois tietyistä tavoista, jotka puolisoa ärsyttävät. Jos muuttaa jotain itsestään, täytyy kuitenkin olla myös itse sitä mieltä, että kyseistä piirrettä itsessään kannattaa hioa, pelkkä toisen miellyttäminen ei ole riittävä syy. Joitain pikku tapoja voi muuttaa vain toista miellyttääkseenkin, kuten miten päin maitotölkki laitetaan jääkaappiin ja muuta ihan älytöntä, jotka pitkässä liitossa välillä ärsyttävät.

Aivan, yksinhuoltajan mukana tulee lapsi/-et, tai ainakin seksihistoria naisen mukana. Kumpaakaan ei ole pakko hyväksyä, tosin myönnettäköön jo itsekin 30-vuotiaana, että yhden lapsen YH ainakin osaisi näyttää jo äidilliset vahvuutensa, kaikista ei nimittäin ole siihenkään.

Ja jos sitä seksihistoriaa lähdetään keräämään niin voin minäkin ennen avioitumista yhden illan jutuilla kerätä itseni "tasoihin" tulevan kumppanin kanssa, tosin luonne ei anna asiassa periksi.

Lopputulemana en "seksuaalista haureutta" hyväksy toiseltakaan ja tämä kriteeri menee kaikkien muiden yli, vaikka Miss Suomi itse kosisi.

Vaadin vain samaa mitä olen itsekin saanut.

• Kі-su

Eihän tuo ole teknisesti mahdollista. Jos on ihastunut, niin ihan kaikki toisessa on just parasta. Mitään vikaa ei löydy. Vielä.

• Monensilla treffeillä on oikeus kysyä seksikumppanien määrä? Todennäköisesti ennen ensimmäistä kertaa keskenään...

• Kі-su
        foreveralone666 kirjoitti:

Monensilla treffeillä on oikeus kysyä seksikumppanien määrä? Todennäköisesti ennen ensimmäistä kertaa keskenään...

Ei sitä kysytä. Saat kyllä käsityksen naisesta muutenkin.

• Kі-su kirjoitti:

Kysytään. Ja valheesta jää kiinni. Tosin aika epätoivoinen (nainen) saa olla, jos pitää kumppanien määrä valehdella.

• Nääh... Ei se nyt ihan niin ole. Silloin toisessa ne ihastuttavat piirteet vievät huomion niistä vähemmän ihastuttavista...

• Kі-su

Kysytään. Ja valheesta jää kiinni. Tosin aika epätoivoinen (nainen) saa olla, jos pitää kumppanien määrä valehdella.

Oi sitä onnea kun kaksi tämmöistä ihmistä kohtaa ja alkaa seurustella. Ensin puidaan entiset, ja sitten ne otetaan esille joka kerta kun tulee riitaa.

Jos valheesta jää kiinni, niin miksi edes kysyt? Ei sun tarvi kysyä, jos saat tiedon muualtakin.

• Totuus-
        Kі-su kirjoitti:

Kyllä.

Esimerkiksi tämä Ki-su on pelkkä horo ja sen huomaa yhdellä vilkaisulla.

Märkä vittu ja reikä johon kulli työnnetään. Vähän kuin automaatti eikä varsinainen henkilö.
        Ei muita ominaisuuksia.

• Kі-su
        Genio.Mente kirjoitti:

Nääh... Ei se nyt ihan niin ole. Silloin toisessa ne ihastuttavat piirteet vievät huomion niistä vähemmän ihastuttavista...

No mulla se ainakin on niin. Ja kai aika monilla ihmisillä muutenkin. Ne piirteet, joihin on ihastunut, on myöhemmin juuri niitä ärsyttäviä.

• Kі-su
        Totuus- kirjoitti:

Kyllä.

Esimerkiksi tämä Ki-su on pelkkä horo ja sen huomaa yhdellä vilkaisulla.

Märkä vittu ja reikä johon kulli työnnetään. Vähän kuin automaatti eikä varsinainen henkilö.
        Ei muita ominaisuuksia.

Hyvä että huomaat sen noin kaukaa, niin tiedät varoa. Minähän olisin varmasti seuraavaksi iskenyt sinut.

Äitisi varoitti minusta.

• Kі-su kirjoitti:

Oi sitä onnea kun kaksi tämmöistä ihmistä kohtaa ja alkaa seurustella. Ensin puidaan entiset, ja sitten ne otetaan esille joka kerta kun tulee riitaa.

Jos valheesta jää kiinni, niin miksi edes kysyt? Ei sun tarvi kysyä, jos saat tiedon muualtakin.

Parhaat yleensä mustamaalataan selän takana. Suoraan kysyminen ja rehellisesti vastaaminen on moraalisesti oikein.

• Kі-su

Parhaat yleensä mustamaalataan selän takana. Suoraan kysyminen ja rehellisesti vastaaminen on moraalisesti oikein.

Ei multa ole kysynyt kuin eka poikaystävä. Sillä onkin mennyt tosi hyvin myöhemmin elämässä.

• Kі-su kirjoitti:

No mulla se ainakin on niin. Ja kai aika monilla ihmisillä muutenkin. Ne piirteet, joihin on ihastunut, on myöhemmin juuri niitä ärsyttäviä.

Yliannostus mistä tahansa muuttuu jossain vaiheessa vastenmieliseksi.

Mut mitä minä tarkoitin oli esimerkiksi sitä, että muuten kaikinpuolin ok, mutta toisella on kriteerinä tupakoimattomuus. Pystyykö joustamaan siitä?

Tai sitten muuten kaikinpuolin ok, mutta hipsteri...

jne...

• Kі-su kirjoitti:

Ei multa ole kysynyt kuin eka poikaystävä. Sillä onkin mennyt tosi hyvin myöhemmin elämässä.

Ja sivuuttaakseni aihetta, "mahdollisimman monta seksikumppania" ei ole menestymistä.

• Kі-su
        Genio.Mente kirjoitti:

Mut mitä minä tarkoitin oli esimerkiksi sitä, että muuten kaikinpuolin ok, mutta toisella on kriteerinä tupakoimattomuus. Pystyykö joustamaan siitä?

jne...

Tupakoinnin voi toleroida, mutta vaikea kuvitella tilannetta, että hipsteriin edes sattuisi ihastumaan. Nyt ei riitä mielikuvitus.

• Kі-su

Ja sivuuttaakseni aihetta, "mahdollisimman monta seksikumppania" ei ole menestymistä.

No ei minunkaan mielestä se ole menestymistä. Menestys vaatii työtä.

• Kі-su kirjoitti:

Tupakoinnin voi toleroida, mutta vaikea kuvitella tilannetta, että hipsteriin edes sattuisi ihastumaan. Nyt ei riitä mielikuvitus.

Itse pidin "naisen ja lapsen" takia reilun vuoden savuttoman kauden. Ex ei halunnut monen vuoden suhteesta huolimatta lapsia, kun asiaa kysyin, joten erohan siitä tuli. Siitä alkoikin kierre, joka johti liiton rahoille, alkoholiin ja tupakkaan sekä loppuviimeksi laitoshoitoon.

Tosin ex ei varmaan arvostanut savuttomuuttani, koska poltti itsekin koko suhteen ajan. Joku toinen nainen saattaisi jo olla lapseni äiti, jos olisin tavannut eri olosuhteissa...

• Kі-su kirjoitti:

Mä olen törmännyt moniin söpöihin hipsterityttöihin kaupungilla. Pukeutumistyyli ei haittaisi, mutta jos on ajatusmaailmalta fanaattinen hipsteri ja hipsteriyden päämäärä on olla ns. erilainen tai olla taistelemassa "hyvän" puolesta "pahaa" vastaan tietämättä mikä se hyvä tai paha on, alkaisi tulla vaikeuksia sulatella sitä. Toisaalta samat jutut tökkisi missä tahansa pukeutumistyylissä...

• Kі-su

Itse pidin "naisen ja lapsen" takia reilun vuoden savuttoman kauden. Ex ei halunnut monen vuoden suhteesta huolimatta lapsia, kun asiaa kysyin, joten erohan siitä tuli. Siitä alkoikin kierre, joka johti liiton rahoille, alkoholiin ja tupakkaan sekä loppuviimeksi laitoshoitoon.

Tosin ex ei varmaan arvostanut savuttomuuttani, koska poltti itsekin koko suhteen ajan. Joku toinen nainen saattaisi jo olla lapseni äiti, jos olisin tavannut eri olosuhteissa...

Liian kiltti. Olisit itse röyhytellyt mutta kieltänyt sen naiselta. Naiset tykkää, kun niille annetaan selvät ohjeet. (Tiettyyn rajaan.)

• Kі-su
        Genio.Mente kirjoitti:

Mä olen törmännyt moniin söpöihin hipsterityttöihin kaupungilla. Pukeutumistyyli ei haittaisi, mutta jos on ajatusmaailmalta fanaattinen hipsteri ja hipsteriyden päämäärä on olla ns. erilainen tai olla taistelemassa "hyvän" puolesta "pahaa" vastaan tietämättä mikä se hyvä tai paha on, alkaisi tulla vaikeuksia sulatella sitä. Toisaalta samat jutut tökkisi missä tahansa pukeutumistyylissä...

Ehkä tytöillä se ei ole niin vakavaa. Mutta mieshipsteri. Mjaa, tunnenhan mä yhden. Se muuten viihdepolttaa.

Mitä sulle Gentsu kuuluu?

• ht ...
        Genio.Mente kirjoitti:

jne...

Itse en enää vaadi tupakoimattomuutta vaikka en todellakaan pidä tupakointia mitenkään haluttavana ominaisuuten toisessa.

Olen myös ymmärtänyt että käytännössä esim. tupakoijat eivät lähes poikkeuksetta ole valmiita/kykeniviä muuttumaan tuolta osin. Nekin, jotka sanovat lopettavansa, eivät siihen yleensä pysty. Aivan sama kuin alkoholisti joka sanoo lopettavansa, ja ratkeaa heti parin viikon päästä. Onhan noita tullut nähtyä. Itse en ainakaan usko mitään mitä kukaan riippuvuudesta kärsivä sanoo ennen kuin oikeasti teoillaan osoittaa että oikeasti pystyy sen riippuvuutensa selättämään.

Vaikka olen kyllä nähnyt niitäkin, jotka ovat lopulta sen tupakkoinin onnistuneet lopettamaan, mutta ei sellaiseen voi luottaa tai sitä vaatia.

Siksi lähden liikkeelle siitä että tupakointi on naiselle miinus, mutta jos olen valmis sen sietämään, eli nainen on muuten riittävän ihastuttava, niin sitten sillä mennään. Jos nainen suostuu joskus lopettamaan, niin se on pelkkää plussaa, mutta sellaisella harhaisella toiveella en suhteeseen lähde.

Jos itse tupakoisin ja tietäisin että kumppani inhoaa sitä, niin ainakin yrittäisin parhaani mukaan lopettaa. P*ska tapahan se tupakointi olisi muutenkin, joten tuollaisessa tilanteessa olisi idiotismia pitää kiinni jostain huonosta tavastaan joka vieläpä vaarantaa suhteen. En tietenkään voi sanoa että onnistuisin tuollaisessa asiassa sen paremmin kuin muutkaan.

• Kі-su kirjoitti:

Ehkä tytöillä se ei ole niin vakavaa. Mutta mieshipsteri. Mjaa, tunnenhan mä yhden. Se muuten viihdepolttaa.

Mitä sulle Gentsu kuuluu?

Paskaaks tässä. Yritin täss joku aika sitten päästä työttömäksi ainakin vuodeksi, mutta epäonnistuin siinä. Duunia on melko varmasti vuodeksi eteenpäin ja nostivatpa kivasti palkkaakin pyytämättä...

Muuten sitä samaa, paitsi noin kuukauden kuluttua kitarakauppaan. Pikkasen nimittäin polttelee, mut jos olen jo jotain 20 vuotta odotellut, että saisin kyseisen soittimen(siis mallin ja merkin) niin eiköhän se kuukausi mene lentäen. Sit saakin ne soitinhankinnat jäädä joksikin aikaa...

• ht ... kirjoitti:

Itse en enää vaadi tupakoimattomuutta vaikka en todellakaan pidä tupakointia mitenkään haluttavana ominaisuuten toisessa.

Olen myös ymmärtänyt että käytännössä esim. tupakoijat eivät lähes poikkeuksetta ole valmiita/kykeniviä muuttumaan tuolta osin. Nekin, jotka sanovat lopettavansa, eivät siihen yleensä pysty. Aivan sama kuin alkoholisti joka sanoo lopettavansa, ja ratkeaa heti parin viikon päästä. Onhan noita tullut nähtyä. Itse en ainakaan usko mitään mitä kukaan riippuvuudesta kärsivä sanoo ennen kuin oikeasti teoillaan osoittaa että oikeasti pystyy sen riippuvuutensa selättämään.

Vaikka olen kyllä nähnyt niitäkin, jotka ovat lopulta sen tupakkoinin onnistuneet lopettamaan, mutta ei sellaiseen voi luottaa tai sitä vaatia.

Siksi lähden liikkeelle siitä että tupakointi on naiselle miinus, mutta jos olen valmis sen sietämään, eli nainen on muuten riittävän ihastuttava, niin sitten sillä mennään. Jos nainen suostuu joskus lopettamaan, niin se on pelkkää plussaa, mutta sellaisella harhaisella toiveella en suhteeseen lähde.

Jos itse tupakoisin ja tietäisin että kumppani inhoaa sitä, niin ainakin yrittäisin parhaani mukaan lopettaa. P*ska tapahan se tupakointi olisi muutenkin, joten tuollaisessa tilanteessa olisi idiotismia pitää kiinni jostain huonosta tavastaan joka vieläpä vaarantaa suhteen. En tietenkään voi sanoa että onnistuisin tuollaisessa asiassa sen paremmin kuin muutkaan.

Heh, mulle on joskus sanottu että vedän röökiä sellaisella nautinnolla, että toisellakin on alkanut tehdä mieli...

• Kі-su
        Genio.Mente kirjoitti:

Paskaaks tässä. Yritin täss joku aika sitten päästä työttömäksi ainakin vuodeksi, mutta epäonnistuin siinä. Duunia on melko varmasti vuodeksi eteenpäin ja nostivatpa kivasti palkkaakin pyytämättä...

Muuten sitä samaa, paitsi noin kuukauden kuluttua kitarakauppaan. Pikkasen nimittäin polttelee, mut jos olen jo jotain 20 vuotta odotellut, että saisin kyseisen soittimen(siis mallin ja merkin) niin eiköhän se kuukausi mene lentäen. Sit saakin ne soitinhankinnat jäädä joksikin aikaa...

Hyvä! Haaveesta totta. Paljonko siihen nyt sitten uppoaa, vai onko salaisuus? Rahahan on kiertoon tarkoitettu, vaikka ei sitä kaikki tajua.

• Kі-su kirjoitti:

Hyvä! Haaveesta totta. Paljonko siihen nyt sitten uppoaa, vai onko salaisuus? Rahahan on kiertoon tarkoitettu, vaikka ei sitä kaikki tajua.

No sanotaan nyt et sen verran, mitä pari nykyisistäni maksaa yhteensä ja vähän enemmän. Mut ei kuitenkaan mitään mahdottomia ja se duunien jatkuminenkin antaa sen hankkimiseen mahdollisuuden.

Kyllä ihminen tulee joskus pienestä onnelliseksi....

• Kі-su
        Genio.Mente kirjoitti:

No sanotaan nyt et sen verran, mitä pari nykyisistäni maksaa yhteensä ja vähän enemmän. Mut ei kuitenkaan mitään mahdottomia ja se duunien jatkuminenkin antaa sen hankkimiseen mahdollisuuden.

Kyllä ihminen tulee joskus pienestä onnelliseksi....

Hassu :) Nyt pitää kiitää

Suukko ;)

• Voih…..
        Kі-su kirjoitti:

Hassu :) Nyt pitää kiitää

Suukko ;)

söpöä.

• En usko, että kukaan pariutuisi, jos pitäisi kiinni joka ikisestä kriteeristä, mitä joskus on mielessään tulevalle kumppanilleen laatinut. Ennen nettideittailun aikaa ei ylipäänsä laadittu sellaisia "kriteerilistoja" kuin nykyisin. Tottakai jokaisella oli tietty mies-/naistyyppi, joka viehätti, ja asioita joita ei toivonut, mutta että olisi asetettu ihannepituus sentilleen tai paino kilon tarkkuudella - ei.

• Totuus.

Kertoo läskipaskakasa.

• Niin... Kyllä mulla olisi nämä mun Elämäni Rakkaustarinani kokematta, jos ehdottomia kriteerejä olisi ollut...

Mut mikä mua nyt kuitenkin eniten kiinnosti oli se, että jos olisi mahdolliosuus muuttaa toisessa jotain tai saada ne muutokset vaatimalla läpi niin tarttuisiko joku siihen mahdollisuuteen? Haluaisiko luoda toisesta mielesensä kumppanin, jos saisi siihen`keinot ja mahdollisuuden?

• Genio.Mente kirjoitti:

Niin... Kyllä mulla olisi nämä mun Elämäni Rakkaustarinani kokematta, jos ehdottomia kriteerejä olisi ollut...

Mut mikä mua nyt kuitenkin eniten kiinnosti oli se, että jos olisi mahdolliosuus muuttaa toisessa jotain tai saada ne muutokset vaatimalla läpi niin tarttuisiko joku siihen mahdollisuuteen? Haluaisiko luoda toisesta mielesensä kumppanin, jos saisi siihen`keinot ja mahdollisuuden?

Eikös tuo Parisuhde-palsta ole täynnä näitä kokemuksia? ;)

• helka kirjoitti:

Eikös tuo Parisuhde-palsta ole täynnä näitä kokemuksia? ;)

:)...

En tiedä, en ole lukenut kyseistä palstaa...

Mutta kerropas, Helka... Miksi naiset on muuten tälläkin palstalla antamassa joskus miehille aika hanakasti pukeutumisvinkkejä? Minä miehenä en anna naisille niitä edes silloin kun multa niitä kysytään...

• Genio.Mente kirjoitti:

:)...

En tiedä, en ole lukenut kyseistä palstaa...

Mutta kerropas, Helka... Miksi naiset on muuten tälläkin palstalla antamassa joskus miehille aika hanakasti pukeutumisvinkkejä? Minä miehenä en anna naisille niitä edes silloin kun multa niitä kysytään...

Ihmisillä on tapana antaa neuvoja pyytämättä, ihan yhtä lailla miehillä. Jos joku pyöreä ihminen avaa keskustelun mainitsemalla ylipainostaan, niin hyvin nopeasti sinne ilmestyy vastakkaisen sukupuolen edustajia antamaan laihdutusohjeita, joskus liikuntaohjeitakin. Täysin pyytämättä. Samalla tavalla kai naiset haluavat kertoa miehille, miten heidän kannattaisi pukeutua.

Itse olen kerran puuttunut silloisen miesystäväni pukeutumiseen. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mitä hänen päässään liikkui siinä vaiheessa, kun hän kävi laittamassa jalkaansa pienet urheilushortsit ollessamme lähdössä kaupungille. Siinä kohtaa oli ihan pakko kysyä, onko hän ihan tosissaan.

• helka kirjoitti:

Ihmisillä on tapana antaa neuvoja pyytämättä, ihan yhtä lailla miehillä. Jos joku pyöreä ihminen avaa keskustelun mainitsemalla ylipainostaan, niin hyvin nopeasti sinne ilmestyy vastakkaisen sukupuolen edustajia antamaan laihdutusohjeita, joskus liikuntaohjeitakin. Täysin pyytämättä. Samalla tavalla kai naiset haluavat kertoa miehille, miten heidän kannattaisi pukeutua.

Itse olen kerran puuttunut silloisen miesystäväni pukeutumiseen. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mitä hänen päässään liikkui siinä vaiheessa, kun hän kävi laittamassa jalkaansa pienet urheilushortsit ollessamme lähdössä kaupungille. Siinä kohtaa oli ihan pakko kysyä, onko hän ihan tosissaan.

MInä henkilökohtaisesti en kuuntele sellaisia neuvoja. Jos pukeutumistyylini ei miellytä, saa etsiä sellaisen, kenen tyyli silmää miellyttää. Tai jos vaikkapa vaatimuksena olisi jokapäiväinen parranajo, saisi siinäkin tapauksessa etsiä sellaisen joka sen päivittäin ajaa. Olen mä toisaalta kerran ajanut naisen takia aika pitkän talvipartani veke. Mut siinä pitikin tehdä ensivaikutus... Hehe...

• Genio.Mente kirjoitti:

MInä henkilökohtaisesti en kuuntele sellaisia neuvoja. Jos pukeutumistyylini ei miellytä, saa etsiä sellaisen, kenen tyyli silmää miellyttää. Tai jos vaikkapa vaatimuksena olisi jokapäiväinen parranajo, saisi siinäkin tapauksessa etsiä sellaisen joka sen päivittäin ajaa. Olen mä toisaalta kerran ajanut naisen takia aika pitkän talvipartani veke. Mut siinä pitikin tehdä ensivaikutus... Hehe...

Mistä muuten tulikin mieleen, että silloin se karvojen naamassa pitäminen ihan vaan sen takia että olisin voinut pitää pääni ja olla "oma itseni" ei ollutkaan niin tärkeä. Kyllä toisen mieliksi voi sellaisia pieniä myönnytksiä tehdä, jos sattuu pitämään toisesta. Ei ne nyt mitään mahdottomia uhrauksia ole. Mutta toisaalta, jos toinen olisi sitä vaatinut, en olisi ajanut sitä koko sinä aikana mitä yhdessä oltiin. Olisi saanut luvan oppia pitämään parrastani... :D

• ht ...

En yrittäisi muuttaa toista, koska käsitän ettei se vaan toimi. Sen muutoksen pitää tulla siitä että henkilö haluaa itse muuttua, ei siksi että joku toinen haluaa muuttaa. En oleta kenenkään muuttuvan vuokseni.

Jos taas tietäisin että joku kumppani ei pidä jostain pikkujutuista minussa, niin pyrkisin melko varmasti muuttumaan jos kokisin etteivät ne ole mikään "tärkeä osa omaa personallisuutta tai elämän päämääriä, tms."

Sekään ei varmaan olisi ongelma jos kumppani suoraan ilmaisi että toivoisi minussa sellaisia muutoksia. Tuskin suuttuisin tai loukkaantuisin jos en kokisi niitä pyyntöjä aivan järjettöminä.

Toisaalta, jos se kumppani erehtyisi jotenkin kiristämään tai uhkailemaan että näiden asioiden pitää muuttua tai muuten suhde loppuu, tms. niin luultavasti vetäisin asiasta herneen saman tien nenääni ja sitten se suhde loppuisikin minun puoleltani. Asioilla kiristystä en sietäisi.

Kyse on pitkälti siis siitä miten asian ilmaisee. Jos muutokseen ei yritä ulkopuolelta pakottaa, mutta tekee sen muutoksen toiveen jotenkin selväksi, niin itse ainakin yrittäisin sen toteuttaa. Jos yrittää pakottaa niin seurauksena on pahemman luokan konflikti.

• Ikisinkku M

Tottakai sitä voi antaa anteeksi vaikka mitä jos ihastuu mutta tietysti voi olla myös jokin piirre jota mielellään muuttaisi jos voisi mutta kun en usko pakottamiseen niin en varmaan edes ottaisi asiaa esille, sitten jos ihastus itse keksii muuttaa itseään se on ihan ok. Tuota samaa suvaitsevaisuutta toivoisin sitten toisinkinpäin eli jos minulle alettaisiin nassuttamaan jostain asiasta että sen pitää muuttua niin todennäköisesti sitten ainakaan se ei muuttuisi.

• Sunkin kannattaisi vaan omaksua se jännä-ähkijän rooli... ;)

• Kurppakastilainen

Ihastuksen keskelläkin kannattaa pitää pää sen verran kylmänä, ettei anna anteeksi liikaa toiselle. Joskus ihmiset selittävät parhain päin alkoholismia, väkivaltaisuutta jne. mitä toisessa huomaavat.
        Vuosien mittaan olisin varmaan useampaankin kertaan toivottanut eräät puolisoni piirteet hornantuuttiin, mutta ilman niitä hän ei olisi hän. Imelää, mutta jopa hänen ärsyttävät piirteensä ovat minulle nykyisin rakkaita.

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Sunkin kannattaisi vaan omaksua se jännä-ähkijän rooli... ;)

Ehkäpä se kannattaisi mutta kun se pohjimmainen kiltteys kuitenkin paistaisi lävitse niin en kai minä ketään pystyisi hämäämään kovin pitkään. Tosiaan tuosta mieleisekseen pakottamisesta sitten, se voi toimia vähän aikaa mutta tulee tässä yksikin nyttemmin eronnut pari jossa kumpainenkin kai yritti väkisin muuttaa toista, ei toiminut, ero tuli parissa vuodessa vaikka oli lapsikin niillä.

• Ikisinkku M
        Kurppakastilainen kirjoitti:

Ihastuksen keskelläkin kannattaa pitää pää sen verran kylmänä, ettei anna anteeksi liikaa toiselle. Joskus ihmiset selittävät parhain päin alkoholismia, väkivaltaisuutta jne. mitä toisessa huomaavat.
        Vuosien mittaan olisin varmaan useampaankin kertaan toivottanut eräät puolisoni piirteet hornantuuttiin, mutta ilman niitä hän ei olisi hän. Imelää, mutta jopa hänen ärsyttävät piirteensä ovat minulle nykyisin rakkaita.

Kovin ongelmaiseen ihmiseen ei vain kannata ihastua, niin yksinkertaista se on.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Ehkäpä se kannattaisi mutta kun se pohjimmainen kiltteys kuitenkin paistaisi lävitse niin en kai minä ketään pystyisi hämäämään kovin pitkään. Tosiaan tuosta mieleisekseen pakottamisesta sitten, se voi toimia vähän aikaa mutta tulee tässä yksikin nyttemmin eronnut pari jossa kumpainenkin kai yritti väkisin muuttaa toista, ei toiminut, ero tuli parissa vuodessa vaikka oli lapsikin niillä.

Nääh.. Jatkat vaan livessä sitä samaa mitä täälläkin niin kyllä se siitä lähtee...

Ei kiltteys kenessäkään mikään turn-off piirre ole. Mutta kyllä ihmisessä kuin ihmisessä ripaus kusipäisyyttäkin täytyy olla. Jatkuvasti hymyilevä ja maailmoja syleilevä ihminen on vähintäänkin epäilyttävä. Usein paljastuu sudeksi lampaan vaatteissa.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Kovin ongelmaiseen ihmiseen ei vain kannata ihastua, niin yksinkertaista se on.

Jos haluaa viettää onglemattoman elämän, kannattaa jättää se ihastuminen ja rakastuminen kokonaan väliin.

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Nääh.. Jatkat vaan livessä sitä samaa mitä täälläkin niin kyllä se siitä lähtee...

Ei kiltteys kenessäkään mikään turn-off piirre ole. Mutta kyllä ihmisessä kuin ihmisessä ripaus kusipäisyyttäkin täytyy olla. Jatkuvasti hymyilevä ja maailmoja syleilevä ihminen on vähintäänkin epäilyttävä. Usein paljastuu sudeksi lampaan vaatteissa.

Olenhan minä täälläkin kiltti suurimman osan aikaa ja jos kiinnittäisit huomiota siihen ketkä täällä nimittelee "henkilökohtaisesti" muita niin voisit yllättyä, minä toki tuomitsen tapoja elää mutta henkilöitä harvemmin, sitä tapahtuu oileastaan vain silloin jos minua on ensin loukattu.

Nijn kai sitä pitäisi mutta minusta se ei vaan maksa vaivaa, joissain tilanteissa tietysti pitää olla jämäkkänä muttei sekään nyt välttämättä mitään kusipäisyyttä vaadi. Oikeastaan ainoat tilanteet joissa pitää toimia vähän kusipääísesti on niitä jotka edeltävät jonkun muun kusipään ensin tekemiä toimia.

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Jos haluaa viettää onglemattoman elämän, kannattaa jättää se ihastuminen ja rakastuminen kokonaan väliin.

Näin olen suhteellisen hyvällä menestyksellä pyrkinyt toimimaan ja se on aina vaan helpompaa.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Olenhan minä täälläkin kiltti suurimman osan aikaa ja jos kiinnittäisit huomiota siihen ketkä täällä nimittelee "henkilökohtaisesti" muita niin voisit yllättyä, minä toki tuomitsen tapoja elää mutta henkilöitä harvemmin, sitä tapahtuu oileastaan vain silloin jos minua on ensin loukattu.

Nijn kai sitä pitäisi mutta minusta se ei vaan maksa vaivaa, joissain tilanteissa tietysti pitää olla jämäkkänä muttei sekään nyt välttämättä mitään kusipäisyyttä vaadi. Oikeastaan ainoat tilanteet joissa pitää toimia vähän kusipääísesti on niitä jotka edeltävät jonkun muun kusipään ensin tekemiä toimia.

Sinä kun arvostelet kovasti toisten elämäntapoja, niin sulla on varmaan ehdotuksia miten joidenkin pitäisi elämäänsä elää. Minulla ei erityisemmin ole. Minulla on minulle sopiva tapani, mutta se ei välttämättä sovi muille. Ja harvemman muun elämäntavat sopii minulle.

Tai sitten vaikkapa toisten ihmisten persoonallisuudet. Vaikka en pidäkään niistä, en silti pyri aktiivisesti muuttamaan niitä. Miksi edes pitäisi, jos toinen/toiset uskoo vakaumuksella, että heidän persoonallisuuksissa ole mitään vikaa. Siinäpähän elävät omiensa kanssa ja opettelevat koko elämänsä sietämään itseään. Minun ei tarvitse tehdä sitä, minä pärjään omani kanssa aivan mainiosti. Enkä mä kyllä kauan kattele tai kuuntele sitäkään, jos joku minun persoonaani alkaa sörkkimään. Sellaista toimintaa voisi sanoa väkivaltaiseksi tungetteluksi...

Kyllä mä tavallaan ymmärrän monienkin teidän närkästystä täällä. Ei savua ilman tulta jne. Olen itsekin ollut nuori ja nähnyt ne monenmoiset kuviot, ja ihmetellyt monia samanlaisia asioita. Mutta sitten taas toisaalta näin vanhempana en pidä kaikkea sitä niin pahana kuin te täällä. Ihmisten(naisten) laumakäyttäytyminen on tehnyt minulle elämän naisrintamalla kohtalaisen helpoksi. Kun en ole oikein itse mihinkään laumaan kuulunut, olen sen ansiosta erottunut siitä peruslaumasta aika helposti ja ne laumasta erottuvat naisetkin ovat olleet helposti erottuvia. Ja sillä tavoin olemme löytääneetkin toisemme etsimättä...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Sinä kun arvostelet kovasti toisten elämäntapoja, niin sulla on varmaan ehdotuksia miten joidenkin pitäisi elämäänsä elää. Minulla ei erityisemmin ole. Minulla on minulle sopiva tapani, mutta se ei välttämättä sovi muille. Ja harvemman muun elämäntavat sopii minulle.

Tai sitten vaikkapa toisten ihmisten persoonallisuudet. Vaikka en pidäkään niistä, en silti pyri aktiivisesti muuttamaan niitä. Miksi edes pitäisi, jos toinen/toiset uskoo vakaumuksella, että heidän persoonallisuuksissa ole mitään vikaa. Siinäpähän elävät omiensa kanssa ja opettelevat koko elämänsä sietämään itseään. Minun ei tarvitse tehdä sitä, minä pärjään omani kanssa aivan mainiosti. Enkä mä kyllä kauan kattele tai kuuntele sitäkään, jos joku minun persoonaani alkaa sörkkimään. Sellaista toimintaa voisi sanoa väkivaltaiseksi tungetteluksi...

Kyllä mä tavallaan ymmärrän monienkin teidän närkästystä täällä. Ei savua ilman tulta jne. Olen itsekin ollut nuori ja nähnyt ne monenmoiset kuviot, ja ihmetellyt monia samanlaisia asioita. Mutta sitten taas toisaalta näin vanhempana en pidä kaikkea sitä niin pahana kuin te täällä. Ihmisten(naisten) laumakäyttäytyminen on tehnyt minulle elämän naisrintamalla kohtalaisen helpoksi. Kun en ole oikein itse mihinkään laumaan kuulunut, olen sen ansiosta erottunut siitä peruslaumasta aika helposti ja ne laumasta erottuvat naisetkin ovat olleet helposti erottuvia. Ja sillä tavoin olemme löytääneetkin toisemme etsimättä...

Minullahn on niitä ehdotuksia ja täältä palstaltahan niitä saa lukea. Tänäänkin on lööpeissä ollut surullisesta tapahtumasarjasta jota ei välttämättä olisi tapahtunut jos ihmiset eläisi vähän harkitsevaisemmin ja osaisivat ajatella edes vähn etukäteen tekemisiään.

Ei savua ilman tulta, niinpä niin ja sitä savua ja liekkejä on jo ihan liikaa, ei niitä enää saa sammumaan vaikka enhän minäkään nyt oikeasti niin närkästynyt ole kuin mitä täältä ehkä joku ulkopuolinen ymmärtää, useimmiten minä kuitenkin hymyilen täällä naputellessani :)

• Ikisinkku M kirjoitti:

Minullahn on niitä ehdotuksia ja täältä palstaltahan niitä saa lukea. Tänäänkin on lööpeissä ollut surullisesta tapahtumasarjasta jota ei välttämättä olisi tapahtunut jos ihmiset eläisi vähän harkitsevaisemmin ja osaisivat ajatella edes vähn etukäteen tekemisiään.

Ei savua ilman tulta, niinpä niin ja sitä savua ja liekkejä on jo ihan liikaa, ei niitä enää saa sammumaan vaikka enhän minäkään nyt oikeasti niin närkästynyt ole kuin mitä täältä ehkä joku ulkopuolinen ymmärtää, useimmiten minä kuitenkin hymyilen täällä naputellessani :)

Noh, noista ehdotuksistasi voi olla montaa eri mieltä...

Mutta täällä se "valistustyösi" menee kyllä enimmäkseen harakoille. En usko, että kukaan täällä vakituisesti hengaileva päätyisi epätoivoisiin ratkaisuihin. Tänne kirjoittelevilla on kuitenkin jotain, mitä niihin epätoivoisiin ratkaisuihin päätyvillä ei ole. Nimittäin toisensa. Saa oman äänensä kuuluviin ja juttuseuraa. Ja sen mukana myös muitakin näkökulmia, vaikka julkisesti ne mahdollisesti teilaakin. Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos oikeasti valistaa haluaa, pitäisi jalkautua niiden joukkoon, jotka ovat sen valistuksen tarpeessa. Heillä kun ei välttämättä ole sitä heidän kipeästi tarvitsemaa juttuseuraa. Ei tuomitsevaa tai holhoavaa, vaan ymmärtävää sellaista. Kuka meistä nyt haluaisi jotain Päivi Räsästä neuvomaan miten meidän pitäisi elämämme elää...?

Ja taas kerran ollaan takaisin siinä internetin tuomissa mahdollisuuksissa. Ei se mitä tehdään, vaan miten tehdään se mitä tehdäänkin. Minulla sitä mahdollisuutta ei silloin joskus, kun olin kipeästi sen tarpeessa, ollut. Toisaalta ehkä parempi niin, että kohtasin itse demonini ja omin avuin tein tilini heidän kanssa selvitettyä...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Noh, noista ehdotuksistasi voi olla montaa eri mieltä...

Mutta täällä se "valistustyösi" menee kyllä enimmäkseen harakoille. En usko, että kukaan täällä vakituisesti hengaileva päätyisi epätoivoisiin ratkaisuihin. Tänne kirjoittelevilla on kuitenkin jotain, mitä niihin epätoivoisiin ratkaisuihin päätyvillä ei ole. Nimittäin toisensa. Saa oman äänensä kuuluviin ja juttuseuraa. Ja sen mukana myös muitakin näkökulmia, vaikka julkisesti ne mahdollisesti teilaakin. Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos oikeasti valistaa haluaa, pitäisi jalkautua niiden joukkoon, jotka ovat sen valistuksen tarpeessa. Heillä kun ei välttämättä ole sitä heidän kipeästi tarvitsemaa juttuseuraa. Ei tuomitsevaa tai holhoavaa, vaan ymmärtävää sellaista. Kuka meistä nyt haluaisi jotain Päivi Räsästä neuvomaan miten meidän pitäisi elämämme elää...?

Ja taas kerran ollaan takaisin siinä internetin tuomissa mahdollisuuksissa. Ei se mitä tehdään, vaan miten tehdään se mitä tehdäänkin. Minulla sitä mahdollisuutta ei silloin joskus, kun olin kipeästi sen tarpeessa, ollut. Toisaalta ehkä parempi niin, että kohtasin itse demonini ja omin avuin tein tilini heidän kanssa selvitettyä...

No niinhän se menee mutta juuri niin kuin sanoit niin tämä on myös sitä juttuseuraa eli jaaritellaan asioista ja varmaan siksikin helpostihan näissä sitten joskus menee vähän liioitteluksikin ja joku äkkinäinen saattaa saada synkemmän kuvan asioista muin mitä ne ovatkaan.

Internet on ehdottomasti hyvä juttu oikeinkäytettynä ja sopivasti tervejärkisyydellä suodatettuna, eihän kai kukaan täysijärkinen ihan tosissaan likikään kaikkea ota mitä tänne tulee kirjoitelluksi.

• suru uutisista

Sitä ei sitten millään kestä, että toinen joka saatanan kerta testaa, riittääkö rakkaus tai ei. Tulee hauras olo. Tekis mieli antautua jo.

• Jos persoonassa on jotain, mikä häiritsee niin eihän silloin sitä ihastumistakaan tapahdu. Eikä toisen persoonaa voi muuttaa.
      Tiedän muutamia naisia, jotka harrastavat tuota miehen muuttamista. Yleensä aika huonolla menestyksellä. Mies kyllästyy lopulta ovimaton rooliin ja jatkuvaan nalkutukseen, niin se vaan menee.

Mutta toki varmaankin tapoihin voi vaikuttaa hienovaraisesti. Itse en esimerkiksi siedä tupakointia, olen silti tapaillut miestä joka tupakoi. Missään vaiheessa en vaatinut lopettamaan enkä arvostellut sanallakaan. Kävi vaan niin, että mies itse alkoi vähentämään ja lopulta lopetti, kun sinne tupakalle joutui aina menemään yksin tai jäämään ulos röökille yksin jne. Kaveriporukassa kun kukaan muu ei polta.

Mulle voi sanoa asioista ja ymmärrän kyllä vihjeestäkin. Jos vaikka mies haluaisi minun laihtuvan, niin sen sijaan että haukkuisi läskiksi, niin voisi pyytää mut mukaan lenkille tai salille. Kyllä mä siitä ymmärtäisin jo, että nyt täytyy kai tehdä jotain :D

Monesti hienovaraiset eleet toimii paremmin, kun suorat ja epäkohteliaat sanat.

• Mut entä jos jokin ärsyttää?

• Genio.Mente kirjoitti:

Mut entä jos jokin ärsyttää?

No mä en kovinkaan pienestä ärsyynny, joten ihan äkkiseltään nyt ei tule edes esimerkkiä mieleen...
        Kai siitä voi sit sanoa nätisti, jos se nyt ylipäätänsä on sellainen asia, johon mulla on edes oikeus puuttua.
        Ehkä se voisi olla asia jota joutuisin häpeämään toisessa. Vois tulla mieleen vaikka käytöstapojen puute jossain juhlissa tai liiallinen alkoholin ryystäminen paikassa, johon se ei sovi... ehkä tuollaisista vois huomauttaa ja jos ei muutosta ole havaittavissa, niin sitten pitää miettiä jatkoa.

• pimppaloora kirjoitti:

No mä en kovinkaan pienestä ärsyynny, joten ihan äkkiseltään nyt ei tule edes esimerkkiä mieleen...
        Kai siitä voi sit sanoa nätisti, jos se nyt ylipäätänsä on sellainen asia, johon mulla on edes oikeus puuttua.
        Ehkä se voisi olla asia jota joutuisin häpeämään toisessa. Vois tulla mieleen vaikka käytöstapojen puute jossain juhlissa tai liiallinen alkoholin ryystäminen paikassa, johon se ei sovi... ehkä tuollaisista vois huomauttaa ja jos ei muutosta ole havaittavissa, niin sitten pitää miettiä jatkoa.

Heh.mua on sanottu usein ärsyttäväksi, mutta sitten myöhemmin ne samat ärsyyntyjät viimeistään muutamien rohkaisuryyppyjen jälkeen ovat roikkuneet kaulassa ja kuiskailleet korvaan, että ärsyttävyydestäni huolimatta olen ollut kuulemma puoleensavetävä. Ota nyt niistä naisista selvää... :).

• Minä luulisin että jos jossakin ihmisessä jossa ei nyt periaatteessa ole mitään isompaa vikaa tuntuu jotkut pikkujutut suunnattomasti häiritsevän, niin lienee silloin kyse siitä ettei ole erityisen kiinnostunut ko. henkilöstä suhdemielessä. Tämä henkilö on sitten sitä ”ihan kiva” –kategoriaa, jonka voisi ottaa jos ei usko enää parempaakaan löytävänsä. ja tällöin ehkä voisikin käydä mielessäni vaatia joidenkin juttujen muuttumista suhteen ehtona, koska suhteen menettäminen ei oikeastaan haittaa, vaan päinvastoin.

Raadollisen kuuloista ehkä, mutta pitää mielestäni ainakin omalla kohdallani paikkansa. Jos olisin oikeasti kiinnostunut ko henkilöstä, niin en kyllä varmasti alkaisi pikkuasioista natisemaan koska haluaisin suhteen jatkuvan.

Samasta syystä (ja osin myös hieman itsekkyyteen taipuvaisen luonteeni ansiosta) en usko että haluaisin kumppanin vaatimuksesta mitään suurempia muutoksia itsessäni tehdä, sillä kokisin sen merkkinä siitä etten ole tälle henkilölle kovinkaan tärkeä ihminen. Mielummin siis silloin homma poikki ja etsimään jotakuta jolle merkitsisin vähän enemmän.

• Mitä vikaa on ihan kivassa? Minusta suurin osa ihmisistä on ihan kivoja enkä näkisi mitenkään pahana, että ne ihan kivat miehet ja naiset löytäisivät toisensa. Veikkaan, että ne viettäisivät keskenään ihan kivan elämän. Samoin ei kävisi esimerkiksi sen "jalat alta vievän" miehen ja ihan kivan naisen suhteessa tai päinvastoin sen "jalat alta vievän" naisen ja ihan kivan miehen suhteessa.

Mikä saa muuten jotkut kuvittelemaan, että he olisivat jotain enemmän kuin ihan kivoja? Mikä heistä tekee jotasin enempää kuin se ihan kiva...?

• Genio.Mente kirjoitti:

Mitä vikaa on ihan kivassa? Minusta suurin osa ihmisistä on ihan kivoja enkä näkisi mitenkään pahana, että ne ihan kivat miehet ja naiset löytäisivät toisensa. Veikkaan, että ne viettäisivät keskenään ihan kivan elämän. Samoin ei kävisi esimerkiksi sen "jalat alta vievän" miehen ja ihan kivan naisen suhteessa tai päinvastoin sen "jalat alta vievän" naisen ja ihan kivan miehen suhteessa.

Mikä saa muuten jotkut kuvittelemaan, että he olisivat jotain enemmän kuin ihan kivoja? Mikä heistä tekee jotasin enempää kuin se ihan kiva...?

Eihän kukaan itse kuvittele olevansa kaikille se "jalat alta"-tyyppi, vaan toinen ihminen kokee sen sellaisena jos niin kokee.
        Toiselle ihmiselle taas se sama "jalat alta"-tyyppi voi olla se "ihan kiva", kun ei vaan nappaa suhdemielessä.

Sen takia noiden "jalat alta"- ja "ihan kiva"-tyyppien yhteiset liitot ei toimi.
        "Ihan kiva" palvoo "jalat alta"-tyyppiä. Ja "jalat alta"-tyyppi tylsistyy kuoliaaksi "ihan kivan" kanssa. Noin kärjistettynä.

Pitää siis vaan löytää se oma "jalat alta"-tyyppi.

• pimppaloora kirjoitti:

Eihän kukaan itse kuvittele olevansa kaikille se "jalat alta"-tyyppi, vaan toinen ihminen kokee sen sellaisena jos niin kokee.
        Toiselle ihmiselle taas se sama "jalat alta"-tyyppi voi olla se "ihan kiva", kun ei vaan nappaa suhdemielessä.

Sen takia noiden "jalat alta"- ja "ihan kiva"-tyyppien yhteiset liitot ei toimi.
        "Ihan kiva" palvoo "jalat alta"-tyyppiä. Ja "jalat alta"-tyyppi tylsistyy kuoliaaksi "ihan kivan" kanssa. Noin kärjistettynä.

Niin ja toivoa tietysti, että on itsekin sille "jalat alta"-tyypille samanlainen :D

• pimppaloora kirjoitti:

Niin... Ei kuvittele mutta haluaisi olla sille, joka on jalat alta vienyt. Mutta harvemmin se niin menee, että se on molemminpuolista. Kyllä se on suurimmalla osalla lopulta sitä ihan kivaa. Sitä samaa ihan kivaa mitä muillakin. Mutt jostain syystä ihmiset eivät ole aina tyytyväisiä siihen mitä heillä on, vaan haluavat vaan enemmän ja enemmän...

Heh, kun löytää sen oman "jalat alta" vievän tyypin, tulee joku joka vie "jalat alta" ja saa vielä kaiken lisäksi "sukatkin pyörimään" niissä "alta vedetyissä" jaloissa... Mitäs sitten tehdään? Mitäs sitten tehdään, jos se seuraava näkee itsensä korkeintaan ihan kivana? Niin...

Ei ihan kivat ihmiset vie keneltäkään jalkoja alta tai saa sukkia pyörimään jaloissa. Ei edes toisiltaan. Miksi edes pitäisi? Ei sellaiset vuoristoratasuhteet ole mitenkään erityisemmin tavoiteltavia asioita. Harvemmat niistä suhteista kestää ja vielä harvemmat ihmisistä niitä kestää.

• 3246536363

Et lie koskaan kunnolla ihastunut näemmä. Jos on kunnolla ihastunut johonkuhun niin se vääristää sitä miten näet koko maailman, todellisuus taipuu, venyy ja paukkuu sen ihastuksesi mukaan..

• ujo.atm40

Olen tavannut naisen ja valloitusta on tapahtunut puolin ja toisin ja molemmat saa toisiltaan jalat alta.

• piikittelyäeikiitos

Kiva lukea tällaisia asiallisia ketjuja, samansuuntaisiaajatuksia ja uusia näkökulmia heräsi mielessä.

Alussa ei varmaankaan mikään asia toisessa ärsytä paitsi jos tietää toisen historiaa pintaa syvemmältä, jotkuthan niin tekevät, että ottavat selvää ihastuksistaan, mikä ei suinkaan ole totaalisen tuomittavaa, kukapa haluaisi ostaa possukaista säkissä?

Toisen ominaisuuksiin voi ja saa puuttua ja yrittä äniitä muuttaa, riippuen tietenkin ominaisuudesta, mutta tapa millä sen esittää pitäisi olla fiksu ja huomaamaton, paras tapa ehkä olisi kyky positiiviseen manipulointiin :))

Siis ei piikittelevästi esitetä korjattavissa olevien asioiden korjaamista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2473
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1546
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      120
      1314
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1041
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      260
      892
    7. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      21
      891
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      882
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      860
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe