Kysymyksiä aerobic-ohjaajille

Klaara Tuulikki

Olen käynyt useita vuosia erilaisilla jumppatunneille (kiinteytys, RVP, step, niska-selkä jne.). Aina olen ihmetellyt muutamaa asiaa:
1. Miten tunneilla soitettava musiikki valitaan ? Ovatko ne jotain valmiiksi ohjaajille tulevia kokonaisuuksia vai voiko ohjaaja itse valita kappale kappaleelta ne? Minulle soitettu musiikki voisi antaa lisää tsemppiä tekemiseen, mutta valitettavasti useimmilla ohjaajilla se on englanniksi huudettuna yhtenä pötkönä jotain kamalaa ylikansallista syntikkapoppia, joka vain ärsyttää. Miksi ei voi soittaa jotain ihan oikeiden tunnettujen esittäjien eri kappaleita, joiden mukaan jumppakin sujuisi paremmin. Tai sitten voisi jumpan rakentaa jonkin teeman ympärille, esim. hevimusiikin.
2, Miksi se musiikki pitää soida valtavalla volyymillä niin, että korvat soi tunnin jälkeen eikä ohjaajan huutoja sieltä seasta kuule kunnolla. Minua ainakaan ei huutaminen saa innostumaan yhtään paremmin, päinvastoin. Volyymia pitää olla tietenkin jonkin verran, mutta jos korviin sattuu, ei ole kivaa.
3. Miten tuntien sisältö määritellään, otetaanko siinä huomioon eri ikäisiä ihmisiä ? Kaikki vanhemmat ja lihavammat tai esim nivelrikkoiset tai selkäkipuiset eivät pysty samaan kuin liikunnanopettaja tai tuntien nuoremmat osanottajat. Tuntuu, että tunnit suunnitellaan enemmän nuorille jo valmiiksi hyväkuntoisille.

2

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumppa professori

vastauksia:

1. yleensä ohjaajat valitsevat musiikin oman makunsa mukaan. musiikkia voi toki toivoa ja ehdottaa, josko ottaisivat seuraavaan ohjelmaan. les mills jutuissa musan valitsevan kyseisen konseptin suunnittelijat ja ohjaajat saavat valmiin paketin.

jumppakansa tykkää aika paljon siitä syntikkapopista ja kappaleet ovat suurimmalle osalle tuttuja. hevimusiikin ystävälle kaikki muu musiikki on varmaan vierasta, mutta hevimusa ei jumppaajia hirveesti kiinnosta ja siksi sitä ei ole.

2. kuten itsekin toteat, musiikista on tarkoitus saada lisävoimia.äänenvoimakkuus on yleensä salin eri paikassa eri tuntuista, joten suosittelen että kokeilet rohkeasti niin etu ja takariviä, jotta se sopiva paikka löytyy.

3. salit tarjoavat erilaisia tunteja, joista jokainen voi valita vapaasti itselleen sopivan. treenatessa jokainen tekee myös omalla tasollaan. nivelrikkoinen tai lihava ymmärtää varmaan itse rajansa ja tekee valintansa sen mukaan.

• 1.2.3.

1. Kappaleet riippuu onko kyseessä bränditön jumppa vai jokin "brändijumppa" esim. Les Mills, jälkimmäisissä musiikki ja jumppaohjelma tulee systeemiltä.
        2. Meillä ohjaajat kyselee äänen voimakkuuksista ja saa sitä avata oman suunsakkin.
        3. Tunteja voi olla suunnattu eri ikäisille, kuntoisille, painoisille ja sukupuolellekkin (se rytmi...), mutta missä on mitäkin tarjolla on toinen juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3970
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2071
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      86
      1323
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1107
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      215
      909
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe