hänhän oli puhdas pyhä ja virheetön. Johannes kastajakin esteli. Mutta Jeesus Sanoi hänelle. Salli sillä näin meidän tulee täyttää Jumalan vanhurskus.
Ei Jeesuksen vanhurrskaudesta mitään puuttunut, mutta Jeesus meni itse kasteen hautaan ja siinä hän otti päällensä kaikkien niiden synnit, sairaudet ja elämän remppamme, jotka vast` edes uskovat ja itse antavat kastaa itsensä Jeesukseen Kristukseen.
Kasteen jälkeisenä päivänä Johannes kastaja nähdessään Jeesuksen sanoi: Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.
Miksi Jeesus meni kasteelle,
35
223
Vastaukset
- esimerkki meille
Hän antoi8i meille esimerkin!!!
1. Piet. 2:21-22 "Sillä siihen teidän on kutsuttu, koska Kristus kärsi teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiään, hänen, joka ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta havaittu."
Eihän Jeesus olisi tarvinnut ehtoollistakaan, mutta siinäkin Hän jätti meille
esimerkin!- Kastekäsky
"Hän antoi meille esimerkin!!! "
Jeesuksen kasteelle meno ei suinkaan ollut vain esimerkki, vaan Käsky = Tässä on tie sitä käykää.
Pakanain apostoli Paavali sanoi jotenkin näin:
Ei minua ole lähetetty KASTAMAAN vaan ilosanomaa julistamaan.
Laitos kirkot uskoo, että heidät on lähetetty kastamaan ja senjälkeen he sitten maksavat veroja.
. - hgfdsa
Kastekäsky kirjoitti:
"Hän antoi meille esimerkin!!! "
Jeesuksen kasteelle meno ei suinkaan ollut vain esimerkki, vaan Käsky = Tässä on tie sitä käykää.
Pakanain apostoli Paavali sanoi jotenkin näin:
Ei minua ole lähetetty KASTAMAAN vaan ilosanomaa julistamaan.
Laitos kirkot uskoo, että heidät on lähetetty kastamaan ja senjälkeen he sitten maksavat veroja.
.Ota huomioon, että Paavali oli saatanaa palvellut kristitty eikä Jeesuksen seuraaja kristillinen!
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta. - Vastustetaan lujina
hgfdsa kirjoitti:
Ota huomioon, että Paavali oli saatanaa palvellut kristitty eikä Jeesuksen seuraaja kristillinen!
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta."Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. (Ja hiukan myöhemmin.)
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (ja ennen Pietarin lankeemusta) Jeesus sanoi hänelle:)
Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja; mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."
2 Pt. 5:8 (Pietari vahvistaa meitäkin kirjeissään "Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."
Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää
1Pt. 4:12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa, vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita. Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne. Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin; mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa. Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
Joten Pitari ja Paavali joutuivat tekemisiin saa ta nan kanssa aivan Niinkuin Jeesuksenkin Pyhä Henki vei hänet heti kasteen jälkeen erämaahan per ke leen kiusattavaksi.
Huomaa myös että meidän lihamme Gal. 5:17
Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
- oytfrew
Missä kohtaan raamattua Jeesus on paavalilais-luterilaisuuden kastehautaan menemisistä Jeesuksen itse antamat tiedot?
Jumalan ja Jeesuksen Nimeen valehtelemiset ovat "älä anna väärää todistusta" vastaisia rikoksia.
Teille ei kelpaa Jeesuksen antamat "pestä" tiedot eikä Lait ja opit
mutta
teille kelpaa eksyttäjienne, usein suorastaan rikolliset opit tekoineen!
Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:
Mar 10:16
Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä
ei uskossa ollut, kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa edelleen, et tä usko ja kasta ei pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lakien ja oppien noudattaminen, uskominen, noudattaminen...
Ketään Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen niinkuin TE eksytettyinä yritätte epätoivoisesti valehtelemalla todistaa!
HÄVETKÄÄ! - luetaan oikein
Ei raamatusta löydy kummeja, eikä kasteen armoa, mutta siellä on selkeät toiminta ohjeet, jotka kirkon perinnäis säännöt ovat vesittäneet.
Lapuan hiippakunnan 10 vuotis juhlajulkaisussa kerrottiin, että alussa seurakunissa ei ollut tarvetta rippikouluihin. Mutta kun alettiin vauvakaste käytäntö, niin heti kansankirkoihin tuli kurittomuus ja siksi oli pakko aloittaa rippikoulut.
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap.t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
1Pt 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Apt. 8:35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
(tässä puuttuu jae 37 ,jossa sanotaan suunnilleen näin: Jos sinä todella uskot niin se tapahtukoon.)
8:38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.- ,mnhjgft
Tuollaisia tekstejä ei Jeesuksen palvelijat lue!
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista - opetetaan oikein
Raamatusta löytyy kasteen armo, juuri noista kohdista mitkä itse laitoit. Kummit on traditiota ja hyödyllistä sellaista.
- Jumalan armo
opetetaan oikein kirjoitti:
Raamatusta löytyy kasteen armo, juuri noista kohdista mitkä itse laitoit. Kummit on traditiota ja hyödyllistä sellaista.
Raamatusta ei löydy kasteen armoa, eikä ehtoollisen armoa eikä kirkon armoa.
Ainoa armo on JUMALAN ARMO, joka annetaan meille uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
"Armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA... ette tekojenne kautta.."
"”Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille.” (Tiit.2:11)
Valitettavasti kaikki ihmiset eivvät ota vastaan tätä armoa ja eräät kirkot koettavat
saattaa väkisin vauvat ja kaikki kansat tähän armoon, mutta se EI ONNISTU.
Jumalan armo on otettava vastaan HENKILÖKOHTAIISESTI:
2. Kor
1. "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi"
Kaikki ihmisen yritykset pelastaa toinen ihminen ulkonaisella seremonialla,
JÄÄ TURHAKSI!!! Vanhemmat eivät voi vastaanottaa Jumalan armoa vauvansa puolesta! - opetetaan oikein
Jumalan armo kirjoitti:
Raamatusta ei löydy kasteen armoa, eikä ehtoollisen armoa eikä kirkon armoa.
Ainoa armo on JUMALAN ARMO, joka annetaan meille uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
"Armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA... ette tekojenne kautta.."
"”Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille.” (Tiit.2:11)
Valitettavasti kaikki ihmiset eivvät ota vastaan tätä armoa ja eräät kirkot koettavat
saattaa väkisin vauvat ja kaikki kansat tähän armoon, mutta se EI ONNISTU.
Jumalan armo on otettava vastaan HENKILÖKOHTAIISESTI:
2. Kor
1. "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi"
Kaikki ihmisen yritykset pelastaa toinen ihminen ulkonaisella seremonialla,
JÄÄ TURHAKSI!!! Vanhemmat eivät voi vastaanottaa Jumalan armoa vauvansa puolesta!Raamatusta löytyy kasteen armo, ja ehtoollise armo ja synninpäästön armon ja Jumalan armo ja Jeesuksen armo ja kaiki ovat samaa armoa. Armo annetaan meille sanan, kasteen ja ehtoollien kautta, ja otamme sen vastaan uskolla
Kaikki ihmiset eivät ota armoa vastaan. Kirkko ei yritä saada ihmisä armoon vaan Herra itse. Jeesus on kirkon pää. Kaikki eivät armoa ota vastaa, toiset ottavat.
Ihminen ei seremonioillaan armoa tuo, vaan Jumala tuo sen Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Nämä kaikki ovat Jumalan armoa.
- hugytfre
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
Johanneksen evankeliumi:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
OPETTIKO JEESUS vai rikollinen kristinusko VÄÄRIN; VALITSE?
Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi! Raamatussa on vissisti myös kasteen armo:
"Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?".Kummit ja todistajat ovat ihan Raamatullisia, "sillä jokainen asia on vahvistettavakahden tai kolmen sanalla"(Matt.18:16).
- kummillista
weha kirjoitti:
Kummit ja todistajat ovat ihan Raamatullisia, "sillä jokainen asia on vahvistettavakahden tai kolmen sanalla"(Matt.18:16).
Miksihän ehtoollisessa ei ole kummeja?
Kuka oli Paavalin kummi?
Kuka oli hoviherran kummi?
Pakollinen vauvakaste on suurta armottomuutta, kun vauvan pelastuminen riippuu vanhempien ja kummien teoista. - outo kirkko
weha kirjoitti:
Kummit ja todistajat ovat ihan Raamatullisia, "sillä jokainen asia on vahvistettavakahden tai kolmen sanalla"(Matt.18:16).
kummit eli valehtelevat lapsen puolesta, että hän uskoo kirkolliseen uskontunnustukseen.
TS. he ovat aina väärän todistuksen, Kun Jeesusta kuulusteltiin, niin silloin tuotiin esille kaksi väärää todistajaa ja nämä kummit toimivat samoin. - ristin kantaminen
outo kirkko kirjoitti:
kummit eli valehtelevat lapsen puolesta, että hän uskoo kirkolliseen uskontunnustukseen.
TS. he ovat aina väärän todistuksen, Kun Jeesusta kuulusteltiin, niin silloin tuotiin esille kaksi väärää todistajaa ja nämä kummit toimivat samoin.Miksi Jeesus MENI kasteelle?
"Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"!!!
Onkohan niin, että kaikki eivät halua kantaa ristiään ja seurata Jeesuksen esimerkkiä? - kanna vaan
ristin kantaminen kirjoitti:
Miksi Jeesus MENI kasteelle?
"Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"!!!
Onkohan niin, että kaikki eivät halua kantaa ristiään ja seurata Jeesuksen esimerkkiä?Johannseksen kasteelle mennään. Kristillinen kaste saadaan.
- kannatan
kanna vaan kirjoitti:
Johannseksen kasteelle mennään. Kristillinen kaste saadaan.
Totta.
Ja vauvakasteelle viedään väkisin! - wghmrpg
kannatan kirjoitti:
Totta.
Ja vauvakasteelle viedään väkisin!Ei kun se saadaan. Uudestikasteelle mennään väkisin uudestikastajien painostuksesta.
- kannatan
wghmrpg kirjoitti:
Ei kun se saadaan. Uudestikasteelle mennään väkisin uudestikastajien painostuksesta.
Tarkoitatko, että vauvakaste saadaan väkisin?
Kummitko vievät väkisin vai vanhemmat? - Raitistukaa
kannatan kirjoitti:
Kummitko vievät väkisin vai vanhemmat?Kirkkohan se pakottaa lapsen vanhempia kastattamaan lapset.
Hurrien ristiretkiperinteitähän on noudatettava, ettei vain ruotsin eerikin poijan ja piispa Henrikin muistoa loukattaisi. - wghmrpg
kannatan kirjoitti:
Kummitko vievät väkisin vai vanhemmat?Ei kun se saadaan Jumalan armosta.
Ihanaa kun ei kaste ole ihmistekoinen niin kuin uudestikastajilla. - näin on hyvä
wghmrpg kirjoitti:
Ei kun se saadaan Jumalan armosta.
Ihanaa kun ei kaste ole ihmistekoinen niin kuin uudestikastajilla.Ei suinkaan Jumala ole käskenyt pikkuvauvoja kastamaan, eikä siinä kasteessa ole läsnä Jumalan armo.
Kirkkoherrahan sinne kutsutaan ja kaksi väärää todistajaa, jotka väittävät että tuo lapsi on tullut uskoon kun läsnäolevat ovat lausuneet nikealaisen tai apostolisen uskontunnustuksen. Kattia kans`
Luther sanoi Katariinalleen, että mikään toisen sinun puolesta tekemä lupaus ei ole Jumalan edessä voimassa.
Kun synnyt uudesti ylhäältä mene uskoville tarkoitettuun upotus kasteelle, niin kaste asia ei enään vaivaa,
Kun itse kolmekymppisenä tulin uskoon menin helluntaiseurakuntaan ja pyysin kastetta ja sain sen. - hyvä on näin
näin on hyvä kirjoitti:
Ei suinkaan Jumala ole käskenyt pikkuvauvoja kastamaan, eikä siinä kasteessa ole läsnä Jumalan armo.
Kirkkoherrahan sinne kutsutaan ja kaksi väärää todistajaa, jotka väittävät että tuo lapsi on tullut uskoon kun läsnäolevat ovat lausuneet nikealaisen tai apostolisen uskontunnustuksen. Kattia kans`
Luther sanoi Katariinalleen, että mikään toisen sinun puolesta tekemä lupaus ei ole Jumalan edessä voimassa.
Kun synnyt uudesti ylhäältä mene uskoville tarkoitettuun upotus kasteelle, niin kaste asia ei enään vaivaa,
Kun itse kolmekymppisenä tulin uskoon menin helluntaiseurakuntaan ja pyysin kastetta ja sain sen.Kyllä Jumala on käskenyt kastamaan niin pikkuvauvoja kuin aikuisiakin, Kaste on nimenomaan Jumalan armotyö.
Kasteessa lapsi saa Jeesuksen itselleen ja myös uskon. Uudestikastajat eivät hyväksy näitä kristittyjen yhteisiä tunnustuksia, joten ovatko he sitten edes kristittyjä?
Ihminen syntyy uudesti kasteessa. Kun tämä on tapahtunut niin se ei enää vaivaa
Itse olen vauvana kastettu ja Herran armossa elän edelleen, uudestikasteen ottaminen ei tule kysymkseen. - näin parempi
hyvä on näin kirjoitti:
Kyllä Jumala on käskenyt kastamaan niin pikkuvauvoja kuin aikuisiakin, Kaste on nimenomaan Jumalan armotyö.
Kasteessa lapsi saa Jeesuksen itselleen ja myös uskon. Uudestikastajat eivät hyväksy näitä kristittyjen yhteisiä tunnustuksia, joten ovatko he sitten edes kristittyjä?
Ihminen syntyy uudesti kasteessa. Kun tämä on tapahtunut niin se ei enää vaivaa
Itse olen vauvana kastettu ja Herran armossa elän edelleen, uudestikasteen ottaminen ei tule kysymkseen.Jännää kauppaa kun ensin keksitään että vauva ei olekkaan Jumalan oma ja sitten
vauvasta yritetään tehdä Jumalan lapsi veden avulla. Ikäänkuin Jumala tarvitsisi
ihmistekoja pitäänkssen vauvan omanaan.
Jumala itse tekee armoteon itseään varten??? Pimeä ajatuksenkulku.
Mihin Jumala tarvitsee vettä?
Hänhän ON KAIKKIVALTIAS!!! - parempi näin
näin parempi kirjoitti:
Jännää kauppaa kun ensin keksitään että vauva ei olekkaan Jumalan oma ja sitten
vauvasta yritetään tehdä Jumalan lapsi veden avulla. Ikäänkuin Jumala tarvitsisi
ihmistekoja pitäänkssen vauvan omanaan.
Jumala itse tekee armoteon itseään varten??? Pimeä ajatuksenkulku.
Mihin Jumala tarvitsee vettä?
Hänhän ON KAIKKIVALTIAS!!!Jännää kauppaa kun ensin keksitään, että vauva ei olekaan syntinen, vaikka Jumalan näin sanoo. Sitten keksitään ettei vauva tarvikaan Jeesusta. Eli ei tavita uskoa eikä kastetta. Ihminen on synnitön, eikä tarvitse tehdä parannusta!! Jumalahan ei tarvi kastetta,vaan ihminen. Se on ihmistä varten ja kasteen kautta Jumala meille pelastuksen lahjottaa. Jumala tekee armotekonsa ihmistä varten.
Jumala on kaikkivaltias, Aamen!
- IsoP.
Miksi Jeesus meni kasteelle?
Se oli Isän suunnitelma. Se oli todistus tapahtuma Jeesuksen jumaluudesta ja vihkiminen Melkisedekin järjestyksen ylipapiksi.
Jumala oli antanut merkin Johannekselle, siitä kuka on luvattu Kristus.
Joh 1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
Tämä oli Johanneksen elämän työ kastaa vedellä ja osoittaa Jumalan Poika.
Myös Jeesus tiesi oman tehtävänsä. Hänen oli tultava Johanneksen luo kastettavaksi, jotta Hän tulisi ilmi.
Matt 3:15 15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
Mark 1:11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Nyt on kaksi todistajaa Johannes ja Jumala, että Jeesus on Jumalan Poika.
Samalla Jeesus vihittiin Melkisedekin mukaiseksi ylipapiksi. Niinkuin Aaronin papiksi voideltiin öljyllä, niin nyt "voidellaan" Pyhällä Hengellä. Tämä yli pappi uhrasi vain kerran - itsensä.
Hepr. 9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
Vanhurskaus mitä tässäkin tehtiin on pohjimmiltaan Jumalan tahdon toteuttamista.
Tämän takia Jeesus meni Johanneksen kasteelle. koska Jeesuksessa aloi uusi liitto ympäri leikauset kävivät mitätömäksi Jeesuksen jälkeen hän on uuden liiton välimies myö synti uhrit tulivat mitättömiksi koska Jeesus oli täysellin uhri Jumalan edessä hänen vuotaneessa sovinto veressä tuli kerta kaikkinen anteeksi antamus.
Koko ihmiskunnalle hän ylimmäinen papeus isän edessä.- kijohuytre
Miksi valehtelet Jeesuksen Nimeen?
Jos, siis JOS Jeesus olis sovittanut kaikki synnit / rikokset NIIN JEESUKSEN EI OLIS TARVINNUT LAKIA VAHVISTAA!
Te, uskovaiset uskoitte, että saa mielin määrin tappaa, tapattaa, raiskata; lapsiakin JA NIIN EI OLE!
ja
Kohta väität pappeja jeesuksiksi!!!
itses olet jo väittänyt olevas Jeesuksen opetuslapsi vaikka et ole sitä pystynyt todistamaan Jeesuksen käskyn mukaisesti! Sairas valehtelija olet.
Laille kuuliaisille opetuslapsilleen (11) Jeesus sanoi:
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
kuulija1; et ole edes Jeesuksen perustaman seurakunnan seurakuntalainen joten sen valheita paasaat jonka rikollisuuden jäsenyydessä olet!
Jumalan ainoa Poika; Jeesus ei ole pappi ei pappeus joten lopeta pilkkaamiset!!!
Luukas 20:
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan luopuneiden ymmärrys ei riitä muuhun kuin herran jumaloimiseen ja siitä on näyttöä:
herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä." kijohuytre kirjoitti:
Jos, siis JOS Jeesus olis sovittanut kaikki synnit / rikokset NIIN JEESUKSEN EI OLIS TARVINNUT LAKIA VAHVISTAA!
Te, uskovaiset uskoitte, että saa mielin määrin tappaa, tapattaa, raiskata; lapsiakin JA NIIN EI OLE!
ja
itses olet jo väittänyt olevas Jeesuksen opetuslapsi vaikka et ole sitä pystynyt todistamaan Jeesuksen käskyn mukaisesti! Sairas valehtelija olet.
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
kuulija1; et ole edes Jeesuksen perustaman seurakunnan seurakuntalainen joten sen valheita paasaat jonka rikollisuuden jäsenyydessä olet!
Jumalan ainoa Poika; Jeesus ei ole pappi ei pappeus joten lopeta pilkkaamiset!!!
Luukas 20:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan luopuneiden ymmärrys ei riitä muuhun kuin herran jumaloimiseen ja siitä on näyttöä:
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."Tajua se vanhan liiton laiki on vahetunut uuden liiton lain tultua voimaan.
Jeesus on uudenliiton laiki rakastaan vihollisiannen rukoilkaa jotka teitä vainoavat.
Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta. Hepr 5:10
Sinne Jeesus meidän edelläkävijänämme meni, kun hän oli tullut ylipapiksi, jonka pappeus on ikuista, Melkisedekin pappeutta Hepr 6:20
Veljet, meillä on siis täysi oikeus astua sisälle kaikkeinpyhimpään, koska Jeesus on uhrannut verensä [Mark. 15:38; Joh. 10:9; Room. 5:2; Ef. 2:18]
20 ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
21 Meillä on suuri ylipappi, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko huone.
22 Astukaamme sen tähden Jumalan eteen vilpittömin sydämin ja varmoina uskossamme, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. [Ef. 5:26]
23 Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava.
Armon valtaistuimen eteen!
Koska meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden, Jeesus, Jumalan Poika, pysykäämme tässä tunnustuksessa.
Hepr 10:19-23- elmo76
kijohuytre kirjoitti:
ja
Luukas 20:
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."Yksi pelle julistaa jumalallista totuutta eikä edes uskalla tehdä sitä omalla nimellään! Aina eri sekalainen nimimerkki. Pelle mikä pelle ja pelkuri mikä pelkuri.
- mnbhvgcf
elmo76 kirjoitti:
Yksi pelle julistaa jumalallista totuutta eikä edes uskalla tehdä sitä omalla nimellään! Aina eri sekalainen nimimerkki. Pelle mikä pelle ja pelkuri mikä pelkuri.
YKSIKÖ?!
paavalilais-luterilaisia suomessakin on vaikka kuinka paljon!
Uskontunnustuksensa lahkoille antaneet ovat JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTAAN, JA IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEITA AIVOPESU UHREINA:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
"hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
Tästä ja ihmisyydestä uskovainen luopuu:
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
siis lasten kaltainen on Jumalan Valtakunta
joten
lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia
ELLEI HEISTÄ rikollinen kristinusko aivopesis lapsia perkeleen perisyntisiksi!
- Radikaalista
Uskoon tuloni jälkeen poltin katkismuksen ja virsikirjankin, nuotioon meni Helena Konttisesta kertova kirja eksyttää lukijan pois totuudesta.
Kun Paavali julisti ilosanomaa Tyatiirassa niin häntä seurasi muuan tyttö joka huusi suurella äänellä, että nämä miehet: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien."
Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti sillä hetkellä. Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.
Tuo Helena Konttisesta kertova kirja on todella ollut oikea kultakaivos lut. kirkolle ja Leo Mellerille, sekä tietysti Pirkko Jalovaaralle. Ihmettelen, ettei kukaan kirkon pappi auttanut ja vapauttanut Helenaa Kun joku aika sitten ihmisiä alkoi eroamaan kirkosta
-niin lut. kirkko teki dokumenktti filmin Helenasta, mutta tuo Filmi ei enään purrut.
1 Jh.4: Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. - salli nyt
Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
David Pawson haastattelu kasteesta valottaa hyvin krititynkastetta:
http://www.youtube.com/watch?v=epouaJk0IrQ
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082605
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471785Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461387Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3401290Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451244Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251166Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571103Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131002- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21883