Deitti-ilmoituksissa naiset etsivät "omillaan toimeentulevaa" miestä. Asiahan ei nimittäin ole niin kuin normaalilla järjellä olettaisi. Omien kokemusten mukaan se tarkoittaa hyvätuloista, varaa matkustella kaksi kertaa vuodessa ulkomaille, omistusasunto, mökki, moottoripyörä jne. Sama pätee akateemisuuteen. Sillä ei tarkoiteta ajattelevuutta vaan rahapussi paksuutta. Kaikki akateemiset eivät nimittäin ole varakkaita. Rehtiyttä arvon ihmiset ! Vielä on ihmisiä jotka omistautuvat asialleen eivät heitä leluja nurkkaan kun kaikki ei tulekaan tässä ja nyt. Tämä pätee eritoten ihmissuhteisiin. Ajatelkaas asiaa !
Omillaan toimeentuleva ?
47
3123
Vastaukset
Asiallista. Toki, sitä itsekin sortuu enemmän sinne "omillaan toimeentulevien suuntaa" akateemisen tietysti arvostaa kumppanissa myös hänen opiskelujen eteen tekemiä ponnisteluja, realistina ymmärtää arvostaa myös toisenlaisia ponnisteluja ja toisen polun valinneita.
Oma kämppä, auto, cabrio kesäksi, pari ulkomaanreissua vuoteen, hiukka spending money.. ei ollenkaan turnoff mulle. Mutta tottakai kaikki tulee kuitenkin persoonaan. Mä olen kuitenkin avoin kaikille aspekteille ulkoisia tai sisäisiä, pinnallisia tai syvällisiä. En kyynisty tai katkeroidu mistään. Aina eteenpäin.- m99
Mä miehenä näen että nainen jolla on rahaa jonkin verran ei halua miestä elätiksi, vaan miehen joka voi tarpeen tullen lähteä naisen kanssa vaika sinne etelään, niin että molemmat maksaa oman matkan, eikä se miehen rahattomuus ole este, eikä nainen maksa molempia matkoja.
Tietenkin mies on sovelias matkamaan molempien matkat, kun se on herrasmiehen toimintaa :P- näinkö se menee
"Tietenkin mies on sovelias matkamaan molempien matkat, kun se on herrasmiehen toimintaa :P "
herramies = mies joka maksaa pillusta ? - intp_pareidolia
herrasmies on kyllä sellanen joka suojelee naista kaililta muilta paitsi itseltään :)
- koettu-on
näinkö se menee kirjoitti:
"Tietenkin mies on sovelias matkamaan molempien matkat, kun se on herrasmiehen toimintaa :P "
herramies = mies joka maksaa pillusta ?Kyllä siitä kyrvästäkin joutuu maksamaan. Työtön yh isä joka maksattaa jopa lastensa kulut naisystävällään.
- Naisasialooser11
No vanha nainen joutuu maksamaan, hyvä että myönnät sen.
- Karolina32
Hyvä Hubert,
tässä naisnäkökulma ja ihan omakohtainen selitys miksi taannoin omaan ilmoitukseeni laitoin "omillaan toimeentuleva".
En ole etsimässä paksulompsaista ja kaikki pelit ja vehkeet omistavaa miestä, vaan sellaista jolla elämän perusasiat mallillaan...tarkoittaen sitä että itse ottanut elämästään vastuun, asuu omillansa (eikä äidin helmoissa), ei ole velkakierteessä-niin ja tarvittessa voisi olla valmis vaikka lähtemään jonnekin matkalle kotimaahan taikka ulkomaille..taikka illalliselle taikka moottorikelkkasafarille vuokrakelkoilla.
Itse en tosiaankaan ole raharikas, mutta omillaan toimeentuleva vaikka asuntovelkaa onkin ihan riittämiin. Kuitenkin on asioita, joita haluan tehdä yhdessä mutta en joutua maksumieheksi toisenkin osalta.
Tämä siis syynä miksi minun ilmoituksestani löytyi tuo määritelmä.
ystävällisesti,
Karolina - Älkää kaikkia uskoko
Ei todellakaan kaikki akateemiset ole varakkaita, eivätkä fiksujakaan.
Totta puhuen Deitti-ilmoituksissa monen akateemiset miehet on vapaita, mutta heillä on akateemiset vaimot kotona ja hakevat vaan viihdettä harmaaseen elämään.
Lisäksi Deitti-ilmoituksissa akateemiset miehet, eivät ole akateemisa laisinkaan.
nimimerkki kokemusta on- Jepujep1
Totta.
Tämä mies ei ollut akateeminen, mutta tarina kuitenkin.
Miehen profiilissa oli koulutuksena AMK. Sinänsä ok, jos kaikki muu on kohdallaan. Kielellisesti hänen viesteistään huokui kuitenkin jonkin asteinen kouluttamattomuus, mutta ajattelin kuitenkin katsoa asiaa sormien lävitse. Kuvassa oli puolestaan ikäisensä ihan kivan näköinen pakkaus, vaikkakin kuva oli hieman epäterävä (go figure).
Mikä oli totuus? Tyyppi oli opiskellut AMK:ssa viikon ja perustanut sitten oman firman. Peruskoulupohjalla siis mentiin. Hänen perustelunsa tähän valheeseen oli, että tokihan firman perustaminen vastaa AMK-tutkintoa - tai ainakin sillä voi tavallaan korvata sen.
Ai niin, ja ikäkin oli pyöristynyt deitti-ilmoituksesa mukavasti viisi vuotta alaspäin ja kuva taisi olla vielä sitäkin vanhempi. - tupakoimaankessua
mina etsi varaka nanen tosi elatajaksi mina ola koko aika sina kansa mina heramies mina kantata sinu kupakasit sumalasela jutila mina ola vai sinu raka elati mina ole viela kumenevuta alaika minula huva kanki pustu hoitama vaha lihva ja raha eiola onkelma kun sinula sita ola ja miu vaimotki ja lapse tukata sinu kovasti ola sinu kotona ku tula tanne soume
mina nut huva palka voki ketaja - 5556585
Jepujep1 kirjoitti:
Totta.
Tämä mies ei ollut akateeminen, mutta tarina kuitenkin.
Miehen profiilissa oli koulutuksena AMK. Sinänsä ok, jos kaikki muu on kohdallaan. Kielellisesti hänen viesteistään huokui kuitenkin jonkin asteinen kouluttamattomuus, mutta ajattelin kuitenkin katsoa asiaa sormien lävitse. Kuvassa oli puolestaan ikäisensä ihan kivan näköinen pakkaus, vaikkakin kuva oli hieman epäterävä (go figure).
Mikä oli totuus? Tyyppi oli opiskellut AMK:ssa viikon ja perustanut sitten oman firman. Peruskoulupohjalla siis mentiin. Hänen perustelunsa tähän valheeseen oli, että tokihan firman perustaminen vastaa AMK-tutkintoa - tai ainakin sillä voi tavallaan korvata sen.
Ai niin, ja ikäkin oli pyöristynyt deitti-ilmoituksesa mukavasti viisi vuotta alaspäin ja kuva taisi olla vielä sitäkin vanhempi.Eli vissiin haussa olisi ollut joku työtön filosofian maisteri tms. "älykäs".
- nainen yksi vain
Minä en koskaan vastaa miehille, joilla on profiilissaan vaatimus, että naisen tulisi olla omillaan toimeen tuleva.
Miksikö? Siksi, etten halua pihiä miestä. Tuohon vaatimukseen voi vetää yhtäläisyysmerkin pihin kanssa.
Ei, en odota miehen elättävän minua. Omatkin ansiotuloni ovat suunnilleen ylimmässä kymmenyksessä. En vain voi sietää pihiä miestä, koska niillä on taipumus yrittää käyttää naista hyväksi taloudellisesti.
Sen lisäksi olen itse melko suurpiirteinen rahan käytössä ja muitta mutkitta makselisin ravintolassa tai muualla yhteisiä kuluja vuorottelu-periaatteella. Helpompaa ja yksinkertaisempaa se on kuin alkaa aina erittelemään pennosia. Pihi mies antaa minun kyllä maksaa, mutta hänen "vuorollaan" vedetään esiin "maksetaan puoliksi"-kortti.
Naisen puolelta tuo "omillaan toimeentuleva"-vaatimus tarkoittanee lähinnä, että miehen sopii olla ns. kunnollinen mies normaalissa ansiotyössä. Kuka nyt lompakolle hiipivää renttua rahankerjäämisineen haluaisi riesakseen?- nainen yksi vain
Ai niin, lisäksi omillaan toimeentulevaa vaativa mies ei ole kovin kärkäs auttamaan paljon missään muussakaan. He ovat aika itsekeskeisiä ihmisiä. Minä arvostan kunnollista herrasmiestä. Herrasmiehet ymmärtävät esimerkiksi auttaa kantamalla raskaita kauppakasseja, koska niiden kantaminen on heille helpompaa kuin itselleni. Vastaavasti minä voin auttaa asioissa, jotka ovat itselleni helpompia suoritettavaksi kuin miehelle.
- miten ilmaistaan
No jos kerran "omillaan toimeentuleva" merkitsee eri asiaa miesten ja naisten hakuvaatimuksissa, niin miten miehen pitäisi korrektisti ilmaista se että hakee taloudellisesti riippumatonta naista, miehen olematta kuitenkaan pihi?
- miten ilmaistaan
miten ilmaistaan kirjoitti:
No jos kerran "omillaan toimeentuleva" merkitsee eri asiaa miesten ja naisten hakuvaatimuksissa, niin miten miehen pitäisi korrektisti ilmaista se että hakee taloudellisesti riippumatonta naista, miehen olematta kuitenkaan pihi?
Lisättäköön tähän se että miehen motiivi hakea taloudellisesti riippumatonta, itsenäistä naista voi olla se, että hän haluaa varmistaa naisen pitävän aidosti hänestä itsestään eikä miehen rahapussista.
- nainen yksi vain
miten ilmaistaan kirjoitti:
Lisättäköön tähän se että miehen motiivi hakea taloudellisesti riippumatonta, itsenäistä naista voi olla se, että hän haluaa varmistaa naisen pitävän aidosti hänestä itsestään eikä miehen rahapussista.
Vaikkapa näin:
Et tarvitse miestä elättäjäksi, vaan rakastetuksi.
Itse löysin mieheni ravintolasta yhteisen tuttavan kautta. Luulin hänen olevan tavallinen rivityöntekijä ja tykästyin hänessä heti hänen herrasmiesmäisiin tapoihinsa. Hän kutsui minut oikeille treffeille, eikä edes yrittänyt sinä iltana mitään sen enempää (oliskin ollut turn off, jos olisi yrittänyt). Hän teki todella vaikutuksen nähdessään sen järjestämiseen paljon henkilökohtaista vaivaa ja sai minut tuntemaan oloni sitä kautta todella arvostetuksi. Vasta paljon myöhemmin sain tietää hänen varallisuudestaan.
Olin aiemmin naimisissa varsin varakkaan miehen kanssa, josta vasta avioliiton kuluessa tajusin hänen olevan itsekäs. Hän ei koskaan tehnyt mitään, mikä olisi vaatinut häneltä vaivaa minun ilahduttamisekseni (esimerkiksi hierontaa, yllätyspiknikkiä, mitä vain pientä, mitä itse arvostan). Rahapussiaan hän sen sijaan käytti ja erehdyin luulemaan sitä aidoksi välittämiseksi. Sitähän se ei ollut. Lisäksi hän kuvitteli minun (hänen ex-vaimonsa tavoin, joka yritti kumota avioehdon) olevan hänen rahojensa perässä. En tiedä miksi, sillä en koskaan vaatinut häneltä mitään. Ilmeisesti hän assosioi ex-vaimot tavat kaikkiin naisiin. Hänelle oli yllätys, etten eron yhteydessä halunnut hänen rahojaan, vaikka avioehtomme puitteissa olisin voinutkin vaatia häneltä melkoisen summan. Hän taisi tajuta vasta siinä vaiheessa menettäneensä ihmisen, joka aidosti rakasti häntä. Itse opin olemaan kuvittelematta lahjojen olevan osoitus rakkaudesta.
Miten voit varmistua, että nainen ei pidä vain rahapussistasi? Vaikea sanoa helposti tunnistettavaa piirrettä. Ainakaan et tee suhteelle hyvää pitämällä kaiken aikaa varasi sen suhteen. Ehkä kannattaisi olla välittämättä koko aiheesta ja tutustua naisen käyttäytymiseen kanssasi. Jos hän haluaa sinun ostavan hänelle jotain, vaihda naista. Antamisen pitää olla vapaaehtoista.
Katseesta näkee aika paljon halutessaan. Aidosti kiinnostuneen ihmisen katse on lämmin. - hhhooommm
nainen yksi vain kirjoitti:
Vaikkapa näin:
Et tarvitse miestä elättäjäksi, vaan rakastetuksi.
Itse löysin mieheni ravintolasta yhteisen tuttavan kautta. Luulin hänen olevan tavallinen rivityöntekijä ja tykästyin hänessä heti hänen herrasmiesmäisiin tapoihinsa. Hän kutsui minut oikeille treffeille, eikä edes yrittänyt sinä iltana mitään sen enempää (oliskin ollut turn off, jos olisi yrittänyt). Hän teki todella vaikutuksen nähdessään sen järjestämiseen paljon henkilökohtaista vaivaa ja sai minut tuntemaan oloni sitä kautta todella arvostetuksi. Vasta paljon myöhemmin sain tietää hänen varallisuudestaan.
Olin aiemmin naimisissa varsin varakkaan miehen kanssa, josta vasta avioliiton kuluessa tajusin hänen olevan itsekäs. Hän ei koskaan tehnyt mitään, mikä olisi vaatinut häneltä vaivaa minun ilahduttamisekseni (esimerkiksi hierontaa, yllätyspiknikkiä, mitä vain pientä, mitä itse arvostan). Rahapussiaan hän sen sijaan käytti ja erehdyin luulemaan sitä aidoksi välittämiseksi. Sitähän se ei ollut. Lisäksi hän kuvitteli minun (hänen ex-vaimonsa tavoin, joka yritti kumota avioehdon) olevan hänen rahojensa perässä. En tiedä miksi, sillä en koskaan vaatinut häneltä mitään. Ilmeisesti hän assosioi ex-vaimot tavat kaikkiin naisiin. Hänelle oli yllätys, etten eron yhteydessä halunnut hänen rahojaan, vaikka avioehtomme puitteissa olisin voinutkin vaatia häneltä melkoisen summan. Hän taisi tajuta vasta siinä vaiheessa menettäneensä ihmisen, joka aidosti rakasti häntä. Itse opin olemaan kuvittelematta lahjojen olevan osoitus rakkaudesta.
Miten voit varmistua, että nainen ei pidä vain rahapussistasi? Vaikea sanoa helposti tunnistettavaa piirrettä. Ainakaan et tee suhteelle hyvää pitämällä kaiken aikaa varasi sen suhteen. Ehkä kannattaisi olla välittämättä koko aiheesta ja tutustua naisen käyttäytymiseen kanssasi. Jos hän haluaa sinun ostavan hänelle jotain, vaihda naista. Antamisen pitää olla vapaaehtoista.
Katseesta näkee aika paljon halutessaan. Aidosti kiinnostuneen ihmisen katse on lämmin.Hypergamia todistettu. Varakkaalle naiselle käi vain varakas mies. Turhaa selitellä, ei ole sattumaa että iskit silmäsi varakkaaseen mieheen.
- mietelause
jotenkin huvittaa tuo nimi: akateeminen :)
ei sillä ole rakkauden kans mitään tekemistä...- Saattaa sillä olla
yhteensopivuudenkanssa jotain tekemistä. Ei kuitenkaan aina. Valitettavasti monet naiset käyttävät "akateemista" kiertoilmaisuna "hyvätuloiselle" ei älykkäälle/ sivistyneelle/ loogisesti ajattelevalle. Jos sitten kertoo vaikka olevansa kirjastonhoitaja tai sosiaalityöntekijä niin sehän ei ollenkaan käy, kun sen palkkakin on niin pieni.
- hapero50
no mulla kävi niin että löysin työttömän kaverin,joka ei koskaan voinu lähteä mihinkään-ei tansseihin,elokuviin tai edes ajelulle ellei menty mun rahoilla .bensoilla jne.ruokakin kelpasi aina muttei kyllö osallistunut mitenkään kustannuksiin,kyllä se useamman vuoden jälkeen alko tuntua raskaalta,kun ei tässä itekän ole hyvätuloinen,voishan sitä sitten kustantaa toiselle vaikka mitä
- Päästit sitten
työttömän paskan päällesi ähkimään.
- just joo
Päästit sitten kirjoitti:
työttömän paskan päällesi ähkimään.
työtön sinänsä ei ole kriteeri parisuhteen aloittamiseen tai lopettamiseen,ei hän muten ollut paska-sinusta en niin tiedä-mutta jos halutaan tehdä yhdessä juttuja,jotenkin pitäs mitottaa varalisuuteensa,eikä olla siten toisen kukkarolla aina.
- 398
Oma mieheni on akateeminen, mutta ei meillä ole taloa, mökkiä, moottoripyörää, emmekä ole matkustaneet kuin kerran laivalla Ruotsiin joskus vuonna kivi ja keppi.
En välitä pätkääkään siitä ettei meillä ole rahaa tuhlattavaksi leffoihin tai ravintolailtoihin. Meillä on hauskaa yhdessä istumme sitten television ääressä tai käymme iltakävelyllä. Ei se onni rahapussista löydy, eikä edes hauskanpitoon tarvita rahaa jos seura on mieluista.Miehesi on siis ulkonäöllisesti todennäköisesti sinua tasokkaampi (hypergamia). Lisäksi miehen akateemisuus lisää miehen statusta, etenkin jos nainen on itsekin akateeminen. Miehen status on naiselle erittäin tärkeää. Mitä ne kaverit muuten ajattelisivat ja sanoisivatkaan jos nainen hyväksyisi itselleen huonommin koulutetun miehen.
- 398
Ai mitkä kaverit?
Olen introvertti potenssiin 100 ja jaksan seurustella juuri ja juuri omien perheenjäsenten kanssa. Sukulaisten tapaaminen useammin kuin kerran vuodessa on sekin jo liikaa vaadittu.
- 87234987234
Omillaan toimeentuleva voi tarkoittaa
1. Tulot on suuremmat kuin menot
2. Tulot on suuremmat kuin menot. Tulot ei sisällä yhteiskunnan avustuksia.
3. Tulot on suuremmat kuin menot. Tulot ei sisällä rahansiirtoja muilta tahoilta kuten työnantajilta, yhteiskunnalta, sukulaisilta, yms.
4. Tulee toimeen todella omillaan eli täysin yksin vaikka missä maastossa käyttäen ravintona löytyviä eläimiä ja kasveja. - homotkätee
etsii mahdotonta
jos tulee omilla käsillään toimeen
sama ku kirjoittas ett ätulin vain tänne vinoilemaan
raha määrää jalkovälin, köyhää käsiväkeä jokainen - Pahamies111
Toivoisin, että nainen tekee vakituista työtä. Ei ole niin väliä mitä. Yhdestä perässä vedettävästä on jo liikaa kokemusta.
Olen akateeminen ja vakituinen työ löytyy.
Joku hämärä kaikki mehut kuluttava vuorotyö voi olla kuitenkin aika haastava pakka.- Riiiiiiiiii
Että ihan vakituinen työsuhde pitäisi olla nykyaikana. Eikä vuorotyötä. Missä realismi?
- crux
Tuokin on niin tarkka vaihteluväli mihin pitäisi osua. Ei saa olla työtön, mutta ei myöskään saa harrastaa osakesijoittamista. Ei saa olla köyhyysrajalla, eikä saa olla suurituloinen. Pitää olla juuri sopivasti toimeentuleva ja sen verran huoleton rahankäytön kanssa että saisi annettua sopivasti henkevän kuvan.
- Pihtarikurppa
Musta kaikkein oleellisin asia on se, että raha ei ole ongelma. Tarkoitan sitä, että se ei ole se ensimmäinen asia, joka nostetaan esiin vaikka vasta ollaan tavattu. Tasapainoinen ihminen on sinut omien rahojensa kanssa, oli sitä sitten paljon tai vähän, ja mielellään arvioi mahdollista kumppaniehdokasta ensisijaisesti muiden ominaisuuksien perusteella kuin lompakon paksuuden. Rahaongelmaiset (pihit ja loiset) ovat ehdoton turn of.
- usehand
ei naiset muutu ikinä mitä olleet ihmiskunna alkuhämäristä..
se luolamies kellä suurin nuija, kolkkas ja vei luolaansa ..
nyt vain naiset katsoo kellä paksuin lompakko.. lähtevät sen luolaan heti
sit kel ohut lompakko, ihravalaat psykoläskiäiset jää heille ja muut sekot Kumma että tuo omillaan toimeentuleva nähdään vieläkin taloudellisena statuksena. Eihän siinä nykyaikana ole mitään järkeä.
Omillaan toimeentuleva tarkoittaa että osaa toimia ihan itse, ilman riippuvaista suhdetta erilaisiin ilmaispalveluihin joihin kumppaniehdokas on narutettu. Kuten seuraavia asioita:
- kumppaniehdokas huolehtii mahdollisen elantonsa ihan itse katsomallaan tavallaan. Parempi myös olisi jos ei vaivaisi toista rasittavilla työjutuilla, miten esimerkiksi pomo on hankala, työkaverit narsistisia ja projektit kusevat nurkkiin. Työasioista keskustellaan työyhteisön sisällä, eikä puolison tehtävä ole keksiä helpottavia ratkaisuja.
- kumppaniehdokas ei raahaa perhettään ja sukuaan toisen riesaksi. Mahdolliset lapset ja näiden tarpeet tämä hoitaa itse toisen biologisen vanhemman kanssa. Uusi puoliso ei ole vastuussa elatuksesta, hoidosta eikä tämän tarvitse menettää yöuniaan teini-ideoiden takia. Puhumattakaan että tämän aikuiset lapset saavat tulla hyötykäyttämään yhteistä omaisuutta tai kasvattaa harmaita hiuksia omien murheidensa takia. Uuden puolison ei myöskään tarvitse hampaat irvessä hoitaa sairasta anoppia tai appiukoa hautaan saakka ja unohtaa sellaista pientä sanaa kuin oma elämä.
- kumppaniehdokas on omillaan toimeentuleva asumisen ja elämisen suhteen. Hänellä on jo asunto, minkä kulut tämä hoitaa itse ketään toista vaivaamatta. Tämä ymmärtää myös sen, että toisellakin on oltava asunto, joka vastaa omaa tilaa ja rauhaa sitä tarvittaessa. Molemmat asunnot ja mahdolliset mökit ja muut kiinteistöt hoidetaan vuorotellen ja nautitaan monen paikan tuomasta erikoisuudesta. Sehän on vähän kuin huoneisto ydinkeskustassa, kartano maalaisseudulla, erämökki järviseudulla ja loma-asunto ulkomailla.
- kumppaniehdokas osaa etsiä seuransa, harrastuksensa ja keksiä hommaa vapaa-ajalleen ihan itse. Toisen ei tarvitse uhkailla, kiristää eikä lahjoa eri rientoihin, vaan kumpikin tekee asiat mielenkiinnon mukaan. Omillaan toimeen tuleva tarkoittaa, ettei toinen kykenee olemaan itsekseen tai seurustelemaan muidenkin kanssa ilman eron tuomaa ahdistusta ja riippuvaisuutta. Se tarkoittaa myös sitä, että kun itse olet vapaalla, on toinen työssä, vapaaehtois- tai läheistyössä tai omissa harrastuksisa. Silloin vaikkapa tyydyt sohvan tuomaan tuttuun ja turvalliseen pakopaikkaan ja seuraksesi saat valita kaurismäestä suomikaksneloseen tai sudokusta vuoriseen
- kumppaniehdokas ymmärtää, että omillaan toimeentuleva voi tarkoittaa myös fyysisen läheisyyden puuttumista silloin, kun sitä eniten kaipaisi. Jos olet sairaana, osaat ihan itse ottaa kuumemittarin ja buranan lääkekaapista, keittää teetä ja viedä niistämäsi paperinenäliinat roskikseen. Voi käydä niinkin, että joudut ajamaan itse lääkäriin tai soittamaan taksin. Omillaan toimeentuleva tietää myös, että seksi on joskus kortilla tai joskus se kerta kaikkiaan loppuu. Silloin omillaan toimeentuleva on hyvillään siitä, että omat kädet ovat vielä osaavat ja näppärät ja mielikuvituskin on tallella.- nusfero
Kiitos oksennuksesta joka nousi kurkkuun luettuani sepustuksesi! Parisuhde kanssasi on kuin paperilautasen syömistä! Ei ihme että olet sinkku. ÄbLÄWÄbläHÄhähähähä!!
- Olenkoomituinen
Ajatteleva ja ovela kuin kettu ehkä olet:)
Samaa mieltä omillaan toimeentulevasta olen ettei tuo tarkoita akateemisuutta tai varakkuutta.
Kirjoituksesi kaltainen olen ja omillaan pärjäilevä mies mutta kuitenkin kumppania kaipaava, Ei ihmistä kuitenkaan yksineläjäksi kokonaan ole tarkoitettu. Jotain täytyy olla ihmissuhteissa.
Luettelosi on ymmärrettävä mutta ehkä jopa itseäänikin ajatellen kysyn!
Entäs positiiviset?
Aika vähän tuossa on yhteiselämää et mihin sitä kumppania sit tarvii?
Ajatuksesi on kyllä ettei ripustauduta toisiinsa mutta mistä rakkaus?
Kumppani ei kyllä ole laatikko mihin huolet puretaan mut toisaalta minua kyllä kiinnostaa mitä toiselle kuuluu? - jhgjhgjhgjhgjh
Olen muutamasta asiasta eri mieltä, mutta todella hyvin taas kerran kirjoitit!
Olenkoomituinen kirjoitti:
Ajatteleva ja ovela kuin kettu ehkä olet:)
Samaa mieltä omillaan toimeentulevasta olen ettei tuo tarkoita akateemisuutta tai varakkuutta.
Kirjoituksesi kaltainen olen ja omillaan pärjäilevä mies mutta kuitenkin kumppania kaipaava, Ei ihmistä kuitenkaan yksineläjäksi kokonaan ole tarkoitettu. Jotain täytyy olla ihmissuhteissa.
Luettelosi on ymmärrettävä mutta ehkä jopa itseäänikin ajatellen kysyn!
Entäs positiiviset?
Aika vähän tuossa on yhteiselämää et mihin sitä kumppania sit tarvii?
Ajatuksesi on kyllä ettei ripustauduta toisiinsa mutta mistä rakkaus?
Kumppani ei kyllä ole laatikko mihin huolet puretaan mut toisaalta minua kyllä kiinnostaa mitä toiselle kuuluu?Hyviä kysymyksiä.
Omillaan toimeentulevan vaatimukset ovat karrikoitu versio. Toisaalta nekin on hahmotetteva, jotta vastakohdat löytyvät. Suhteissa - kaikenlaisissa suhteissa ja kontakteissa on olemassa ajatusten, tuntemusten ja tekojen ääripäät. Hyvässä ja huonossa, ja eri elämänvaiheessahan me niitä keinutamme siihen suuntaan, mikä silloin tuntuu järkevimmältä (?) ratkaisulta.
Omillaan toimeentuleva on eräänlainen itsenäinen ääripääversio siitä, mitä on riippuvainen versio vastaavasta. Riippuvainen versio voisi pitää sisällään esimerkiksi vastaanottamaan taloudellisen hyödyn, ottaa ohjeistukset vastaan siitä miten roolimallit perheessä hoidetaan, ottamaan vastaan sen huolenpidon ja aseman mitä toinen katsoo tarpeelliseksi jne. Mitä kukakin näkee sen sisältävän.
Riippuvaisessa versiossa vain helposti syntyy markkina-arvo kaikelle teolle. "Kun minä maksan tämän, sinun tulee sen eteen tehdä tämä". Silloin parisuhde voi olla eräänlainen kaupankäyntiliitto, jolla on johtajuus- ja alisteinen asema.
Välttämättä sellainen liitto ei ole kovin palkitseva, koska parisuhteen osapuolet eivät pääse toteuttamaansa lahjojansa kovinkaan laajalti, vaan suppeasti. Onnettomista osapuolista taas tulee katkeria, kyynisiä ja pettyneitä ihmisiä. Ja kokevat olevansa hyväksikäytettyjä, loppuunpalaneita ihmisiä.
Välttääkseen tämän mennään toiseen ääripäähän. Edellytetään itsenäisyyttä toiselta ja vaaditaan mahdollisimman täyttä itsenäisyyttä itselle, jottei jouduta orjuutetuksi kaupankäynnin kohteena. Itsenäinen ihminen kyllä suoriutuu kaikista asioista aiemmin mainitulla tavalla, mutta siinä unohtuu se, että työhön menee todella se kokoaikainen elämä. Parisuhteelle tai muullekaan ei jää aikaa. Ei ymmärretä sitä, että työn jakamisella saadaan asiat hoidetuksi nopeammin, kevyemmin ja yhteistäkin aikaa jää taukojen ulkopuolelellekin. Itsenäinen ihminen nimittäin kuluttaa itsensä lopulta, uupumukseen asti ja ihmettelee mikä on vikana. Silloin syytetään eri olosuhteita.
Positiivisiin kokemuksiin, mistä ne syntyvät ja miten niihin vastataan pitää jokaisen löytää ne omat vastauksensa. Ihan kuin vaatimuksillekin. Ratkaisukeskeisenä ihminen yleensä keksii niitä.
- AkateeminenÄlyMies
"Omillaan toimeentuleva" on samaa paskaa kuin "juoksut on juostu"
Omillaan toimeentuleva = varakas
Juoksut on juostu = olen jakanut persettä kunnolla mutta olen kyllästynyt miehiin joille kelpaan vain hätäiseksi panoksi - nyt etsin provider-aisuria
Nainen joka käyttää noita ilmaisuja on jo pilalla kuin pilaantunut liha. Pysy kaukana.
Miksi muuten akankuvatukset edellyttävät miehiltä suhteiden katkaisua/kylmentämistä vanhempiin. Sehän on hienoa jos vielä aikuisiällä voi asua vanhempien asunnossa. Haistakaas jo akat paska kun edellytätte tuollaista että mies etäännyttää itsensä sukulaisistaan ja siirtyy teitä palvelemaan! - Tahvo52
Kovin on mielenkiintoisia asioita joita tässä käsitellään ja mielipiteitä on monia. Näin "kurppana" ja monenlaista kokeneena voin varmaan korteni kekoon laittaa,,
Omillaan toimeentuleva elämäntaito näkökulmasta
Tilanne missä oma elämänhallinta on sillä tasolla että osaa ja kykenee huolehtimaan itsestään ja jopa muista. Työ, raha-asiat, ihmissuhteet, asuminen ja muut elämäntaidot ovat hallinnassa ja ei esim. roikuta vanhempien helmoissa. Käsittääkseni omillaan toimeentuleva ei ole synonyymi varakkaalle.
Jos nyt vaikka mies hakisi netti ilmoituksessa varkakasta seuraa niin kannattaisi profiliin laittaa vaikka seuraava lause.."minun rahat ovat minun ja sinun rahat ovat meidän". Voi vaan mielessään kuvitella montako yhteydenottoa tulee........nolla!!! Ei pojat, ei näin!
Jokaisen terveen aikuisen tulee hallita jokapäiväistä elämää ihan itse, pitää osata herätä aamulla että kerkeää ajoissa töihin, pitää osata käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, osata siivota, osata pestä pyykkiä, osata pitää huolta omasta hygieniasta jne jne, lista on loputon mutta asiat ovat yksinkertaisia. Omillaan toimeentuleva on tilanne joka syntyy pitkälti isin ja äidin opastamana eli kasvatuksen myötä. Jos nuorelta vaaditaan suoritteita niin sitten hän aikuisena hallitsee tilanteet, jos taas ei vaadita yhtään mitään niin silloin voi käydä niin että perusasiatkin ovat täysin hukassa.
Omalta osalta vanhemmat pitivät huolen siitä että pärjään elämässä. Isä opetti kädentaitoja, talousasioita jne ja äiti sitten tekemään ruokaa, pykkäämään, siivoamaan jne jne. Annettiin se opastus jota tarvitsin kun 18 vuotiaana muutin omilleen. Ainoa asia jota meidän perheessä ei koskaan käsitelty oli parisuhde asiat ja ne eivät minun kohdalla olekkaan menneet niin kuin "strömsössä".....eihän nyt kaikessa voi olla huippu hyvä.
Omillaan toimeentuleva raha näkökulmasta
Jossain vaiheessa päästään aina tähänkin keskusteluun joka sinänsä on mielenkiintoinen.
Jokaisen pitäsi tulla toimeen omilla rahoillaan, tämä ei kuitenkaan ole täysin yksiselitteinen asia. Meillä kuitenkin on kaikilla mahdollisuus ilmaiseen koulutukseen joka edesauttaa ideaa että selviää taloudellisesti omillaan. Kaikilla ei tietenkään ole samaa mahdollisuutta koska monia vaivaa esim. kaiken näköiset oppimisvaikeudet. Vanhempien vähävaraisuutta ei voi syyttää jos ei ole opiskellut koska yhteiskunta tarjoaa tämän verovaroista. Vanhempien kannustus on tässä kyllä avainasemassa, nuorta pitää kannustaa ja kertoa suoraan miksi pitää opiskella ja mitä seurauksia siitä on jos ei sitä tee.
Omalta osalta vanhemmat kannustivat opiskelemaan, isä auttoi kouluasioissa kun kerran akteemisen koulutuksen omasi ja oli erityisen hyvä matikssa, kemiassa ja fyssassa. Sen verran levoton kuitenkin olin että en oikein millään malttanut, valitsin lukion sijasta kauppaopiston. Oli vaan niin kiire kaiken kanssa. Aikuisena sitten suoritin vielä AMK tutkinnon ja tähän oli sitten malttia jo paremmin....valmistuin huippupapereilla.
Töitä olen tehnyt aina, en päivääkään työttömänä ja työ on aina ollut tärkeä osa elämää. Olen ollut yrittäjä ja nykyään palkkatöissä viimeiset 12 vuotta. Osaamisella ja oppimalla uuttaa olen saanut uusia ja mielenkiintoisia projekteja joissa olen menestynyt hyvin. Tämän myötä tietysti ansiotulot ovat kasvaneet ja tällä hetkellä olen reilusti yli keskiansiotason. Olen omilla tuloilla hankkinut välttämättömyydet ja myös ne "lelut"...auto, vene jne jne. Minulle raha on vain tekemisen väline, se mahdollistaa että voin syödä, reissata, huvitella jne jne, ei se minun statusta määrittele millään tavalla. En myöskään ole erityisen tarkka rahan käytössä, käytän sitä koska mitäänhän en voi ottaa mukaani kun täältä lähden. En myöskään ole pihi, jos nyt vaikka baarissa tutustun johonkin hyvään tyyppiin niin kyllä voin hänelle tarjota bissen, en kuitenkaan koskaan tarjoa nille jotka tulevat pummaamaan!!- Kaltaisiasiharvassa
Enää, mutta reilulta kuulostat.❤
- Infopiste
Omillaan toimeentuleva tarkoittaa sitä, että mies on itsenäinen ja aikuinen, eikä mikään elätettävä tai perässä roikutettava luuseri. Kyse on enemmänkin luonteesta, kyvystä hoitaa asiansa. Maksaa laskunsa ja elää tulojensa mukaan. Ei mikään impulsiivinen hörhö rahan käytön suhteen. Se tarkoittaa myös ettei ole ns. sosiaalitapaus eli elättää itsensä yhteiskunnan tuella eli työtön, opiskelija, mtt- tai päihdeongelmainen.
- tietävätaho
Tienaan 31000 vuodessa eikä se riittänyt yhdelle naiselle joka tinasi puolet vähemmän kun minä. Miksinaiset ei sano suoraan että haluavat varakkaan miehen, käyttävät tekosyitä eroamiseen.
Kuvahavainnoin! Mitä tarkoittaa "omillaan toimeentulevaa" miestä/naista.
1) mies: http://bit.ly/2pyRjkS
2) nainen: http://bit.ly/2pyPxQA- 130tpervuosi
Sen mitä olen deitti-ilmoituksia lukenut, niin naisilta on lähinnä kahdella lauseella esitetty vaatimuksia miehen toimeentulolle: "Etsitään varakasta herrasmiestä..." tai "Etsitään omillaan toimeentulevaa herrasmiestä". Molemmat lauseet ovat tavallaan rinnasteisia ja saavat minut miehenä samantien skippaamaan ilmoituksen, vaikka molemmat kriteerit kohdallani täyttyvätkin.
- kallismaatämäsuomi
Omillaan toimeentuleva tarkoittaa ainakin tuolla treffipuolella et tienaa vähintään 50 000e vuodessa, muuten ei ole mitään mahiksia. Kannattaa katsoa naisia joilta ei löydä tuota fraasia profiilista, ovat niitä järjen omaavia suurelta osin.
Omillaan toimeentulevasta tulee itselle mieleen, ihminen joka pärjää omilla rahoillaan ja omilla tuloillaan. Ei siis elä yli varojensa eikä muiden kustannuksella. Tolkun ihminen raha-asioissa. Ihan hyvä jos pärjää omalla järjelläänkin. :)
Toki apua joskus jokainen voi tarvita ja se ei saa olla häpeäksi. Nykyään työttömyyskin rehottaa, eikä suinkaan työttömyys ole aina ihmisen oma valinta eikä vika. Silloin on asianmukaista jeesata ihmistä ylös ojasta. Eikä heristellä sormea, laiskurina pitäen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2823369BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62385Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2532164- 682049
- 721708
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421342MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251117- 651069
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166993