En tiedä jaksanko enää tätä talvea

masentunut mies

Työpaikan menettämisen jälkeen kolme vuotta sitten talous meni kuralle. Uusia töitä ei ole löytynyt, laskut kasaantuivat ja menivät ulosottoon. Samalla tyttöystävä jätti kun löysi viiden vuoden seurustelun jälkeen jonkun paremman jolla työpaikka ja asiat kunnossa. Töitä löytynyt lähinnä kesäajaksi mutta niitäkään ei kannata tehdä kun palkka on niin pieni. Ollut ongelmia Kelan ja sossun kanssa. Lisäksi masennuin vuosi sitten. Talvi oli tosi vaikea, pysyin lähinnä kotona. En tapaa kavereita kun ei ne oikeita kavereita edes ole. Luulen että pitävät minua luuserina muutenkin. Tänä kesänä nautin edes hieman elämästä, oli lämmintä ja aurinkoista. Nyt syyskuusta lähtien ahdistanut enemmän ja enemmän, tällä viikolla masentanut ja ahdistanut todella paljon. En pidä talvesta, en pidä kylmästä ja pimeästä, loskasta. Ihmisetkin ovat niin kylmiä tähän vuoden aikaan. En tiedä jaksanko enää... Tiedän että itsemurha ei ratkaise mitään, toisaalta minulla ei ole ketään tai mitään minkä vuoksi elää. En usko että kukaan jää kaipaamaan. Ihmisiä tulee ja menee tähän maailmaan, ei heitä ketään kukaan muistele. Vain harvasta on suurmieheksi tai että jää historiankirjoihin. Minä olen vain työtön luuseri joka on jätetty ja hylätty, ihminen jolla ei ole koskaan ollutkaan ihmisarvoa. Pohjasakkaa, kulu yhteiskunnalle, sellainen ihminen joita tälläkin palstalla vihataan. Ihan sama lähteä pois ja sammuttaa himmeä tähteni. Ehkä joskus synnyn uudelleen ja elämä kohtelee paremmin...... En jaksa enää edes itkeä.

42

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolme vuotta on aika pitkä aika. Oletko valmis tekemään muutakin kuin oman alasi töitä tai opiskelemaan uuden ammatin?

    • kohtalotoverisi

      Luin sun viestin ja tunnistan kaiken sen minkä kirjoitit. Vaikka kuinka sulle nyt sanoisi että kaikki tulee järjestymään et vaan osaa uskoa siihen koska uskosi on jo mennyt. Minulla oli aivan samat fiilikset kuin sinulla on juuri nyt. Tein tuolloin ratkaisevan asian ja lähdin Psykiatriseen päivystykseen hakemaan apua.

      Minua kuunneltiin, sain apua ja sain myös lääkityksen. Lääkkeet ovat antaneet minulle uskoa ja toivoa parempaan. Eivät ne ole mitään elämän loppuu saakka popsittavia, mutta tähän hätään auttavat minua näkemään elämää eri silmin. Joten, jos sinulla ei ole lääkitys päällä, et ole nähnyt lääkäriä, suosittelen niin tekemään.

      Yritä olla jaattelematta itsestäsi huonoa, se on vain sinun omassa päässäsi, eivät muut ajattele sinusta niin. Usko minua, tiedän mitä se on ja tiedän myös miten saat apua siihen. Mutta vain sinä voit auttaa itseäsi, joten hae ihmeessä apua. Ei ole mitään hävettävää! :)

    • Hae apua!

      Itsellä aika samankaltainen kohtalo viimeisten vuosien varrelta. Syvimmällä hetkellä maattiin ambulanssissa juomassa lääkehiiltä ja päädyttiin ensiavun kautta psyk. osastolle.

      On normaalia määrittää itsensä työn kautta ja löytää näin hyväksyntä itsellensä yhteiskunnassa ja muiden ihmisten silmissä. Yleiselle taloustilanteelle ei kukaan yksittäinen ihminen kuitenkaan mahda mitään. Älä siis syyllistä itseäsi työttömyydestä liikaa.

      Työttömänä voit nauttia elämän pienistä hetkistä ja saada mielialasi paranemaan aiemmin ehdotetun lääkityksen yhteisvaikutuksella. Mene heti päivystykseen, joko tavalliseen tai psykiatriseen ja puhu ongelmistasi.

    • Jämä-äijä

      Tuo masennus tekstissäsi kiinnittää huomioni.
      Onko masennus sinulla jo niin syvää, että vaikka yllättäen
      tulisi kutsu töihin, et mielestäsi olisi heti työkykyinen?

      Siinä tapauksessa sinun pitäisi mennä terveyskeskukseen
      ja pyytää yleislääkäriltä lähete psyk.sairaanhoitajan
      juttusille taikka mahd. psyk.polille. Yleislääkäri tod.näköisesti
      lyö sinulle käteen pelkät lääkereseptit. Ne lääkkeet helpottavat usein
      oloa mutta tarvitsisit kyllä myös keskusteluterapiaa.

      http://toivotontyoton.blogspot.fi/

    • Onhan sulla yksi ihminen, jonka vuoksi elää. Sinä itse :)
      Mikään ulkoinen tekijä tai kukaan toinen ihminen ei ole vastuussa sinun onnellisuudesta. Se tulee ihmisestä itsestään, sieltä sisältä.

      Nyt on aika ottaa oma elämä haltuun ja hankkiutua kuntoon! Hae ihmeessä apua omalta terveysasemaltasi. Pääset juttelemaan noista mieltä painavista asioista. Ja pääset sillä talven yli.

      Työ tilanteelle ei voi mitään, moni on tänä päivänä joutunut sen eteen ja silloin on vaan koitettava keksiä jotain muuta. Olisiko esim. koulutuksesta jotain apua? Saisit ainakin järkevää tekemistä ja uskoa tulevaisuuteen.

      Moni kertoo, että puoliso lähti kun työttömyys iski. Puoliso ei lähde sen työttömyyden vuoksi, vaan siihen liittyvien lieveilmiöiden takia. Työttömäksi joutunut on usein kärttyinen, poissaoleva ja välttelee ihmiskontakteja ja masentuu. Pidemmän päälle sellainen työntää toisen pois. Eli siinä suhteessa teitä oli kaksi ja vikaa varmasti molemmissa. Sitä on turha enää miettiä.
      Hoida itsesi nyt kuntoon ja keväällä paistaa taas aurinko :)

    • Miksei aloittaja hakenut apua jo viime talvena, kun oli tosi vaikeaa? Tai mennyt nyt päivystykseen, kun olo sietämätön?

      Tunnistan itseäni myös, mutta usko tai älä, niin olo helpottaa lopulta. Silloin tuntuu ettei mikään auta.

    • Masennus on varmasti vähän vaikea käsittää sellaisen joka ei ole sitä itse kokenut (en minäkään sitä oikein pysty ymmärtämään). Mutta jos hoitoja on kerran keksitty, niin kannattaa tosiaan hyödyntää niitä. Lisäksi edes jonkinlaista ympärivuotista ulkoilua kannattaa harrastaa; itse ainakin olisin hyvin pian hajoamispisteessä jos joutuisin istumaan sisällä pitempiä aikoja.

      Työttömyys nyt ei ole tällaisena aikana mikään häpeä, eikös meitäkin ole suunnilleen puolet palstalaisista työttömänä tällä hetkellä.

    • Max_

      Samalla linjalla kuin stellaria tuossa.
      Missään nimessä en lähtisi sotkemaan aivokemioita ja hormonitoimintaa millään masennuslääkkeillä. Niillä tekee itselleen pysyvää vahinkoa. En ole kokeillut, mutta lukenut kylläkin..
      Minulla ainakin ehdoton edellytys elämälle on urheileminen. Treenin jälkeen kaikki vain tuntuu taas olevan kohdillaan ja päivän hyvät työt tehty ja voit hyvällä omallatunnolla kellahtaa sohvalle. En näe, että voisi olla mitään elämisen arvoista elämää, jos tuota minulla ei olisi. Masentuisin varmasti aika pian, niin kuin on sinullekkin käynyt.
      Lisäks voi opiskella sisätiloihinkin jotain harrastusta, kuten jokin soitin. Näistä saa jo pitkälle sisältöä elämäänsä. Olet yksinäinen, joten luulisi töitäkin jostain päin suomea löytyvän, senkun pakkaa laukun ja lähtee nostelemaan, jos ei rakennukset pidättele.

      • lääkäri

        Lievään masennukseen liikunta on hyvä lääke mutta koska aloittajalla on keskivaikea tai vaikea masennus, siinä kunnossa ei yksinkertaisesti liikuntaa voi harrastaa.
        Itselläni oli nyös velat sairastelut ja työttömyydet ja kolme vuotta nukuin lääkkeillä koska uni ja ruoka pakko hoitaa!!! Psyykelääkkeistä pääsee kyllä eroon ja jollei suuria annoksia psykoosilääkettä vedä ei ole mitään pelkoa että niistä tulisi mitään jälkivaikutusta.


      • Max_
        lääkäri kirjoitti:

        Lievään masennukseen liikunta on hyvä lääke mutta koska aloittajalla on keskivaikea tai vaikea masennus, siinä kunnossa ei yksinkertaisesti liikuntaa voi harrastaa.
        Itselläni oli nyös velat sairastelut ja työttömyydet ja kolme vuotta nukuin lääkkeillä koska uni ja ruoka pakko hoitaa!!! Psyykelääkkeistä pääsee kyllä eroon ja jollei suuria annoksia psykoosilääkettä vedä ei ole mitään pelkoa että niistä tulisi mitään jälkivaikutusta.

        No mitä itse olen noita hormoonipuolen juttuja opiskellut eräällä palstalla, niin kyllä siellä näitä on riittänyt, joille on tyrkytetty masis lääkkeitä joka vaivaan. Sen jälkeen mikään ei tunnu kuulemma miltään, ei hyvä eikä paha. Kalusta menee tunto ja herkkyys ja testosteroni tasot tippuu. Siinäpä sitä ollaan kohta kahta kauheammassa kusessa. Nääkin katolta räiskijät on ollu just näitä masis lääkkeiden vetäjiä ja sit vaan napsahtaa ku jää yks setti väliin ryynejä.

        Näkisin, että ihan rauhassa mietitään ensin ne juurisyyt miks elämässä kaikki menee päin vittua ja sitten aletaan pala palalta rakentamaan sitä hommaa kasaan. Turha hoitaa oiretta, kun se syy ei sieltä itsekseen katoa kumminkaan. Ei niitä masis lääkkeitä ollu ennen vanhaankaan ja silti vain sitä on elelty mailman sivu.
        En kiistä etteikö masennus voisi pahimmillaan olla jopa hyvin uskomatonta ja pahaa, mutta esim. testosteronitasot on syytä käydä määrittämässä labrassa, ennenkuin lähtee mitään masis lääkkeitä vetämään.


      • Max_ kirjoitti:

        No mitä itse olen noita hormoonipuolen juttuja opiskellut eräällä palstalla, niin kyllä siellä näitä on riittänyt, joille on tyrkytetty masis lääkkeitä joka vaivaan. Sen jälkeen mikään ei tunnu kuulemma miltään, ei hyvä eikä paha. Kalusta menee tunto ja herkkyys ja testosteroni tasot tippuu. Siinäpä sitä ollaan kohta kahta kauheammassa kusessa. Nääkin katolta räiskijät on ollu just näitä masis lääkkeiden vetäjiä ja sit vaan napsahtaa ku jää yks setti väliin ryynejä.

        Näkisin, että ihan rauhassa mietitään ensin ne juurisyyt miks elämässä kaikki menee päin vittua ja sitten aletaan pala palalta rakentamaan sitä hommaa kasaan. Turha hoitaa oiretta, kun se syy ei sieltä itsekseen katoa kumminkaan. Ei niitä masis lääkkeitä ollu ennen vanhaankaan ja silti vain sitä on elelty mailman sivu.
        En kiistä etteikö masennus voisi pahimmillaan olla jopa hyvin uskomatonta ja pahaa, mutta esim. testosteronitasot on syytä käydä määrittämässä labrassa, ennenkuin lähtee mitään masis lääkkeitä vetämään.

        Johonkin "erään palstan" höpötyksiin kannattaakin suhtautua kuin jumalan totuutena. Masennuslääkkeet ovat karrrseita myrkkyjä, mutta hormonivalmisteet täysin harmittomia. :DD

        Ennen vanhaan itsemurhia tehtiin henkilöä kohti 2 kertaa enemmän kuin nyt.


      • voimia.alkajalle
        Max_ kirjoitti:

        No mitä itse olen noita hormoonipuolen juttuja opiskellut eräällä palstalla, niin kyllä siellä näitä on riittänyt, joille on tyrkytetty masis lääkkeitä joka vaivaan. Sen jälkeen mikään ei tunnu kuulemma miltään, ei hyvä eikä paha. Kalusta menee tunto ja herkkyys ja testosteroni tasot tippuu. Siinäpä sitä ollaan kohta kahta kauheammassa kusessa. Nääkin katolta räiskijät on ollu just näitä masis lääkkeiden vetäjiä ja sit vaan napsahtaa ku jää yks setti väliin ryynejä.

        Näkisin, että ihan rauhassa mietitään ensin ne juurisyyt miks elämässä kaikki menee päin vittua ja sitten aletaan pala palalta rakentamaan sitä hommaa kasaan. Turha hoitaa oiretta, kun se syy ei sieltä itsekseen katoa kumminkaan. Ei niitä masis lääkkeitä ollu ennen vanhaankaan ja silti vain sitä on elelty mailman sivu.
        En kiistä etteikö masennus voisi pahimmillaan olla jopa hyvin uskomatonta ja pahaa, mutta esim. testosteronitasot on syytä käydä määrittämässä labrassa, ennenkuin lähtee mitään masis lääkkeitä vetämään.

        Huomaa ettei sinulla ole mielen sairauksista ja lääketieteestä mitään tietoa kun hupaisia testosteronin mittauksia ehdottelet.
        Mies aloitti juuri masennuslääkkeet. Hän tekee niin joka syksy. Kerran mainitsi että vaarana on potenssin heikkeneminen ja sano että kai se nyt on tuhat kertaa parempi että säilyy hengissä vaikka potenssi meniskin! Hän on työssä käyvä ihminen jolla ollut masennusta = itsemurha-ajatuksia.
        Toiseksi. Olisi ihanteellista jos terapeutilla tai sosiaalityöntekijällä olisi aikaa kuunnella aloittajan ajatuksia. Siihen ei yhteiskunnassamme ole resursseja.
        Ja mitä tulee lääkkeiden tehoon, sehän nimenomaan (joissain psyykelääkkeissä, ei kaikissa) on tarkoituksena että latistetaan ne ahdistavat hirvittävät tunteet. Siinä samalla menee kyky tuntea suurta iloa mutta aloittaja sitä tuskin nytkään tuntee. Pahassa elämäntilanteessa ehdottomasti suosittelen lääkitystä. Itse olisin ties missä pöpilässä jollen olisi nukkunut pahimpia vuosia lääkkeiden avulla.


      • Max_
        voimia.alkajalle kirjoitti:

        Huomaa ettei sinulla ole mielen sairauksista ja lääketieteestä mitään tietoa kun hupaisia testosteronin mittauksia ehdottelet.
        Mies aloitti juuri masennuslääkkeet. Hän tekee niin joka syksy. Kerran mainitsi että vaarana on potenssin heikkeneminen ja sano että kai se nyt on tuhat kertaa parempi että säilyy hengissä vaikka potenssi meniskin! Hän on työssä käyvä ihminen jolla ollut masennusta = itsemurha-ajatuksia.
        Toiseksi. Olisi ihanteellista jos terapeutilla tai sosiaalityöntekijällä olisi aikaa kuunnella aloittajan ajatuksia. Siihen ei yhteiskunnassamme ole resursseja.
        Ja mitä tulee lääkkeiden tehoon, sehän nimenomaan (joissain psyykelääkkeissä, ei kaikissa) on tarkoituksena että latistetaan ne ahdistavat hirvittävät tunteet. Siinä samalla menee kyky tuntea suurta iloa mutta aloittaja sitä tuskin nytkään tuntee. Pahassa elämäntilanteessa ehdottomasti suosittelen lääkitystä. Itse olisin ties missä pöpilässä jollen olisi nukkunut pahimpia vuosia lääkkeiden avulla.

        Tässä maassa on kuule jumalattoman paljon miehiä joita hoidetaan masennuslääkkeillä, vaikka juurisyy on matalissa testosteronitasoissa.. Testosteroni vaikuttaa suoraan aivojen dobamiinitasoihin. Se on kuitenkin luonnollinen hormooni ja täysin vaaraton. Laitappa sinäkin miehesi tutkimuksiin. Jos testot kieppuu alaviitteissä, niin saattavat syksyisin ja talvisin tipahtaa sitten liian alas, aiheuttaen masennusta mm.


      • Max_
        Max_ kirjoitti:

        Tässä maassa on kuule jumalattoman paljon miehiä joita hoidetaan masennuslääkkeillä, vaikka juurisyy on matalissa testosteronitasoissa.. Testosteroni vaikuttaa suoraan aivojen dobamiinitasoihin. Se on kuitenkin luonnollinen hormooni ja täysin vaaraton. Laitappa sinäkin miehesi tutkimuksiin. Jos testot kieppuu alaviitteissä, niin saattavat syksyisin ja talvisin tipahtaa sitten liian alas, aiheuttaen masennusta mm.

        Ja kilpirauhanen on sitten toinen asia joka tulee tutkia, jos on väsymystä ja masennusta.


      • troublebird
        Max_ kirjoitti:

        Ja kilpirauhanen on sitten toinen asia joka tulee tutkia, jos on väsymystä ja masennusta.

        Joo, naisille olen kuullut lykättävän heti masennuslääkitystä vaikka kyseessä on oikeasti kilpirauhanen. Eräs sukulaistyttöni sai kuulla vuosikausia lääkäreiltä olevansa hullu ja laiska kunnes oikea syy paljastui eli se kilppari.


    • Ikisinkku M

      Jos talous meni heti kuralle työpaikan enettämisen jälkeen niin voit syyttää siitä ainoastaan itseäsi kun et ollut varannut minkäänlaista puskurirahastoa etkä välittömästi pudottanut kulutusta minimiin. Et siis oikeastaan voi syyttää kuin itseäsi, tyttöystäväsi sentään oli riittävn fiksu nostaakseen kytkintä ettei jää luuseria elättämään loppuiäkseen. Kai niitä ongelmia kelan ja sossun kanssa on jos olet niiden silmissä vetämätön p..ka joka tahtoo vain ottaa mutta ei antaa mitään kun ei kesäajan töitäkään muka kannata tehdä. Aina kannattaa jotain touhuta vaikka se nyt ei välittömästi taloustilanteessa näkyisikään. Mitäpä luulet työnantajan silmissä näyttävän jos on kaksi hakijaa, toinen nillittänyt viimeiset 3v. tilannettaan ja toinen tehnyt niitä paskaduuneja? Minä ainakin palkkaisin sen paskaduuneja tehneen, maksaisin kunnollista palkkaa ja saisin hyvän työntekijän joka osaisi arvostaa parempaa liksaa huonojen tulojen jälkeen.

      Totta on toki se että niitä paskaduunejakaan ei kaikille nykyään riitä, siksi pitää omata liikkuvuushalukkuutta ja mennä niiden töiden perässä minkä ei luulisi olevan ongelma kun et nytkään kavereita tapaa. Tiedän ettei se lähteminen välttämättä ole helpppoa ja mukavaa mutta sen se sinulta nyt vaatinee. Itse en nykyään ehkä lähtisi ihan heti sinkoilemaan mutta minunpa ei olekaan pakko kun olen omat liikeeni jo tehnyt ja töiden/opiskelujen perässä muuttanut pariin otteeseen. Sinun on nyt pakko valita elämällesi suuntaa ja hyvinkin voit vielä nostaa itsesi, ihan kaikki riippuu itsestäsi ja siitä haluatko jatkaa nillitystä ja huonoa elämää vai haluatko nostaa itsesi tilanteeseen jossa opit arvostamaan itseäsi, ehkä ne muutkin sitten alkaa arvostamaan enemmän.

      • 19+14

        Oletpa sinä empaattinen!


      • Ikisinkku M
        19+14 kirjoitti:

        Oletpa sinä empaattinen!

        Itseasiassa olen varmaan ketjun empaattisin koska edes yritän ap:n saada tajuamaan tilanteensa ja kerron keinot jolla sen saa korjattua terveesti toisin kuin nuo jotka on lähettämässä lääkäreille ssri-kierteeseen, pelinappulaksi ja järjelstelmän uhriksi. Rinteenkin mukaan meillä on valtava työvoimapula tulossa niin kannattaa ängetä itsensä sinne työmrkkinoille jo valmiiksi:

        http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/11/09/rinne-suomi-tarvitsee-maahanmuuttajia


      • selvennys:
        19+14 kirjoitti:

        Oletpa sinä empaattinen!

        No tuo iso ämmä tarkoittaakin moukkaa.


      • Ikisinkku M
        selvennys: kirjoitti:

        No tuo iso ämmä tarkoittaakin moukkaa.

        Selventele sinä vaan mutta minä kerron faktat. Suomen sosiaaliturvaa tullaan kaventamaan rajusti lähivuosina, en minäkään sitä halua, kiittäkää kokoomushallituksia siitäkin pahasta, ja se nyt vain menee niin että ei voi enää jäädä järjestelmän avun varaan vaan on viisainta tehdä itse kaikki mahdolliset peliliikkeet jottei ole siellä huono-osaisimpien joukossa leikkureiden iskiessä. Homma on jo alkanut ja kohta tullaan varmaan tarjoamaan työpaikkoja älyttömien matkojen päästä vain jotta saadaan karensseja aikaiseksi uhreille:

        http://yle.fi/uutiset/kymmenientuhansien_tyottomyyskorvaukset_vaarassa__ehdot_kiristyvat/7606276


      • 15+20
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Selventele sinä vaan mutta minä kerron faktat. Suomen sosiaaliturvaa tullaan kaventamaan rajusti lähivuosina, en minäkään sitä halua, kiittäkää kokoomushallituksia siitäkin pahasta, ja se nyt vain menee niin että ei voi enää jäädä järjestelmän avun varaan vaan on viisainta tehdä itse kaikki mahdolliset peliliikkeet jottei ole siellä huono-osaisimpien joukossa leikkureiden iskiessä. Homma on jo alkanut ja kohta tullaan varmaan tarjoamaan työpaikkoja älyttömien matkojen päästä vain jotta saadaan karensseja aikaiseksi uhreille:

        http://yle.fi/uutiset/kymmenientuhansien_tyottomyyskorvaukset_vaarassa__ehdot_kiristyvat/7606276

        Yritän olla optimisti ja uskoa tilanteen kohentumiseen parin rankan vuoden jälkeen. Toki olen onnekas, sillä en ole tyhjän päällä. Joillekin vähemmän onnekkaille, nuorille ja kädestä suuhun eläneille, kaksikin vuotta saattaa olla liikaa.


      • Ikisinkku M
        15+20 kirjoitti:

        Yritän olla optimisti ja uskoa tilanteen kohentumiseen parin rankan vuoden jälkeen. Toki olen onnekas, sillä en ole tyhjän päällä. Joillekin vähemmän onnekkaille, nuorille ja kädestä suuhun eläneille, kaksikin vuotta saattaa olla liikaa.

        Niinpä, ei hyvältä näytä monella tulevaisuus ja siksi kannattaa yrittää tehdä kaikkensa kun jos tuo masennusjuttu vielä hyökii päälle kun muutenkin kaikki on päin persettä niin ei kai siitä ehyensä selviä. Minutkin silloin kun viimeksi firma kaatui alta meinasi masennus yllättää mutta asia järjestyi sillä kun aloin ottamaan kaiken vähän rennommin mutta kuitenkin eteenpäin pyrkien, pikkuhiljaa ne palaset sitten alkoi taas loksahtelemaan paikoilleen.


    • Iiron perikunta

      Työtttömien itsemurhat saavat aikaan rahansäästöä, mikä on talouden kannalta hyvä asia.

    • ttttxxxxxxxxx

      No voi kyynel, sekö sen elämän arvon mittaa miten muut muistavat? Joo tiedän että voi olla yksinäistä olla, vuosia, työtön ja sinkku mutta itsestäänhän tuokin on kiinni. Jos oikeasti ahdistaa niin ota itseäsi niskasta kiinni ja rohkaistu vaikka menemään pitämään seuraa vanhuksille tai vapaaehtoisesti autramaan kissataloon, tms.. Äkkiä tuollaisesta huomaa ettei arvostus ole työstä, rahasta tai parisuhteesta kiinni.

    • Hei,

      Vaikeassa elämäntilanteessa kannattaa hakea keskusteluapua auttavilta tahoilta.
      Alla on muutama vaihtoehto.

      Valtakunnallinen kriisipuhelin, jonka numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi lisää kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net
      ). Net-tuki Live päivystää joka arkipäivä klo 15-19. Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    • -OTK-

      Luin jostain, että liikunta ehkäisee masennusta - myös avantouinti voi vaikuttaa masennnukseen. Kahvin juontikin ehkäisee masennusta (kahvia pitää juoda useampi kuppi päivässä).

      Jos et pidä avantouinnista (ei varmasti kukaan aloittelija pidäkään), niin voit aloittaa niin, että lisäät vähitellen suihkua kylmempään ja sen jälkeen menet saunaan (itselläni alkoi iho kihelmöimään). Sitten kun tulet saunasta menet taas entistä kylmempään suihkuun ja takaisin saunaan jne..

      Toivottavasti tervehdyt ja kirjoittelet tänne kuulumisia mitä sinulle kuuluu ym. muuta.

      • lukekaafaktoja

        Voi jeesus hyppää vessanpönttöön noiden idioottimaisten ohjeittesi kanssa ennenku syyllistät ja tapatat jonkun!
        Masennuksen yksi oire on hyvin voimakas syyllisyys. Sitten kun tulee ystävä/tuttava joka sanoo "menepäs lenkille ulos, siellä paistaa aurinko" niin masentunut kokee VIELÄ enemmän syyllisyyttä. Olen maannut vuoden sängyssä keskivaikean masennuksen takia koska sopivaa lääkettä ei löytynyt. Jos haluatte PAHENTAA henkilön masennusta niin käskekää harrastaa liikuntaa. Jos haluatte lohduttaa, älkää syyllistäkö. Masentunut kuulee sen päässään "olet niin huono kun et edes liikuntaa harrasta niin olet siksi sairas"


      • -OTK-
        lukekaafaktoja kirjoitti:

        Voi jeesus hyppää vessanpönttöön noiden idioottimaisten ohjeittesi kanssa ennenku syyllistät ja tapatat jonkun!
        Masennuksen yksi oire on hyvin voimakas syyllisyys. Sitten kun tulee ystävä/tuttava joka sanoo "menepäs lenkille ulos, siellä paistaa aurinko" niin masentunut kokee VIELÄ enemmän syyllisyyttä. Olen maannut vuoden sängyssä keskivaikean masennuksen takia koska sopivaa lääkettä ei löytynyt. Jos haluatte PAHENTAA henkilön masennusta niin käskekää harrastaa liikuntaa. Jos haluatte lohduttaa, älkää syyllistäkö. Masentunut kuulee sen päässään "olet niin huono kun et edes liikuntaa harrasta niin olet siksi sairas"

        Tarkoitukseni ei ollut syyllistää ketään, vaan luetella vain niitä asioita mitä olen lukenut masennuksesta ja masennuksen ehkäisystä. En tiedä masennuksesta mitään, mutta haluan silti tuoda esille niitä asioita mitkä voivat ehkäistä masennusta.


      • lukekaafaktoja
        -OTK- kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut syyllistää ketään, vaan luetella vain niitä asioita mitä olen lukenut masennuksesta ja masennuksen ehkäisystä. En tiedä masennuksesta mitään, mutta haluan silti tuoda esille niitä asioita mitkä voivat ehkäistä masennusta.

        No kun tyyppi kirjottaa harkitsevansa itsemurhaa niin nyt ei oo masennuksen ehkäisy kyseessä. :-(


      • 8+3
        lukekaafaktoja kirjoitti:

        No kun tyyppi kirjottaa harkitsevansa itsemurhaa niin nyt ei oo masennuksen ehkäisy kyseessä. :-(

        OTKn ohjeet ovat ok alakuloon ja kaamosmasennukseen, oikeassa masennuksessa kuulostavat pilkanteolta.


    • sallikaa mun nauraa

      Aina ihmettelen, miksei itsemurha muka ole ratkaisu. Kyllä mä sen omalla kohdallani näen ainoana vaihtoehtona siinä vaiheessa, kun koko tämä paskayhteiskunta tekee lopullisen selväksi, ettei minua kelpuuta missään roolissa. Kun ei ole rahaa edes ruokaan, niin mitä mömmöt muka auttaa? Ihmiset, jotka ei tätä todellisuutta osaa kohdata tai ymmärrä, on eläneet erittäin etuokeutettua elämää. Omalla aktiivisuudella pääsee vain niin kauas. Jos muut eivät vaivaudu missään vaiheessa tulemaan vastaan, tuntuu enemmänkin loukkaavalta, kun pumpulissa kasvanut porukka tyrkyttää edelleen positiivisuuttaan tai jotain kriisiapua.

    • ätmi runkkari

      En tiedä jaksanko enää ilman pillua. Pakko mennä maksulliselle ensi viikolla kun pää hajoaa muuten jos en pääse naisen päälle ähkimään.

    • Mies31v.

      https://www.youtube.com/watch?v=SjI0hhirhpQ

      Tällä hoidin omaa masennustani vuosia sitten.

      Elämä on samaa kuin ennenkin, naiset aivan perseestä ja netissä saa lukea vajakkien kirjoituksia joka päivä. Kohta päästään sentään sotimaan ja saadaan ampua toisia ihmisiä ihan luvalla. Sitä ei halua kukaan missata, oli masis tai ei.

      Eli ei täällä ole mitään mukavaa odottamassa kun voitat itsari-ajatukset.

      Toivut ja laihdutat. Keräät rohkeutesi ja voin luvata että eka(kin) nainen vain saa sulle lisää antipatioita aikaan. No salvation there buddy.

      Itse en enää ajattele että MINÄ en jaksa elää. Nykyään mietin miten nämä muut paskaläjät kehtaavat edes koskea näppäimistöihinsä. Ovat niin kujalla ja eteerisissä höyryissä hengittäviä, etteivät osaa edes ajatella itsensä tappamista, vitun vammaset. Eivät ole kokeneet sitä kaikkea mitä minä ja moni muu. SItä kun tuntee itsensä arvottomaksi ja lisäksi kukaan ei helppaa sua, vaan ennemminkin painaa sua enemmän kasaan. Nämä paskat elävät loppuun saakka sitä ikinä huomaamatta.

      Itsellä yli 10 itsariyritystä rekisterissä. Kokenut yli 10 itsaria muiden kautta. Kaksi exää uhkaili sillä systemaattisesti ja minä vain taistelin sen kaiken kanssa. Estänyt yli 20 yritystä etteivät tappaisi itseään.

      Nykyään halveksin ihmisiä, ihan päivittäin. Tälläkin palstalla torspoja ja muita urpoja ihan homona.

      Ei naisia kiinnosta mitä koin tai koen. Olen komea kundi, mutta työtön ja kouluja käymätön paska. noin 90 poistanut facesta tosta vain. Jos olisin itkenyt itsareilla olisivat ehkä pitäneet frendeinä, koska naisina ovat niin äidillisiä ja haluavat antaa peukkua.

      Minä hyvän ystävän luona, nauretaan ja kaikki on ok. Saunottiin justiin ja puhutaan naisista. Minä menen hakemaan bisseä jääkaapista, tulen olkkariin, ei ketään paikalla. Kaverini hypännyt parvekkeelta kuolemaansa. :,(

      Lupaathan että et tee näin, ok.

      Tällaista on kun selviät omista "kuolemisista". Yksin olet aina vaan ja lisäksi saat lukea joidenkin viiden sentin ämmien pulinoita ja vinkumisia tällä palstalla.

      Tässäkin ketjussa yläpuolella joku säälittävä paska ei jaksa elää ilman pillua, toivottavasti saa niin paljon pataansa että uskaltaa haaveilla itsensä tappamisesta, vitun kretiini.

      Kyllä se siitä. Ja kun jäät eloon ja jaksat taistella. Niin tällaista se on. Kännit ja nettiin solvaamaan puluja. Ihan kivaa. :)

      • Naisasialooseri.

        Olet nössö YTM. Kukaan oikeasti kuolla haluava ei"yritä"itsaria, vaan tekee sen varmalla keinolla. Miten olet yrittänyt sitä kymmenen kertaa? Nussia itsesi hengiltä?


    • Naisasialooseri.

      Jos jaksat tämän talven niin seuraava on ihan samanlainen paitsi, että sinulla on taas vuosi lisää ikää mittarissa ja kello tikittää.

      Mitä pitempään olet syrjäytynyt töistä ja naisista, niin sitä vaikeampi sinun on enää päästä kumpaankaan kiinni. Mitä pidempi aukko ceeveessä, sitä hanakammin työnantajat ja naiset siihen tarttuvat.

      • Ikisinkku M

        Yksi varteenotettava mahdollisuus ap:n tilanteessa olisi tietysti tehdä joku riittävän iso rikos että sillä saisi naisten sympatiat muttei liian pitkää tuomiota, linnassa sitten kokisi ihmeparantumisen, voisi vaikka tulla uskoon ja parin vuoden istumisen jälkeen ottaisi yhteiskunnan ja avustusjärjestöjen tarjoamat tukiasunnot ja työpaikat vastaan.


    • "elossa"

      Minun piti kuolla 90-luvulla,mutta tässä vielä olen.Valitettavasti elän edelleen "kuolleena". Masennus/ahdistus ovat hirvittäviä asioita,kun liikutaan vakavissa asteissa.
      Tavallaan sinua pitäisi yrittää lohduttaa jotenkin. Miten minunlainen sitä voi tehdä kun tilanteeni on myös kammottava. Ehkä se lohduttaa ettet ole yksin toivottomassa tilanteessa?. Ei...Sellainen ei yleensä masentunutta juurikaan lohduta. Ehkä masentaa vaan lisää.

      Ajatuksia olisi tästä aiheesta vaikka kuinka,mutta ne jää tässä sanomatta. Miksi? Olen vain liian voimaton kertomaan. Hienoa sinulta oli että sait ajatuksiasi noinkin paljon kirjoitettua.
      Hienoa myös että sos-kriisikeskuskin huomioi viestisi!
      Minä yritän taistella tämänkin talven yli ja toivon että sinäkin saisit taisteltua ja tuleva kevät näyttäisi valoisammalta!

      p.s Niitä mainitsemiasi "suurmiehiä" on tietysti historiassa useita,mutta iso.osa kuuluu lainausmerkkien sisälle. Sieltäkin niitä sairaita todella löytyy!

    • ...

      Ilman työtä ei ole elämää. Kun työ menee alta, niin menee myös toimeentulo ja parisuhde. Työttömiä miehiä ei yhteiskunta tarvitse. Ainoa ratkaisu ongelmaasi olisi saada työpaikka mutta nykyaikana se taitaa valitettavasti olla mahdotonta ilman suhteita tai todella hyvää ammattitaitoa.

    • Kiltti atm

      Tulin juuri salilta. Pakko sitä kuntoilla ettei tule ihan hulluksi kotona kun tää yksinäisyys ei varmaan koskaan lopu. Työtönkin kun on niin jotain pitää tehdä ajankuluksi. Minä haluan ainakin elää 75 vuotiaaksi ja hautakiveen tulee että kuolin poikuus tallella.

    • BEM

      Harmi kuulla. Jos jotenkin pääset tuosta masennuksestasi irti, niin harkitse vapaaehtoistyötä.

      Tälläkin hetkellä tuhannet vanhukset kaipaavat juttuseuraa, SPR kerääjiä, avustukset jakajia, urheiluseurat talkoolaisia, pikkupojat mieskavereita jne. Kun on tekemistä ja tuntee itsensä tarpeelliseksi, alkaa se mielikin parantua.

    • Harrasta liikuntaa

      ja ajattele positiivisesti niin kyllä se siitä.

    • firefox.

      Tuossahan olisi mahdollisuus tekeytyä hulluksi, niin saisit työkyvyttömyys eläkkeen ja sitten otat ja lähdet nykimään esim. teneriffalle tai aasian maihin pysyvästi. Luulen, et aukeis parempi elämä kuin täällä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe