Turha toivo.
Olette lukeneet seuraavaa: Jeesus Kristus tulee taivaan pilvien päällä suurella vopimalla ja emme kuolemaan nuku, vaan muutumme silmän räpäyksessä Hänen kirkkautensa ruumiin kaltaisiksi.
Niin kuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on Ihmisen Poika päivänään oleva.
Tämä kaikki on turhaa toivoa niille, jotka sellaiseen uskovat konkreettisena tapahtumana.
Täysin lapsellista on uskoa kirjoitetun supersankarin niin tekevän. Uskokaa jo viimeinkin, että Jeesusta Kristusta ei ole milloinkaan ollut olemassa, muutoin kun kirjallisena tuotteena.
Oletteko milloinkaan saaneet rukouksessanne puhua hänen kanssaan henkilökohtaisesti? Tuskinpa vaan. Onko Jumala ilmestynyt rukouksenne aikana milloinkaan puhumaan kanssanne?
Mielikuvituksissaan monet ovat saaneet kyllä vastauksia.
Olkaa hyvät ja kertokaa rehellisesti kokemaanne.
TURHA TOIVO.
20
122
Vastaukset
- hannu warvas
Tulee mieleen,
Matteus 25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Tavallinen ihminen tuijottaa taivaan pilviin ja odottaa sieltä Jeesusta takaisin tulevaksi Enkelijoukon kanssa. Hän miettii, tuleeko Jeesus lihassa ollen, vaiko haamuna, entäs Enkelit sitten? Mikäli Raamattuun on uskomista niin tapahtuma on kirjaimellinen. Meidän liharuumiimme muuttuu silmän räpäyksessä henkiruumiiksi.
Järki on toista mieltä, tapahtuma on henkinen,ei fyysinen. Jeesusta on odotettu tulevaksi takaisin noin 1.981 vuoden ajan. 2.014-33 v. = 1.981 vuotta.
Kumpaan tapahtumaan te hyvät lukijat uskotte?
Minä uskon järjen voittoon, sillä usko ilman järkeä on typeryyttä! - hannu war.
Matteus 25: Taivaan pilvissä tuleminen tarkoittaa HENGESSÄ ilmitulemista!!!!!
rehellisyys sanoi :
Onko Jumala ilmestynyt rukouksenne aikana milloinkaan puhumaan kanssanne?
pertsalle kysymys, voisitko kirjoittaa kuulemasi sanat, en tarkoita Raamatun lauseita, vaan suoraa puhetta, kiitos.
- lenkkimakkara
bastalo hombre kirjoitti:
pertsalle kysymys, voisitko kirjoittaa kuulemasi sanat, en tarkoita Raamatun lauseita, vaan suoraa puhetta, kiitos.
Eikös pertsalla ole intimiteettisuoja kuten sinullakin?
bastalo hombre kirjoitti:
bastalo hombre sanoi :
bastalo hombre sanoi :
Johanneksen evankeliumi:
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä
En ollut koskaan "käynyt" kirkossa enkä kuulunut mihinkään lahkoon paitsi ev.lut. kirkkoon ja istuskelin siinä kotioloissa ,kun aloin
ajattelemaan kohtaloani mikäli kuolisin nyt heti tähän paikkaan katumattomana synneissä "rypevänä."
Siinä sitten tunnustin kaikki syntini Jeesukselle ne jotka muistin plus nekin joita en muistanut.Siinä oli minun uudestisyntymäni,
ja tiesin saaneeni Pyhän Hengen ja olevani pelastettu vaikken sen kummempia Pyhän Hengen manifestaatioita kokenutkaan.
Siitä sitten alkoi kausi ja jossa kolusin jokaikisen sopukan uskonnosta , uskosta ja kirkoista ja niihin liittyvistä ihmisistä asioista.
Järkytykseni oli suuri huomatessani ettei niistä asioista mikään ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.Minulla oli vahva Pyhän Hengen
tuntu tuona aikana.Ihmisten on vaikea tehdä valintojaan kun heitä johtavat sokeat paimenet = ateistipapit.
• Sitten yhtenä päivänä istuskelin tupakalla eteisessä ja kuulin ulkopuolisen äänen :
PUHDISTAUDU!!
Se puhui fyysiseen kuulooni noin parin metrin päästä etuoikealta.
Järkytyin kovasti vaikken mielestäni ole sitä ihmistyyppiä.
Kun en tiennyt miten pitäisi puhdistautua niin lopetin heti tupakoinnin ja kävin ehtoollisella ja erosin ev.lut. kirkosta koska omatuntoni
ei enää antanut lupaa tukea rahallisesti tuota porttokirkkoa.
Meni taas joku kuukausi ja minulle sanottiin :
KUOLE ITSELLESI!
Ääni tuli samaten parin metrin päästä etuoikealta.
En ymmärtänyt nyttenkään mitä olisi pitänyt tehdä,mutta aloin opiskella asiaa intensiivisesti.
Noista tapahtumista on jo muutama vuosi aikaa ja tätä nykyä tunnen sisimmässäni Pyhän Hengen olemassaolon.Sydämessä tuntuu
kaiken aikaa jokin vieras tekijä jota siellä aiemmin ei ollut nimittäin Rakkaus - se tarkoittaa minua rakastetaan.
Kävin myös kasteella ja minut kastettiin Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
Jumalan valtakunta on meissä sisäisesti.
Johanneksen evankeliumi:
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.- hannu 44.
pertsa2012 kirjoitti:
Tuossa on vähän yksityiskohtaisempi historiikki tapahtumista :
Johanneksen evankeliumi:
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä
En ollut koskaan "käynyt" kirkossa enkä kuulunut mihinkään lahkoon paitsi ev.lut. kirkkoon ja istuskelin siinä kotioloissa ,kun aloin
ajattelemaan kohtaloani mikäli kuolisin nyt heti tähän paikkaan katumattomana synneissä "rypevänä."
Siinä sitten tunnustin kaikki syntini Jeesukselle ne jotka muistin plus nekin joita en muistanut.Siinä oli minun uudestisyntymäni,
ja tiesin saaneeni Pyhän Hengen ja olevani pelastettu vaikken sen kummempia Pyhän Hengen manifestaatioita kokenutkaan.
Siitä sitten alkoi kausi ja jossa kolusin jokaikisen sopukan uskonnosta , uskosta ja kirkoista ja niihin liittyvistä ihmisistä asioista.
Järkytykseni oli suuri huomatessani ettei niistä asioista mikään ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.Minulla oli vahva Pyhän Hengen
tuntu tuona aikana.Ihmisten on vaikea tehdä valintojaan kun heitä johtavat sokeat paimenet = ateistipapit.
• Sitten yhtenä päivänä istuskelin tupakalla eteisessä ja kuulin ulkopuolisen äänen :
PUHDISTAUDU!!
Se puhui fyysiseen kuulooni noin parin metrin päästä etuoikealta.
Järkytyin kovasti vaikken mielestäni ole sitä ihmistyyppiä.
Kun en tiennyt miten pitäisi puhdistautua niin lopetin heti tupakoinnin ja kävin ehtoollisella ja erosin ev.lut. kirkosta koska omatuntoni
ei enää antanut lupaa tukea rahallisesti tuota porttokirkkoa.
Meni taas joku kuukausi ja minulle sanottiin :
KUOLE ITSELLESI!
Ääni tuli samaten parin metrin päästä etuoikealta.
En ymmärtänyt nyttenkään mitä olisi pitänyt tehdä,mutta aloin opiskella asiaa intensiivisesti.
Noista tapahtumista on jo muutama vuosi aikaa ja tätä nykyä tunnen sisimmässäni Pyhän Hengen olemassaolon.Sydämessä tuntuu
kaiken aikaa jokin vieras tekijä jota siellä aiemmin ei ollut nimittäin Rakkaus - se tarkoittaa minua rakastetaan.
Kävin myös kasteella ja minut kastettiin Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
Jumalan valtakunta on meissä sisäisesti.
Johanneksen evankeliumi:
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.pertsa2012 kiitän todistuksestasi, sillä se lienee aito. Minullakin on kokemus 45 v. takaa, silloin olin lähdössä vaimoni kanssa Luterilaiseen kotiin kotikokoukseen.
Olimme jo pukeutuneet lähtiäksemme ja sitte kuulin äänen, joka kuului tulleen oloh. toisesta päästä. Ylevä ääni sanoi:" Eikö se sinulle riitä, että minä itse sinua opetan".
Olin tosi hämmästynyt kuulemastani, sillä ääni tuli hengen alueelta huolellisesti lausuttuna ja määräävänä. Vaimoni ei kuullut mitään. Kerrottuani äänestä ja sanomasta päätimme olla menemättä kokoukseen.
Minun hengellinen tieni ei ole yleistie, vaan olen lukenut vuosikymmeniä opettajanani on ollut Raamatun sana ja henki. Kuitenkin on mainittava jo pois mennyt isäni, joka oli kulkenut samankaltaisen tien. Hänen oppimansa viisaus oli niin suuri, ettei sille ole löytynyt vertaa. Vertauskuvien ymmärrys on se korkeampi tie. Herra Jeesuskin puhui kaikki suuret asiat vertauksin. Selittäen ne suorakerrontaisesti vain omilleen.
Herran Jeesuksen olkoon kiitos ja kunnia aina ja iankaikkisesti. Aamen. - hulluksi voi mennä
Aikoinaan seurustelin psykiatrian erikoissairaanhoitajan kanssa. Hän kertoi että suljetulla osastolla on aina jokunen profeetta, Neitsyt-Maria, Paavali jne. tai muutoin uskonnollisista harhoista kärsivä, nämä ovat alalla ihan arkipäivää.
Esim. maanisdepressiivisyydessä maanisessa vaiheessa oli linjat kunnossa suoraan Jumalaan, depressiivisessä alkoi Saa-ta-na kiusaamaan. Ja osastolla jopa synnytettiin Jeesus lapsia :) - tohtorizivago
hannu 44. kirjoitti:
pertsa2012 kiitän todistuksestasi, sillä se lienee aito. Minullakin on kokemus 45 v. takaa, silloin olin lähdössä vaimoni kanssa Luterilaiseen kotiin kotikokoukseen.
Olimme jo pukeutuneet lähtiäksemme ja sitte kuulin äänen, joka kuului tulleen oloh. toisesta päästä. Ylevä ääni sanoi:" Eikö se sinulle riitä, että minä itse sinua opetan".
Olin tosi hämmästynyt kuulemastani, sillä ääni tuli hengen alueelta huolellisesti lausuttuna ja määräävänä. Vaimoni ei kuullut mitään. Kerrottuani äänestä ja sanomasta päätimme olla menemättä kokoukseen.
Minun hengellinen tieni ei ole yleistie, vaan olen lukenut vuosikymmeniä opettajanani on ollut Raamatun sana ja henki. Kuitenkin on mainittava jo pois mennyt isäni, joka oli kulkenut samankaltaisen tien. Hänen oppimansa viisaus oli niin suuri, ettei sille ole löytynyt vertaa. Vertauskuvien ymmärrys on se korkeampi tie. Herra Jeesuskin puhui kaikki suuret asiat vertauksin. Selittäen ne suorakerrontaisesti vain omilleen.
Herran Jeesuksen olkoon kiitos ja kunnia aina ja iankaikkisesti. Aamen.Äänien kuulemisesta käytetään lääketieteessä termiä: skitsofrenia
- oikea ymmärrys
hulluksi voi mennä kirjoitti:
Aikoinaan seurustelin psykiatrian erikoissairaanhoitajan kanssa. Hän kertoi että suljetulla osastolla on aina jokunen profeetta, Neitsyt-Maria, Paavali jne. tai muutoin uskonnollisista harhoista kärsivä, nämä ovat alalla ihan arkipäivää.
Esim. maanisdepressiivisyydessä maanisessa vaiheessa oli linjat kunnossa suoraan Jumalaan, depressiivisessä alkoi Saa-ta-na kiusaamaan. Ja osastolla jopa synnytettiin Jeesus lapsia :)Joo ja löytyy sieltä osastoilta myös prinsessoja ja kuninkaita ja keisareita ynnä muita mitä sairastunut mieli tuottaa. Terve mieli ei toimi niin vaan pystyy ymmärtämään Jumalan aidon puheen, jota tapahtuu. Miksi Luoja ei luotujensa kanssa puhuisi? Miksi se pitää kaikki teilata skitsoiluksi? Te loukkaatte puheillanne ensinnäkin mielensairauksista kärsiviä mutta myös terveitä uskovia, jotka eivät ole skitsofreenikoita vaikka kuulevat Jumalan puhetta.
Tuohon tohtorizivagon väitteeseen, että äänten kuuleminen olisi skitsofreniaa. Ei kaikki ääniä kuulevat ole skitsofreenikkoja. hannu 44. kirjoitti:
pertsa2012 kiitän todistuksestasi, sillä se lienee aito. Minullakin on kokemus 45 v. takaa, silloin olin lähdössä vaimoni kanssa Luterilaiseen kotiin kotikokoukseen.
Herran Jeesuksen olkoon kiitos ja kunnia aina ja iankaikkisesti. Aamen.hannu 44. sanoi :
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI hänelle.pertsa2012 kirjoitti:
hannu 44. sanoi :
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI hänelle.Jos pertsa on mennyt "oikeaan suuntaan" tuolla kuulemisella, niin on oikea suunta on siten vienyt pimeyteen ja järjettömyyteen. Pitää välttää viimeiseen asti sitä tietä mitä prseta menee.
Yksi osoitus tuosta järjettömyydestä ja pimeydestä on laittamansa Johannes, joka on tuomio hänelle itselleen. Pertsahan ei ole pitänyt yhtään Jesuksen antamaa käskyä, eli perstaa ei Isä rakasta, eikä ole voinut ILMOITTAA itseänsä. Siinä on sekin epäloogisuus, ettei pestar ollut siinä vaiheessa edes ollut uskossa, eikä siis ollut pitänyt mitään muutenkaan.helsinkijokkeri kirjoitti:
Jos pertsa on mennyt "oikeaan suuntaan" tuolla kuulemisella, niin on oikea suunta on siten vienyt pimeyteen ja järjettömyyteen. Pitää välttää viimeiseen asti sitä tietä mitä prseta menee.
Yksi osoitus tuosta järjettömyydestä ja pimeydestä on laittamansa Johannes, joka on tuomio hänelle itselleen. Pertsahan ei ole pitänyt yhtään Jesuksen antamaa käskyä, eli perstaa ei Isä rakasta, eikä ole voinut ILMOITTAA itseänsä. Siinä on sekin epäloogisuus, ettei pestar ollut siinä vaiheessa edes ollut uskossa, eikä siis ollut pitänyt mitään muutenkaan.jokkeri
______
Olemme Hannu44 kanssa saaneet kokea Herramme suoran puhuttelun - eikö se
sano sinulle mitään???pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri
______
Olemme Hannu44 kanssa saaneet kokea Herramme suoran puhuttelun - eikö se
sano sinulle mitään???jokkeri
_______
Ja tuossa on vielä Shrinkin vastaava uudestisyntymäkokemus :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10374850#comment-53079563
Myös oma kokemukseni on jokseenkin, kuten Pertsalla;
Etsikkoaikani oli lyhyt, mutta kuka minua puhutteli oli selvä Jumalan ääni, joka kysyi kolme kertaa;" Minulla on sinulle varattuna iankaikkinen elämä, haluatko sinä sen "?
Vastasin myötävästi, (tietenkin omia ehtojani asettaen), mutta se tuntui riittävän silläkertaa....
Varmaan viikonpäästä tuosta puhuttelusta menin erääseen hengelliseen tilaisuuteen, jossa puhuja esitti alttarikutsun, "jos täällä on joku, joka haluaa, että hänen puolestaan rukoillaan, niin tule alttarille"...
Menin eteen(alttarille) ja tuo mies rukoili puolestani ja vieläkin muistan sen elävästi, vaikka siitä on jo aikaa, tämä tapahtui -79....
Tuossa hetkessä kävi niin, että ikäänkuin olisin koko silloisen elämäni vetänyt perässäni kivirekeä ja köysi, jolla tuota vedin katkaistiin.
Muutos oli niin ilmeinen, että silloiset kaverini huomasivat sen heti, eräs läheinen kaverini sanoikin kyyneleet silmissään, että tuo on parasta mitä hän voi kuvitella sinulle tapahtuvaksi...
Eikä siinä kaikki, samaan aikaan isäni ja silloinen tyttöystäväni kokivat saman ja suunnilleen samoihin aikoihin.
Asuimme kaikki erillään toisistamme, joten tuosta toistemme etsikkoajasta emme mitään tienneet.
Aloittajan kysymykseen, mitä tein, kun tulin uskoon ?
Tein ratkaisun, eli halusin ottaa Jeesuksen sydämeeni ja sitä en ole katunut.
Olin silloin 25v ja ainoa mitä olen miettinyt, miksen tajunnut aijemmin etsiä tuota mahdollisuutta...
Koin myös Pyhän Hengen erittäin voimakkaasti silloin ja kyllä nykyisinkin rukouksessa silloin tällöin Pyhä Henki ilmoittaa olemassaolostaan.........
aamen.pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri
_______
Ja tuossa on vielä Shrinkin vastaava uudestisyntymäkokemus :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10374850#comment-53079563
Myös oma kokemukseni on jokseenkin, kuten Pertsalla;
Etsikkoaikani oli lyhyt, mutta kuka minua puhutteli oli selvä Jumalan ääni, joka kysyi kolme kertaa;" Minulla on sinulle varattuna iankaikkinen elämä, haluatko sinä sen "?
Vastasin myötävästi, (tietenkin omia ehtojani asettaen), mutta se tuntui riittävän silläkertaa....
Varmaan viikonpäästä tuosta puhuttelusta menin erääseen hengelliseen tilaisuuteen, jossa puhuja esitti alttarikutsun, "jos täällä on joku, joka haluaa, että hänen puolestaan rukoillaan, niin tule alttarille"...
Menin eteen(alttarille) ja tuo mies rukoili puolestani ja vieläkin muistan sen elävästi, vaikka siitä on jo aikaa, tämä tapahtui -79....
Tuossa hetkessä kävi niin, että ikäänkuin olisin koko silloisen elämäni vetänyt perässäni kivirekeä ja köysi, jolla tuota vedin katkaistiin.
Muutos oli niin ilmeinen, että silloiset kaverini huomasivat sen heti, eräs läheinen kaverini sanoikin kyyneleet silmissään, että tuo on parasta mitä hän voi kuvitella sinulle tapahtuvaksi...
Eikä siinä kaikki, samaan aikaan isäni ja silloinen tyttöystäväni kokivat saman ja suunnilleen samoihin aikoihin.
Asuimme kaikki erillään toisistamme, joten tuosta toistemme etsikkoajasta emme mitään tienneet.
Aloittajan kysymykseen, mitä tein, kun tulin uskoon ?
Tein ratkaisun, eli halusin ottaa Jeesuksen sydämeeni ja sitä en ole katunut.
Olin silloin 25v ja ainoa mitä olen miettinyt, miksen tajunnut aijemmin etsiä tuota mahdollisuutta...
Koin myös Pyhän Hengen erittäin voimakkaasti silloin ja kyllä nykyisinkin rukouksessa silloin tällöin Pyhä Henki ilmoittaa olemassaolostaan.........
aamen.Voi voi, PERTSA. Sinun juttuihin kun ei voi uskoa hullukaan. Lainaat Raamattua itseäsi vastaan, kuten tässäkin. Ja olet kuullut, että vuoden 2012 loppuun mennessä tulee tuhoisa sota Israelia vastaan; jota ei sitten tullutkaan.
Moni muukin on kuullut ja luullut vaikka mitä: on oltu jeesuksia ja tapettu ihmisiä Jumalalta saadun käskyn mukaan. Ja Pyhä Henki on antanut aivan eri vastauksia Raamatun tulkintoihin, kullakin se pyhä henki on siis henkilökohtainen otus.
Kaikki on aivan liian epäuskottavaa.helsinkijokkeri kirjoitti:
Voi voi, PERTSA. Sinun juttuihin kun ei voi uskoa hullukaan. Lainaat Raamattua itseäsi vastaan, kuten tässäkin. Ja olet kuullut, että vuoden 2012 loppuun mennessä tulee tuhoisa sota Israelia vastaan; jota ei sitten tullutkaan.
Moni muukin on kuullut ja luullut vaikka mitä: on oltu jeesuksia ja tapettu ihmisiä Jumalalta saadun käskyn mukaan. Ja Pyhä Henki on antanut aivan eri vastauksia Raamatun tulkintoihin, kullakin se pyhä henki on siis henkilökohtainen otus.
Kaikki on aivan liian epäuskottavaa.jokkeri sanoi :
Kaikki on aivan liian epäuskottavaa.
Löytyy Jeesuksesta historiallisia todistuksia googlettamalla: Historiallinen Jeesus!
Jeesus tuli pelastamaan syntiinlankeemuksessa langenneen ihmiskunnan Jumalalle!
"Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut iankaikkiseen elämään!" Uuden Testamentin mukaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614348KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1433087Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472398Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462323- 971961
- 241883
- 281596
- 221574
- 1491402
- 341233