Kitkat on älykkään valinta

BMW.

Nastat ovat tyhmille taviksille. Kitkoilla on kesäkeli ympäri vuoden. Olen ajanut 120 kaikilla keleillä ja tehnyt tiukkoja ohituksia. Ei onnistu nastoilla.

45

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiv Ari

      Penis.

      • KorvaTuppelo

        Sinänsä ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity liikenteeseen millään tavalla.


      • KorvaTuppelo kirjoitti:

        Sinänsä ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity liikenteeseen millään tavalla.

        KITKA IS THE BEST!!!!

        Onko kukaan laskenut kuolleiden määrä mitkä ovat kuolleet nastojen särkeminen teiden vuoksi? Esim. urautumisen vuoksi


    • Psyk.Tri.

      Taidan avata pullon kuohujuomaa älykkyytesi kunniaksi.
      Että olet 120 ajanut. WAU, olen mykistynyt.

    • että sikäli

      Kylläpä noita älykkäitä benaripellejä on puitten syleilyssä nähty useitakin.

      • Kjell Pippelström

        Kyllä sullekin voisi syleilyä löytyä...


      • Pipsa Pimppaström
        Kjell Pippelström kirjoitti:

        Kyllä sullekin voisi syleilyä löytyä...

        Kihikihi....sinä se jaksat aina vaan naurattaa...keukeu....kihikihi.... Pippelström.....hihi....melkein kuin....pippeliiii....kihihi...


    • nastat on

      Eritäin hyvät paskahousunysvääjille. Ropina hillitsee niiden nopeuksia, etenkin motarilla.

    • Viis Ari

      Anus.

      • TurvaKoppelo

        Sinänsä ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity liikenteeseen millään tavalla.


    • Redneck Baboons

      Niin. Ei se oikean renkaan valinta vaadi edes viisautta, pelkkä äly riittäisi. Mutta kuinka monelta sitä uupuukaan?

    • diipadaii

      Erittäin hyvä otsikko, vaan teksti olikin sitten jotain aivan muuta.

      • nastoilla mennään

        Jo otsikosta alkaen pelkkää peetä, on siinä järki kaukana jos ja kun lepuuttajat autonsa alle talveksi laittaa/laitattaa.


      • diipadaii
        nastoilla mennään kirjoitti:

        Jo otsikosta alkaen pelkkää peetä, on siinä järki kaukana jos ja kun lepuuttajat autonsa alle talveksi laittaa/laitattaa.

        Tsot tsot, ala ala venkoomaan


    • *GoldenStar*

      Toivottavasti tämä oli vitsi? Oikeasti älyä omaava kuski ei aja kuin ääliö ja toisekseen oikeaa älyä omaava kuljettaja valitsee renkaat sen mukaan, minkälaisella tieosuudella ajaa. Olen sanonut tämän jo aiemmin eli Kitkarenkaat on hyvä valinta, kun ajetaan pääasiassa pääväyliä, joiden talvikunnossapito on hyvä. Nastarenkaat ovat hyvä valinta, kun ajo kohdistuu pääosin syrjäisille maaseututeille, joiden talvikunnossapito ei ole hyvä. Muistaa kannatta, ettei kitkarenkaan sivuttaispito ole paras mahdollinen ja siinä kitka häviää nastarenkaalle ominaisuuksiltaan.

    • Määä vaan

      Joooo aatolla minä olen vain ajellut joissa vanteilla nastarenkaat,kun täällä Takahikiällä tuo teittenkunnossapito on päin AUTTIV.

      • nastat pittää olla

        Joo näin se on, ei noilla kaljukkailla mittää tee kun tie on liukas, mäkiä ylös ja alas pittää mennä tiellä pysyen.
        Johan sen järkikin sanoo jotta nastat pittää olla.


      • pysy niisssä
        nastat pittää olla kirjoitti:

        Joo näin se on, ei noilla kaljukkailla mittää tee kun tie on liukas, mäkiä ylös ja alas pittää mennä tiellä pysyen.
        Johan sen järkikin sanoo jotta nastat pittää olla.

        Ja tenovaipoissasi. Aja piennarta, että pääsen kitkoilla ohi!


      • *GoldenStar*
        pysy niisssä kirjoitti:

        Ja tenovaipoissasi. Aja piennarta, että pääsen kitkoilla ohi!

        Katsotaan sitten kun on sentin paksuinen sileä jääkerros tienpinnalla ylämäessä, niin kummilla rengasmalleilla pääsee ylös.. Siinähän odottelet suola-autoa, jos vaikka tois suolaa, pääset niillä kaljukoillakin sen mäen ylös. Khih..


      • Redneck Baboons
        *GoldenStar* kirjoitti:

        Katsotaan sitten kun on sentin paksuinen sileä jääkerros tienpinnalla ylämäessä, niin kummilla rengasmalleilla pääsee ylös.. Siinähän odottelet suola-autoa, jos vaikka tois suolaa, pääset niillä kaljukoillakin sen mäen ylös. Khih..

        "Katsotaan sitten kun on sentin paksuinen sileä jääkerros tienpinnalla ylämäessä, niin kummilla rengasmalleilla pääsee ylös"

        Vastaus on: Todennäköisesti ei kummallakaan tai sitten molemmilla.

        Ei se nasta niin paljoa auta ketään. Tuo esittämäsi väite on sellainen jota nastarenkaan puolustajilta kuulee tosi usein. Kuinka usein kuvaamasi tilanne on tullut vastaan? Ja vielä siten että tiedät kitkarenkaalla ajaneen jääneen jumiin samassa kohdassa? Äläkä sitten yritä keksiä mitään juttuja. Siihen houkutus on nimittäin suuri.


      • ulös että huiskista
        Redneck Baboons kirjoitti:

        "Katsotaan sitten kun on sentin paksuinen sileä jääkerros tienpinnalla ylämäessä, niin kummilla rengasmalleilla pääsee ylös"

        Vastaus on: Todennäköisesti ei kummallakaan tai sitten molemmilla.

        Ei se nasta niin paljoa auta ketään. Tuo esittämäsi väite on sellainen jota nastarenkaan puolustajilta kuulee tosi usein. Kuinka usein kuvaamasi tilanne on tullut vastaan? Ja vielä siten että tiedät kitkarenkaalla ajaneen jääneen jumiin samassa kohdassa? Äläkä sitten yritä keksiä mitään juttuja. Siihen houkutus on nimittäin suuri.

        Nastoilla kyllä mennään mutta lepuuttajilla ei puhettakaan, noita tilanteita on nimittäin kymmenien vuosin varrella nähty eräitäkin kertoja, mutta eihä sellainen tilanne matkalla kirjaston koneelle tule varsinkin kun kävelee sinne kuten sinä, paras inttäjä.


      • *GoldenStar*
        Redneck Baboons kirjoitti:

        "Katsotaan sitten kun on sentin paksuinen sileä jääkerros tienpinnalla ylämäessä, niin kummilla rengasmalleilla pääsee ylös"

        Vastaus on: Todennäköisesti ei kummallakaan tai sitten molemmilla.

        Ei se nasta niin paljoa auta ketään. Tuo esittämäsi väite on sellainen jota nastarenkaan puolustajilta kuulee tosi usein. Kuinka usein kuvaamasi tilanne on tullut vastaan? Ja vielä siten että tiedät kitkarenkaalla ajaneen jääneen jumiin samassa kohdassa? Äläkä sitten yritä keksiä mitään juttuja. Siihen houkutus on nimittäin suuri.

        Käytäs nyt niitä aivojas, äläkä esitä ääliötä. Johan sinulle nauraa aasitkin.. Sehän nyt on selvä, etä maaseututeillä peilijäisiä tienpintoja löytyy kyllä. Fysiikan kertaus ei liene pahasta.


      • Redneck Baboons
        *GoldenStar* kirjoitti:

        Käytäs nyt niitä aivojas, äläkä esitä ääliötä. Johan sinulle nauraa aasitkin.. Sehän nyt on selvä, etä maaseututeillä peilijäisiä tienpintoja löytyy kyllä. Fysiikan kertaus ei liene pahasta.

        Käytä itse. Tuo ei todellakaan tarkoita sitä etteikö niistä samoista paikoista selviäisi myös kitkarenkain. Eli väitteeltäsi puuttuu pohja ja se on pelkkää itse keksittyä. Vai oliko niitä kokemuksia muka oikeasti? Ei taida olla.

        Ja ne fysiikan kertaukset voit suorittaa ihan itse myös. Kaikkihan ne asiat täällä luulevat tietävänsä newtonin lakeineen päivineen, se on totta. Itse en heihin tunne edes kuuluvani. Mutta käytännön kokemusta asioista on.


      • tolkkua inttämiseen
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Käytä itse. Tuo ei todellakaan tarkoita sitä etteikö niistä samoista paikoista selviäisi myös kitkarenkain. Eli väitteeltäsi puuttuu pohja ja se on pelkkää itse keksittyä. Vai oliko niitä kokemuksia muka oikeasti? Ei taida olla.

        Ja ne fysiikan kertaukset voit suorittaa ihan itse myös. Kaikkihan ne asiat täällä luulevat tietävänsä newtonin lakeineen päivineen, se on totta. Itse en heihin tunne edes kuuluvani. Mutta käytännön kokemusta asioista on.

        Sot sot poikanen, sinulla ei ole kokemusta kuin inttämisestä, kävisitpäs sitten kortin saatuasi jossain kihmuraisella maaseututiellä niin kuunnellaan sitten kokemuksen ääniä.


      • olen usein
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Käytä itse. Tuo ei todellakaan tarkoita sitä etteikö niistä samoista paikoista selviäisi myös kitkarenkain. Eli väitteeltäsi puuttuu pohja ja se on pelkkää itse keksittyä. Vai oliko niitä kokemuksia muka oikeasti? Ei taida olla.

        Ja ne fysiikan kertaukset voit suorittaa ihan itse myös. Kaikkihan ne asiat täällä luulevat tietävänsä newtonin lakeineen päivineen, se on totta. Itse en heihin tunne edes kuuluvani. Mutta käytännön kokemusta asioista on.

        KÄYNYT KITKOILA ETSIMÄSSÄ SITÄ LIUKASTA. EI LÖYDY. AINA PURRUT KITKA HYVIN. ON LUISTONESTO JA AJONVAKAUTUS.. MENEE KITKOILLA KUIN JUNA JOKA PAIKASA. Välillä motari näyttänyt liukkaalta ja kokasut jarruja. Aina purrut hyvin.

        Keroka joskus nastaruikuttajat liukas paikka, menen kokasee kitkoilla?


      • hopi hopi
        olen usein kirjoitti:

        KÄYNYT KITKOILA ETSIMÄSSÄ SITÄ LIUKASTA. EI LÖYDY. AINA PURRUT KITKA HYVIN. ON LUISTONESTO JA AJONVAKAUTUS.. MENEE KITKOILLA KUIN JUNA JOKA PAIKASA. Välillä motari näyttänyt liukkaalta ja kokasut jarruja. Aina purrut hyvin.

        Keroka joskus nastaruikuttajat liukas paikka, menen kokasee kitkoilla?

        Pistähän nyt tumput käteen ja kiirehdi kerhoon, siellä päiväsi menee rattoisammin kun iskäsi koneella. Ethän vielä ymmärrä näistä asioista mitään.


      • *GoldenStar*
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Käytä itse. Tuo ei todellakaan tarkoita sitä etteikö niistä samoista paikoista selviäisi myös kitkarenkain. Eli väitteeltäsi puuttuu pohja ja se on pelkkää itse keksittyä. Vai oliko niitä kokemuksia muka oikeasti? Ei taida olla.

        Ja ne fysiikan kertaukset voit suorittaa ihan itse myös. Kaikkihan ne asiat täällä luulevat tietävänsä newtonin lakeineen päivineen, se on totta. Itse en heihin tunne edes kuuluvani. Mutta käytännön kokemusta asioista on.

        Olen ajanut kitkoila niin talvet kuin kesätkin ja mitä talviajoon kirjoilla tulee, niin se jos mikä vaatii ennakoivaa ajamista. Kuten sanoin, niin ei maalaisteille ole asiaa kitkoilla varsinkaan suojasään aikana, jolloin ajoradasta voi katsella peilikuvaansa. Tuskin edes olet ajanut sellaisella luisteluradalla. Etenkin hiekkatieosuudet voivat olla talvisin erittäin liukkaita, ettei edes nastoillakaan meinaa pysyä tiellä. Kokemusta siis löytyy.


      • molempi parempi
        *GoldenStar* kirjoitti:

        Olen ajanut kitkoila niin talvet kuin kesätkin ja mitä talviajoon kirjoilla tulee, niin se jos mikä vaatii ennakoivaa ajamista. Kuten sanoin, niin ei maalaisteille ole asiaa kitkoilla varsinkaan suojasään aikana, jolloin ajoradasta voi katsella peilikuvaansa. Tuskin edes olet ajanut sellaisella luisteluradalla. Etenkin hiekkatieosuudet voivat olla talvisin erittäin liukkaita, ettei edes nastoillakaan meinaa pysyä tiellä. Kokemusta siis löytyy.

        Minä olen ajellut noin 10 talvea kitkoilla, eikä koskaan ole tullut vastaan niin luikasta jäätä, että olisi ollut liian vaikeaa. On ollut kiillotettuja maalaisteitä, ja kaupunkikaistoja. Nykyisessä autossani on taas nastat, mutta vain sen vuoksi, että ne tulivat kaupan mukana. Eivät nuokaan juuri rapise, vaikka ovatkin uudet ja täynnä nastoja. Toki osansa on myös hyvällä äänieristyksellä. EI kabiiniin erota dieselinkään raksutusta.


      • nastoilla jo
        hopi hopi kirjoitti:

        Pistähän nyt tumput käteen ja kiirehdi kerhoon, siellä päiväsi menee rattoisammin kun iskäsi koneella. Ethän vielä ymmärrä näistä asioista mitään.

        Kun roikuit vielä isukkisi kiveksissä. Nyt kitkoilla!


    • Normaali ihminen

      Sinulle aloittaja.

      Oletko Mensan jäsen kun olet älykäs?

      • Redneck Baboons

        No jos Mensan jäsenyys on mielestäsi asiassa ainoa mittari niin uskallanko enää lähteä liikenteeseen ollenkaan? Ei seillä tänäänkään montaa mensalaista vastaan oikeasti tule.


    • Kitka on todella hyvä vaihtoehto mutta vaatii kuljettajalta erityisosaamista.Pitää muistaa pitää maantienopeuksilla 50-100m välimatka edelläajavaan ja muutenkin pitää ennakoida tilanteet eri tavalla kuin normaaleilla talvirenkailla.Joten on oiva valinta kuskille joka malttaa ajaa liikennesääntöjen mukaan.

      • vajaalla mennään

        Hyvin sanottu reima. Nastat ovat hyvät vanhuksille, juuri kortin saaneille ja ajotaidoistaan epävarmoille. Muut pärjäävät kitkoilla.


      • reima on pelle

        Ajan kitkoilla lujempaa, kuin ennen nastoilla. Ropina ei hillitse. Motariakin 130.En koskaan ajaessa ajattele, että kitkat. Mitä pitäitäisi kitkoilla varoa? Hyvin pitävät.

        Vaippahousupelleille nasta ainoa vaihtoehto!


      • WooBer
        reima on pelle kirjoitti:

        Ajan kitkoilla lujempaa, kuin ennen nastoilla. Ropina ei hillitse. Motariakin 130.En koskaan ajaessa ajattele, että kitkat. Mitä pitäitäisi kitkoilla varoa? Hyvin pitävät.

        Vaippahousupelleille nasta ainoa vaihtoehto!

        Olet siis teiden mätäpaise, jolle ajo-oikeuden myöntäminen oli virhe.


      • ja jos perustelisi
        WooBer kirjoitti:

        Olet siis teiden mätäpaise, jolle ajo-oikeuden myöntäminen oli virhe.

        Paskahousu kitka kateellinen. Ropise rauhassa, äläkä ole kade sompamiehille, kitkamiehille. Vaihda vaippasi ajoon lähtiessä! Aja siellä pientareella..


    • Omnomnom

      Kitkat on ihan hyvää juu, mutta snickers vieläkin parempaa. Makuasiotahan nämä taitavat tosin olla pitkälti...

    • anyways

      Auton ajettavuus vaikuttaa kitka/nasta valintaan. Kansan kulkuneuvo corollalla ei kitkoilla oikein pärjää, avella jo menettelee.

      • Redneck Baboons

        Varmaan pitää osittain paikkansa tuo väite. Itse tosin väittäisin, että mikäli autossa on abs ja esp niin silloin kitkarenkaat ovat jo auton puolesta ihan ok. Merkillä ja mallilla ei ole niinkään väliä, mutta ajotavoilla on suurempi merkitys kun millään muulla.


      • näin kävi
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Varmaan pitää osittain paikkansa tuo väite. Itse tosin väittäisin, että mikäli autossa on abs ja esp niin silloin kitkarenkaat ovat jo auton puolesta ihan ok. Merkillä ja mallilla ei ole niinkään väliä, mutta ajotavoilla on suurempi merkitys kun millään muulla.

        Kitkoilla ajan kovempaa, kuin ennen nastoilla..
        Kun nastat kielletään? Osalle nynnyistä ne pitää silti määrätä pakollisiksi!


      • Redneck Baboons
        näin kävi kirjoitti:

        Kitkoilla ajan kovempaa, kuin ennen nastoilla..
        Kun nastat kielletään? Osalle nynnyistä ne pitää silti määrätä pakollisiksi!

        Itselleni ei aikoinaan käynyt noin kun nastoista luovuin. Ehkä minulla toimii itsesuojeluvaisto paremmin. Ei laskenut meteli tarkoita laskenutta nopeutta tietenkään. Ja totuushan on ettei jarrutustilanteessa jääpinnalla kitkarengas pidä yhtä hyvin kuin nasta. Vaikkei siitä nastasta hirveästi apua oikeati olekaan. Haitta on suurempi kuin hyöty.


      • kun ei löydy
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Itselleni ei aikoinaan käynyt noin kun nastoista luovuin. Ehkä minulla toimii itsesuojeluvaisto paremmin. Ei laskenut meteli tarkoita laskenutta nopeutta tietenkään. Ja totuushan on ettei jarrutustilanteessa jääpinnalla kitkarengas pidä yhtä hyvin kuin nasta. Vaikkei siitä nastasta hirveästi apua oikeati olekaan. Haitta on suurempi kuin hyöty.

        Jäistä kohtaa tiellä. missä kitka ei olisi pitänyt!


      • Redneck Baboons
        kun ei löydy kirjoitti:

        Jäistä kohtaa tiellä. missä kitka ei olisi pitänyt!

        No eipä ole minunkaan kohdalle vielä sellaista tilannetta osunut. Enkä ole kuullut että kenenkään muunkaan kohdalle olisi näin kitkoilla käynyt. Tuskin näin voi ollakaan koska niin moni on ajanut kitkoilla jo parikin kymmentä vuotta, jopa yli. Ja jos on, niin moni on ymmärtänyt, ettei edes nastarengas olisi tilanteesta pelastanut.


    • @jellaan

      Ei sovi yleistää. Tyhmyyttä ainoastaan lausua noin. Jos ohittamiset ei nastoilla onnistu, niin vaihda automerkkiä. Jos vielä ahdistaa, niin mene autokouluun. Mitäs siellä autokoulussa oikein opetettiinkaan talviajosta?

      • @jellaan

        "Nastat ovat tyhmille taviksille. Kitkoilla on kesäkeli ympäri vuoden. Olen ajanut 120 kaikilla keleillä ja tehnyt tiukkoja ohituksia. Ei onnistu nastoilla".

        Ei sovi yleistää. Tyhmyyttä ainoastaan lausua noin. Jos ohittamiset ei nastoilla onnistu, niin vaihda automerkkiä. Jos vielä ahdistaa, niin mene autokouluun. Mitäs siellä autokoulussa oikein opetettiinkaan talviajosta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. J-mies mustassa

      Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4693
    2. Mikä sinussa on

      Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

      No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      3220
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

      Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

      Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

      Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2548
    7. Haluaisin niin paljon että

      Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

      Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      247
      1997
    9. Mistä olet eniten

      Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

      Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36
      1865
    Aihe