kysymyksiä

lololololol

Eli oon ratsastanu 4 vuotta ja tippunu n. 10 kertaa. Onko se vähän sillä tasapaino ei oo mitään maailman parasta... Toinen kyssäri: Eli ratssstan yleen sä semmosella issikalla jolla on tapana pukittaa jos nostaa laukkaa ja se hyppii pois uralta. Mutta se ei hypi niin paljon enään koska pidän ulko-ohjaa vähän kireämmällä. Eli miten sen pukittamisen saisi loppumaan? Kolmas . Eli oon 157 pitkä ja oon 11w & painan 45 kg. Mikä on mulle sopivan kokonen hevonen. Ja ratsastan välillä shettiksillä mut kylä ne vaa jaksaa.....

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Ei tippumiseen ole mitään "vaadittua" määrää. Tippuminen riippuu niin monesta asiasta: millaisilla hevosilla ratsastaa, missä tilanteissa/mitä hevoselta vaatii, millainen opetus jne...

      Tippuminen on aina virhe, ei siis kannata mitenkään "tavoitella" tippumista. Toki tippumisia sattuu eikä siinä mitään pahaa ole, mutta ei myöskään mitään hyvää.


      Pukittaminen viittaa usein kipuun, etenkin jos se toistuu aina nimenomaan tietyssä tilanteessa. Onko hevosen satula sopiva ja selkä kunnossa?

    • mörrinkäinen

      Jos hevosella olisi kipuja, se todennäköisesti temppuilisi muutenkin kuin vain laukannostojen yhteydessä. Pukittelu voi aivan yhtä hyvin johtua liiasta innokkuudesta, mikä tosin on kieltämättä harvinaisempaa ratsastuskouluhevosilla. Näkemättä on kuitenkin vaikea sanoa mitään varmaa, kun ei näe hevosen kehonkieltä. Ilmettä, korvien asentoa tai tapaa jolla se pukittaa. Eikö opettajasi puutu siihen mitenkään?

      Yleensä hevonen painaa päänsä alas ennen kuin pukittaa, joten jos sen estää, hevosen ei ole yhtä helppo alkaa hyppiä. Nykäise toisesta ohjasta suoraan ylöspäin, sen verran lujasti että heppa nostaa päänsä takaisin normaalikorkeu-delle, ja jatka sitten normaalisti ratsastusta.

    • _jjammu_

      1. Minulle sanottiin kun alotin ratsastuksen että kun on 100 kertaa pudonnu ni sitte on hyvä ratsastaja. Itte oon pudonnu parikymmentä kertaa kaheksan vuoden sisällä että ole huoletta. Sullahan on enää 90 kertaa jäljellä :D
      2. Pukitteluunhan on monia syitä, mun tallilla on yksi yli-innokas shettis ja sillä autto ku piti just ulko-ohjaa sillee "kireemmällä" ja pyys ponia nostaa kaulaa ylemmäs ettei menny pää polvissa.
      3. Itse olen ihan samaa kokoluokkaa ja shettiksillä oon ratsastanu puoli vuotta sitten. Sanoisin että sulle hyvän kokonen heppa ois just se n. 150 cm korkee elikkä joko pieni hevonen tai iso poni. Semmosen koen ittelleniki hyvänkokosena. Periaatteessa "sopivan kokoisen" hevosen löytää niin että omat jalat ovat suunnilleen mahan korkeudella eikä yli, mutta kyllä tietty näin lyhyet ja kevyet voi ratsastaa melkeempä minkäkokosilla hepoilla vaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe