Miksi nainen aina mielletään pihtariksi?

pulverimarenki

Niin miksi? Miksi oletetaan, että suhteessa aina se nainen on pihtaava osapuoli? Meillä se menee ainakin täysin toisinpäin. Olen naispuolinen ja haluan todellakin useammin seksiä, kuin mieheni. Olemme olleet parisuhteessa pian 3 vuotta. Alusta asti mieheni on ollut jotenkin juro ja ujomman puoleinen. Tiedän, ettei hän petä minua, siitä ei ole kyse. Hän ei edellisissä suhteissaan ole tottunut saamaan hellyyttä saatikka seksiä. Itse taas en todellakaan ole tottunut näin vähään seksiin tai hellyyteen. Voisin jopa aatella, että hänen miehisiä avujaan on jopa loukattu joskus, olen saanut sen käsityksen hänen puheistaan. Joskus teemme sitä kerran kuukaudessa, joskus menee jopa kauemmin ja joskus toisaalta taas vähän useammin. Kun ehdotan miehelleni petipuuhia, vihjaan tai suoraan jopa kysyn, koska yleensä olen jo tietoinen vastauksesta, hän saattaa vastata "ei nyt, kello on paljon" tai jotain muuta todella terävää. Tuntuu että sinkku aikanakin sain enemmän seksiä, kuin nyt vakituisessa parisuhteessa. Olen masentunut, eikö mieheni ymmärrä, että jatkuva torjuminen satuttaa minua? Ehkä olemme vain niin erilaisia ja tottunut erilaisiin parisuhteisiin. Mutta olen toden totta vain välillä NIIN loppu. Mietin, mikä minussa on vikana? Miten voisin lähestyä miestäni? Puhuminen on välillä niin turhaa, ihan kuin puhuisi seinille. En ikinä ole pettänyt miestäni!

25

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7 + 9

      "Miksi oletetaan, että suhteessa aina se nainen on pihtaava osapuoli? Meillä se menee ainakin täysin toisinpäin."

      Siksi, että 80%:ssa tapauksista ongelma on perinteinen ja te kuulutte siihen 20%:iin.

      Miehessäsi ei ole mitään vikaa, ei sinussakaan, mutta ette varmaan sitten sovi toisillenne. Turha vajota syyttelyyn ja turha odottaa jotain ihmeparannusta.

      • mahti.zonni

        Minä panen akkaa paljaalla vaikka berceeseen, sillä minä en pihtaa


    • Luottamus on tärkeä

      Ja minä en ymmärrä pihtaamista lainkaan, onko edes pihtaamista.
      Jotakin on ihmisessä vialla jos pihtaa, sillä normaali ja terve ihminen ei pihtaa.

      Tietenkin kumppanin pitää katso itse peiliin, aiheuttaako sen pihtaamisen ihan itse. Puolisoa pitää kunnioittaa ihmisenä, häntä pitää kuunnella, auttaa. Jatkuva toisen alistaminen, moittiminen kyllä syö toisen itsetunnon ja se siinä ei paljon haluja ole enää mihinkään. Eli se syy lienee aika monesti tässä syyttelijässä, joka moittii toista pihtaamisesta.

      Omalla kohdalla elämä tälläkin saralla on ollut kunnossa, on ollut erimielisyyttä, mutta avoimella keskustelulla hoitunut aina. On eletty hyvinkin vaikeita aikoja, meillä on kuitenkin säilynyt luottamus toisiimme näinäkin aikoina, emme ole lähteneet syyttelyn tielle.

      Jossakin vaiheessa oli hyvinkin lähellä lähteä salailun tielle, kun tiesin puolisoni raivostuvan tietyistä asioista, mutta joku herätti ja kerroin hänelle aivan totuuden mukaan asiat ja päätin, että meillä ei valahdella tai jätetä kertomatta tärkeitä asioita, olivatpa ne millaisia tahansa.

      Eipä ole pihdattu, enkä usko koko pihtaamiseen.
      Lääke on yksinkertainen, arvosta kumppaniasi, keskustele ja enne muuta kuuntele, varmasti ei ole pihtaamista kun luottamus pelaa.

      • eiOleMonimtkaista

        Ihmisiä kiinnostaa seksi asteikolla 0 - 10, ei ole olemassa pihtaamista, toista kiinnostaa vaan enemmän, kuin toista. Ei tähän ole lääkettä, eikä tarvitsekaan, menkää kimppaan samalla tasolla olevien kanssa, tai lopeta valittamien.
        Se jos toiselta alkaa vaatimaan sellaista, mikä ei ole luontaista, lopettaa suhteen.


    • naitattinen

      Minulla sama tilanne naiseni kanssa. Emme vaan enää sovi seksuaalisesti toisillemme. Minä haluan todella paljon useammin ja monipuolisempaa seksiä kuin naiseni. Minusta tämä tuntuu jonkinsortin petokselta ja suhteen laiminlyönniltäkin kun torjutaan puoliso tostavaan.. Tiedän todella miltä sinusta tuntuu. Miksi me sitten jatketaan? Sitä ei oikein muuten osaa perustella kuin että vielä kuitenkin rakastaa ja haluaa toista ja "odottaa" että se toinenkin heräisi eloon myös seksuaalisesti. Kuitenki meillä oli hyvä seksielämä noin 7 vuotta mutta nyt kaksi vuotta on ollut minulle raskaita. En tulle olevani haluttu. Meillä on kaksi lasta, joten ei tästä ihan noin vaan voi lähteäkkään. Itsetyydytys on minulle arkipäivää, en halua omasta seksuaalisuudesta luopuakkaan. Entä sinä, kärvisteletkö vaan vai? En usko että jos miehesi ei alunperinkään ollut seksistä niin kiinnostunut niin ei hän siitä enää "herääkkään"! Minulla on tavallaan eri tilanne kun oltiin naiseni kanssa samoilla linjoilla seksin kanssa. Tämä tuntuu varmaan vielä pahemmalta kun puoliso on muuttunut vähemmän halukkaaksi.. Minkä ikäsiä ootte, me noin 30v.

      • Nyt 50 v

        "Minusta tämä tuntuu jonkinsortin petokselta"

        Haluton puoliso ei ole petturi. Ihminen ei päätä haluistaan.

        "kaksi vuotta on ollut minulle raskaita"

        Olette näköjään samassa tilanteessa kuin me olimme 15 vuotta sitten. Voin kokemuksesta sanoa, että rankkoja vuosia on edessä mutta lopulta unohdat mitä seksi on koskaan edes ollutkaan ja asia lakkaa kiusaamasta joka hetki. Yhtäkkiä kiinnostusta liikenee muuhunkin elämään.


    • 14++++6

      Suhteessanne ei siis "kysyntä ja tarjonta" kohtaa... Ilmeisesti seksiä ei alun alkaenkaan ole ollut kovin usein..?

      Vajaa kolme vuotta parisuhdetta takana ja olet kypsä vähään seksiin - miksi ylipäätään olet yhdessä tämän miehen kanssa? Sinä haluat enemmän, hän paljon vähemmän - ja vähemmän haluavahan se sitten määrittää "oikean" seksin määrän parisuhteessa. Oletko tullut ajatelleeksi, ettei tilanne ole kenekään "vika" - ei miehesikään? Hänellä ei ole kovin korkea libido, hän ei ole kaiketi koskaan ollut kovin seksuaalinen ihminen? Sinä vastaavasti olet eri maata. Ei miehesi ole sellainen kuin on vain sinua loukatakseen! Vastaavasti on miehiä, jotka ovat valmiita peiton heilutukseen about jatkuvasti - no, heidäthän moni matalan libidon omaava nainen tuomitsee heti ties minkälaiseksi "seksiriippuvaiseksi", vaikka siinäkin on kyse henkilökohtaisesta ominaisuudesta.

      Miksi ihmeessä ihmiset alkavat parisuhteeseen sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa ei mieltymykset kohtaa? Ajatellaan, että jos tämä tästä, kun toinen on muuten "hyvä nainen" tai "kunnollinen mies", mutta hyvänen aika: jos kipinä seksiin jo alun alkaen on olematon, miten se siitä voisi suhteen arkistumisen myötä parantua?

      • huugon

        Minäkin olen se, joka haluaa rakastella useimmin kuin mieheni.
        Joskus montakin kertaa viikossa, jopa päivässä. Miehelle riittää 2- 4 viikon välein.
        Pitäskö minunkin sanoa, että mies vaihtoon;)
        Niihän täälläkin miehet hokee "nainen vaihtoon, kun ei tee niinkuin mies haluaa."
        Huumoria kehiin.
        Mieheni pidän, vaikka hän ei halua minua usein.
        Niin kaikkihan on suhteellista sana usein. Toisille enemmän toisille vähemmän.
        Nyt sanotte: Hän ei oo kiinnostunu susta. Olet ruma tai lihava. No, ihan miten vaan haluatte sanoo. Säälistäkö panee harvakseltaan. No jaa a sitähän se sit varmasti onkin :D


    • kylläsyö

      Katselin tänään kalenterista että seksiä on viimeksi ollut 5vk sitten. Olemme olleet nyt 6kk yhdessä. Alussa sitä oli kuusikin kertaa päivässä. Sitten 3 ja sitten kaksi. Viikon verran ehkä yksi kerta viikossa ja nyt viimeisen 3kk aikana 5 kertaa koko aikana. Miestä ei kiinnosta. Ottaa vieläpä unilääkettä että ei varmasti pysty suoriutumaan. Meillä on sitten seksielämä sitä että halitaan ja vaihdetaan muutama pusu. Mies kyllä runkkaa päivittäin. Joskus montakin kertaa. Minä en vain kiinnosta. On sitä täälläkin huijattu olo. Joka ikinen päivä puunata itsensä isku kuntoon ja sit ei mitään. Kyljen kääntö ja hyvää yötä rakas. Siinä se.

      • Enpihtaa

        Ei ihme että että et saa kun 6 kertaa päivässä, ei kukaan mies jaksa kauna sellasta ja siihen kyllästyy. Suhde ei ole pelkkää seksiä.


      • kylläsyö

        Itse hän alussa vonkasi. Herätti keskellä yötäkin et nyt haluttaa. Mistä ihmeestä sä päättelit että mä olen jotenkin vaatinut seksiä. Kyllä mulle 1-2 kertaa viikossa riittää ihan hyvin kun kuitenkin kun sitä harrastetaan niin vierähtää kevyesti tunti puoltoista. Ihan kuin se seksi olisi miehelle jotain ihan hirveää pakkopullaa.Ei ole. Ei se sitä väkisin harrasta kanssani.


      • oikeestiheh

        Laittaako joku KALENTERIIN MUISTIIN, milloin on viimeksi hässinyt?! :''''D

        Woah... fanaattista touhua.


    • Enpihtaa

      En minä oleta mitään. Näkee sen sitten kun seurustelee että kuinka useinnainen haluaa. Minusta 3 kertaa viikko on riittävä ja naiseni on sanonut että haluaisi useammin. Joskus kyll pantiin joka päivä mutta tasainen 3 kertaa viikko on sovittu juttu, siitä tietää että saa eikä tarvitse kuukausia olla ilman.

    • Kakkossmiess

      Ensinnäkin, hoida se masennus pois.

      Toiseksi, niinkuin joku kirjoittaja tuossa sanoikin, syy seksittömyyteen löytyy lähes aina jostain muualta kuin sängystä, eli puolisoiden keskinäisistä suhteista, töistä/työttömyydestä, jne.

    • blääh

      En edes tajua, millainen ihminen muka EI pysty elämään ilman seksiä??? Siis MIKÄ siinä niin kiehtoo, että siitä tehdään parisuhteissa perustavanlaatuinen ongelma, jos sitä ei muka tehdä usein/lainkaan? Menepä jättämään toinen siksi, ettei se HALANNUT tarpeeksi usein, niin sinua pidetään pikkumaisena ääliönä. Mutta jätäpä toinen siksi, ettei se nainut tarpeeksi usein, niin oletkin tosi sankari, kun sellaisesta hankkiuduit eroon. Siis mitäh?

      Ihmiset pitää eri asioita tärkeinä. Siitähän aloituksessa kai kyse.

      • nakutinakuti

        Olemme erilaisia, kyllä.
        Jotkut, kuten minä, saavat siitä seksistä täydellistä nautintoa ja hyvän olon jälkikäteen. Se rentouttaa, poistaa stressiä ja jopa kroonisia kipuja (toimii omalla kohdallani!). Samalla lähentää paria. Täydellisempää rakkaudenosoitusta ei meikäläisille olekaan kuin petitouhut yhdessä rakkaan kanssa. :) Se ihana raukeus toisen kainalossa.. joskus pikaiset ja pirtsakka mieli! Jos näin tuntee, niin ei ihme kun kärtyttää ja ahdistaa olla ilman seksiä.
        Seksistä pitävät ihmiset yleensä saavat siitä myös lisäenergiaa arkeen ja elämään muutoinkin. Ilman on ankeaa olla.
        Ymmärrän toki etteivät kaikki koe seksiä noin. Silloin parempi etsiä samanlainen kumppani ettei tule kenellekään turhaa pahaa mieltä.


      • jfhjj

        Niinpä. Seksi on se mikä yhdistää ja tekee parisuhteesta parisuhteen. Ilman seksiä se on ystävyyssuhde. Minusta tulee stressaantunut ja masentunut jos en saa tarpeeksi seksiä. Voin ihan fyysisesti ja henkisesti huonosti ilman seksiä. Ymmärrän, että on ihmisiä jotka siitä ei välitä esimerkiksi siitä syystä että se sattuu tai ei ole koskaan saanut orgasmia. Minä kuitenkin saan normaalisti sen 5-20 orgasmia. Seksin pituudesta riippuen ja se on ihana tapa antaa hellyyttä ja läheisyyttä.


      • fkliduhguy
        jfhjj kirjoitti:

        Niinpä. Seksi on se mikä yhdistää ja tekee parisuhteesta parisuhteen. Ilman seksiä se on ystävyyssuhde. Minusta tulee stressaantunut ja masentunut jos en saa tarpeeksi seksiä. Voin ihan fyysisesti ja henkisesti huonosti ilman seksiä. Ymmärrän, että on ihmisiä jotka siitä ei välitä esimerkiksi siitä syystä että se sattuu tai ei ole koskaan saanut orgasmia. Minä kuitenkin saan normaalisti sen 5-20 orgasmia. Seksin pituudesta riippuen ja se on ihana tapa antaa hellyyttä ja läheisyyttä.

        Jaa, onko panosuhdekin sitten oikeasti parisuhde, koska siinähän on seksiä (pelkästään)? Aika outo logiikka.

        Jotkut ihmiset, kuten aseksuaalit, mieltävät suhteen suhteeksi ihan ilman seksiäkin. Jotkut toiset taas ei muuten vain välitä seksistä. Ei se väärin ole.

        Ps. itselle ei ainakaan tulis mieleenkään _kaverin_ kanssa eli _ystävyyssuhteessa_ pussailla, halailla, nukkua vierekkäin ja lähekkäin, puhua henkilökohtaisimmista asioista ikinä tai mitä näitä nyt on, mitkä parisuhteen rakentaa ainakin minun elämässäni. Vaikka siis jfhjj:n logiikalla "ilman seksiä ei ole parisuhdettakaan". Eli suhteeni on näemmä muuttunut vuosien varrella "pelkäksi ystävyyssuhteeksi" ahaa, mielenkiintoinen tieto. Taidanpa sitten lähteä pettämään häntä, koska tämähän on vain ystävyyssuhde.


    • Nakutinakuti

      Kerroit ettei miehelläsi ole omien puheidensa mukaan aiemmissa suhteissa ollut ns.vipinää seksin suhteen. Se voi vaikuttaa kovastikin nykytilanteeseen. Miehen seksuaalisuus on voinut kärsiä todellakin kolauksen ja hän on tottunut seksittömyyteen. Osa miehistäkin omaa alhaisen libidon ja sille ei juuri mahda mitään. Mutta monesti myös on näitä "traumoja", jotka ovat syyllisiä vähäiseen seksiin. :(
      Minun miehelläni oli ollut pitkä parisuhde ennen nykyistä avioliittoamme. Siinä oli exä onnistunut lannistamaan toisen vähättelyillään ja "se" oli kuulemma hyödyttömän pieni vehje! Nojust.. vuosi meni minulla vakuutella ettei "sen koossa" ollut yhtään mitään vikaa, päinvastoin mies on keskivertoa kookkaampi tapaus todellisuudessa. En sitten tiedä millaisia mahtimeloja jotkut tarvitsee mutta yli 15cm on mielestäni oikein toimiva kapine. ;)
      Aina ne sanat eivät vaan toimi, jos toinen on vaitelias aiheesta keskustelemaan. Siinä tarvitsee silloin tekoja.
      Ensin muistutat itseäsi ettei juuri Sinussa ole mitään vikaa! Aloita hellyydellä. Toki se puutteessa ollessa on vaikeeta, tiedän mutta ehkä kärsivällisyys myös kohdallasi lopulta palkitaan. Lopussa se "kiitos seisoo" :D Naisena osannet tsempata miehesi seksuaalista egoa. Joskus pikaseksiin houkuttelu on paikallaan. Pääasia, että saat miehesi tuntemaan mielihyvää seksistä välillänne ja ymmärtämään hänen kokonsa olevan oikein riittävä. Voit vaikka hiukan liioitellakin.. hih.
      Toivottavasti teilläkin olisi vain kyse siitä, että mies on aiemmissa suhteissaan menettänyt "miehisyytensä". Sen voi palauttaa :)

    • viisyhdeksän

      Jos minulla olisi mies, joka "koko ajan" painostaisi seksiin, jättäisin sellaisen miehen saman tien, tuntematta yhtään huonoa omatuntoa siitä, etten suostunut hänen kanssaan sänkyyn "tarpeeksi usein" tjsp. Tämä siksi, että kyllä sillä haluamattomallakin osapuolella on ihan täysi oikeus olla haluamatta. Jos ei seksi kiinnosta, se ei ole mikään vika tai syy olla vihattuna. Aina jaksetaan valittaa siitä, että "epäreilua pitää toista puutteessa! Oot hirvee ämmä (tai äijä) ellet anna toiselle!!" mutta mitä ihmettä, miksi se haluaja olisi automaattisesti se, joka kärsii vääryyttä kun ei saa? Kyllä se haluamatonkin kärsii vääryyttä, jos siltä koko ajan vaaditaan jotain, mitä se ei halua.

      Seksi ei ole parisuhteen perusta, eikä automaticly KUULU suhteeseen. Monet suhteet toimivat, vaikka niissä on jo hiivuttu seksin osalla täysin.

      Aloittajan kannalta tietty ikävä tilanne, kun hän haluaisi hässiä sydämensä kyllyydestä. Epäreilua häntä kohtaan, ettei hän voi toteuttaa itseään, mutta epäreilua myös sitä miestä kohtaan, ettei hän taas voi olla rauhassa hässimättä, kun ei miellytä.

      Parasta ehkäpä etsiä suhde, jossa halut kohtaavat?

      • NäinMeillä

        "Seksi ei ole parisuhteen perusta, eikä automaticly KUULU suhteeseen. Monet suhteet toimivat, vaikka niissä on jo hiivuttu seksin osalla täysin."

        Seksi kuuluu niihin parisuhteisiin joissa sitä edes jompi kumpi haluaa. Jos kumpikaan ei sitä haluat tai kaipaa niin asia on toki ihan ok. Mutta jos ihmisen pitää olla parisuhteessa jossa hän ei saa tyydytystä seksuaalisille haluilleen edes kohtuullisessa määrin, ei taatusti voi hyvin suhteessaan.
        Tämä ei tietysti ole sama asi kuin että seksi olisi parisuhteen perusta. Minusta se perusta on se, että ihmiset voivat olla suhteessa sellaisia kuin ovat ja silti tulla rakastetuiksi. Mutta jos ei voi tai saa haluta seksiä suhteessa, tämä riistää sen oikeuden olla oma itsensä.


      • marsupoitsu
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Seksi ei ole parisuhteen perusta, eikä automaticly KUULU suhteeseen. Monet suhteet toimivat, vaikka niissä on jo hiivuttu seksin osalla täysin."

        Seksi kuuluu niihin parisuhteisiin joissa sitä edes jompi kumpi haluaa. Jos kumpikaan ei sitä haluat tai kaipaa niin asia on toki ihan ok. Mutta jos ihmisen pitää olla parisuhteessa jossa hän ei saa tyydytystä seksuaalisille haluilleen edes kohtuullisessa määrin, ei taatusti voi hyvin suhteessaan.
        Tämä ei tietysti ole sama asi kuin että seksi olisi parisuhteen perusta. Minusta se perusta on se, että ihmiset voivat olla suhteessa sellaisia kuin ovat ja silti tulla rakastetuiksi. Mutta jos ei voi tai saa haluta seksiä suhteessa, tämä riistää sen oikeuden olla oma itsensä.

        Joo. Mutta jos se toinen osapuoli EI halua seksiä, ei seksiä haluavan kanssa seurustelu silloin tyydytä hänenkään (sen haluamattoman) tarpeita, eikä hänkään siis voi hyvin suhteessa, koska tuntee, että hänet pakotetaan tekemään asiaa, jota hän ei syystä tai toisesta halua tehdä. Jos ei saa olla haluamatta (kun ei vaan halua tai jopa inhoaa seksiä?) niin kyllä silloin tältä haluamattomaltakin ihmiseltä riistetään hänen oikeutensa olla oma itsensä.

        Nämä asiat olisi hyvä puhua läpi jo ennen kuin ryhtyy siihen parisuhteeseen. Ei seksi ole asia, jonka vaatiminen olisi enemmän oikein kuin vaatia sen poistamista elämästään.


    • 9890

      Aika usein ihmiset luulevat, että toista kiinnostaa seksi vähemmän. Monesti vikaa vain on suhteessa. Haluja voi olla, mutta suhde ei toimi. Pelkkä seksin mankuminen ei auta. Ehkä ette vain osaa kommunikoida oikein.

    • mika39

      Menot ja jutut pitää suunnitella siten että jää aikaa seksille. Seksi kuitenkin aika tärkeä asia suhteessa. Työn ei pidä olla este seksin harrastamiselle. Kumppani pitää ottaa huomioon, huono kuntokin vaikuttaa että ei jaksa joten sitten pitää alkaa salilla käymään jos ei jaksa panna. Ei meillä vaan ole pihtareita talossa.

    • potenssi

      Nainen pihtaa, mies ei pysty. Noinhan se on todellisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5749
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      495
      3636
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      169
      3453
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2674
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2459
    6. 275
      2100
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1543
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1190
    Aihe