Olen harrastanut sitä n. 50 vuotta. Olen kai maailmassa noin miljoonan parhaan pelaajan joukossa joka on mielestäni hieno saavutus. Tietysti asiaa tuntematon ei sitä osaa arvostaa. Maailman suurimmalla sivustolla on kuitenkin 10 700 000 jäsentä ja kotipelaajat päälle.
En tästä enää kehity mutta tasoni olen onnistunut säilyttämään.
Olen tuota peliä aina ihmetellyt. Näennäisesti tosi yksinkertaista mutta...
Vanha kunnon riisinjyvälaskenta jo tuottaa uskomattomia tuloksia. Yksi jyvä ekalle ruudulle, kaksi toiselle, 4 kolmannelle, 8 neljännelle etc...
Lopputulos ties mitä teratavuja mihin ei maalaisjärkeni ylety.
Erilaisia asemavaihtoehtoja on viisaampien mukaan enemmän kuin maailmankaikkeudessa on atomeja.
Nyt katson livenä MM- peliä Sotsista. Vastakkain MM Magnus Carlsen VS Visvanathan Anand ex- MM. Yksinkertaistettua peliä tänään mutta aivan sikavaikeaa kun asemia analysoi. Niin tekee koko shakkimaailma nyt juuri ja ovat pyllyt kylminä.
Shakin syntyhistoriasta ei ole mitään varmaa tietoa, ainoastaan arveluja. Se on varmaa ettei se ole sattumalta syntynyttä jonkun talonpojan päästä...
Onko tämä peli ihmisten keksimä vai jostain ymmärryksemme tuolta puolen?
Shakki.
28x...
0
116
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1062679Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww1132004- 691596
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje281294Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi251139- 851044
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe531042- 961034
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta1271032Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta363970