Hei!
Olisiko kenelläkään hyvää ohjetta kermaiselle härkäruukulle tai vastaavalle? Sellainen uunissa haudutettu systeemi olisi kiva! Googlasin äsken ja sain vain ravintolan ruokalistoja.. Myös naudanlihasta tehdyt reseptit kelpaavat! :)
Kiitoksia paljon!
Härkäruukku
1
5700
Vastaukset
- Erämies
Suikalepata
400 g naudanpaistisuikaleita
1 rasia tuoreita herkkusieniä (tai muita sieniä)
1 sipuli pikottuna
2 rkl vehnäjauhoja
2 dl lihalientä
2 dl kermaa
soijaa (suolaa)
pippuria (musta, valko tai viher)
hillosipuleita
persiljaa
Ohje:
Kuullota ensin sienet pannulla. Senjälkeen ruskistetaan liha pannussa. Lisää lihaa pienissä erissä pannulle, ettei pannu jäähdy liikaa. Kun liha on ruskistunut lisätään sekaan hienoksi silputtu sipuli. Kun sipuli on kuullottunut lisätään pippuria ja sienet.
Seuraavaksi sirotellaan vehnäjauhot päälle ja jatketaan hämmentämistä kunnes jauho on saanut hieman väriä. Siiretään pannulta ainekset uunipataan/rukkuun. Lisätään nesteet pataan. Soijalla säädetään suola. Annetaan padan/ruukun hautua uunissa 150 asteessa 1/2 - 1 tunti, kunnes liha on mureaa. Maistelemalla selviää.
Loppuvaiheessa pataan voi lisätä n. 10 hillosipulia. Ja ennen tarjoamista sirotellaan persilja padan päälle. Saman ruoan voi valmistaa myös hirven tai poronlihasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314004- 422699
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412687Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302413
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3132239- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481622- 1411497