Pitäisi leipoa miehelle synttärikakku, mutta kyllästyttää se ainainen hillo-banaani-kermavaahto-hässäkkä. Kinuski taas on päivänsankarin makuun liian makeaa. Olisiko kellään hyviä täytevinkkejä? Ajattelin leipoa vaalean kakkupohjan, sillä toivomuksena oli oikein "perinteinen" kermakakku. Jossain oli muistaakseni joku ohje, johon tuli kakun väliin omenasosetta ja -raastetta vaniljakiisselin kera. Onko kukaan tehnyt tällaista - toimiiko vai onko pliisun makuista?
Kermakakun täytteitä?
8
2362
Vastaukset
- mamma
Hei!
Minä olen käyttänyt täytekakkujen välissä marja- tai hedelmäpilttiä samoin säilötyt hedelmät omassa mehussaan ovat hyviä. Ei tule liian makeaa. Oma mielikuvitus siinä on rajana. Joskus olen sekoittanut säilykeananasta ja appelsiinimarmedadia, raikasta!- chianti
Mietin myös juuri noita lasten Piltti-soseita... Mutta eivätkös ne ole aika mauttomia? Noin niin kuin aikuisten suuhun? Tuo ananas-appelsiinimarmeladi kuullosti hyvältä! Vaniljakiisseli varmaan sopisi niiden kanssa.
- mamma
chianti kirjoitti:
Mietin myös juuri noita lasten Piltti-soseita... Mutta eivätkös ne ole aika mauttomia? Noin niin kuin aikuisten suuhun? Tuo ananas-appelsiinimarmeladi kuullosti hyvältä! Vaniljakiisseli varmaan sopisi niiden kanssa.
Hei!
meidän perheen suihin ne passaa. Samaten voi esimerkiksi laittaa mansikkahilloon lisäksi pakastemansikoita tai sitten mansikkapilttiä tai tehdä ihan oman sekoituksen. Semperillä oli ainakin ennen mansikkasosetta vauvoille.
Meillä ei voi käyttää maitotuott - mamma
mamma kirjoitti:
Hei!
meidän perheen suihin ne passaa. Samaten voi esimerkiksi laittaa mansikkahilloon lisäksi pakastemansikoita tai sitten mansikkapilttiä tai tehdä ihan oman sekoituksen. Semperillä oli ainakin ennen mansikkasosetta vauvoille.
Meillä ei voi käyttää maitotuotthitsin rakennekynnet.... painaa mistä sattuu...
meillä ei siis voi käyttää maitotuotteita, joten on tullut veivattua erilaisia marja- ja hedelmäsotkuja.
Kaupan valmis hedelmäsalaatti soseena on hyvää.
Ananasta laitan sen marmeladin sekaan murskana.
- Enni
täytekakun jonka kuorrutteeksi pistin suklaata, reunoille kermavaahtoa ja väliin vadelmarahkaa.
kostutin maidolla ja kakkua meni 2 suuhun heti puolet. tykättiin. Kokeilepa vaihteen vuoksi tätä meidän perheen suosikkia, itse en pidä normaali kermakakusta ollenkaan:
Pohja:
125g margariinia
3 keltuaista
1dl sokeria
1.5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
1dl maitoa
Kuorrutus:
3 valkuaista
1.5dl sokeria
mantelilastuja
Täyte:
2dl kermaa
pikku purkki rahkaa
2tl vaniliinisokeria
0.5dl sokeria
vadelmia
Vaahdota sokeri ja kerma, lisää keltuaiset yksitellen hyvin vatkaten.Sekoita keskenään vehnäjauho ja leivinjauhe ja lisää ne taikinaan vuorotellen maidon kanssa hyvin sekoittaen. Levitä pellille leivinpaperin päälle.
Vaahdota valkuaiset ja lisää vaahtoutumisen edetessä pikkuhiljaa sokeri joukkoon. Vatkaa kunnes marenki on kiinteää ja kiiltävää(ei putoa astiasta ylösalaisin käännettäessä).Levitä marenki pohjan päälle, ripottele mantelilastuja päälle ja paista uunissa 175´C n.20-30 min, tai kunnes marenki on kauniin ruskeaa, eivätkä mantelit kuitenkaan palaneita.
Jäähdytä pohja.Puolita pellinkokoinen pohja esim. pizzaleikkurilla ja irrota toinen puoli paperista irti paistinlastalla. Vaahdota kerma, lisää sokerit ja rahka, maista vielä sokerisuus oman maun mukaan.Levitä täyte irrottamattoman puolikkaan päälle ja kermaseoksen päälle vielä vadelmia. Nosta irrotettu puolikas täytteen päälle. Laita päälle halutessasi muutamia vadelmia.
Kannattaa muuten tehdä kakku jo edellisenä päivänä,jotta kerkiää kostumaan ja makustumaan!- chianti
Niin, mieheni toiveena oli _nimenomaan_ kermakakku. Ja oikein perinteinen sellainen. Yritin itse ehdottaa esim. sacherkakkua erilaisine variaatioineen, mutta minkäs teet, päivänsankari saa kuitenkin päättää! Kiitos kuitenkin ohjeesta! :)
- titta.o
Älä laita omenaraastetta, se tummuu vaikka laittasi sitruunaakin, eikä ole oikein vatsaystävällistäkään...
Jos sulla sattuisi olemaan itse tehtyä omesosetta, jota ei ole pilattu liialla sokerilla niin se on hyvää. Voit myös keittää hetken aikaa omenakuutioita (GS) pienessä määrässä omenamehua ja sitten survoa ne haarukalla niin etteivät mene aivan soseeksi.
Hyvän täytteen saat myös vadelmista. Joko survottuna tai tekemällä niistä kiisselin. Siis ei vettä kuin nimeksi....
Sinne voisi rouhia väliin vielä tummaa suklaata tai After Eightiä. jos siippa pitää suklaasta.
Mun mielestä suklaakakku on parempi kermasössöjen kanssa kuin vaalea, mutta jos ukko-kulta pitää vaaleasta niin sellainen sitten.
Appelsiinimarmeladi on myös hyvää ja kermavaahdon joukkoon voisi ehkä ujuttaa appelsiinituorejuustoa, vai voisiko :) On uskomattoman hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1483827PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1661519Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3691464En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O171432Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn481263Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81041Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45938En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔93783