Tunneriippuvuus

kiintynyt

Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia tunneriippuvuudesta? Kuinka siitä voi päästä eroon?

4

1716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piste.

niin se vaan on.

• DiLaris

Siitä kyllä pääsee eroon. Olen itse kärsinyt sitä tunneriippuvuutta koska minulla on todettu tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus häiriö ja tämä tunneriippuvuus kuuluu siihen samaan. Aikonaan se oli erittäin vaikeaa kun jos oli kiintynyt johonkin ihmiseen, kun tuli se hetki jolloin tiet erosi ja tunsi itsensä hylätyksi ja tuli niitä itsemurha ajatuksia hyvin vahvasti! Esim. psykiatrisen kuntoutuksessa voi päästä eroon koska siellä on ammattilaisia jotka auttavat sinua ns. parantumaan. Ja olen itse tällä hetkellä kuntoutuksessa ja siitä on TODELLAKIN HYÖTYÄ! Ei tämä kuntoutus ole mikään höpöhöpö juttu vaan siellä auttajia jotka ymmärtävät ja ovat asiantuntijoita. Hoito vaattii itseltään kovaa työtä ja se on ns. tee se itse mutta sen kanssa ei olla yksin vaan on tuki koko ajan läsnä. Ja vaattii myös pitkäjännitteisyyttä olla hoidossa. Pelkästään yksin ei voi päästä eroon siitä riippuvuushäiriöstä vaan pitää olla tuki siihen olemassa, se auttaa hyvin pitkälle!

• zigi

Hei vaan rakas kanssakulkija!
      Törmäsin tähän totuuteen viime sielunhoitajan käynnillä, kun hän sanoi tästä.
      Sitten huomasin että todella olen naisena hakenut uutta äitiä, joka täyttäisi tyhjyyteni.
      Täyttäisi sen kaiken joka on tullut siitä, että oma äitini ei koskaan rakastanut minua, vain hyljeksi.
      Mutta en ollut tajunnut tätä. Ihmettelin vain miksei suhteet naisiin onnistu.
      Olen ollut takertuva ja sitä kaikki juoksee karkuun.
      Tämä on hyvä tie pois siitä tunneriippuvuudesta.
      Sielunhoitaja sanoi että älä yhtään yritä metsästää uutta äitiä vaan kestä se tyhjyydentunne joka tulee kun tajuaa että on aivan yksin.
      Dr Phil on sanonut useaan otteeseen että sitä ei voi muuttaa mitä ei hyväksy.
      Kauhealta tuntuu mutta tämä vie vapauteen.
      Äläkä usko ollenkaan ettet voi vapautua, se on varma että kuljet kohti voittoa siitä.

• Kokemusta_

Vastaan, vaikka aloitus onkin vanha. Olen ollut riippuvainen vain yhdestä ihmisestä, mutta sitä kesti todella kauan. En osaa neuvoa miten riippuvuudesta pääsee eroon, koska se on niin vaikeaa eikä minulla ole mitään patenttiratkaisua siihen. Se mikä minut paransi, oli aika henkilökohtainen asia, joka ei ole muiden kohdalla ehkä edes mahdollinen. Ammattiavusta en kokenut saavani hyötyä, vain lisää mielipahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 85
      3525
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3125
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      82
      2576
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2376
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      212
      2210
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2121
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      900
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      888
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      796
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      750
    Aihe