Tunneriippuvuus

kiintynyt

Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia tunneriippuvuudesta? Kuinka siitä voi päästä eroon?

4

1517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piste.

      niin se vaan on.

    • DiLaris

      Siitä kyllä pääsee eroon. Olen itse kärsinyt sitä tunneriippuvuutta koska minulla on todettu tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus häiriö ja tämä tunneriippuvuus kuuluu siihen samaan. Aikonaan se oli erittäin vaikeaa kun jos oli kiintynyt johonkin ihmiseen, kun tuli se hetki jolloin tiet erosi ja tunsi itsensä hylätyksi ja tuli niitä itsemurha ajatuksia hyvin vahvasti! Esim. psykiatrisen kuntoutuksessa voi päästä eroon koska siellä on ammattilaisia jotka auttavat sinua ns. parantumaan. Ja olen itse tällä hetkellä kuntoutuksessa ja siitä on TODELLAKIN HYÖTYÄ! Ei tämä kuntoutus ole mikään höpöhöpö juttu vaan siellä auttajia jotka ymmärtävät ja ovat asiantuntijoita. Hoito vaattii itseltään kovaa työtä ja se on ns. tee se itse mutta sen kanssa ei olla yksin vaan on tuki koko ajan läsnä. Ja vaattii myös pitkäjännitteisyyttä olla hoidossa. Pelkästään yksin ei voi päästä eroon siitä riippuvuushäiriöstä vaan pitää olla tuki siihen olemassa, se auttaa hyvin pitkälle!

    • zigi

      Hei vaan rakas kanssakulkija!
      Törmäsin tähän totuuteen viime sielunhoitajan käynnillä, kun hän sanoi tästä.
      Sitten huomasin että todella olen naisena hakenut uutta äitiä, joka täyttäisi tyhjyyteni.
      Täyttäisi sen kaiken joka on tullut siitä, että oma äitini ei koskaan rakastanut minua, vain hyljeksi.
      Mutta en ollut tajunnut tätä. Ihmettelin vain miksei suhteet naisiin onnistu.
      Olen ollut takertuva ja sitä kaikki juoksee karkuun.
      Tämä on hyvä tie pois siitä tunneriippuvuudesta.
      Sielunhoitaja sanoi että älä yhtään yritä metsästää uutta äitiä vaan kestä se tyhjyydentunne joka tulee kun tajuaa että on aivan yksin.
      Dr Phil on sanonut useaan otteeseen että sitä ei voi muuttaa mitä ei hyväksy.
      Kauhealta tuntuu mutta tämä vie vapauteen.
      Äläkä usko ollenkaan ettet voi vapautua, se on varma että kuljet kohti voittoa siitä.

    • Kokemusta_

      Vastaan, vaikka aloitus onkin vanha. Olen ollut riippuvainen vain yhdestä ihmisestä, mutta sitä kesti todella kauan. En osaa neuvoa miten riippuvuudesta pääsee eroon, koska se on niin vaikeaa eikä minulla ole mitään patenttiratkaisua siihen. Se mikä minut paransi, oli aika henkilökohtainen asia, joka ei ole muiden kohdalla ehkä edes mahdollinen. Ammattiavusta en kokenut saavani hyötyä, vain lisää mielipahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2632
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      341
      2480
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2150
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      62
      1835
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1724
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1503
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1487
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe