Ajonesto

Mitä ihmettä ihmiset oikein tällä palstalla latelee. Ajonestolaite on TODELLAKIN ERI ASIA KUIN keskuslukitus. Autoon pääsee aina sisälle, mutta ajonestolla varustettua autoa ei varasteta kuin sen omilla avaimilla. Ajonesto on virtalukon ympärillä ja se ottaa singnaalin avaimen sirusta, joka pitää olla siis koodattu siihen ajonestoon. Jos yrittää jollain muulla kuin omalla avaimella käynnistää niin auto kyllä pörähtää hetkeksi käyntiin, mutta sitten sammuu. Jos menee taas rikkomaan virtalukon ympärillä olevan kehän niin autohan ei enää edes inahda. Mitään singnaaleja auton avaimista ei voi skannailla jostain kauempaa. Autot on siis aina viety omilla avaimilla, se miten avaimet on saatu onkin sitten toinen juttu.... Se tästä urbaanilegendasta...
Ilmoita


Ei oo yks tai kaks autoa mitä on varastettu vaikka ajonesto onkin.

Jos ajonesto osataan valmistaa, voi sen myös ohittaa.
24 VASTAUSTA:
Ei oo autot ees päässet tuotantoon niin alan miehillä on jo työkalut valmiina.
ihmettelevä kirjoitti:
Ei oo autot ees päässet tuotantoon niin alan miehillä on jo työkalut valmiina.
Mitkä työkalut?Millaisilla työkaluilla sitten viedään?? Ajoneston voi ohittaa tai rikkoa, miten? Tulli tarkastaa rajoilla vähänkin epäilyttävät tapaukset laittamalla foliota avaimen ympäärille ja jos siitä huolimatta käynnistyy on vilppi tehty. Koita omalla autolla vaikka, laita folio avaimen siruosan ympärille, niin käynnistyy, mutta sammuu samantien.
kalut kirjoitti:
Mitkä työkalut?Millaisilla työkaluilla sitten viedään?? Ajoneston voi ohittaa tai rikkoa, miten? Tulli tarkastaa rajoilla vähänkin epäilyttävät tapaukset laittamalla foliota avaimen ympäärille ja jos siitä huolimatta käynnistyy on vilppi tehty. Koita omalla autolla vaikka, laita folio avaimen siruosan ympärille, niin käynnistyy, mutta sammuu samantien.
Sua on nyt joku pissinny silmää.... =)

Mun auto lähtee käyntii kyllä vaikka hajottaisin koko avaimenperän. Kun se toimii keskuslukituksen kaukosäätimellä.
Jukkis kirjoitti:
Sua on nyt joku pissinny silmää.... =)

Mun auto lähtee käyntii kyllä vaikka hajottaisin koko avaimenperän. Kun se toimii keskuslukituksen kaukosäätimellä.
Se koodin sisältävä siru on itse avaimen sisällä (siitä josta pidät peukalo-etusormi-otteella kiinni) ja lukija on virtalukossa.
Siru avaimessa kirjoitti:
Se koodin sisältävä siru on itse avaimen sisällä (siitä josta pidät peukalo-etusormi-otteella kiinni) ja lukija on virtalukossa.
Totta helvetissä siellä on joku siru että se toimii, mut sillä ei oo mitään tekemistä virtalukonkanssa. Kun painan avaimessa olevasta nappulasta niin ajonesto menee päälle ja kun painan uudestaan niin se lähtee pois.

Ja lisäksi kun autoni on 15min virrat pois, kytkeytyy ajonesto päälle. Ja jos en laita ovia lukkoon ja avaa niitä avaimessa olevalla nappulalla ei auto käynnisty.

Mä voin sen avaimen valaa vaikka lyijyyn ja se ei vaikuta ajonestoon mitenkään.
kalut kirjoitti:
Mitkä työkalut?Millaisilla työkaluilla sitten viedään?? Ajoneston voi ohittaa tai rikkoa, miten? Tulli tarkastaa rajoilla vähänkin epäilyttävät tapaukset laittamalla foliota avaimen ympäärille ja jos siitä huolimatta käynnistyy on vilppi tehty. Koita omalla autolla vaikka, laita folio avaimen siruosan ympärille, niin käynnistyy, mutta sammuu samantien.
Kokeilin Zafiralla tota. Kun yritin käynnistää rupes moottorielektroniikan merkkivalo villkumaan merkiks siitä, että signaalia ei tunnistettu, eikä auto inahtanutkaa. :o
Jaa Jaa... kirjoitti:
Totta helvetissä siellä on joku siru että se toimii, mut sillä ei oo mitään tekemistä virtalukonkanssa. Kun painan avaimessa olevasta nappulasta niin ajonesto menee päälle ja kun painan uudestaan niin se lähtee pois.

Ja lisäksi kun autoni on 15min virrat pois, kytkeytyy ajonesto päälle. Ja jos en laita ovia lukkoon ja avaa niitä avaimessa olevalla nappulalla ei auto käynnisty.

Mä voin sen avaimen valaa vaikka lyijyyn ja se ei vaikuta ajonestoon mitenkään.
Mikä auto sulla on? Mun vectrassa ajonesto menee kyllä päälle sillon ku sammuttaa auton, ja ottaa avaimen pois virtalukosta...
......................a kirjoitti:
Mikä auto sulla on? Mun vectrassa ajonesto menee kyllä päälle sillon ku sammuttaa auton, ja ottaa avaimen pois virtalukosta...
No Vectrassa se siru on ainakin sen avaimen mötikän sisällä. Virtalukon ympärillä on lähetin/vastaanotin, joka tarkistaa on avaimessa oikea koodi.
Jukkis kirjoitti:
Sua on nyt joku pissinny silmää.... =)

Mun auto lähtee käyntii kyllä vaikka hajottaisin koko avaimenperän. Kun se toimii keskuslukituksen kaukosäätimellä.
Miten ajonestosi toimii?? Usko jo ettei ole mitään tekemistä keskuslukituksen kanssa....
Lepo kirjoitti:
No Vectrassa se siru on ainakin sen avaimen mötikän sisällä. Virtalukon ympärillä on lähetin/vastaanotin, joka tarkistaa on avaimessa oikea koodi.
Hyvinkin mahdollista, sitä en epäile. Mut mun autossa ei näin ole.
myyjältä kirjoitti:
Miten ajonestosi toimii?? Usko jo ettei ole mitään tekemistä keskuslukituksen kanssa....
Ei sillä välttämättä mitään muuta tekemistä oo keskuslukituksen kanssa, kun että ne toimii samasta napista. Jos epäilet niin voit tulla katsomaan kun käynnistän autoni sen jälkeen kun olen avannut ovet ja käärinny avaimen ihan mihin materiaaliin haluat.
Jukkis kirjoitti:
Hyvinkin mahdollista, sitä en epäile. Mut mun autossa ei näin ole.
Heh, heh... oli sulla mikä auto tahansa keskuslukitus aukeaa avaimesta ihan niinkuin sanoit, mutta ajoneston sirun auto tunnistaa vasta viralukon ympärillä olevasta kiekosta. Eli siis koita vaikka avata autosi keskuslukitus, mutta yritäpä käynnistää sitä jollain toisella avaimella, joka ei ole autosi varsinainen virta-avain. Ei muuten lähde.... Keskuslukituksen nappulalla ei ole siis mitään tekemistä ajoneston kanssa. Mullakin menee auton ovet itsestään lukkoon 15 min. kuluttua jos en ole muistanut lukita. Kysykää oman autonne maahantuojalta ajonestosta.....
Jukkis kirjoitti:
Sua on nyt joku pissinny silmää.... =)

Mun auto lähtee käyntii kyllä vaikka hajottaisin koko avaimenperän. Kun se toimii keskuslukituksen kaukosäätimellä.
Heh, heh... oli sulla mikä auto tahansa keskuslukitus aukeaa avaimesta ihan niinkuin sanoit, mutta ajoneston sirun auto tunnistaa vasta viralukon ympärillä olevasta kiekosta. Eli siis koita vaikka avata autosi keskuslukitus, mutta yritäpä käynnistää sitä jollain toisella avaimella, joka ei ole autosi varsinainen virta-avain. Ei muuten lähde.... Keskuslukituksen nappulalla ei ole siis mitään tekemistä ajoneston kanssa. Mullakin menee auton ovet itsestään lukkoon 15 min. kuluttua jos en ole muistanut lukita. Kysykää oman autonne maahantuojalta ajonestosta.....
ja kokeile kirjoitti:
Heh, heh... oli sulla mikä auto tahansa keskuslukitus aukeaa avaimesta ihan niinkuin sanoit, mutta ajoneston sirun auto tunnistaa vasta viralukon ympärillä olevasta kiekosta. Eli siis koita vaikka avata autosi keskuslukitus, mutta yritäpä käynnistää sitä jollain toisella avaimella, joka ei ole autosi varsinainen virta-avain. Ei muuten lähde.... Keskuslukituksen nappulalla ei ole siis mitään tekemistä ajoneston kanssa. Mullakin menee auton ovet itsestään lukkoon 15 min. kuluttua jos en ole muistanut lukita. Kysykää oman autonne maahantuojalta ajonestosta.....
Sano sä mitä sanot, mun auto ei toimi noin. Ja nyy loppu tää jauhaminen mun osalt.
ja lukitus kirjoitti:
Heh, heh... oli sulla mikä auto tahansa keskuslukitus aukeaa avaimesta ihan niinkuin sanoit, mutta ajoneston sirun auto tunnistaa vasta viralukon ympärillä olevasta kiekosta. Eli siis koita vaikka avata autosi keskuslukitus, mutta yritäpä käynnistää sitä jollain toisella avaimella, joka ei ole autosi varsinainen virta-avain. Ei muuten lähde.... Keskuslukituksen nappulalla ei ole siis mitään tekemistä ajoneston kanssa. Mullakin menee auton ovet itsestään lukkoon 15 min. kuluttua jos en ole muistanut lukita. Kysykää oman autonne maahantuojalta ajonestosta.....
Noita ajonestoja on normaalisti kahdenlaisia. Toiset ovat avaimessa toimivalla sirulla ja toiset infrapunalla toimivalla kaukosäädöllä. Mulla on 94 mallin primera ja siinä on erillinen kaukosäädin jolla pitää ajonesto laittaa pois. Kaverilla on 96 mallin primera ja siin on ajonesto jo sen verran kehittyneempi et siin on siru avaimessa.
Nissan kirjoitti:
Noita ajonestoja on normaalisti kahdenlaisia. Toiset ovat avaimessa toimivalla sirulla ja toiset infrapunalla toimivalla kaukosäädöllä. Mulla on 94 mallin primera ja siinä on erillinen kaukosäädin jolla pitää ajonesto laittaa pois. Kaverilla on 96 mallin primera ja siin on ajonesto jo sen verran kehittyneempi et siin on siru avaimessa.
Niin ja siinä on taas Nissanin insinööreillä ollu paljon järkeä kun ei ole voitu kytkeä tuota keskuslukkoa aukeamaan samasta kaukosäätimen namikasta. Nyt joudun jokakerta avaimella aukaisemaan perinteisesti keskuslukon ja sen jälkeen painamaan kaukosäätimestä ajoneston pois päältä jotta saan auton käyntiin.
ihmettelevä kirjoitti:
Ei oo autot ees päässet tuotantoon niin alan miehillä on jo työkalut valmiina.
eiköhän se oo niin että alkoholi poistaa kaikki estot parhaiten
nyt puhut asiaa..näin nimittäin kävi. kaikki mikä tehdään niin myös puretaan. ja niillä siruilla ei ole pa....kaan väliä. ei muuta ku sakemannien sivuille tai ruotsalaisilta tai sitten suomen omilta mestareilta kysymään. sällit ottaa titaaniavaimen ja tekeevät jotain taikatemppujaan ja seurauksena auton omistajan niskaan harmia ja ylimääräsiä menoja....kele!!
Jaa Jaa... kirjoitti:
Totta helvetissä siellä on joku siru että se toimii, mut sillä ei oo mitään tekemistä virtalukonkanssa. Kun painan avaimessa olevasta nappulasta niin ajonesto menee päälle ja kun painan uudestaan niin se lähtee pois.

Ja lisäksi kun autoni on 15min virrat pois, kytkeytyy ajonesto päälle. Ja jos en laita ovia lukkoon ja avaa niitä avaimessa olevalla nappulalla ei auto käynnisty.

Mä voin sen avaimen valaa vaikka lyijyyn ja se ei vaikuta ajonestoon mitenkään.
Kunhan arvailin ja sitten asiaan ajon eston saa pois toiminnasta kunhan vain pikkusen tietää.

Itsekkin kerran ohitin yhdestä autosta sen ihan vaan sen takia että auton omistaja asui 200 km päässä ja jostain kumman syystä se ei viikon seisomisen jälkeen enään tunnistanut avainta siinä ajoneuvo versiossa se oli ehkä liiankin helppo ohittaa.
Pitää vain tietää mitä komponenteja se ajonesto säätelee.

Kyseisessä tapauksessa vein yhdelle releelle 86 napaan uuden herätteen ( )
ja kokeile kirjoitti:
Heh, heh... oli sulla mikä auto tahansa keskuslukitus aukeaa avaimesta ihan niinkuin sanoit, mutta ajoneston sirun auto tunnistaa vasta viralukon ympärillä olevasta kiekosta. Eli siis koita vaikka avata autosi keskuslukitus, mutta yritäpä käynnistää sitä jollain toisella avaimella, joka ei ole autosi varsinainen virta-avain. Ei muuten lähde.... Keskuslukituksen nappulalla ei ole siis mitään tekemistä ajoneston kanssa. Mullakin menee auton ovet itsestään lukkoon 15 min. kuluttua jos en ole muistanut lukita. Kysykää oman autonne maahantuojalta ajonestosta.....
1996-2000 Se toimii juurikin noin siellä EI ole rattiakselilla mitään tunnistinta vaan se perustuu kaukosäätimen käyttöön taas saman vuosimallin lagunassa ON nuuskutin virtalukolla
markku-81 kirjoitti:
1996-2000 Se toimii juurikin noin siellä EI ole rattiakselilla mitään tunnistinta vaan se perustuu kaukosäätimen käyttöön taas saman vuosimallin lagunassa ON nuuskutin virtalukolla
Eipäs yleistetä.
Kaikissa Meganeissa 1996-2002 on se "avaimen sisällä oleva transponderi", poislukien 1998-1999 mallit, joissa on päällekkäin kahta järjestelmää. Toinen on infrapunalla elikkä napilla toimiva, toinen taas radiosignaalilla elikkä huomaamatta avaimen sisältä toimiva.
...että semmosta.
Suutari Koskinen kirjoitti:
Eipäs yleistetä.
Kaikissa Meganeissa 1996-2002 on se "avaimen sisällä oleva transponderi", poislukien 1998-1999 mallit, joissa on päällekkäin kahta järjestelmää. Toinen on infrapunalla elikkä napilla toimiva, toinen taas radiosignaalilla elikkä huomaamatta avaimen sisältä toimiva.
...että semmosta.
hyvä tietää juurikin kaikki meganet joita olen tavannut oli juurikin -98 ja niissä oli tuo infrapuna systeemin siitä jäi tietty luulo että näin olisi -96 lähtien
kalut kirjoitti:
Mitkä työkalut?Millaisilla työkaluilla sitten viedään?? Ajoneston voi ohittaa tai rikkoa, miten? Tulli tarkastaa rajoilla vähänkin epäilyttävät tapaukset laittamalla foliota avaimen ympäärille ja jos siitä huolimatta käynnistyy on vilppi tehty. Koita omalla autolla vaikka, laita folio avaimen siruosan ympärille, niin käynnistyy, mutta sammuu samantien.
Aisa ei ole kuudessa vuodessa muuttunut, mutta ostin reilu vuosi sitten 95vm fiat tempran jossa oli vain yksi avain, näinollen tilasin netistä kaukosäädinavaimet, joihissa on vain puhdas avain-aihio, ja kaivoin vanhasta avaimesta pois sirun, ja laitoin sen teipillä viralukon viereen katteiden alle, ja kaiverrutin näihin kaikosäädinavaimiin samat urat kuin vanhass avaimessa oli, näinollen auto olisi käynnistynyt millä tahansa metallitikulla, jolla lukkoa olisi saanut käännettyä, ja en usko että tullissa, tai muuallakaan olisi asiaan puututtu...
kalut kirjoitti:
Mitkä työkalut?Millaisilla työkaluilla sitten viedään?? Ajoneston voi ohittaa tai rikkoa, miten? Tulli tarkastaa rajoilla vähänkin epäilyttävät tapaukset laittamalla foliota avaimen ympäärille ja jos siitä huolimatta käynnistyy on vilppi tehty. Koita omalla autolla vaikka, laita folio avaimen siruosan ympärille, niin käynnistyy, mutta sammuu samantien.
Jos ajonesto tarkoittaa jotain käynnistyksen estoa tai sellaista että kun ovet avaa niin minuutissa on auto saatava hyrräämään, niin silloin voinee sanoa että Virolaisilla työstä ei mene sen ohittamisessa kymmentä minuuttiakaan. Tutun Nissan Pathfinder (tai mikälie) ei käynnistynyt jos ovet oli minuuttia kauemmin auki, aina avaimella oli lukittava ja avattava ovet että sai auton käyntiin. Kerran tätä ongelmaa puitiin Nissanin kanssa puhelimitse pitkään kun eivät tieneet missä vika eikä auto käynnistynyt, ja bensamittarille kertyi jo jonoa... No tämä päätti että saa moinen juttu lähteä pois autosta, vei Nissanille. Siellä sanottiin ettei sellaista oikein voisi tehdä ja ei ainakaan lähipaikkakunnalla, Turussa tai Helsingissä on erikoismiehet joilla erikoistyökalut. No Viron päässä sitten tämä meni paikalliselle korjaamolle, sanos sit huonolla Viron kielellä että tällasesta pitäis eroon päästä. Alle 10 minuuttia ja jotain 50-60 € ja homma oli hoidettu. Ei mitään ongelmia. Virolaisethan on tunnettua autovaras kansaa että silleen, ei mitään ihmeellistä. Mutta että Suomen päässä huolloissa on henkilökuntaa joka ei halua tai osaa tehdä hommaa, se on kyllä järjettömyyden huippu, varsinkin kun ei Virolais mekaanikko tarvinnut kuin ruuvimeisseliä ja pisti parit piuhat poikki ja yhdisteli hieman niitä Onhan se niinkin ettei varkaustapauksissa vakuutus korvaa kun systeemejä puuttuu autosta. Toisaalta tuo Nissan on Virosta ja vastaavia ei kuulemman Suomessa paljon rullaile, lisäksi on hirveä bensajuoppo kun on vielä automaattivaihteinen, mutta tiettömällä tiellä siitä on kyllä hyötyä, etenkin kun nykyajan maaseututiet on hoitamattomia ja täynnä lähteensilmiä. En nyt ole varma koska en tunne kaikkia auton moderneja juttuja mutta tällaisen kyllä tiedän.
+Lisää kommentti
Ranskan tv näytti miten ajonestolla varustettu opel lähtee parissa minuutissa kun ammattilainen sen tekee. Siinäkin oma alkuperäinen ajonestoohjainboxi saa kylkeensä oman "slim-jim" boxin ja avot auto on ajokunnossa.
Samoin virolaisen autovarkaan varusteisiin kuuluu vag-konsernin tuotteisiin käyvä boxi, lähtee auto nopeammin kuin vanha mummo saa sen omilla avaimilla käymään...
Näissä tapauksissa ei virtalukon anturiin kosketa vaan ohjainboxia suoraan huijataan. Joku valopää on ensin selvittänyt esim. huoltomoodin koodin ohjainboxille ja sen jälkeen tehty ohjainboxille kaveriksi slim-jim boxin joka apinoi huoltokoodia, vaikka siis näin...
1 VASTAUS:
että ei mikään eikä kukaan oo viisaampi kuin ihminen,ovet lukkoon ja vakuutus ja sit vain auto näytille,jep.
+Lisää kommentti
meganen ajonesto on niin syvältä kun olla ja voi!
12 VASTAUSTA:
Miksi??? Et perustele millään. Täällä joku kertoi kokeileenssa foliota ja ei inahtanutkaan. Ihan oikeesti.... Kertokaapa miten se auto varastetaan, kun on ajonesto ilman omia avaimia???
kerropa kirjoitti:
Miksi??? Et perustele millään. Täällä joku kertoi kokeileenssa foliota ja ei inahtanutkaan. Ihan oikeesti.... Kertokaapa miten se auto varastetaan, kun on ajonesto ilman omia avaimia???
se joskus se ajonesto ei lähe päälle ollenkaan ja joskus lähtee vaikka auto ois seissy alle minuutin! Ja se infrapuna jutska on niin perseestä kun sen avaimen pitää olla ihan sen vieressä et se ottaaa pois sen ajoneston!
jeppe kirjoitti:
se joskus se ajonesto ei lähe päälle ollenkaan ja joskus lähtee vaikka auto ois seissy alle minuutin! Ja se infrapuna jutska on niin perseestä kun sen avaimen pitää olla ihan sen vieressä et se ottaaa pois sen ajoneston!
oikeestaan se on skenicin!
jeppe kirjoitti:
oikeestaan se on skenicin!
Kokeileppa vaikka vaihtaa patterit avaimeen...

Meganessa/Scenicissä, varsinkin vanhemmissa malleissa ajonesto toimii infrapuna-avaimella, samasta napista kuin keskuslukitus. Infrapunasignaali siis ohjaa myös ajonestoa. Epäilijöille tiedoksi, jos ovet avaa kaukosäädöstä niin auto lähtee käyntiin, vaikka sen avaimen peräosan käärisi sen jälkeen folioon ja valaisi pronssiin...
--- kirjoitti:
Kokeileppa vaikka vaihtaa patterit avaimeen...

Meganessa/Scenicissä, varsinkin vanhemmissa malleissa ajonesto toimii infrapuna-avaimella, samasta napista kuin keskuslukitus. Infrapunasignaali siis ohjaa myös ajonestoa. Epäilijöille tiedoksi, jos ovet avaa kaukosäädöstä niin auto lähtee käyntiin, vaikka sen avaimen peräosan käärisi sen jälkeen folioon ja valaisi pronssiin...
mut se kaukosäätö on ihan perseestä!
jeppe kirjoitti:
mut se kaukosäätö on ihan perseestä!
ku siis siinä on iha uuet patskut!
Meganen kauko-ohjain toimii radiolla ja ainakin 20m:n päästä. Autoon voi mennä vara-avaimella (on kauko-ohjaimen sisällä), jos esim. paristo on loppu. Auton saa käyntiin kortilla, ilman paristoa. Lukee kortin, eikä sitä saa ilman korttia käyntiin. Eikä varmasti lähde käyntiin jos sen foliolla peittää. En kyllä viitsi kokeilla, olisi meinaan se reikä folion palasia täynnä ;>)
--- kirjoitti:
Kokeileppa vaikka vaihtaa patterit avaimeen...

Meganessa/Scenicissä, varsinkin vanhemmissa malleissa ajonesto toimii infrapuna-avaimella, samasta napista kuin keskuslukitus. Infrapunasignaali siis ohjaa myös ajonestoa. Epäilijöille tiedoksi, jos ovet avaa kaukosäädöstä niin auto lähtee käyntiin, vaikka sen avaimen peräosan käärisi sen jälkeen folioon ja valaisi pronssiin...
Mut yritäppä selittää sitä kovakallosille ihmisille =)
Popi kirjoitti:
Meganen kauko-ohjain toimii radiolla ja ainakin 20m:n päästä. Autoon voi mennä vara-avaimella (on kauko-ohjaimen sisällä), jos esim. paristo on loppu. Auton saa käyntiin kortilla, ilman paristoa. Lukee kortin, eikä sitä saa ilman korttia käyntiin. Eikä varmasti lähde käyntiin jos sen foliolla peittää. En kyllä viitsi kokeilla, olisi meinaan se reikä folion palasia täynnä ;>)
Olisiko aika vaihtaa ranskanpulla johonkin toiseen autoon.......
Popi kirjoitti:
Meganen kauko-ohjain toimii radiolla ja ainakin 20m:n päästä. Autoon voi mennä vara-avaimella (on kauko-ohjaimen sisällä), jos esim. paristo on loppu. Auton saa käyntiin kortilla, ilman paristoa. Lukee kortin, eikä sitä saa ilman korttia käyntiin. Eikä varmasti lähde käyntiin jos sen foliolla peittää. En kyllä viitsi kokeilla, olisi meinaan se reikä folion palasia täynnä ;>)
Entä jos käärin avaimen folioon ja jätän sen vaimolle ja lähden pyörällä töihin ja autoni varastetaan käyttämällä toista avainta folioon käärittynä keskuslukituksen kanssa. Ja entä jos jätän avaimen käärimättä folioon ja varastan itse oman autoni ja myyn sen mustalaisille
folio kirjoitti:
Entä jos käärin avaimen folioon ja jätän sen vaimolle ja lähden pyörällä töihin ja autoni varastetaan käyttämällä toista avainta folioon käärittynä keskuslukituksen kanssa. Ja entä jos jätän avaimen käärimättä folioon ja varastan itse oman autoni ja myyn sen mustalaisille
Sinun lienee siinä tapauksessa parasta tehdä foliosta itsellesi hattu... ;-)

Lisää aiheesta voit kysellä esim. täällä
http://www.jippii.fi/jsp/forum/board.jsp?b=salaliitto
teetin yaris-99 autooni virta-avaimen, jossa ei ole sirua ovet kyllä aukeaa ja startti pyörittää moottoria, mutta ei käynnisty, että näin toimii minun ajonestolaite niin kuin pitääkin
+Lisää kommentti
Vakuutusyhtiön mies kertoi taannoin, että tilastojen mukaan autovarkauksissa ja autojen tuohoamisissa on 80 brosenttia osasyyllisenä auton omistaja.

Kierre lähtee tästä.
On hankittu kalliinpi auto, kuin mihin varat riittää.
Auto osoittautuu huonokuntoiseksi ja edessä häämöttää kallis remontti.
Osamaksueriin ei riitä rahat.
Hankitaan kaikenkattava vakuutus ja pyydetään tuttavaa varastamaan auto ja polttamaan se pientä rahallista korvausta vastaan.

Usein näistä on tuolloin jo riisuttu toimivat stereot , arvokomponentit ja alla on huonommat renkaat.

Yllätys yllätys .. auto löytyy jostain lähimontulta poltettuna ja omistaja vaatii vakuutusyhtiöltä korvausta..ja nehän uskoo.

Me auton polttajina ollaan oppipoikia ja äkkinäisiä. Ei pidä kuvittella, että olisimme noissa asioissa vakuutustarkastajia etevämpiä, he tutkii noita tapauksia työkseen päivittäin ja heillä on tilastot ja tutkimusvälineet apunaan.

Ensimmäiseksi he tutkivat syytä miksi omistaja halusi poltattaa autonsa.

Vakuutuspetoksesta langetetaan nykyisin tuntuvia rangaistuksia.
4 VASTAUSTA:
Eihän tuossa vakuutusyhtiön miehen kertomuksessa ole mitään logiikkaa.
Jos jollain on tarve muuttaa autonsa rahaksi, niin eihän sellaista riskiä kenenkään kannata ottaa, että pölttaa autonsa vakuutuskorvauksen toivossa. Ensinnäkin vakuutusyhtiöltä lähes kaikissa korvaustapauksissaa rahojen saaminen on pitkän taistelun tulos.
Toiseksi vakuutusyhtiön myönteisessäkin korvauspäätöksessä maksama korvaus lähes aina on pienempi kuin korvattavan vahingon todellinen käypä arvo.
Kolmanneksi vakuutustutkiat, jotka epäilyttäviä tapauksia tutkivat eivät todellakaan tutki sitä miten vahinko on tapahtunut vaan sitä miten vakuutusyhtiö pystyisi korvausvastuutaan kiertämään. Näissä tutkimuksissaan he hyvin mielellään käyttävät todistajina omia NS. ASIANTUNTIJOITA, joille vakuutusyhtiöt maksavat todisteluista sopivat korvaukset. Tällaisia vakuutusyhtiöille sopivia asiantuntijalausuntoja he saavat mm. joistakin lukkoliikkeistä.
Kun käytte lukemassa tällä palstalla 02.07.04 julkaistun jutun "VAKUUTUSYHTIÖN LUKKOTUTKIMUS" niin siitä hyvin valkenee mikä on vakuutusyhtiöiden ja joidenkin lukkoliikkeiden moraali näissä asioissa.
Eli eiköhän jokaisen, joka tahtoo autonsa reailisoida ole helpointa ja kannattavinta tehdä se itse myymällä. Väittäkööt vakuutusyhtiöt mitä tahansa.
Paljon kokenut kirjoitti:
Eihän tuossa vakuutusyhtiön miehen kertomuksessa ole mitään logiikkaa.
Jos jollain on tarve muuttaa autonsa rahaksi, niin eihän sellaista riskiä kenenkään kannata ottaa, että pölttaa autonsa vakuutuskorvauksen toivossa. Ensinnäkin vakuutusyhtiöltä lähes kaikissa korvaustapauksissaa rahojen saaminen on pitkän taistelun tulos.
Toiseksi vakuutusyhtiön myönteisessäkin korvauspäätöksessä maksama korvaus lähes aina on pienempi kuin korvattavan vahingon todellinen käypä arvo.
Kolmanneksi vakuutustutkiat, jotka epäilyttäviä tapauksia tutkivat eivät todellakaan tutki sitä miten vahinko on tapahtunut vaan sitä miten vakuutusyhtiö pystyisi korvausvastuutaan kiertämään. Näissä tutkimuksissaan he hyvin mielellään käyttävät todistajina omia NS. ASIANTUNTIJOITA, joille vakuutusyhtiöt maksavat todisteluista sopivat korvaukset. Tällaisia vakuutusyhtiöille sopivia asiantuntijalausuntoja he saavat mm. joistakin lukkoliikkeistä.
Kun käytte lukemassa tällä palstalla 02.07.04 julkaistun jutun "VAKUUTUSYHTIÖN LUKKOTUTKIMUS" niin siitä hyvin valkenee mikä on vakuutusyhtiöiden ja joidenkin lukkoliikkeiden moraali näissä asioissa.
Eli eiköhän jokaisen, joka tahtoo autonsa reailisoida ole helpointa ja kannattavinta tehdä se itse myymällä. Väittäkööt vakuutusyhtiöt mitä tahansa.
"Kun käytte lukemassa tällä palstalla 02.07.04 julkaistun jutun "VAKUUTUSYHTIÖN LUKKOTUTKIMUS" niin siitä hyvin valkenee mikä on vakuutusyhtiöiden ja joidenkin lukkoliikkeiden moraali näissä asioissa.
Eli eiköhän jokaisen, joka tahtoo autonsa reailisoida ole helpointa ja kannattavinta tehdä se itse myymällä. Väittäkööt vakuutusyhtiöt mitä tahansa. "

Eipä löytynyt ko. juttua - saisitko laitettua tähän vaikkapa linkin
Paljon kokenut kirjoitti:
Eihän tuossa vakuutusyhtiön miehen kertomuksessa ole mitään logiikkaa.
Jos jollain on tarve muuttaa autonsa rahaksi, niin eihän sellaista riskiä kenenkään kannata ottaa, että pölttaa autonsa vakuutuskorvauksen toivossa. Ensinnäkin vakuutusyhtiöltä lähes kaikissa korvaustapauksissaa rahojen saaminen on pitkän taistelun tulos.
Toiseksi vakuutusyhtiön myönteisessäkin korvauspäätöksessä maksama korvaus lähes aina on pienempi kuin korvattavan vahingon todellinen käypä arvo.
Kolmanneksi vakuutustutkiat, jotka epäilyttäviä tapauksia tutkivat eivät todellakaan tutki sitä miten vahinko on tapahtunut vaan sitä miten vakuutusyhtiö pystyisi korvausvastuutaan kiertämään. Näissä tutkimuksissaan he hyvin mielellään käyttävät todistajina omia NS. ASIANTUNTIJOITA, joille vakuutusyhtiöt maksavat todisteluista sopivat korvaukset. Tällaisia vakuutusyhtiöille sopivia asiantuntijalausuntoja he saavat mm. joistakin lukkoliikkeistä.
Kun käytte lukemassa tällä palstalla 02.07.04 julkaistun jutun "VAKUUTUSYHTIÖN LUKKOTUTKIMUS" niin siitä hyvin valkenee mikä on vakuutusyhtiöiden ja joidenkin lukkoliikkeiden moraali näissä asioissa.
Eli eiköhän jokaisen, joka tahtoo autonsa reailisoida ole helpointa ja kannattavinta tehdä se itse myymällä. Väittäkööt vakuutusyhtiöt mitä tahansa.
Nyt puhut isoilla kirjaimilla asiaa!!!
Paljon kokenut kirjoitti:
Eihän tuossa vakuutusyhtiön miehen kertomuksessa ole mitään logiikkaa.
Jos jollain on tarve muuttaa autonsa rahaksi, niin eihän sellaista riskiä kenenkään kannata ottaa, että pölttaa autonsa vakuutuskorvauksen toivossa. Ensinnäkin vakuutusyhtiöltä lähes kaikissa korvaustapauksissaa rahojen saaminen on pitkän taistelun tulos.
Toiseksi vakuutusyhtiön myönteisessäkin korvauspäätöksessä maksama korvaus lähes aina on pienempi kuin korvattavan vahingon todellinen käypä arvo.
Kolmanneksi vakuutustutkiat, jotka epäilyttäviä tapauksia tutkivat eivät todellakaan tutki sitä miten vahinko on tapahtunut vaan sitä miten vakuutusyhtiö pystyisi korvausvastuutaan kiertämään. Näissä tutkimuksissaan he hyvin mielellään käyttävät todistajina omia NS. ASIANTUNTIJOITA, joille vakuutusyhtiöt maksavat todisteluista sopivat korvaukset. Tällaisia vakuutusyhtiöille sopivia asiantuntijalausuntoja he saavat mm. joistakin lukkoliikkeistä.
Kun käytte lukemassa tällä palstalla 02.07.04 julkaistun jutun "VAKUUTUSYHTIÖN LUKKOTUTKIMUS" niin siitä hyvin valkenee mikä on vakuutusyhtiöiden ja joidenkin lukkoliikkeiden moraali näissä asioissa.
Eli eiköhän jokaisen, joka tahtoo autonsa reailisoida ole helpointa ja kannattavinta tehdä se itse myymällä. Väittäkööt vakuutusyhtiöt mitä tahansa.
ja ne asiantuntijalausunnot perustuu teoriaan vaikka jotkut niistä asiantuntijoista tietää aivan tasantarkkaan mikä on totuus. se vaan täytyy pistää halvalla...v...u että sylettää. asiantuntijat ihmettelee ja mestarit hakee sillä välin mersuja pihoista..
+Lisää kommentti
Voi olla, että vakuutusyhtiöt yrittävät kertoa ettei ajonestolla varustettua autoa voida varastaa. Niinkun on jo vastailtu, niin on olemassa kaikennäkösiä vimpaimia ja vempaimia millä ajoneston saa ohitettua, vaikka auto olisi ns. mahdoton varastaa. Varkaat ovat aina asioiden edellä.

Entä hyödyttääkö joku ajonestolaite siinä, jos varkaat lyövät lasin sisään, vaihde pois ja/tai käsijarru pois, auto työntäen tai vinssaten trailerille tai umpinaiseen peräkärryyn?
Ilmoita
Jääköön nyt merkki ja malli ilmoittamatta, mutta kyllä ajonestot pystyy kiertämään.

Saman merkin ajoneuvot, Kierto onnistuu muutaman johdon kierrolla, ja akun vaihtamalla.

Vm.2001 paketti auto
ja
Vm.2003 Sedan

T. Sähkömies

on muuten tosi, joissain autoissa Piilee tuossa akussa se ajonesto, ja toisen saa kierrettyä.
4 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

mulla ei toimi kans aina toi infrapuna-avain, jonka sisällä ei ole mitään lisä-avainta. vm98. miten saan eston pois päältä esim piilotettuu nappiin kojelaudan alle??
megane scenic kirjoitti:
mulla ei toimi kans aina toi infrapuna-avain, jonka sisällä ei ole mitään lisä-avainta. vm98. miten saan eston pois päältä esim piilotettuu nappiin kojelaudan alle??
Virityspaja teki risteyksen kakkoskopan Golfista ja 2004/2005 Subaru Imprezasta. Eli asensivat moottorin, nelivedon ja moottorinohjausyksikön. Tuossa Subarussa oli ajonesto, mutta pojat postivat sen. Pojat kertoivat miten tuo ajonesto poistetaan, mutta se piipitettiin ettei tiedot leviä varkaille.

Että kyllä ajonesto on mahdollista poistaa täysin autosta.

Paljonkohan vakuutusyhtiöt maksaivat yhteensä, jos niille näyttäisi, että kuinka helposti loppujenlopuksi ajonestolaitteen poistaminen/ohittaminen käy?
terve sähkömies epäilen pahasti väitettäsi ajonestolaitteen kierrosta oon itse törmännyt moiseen juttuun eli avain hukkunut .yli 10 v vanhasta autosta. ja estoa ei saa ees kirrettyä merkkiliikkeetkään tai uuden avaimem tekokin mohdotonta .merkkiliikkeellä .boksissa on avaimien määrä esto myös ettei se anna tehä enempiä avaimia . eli jos ammatti mies löytyy ks tapaukseen joka tosin saa auton pelaa niin rahaa luvassa uus boksi maksaa 3000€ joten joka on kaiketi ainut keino saada ks auton käyntiin . ps uskon et autoja saa anastettua vaikka on ajonestot mutta sen avaimen teko löytämisen kautta vain . mut ajoon ei vain niin päästä kuin elokuvissa
joooka kirjoitti:
terve sähkömies epäilen pahasti väitettäsi ajonestolaitteen kierrosta oon itse törmännyt moiseen juttuun eli avain hukkunut .yli 10 v vanhasta autosta. ja estoa ei saa ees kirrettyä merkkiliikkeetkään tai uuden avaimem tekokin mohdotonta .merkkiliikkeellä .boksissa on avaimien määrä esto myös ettei se anna tehä enempiä avaimia . eli jos ammatti mies löytyy ks tapaukseen joka tosin saa auton pelaa niin rahaa luvassa uus boksi maksaa 3000€ joten joka on kaiketi ainut keino saada ks auton käyntiin . ps uskon et autoja saa anastettua vaikka on ajonestot mutta sen avaimen teko löytämisen kautta vain . mut ajoon ei vain niin päästä kuin elokuvissa
käynnistyksenesto- laite ja virtalukko, laita paikolleen ja lähe ajamaan . toimii opel astrassa ainakin.
+Lisää kommentti
:) halvin ajonesto on ottaa pyörijä pois virranjakajasta tai puolan johto ottaa pois siinä saa autovaras kummasti starttailla ja ihmetellä kun ei lähde käyntiin
Ilmoita
katkaiseeko ajonesto bensan syötön
Ilmoita
Kyllä Ajonesto on ohitettavissa suurimmassa osaa autoja!!
Ja halvin ja helpoin korjaus siihen, että ajonesto on päällä ja sirullinen avain hukassa esim. näissä opel merkisissä autoissa on se, että vaihtaa koko lukon, ja virtalukon kehän vaikka romutukseen menevästä autosta. jos ei mahdollisuuksia saada merkkiliikkeen kautta uutta avainta yms.
Ilmoita
Minulla on hävinnyt Fiat Bravon avaimet, koodit löytyy joten uuden avaimen saisi mutta koodattua sitä ei saa. Onko konstia tuon ajoneston ohittamiseen, miten se oikein toimii ? Katkaiseeko se polttoaineen syötön, jos näin on niin itse ajattelisin että jonnekkin ei silloin yhdisty virtaa, eli olisko mahdollista ohittaa järjestelmä vetämällä joku piuha johonkin kohteeseen polttoaineen syötössä ?
1 VASTAUS:
Ei onnistu, koska kun ajonesto estää käynnistymisen, katkaisee se kaiken moottorinohjausyksikön toiminnan. Ohittaminen tehdään muulla tapaa.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ajonesto

Mitä ihmettä ihmiset oikein tällä palstalla latelee. Ajonestolaite on TODELLAKIN ERI ASIA KUIN keskuslukitus. Autoon pääsee aina sisälle, mutta ajonestolla varustettua autoa ei varasteta kuin sen omilla avaimilla. Ajonesto on virtalukon ympärillä ja se ottaa singnaalin avaimen sirusta, joka pitää olla siis koodattu siihen ajonestoon. Jos yrittää jollain muulla kuin omalla avaimella käynnistää niin auto kyllä pörähtää hetkeksi käyntiin, mutta sitten sammuu. Jos menee taas rikkomaan virtalukon ympärillä olevan kehän niin autohan ei enää edes inahda. Mitään singnaaleja auton avaimista ei voi skannailla jostain kauempaa. Autot on siis aina viety omilla avaimilla, se miten avaimet on saatu onkin sitten toinen juttu.... Se tästä urbaanilegendasta...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta