Täällä ja monilla muillakin palstoilla on ollut keskustelua homoliittojen puolesta ja vastaan. Tulevana perjantaina oleva äänestys luultavasti saattaa herättää paljon tunteita ja pahimmillaan vastustajat ovat pelotelleet, että seuraavaksi ihmiset haluavat mennä naimisiin eläimen tai lapsen kanssa. Mielestäni on aika kuvottavaa edes verrata noita homouteen ja tuollainen vertailu onkin kumottu monta kertaa. Myös moniavioisuudesta on ollut puhetta ja siihen löytyykin ihan hyviä perusteluja kummastakin leiristä.
Mutta minkä takia sisarukset eivät saa mennä naimisiin keskenään tai lapsi oman vanhempansa kanssa? Oletuksena varmasti moni olisi tätä täysin vastaan ja koko ajatuskin kuulostaa yököttävältä, mutta onko mitään kunnollisia perusteluja miksei näin voisi tehdä? Jos otetaan siis huomioon etteivät he olisi hankkimassa lapsia yhdessä.
Sisaren / vanhempien kanssa naimisiin?
28
138
Vastaukset
- siinä kysymys
Vanhempi ja lapsi ei voi ihan biologisista syistä. Sama juttu sisarusten kesken, ellei ole sisarpuoli. Jos asiaa miettii biologisesti, niin serkut voivat kyllä olla yhdessä mutta sekin on siinä ja siinä terveen jälkikasvun kannalta. Jos on rikkaat geenit vähintään jommankumman vanhemman suvusta, niin "sisäsiittoisuus" ei ole niin suuri riski. Esim. Itse olen perimältä isän puolelta pohjalainen jä äidin puolelta karjalainen.
Kuitenkin jos serkut saa lapsia niin en heidän jälkikasvulle suosittele enää minkäänlaista lähisukua... Pitäisi saada jo vähän eri perimää taas.
Eettisesti näitä asioita voi miettiä vaikka kuinka, mutta mielestäni on tekopyhää tuomita jotain jos siinä ei periaatteessa ole biologisesti mitään väärää.
Itsellä ei tulisi mieleen ajatella sukulaisia siinä mielessä, mutta en kyllä automaattisesti tuomitsisikaan jos joku rakastuu serkkuunsa. Onhan se laillistakin. Omalla kohdalla miettisin kyllä aika tarkkaan. Kyllä siinä pitäisi olla jotain aivan poikkeuksellisen voimakkaita tunteita.- selitä tarkemmin
Mistä ihmeen biologisista syistä? Jos lapsi pystyy sekstaamaan oman vanhempansa kanssa, niin mikä estäisi myöntämästä avioliitto-oikeutta niille?
Kannattaa muistaa, että homous oli Suomessakin kriminalisoitu vielä 70-luvun alussa. - niiiiim
selitä tarkemmin kirjoitti:
Mistä ihmeen biologisista syistä? Jos lapsi pystyy sekstaamaan oman vanhempansa kanssa, niin mikä estäisi myöntämästä avioliitto-oikeutta niille?
Kannattaa muistaa, että homous oli Suomessakin kriminalisoitu vielä 70-luvun alussa.Jos sukupuolineutraaliavioliittolaki menee läpi, voivat seuraukset olla nämä: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40301
- tiivistelmä
niiiiim kirjoitti:
Jos sukupuolineutraaliavioliittolaki menee läpi, voivat seuraukset olla nämä: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40301
Voisitko tiivistää mitä kauheata tuossa on? Katsoin 5min ja siihen mennessä ei tullut mitään järkyttävää vastaan.
- niiiim
tiivistelmä kirjoitti:
Voisitko tiivistää mitä kauheata tuossa on? Katsoin 5min ja siihen mennessä ei tullut mitään järkyttävää vastaan.
Katso video loppuun asti, niin ehkä sinäkin tajuat.
- siinä kysymys
Kannattaa muistaa, että homous oli Suomessakin kriminalisoitu vielä 70-luvun alussa.Aina on mahdollisuus, että nainen tulee raskaaksi. On tuskin toivottava tulos, että poika pistää äitinsä paksuksi? Vammaista jälkikasvua odotellessa... Pilaat syntymättömän lapsen elämän jo pannessasi. Voi toki olla mahdollista, ettei lapsessa sitten olisikaan kummempaa vikaa. Todennäköisesti kuitenkin jokin luonnehäiriö tai suurempi mahdollisuus astmaan sun muuhun. Tiedän vaan tapauksen jossa serkut oli saanut lapsen, niin ei pojalla tahtonut luusto kestää. Monia murtumia teini-iästä eteenpäin. Kuoli nuorena.
Muutenhan sitä voi viisastella vaikka kuinka, että voiko sisarusten tai vanhempienkin kanssa olla sukupuoliyhteydessä. Periaatteessa voi. Yhtälailla voit jyystää apinaakin... - Vaikka puutteessa, m
siinä kysymys kirjoitti:
Aina on mahdollisuus, että nainen tulee raskaaksi. On tuskin toivottava tulos, että poika pistää äitinsä paksuksi? Vammaista jälkikasvua odotellessa... Pilaat syntymättömän lapsen elämän jo pannessasi. Voi toki olla mahdollista, ettei lapsessa sitten olisikaan kummempaa vikaa. Todennäköisesti kuitenkin jokin luonnehäiriö tai suurempi mahdollisuus astmaan sun muuhun. Tiedän vaan tapauksen jossa serkut oli saanut lapsen, niin ei pojalla tahtonut luusto kestää. Monia murtumia teini-iästä eteenpäin. Kuoli nuorena.
Muutenhan sitä voi viisastella vaikka kuinka, että voiko sisarusten tai vanhempienkin kanssa olla sukupuoliyhteydessä. Periaatteessa voi. Yhtälailla voit jyystää apinaakin...Ainakin minun serkut on niin pahan näköisiä, että en taatusti sekoilisi heihin.
- SaatTäältäVapahduksen
Kannattaa muistaa, että homous oli Suomessakin kriminalisoitu vielä 70-luvun alussa.Kysyit:
"Mistä ihmeen biologisista syistä? Jos lapsi pystyy sekstaamaan oman vanhempansa kanssa, niin mikä estäisi myöntämästä avioliitto-oikeutta niille?"
A)Lapsen vanhempi on naimisissa toisen vanhemman kanssa -> kaksinnaiminen ei käy päinsä.
B) Lapsi pystyy sekstaamaan vaikka apinan kanssa, jos lapsi siihen tilanteeseen opetetaan. Se ei poista lapsen vaistomaista käsitystä siitä, että tapahtunut on väärin.
C) Vaikka kaltaisiasi sisäsiittoisia tapauksia jää fyysisesti henkiin joskus, se ei tarkoita sitä, että teidät pitäisi hyväksyä yhteiskunnan täysivaltaisiksi jäseniksi.
D) Jo lause "lapsi pystyy sekstaamaan vanhempansa kanssa" viittaa ensinnäkin insestiin, ja toiseksi pedofiliaan. Ei se maailma niin toimi, että paneskellaan omia lapsia. Ethän sinäkään pysy hengissä syömällä omaa paskaasi, ainakaan kovin kauan. Elämä on virta, ja virta kulkee eteenpäin. - pilalle.menee
siinä kysymys kirjoitti:
Aina on mahdollisuus, että nainen tulee raskaaksi. On tuskin toivottava tulos, että poika pistää äitinsä paksuksi? Vammaista jälkikasvua odotellessa... Pilaat syntymättömän lapsen elämän jo pannessasi. Voi toki olla mahdollista, ettei lapsessa sitten olisikaan kummempaa vikaa. Todennäköisesti kuitenkin jokin luonnehäiriö tai suurempi mahdollisuus astmaan sun muuhun. Tiedän vaan tapauksen jossa serkut oli saanut lapsen, niin ei pojalla tahtonut luusto kestää. Monia murtumia teini-iästä eteenpäin. Kuoli nuorena.
Muutenhan sitä voi viisastella vaikka kuinka, että voiko sisarusten tai vanhempienkin kanssa olla sukupuoliyhteydessä. Periaatteessa voi. Yhtälailla voit jyystää apinaakin...No kyllä homoliittoonkin adoptoitavan lapsen elämä pilataan.
Täh?
Mun edesmenneellä serkullani on esimerkiksi helvetin kaunistytär, samanikäinen kuin minä. En ole oikein ikinä osannut ajatella häntä sillä tavalla, vaikka ihan pennusta lähtien ollaan toisemme tunnettu. Kyllä me ollaan hänen kanssa aina oltu silleen kuin sisko ja veli, ollaan edelleenkin...
Mitä kaikkea muutakin joidenkin päässä pyörii kun sellaisia funtsii? En halua tietää...- 7+11
Kyllähän ne monet heterotkin hyväksyvät homoliitot, vaikka eivät olekaan homoja tai ajattele mitä he tekevät keskenään. Kyseessä ei olekaan väliä sinun tai minun tuntemuksistasi vaan jos olisi teoreettinen tilanne, että sisarukset rakastuvat toisiinsa tai muut perheenjäsenet toisiinsa niin mikä olisi perusteltu syy, ettei nämä saisi mennä naimisiin? Muuta kuin tuo, että heidän lapsistaan tulisi suurella todennäköisyydellä vammaisia.
Jos en olisi eläinten ystävä, niin kyllähän nyt ainakin Persu-Oinosella pitäisi olla oikeus naidan hauveli. Ei kai se sille vahingossa eduskunnassa tullut mieleen...
Tuo sisarusten naimakielto on lähtöisin samasta ikiaikaisesta moraalikäsityksestä kuin homoliittojenkin kielto. Tosin näitä lakeja on purettu pikkuhiljaa. Ensimmäinen askel on kriminalisoinnin purkaminen, sitten parisuhteen rekistöröinti ja lopulta avioliitto. Ei sisarusten välinen seksi ole enää kriminalisoitua, vaikka se suuren enemmistön mielestä on kauhistus.- kärryä perään
Minä ainakin haluan viedä vihille mun kuomuperäkärryn. Minulla on siihen oikeus. Aiomme perustaa perheen ja tehdä ainakin 3 kottikärryä.
Ratikkakuski kirjoitti:
http://www.hs.fi/paivanlehti/ihmiset/Nainen joka nai Eiffel-tornin/a1352960870917
No mikä ettei! ;-)Aikamoinen nainen, ja nyt se pettää Eiffel-tornia Berliinin muurin ja nostokurjen kanssa. :D
Mutta toisaalta, mikäpä on pettäessä kun valitsee kumppaneikseen tuollaisia hieman vähemmän omistushaluisia tyyppejä.- checkpoint charlie
stellaria81 kirjoitti:
Aikamoinen nainen, ja nyt se pettää Eiffel-tornia Berliinin muurin ja nostokurjen kanssa. :D
Mutta toisaalta, mikäpä on pettäessä kun valitsee kumppaneikseen tuollaisia hieman vähemmän omistushaluisia tyyppejä.Mistäs tiiät miten omistushaluinen Berliinin muuri on? Ootko kysyny sen mielipidettä?
checkpoint charlie kirjoitti:
Mistäs tiiät miten omistushaluinen Berliinin muuri on? Ootko kysyny sen mielipidettä?
No en mää nyt sen mielipiteestä ole ihan varma, mutta aattelin lähinnä sitä että se tuskin kuitenkaan alkaa ihan hulluna rähjäämään, vaikka vähän mustis olisikin. Ei siinä mielessä turvallinen valinta.
- checkpoint charlie
stellaria81 kirjoitti:
No en mää nyt sen mielipiteestä ole ihan varma, mutta aattelin lähinnä sitä että se tuskin kuitenkaan alkaa ihan hulluna rähjäämään, vaikka vähän mustis olisikin. Ei siinä mielessä turvallinen valinta.
Ei noista kuule tiiä koskaan. Nököttää vaan siinä passiivisagressiivisena kunnes joku kaunis päivä rupee tiilenpäät lentelemään. Tai entäs jos se vaan romahtaa? :(
- multitool
En avannut tuota Ratikan linkkiä, mutta mainitaanko siinä Objektofilia? Siis rakastuminen esineeseen.
Juu, objektiseksuaalisuudesta siinä on puhe. Olisipa kiva tietää että mitenkä ne hellät hetket noilla oikein hoituvat. :D
stellaria81 kirjoitti:
Juu, objektiseksuaalisuudesta siinä on puhe. Olisipa kiva tietää että mitenkä ne hellät hetket noilla oikein hoituvat. :D
Eikös joku ole väittänyt, että aivot on suurin sukupuolielin. En tosin nähnyt Eiffel-tornissa käydessäni sen aivoja. Enkä Berliinin muurillakaan...
- arvovapaus
Joo, minkäs mulla jos joku vanhempansa tai sisaruksensa haluaa naida, mutta haluaako joku, siis ihan tosi??
- wwwpwpepowe
Eikö Jenkkilässä ollut jonkin aikaa sitten tapaus, mutta sisarukset olivat eläneet erillään koko elämänsä ajan, sitten sattumalta rakastuneet ja sen jälkeen vasta saaneet tietää olevansa sisaruksia?
- RUTS sanoo suku!
Halusin minäkin aikoinaan nussia siskoani, silloin kun hänellä oli vielä suuret mutta kiinteät teinitissit ja kireä teiniperä. Nyttemmin olen tyytyväinen, että en ole naimisissa siskoni kanssa, kuten hänen surkea aisurimiehensä. Siskon maineikkaat tissit ovat nimittäin nykyään jo pahasti painovoiman lannistamat ja yhden äpärän penikoinnin jälkeen ei varmaan alapään reikä myöskään ole entisellään.
Äitini valtava leveä karvakolmio ja roikkuvat tissit eivät minua edes teinipoikana innostaneet, eivätkä myöskään isääni, joka hänkin himoitsi enemmänkin omaa tytärtään. Luulenpa että olisi ottanut eron ja mennyt naimisiin, siskoni, siis itse siittämänsä tyttären kanssa, jos lainsäädäntö sen vain olisi mahdollistanut.
Kaikesta huolimatta kuitenkin vieläkin toisinaan nostalgisissa tunnelmissa vetelen siskon teininaisaikaisille bikinikuville. - hghghghgghggh
Ei taida aloittajalla olla kaikki muumit laaksossa. Ja samalla tavalla vertasi homojen välisiä suhteita insestiin niin kuin kaikki muutkin uskovaishihhulit - tai muuten vaan päästään vajaat. Ja vajaa täytyy olla, jos yrittää kumota tieteellisesti todettuja faktoja tai estää asioita, joista ei ole kenellekään haittaa - kun kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, jotka vapaaehtoisesti haluavat olla yhdessä, ja ovat rakastuneita.
Muuallakin eläinkunnassa on homoutta, tosin lähinnä kaiketi oman nautinnonhakuisuuden takia. Eläimet kun eivät kykene rakastamaan vaikka toki pystyvät kiintymään toisiinsa. Ja silti vaikka ihminen on eläin, niin sekään ei ole mikään oikeutus eläinten hyväksikäyttöön. Se ei ole vapaaehtoista ja siinä on myös osapuoli, jolta ei voi kysyä onko se ok. Sen lisäksi siitä voisi seurata psyykkisiä ongelmia eläimellekin (varmaan ahdistuneisuutta) puhumattakaan fyysisistä ongelmista. Että voisi jo lopettaa noiden vertailujen tekemisen.- mutta_missä_raja
"joista ei ole kenellekään haittaa - kun kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, jotka vapaaehtoisesti haluavat olla yhdessä, ja ovat rakastuneita."
Miksei näin voisi olla myös sisarusten tai vanhempien kanssa? Jos kaikki osapuolet ovat siis täysi-ikäisiä. Mielestäni ajatus on kuvottava, mutta niin on monien mielestä homoseksuaalisuuskin on. Jos parisuhde ei ole (teoreettista) lisääntymistä varten niin eihän tuollaisille suhteille pitäisi olla mitään estettä?
Ja insestiä esiintyy myös eläinkunnassa kuten homouttakin. - NäinMeillä
mutta_missä_raja kirjoitti:
"joista ei ole kenellekään haittaa - kun kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, jotka vapaaehtoisesti haluavat olla yhdessä, ja ovat rakastuneita."
Miksei näin voisi olla myös sisarusten tai vanhempien kanssa? Jos kaikki osapuolet ovat siis täysi-ikäisiä. Mielestäni ajatus on kuvottava, mutta niin on monien mielestä homoseksuaalisuuskin on. Jos parisuhde ei ole (teoreettista) lisääntymistä varten niin eihän tuollaisille suhteille pitäisi olla mitään estettä?
Ja insestiä esiintyy myös eläinkunnassa kuten homouttakin.Naimisiin meno on yhteiskunnan kannalta ensi sijassa juridinen sopimus jolla on vaikutusta sen solmineiden asemaan myös esim. sukulaisuussuhteiden kannalta.
Nykyisessä lainsäädännössä ihminen voi olla toiselle läheistä sukua vain yhtä kautta, joko "verisiteen" tai avioliiton kautta. Jos sallisimme vanhempien ja lasten tai sisarusten väliset avioliitot, tämä pääsääntö katoaisi ja sitä kautta koko lainsäädäntö menisi uusiksi. Siis pitäisi määritellä esim periikö joku toisen lapsena vai puolisona, niiden kohtelu kun on nykyään erilainen. Tai "menettääkö" ihminen yhden sukulaisuussuhteen jos solmii sen kanssa ristiriidassa olevan avioliiton.
Jo näistä huomataan että ongelmat ovat ihan eri luokkaa kuin homoliitossa Kotka eivät lopulta eroa juridisesti juuri mitenkään heteroiden avioliitoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1245958
- 574326
- 582751
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282558Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151524
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341382Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241341- 261167
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431111