Kristus uskoiset jättävät kohta evlut kirkon

Vielä evlut

Aivan käsittämätöntä on arkkipiispan kannanotot uutta avioliitolakia koskien.

Niin räikeästi Raamattua vastaan että kohta lähtee Kristus uskoiset muualle.

Ortodoksi, vapaat suunnat ja Luther säätö taitavat kohta saada paljon uusia jäseniä.

95

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-ev.lut.

Samoin katolinen kirkko. Sielläkin avioliitto on vain miehen ja naisen välinen .

• näin on

Ev.lut kirkko on lähentynyt paljon katollista kirkkoa monissa asioissa joikumisineen kaikkineen, mutta loitonnut naispappeuden ja kaikkien raamatun vastaisten sukupuoli asioiden tähden.

Kannattaa kuitenkin katsoa mihin menee, jos jättää uppoavan kirkon. Kattollisillakin on paljon raamatun vastaisuutta ja nämä tuovat lisää raamatun vastaisuuksia. Esim. pappien avioliiittokielto, mitä se on saanut aikaiseksi.

Totuus on, että kun ev.lut kirkko hyväksyi naispappeuden, niin alkoi alamäki. Kirkkojen piti alkaa täyttyä, mutta ne alkoivat entisestään tyhjentyä. Riidat ja erimielisyydet kirkon sisäsällä lisääntyivät. Jokainen raamatun vastainen muutos on tuonut vain kirousta kirkolle.

• ex-ev.lut.
        näin on kirjoitti:

Ev.lut kirkko on lähentynyt paljon katollista kirkkoa monissa asioissa joikumisineen kaikkineen, mutta loitonnut naispappeuden ja kaikkien raamatun vastaisten sukupuoli asioiden tähden.

Kannattaa kuitenkin katsoa mihin menee, jos jättää uppoavan kirkon. Kattollisillakin on paljon raamatun vastaisuutta ja nämä tuovat lisää raamatun vastaisuuksia. Esim. pappien avioliiittokielto, mitä se on saanut aikaiseksi.

Totuus on, että kun ev.lut kirkko hyväksyi naispappeuden, niin alkoi alamäki. Kirkkojen piti alkaa täyttyä, mutta ne alkoivat entisestään tyhjentyä. Riidat ja erimielisyydet kirkon sisäsällä lisääntyivät. Jokainen raamatun vastainen muutos on tuonut vain kirousta kirkolle.

Selibaatti kuuluu ei-dogmina vain latinalaiseen riitukseen, ei siis koske kaikkia katolisia pappeja. On myös syytä muistaa Jeesuksen sanat, jotka soveltuvat niin homoille kuin hengellisille kilvoittelijoillekin:

"10. Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".
        11. Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.
        12. Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon." Matt. 19

1500-luvun isot reformaation kirkot ovat joka puolella sortuneet sekularismiin. Valitettavasti. Olin ennen hyvin aktiivinen lut.kirkon jäsen. Katolisesta kirkosta saan nyt kaiken hengellisen ravinnon, selkeän teologian, syvän rukouselämän ja sakramentit. Halusin myös liturgian ja kirkkomusiikin. Sen tähden en valinnut vapaita suuntia. Ortodoksia on tietysti suurin piirtein samaa kuin katolisuus.

Rukoillen löytyy oikea ryhmä!

• lähde heti

" Kristus uskoiset jättävät kohta evlut kirkon "
        Ai kohta ? Mitä vielä odotat, haluatko olla jäsenenä ja edesauttamassa homokirkkoa ?

• Ruusunoksa

Luterilaiselle kirkolle tekee oikein hyvää se, että riitaisa vähemmistö eroaa. Ensinnäkin kitkeryys kertoo siitä, että Paholainen on joukossamme. Jos kitkerät lähtevät, pyhä jää jäljelle. Toiseksi: Kirkolle pitää antaa työrauha. Hompuheiden jankkaus vie kallista aikaa miettiä, mikä Jeesuksen todellinen sanoma oli.

Kristinuskossa ei ole kysymys sukupuolisiveellisyydestä. Se ei ole sanoman ydin.

• tässä se

Voi sinua rukkaa. Yrität nyt jotakin fiksua sanoa mutta et siihen pysty.
        Homous on synti!

• kilvoittelija1

Sukupuolisiveellisyys ja Jumalan tahdon noudattaminen on arjen kristinuskoa. Ei usko ole jotain pelkkää ylimaallista höttöä, vaan uskon elämää arjessa, rukoilua ja kilvoittelua syntiä vastaan ja hyvän levittämistä ympäristöön. Se on puhdassydämistä elämää kristuksen seurassa.

• Voltti
        pertsa2012 kirjoitti:

"Luterilaiselle kirkolle tekee oikein hyvää se, että riitaisa vähemmistö eroaa."

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55

Niinpä niin - saatte rietastella kenenkään häiritsemättä - paitsi minä ehkä
        häiritsen täältä ulkopuolelta kuten ennenkin :-)

Kirkosta eroamisella on vain yksi vaikutus: Menetät äänesi vaaleissa.

• Voltti
        tässä se kirjoitti:

Voi sinua rukkaa. Yrität nyt jotakin fiksua sanoa mutta et siihen pysty.
        Homous on synti!

Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan 8- ja Xq28-kromosomit vaikuttavat miesten seksuaaliseen suuntautumiseen. Jos väität, että Jumalan luomistyö on syntiä, mietipä kahdesti.

Raamattu kieltää anaaliseksin ja himoitsemisen. Kumpaankin voi syyllistyä myös heterot.

• Voltti kirjoitti:

Voltti sanoi :

Oletko kuullut että Herra pitää huolta erakkolampaistaankin??

• Voltti
        pertsa2012 kirjoitti:

Voltti sanoi :

Pertsa: Herra pitää myös sinusta huolta. Ei hän sinua hylkää, mutta kova sydänmesi johtaa vain alaspäin.

• 139
        Voltti kirjoitti:

Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan 8- ja Xq28-kromosomit vaikuttavat miesten seksuaaliseen suuntautumiseen. Jos väität, että Jumalan luomistyö on syntiä, mietipä kahdesti.

Raamattu kieltää anaaliseksin ja himoitsemisen. Kumpaankin voi syyllistyä myös heterot.

Eräät mutaatiot ihmisen kromosomissa aiheuttavat hänelle imusolujen syöpäsairauden. Teetkö myös tästä päätelmän, että ao. sairaus on siis Jumalan luoma?

Älä tee, olisit hirvittävällä tavalla väärässä. Tietenkään se, että maailmassa jotain esiintyy ei merkitse sitä, että Jumala olisi tarkoituksella halunnut sen maailmaan esiintyväksi!!!!

Maailmassa on vaikka miten paljon erilaisia asioita, jotka VAIKUTTAVAT muutoksia siihen, miten Jumala on alunperin eri asiat tarkoittanut. Kaikki nämä vaikutukset ovat seurausta ihmisen syntisyydestä - Jumalan tahdon vastaisista valinnoista. Jumala sallii näiden vaikutusten olemassaolot ja seuraukset, koska Hän ei tahdo estää ihmisen vapautta valintaan!!

Mieti siis itse kahdesti - tai tarvittaessa vaikka kaksikymmentä kertaa - niin kauan, että ymmärrät lakata laukomasta tuommoisia hölmöyksiä.

Homous voidaan vaikka millä eri tavoilla minun puolestani todeta biologiasta tai ihan mistä tahansa johtuvaksi. Se ei muuta MIKSIKÄÄN sitä tosiasiaa, että Jumala on itse sanonut, ettei hän halua ihmisen toimivan sen mukaan, miten juuri tuo ihmisen rikkinäisyys tuntuisi ajavan häntä toimimaan!!!!!!!!

Sinun pitäisi samalla logiikalla puolustaa myös varkaita, avionrikkojia, pedofiileja ja murhaajia - KAIKKI nämäkin teot ovat seurausta siitä, että ihminen on rikkoontunut ja sen kautta alttiina kaikenlaisille väärille valinnoille!!!

• Voltti kirjoitti:

Pertsa: Herra pitää myös sinusta huolta. Ei hän sinua hylkää, mutta kova sydänmesi johtaa vain alaspäin.

Voltti sanoi :
        Pertsa: Herra pitää myös sinusta huolta. Ei hän sinua hylkää, mutta kova sydämesi johtaa vain alaspäin.

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

Voltti sanoi :

"Olen eronnut porttokirkostanne jo kauan sitten , sillä Pyhä Henki ei muita
        vaihtoehtoja antanut."

Ja liityitköhän sitten vielä pahenpaan porttolahkoon?

• jonglööri kirjoitti:

"Olen eronnut porttokirkostanne jo kauan sitten , sillä Pyhä Henki ei muita
        vaihtoehtoja antanut."

jonglööri sanoi :

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

jonglööri sanoi :

Eli et kuulu seurakuntaan. Aika epäraamatullista. Täydellistä seurakuntaa ei ole olemassakaan.

• jonglööri kirjoitti:

Eli et kuulu seurakuntaan. Aika epäraamatullista. Täydellistä seurakuntaa ei ole olemassakaan.

jonglööri sanoi :
        _________
        Minä kuulun siihen Jeesuksen Kristuksen näkymättömään seurakuntaan jota te
        ette voi nähdä ja minut on kutsuttu siihen.

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

jonglööri sanoi :
        _________
        Minä kuulun siihen Jeesuksen Kristuksen näkymättömään seurakuntaan jota te
        ette voi nähdä ja minut on kutsuttu siihen.

En epäile sitä mutta Raamatussa ei kukaan kuulu pelkästään "näkymättömään" seurakuntaan, vaan kaikki otetaan kasteen kautta MYÖS maalliseen seurakunaan. Menettelysi ei saa tukea Raamatusta mutta itsepä tiedät mikä on hyväksi.

• jonglööri kirjoitti:

En epäile sitä mutta Raamatussa ei kukaan kuulu pelkästään "näkymättömään" seurakuntaan, vaan kaikki otetaan kasteen kautta MYÖS maalliseen seurakunaan. Menettelysi ei saa tukea Raamatusta mutta itsepä tiedät mikä on hyväksi.

jonglööri sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

jonglööri sanoi :

"Kyllä minut on kastettukin Jeesuksen Kristuksen nimeen aikuisena , mutta ilman
        liittämistä johonkin jäsenrekisteriin."

Paitsi siihen taivaalliseen.

• ><>
        pertsa2012 kirjoitti:

Kasteessa ei taivaalliseen liitetä!

Jumala ja Jeesus ei ole lapsikastettakaan asettanut, eikä kastetta ollenkaan vaan se on herra jumalien ja niitä palvelevien oppia.

Jumala ja Jeesus ei ole määrännyt ketään, lapsiakaan, kastettaviksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen joten "jäsenrekisterinne" ei ole taivaallinen vaan helvetillinen! ...niin aikuisia kuin lapsiakin noitarivoillakin suomessa tappaneiden helvetillinen.

• ? ? ?
        ><> kirjoitti:

Kasteessa ei taivaalliseen liitetä!

Jumala ja Jeesus ei ole lapsikastettakaan asettanut, eikä kastetta ollenkaan vaan se on herra jumalien ja niitä palvelevien oppia.

Jumala ja Jeesus ei ole määrännyt ketään, lapsiakaan, kastettaviksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen joten "jäsenrekisterinne" ei ole taivaallinen vaan helvetillinen! ...niin aikuisia kuin lapsiakin noitarivoillakin suomessa tappaneiden helvetillinen.

Mihinkäs itsesi on liitetty ja millälailla?

• älä viiti hei
        pertsa2012 kirjoitti:

Omien puheidesi mukaan sinut on kastettu siis myös lapsena, tämän olet itse myöntänyt, vaikket siitä mitään muistakkaan.
        Arvaa pertsa mitä, siitä ei kukaan muukaan lapsena kastettu muista mitään, mutta se on kirjattu " Taivaan kirjoihin ", vai epäiletkö sitä, ettei Jumala tiedä tuota asiaa ?

Mikäli kastetodistus ja kummit todistavat, että pienokainen on kastettu; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vai etkö usko, että Jeesus on ollut mukana siellä, " missä kaksi tai kolme kokoontuu nimessäni, siellä olen heidän keskuudessaan ", lupauksensa mukaan ?

Jäsenrekisteriin kuuluminen on jokseenkin pakollista suomen lain mukaan ja kirkko on loistavasti hoitanut tuota työtä jo ansiokkaasti.

Elätköhän sä pertsa tällä planeetalla ?

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

Eli sinut on uudestikastettu, koska olet ollut luterilaisen kirkon jäsen ja kasteen kautta päässyt siihen. Uudestikaste eli Jumalan armon hylkääminen on synti, josta pitää tehdä parannus. Pitäisi ehkä miettiä omia syntejä ennen kuin tulee saarnaamaan vieraan kirkkokunnan palstalle

• Voltti
        139 kirjoitti:

Eräät mutaatiot ihmisen kromosomissa aiheuttavat hänelle imusolujen syöpäsairauden. Teetkö myös tästä päätelmän, että ao. sairaus on siis Jumalan luoma?

Älä tee, olisit hirvittävällä tavalla väärässä. Tietenkään se, että maailmassa jotain esiintyy ei merkitse sitä, että Jumala olisi tarkoituksella halunnut sen maailmaan esiintyväksi!!!!

Maailmassa on vaikka miten paljon erilaisia asioita, jotka VAIKUTTAVAT muutoksia siihen, miten Jumala on alunperin eri asiat tarkoittanut. Kaikki nämä vaikutukset ovat seurausta ihmisen syntisyydestä - Jumalan tahdon vastaisista valinnoista. Jumala sallii näiden vaikutusten olemassaolot ja seuraukset, koska Hän ei tahdo estää ihmisen vapautta valintaan!!

Mieti siis itse kahdesti - tai tarvittaessa vaikka kaksikymmentä kertaa - niin kauan, että ymmärrät lakata laukomasta tuommoisia hölmöyksiä.

Homous voidaan vaikka millä eri tavoilla minun puolestani todeta biologiasta tai ihan mistä tahansa johtuvaksi. Se ei muuta MIKSIKÄÄN sitä tosiasiaa, että Jumala on itse sanonut, ettei hän halua ihmisen toimivan sen mukaan, miten juuri tuo ihmisen rikkinäisyys tuntuisi ajavan häntä toimimaan!!!!!!!!

Sinun pitäisi samalla logiikalla puolustaa myös varkaita, avionrikkojia, pedofiileja ja murhaajia - KAIKKI nämäkin teot ovat seurausta siitä, että ihminen on rikkoontunut ja sen kautta alttiina kaikenlaisille väärille valinnoille!!!

Kuuntelehan: Raamatussa sanotaan kirjaimellisesti: "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan...".

Jos sinulla on järkeä, ymmärrät, ettei siinä lue "Älä makaa miehen kanssa". Jos sitä olisi tarkoitettu, se olisi kirjoitettu niin. Siinä ei myöskään lue: "Älä käytä kätöstäsi hyväilyyyn miehen kanssa". Mainitaanko suu? Eipä todellakaan mainita.

Huvittava kyllä, tuo kohta ei kiellä myöskään kirkkohäitä.

Raamatun aikana ei tunnettu kondomia, joten voit itse miettiä, mitä "naisen kanssa makaaminen" tarkoitti.

• jonglööri kirjoitti:

Eli sinut on uudestikastettu, koska olet ollut luterilaisen kirkon jäsen ja kasteen kautta päässyt siihen. Uudestikaste eli Jumalan armon hylkääminen on synti, josta pitää tehdä parannus. Pitäisi ehkä miettiä omia syntejä ennen kuin tulee saarnaamaan vieraan kirkkokunnan palstalle

"Eli sinut on uudestikastettu, koska olet ollut luterilaisen kirkon jäsen ja kasteen kautta päässyt siihen. Uudestikaste eli Jumalan armon hylkääminen on synti, josta pitää tehdä parannus."

En tunnusta luterilaisten pakkokastetta koska minulta ei kysytty mitään ja siten
        aikuisena minulle tehty upotuskaste on ainoa kasteeni jossa olen ollut "itse"
        mukana hyväksymässä toimenpiteen

• älä viiti hei kirjoitti:

Omien puheidesi mukaan sinut on kastettu siis myös lapsena, tämän olet itse myöntänyt, vaikket siitä mitään muistakkaan.
        Arvaa pertsa mitä, siitä ei kukaan muukaan lapsena kastettu muista mitään, mutta se on kirjattu " Taivaan kirjoihin ", vai epäiletkö sitä, ettei Jumala tiedä tuota asiaa ?

Mikäli kastetodistus ja kummit todistavat, että pienokainen on kastettu; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vai etkö usko, että Jeesus on ollut mukana siellä, " missä kaksi tai kolme kokoontuu nimessäni, siellä olen heidän keskuudessaan ", lupauksensa mukaan ?

Jäsenrekisteriin kuuluminen on jokseenkin pakollista suomen lain mukaan ja kirkko on loistavasti hoitanut tuota työtä jo ansiokkaasti.

Elätköhän sä pertsa tällä planeetalla ?

"Arvaa pertsa mitä, siitä ei kukaan muukaan lapsena kastettu muista mitään, "

Minä teen itse omat valintani ja sukulaisilla ei ole niissä päätösvaltaa.
        Jos muutkaan eivät muista noista tapahtumista mitään niin he hoitavat omat
        valintansa ja minä omani:-)

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

"Eli sinut on uudestikastettu, koska olet ollut luterilaisen kirkon jäsen ja kasteen kautta päässyt siihen. Uudestikaste eli Jumalan armon hylkääminen on synti, josta pitää tehdä parannus."

En tunnusta luterilaisten pakkokastetta koska minulta ei kysytty mitään ja siten
        aikuisena minulle tehty upotuskaste on ainoa kasteeni jossa olen ollut "itse"
        mukana hyväksymässä toimenpiteen

Vai on Jumalan teot sinulle jotain mitkä riippuvat sinusta itsestään?? Ovatko Jumalan toet riippuvaisia siitä hyväksyykö ihminen niitä?^Outo Jumala sinulla

• jonglööri

Jumala ei tarvitse ihmisten lupaa tehdäkseen tekojaan. Jumala ei pakota, jokainen voi kääntää Herralle selän.

• jonglööri kirjoitti:

Vai on Jumalan teot sinulle jotain mitkä riippuvat sinusta itsestään?? Ovatko Jumalan toet riippuvaisia siitä hyväksyykö ihminen niitä?^Outo Jumala sinulla

"Vai on Jumalan teot sinulle jotain mitkä riippuvat sinusta itsestään?? Ovatko Jumalan toet riippuvaisia siitä hyväksyykö ihminen niitä?^Outo Jumala sinulla"

Jumala ei pakota ketään mihinkään Hän kysyy aina valintaasi - eli haluatko,,,,!

Koska en muista minulta kysytyn mitään tuossa "kastelutilaisuudessa" niin
        mitään ei myöskään tapahtunut muutoinkaan.

Lapsikaste on lähtöisin kirkon ekonomien kynistä.

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

"Vai on Jumalan teot sinulle jotain mitkä riippuvat sinusta itsestään?? Ovatko Jumalan toet riippuvaisia siitä hyväksyykö ihminen niitä?^Outo Jumala sinulla"

Jumala ei pakota ketään mihinkään Hän kysyy aina valintaasi - eli haluatko,,,,!

Koska en muista minulta kysytyn mitään tuossa "kastelutilaisuudessa" niin
        mitään ei myöskään tapahtunut muutoinkaan.

Lapsikaste on lähtöisin kirkon ekonomien kynistä.

Jumala ei pakota, mutta hän on luvannut toimia kasteessa. Sehän on vain lapsen parhaaksi. Se, että sinulta ei kysytty, mitään ei merkkaa mitään. Jumala pitää lupauksensa ja toimii kuten on luvannut. Kastetilaisuudessa tapahtui se mitä Sana lupaa. Lapsikaste on apostolien ajoilta asti ollut kirkon tapana. Sen hylkääjät ovat tulleet myöhemmin.

• jonglööri kirjoitti:

Jumala ei pakota, mutta hän on luvannut toimia kasteessa. Sehän on vain lapsen parhaaksi. Se, että sinulta ei kysytty, mitään ei merkkaa mitään. Jumala pitää lupauksensa ja toimii kuten on luvannut. Kastetilaisuudessa tapahtui se mitä Sana lupaa. Lapsikaste on apostolien ajoilta asti ollut kirkon tapana. Sen hylkääjät ovat tulleet myöhemmin.

jonglööri sanoi :
        Jumala ei pakota, mutta hän on luvannut toimia kasteessa.
        _________
        Jumala kutsuu meitä uskovia jokaista henkilökohtaisesti ja uudestisyntymä on
        kuin kihlaus jonka jälkeen voimme mennä kasteelle jolloin meidät kirjataan
        taivaallisen seurakunnan jäseniksi.

Noin minä koen kasteen.

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

jonglööri sanoi :
        Jumala ei pakota, mutta hän on luvannut toimia kasteessa.
        _________
        Jumala kutsuu meitä uskovia jokaista henkilökohtaisesti ja uudestisyntymä on
        kuin kihlaus jonka jälkeen voimme mennä kasteelle jolloin meidät kirjataan
        taivaallisen seurakunnan jäseniksi.

Noin minä koen kasteen.

Raamattu taas kokee kutsumisen ja uudestisyntymisen tapahtuvan kasteessa, eli kaste on uskonelämän alkupiste, ei mikään etappi ihmisen omassa uskonelämässä.

• jonglööri kirjoitti:

Raamattu taas kokee kutsumisen ja uudestisyntymisen tapahtuvan kasteessa, eli kaste on uskonelämän alkupiste, ei mikään etappi ihmisen omassa uskonelämässä.

jonglööri sanoi :

Efesolaiskirje kertoo myös tuosta Pyhän Hengen sinetistä eikä siinäkään puhuta mitään kasteesta

Efesolaiskirje kertoo , että saamme Pyhän Hengen uskoon tultuamme.
        Efesolaiskirje :
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte KUULLEET totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen SINETTI.
        1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

mutta :

Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Kasteelle on siis mentävä , mutta vain uskossa oleva voidaan pääsääntöisesti
        kastaa.

• jonglööri
        pertsa2012 kirjoitti:

jonglööri sanoi :

Efesolaiskirje kertoo myös tuosta Pyhän Hengen sinetistä eikä siinäkään puhuta mitään kasteesta

Efesolaiskirje :
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte KUULLEET totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen SINETTI.
        1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

mutta :

Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

kastaa.

Raamattu ei puhu misään että kukaan "menisi" kasteelle. Tuollaista sanamuotoa ei Raamattu tunne. Alkukieli käyttää kastaa -verbistä passiivimuotoa, mikä kertoo, että ihminen on kasteessa ohjekti, ei subjekti. Mat. 16:16 käyttää muotoa "SAA kasteen".

Pyhän Hengen voi saada ilman kastettakin, mutta koska Jumalan Sana sanoo kasteen uudestisynnyttvävän niin siihen on luottaminen vaikka ei siltä "tunnu". Ihmisen tunne voi petää, Jumalan Sana ei. Raamatun mukaan kasteella on aina tekemistä uudestisyntymisen kanssa.

Se on juuri tyypillistä kasteenuusijoille että omat kokemukset ja tunteetn laitetaan Jumalan Sanan edelle.

• näin on
        pertsa2012 kirjoitti:

jonglööri sanoi :

Efesolaiskirje :

mutta :

Markuksen evankeliumi:

kastaa.

"Kasteelle on siis mentävä , mutta vain uskossa oleva voidaan pääsääntöisesti
        kastaa."

Etkö tunne raamattua? Jeesus sanoo monessa paikassa, että lapsilla on usko. Kuka on sen puhtaampi kastettavaksi kuin pieni lapsi?Jos olet jo lapsena kastettu, niin eikö uusi kaste tule omaksi teoksi, joka on kauhistus Jumalan edessä?

Ei auta mitään, vaikka ihminen kastettaisi vaikka kuinka monta kertaa vedellä, että hän anna Jeesuksen kastaa häntä Pyhällä Hengellä ja tulella.

"Minä en kuulu mihinkään maalliseen uskonnolliseen ryhmittymään."

Jesus on perustanut seurakunnan ja Luther on sanonut: "Kenellä ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa." Hän on myös sanonut, että ulkopuolella elävän seurakunnan ei ole yhtään autuutta, on vain kyykäärmeitä, hiiriä, rottia ja niiden myrkyllisiä oppeja.

Mikä on näkymätön seurakunta?

Se koostuu edesmenneistä pyhistä, enkeleistä:

22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

• näin on kirjoitti:

kastaa."

Etkö tunne raamattua? Jeesus sanoo monessa paikassa, että lapsilla on usko. Kuka on sen puhtaampi kastettavaksi kuin pieni lapsi?Jos olet jo lapsena kastettu, niin eikö uusi kaste tule omaksi teoksi, joka on kauhistus Jumalan edessä?

Ei auta mitään, vaikka ihminen kastettaisi vaikka kuinka monta kertaa vedellä, että hän anna Jeesuksen kastaa häntä Pyhällä Hengellä ja tulella.

Jesus on perustanut seurakunnan ja Luther on sanonut: "Kenellä ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa." Hän on myös sanonut, että ulkopuolella elävän seurakunnan ei ole yhtään autuutta, on vain kyykäärmeitä, hiiriä, rottia ja niiden myrkyllisiä oppeja.

22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

näin on sanoi :

Luukas :
        17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."

Jumalattomat eivät ymmärrä laisinkaan mistä on edes kysymys.

• ollako vai ei olla
        näin on kirjoitti:

kastaa."

"Kuka on sen puhtaampi kastettavaksi kuin pieni lapsi?"

Tuolla kastepalstalla luterilaiset puolustaa vauvakastetta sillä, että kasteessa niistä vauvoista pestaään pois synti, ja sinä nyt sanot, että he ovat puhtaita ja siksi kelvollisia kasteelle.

Luterilainen kasteoppi näköjään kääntää aina tarvittaessa suuntaa kuin tuuliviiri katolla.

• sokea olet
        ollako vai ei olla kirjoitti:

Tuolla kastepalstalla luterilaiset puolustaa vauvakastetta sillä, että kasteessa niistä vauvoista pestaään pois synti, ja sinä nyt sanot, että he ovat puhtaita ja siksi kelvollisia kasteelle.

Luterilainen kasteoppi näköjään kääntää aina tarvittaessa suuntaa kuin tuuliviiri katolla.

Eikö uudestikastaja osaa lukea? Vauva on PUHDAS KASTETTAVAKSI, EE puhdas Jumalan edessä tai synnitön.

• sokea olet kirjoitti:

Eikö uudestikastaja osaa lukea? Vauva on PUHDAS KASTETTAVAKSI, EE puhdas Jumalan edessä tai synnitön.

sokea olet sanoi :

http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/1.html
        Kolmanneksi. Kuten Schmalkaldenin opinkohdissa sanotaan, mikään järki ei käsitä, mitä tämä peritty turmelus on, vaan se on opittava ja uskottava Raamatun ilmoituksen perusteella.7 Puolustuksessa se suppeasti esitetään seuraavina pääkohtina.8

1. Tämä peritty turmelus on yhtä kuin syyllisyys, se että me KAIKKI olemme Aadamin ja Eevan tottelemattomuuden tähden Jumalan epäsuosiossa, "luonnostamme vihan LAPSIA", kuten apostoli todistaa, Ef. 2:5 Room. 5:12.

• sokea olet
        pertsa2012 kirjoitti:

sokea olet sanoi :

http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/1.html
        Kolmanneksi. Kuten Schmalkaldenin opinkohdissa sanotaan, mikään järki ei käsitä, mitä tämä peritty turmelus on, vaan se on opittava ja uskottava Raamatun ilmoituksen perusteella.7 Puolustuksessa se suppeasti esitetään seuraavina pääkohtina.8

1. Tämä peritty turmelus on yhtä kuin syyllisyys, se että me KAIKKI olemme Aadamin ja Eevan tottelemattomuuden tähden Jumalan epäsuosiossa, "luonnostamme vihan LAPSIA", kuten apostoli todistaa, Ef. 2:5 Room. 5:12.

Juuri näin on asia. Raamattu ja luterilainen tunnustus pitävät tässä yhtä. Sanoinko jotain muuta? Mikä tässä on sinulle epäselvää?

• sokea olet kirjoitti:

Juuri näin on asia. Raamattu ja luterilainen tunnustus pitävät tässä yhtä. Sanoinko jotain muuta? Mikä tässä on sinulle epäselvää?

"Juuri näin on asia. Raamattu ja luterilainen tunnustus pitävät tässä yhtä. Sanoinko jotain muuta? Mikä tässä on sinulle epäselvää?"

Mieti tarkemmin.

• Homous on synti.
        jonglööri kirjoitti:

Pienimmän mahdollisen seurakunnan muodostaa jo kaksi uskovaa.

• sokea olet
        pertsa2012 kirjoitti:

"Juuri näin on asia. Raamattu ja luterilainen tunnustus pitävät tässä yhtä. Sanoinko jotain muuta? Mikä tässä on sinulle epäselvää?"

Mieti tarkemmin.

Raamattu ja tunnustus pitävät tuossa yhtä selvästi. Minulla ei ole tuossa mitään epäselvää.

• entä tämä
        Voltti kirjoitti:

Kuuntelehan: Raamatussa sanotaan kirjaimellisesti: "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan...".

Jos sinulla on järkeä, ymmärrät, ettei siinä lue "Älä makaa miehen kanssa". Jos sitä olisi tarkoitettu, se olisi kirjoitettu niin. Siinä ei myöskään lue: "Älä käytä kätöstäsi hyväilyyyn miehen kanssa". Mainitaanko suu? Eipä todellakaan mainita.

Huvittava kyllä, tuo kohta ei kiellä myöskään kirkkohäitä.

Raamatun aikana ei tunnettu kondomia, joten voit itse miettiä, mitä "naisen kanssa makaaminen" tarkoitti.

Room.1:22. Kuin he itsensä viisaiksi luulivat, niin he ovat tyhmiksi tulleet,
        23. Ja ovat katoomattoman Jumalan kunnian muuttaneet katoovaisen ihmisen ja lintuin ja neljäjalkaisten ja matelevaisten kuvan muotoiseksi.
        24. Sentähden on myös Jumala heidät laskenut sydämensä himoihin, saastauteen, häpäisemään keskenänsä omaa ruumistansa,
        25. Jotka Jumalan totuuden ovat valheeksi muuttaneet ja ovat kunnioittaneet ja palvelleet enemmän luontokappaletta kuin Luojaa, joka on siunattu ijankaikkisesti, amen!
        26. Sentähden on Jumala heidät antanut ylön häpiällisiin himoihin, että myös heidän vaimonsa ovat muuttaneet luonnollisen tavan luontoa vastaan,
        27. Niin myös miehet ovat antaneet ylön vaimon luonnollisen pitämisen, toinen toisensa puoleen himoissansa palaneet, miehet miesten kanssa riettauden tehneet ja saaneet, niinkuin pitikin, eksymisensä palkan itsessänsä.
        28. Ja niinkuin ei he tahtoneet Jumalaa tuta, niin Jumala laski heidät häijyyn mieleen tekemään niitä, mitä ei sovi tehdä,
        29. Täynnänsä kaikkea vääryyttä, salavuoteutta, koiruutta, ahneutta, pahuutta: täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahan suomuutta:
        30. Korvankuiskutteliat, panetteliat, Jumalaa vihaajat, häpäisiät, ylpiät öykkärit, pahain neuvoin pesät, vanhemmillensa tottelemattomat,
        31. Tomppelit, liiton rikkojat, haluttomat, sovittamattomat, armottomat.
        32. Jotka Jumalan oikeuden tietävät, (että ne, jotka näitä tekevät, ovat kuoleman ansainneet) ei ainoastaan niitä tee, mutta myös suostuvat niihin, jotka niitä tekevät.

• näin on
        ollako vai ei olla kirjoitti:

Siitä saadaan monenlaisia uskoja ja uskontoja, jos poimitaan lause sieltä ja toinen täältä. Esim. voidaan lukea, että Juudas hirtti itsensä ja toisesta paikasta, että mene ja tee sinä myös niin. Näin saadaan lupa itsemurhaan. Samoin, jos asian yhteydestä poimitaan lause ja sitä ruvetaan ruotimaan, niin se ei ole oikein. Eli jos ei ymmärrä asiaa, niin kannattaa olla hiljaa.

ollakko vai eikö olla lainasi lausetta: "Kuka on sen puhtaampi kastettavaksi kuin pieni lapsi?" Koko asia kuuluu kuitenkin näin:

"Etkö tunne raamattua? Jeesus sanoo monessa paikassa, että lapsilla on usko. Kuka on sen puhtaampi kastettavaksi kuin pieni lapsi?Jos olet jo lapsena kastettu, niin eikö uusi kaste tule omaksi teoksi, joka on kauhistus Jumalan edessä?"

Eli tästä voidaan keskustella. Onko Jeesus mielestäsi valehdellut, kun hän on sanonut:

Matteuksen Evankeliumi 18

1. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
        2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
        3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
        4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
        5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

Minä en tuo mitään luterilaista kasteoppia, vaan raamatun mukaista uskoa.

Jos haluat tietää mitä mieltä Luther oli uudestikastajista, niin voi sanoa ulkomuistista, että ne ovat kaikkein pahimpia per-keleitä.

• Kapitalistiriistäjä
        pertsa2012 kirjoitti:

"Luterilaiselle kirkolle tekee oikein hyvää se, että riitaisa vähemmistö eroaa."

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55

Niinpä niin - saatte rietastella kenenkään häiritsemättä - paitsi minä ehkä
        häiritsen täältä ulkopuolelta kuten ennenkin :-)

pertsa on taas viikon ryypännyt!Nyt on hyvä laittaa omia syntejä muiden syyksi!!!
        Tee parannus...

• sitä saa mitä tilaa

" Luterilaiselle kirkolle tekee oikein hyvää se, että riitaisa vähemmistö eroaa."
        Kuules pappi, ne USKOVAT sieltä homokirkosta lähtevät ja riitelevät jäävät. eli homot,niiaille heille vain jatkossakin polvesi kipeiksi ja kartuta syntiesi määrää.
        Jaakobin kirje 4
        4. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan?
        Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.

" Kristinuskossa ei ole kysymys sukupuolisiveellisyydestä. Se ei ole sanoman ydin."
        Ei ole vaan USKOSSA vastaanotetun peson SEURAUS !
        Toinen kirje korinttilaisille 5

10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan,
        kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ...

Mutta itsehän te papit olette huutaneet kurkkusuorana, että homous ei ole synti.
        Raamattu taas sanoo, että se on synti, kuten valehtelu, varastaminen ect.
        Te korjaatte nyt kylvämäänne satoa.
        Ja mikäs se sanoman ydin on se mikä teiltä on unohtunut:
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 3
        2. ja sanoi:
        " Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

• Maisalis

Kunnioitan suuresti arkkipiispamme rohkeutta, inhimillisyyttä ja viisautta. Vaatii suoraselkäisyyttä asettua sorrettujen ja syrjittyjen puolelle. Hienoa, että kirkollamme on tälläinen päämies.

• konkretiaa

Miten homoja sorretaan sen kummemmin kuin pedojakaan ja muita irstailijoita?

• Maisalis sanoi :
        Kunnioitan suuresti arkkipiispamme rohkeutta, inhimillisyyttä ja viisautta. Vaatii suoraselkäisyyttä asettua sorrettujen ja syrjittyjen puolelle. Hienoa, että kirkollamme on tälläinen päämies.

Joosua:
        24:19 Niin Joosua sanoi kansalle: "Te ette voi palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala; hän on kiivas Jumala, hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne ja syntejänne.

• Voltti
        konkretiaa kirjoitti:

Irstailla on kristillinen sana, jonka merkitys on suunnilleen: "minua inhottaa seksuaalisuus". Islaminuskoisten mielestä nainen irstailee, jos hän ei peitä itseaa burkhalla.

Tietääkseni heterotkaan eivät saa mennä naimisiin alaikäisten kanssa. Olenko väärässä?

• <<<<<<<
        pertsa2012 kirjoitti:

Maisalis sanoi :

Joosua:
        24:19 Niin Joosua sanoi kansalle: "Te ette voi palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala; hän on kiivas Jumala, hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne ja syntejänne.

Rikolliset pedofiilit, murhaajat, väkivaltaiset, rattijuopot, talous
        rikolliset ja huoraajat ym.ovat hihhuleiden mielestä oikeuttuja
        avioliittoon. Raamatussa kielletään eronnutta ottamasta uutta
        puolisoa jos entinen on elossa, ettekö ole huolissanne kun
        tuota kohtaa rikotaan?

Eihän kunnonuskovainen hyökkää erronutta ja uudelleen
        vihittyä henkilöä vastaan, koska niitä on kaikissa uskontokunnissa.

• konkretiaa
        Voltti kirjoitti:

Irstailla on kristillinen sana, jonka merkitys on suunnilleen: "minua inhottaa seksuaalisuus". Islaminuskoisten mielestä nainen irstailee, jos hän ei peitä itseaa burkhalla.

Tietääkseni heterotkaan eivät saa mennä naimisiin alaikäisten kanssa. Olenko väärässä?

Mitäpä jos nyt vastaisit ensin selvään kysymykseen.

• Maisalis sanoi

• pää pois pensaasta
        konkretiaa kirjoitti:

Vastaa Maisalis!

• kiitos heille
        pertsa2012 kirjoitti:

Maisalis sanoi

Suoraselkäiset kannanotot kristillisen avioliiton puolesta ovat lausuneet Vapaakirkko, helluntailaiset ja Suomen katolinen piispa! Myös piispa Häkkinen ja joku muu piispa taisi olla tässä joukossa.

• Maisalis sanoi :

http://concordia.fi/second/2012/05/04/11-teologia-luopuu-piispoista/
        Jo vuosia on ollut nähtävissä se, miten Suomen kirkkoa viedään määrätietoisesti Sodoman tielle. Tällä tiellä emme voi emmekä tahdo olla mukana. Allekirjoittaneista Anssi Simojoki ja Martti Vaahtoranta ovat aikanaan ilmoittaneet tämän myös Turun tuomiokapitulille. Nyt varoitamme myös jokaista kristittyä. Sodomaan ei pidä etsiytyä eikä antaa viedä sinne itseänsä. Päinvastoin, SODOMASTA on paettava. Kirkon asioissa on aina kysymys iankaikkisuudesta. Antamalla SYNNILLE LUVAN ja kirkollisen muodon, PIISPAT johtavat ihmisiä perässään IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.

• pertsa2012 kirjoitti:

Maisalis sanoi :

http://concordia.fi/second/2012/05/04/11-teologia-luopuu-piispoista/
        Jo vuosia on ollut nähtävissä se, miten Suomen kirkkoa viedään määrätietoisesti Sodoman tielle. Tällä tiellä emme voi emmekä tahdo olla mukana. Allekirjoittaneista Anssi Simojoki ja Martti Vaahtoranta ovat aikanaan ilmoittaneet tämän myös Turun tuomiokapitulille. Nyt varoitamme myös jokaista kristittyä. Sodomaan ei pidä etsiytyä eikä antaa viedä sinne itseänsä. Päinvastoin, SODOMASTA on paettava. Kirkon asioissa on aina kysymys iankaikkisuudesta. Antamalla SYNNILLE LUVAN ja kirkollisen muodon, PIISPAT johtavat ihmisiä perässään IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.

Edelleenkään en itse ole nähnyt kirkon olevan "Sodoman tiellä", kuten eräät esittävät.

Kirkkohan on ollut auttamistöissä ja ottanut köyhää ja kurjaa kädestä, eikä ole heitä syrjinyt ainakaan kovin "määrätietoisesti".

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Edelleenkään en itse ole nähnyt kirkon olevan "Sodoman tiellä", kuten eräät esittävät.

Kirkkohan on ollut auttamistöissä ja ottanut köyhää ja kurjaa kädestä, eikä ole heitä syrjinyt ainakaan kovin "määrätietoisesti".

Jatkossa on niin että teki kirkko mitä hyvänsä niin aina porukkaa pakenee
        heidän sikalastaan.

Ne jäävät , jotka hyväksyvät riettailut.

• pertsa2012 kirjoitti:

Jatkossa on niin että teki kirkko mitä hyvänsä niin aina porukkaa pakenee
        heidän sikalastaan.

Ne jäävät , jotka hyväksyvät riettailut.

Mistä lähtien kirkko on ollut "sikala", jossa riettaillaan? Olen kai ajastani jäljessä, kun en ole sitä vielä havainnut.

Ja teki Islamin kirkko mitä tahansa, niin siitä ei lähdetä ilman kuolemanrangaistusta.

• gjghjghgh

Ei ne mitään kirkkoa jätä, ne vaan uhkailee ja toiseksi, kirkko ei tule muuttamaan omaa avioliittokäytäntöään.

• istiade

Just noin. Tämä eduskunnan käsittely ja äänestys , päättyipä se miten tahansa, ei koske kirkkoa millään tavalla.

• gjghjghgh
        istiade kirjoitti:

Just noin. Tämä eduskunnan käsittely ja äänestys , päättyipä se miten tahansa, ei koske kirkkoa millään tavalla.

juurikin näin eli kirkko päättää kirkkolaista ja eduskunta valtion laista

ja kirkko ei tule vihkimään kuin heteropareja jatkossakaan

• raha ratkaisee
        gjghjghgh kirjoitti:

juurikin näin eli kirkko päättää kirkkolaista ja eduskunta valtion laista

ja kirkko ei tule vihkimään kuin heteropareja jatkossakaan

Pakkohna kirkon on ottaa kaikki "keikat" mitä kysytään. Muuten papeilta loppuu hommat.

• Homous on synti.

Itse asiassa minä tein vihdoin sen päätöksen että eroan ev-lut kirkosta ja samalla eroaa myös lapseni sekä puolisoni. Homous on synti ja kauhistus Herralle niin enhän voi kuulua sellaiseen kirkkoon joka sotii Jumalan sanaa vastaan!

• yhteiskristillinen
        Homous on synti. kirjoitti:

Itse asiassa minä tein vihdoin sen päätöksen että eroan ev-lut kirkosta ja samalla eroaa myös lapseni sekä puolisoni. Homous on synti ja kauhistus Herralle niin enhän voi kuulua sellaiseen kirkkoon joka sotii Jumalan sanaa vastaan!

Etsi itsellesi hengellinen koti sieltä missä vielä Jumala ja Raamattu on auktoriteetti. Antikristuksen aika lähestyy ja tarvitsemme seurakuntayhteyttä enemmän kuin koskaan. Siunausta elämääsi!

• antikristuksen aika
        yhteiskristillinen kirjoitti:

Etsi itsellesi hengellinen koti sieltä missä vielä Jumala ja Raamattu on auktoriteetti. Antikristuksen aika lähestyy ja tarvitsemme seurakuntayhteyttä enemmän kuin koskaan. Siunausta elämääsi!

Mistähän hengellinen koti löytyy ? Katolisen kirkon pappeja on sotkeutunut kaikenlaiseen häpeälliseen. Vapaakirkoilla on naispastorit !
        Näin se luopumus etenee: Ensin alettiin vihkiä naisia papeiksi, ja nyt nämä homo ja lesboliitot ollaan hyväksymässä Raamatun vastaisesti

• antikristuksen aika kirjoitti:

Mistähän hengellinen koti löytyy ? Katolisen kirkon pappeja on sotkeutunut kaikenlaiseen häpeälliseen. Vapaakirkoilla on naispastorit !
        Näin se luopumus etenee: Ensin alettiin vihkiä naisia papeiksi, ja nyt nämä homo ja lesboliitot ollaan hyväksymässä Raamatun vastaisesti

ISLAMISTA löytyy uusi uljas "Hengellinen Koti". Siellä ei tarvitse surra naispappeja eikä homojakaan. He seuraavat paremmin Raamattua kuin kristilliset piirit.

• Kuuleetotisia

>>>>>>>>>...Kirkosta eroamisella on vain yksi vaikutus: Menetät äänesi vaaleissa...

• Juurimenossa

JUURI NYT!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112718872724_uu.shtml

"..IL seuraa livenä: Eduskunta ruotii tasa-arvoista avioliittolakia......
      Eduskunta aloittaa tasa-arvoisen avioliittolain käsittelyn kello viideltä. Iltalehti välittää keskustelun suorana lähetyksenä. Videolähetys ei valitettavasti toimi mobiililaitteissa..."

• ei kaikki ojassa
    • jbhgfd

Lain muutoksen jälkeen koulukiusaamiset yleistyy ja lapset kärsii homolaisuuden myötä!
      Kuka siitä on onnellinen!?

• gjghjghgh

lain muutoksen jälkeen valtio on legitimoinut homoseksuaalisuuden ja kiusaaminen vähenee
        no, mitä nyt joku pertsvorssi jatkaa hautaan saakka

• näin on
        gjghjghgh kirjoitti:

lain muutoksen jälkeen valtio on legitimoinut homoseksuaalisuuden ja kiusaaminen vähenee
        no, mitä nyt joku pertsvorssi jatkaa hautaan saakka

Ei kukaan Jumalan yhteydessä elävä ole koskaan eikä tule koskaan hyväksymään homoseksiä, ainoastaan ystävyyttä.

• Osuvasti sanottu

"Homouden sanominen rakkaudeksi on rakkauden halventamista."

• ei rappiolle

Mistäs Mäkinen nyt löytää kaverin? Onhan täällä yksi anglikaaniseurakunta... Metodisteista en tiedä Suomessa, ulkomailla kyllä.

Maailmalta tietysti löytyy monia 1500-luvun rappioprotestanttisiakirkkoja, joille kaikki käy.

• kaveri on

Onhan Mäkisellä Irkku. Pullukka undulaatti joka vain kieputtaa päätään puolelta toiselle.

• Ei enää voi muuta

Eilen kirkosta erosi yli 600 ihmistä. Tänään odotettavissa tuplasti.

Jokaisen on hyvä levittää tätä linkkiä: :

http://www.eroakirkosta.fi

• Juurimenossa
    • 12 + 10

Jos Mäkinen tekee työtä paholaiselle eikä Jumalalle, erotkoon itse tai tulkoon erotetuksi!

• turha jos

Mistä tuo "jos" tuli.....

• Pudis54

Täytyy ihailla Mäkisen strategista osaamista. Hän sai loistavan torjuntavoiton kirkolle kannattamalla sukupuolineutraalia avioliittolakia. Mäkinen tietää kyllä että ei joudu tilille "jumalan" edessä. Mitä tulee näihin kiihkoilijoiden eroamiseen niin senkin hän tietää että nämä palavat takaisin heti kun tarvitaan kirkkohäät tai kaste suvussa. Joten kirkollisveron menetykset ovat marginaalisia. Ja loput jotka eivät palaa ovat vanhoja ukkoja joilta ei verotuloja tule muutenkaan. Ongelma olisi paljon suurempi jos hyvin koulutetut työelämässä olevat eteläsuomalaiset liberaalit jättäisivät kirkon, se tappio olisi paljon paljon suurempi. En pidä minäkään Mäkisestä koska hän edustaa kirkkoa eli valhetta mutta tässä kohtaa täytyy nostaa hattua hänen kyvykkyydelle.

• Teiskolainen

Leipäpappeja on ollut aina, mutta että vielä leipäarkkipiispakin.
      Kari Mäkinen ei voi olla kristitty.

• KAIKKEAHAN ON

Onko suomessa lahko nimeltä Kristus-uskoiset?

• ttkkl

Voisivat huudella sen maallistuneen piispan alas norsuluutornistaan!

• ttkkl

Lutther opetti maallisen ja hengellisen regimentin toistaan! Kirkon asiat kuuluvat henglliseen regimenttiin, mutta tasa-arvolaki maalliseen regimenttiin. Valtio voi uskonnonvapauden lisäksi ilmeisesti päättää noita tasa-arvolakeja, joitka käsittelevät kirkon ulkopuolella opilliseti olevien oikeuksia. Kirkon oppihan ja käytäntö on jo ollut kauan hyväksyttynä.

• ttkkl

Lisäksi voisi päättää, ettei kirkko saa vihkiä oppnsa vastaisesti samaa sukupuolta olevia avioliittoihin! Jotka voivst kirkon ulkopuolella perustaa yhteisöjä, joissa olisi niitten vaatimusia vastaavat papit tms. Esimerkiksi monastery church tekee tuollaisia.

• Seurakuntalainen S

Mistä arkkipiispa on lausuntonsa hakenut,onko hän vapaamuurariveli ?? Onko hän Lusiferin vai Jumalalan työnanantaja.
      Me veronmaksajat hänelle palkka maksetaan. Krkko on erotettava valtiosta.Silloin on hän voi perustaa oman hoppelikirkkonsa.. Tavallinen mummokin tietää, mitä Raamattu asiasta sanoo.

• Kyllä ne vanhat mummut usein tietää ja pysyy Raamatun paremmin kuin nämä luopuneen kirkon piispat tms. Sitten nämä uudestikastajat (hihhulit/synergismi) on ihan oma lukunsa kanssa, että omavanhurskaus haisee tuossa opissa. Lähetyshiippakunta on pysynyt Raamatun ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen opissa, että ihan hyvä niin. Kaste näet liittää, sekä näkyvään, että näkymättömään seurakuntaan, jonka usko omistaa (Room.6:3; Gal.3:27; 1.kor.12:13)

• Pro kirkko

Mihinkään oppiin langennut, kristinoppi mukaan lukien, ei ole Jumalaan uskova. Kaifaksen kätyrit ja Putinin palvojat menkööt kivijumalineen.

• Allekirjoituksia...

Allekirjoitettavat adressit / tasa-arvoinen l. sukupuolineutraali avioliittolaki.
      1) Avioliittolain kansanäänestys ja 2) Kari Mäkisen erottaminen :

http://www.adressit.com/avioliittolaista_suoritettava_kansanaanestys
      http://www.adressit.com/allekirjoitukset/kari_makisen_erottava/start/2490

- K i i t o s !

• Pro kirkko

Kirkosta lähtijöissä ei ole Jumalaan uskovia. On vain hyvä, että nämä Putinia kumartavat lähtevät, ja uskonpuhdistus etenee. Se on kuitenkin vahinko, että nuoret eivät ymmärrä, mistä länsimainen elintaso ja pohjoismainen sivistys juontuvat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4308
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      137
      3002
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2342
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      44
      2228
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1812
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1539
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      148
      1374
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe