Mistä johtuu että auto likaantuu tähän aikaan vuodesta? Talvikelejä ei ole pahemmin ollut, eli suolaa tai hiekkaa ei ole kylvetty. Itse syytän nastarenkaita. Nastakauden ulkopuolella jos keli on märkä niin auton saat puhtaaksi esim. siitepölystä mutta nyt on toisin.
Auto likaantuu
6
71
Vastaukset
Kyllä se non saanut vuodesta toiseen todeta, että kun renkaita aloitetaan vaihtamaan sitä enemmän auto likaantuu. Eli nastarenkaita, kun on enemmän myös kuraa irtoaa tiestä enemmän. Ei suolakaan likaisi näin paljoa, jos ei nasta irrottaisi bitumia tiestä. Ja keväällä on taas toisinpäin, kun viimeiset nastapellet on vaihtanut kesärenkaisiin voi ja kannattaa silloin tehdä autolleen perusteellisen puhdistuksen
- Nastat rouhii
Tuonhan pystyy jo maalaisjärjellä päättelemään, mutta eräät väittävät asian olevan toisin.
- Entäs sitten
Talvikeliä ei ole ollut..., johan se on keikkunut monet yöt nollan tienoilla ja sehän tarkoittaa sitä että ainakin suolaa ajetaan pääteille. Ja kosteaakin on ollut eli voi jäätyä ja moska lentää. Luntakin on ollut pariin kertaan jo reilusti 100 km stadista, mikä on sitten sulanut pois muutamassa päivässä.
Nastatkin vaikuttaa tuohon moskaan, mutta niiden käyttöperuste onkin ihan muu kuin jonkun peltilehmän pesun tiheyden tarve.
Jos auton likaantuminen on elämäsi suuria kysymyksiä ,kannattaa muuttaa etelämmäksi. - muuten ihan normaali
Ovathan nuo hiekkatiet toidella savisiakin joten ei mikään ihme jos autotkin ovat savisia, mutta kyllä pesemällä puhdasta tulee.
- sama aihe
Eikös tästä ollut jo tällainen avaus.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12995955
Mikä vika vanhassa avauksessa oli.- ....,,,,
Katsos, joillakin on pakkomielle, että aina pitää samasta asiasta jankuttaa ja aloittaa aina uudestaan, kun muut kyllästyvät, ja kyllä joku aina koukkuun tarttuukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1551957
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131876- 1181317
- 911276
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961238Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4271176- 62899
- 49851
- 50846
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä220721