Hillo apua,kiitos

Newbie

Hei!
Tietäisikö kukaan mansikkahillon ja kuningatarhillon teko-ohejita?Ei siis mikrovalmistus ohjeita.. Kelpaako niihin pakastetut marjat jotka sulatettaisiin? Mitä purkeille pitää tehdä ennen purkitusta? Onko tiedossanne muita hyviä hilloja joiden ohjeet haluaisitte jakaa minulle? Saisinko sitten vielä ihan yksityiskohtaisesti selitettynä ne teko-ohjeet..

2

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titta.o

ainakaan mun mielestäni. Tosin olen tehnyt hillot aina tuoreista marjoista silloin, kun vielä oli syöjiä.

Osta hillosokeria, paketissa on muistaakseni ohjeet paljonko sitä laitetaan kilolle marjoja.

Marjat ja sokerit vain kattilaan.

Muista käyttää puhtaita välineitä, äläkä maistele hilloja samalla lusikalla/kauhalla millä sekoitat sitä.

Jos ei ole tiskikonetta, niin purkit ja kannet pestään hyvin kuumalla vedellä ja tiskiaineella, sekä myös huuhdellaan hyvin.

Puhtaat purkit/kannet desinfioidaan vielä kiehuvassa vedessä tai noin sata asteisessa uunissa. Purkit kannattaa kiepauttaa esim. sanomalehteen, etteivät riku, kun tyhjyyttään kolahtavat kuumana toisiaan vasten.

Itse olen pitänyt purkkeja noin puolisen tuntia. Purkki kerrallaan uunista ja täytetään. Käytä patakintaita.

Tai sitten purkit voi desinfioida niin, että ne huuhdellaan säilöntätableteista ja vedestä tehdyllä liuoksella.

Kuuma hillo kuumiin purkkeihin, mahd. täyteen, kansi heti kiinni ja annetaan jäähtyä huoneenlämmössä ennen siirtoa kellariin tms.

Tässä nyt jotain mitä näin äkkiseltään tuli mieleeni.

Onnea hillon keitolle.

• Newbie

Eli saako pakastetuista marjoista tehdä hilloa? Jos saa niin suoraan kattilaanko ne vaan jäisinä vai annetaanko sulaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      172
      3020
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      298
      2696
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      75
      1768
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      50
      1667
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      39
      1541
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1316
    7. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      105
      1219
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      14
      1184
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      380
      1152
    10. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1073
    Aihe