Hillo apua,kiitos

Newbie

Hei!
Tietäisikö kukaan mansikkahillon ja kuningatarhillon teko-ohejita?Ei siis mikrovalmistus ohjeita.. Kelpaako niihin pakastetut marjat jotka sulatettaisiin? Mitä purkeille pitää tehdä ennen purkitusta? Onko tiedossanne muita hyviä hilloja joiden ohjeet haluaisitte jakaa minulle? Saisinko sitten vielä ihan yksityiskohtaisesti selitettynä ne teko-ohjeet..

2

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titta.o

      ainakaan mun mielestäni. Tosin olen tehnyt hillot aina tuoreista marjoista silloin, kun vielä oli syöjiä.

      Osta hillosokeria, paketissa on muistaakseni ohjeet paljonko sitä laitetaan kilolle marjoja.

      Marjat ja sokerit vain kattilaan.

      Muista käyttää puhtaita välineitä, äläkä maistele hilloja samalla lusikalla/kauhalla millä sekoitat sitä.

      Jos ei ole tiskikonetta, niin purkit ja kannet pestään hyvin kuumalla vedellä ja tiskiaineella, sekä myös huuhdellaan hyvin.

      Puhtaat purkit/kannet desinfioidaan vielä kiehuvassa vedessä tai noin sata asteisessa uunissa. Purkit kannattaa kiepauttaa esim. sanomalehteen, etteivät riku, kun tyhjyyttään kolahtavat kuumana toisiaan vasten.

      Itse olen pitänyt purkkeja noin puolisen tuntia. Purkki kerrallaan uunista ja täytetään. Käytä patakintaita.

      Tai sitten purkit voi desinfioida niin, että ne huuhdellaan säilöntätableteista ja vedestä tehdyllä liuoksella.

      Kuuma hillo kuumiin purkkeihin, mahd. täyteen, kansi heti kiinni ja annetaan jäähtyä huoneenlämmössä ennen siirtoa kellariin tms.

      Tässä nyt jotain mitä näin äkkiseltään tuli mieleeni.

      Onnea hillon keitolle.

      • Newbie

        Eli saako pakastetuista marjoista tehdä hilloa? Jos saa niin suoraan kattilaanko ne vaan jäisinä vai annetaanko sulaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      150
      8793
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1443
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1335
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      78
      1222
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1102
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1084
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      837
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. 45
      797
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      791
    Aihe