Potilas: Felicia 1.3 vm-95
Felicia mökötti kertaalleen ja virta-avainta käännettäessä ei kuulunut kuin naks-naks. Onko kokemuksia vastaavasta viasta?
Omituista on se että tuo on tapahtunut toistaiseksi vain kerran.
Virtalukko? Solenoidi? Startti?
Toinen juttu. Penkinlämppärit ei toimi eikä huoltokirja kertonut missä on sulake, eli mistähän tätä alkaisi selvittää ?
Feliciasta
8
1042
Vastaukset
- apuhoitaja
Hapettumaa, esimerkiksi valkoista töhkää, kaapelin ja kengän tai kengän ja akun navan välissä. Hilut irti, puhdistusta, raaputusta jotta metallin saa kirkkaaksi ja kontakti tulee paremmaksi. Näin itellä, ei kuitenkaan Feliciaa koskien vaan yleisesti vanhaa autoa. Joskus auttaa pelkkä kiroilu auttaa eli naksuminen poistuu hetkeksi itellään. Joskus täytyy sitten puhdistaa. Tietenkin on mahdollista, että potilaalla on jokin rodulle ominainen ongelmakohta, sitä en sitten tiedä.
- zoomailija
Just samanlaisen vian kanssa painittiin meidän farkku-Felician kanssa. Lopputulos oli startin uusiminen, oli käämit palaneet. Tosin tämä on sen verran harvinainen vika ettei kannata heti siihen projektiin iskeä. Meilläkin tsekattiin aluksi startin hiilet, jotka nekin olivat aika hiton kuluneet ja siis vaihdettiin ensin.
Omalla autolla on nyt ajettu 224 000 kilometriä. Auto hankittiin käytettynä, kun mittarissa oli 95 000 kilsaa. Normaalien huoltojen lisäksi on eteen tullut seuraavat viat (ja nekin vasta 200 000 kilsan jälkeen):
- takaiskarit vaihdettiin kun toinen petti. Syynä todennäköisesti talven yli jatkunut peräkärryrumba.
- samaan syyhyn vedoten täytyi vetoakselit uusia.
- etujarruihin uusittiin ne kelkat vai mitkä onkaan minkä varaan jarrupalat kiinnitetään. Niissä olevista jarrupaloja puristavista tapeista oli osa jumittanut totaalisesti kiinni.
- laturi vaihdettiin kun ei jaksanut enää toimia.
- laturin vaihdon jälkeen latauksensäädin jouduttiin uusimaan takuuhuoltona, antoi ylivirtaa joka aiheutti valojen paukkumista.
- startti uusiksi edellä mainitun vian vuoksi.
Helpolla ollaan mielestäni päästy. Nyt auto toimii taas ihan kivuttomasti, toivottavasti pitkään. - Humu
zoomailija kirjoitti:
Just samanlaisen vian kanssa painittiin meidän farkku-Felician kanssa. Lopputulos oli startin uusiminen, oli käämit palaneet. Tosin tämä on sen verran harvinainen vika ettei kannata heti siihen projektiin iskeä. Meilläkin tsekattiin aluksi startin hiilet, jotka nekin olivat aika hiton kuluneet ja siis vaihdettiin ensin.
Omalla autolla on nyt ajettu 224 000 kilometriä. Auto hankittiin käytettynä, kun mittarissa oli 95 000 kilsaa. Normaalien huoltojen lisäksi on eteen tullut seuraavat viat (ja nekin vasta 200 000 kilsan jälkeen):
- takaiskarit vaihdettiin kun toinen petti. Syynä todennäköisesti talven yli jatkunut peräkärryrumba.
- samaan syyhyn vedoten täytyi vetoakselit uusia.
- etujarruihin uusittiin ne kelkat vai mitkä onkaan minkä varaan jarrupalat kiinnitetään. Niissä olevista jarrupaloja puristavista tapeista oli osa jumittanut totaalisesti kiinni.
- laturi vaihdettiin kun ei jaksanut enää toimia.
- laturin vaihdon jälkeen latauksensäädin jouduttiin uusimaan takuuhuoltona, antoi ylivirtaa joka aiheutti valojen paukkumista.
- startti uusiksi edellä mainitun vian vuoksi.
Helpolla ollaan mielestäni päästy. Nyt auto toimii taas ihan kivuttomasti, toivottavasti pitkään.Kiitokset vastauksista. Pitää katsella mitä tuleman pitää. Akuutein juttu nyt on raidetangon pään vaihtaminen. Katsastus-setä sanoin niin.
- apuhoitaja
Humu kirjoitti:
Kiitokset vastauksista. Pitää katsella mitä tuleman pitää. Akuutein juttu nyt on raidetangon pään vaihtaminen. Katsastus-setä sanoin niin.
1. Ostat raidetangon pään ulosvetäjän, 6-10e
2. Ostat raidetangon pään 10e
Työ, alle tunti, ihan vaan parkkiruudussa
1. Nostat kulman ylös ja otat pyörän pois
2. Raidetangon pultti irti ulosvetäjällä irti
3. Kiristysmutteri irti, merkkaat paikan jotta
uusi tulee samaan paikkaan.
4. Ruuvaat uuden paikalleen ja "lukittet" sillä mutterilla.
5. Raidetanko kiinni ripustukseen ja rengas paikalle ja baanalle.
Vähän niinkuin talvirenkaitten vaihto. - Humu
apuhoitaja kirjoitti:
1. Ostat raidetangon pään ulosvetäjän, 6-10e
2. Ostat raidetangon pään 10e
Työ, alle tunti, ihan vaan parkkiruudussa
1. Nostat kulman ylös ja otat pyörän pois
2. Raidetangon pultti irti ulosvetäjällä irti
3. Kiristysmutteri irti, merkkaat paikan jotta
uusi tulee samaan paikkaan.
4. Ruuvaat uuden paikalleen ja "lukittet" sillä mutterilla.
5. Raidetanko kiinni ripustukseen ja rengas paikalle ja baanalle.
Vähän niinkuin talvirenkaitten vaihto.Ja minä kun luulin että asiallisia vastauksia ei saa ollenkaan näihin kysymyksiin, onneksi olin väärässä.
Kiitos! apuhoitaja kirjoitti:
1. Ostat raidetangon pään ulosvetäjän, 6-10e
2. Ostat raidetangon pään 10e
Työ, alle tunti, ihan vaan parkkiruudussa
1. Nostat kulman ylös ja otat pyörän pois
2. Raidetangon pultti irti ulosvetäjällä irti
3. Kiristysmutteri irti, merkkaat paikan jotta
uusi tulee samaan paikkaan.
4. Ruuvaat uuden paikalleen ja "lukittet" sillä mutterilla.
5. Raidetanko kiinni ripustukseen ja rengas paikalle ja baanalle.
Vähän niinkuin talvirenkaitten vaihto.Sittenpä vielä menet lähikorjaamosta varaamaan ajan aurauskulmien säätöä varten jos haluat ajaa renkaillasi vähän pitenpään.Aurauskulmia kun ei kotikonstein saa takaisin oikeisiin mittoihin.Kulmien säätö maksaa muutaman kympin ja voipi olla ettei pään vaihtokaan kustanna korjaamolla paljo mitään,on senverran pikku homma.
- fellucombi99
Istuinlämppäreiden sulake löytyy muistaakseni irrottamalla hansikaslokeron pohja, jos ne maahantuojalla suomessa asennettu.
- Humu
Kyllä veikkaan että lämppäri on asennettu jälkikäteen. Pitääpä etsiä se sulake käsiin. Kiitti vinkistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654