Missä Suomen ensimmäinen karaokepaikka?

kuka tietää

Oliko se niin, etttä karaoke tuli Suomeen joskus 1990-luvun alussa. Kuka tietää missä on ollut Suomen ensimmäinen karaokepaikka? Pääkaupunkiseudulla?

7

3771

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksf

Karaoke tuli suomeen jo 80-luvulla, mutta ensimmäinen suomenkielinen levy ilmestyi 1991 alkuvuodesta. Ensimmäisiä paikkoja mitä muistan olivat: Hill Street (eerikinkadulla) ja Merihotelli (hakaniemessä)Karaokea oli noihin aikoihin kyllä muuallakin suomessa jossain määrin.
      Koetan selvittää tarkempia tietoja ja infoan jos löytyy jotain.

• kuka tietää

Niin ajattelin, että jossain pääkaupunkiseudulla ensimmäinen karaokepaikka on ollut. Olisi ollut mukava olla mukana ensimmäisisää karaoke-iltamissa. Mitenkähän tuo laulu on alunalkaen sujunut? Ja kuka on on ollut niin edistyksellinen vetäjä, joka on uskaltautunut uuteen juttuun mukaan. Ihan mukava tietää tuosta Karaoken-historiasta täällä Suomessa.

• ehkä?
        kuka tietää kirjoitti:

Niin ajattelin, että jossain pääkaupunkiseudulla ensimmäinen karaokepaikka on ollut. Olisi ollut mukava olla mukana ensimmäisisää karaoke-iltamissa. Mitenkähän tuo laulu on alunalkaen sujunut? Ja kuka on on ollut niin edistyksellinen vetäjä, joka on uskaltautunut uuteen juttuun mukaan. Ihan mukava tietää tuosta Karaoken-historiasta täällä Suomessa.

Olin 90-luvun alussa Helsingissä keikkahommissa ja silloin oli , muistaakseni 91 itäkeskuksessa toisessa kerroksessa ( vanhassa , uutta itäkeskusta ei vielä ollut rakennettiin kyllä ) ravintola jossa laulettiin karaokea. Mukaan sai omat laulut c-kasetille nauhoitettuna ja jos vei oman videokasetin niin laulu nauhoitettiin sille. Vieläkin on oma eka laulu, varrella virran , kasetilla :). Tää paikka vois olla ainakin ihan alkupäässä karaokepaikkoja. Nopeestihan ne kyllä sitten yleisty.

• jee
        kuka tietää kirjoitti:

Itse en ole ollut noin varhain mukana (aloitin '99), mutta olen haastatellut vanhoja konkareita. Ainakin sellainen trubaduuri kuin Roy Westman on ollut mukana hyvin varhaisista ajoista lähtien ja kertoi, että kyllä se aika vaikeaa oli aluksi. Ensinnäkin kotimaisia levyjä oli vain yksi tai pari (yhteensä 20-40 biisiä), joten mm. "Lumi teki enkelin eteiseen" ja "Surun pyyhit silmistäni" tuli erittäin tutuksi kaikille. Lisäksi ei osattu vielä laulaa kovin hyvin ja oli vaikea saada ihmisiä estradille. Kaikki kunnia niille jotka jaksoivat tehdä töitä ja saivat karaoken kukoistamaan alun vaikeuksista huolimatta!

• Maza

Ensimmäinen karaokepaikka tai ainakin ensimmäisten joukossa oli Ravintola Adlon pörssitalon sisäpihalla. Karaokeisäntänä oli Radio Ykkösessä silloin töissä ollut Black-Mike.
      Lauloin siellä itsekin muutaman Elton Johnin kappaleen. Porukka tuijotti ihan monttu auki uutta systeemiä.

• Anonyymi

Merihotelli taisi olla ensimmäinen jonka tiedän Robin oli vetäjänä, myös Matti Kahila oli alkuaikojen vetäjiä ainakin Adlonissa

• Anonyymi

oulun karaokebar oli suomen ensimmäinen karaokebar, perustettu 1991

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      308
      3158
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2041
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1840
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1585
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      399
      1451
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      35
      1351
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      219
      1240
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1134
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1046
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      980
    Aihe