Missä Suomen ensimmäinen karaokepaikka?

kuka tietää

Oliko se niin, etttä karaoke tuli Suomeen joskus 1990-luvun alussa. Kuka tietää missä on ollut Suomen ensimmäinen karaokepaikka? Pääkaupunkiseudulla?

7

3354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksf

      Karaoke tuli suomeen jo 80-luvulla, mutta ensimmäinen suomenkielinen levy ilmestyi 1991 alkuvuodesta. Ensimmäisiä paikkoja mitä muistan olivat: Hill Street (eerikinkadulla) ja Merihotelli (hakaniemessä)Karaokea oli noihin aikoihin kyllä muuallakin suomessa jossain määrin.
      Koetan selvittää tarkempia tietoja ja infoan jos löytyy jotain.

      • kuka tietää

        Niin ajattelin, että jossain pääkaupunkiseudulla ensimmäinen karaokepaikka on ollut. Olisi ollut mukava olla mukana ensimmäisisää karaoke-iltamissa. Mitenkähän tuo laulu on alunalkaen sujunut? Ja kuka on on ollut niin edistyksellinen vetäjä, joka on uskaltautunut uuteen juttuun mukaan. Ihan mukava tietää tuosta Karaoken-historiasta täällä Suomessa.


      • ehkä?
        kuka tietää kirjoitti:

        Niin ajattelin, että jossain pääkaupunkiseudulla ensimmäinen karaokepaikka on ollut. Olisi ollut mukava olla mukana ensimmäisisää karaoke-iltamissa. Mitenkähän tuo laulu on alunalkaen sujunut? Ja kuka on on ollut niin edistyksellinen vetäjä, joka on uskaltautunut uuteen juttuun mukaan. Ihan mukava tietää tuosta Karaoken-historiasta täällä Suomessa.

        Olin 90-luvun alussa Helsingissä keikkahommissa ja silloin oli , muistaakseni 91 itäkeskuksessa toisessa kerroksessa ( vanhassa , uutta itäkeskusta ei vielä ollut rakennettiin kyllä ) ravintola jossa laulettiin karaokea. Mukaan sai omat laulut c-kasetille nauhoitettuna ja jos vei oman videokasetin niin laulu nauhoitettiin sille. Vieläkin on oma eka laulu, varrella virran , kasetilla :). Tää paikka vois olla ainakin ihan alkupäässä karaokepaikkoja. Nopeestihan ne kyllä sitten yleisty.


      • jee
        kuka tietää kirjoitti:

        Niin ajattelin, että jossain pääkaupunkiseudulla ensimmäinen karaokepaikka on ollut. Olisi ollut mukava olla mukana ensimmäisisää karaoke-iltamissa. Mitenkähän tuo laulu on alunalkaen sujunut? Ja kuka on on ollut niin edistyksellinen vetäjä, joka on uskaltautunut uuteen juttuun mukaan. Ihan mukava tietää tuosta Karaoken-historiasta täällä Suomessa.

        Itse en ole ollut noin varhain mukana (aloitin '99), mutta olen haastatellut vanhoja konkareita. Ainakin sellainen trubaduuri kuin Roy Westman on ollut mukana hyvin varhaisista ajoista lähtien ja kertoi, että kyllä se aika vaikeaa oli aluksi. Ensinnäkin kotimaisia levyjä oli vain yksi tai pari (yhteensä 20-40 biisiä), joten mm. "Lumi teki enkelin eteiseen" ja "Surun pyyhit silmistäni" tuli erittäin tutuksi kaikille. Lisäksi ei osattu vielä laulaa kovin hyvin ja oli vaikea saada ihmisiä estradille. Kaikki kunnia niille jotka jaksoivat tehdä töitä ja saivat karaoken kukoistamaan alun vaikeuksista huolimatta!


    • Maza

      Ensimmäinen karaokepaikka tai ainakin ensimmäisten joukossa oli Ravintola Adlon pörssitalon sisäpihalla. Karaokeisäntänä oli Radio Ykkösessä silloin töissä ollut Black-Mike.
      Lauloin siellä itsekin muutaman Elton Johnin kappaleen. Porukka tuijotti ihan monttu auki uutta systeemiä.

    • Anonyymi

      Merihotelli taisi olla ensimmäinen jonka tiedän Robin oli vetäjänä, myös Matti Kahila oli alkuaikojen vetäjiä ainakin Adlonissa

    • Anonyymi

      oulun karaokebar oli suomen ensimmäinen karaokebar, perustettu 1991

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe