Ohjeen olen joskus monta vuotta sitten nähnyt Hesarin ruokasivuilla, se oli minulla tallessakin, mutta kun tähän asti se resepti on löytynyt Hesarin ruokasivujen arkistoista, olen turhat pölyiset paperiohjeet hävittänyt.
No, nyt sitä ei enää löydykään nettiarkistosta. Vaan löytyisikö joltakulta teistä kyseinen ohje. Kakkuun siis käytettiin kuivattuja sekahedelmiä (se tavallinen pussi, jossa omenaa, päärynää, luumua, aprikoosia). muistaakseni sitruunan kuorta, mantelirouhetta vai oliko se pähkinää, munia 4 ...
Minun mielestäni ihan hyvä kakku, vaan kun se resepti nyt on kateissa...
Jouluinen hedelmäkakku sekahedelmistä
5
6226
Vastaukset
- löytyi.
Jep, mä löysinkin sen ohjeen paperisena kätköistäni, kun oikein etsin.
Nou hätä. - Olisko tämä
Englantilainen hedelmäkakku
- aloittaja.
On varmaan periaatteessa ihan sama ohje, mutta siis käytetään sekahedelmiä, ei kirsikoita ja sukaatteja jne.
Alkuperäinen kirjoittaja on siis jo löytänyt hakemansa ohjeen... Kiitti vaan kommentista. - ohje jakoon
aloittaja. kirjoitti:
On varmaan periaatteessa ihan sama ohje, mutta siis käytetään sekahedelmiä, ei kirsikoita ja sukaatteja jne.
Alkuperäinen kirjoittaja on siis jo löytänyt hakemansa ohjeen... Kiitti vaan kommentista.Mikä oli kakun nimi?kuullostaa herkulliselta!
- tämä ohje
ohje jakoon kirjoitti:
Mikä oli kakun nimi?kuullostaa herkulliselta!
Nimi on Sekahedelmäkakku.
200 g voita tai margariinia
2 dl sokeria
4 munaa
3 ½ dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
sitruunan raastettu kuori
50 g rouhittuja manteleita
250 g kuivattuja sekahedelmiä
½ dl konjakkia tai brandya.
1. Voitele ja korppujauhota tilava rengasvuoka.
Hienonna hedelmät ja pane mehustumaan konjakkiin tai brandyyn.
2. Rasva ja sokeri vatkataan hyväksi vaahdoksi. Munat lisätään vaahtoon yksitellen, juoksettumisen estämiseksi lisätään myös hieman jauhoja.
3. Jauhot ja leivinjauhe sekoitetaan ja siivilöidään taikinaan. Sitruunan kuoriraaste, mantelirouhe ja hedelmät taikinaan.
4. Taikina nostellaan rengasvuokaan, vuoka 175-asteiseen uuniin alaosaan. Kypsennysaika 55–60 minuuttia.
(Parhaimmillaan 1–2 viikon päästä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888