Juoksen yhdestä kahteen kertaan viikossa noin tunnin lenkkejä ja muut harjoitukset mukaan lukien harrastan kohtuullisen raskasta liikuntaa 4 kertaa viikossa.
Tunnin mittaisen reippaat juoksulenkit menevät yleensä helposti ja jopa melkein hymyssä suin, mutta kotiin päästyä vatsa kipeytyy raskaimpien lenkkien jälkeen. Mietin, että voisiko syynä olla väärä hengitystekniikka tai jonkinlainen lihaksien jännittäminen juostessa? Liian raskaiksi en juoksuja tahtoisi myöntää, koska ne eivät tunnu muuten yliraskailta.
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Neuvoja vaivan estämiseen otetaan ilomielin vastaan.
Vatsakipu juoksun jälkeen
6
9914
Vastaukset
- Sportti
Minulle ilmenee samanlaista vaivaa. Luulen, että ruoansulatuselimissä ärsyyntyy joku, esim. Ohut-tai paksusuoli. En sitten tiedä varmaksi, kun en ole asiantuntija.
- Urheilu on ihanaa, kun sen ...
Muuten sama ongelma, paitsi mulla maha kipeytyy jo juostessa.
- juoksija
Urheilu on ihanaa, kun sen ... kirjoitti:
Muuten sama ongelma, paitsi mulla maha kipeytyy jo juostessa.
vatsakipu oireet kuulostavan tavallisilta aloittelevan juoksijan oireilta, kuten myös jalkakivut, jalkaterän puutumiset yms. Onneksi kaikki nämä mainitsemani vaivat menevät itsestään ohi, elimistö tottuu rasitukseen. Tämä vie kuitenkin hetken aikaa. Mutta kunhan ei pidä pitkiä taukoja, niin kyllä varmasti menee ohi.
- Tuomas K.
juoksija kirjoitti:
vatsakipu oireet kuulostavan tavallisilta aloittelevan juoksijan oireilta, kuten myös jalkakivut, jalkaterän puutumiset yms. Onneksi kaikki nämä mainitsemani vaivat menevät itsestään ohi, elimistö tottuu rasitukseen. Tämä vie kuitenkin hetken aikaa. Mutta kunhan ei pidä pitkiä taukoja, niin kyllä varmasti menee ohi.
Tämä on hyvä tietää ja toivottavasti totta minun kohdalla. Tuo tottumattomuus pätee minuun, sillä olin käytännössä koko yläasteen keskiverron huonokuntoinen. Nyt kun lukioaikana vien itseni äärirajoille monta kertaa viikossa, niin saattaa tosiaan rasitus iskeä.
Nyt motivaatio on kuitenkin kova, että eiköhän tästä päästä ohi :)
Tavoitteena puolimarathon ehkä jo seuraavissa pääkaupunkijuoksuissa!
- samma här
Ihan normaalia, voi jatkua pitkäänkin. Itse olen juossut monta vuotta ja sama jatkuu edelleen, välillä pahempana välillä parempana. Jos on herkkävatsainen, maha ärsyyntyy juoksemisen höykytyksestä. Syömisellä voi vaikuttaa asiaan.
Juoksemista kun ei vaan voi lopettaa.- Tuomas K.
Enään en kärsi aloitusviestissäni kuvailemista vatsakivuista. Nyt voin juosta yli tunnin reipasta juoksua ilman mitään vaikutuksia vatsan tasapainoon.
Juokseminen on hienoa hommaa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924