Mitä maailmanlopussa tapahtuu?

Palstan kreationistien mielestä siis?

136

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matteus 24

      Miksi et kysy että mitä Raamattu sanoo maailmanlopusta?

      Eikö sen sanoilla olisikin suurempi merkitys ja painoarvo kuin jonkun yksityisen mielipiteillä joiden syntyhistoriasta meillä ei ole mitään tietoa?

      • Epäjumalienkieltäjä

        "Miksi et kysy että mitä Raamattu sanoo maailmanlopusta?"

        Te ette ymmärrä, että useimmat teidän juttunne ovat Raamatun tulkintaa. Tekin pidätte osaa Raamatun kertomuksista vertauskuvina - osaa ei ja niihinkin te lisäilette omia kuvitelmianne ja tulkintoja.

        Jos kuvitellaan, että Raamattu olisi totta, niin silloinhan maailmanlopussa esimerkiksi hevoset kahlaisivat (muistaakseni Jerusalemissa) kuolaimiaan myöten syntisten veressä. Nyt voimme sitten laskea miten paljon syntisiä tarvitaan, että heidän verensä riittää peittämään Jerusalemin alueen yli metrin syvyydeltä vereen ja sitten voidaan spekuloida että miten maapallolla voi elää niin paljon ihmisiä.


      • Matteus 24
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        "Miksi et kysy että mitä Raamattu sanoo maailmanlopusta?"

        Te ette ymmärrä, että useimmat teidän juttunne ovat Raamatun tulkintaa. Tekin pidätte osaa Raamatun kertomuksista vertauskuvina - osaa ei ja niihinkin te lisäilette omia kuvitelmianne ja tulkintoja.

        Jos kuvitellaan, että Raamattu olisi totta, niin silloinhan maailmanlopussa esimerkiksi hevoset kahlaisivat (muistaakseni Jerusalemissa) kuolaimiaan myöten syntisten veressä. Nyt voimme sitten laskea miten paljon syntisiä tarvitaan, että heidän verensä riittää peittämään Jerusalemin alueen yli metrin syvyydeltä vereen ja sitten voidaan spekuloida että miten maapallolla voi elää niin paljon ihmisiä.

        Miten tulkitsisit tämän?

        Ensimmäiset lopun merkit

        3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?" [Mark. 13:3-13; Luuk. 21:7-19]
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. [Jer. 29:8,9; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3]
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 1. Joh. 4:1]
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. [Jes. 19:2; Ilm. 6:3-8]
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. [Matt. 10:22 ]
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. [2. Tim. 3:1-5; Ilm. 2:4]
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. [Matt. 10:22 ]
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13


      • jhvjhvovh
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        "Miksi et kysy että mitä Raamattu sanoo maailmanlopusta?"

        Te ette ymmärrä, että useimmat teidän juttunne ovat Raamatun tulkintaa. Tekin pidätte osaa Raamatun kertomuksista vertauskuvina - osaa ei ja niihinkin te lisäilette omia kuvitelmianne ja tulkintoja.

        Jos kuvitellaan, että Raamattu olisi totta, niin silloinhan maailmanlopussa esimerkiksi hevoset kahlaisivat (muistaakseni Jerusalemissa) kuolaimiaan myöten syntisten veressä. Nyt voimme sitten laskea miten paljon syntisiä tarvitaan, että heidän verensä riittää peittämään Jerusalemin alueen yli metrin syvyydeltä vereen ja sitten voidaan spekuloida että miten maapallolla voi elää niin paljon ihmisiä.

        Myös tähtien putoileminen taivaalta olisi mielenkiintoinen näky.


      • Juuri niitä teidän TULKINTOJANNE Raamatun sekavista puheista maailmanlopusta halusinkin saada esiin.

        Olen melko varma että tulkintanne lopunajoista ovat vielä sekavampia ja keskenään vielä ristiriitaisempia kuin ne raamatun sekavat puheet.


      • rastin voitto

        Maailmanlopun tullessa kaikki auki olevat raamatut syttyvät tuleen, sitten muu kertomakirjallisuus ja viimeisenä evoluutiobiologia- ja muu tietokirjallisuus. Näin käy toteen se mitä mikään hihulahko ei ole vielä koskaan onnistunut ennustamaan.


      • nääkkö
        jhvjhvovh kirjoitti:

        Myös tähtien putoileminen taivaalta olisi mielenkiintoinen näky.

        Olet kuin terroristi jota nauratti kun hänen teloittamansa lapsen pää pyöri nätisti pitkin rinnettä.


      • anna mun kaikki kest
        kekek-kekek kirjoitti:

        Juuri niitä teidän TULKINTOJANNE Raamatun sekavista puheista maailmanlopusta halusinkin saada esiin.

        Olen melko varma että tulkintanne lopunajoista ovat vielä sekavampia ja keskenään vielä ristiriitaisempia kuin ne raamatun sekavat puheet.

        Voi hyvä tavaton.
        Miksi sinä seuraat jonkun tulkintoja? Häh?

        Olet näköjään ominut väärän ajattelumallin koulusta. Etkö olekin?
        Mietippä pedagokiikkaa oikein huolella.
        Käytä sen analysointiin omaa ylläolevaa viestiäsi. Mikä on sen ilmaisema pääpointti?


      • nääkkö kirjoitti:

        Olet kuin terroristi jota nauratti kun hänen teloittamansa lapsen pää pyöri nätisti pitkin rinnettä.

        Tarkkanäköinen havainto sieltä Perähikiältä! Juuri noinhan voi huippuälykäs ihminen jhvjhvovhin viestistä päätellä. Ilmiselvää terroristiainesta, eikä poliisi tietenkään tee muuta kuin stondaa naureskellen tumput suorina. Lainkuuliaisia maalaisia kyllä vainotaan pontikankeitosta ja salakaadoista!


      • anna mun kaikki kest kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton.
        Miksi sinä seuraat jonkun tulkintoja? Häh?

        Olet näköjään ominut väärän ajattelumallin koulusta. Etkö olekin?
        Mietippä pedagokiikkaa oikein huolella.
        Käytä sen analysointiin omaa ylläolevaa viestiäsi. Mikä on sen ilmaisema pääpointti?

        >Miksi sinä seuraat jonkun tulkintoja? Häh?

        Ainakin minä seuraan siksi, että ne tulkinnat ovat huvittavia ja kiinnostaviakin. Seonneiden päidenne sisältä löytyvät pimeyden asteet ovat myös omalla tavallaan jännittävää havainnoitavaa.


      • anna mun kaikki kest kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton.
        Miksi sinä seuraat jonkun tulkintoja? Häh?

        Olet näköjään ominut väärän ajattelumallin koulusta. Etkö olekin?
        Mietippä pedagokiikkaa oikein huolella.
        Käytä sen analysointiin omaa ylläolevaa viestiäsi. Mikä on sen ilmaisema pääpointti?

        Mitä muuta ne tuhannet keskenään riitelevät kristityt kirkot ja lahkot ovat kuin erilaisia tulkintoja Raamatusta?


      • Hekoheko
        Matteus 24 kirjoitti:

        Miten tulkitsisit tämän?

        Ensimmäiset lopun merkit

        3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?" [Mark. 13:3-13; Luuk. 21:7-19]
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. [Jer. 29:8,9; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3]
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 1. Joh. 4:1]
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. [Jes. 19:2; Ilm. 6:3-8]
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. [Matt. 10:22 ]
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. [2. Tim. 3:1-5; Ilm. 2:4]
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. [Matt. 10:22 ]
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13

        Heh, mihinkäs se Epäjulle oikein karkasikaan???


      • Moosess
        kekek-kekek kirjoitti:

        Mitä muuta ne tuhannet keskenään riitelevät kristityt kirkot ja lahkot ovat kuin erilaisia tulkintoja Raamatusta?

        Jeh, eiköhän se kansankirkkomme homofanitus olr oihan extra-raamatuntulkintaa kun selvääkin selvemmät kiellot joiden yllä on kuolenauhka ja ikuisen elämän menetyksen uhka, tulkitaan siten että kirkon on siunattava nuo liitot ja kohta vihittävä nuo avioliittoonkin, hehhehh.

        Mitäs kekekki itse sanoo moisesta raamatuntulkinnasta?

        Siis tarkoittaako se että miesten ei tule maata miesten kanssa sitä että niin saa tehdä papin siunauksella? Heh hehehhehehehhh


        Shadov-homoteologilla olikin jo mielenkiintoisen hauska tulkintaversio asiasta.
        Kun siis eräässä monista homouden kieltävistä raamatunkohdista sanotaan että et saa maata miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, niin hän sanoi että koska tarkkaan ottaen mies ei voi maata miehen kanssa niinkuin naisen kanssa anatomisista eroista johtuen, niin koko kielto on ihan turhaa höpinää eikä se kiellä homostelua.
        Että sellaista.

        Eli luotammeko nyt siihen että tuhansia vuosia joka ainoa Raamattua lukenut on käsittänyt homouskiellon aivan väärin ja tämä Shadowin Riekkiseltä kuulema moderni ev.lut.kirkon puolikkaan tulkinta on se oikea lopullinen totuus?

        Siis tosi on että joskus nämä tietyt pappiemme finnteologia- raamatuntulkinnat naurattavat ihan sairaasti.


      • Moosess kirjoitti:

        Jeh, eiköhän se kansankirkkomme homofanitus olr oihan extra-raamatuntulkintaa kun selvääkin selvemmät kiellot joiden yllä on kuolenauhka ja ikuisen elämän menetyksen uhka, tulkitaan siten että kirkon on siunattava nuo liitot ja kohta vihittävä nuo avioliittoonkin, hehhehh.

        Mitäs kekekki itse sanoo moisesta raamatuntulkinnasta?

        Siis tarkoittaako se että miesten ei tule maata miesten kanssa sitä että niin saa tehdä papin siunauksella? Heh hehehhehehehhh


        Shadov-homoteologilla olikin jo mielenkiintoisen hauska tulkintaversio asiasta.
        Kun siis eräässä monista homouden kieltävistä raamatunkohdista sanotaan että et saa maata miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, niin hän sanoi että koska tarkkaan ottaen mies ei voi maata miehen kanssa niinkuin naisen kanssa anatomisista eroista johtuen, niin koko kielto on ihan turhaa höpinää eikä se kiellä homostelua.
        Että sellaista.

        Eli luotammeko nyt siihen että tuhansia vuosia joka ainoa Raamattua lukenut on käsittänyt homouskiellon aivan väärin ja tämä Shadowin Riekkiseltä kuulema moderni ev.lut.kirkon puolikkaan tulkinta on se oikea lopullinen totuus?

        Siis tosi on että joskus nämä tietyt pappiemme finnteologia- raamatuntulkinnat naurattavat ihan sairaasti.

        Ei se uusi avioliittolaki mitenkään velvoita kirkkoja tai pappeja siunaamaan homoliittoja.


    • Fiksu kreationisti

      Tämä on uskonnollinen aihe. Kreationismi käsittelee vain tieteellisiä, ei uskonnollisia asioita(toisinkuin esim. evoluutio).

      • Epäjumalienkieltäjä

        Hauskaa parodiaa.


      • Älä sitten enää koskaan mainitsekaan Raamattua kirjoituksissasi.


      • huutis.

        Koska maailmanloppu ei ole uskonasia vaan tieteellinen fakta, oletan että Fiksu kreationisti osoittaa meille tieteellisen näytön Raamatunmukaisesta maailmanlopusta.


      • Aamen
        huutis. kirjoitti:

        Koska maailmanloppu ei ole uskonasia vaan tieteellinen fakta, oletan että Fiksu kreationisti osoittaa meille tieteellisen näytön Raamatunmukaisesta maailmanlopusta.

        Huutikselle tieteellinen näyttö maailmanlopun läheisyydestä on se että Raamatussa lukee että loppu tulee sitten kun moralittomuus saaavuttaa lakipisteensä, niin että kun homofanittajat sitten hävitetään niin kenellekään ei jää epäselväksi että nuo luonnottomuuksien hyväksyjät pitikin poistaa.

        Ja nyt se alkaa olla selvää että kun enemmistö ihmisistä hyväksyy urosten parittamisen ja kehtaavat väittää sitä luonnolliseksi niin jo on aikakin lopun tulla.


    • Fiksu kreationisti

      Ja lisättäköön vielä että minulla on ollut tapana ilmoittaa tämänkaltaiset aloitukset roskiin, mutta annan poikkeuksesta tämän aiheen olla täällä ainakin päivän jotta sinä muut evokit ymmärtäisivät syyn.

      • defenssipoisto

        Niinpä niin. Et kestä uskontosi ja kreatinismisi pohjan murenevan.
        Kukaan täysipäinen kun ei usko maailmanlopunennustuksia ainakaan siinä muodossa kuin ne Raamatussa ovat.


      • sivustatarkkailija

        "Tämä on uskonnollinen aihe."

        Tämä palstahan kuuluu uskonto ja uskomukset osioon eli aivan oikeaan paikkaan. Kreationismihan perustuu Raamatun kertomuksiin, joten se on uskontoa valepuvussa. Lähtökohtanahan on aikoinaan ollut salakuljettaa uskonnonopetus Amerikkalaisiin kouluihin. Amerikassa yhteiskunnan tukea saavissa kouluissa uskonnonopetus on perustuslailla kielletty siksi fundamentalistit yrittävät kreationismin/älykäänsuunnittelun avulla kiertää perustuslakia.


    • Saharan tomu

      Kiinnostavampi on kysymys siitä että mitä muistoja nykyihmisestä jää seuraavalle evoluution tuottamalle meitä kehittyneemmälle ihmispopulaatiolle kun se on syrjäyttänyt meidät, sillä mehän olemme vain yksi lenkki evoluution rattaissa.

      Vastaus: Meitä ennen maailmassa on ollut tiedemiesten arvion mukaan kahdestakymmenestä tuhansiin erilaisiin apinan ja ihmisen eri kehitystasoisiin lajeihin olleita populaatioita joista ei ole jäänyt fossiilistoon tai muualle mitään merkkejä vaan ajan hamas on syönyt ne viimeistä atomia myöten ja siksi arvioit heitelevät rajusti koska ne pitää arvailla.

      Ja nyt olemme me 8 miljardia ihmistä vuorossa ja meidän jälkeemme tulee tietenkin vielä loputtomasti uusia ihmislajeja vaeltamaan maan pinnalla.
      Ja nyt tilanne on se että kun olemme tuhoutuneet tavalla tai toisella, todennäköisesti Putinin aloittamalla ydinsodalla, niin ajanoloon me ja meidän kulttuurimme jäänteet pyramideja ja luitamme myöten haihtuu atomi atomilta niin olemattomiin ettei meistä jää jälkeäkään jäljelle tuleville kehittyneemmille aivan ilmeiseti tuossa ydinsodassa saatujen hyödyllisten saastemutaatioiden muovaamamien uusien ihmislajien tutkittavaksi.

      Miksi on näin? Siksi että miksi me olisimme joku poikkeus tuossa evoluution työssä joka on tuhonnut kaikki meidän edeltäjämme täysin olemattomiin? Niin se vain on että kun on kyse sadoista miljoonista vuosista niin kyllä siinä ajassa kaikki mitä meistä voisi jäädä muistoksi tulee katoamaan luonnollisen hajoamisen kautta atomeiksi.
      Jos katsomme esimerkiksi pyramideja niin vain muutamassa tuhannessa vuodesaa ne ovat rapautuneet merkittävästi joten aika tulee syömäänpyramidit Saharan tomuksi muutamassa miljoonossa vuodessa.

      http://static.iltalehti.fi/matkajutut/egypti_giza_030310PP_ma.jpg

      • Minähän sanoin, että myöhästyt thaikuista. Ja näinhän tässä taas kävi, että jyrbä jämähti punkkaansa ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Minähän sanoin, että myöhästyt thaikuista. Ja näinhän tässä taas kävi, että jyrbä jämähti punkkaansa ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Jos ei päässyt koneeseen, kuten yhdelle tuttavalle kävi, koska kapteeni heitti ulos.


    • tosi fiksu kretu

      Raamatun mukaan maailmanlopussa tähdet putoavat taivaalta.

      Koska Aurinko ei ole tähti, ensimmäisenä maahan tulee putoamaan tietenkin seuraavaksi lähin tähti, Alfa Centauri. Tämän kaksoistähtisysteemin massa on noin 700 000 kertaa Maan massa.

      Törmäys saattaa rikkoa Maata kannattavat pilarit, josta seuraa maailmanloppu.

      • Matteus 24

        Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?

        On siellä kuitenkin jokunen suura ilmauskin joukossa.

        Kuten tämä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Saarn. 1:4&rnd=1418454892505


        Niin että sellainen maailmanloppu.

        Ja myös tällainen: 3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.


        Ja mitäs sen jälkeen tapahtuu: Katso kohdasta Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 65:1&rnd=1418455626101

        Ja sitten myös tällaista:Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 21:1&rnd=1418455287985



        Rupeaako riittämään?


      • tieteenharrastaja
        Matteus 24 kirjoitti:

        Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?

        On siellä kuitenkin jokunen suura ilmauskin joukossa.

        Kuten tämä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Saarn. 1:4&rnd=1418454892505


        Niin että sellainen maailmanloppu.

        Ja myös tällainen: 3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.


        Ja mitäs sen jälkeen tapahtuu: Katso kohdasta Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 65:1&rnd=1418455626101

        Ja sitten myös tällaista:Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 21:1&rnd=1418455287985



        Rupeaako riittämään?

        Onko tuon kaksoisraamattusi toinen tekstiversio kenties jehovalainen:

        "8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".


      • Matteus 24 kirjoitti:

        Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?

        On siellä kuitenkin jokunen suura ilmauskin joukossa.

        Kuten tämä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Saarn. 1:4&rnd=1418454892505


        Niin että sellainen maailmanloppu.

        Ja myös tällainen: 3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.


        Ja mitäs sen jälkeen tapahtuu: Katso kohdasta Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 65:1&rnd=1418455626101

        Ja sitten myös tällaista:Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 21:1&rnd=1418455287985



        Rupeaako riittämään?

        >Rupeaako riittämään?

        Kyllä riittää! Koeta jyrbä nyt vaan päästä sinne thaikkuihin, sillä olemme jo aivan uupuneita ylivoimaiseen argumentointiisi ja haluaisimme siitä hiukan lomaa voidaksemme koota murskaantuneita itsejämme.


      • on se vaan
        Matteus 24 kirjoitti:

        Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?

        On siellä kuitenkin jokunen suura ilmauskin joukossa.

        Kuten tämä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Saarn. 1:4&rnd=1418454892505


        Niin että sellainen maailmanloppu.

        Ja myös tällainen: 3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.


        Ja mitäs sen jälkeen tapahtuu: Katso kohdasta Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 65:1&rnd=1418455626101

        Ja sitten myös tällaista:Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 21:1&rnd=1418455287985



        Rupeaako riittämään?

        "Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?"

        Paitsi että universumin rakenteesta ei Raamatussa kerrota kuvakielellä.

        Vuosituhansien takainen käsitys on kerrottu hyvinkin selvästi. Maa oli litteä, itseasiassa muodoltaan neliömäinen ja sitä kannattivat pilarit.

        Taivaankappaleitten etäisyyksistä ja mittasuhteista ei ollut minkäänlaista käsitystä. Tähtien putoileminen maanpinnalle oli tuossa maailmankuvassa arkipäivää.


      • Matteus24
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Onko tuon kaksoisraamattusi toinen tekstiversio kenties jehovalainen:

        "8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

        1938 ja 1992 kirkkoraamatut siinä oli rinnakkain, eli ihan ev.lut. kirkon opetusta jota ev. Lutit eivät tunne.


      • kaksituolia
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Rupeaako riittämään?

        Kyllä riittää! Koeta jyrbä nyt vaan päästä sinne thaikkuihin, sillä olemme jo aivan uupuneita ylivoimaiseen argumentointiisi ja haluaisimme siitä hiukan lomaa voidaksemme koota murskaantuneita itsejämme.

        Sinun pitäisi tosiaankin eheytyä traumoistasi joko jtksi tai ateksi.


      • histopria on kivaa
        Matteus 24 kirjoitti:

        Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?

        On siellä kuitenkin jokunen suura ilmauskin joukossa.

        Kuten tämä: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Saarn. 1:4&rnd=1418454892505


        Niin että sellainen maailmanloppu.

        Ja myös tällainen: 3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.


        Ja mitäs sen jälkeen tapahtuu: Katso kohdasta Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 65:1&rnd=1418455626101

        Ja sitten myös tällaista:Uusi taivas ja uusi maa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 21:1&rnd=1418455287985



        Rupeaako riittämään?

        Ihan naurattaa tuo osuva Raamatun ilmaus siitä että viimeisinä päivinä tulee noita pilkkaajia ilkkumaan ja lopuksi heille kuitenkin käy itselleen köpelösti. Hah hah.

        Nyt käy sääliksi tämän ketjun avaajaa ja Repeä ja huutista. Nyt he ilkkuvat mutta kohta he istuvat piruparan hangolla hämmentämässä kiehuvassa öljypadassa ikuisesti.

        http://2.bp.blogspot.com/-8AVLWByZJ0c/T6WrfuGR4rI/AAAAAAAAAdg/H42-mfmlpV8/s1600/hell 1 teksti.jpg


        Mutta totta puhuen en oikein tiedä että kumpi on hullumpi ja järjettämämpi väite, sekö että ihminen olisi kehittynyt apinasta ja apina kalasta ja kala bakteerista vaiko se väite että helvetti on todellinen.

        Nykyään netti on täynnä hyviä kirjoituksia helvetin alkuperästä, siis siitä ettei se ole lainkaan raamatullinen oppi vaan kehitetty vasta satoja vuosia Raamatun kirjoittamisen jälken vahaisella pimeällä keskiajalla idän uskonnoista kopioimalla.
        https://www.google.fi/search?q=buddhalainen helvetti&espv=2&biw=1242&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8pGOVMnYPIrlywOTkoKgBg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=buddha hell&imgdii=_


      • histopria on kivaa kirjoitti:

        Ihan naurattaa tuo osuva Raamatun ilmaus siitä että viimeisinä päivinä tulee noita pilkkaajia ilkkumaan ja lopuksi heille kuitenkin käy itselleen köpelösti. Hah hah.

        Nyt käy sääliksi tämän ketjun avaajaa ja Repeä ja huutista. Nyt he ilkkuvat mutta kohta he istuvat piruparan hangolla hämmentämässä kiehuvassa öljypadassa ikuisesti.

        http://2.bp.blogspot.com/-8AVLWByZJ0c/T6WrfuGR4rI/AAAAAAAAAdg/H42-mfmlpV8/s1600/hell 1 teksti.jpg


        Mutta totta puhuen en oikein tiedä että kumpi on hullumpi ja järjettämämpi väite, sekö että ihminen olisi kehittynyt apinasta ja apina kalasta ja kala bakteerista vaiko se väite että helvetti on todellinen.

        Nykyään netti on täynnä hyviä kirjoituksia helvetin alkuperästä, siis siitä ettei se ole lainkaan raamatullinen oppi vaan kehitetty vasta satoja vuosia Raamatun kirjoittamisen jälken vahaisella pimeällä keskiajalla idän uskonnoista kopioimalla.
        https://www.google.fi/search?q=buddhalainen helvetti&espv=2&biw=1242&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8pGOVMnYPIrlywOTkoKgBg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=buddha hell&imgdii=_

        Mikäs se itku- ja hammastenkiristelypaikka sitten Raamatussa on?


      • lisää
        kekek-kekek kirjoitti:

        Mikäs se itku- ja hammastenkiristelypaikka sitten Raamatussa on?

        Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tulensa sammu. Mihin tulijärveen vasemmalla puolella olevat heitettiinkään?


      • huutis.
        histopria on kivaa kirjoitti:

        Ihan naurattaa tuo osuva Raamatun ilmaus siitä että viimeisinä päivinä tulee noita pilkkaajia ilkkumaan ja lopuksi heille kuitenkin käy itselleen köpelösti. Hah hah.

        Nyt käy sääliksi tämän ketjun avaajaa ja Repeä ja huutista. Nyt he ilkkuvat mutta kohta he istuvat piruparan hangolla hämmentämässä kiehuvassa öljypadassa ikuisesti.

        http://2.bp.blogspot.com/-8AVLWByZJ0c/T6WrfuGR4rI/AAAAAAAAAdg/H42-mfmlpV8/s1600/hell 1 teksti.jpg


        Mutta totta puhuen en oikein tiedä että kumpi on hullumpi ja järjettämämpi väite, sekö että ihminen olisi kehittynyt apinasta ja apina kalasta ja kala bakteerista vaiko se väite että helvetti on todellinen.

        Nykyään netti on täynnä hyviä kirjoituksia helvetin alkuperästä, siis siitä ettei se ole lainkaan raamatullinen oppi vaan kehitetty vasta satoja vuosia Raamatun kirjoittamisen jälken vahaisella pimeällä keskiajalla idän uskonnoista kopioimalla.
        https://www.google.fi/search?q=buddhalainen helvetti&espv=2&biw=1242&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8pGOVMnYPIrlywOTkoKgBg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=buddha hell&imgdii=_

        »Mutta totta puhuen en oikein tiedä että kumpi on hullumpi ja järjettämämpi väite, sekö että ihminen olisi kehittynyt apinasta ja apina kalasta ja kala bakteerista vaiko se väite että helvetti on todellinen. »

        Raamatunmukaisesta Helvetistä ei toisaalta ole minkäänlaista näyttöä.
        Ihmisen ja muiden eliöiden kehityshistoriasta taas on erittäin vankat todisteet.

        Totuus on tarua ihmeellisempää.


      • totuus kauhistuttaa
        kekek-kekek kirjoitti:

        Mikäs se itku- ja hammastenkiristelypaikka sitten Raamatussa on?

        Sinulle se näyttää olevan omien korviesi väli. Raamatun teksti kun aiheuttaa sinulle heti kauhean itkun ja hammasten kiristelyn.
        Onko Raamatun teksti niin kiusaavaa?

        Johan Raamattukin se kertoi, että uskonnolliset johtajat halusivat tapattaa Jeesuksen kun Jeesus puhui totuuden ja tämä kiusasi näitä johtajia.
        Sanotaan myös, että ne profeettojen puheet ärsyttivät johtajia siinä määrin, että ne profeetat tapettiin.
        Totuuden kuuleminen aiheuttaa kieltämättä vihan tunteita. Kaikki eivät halua kuulla edes totuutta koska se edellyttäisi elämän muutoksia. Monien korvat eivät todellakaan kestä totuutta.


      • totuus kauhistuttaa kirjoitti:

        Sinulle se näyttää olevan omien korviesi väli. Raamatun teksti kun aiheuttaa sinulle heti kauhean itkun ja hammasten kiristelyn.
        Onko Raamatun teksti niin kiusaavaa?

        Johan Raamattukin se kertoi, että uskonnolliset johtajat halusivat tapattaa Jeesuksen kun Jeesus puhui totuuden ja tämä kiusasi näitä johtajia.
        Sanotaan myös, että ne profeettojen puheet ärsyttivät johtajia siinä määrin, että ne profeetat tapettiin.
        Totuuden kuuleminen aiheuttaa kieltämättä vihan tunteita. Kaikki eivät halua kuulla edes totuutta koska se edellyttäisi elämän muutoksia. Monien korvat eivät todellakaan kestä totuutta.

        Ole lukenut Raamatun läpi pariinkin kertaan. Jotkut kirjoista ovat turhan lyhyitä, esim. Johanneksen Ilmestys, sellaista psykedeelistä fantasiaa menisi kerralla 300 sivuakin.

        Joten ei se Raamattu minua mitenkään kiusaa.


      • no johan ny
        on se vaan kirjoitti:

        "Raamattu on ihanaa kuvakieltä, eikö olekin?"

        Paitsi että universumin rakenteesta ei Raamatussa kerrota kuvakielellä.

        Vuosituhansien takainen käsitys on kerrottu hyvinkin selvästi. Maa oli litteä, itseasiassa muodoltaan neliömäinen ja sitä kannattivat pilarit.

        Taivaankappaleitten etäisyyksistä ja mittasuhteista ei ollut minkäänlaista käsitystä. Tähtien putoileminen maanpinnalle oli tuossa maailmankuvassa arkipäivää.

        Raamatussa kerrotaan kaikki mikä on uskon kehitykselle oleellista.
        Mitään ei puutu.
        Ei sen ole tarkoituskaan olla vastustajien oppikirja.
        Ja vaikka sinä haluamallasi tavalla saisitkin Raamatusta oikeita tietoja, ne tiedot eivät johtaisi sinua yhtään parempaan kuin missä nyt hoiput.


      • ed.kirj.
        kaksituolia kirjoitti:

        Sinun pitäisi tosiaankin eheytyä traumoistasi joko jtksi tai ateksi.

        Repe keskittyy asioihin tavalla kuin hän olisi taulapää.
        ( Jos ääntelee kuin ankka ja ......)


      • ed.kirj.
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ole lukenut Raamatun läpi pariinkin kertaan. Jotkut kirjoista ovat turhan lyhyitä, esim. Johanneksen Ilmestys, sellaista psykedeelistä fantasiaa menisi kerralla 300 sivuakin.

        Joten ei se Raamattu minua mitenkään kiusaa.

        Näyttääkin sille että lukukertojen määrä on ainoa mitä siitä on jäänyt korviesi väliin.


      • hihiiii
        huutis. kirjoitti:

        »Mutta totta puhuen en oikein tiedä että kumpi on hullumpi ja järjettämämpi väite, sekö että ihminen olisi kehittynyt apinasta ja apina kalasta ja kala bakteerista vaiko se väite että helvetti on todellinen. »

        Raamatunmukaisesta Helvetistä ei toisaalta ole minkäänlaista näyttöä.
        Ihmisen ja muiden eliöiden kehityshistoriasta taas on erittäin vankat todisteet.

        Totuus on tarua ihmeellisempää.

        I#Ihmisen ja muiden eliöiden kehityshistoriasta taas on erittäin vankat todisteet.#

        Valitettavasti et vain itse ole niistä tietonen!


      • ed.kirj. kirjoitti:

        Näyttääkin sille että lukukertojen määrä on ainoa mitä siitä on jäänyt korviesi väliin.

        Uskoisitko, ettei Raamatun lukeminen aiheuta välitöntä uskoonhurahtamista?


      • on se vaan
        no johan ny kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan kaikki mikä on uskon kehitykselle oleellista.
        Mitään ei puutu.
        Ei sen ole tarkoituskaan olla vastustajien oppikirja.
        Ja vaikka sinä haluamallasi tavalla saisitkin Raamatusta oikeita tietoja, ne tiedot eivät johtaisi sinua yhtään parempaan kuin missä nyt hoiput.

        Aivan niin. Jos et huomannut, niin vastustan vain väärän tiedon levittämistä. Joillekin Raamattu kun on jopa luonnontieteen oppikirja.


      • Moosess
        Matteus24 kirjoitti:

        1938 ja 1992 kirkkoraamatut siinä oli rinnakkain, eli ihan ev.lut. kirkon opetusta jota ev. Lutit eivät tunne.

        Heh heh.


      • Moosess
        kekek-kekek kirjoitti:

        Mikäs se itku- ja hammastenkiristelypaikka sitten Raamatussa on?

        "Itku ja hammsten kiristely " ei ole paikkakysymys vaan Jumalan vastustajien tila silloin kun uskovat heitä ahdistavat paljastaen heidän mädännäisyytensä, siis Riekkistgen ja Mäkisten ja muiden heidän kaltaistensa uskonnollisten jumalanpilkkaajien silloin kun he ovat arvostelun kohteina. Siis he kiristelevät hampaitaan jouduttuaan viskatuksi pois Jumalan suosiosta Jumalan epäsuosioon joka ilmenee todellisten uskovaisten ankarana moitteena.

        Voit olla varma että Mäkinen olisi purrut vaikka kielensä poikki hampaita kirksuttaessaan jos vain olisi saanut silä tempulla vedetyksi puheensa takaisin. Nyt on ura katkolla eikä se varmmasti naurata.


      • hupaisaa
        Moosess kirjoitti:

        "Itku ja hammsten kiristely " ei ole paikkakysymys vaan Jumalan vastustajien tila silloin kun uskovat heitä ahdistavat paljastaen heidän mädännäisyytensä, siis Riekkistgen ja Mäkisten ja muiden heidän kaltaistensa uskonnollisten jumalanpilkkaajien silloin kun he ovat arvostelun kohteina. Siis he kiristelevät hampaitaan jouduttuaan viskatuksi pois Jumalan suosiosta Jumalan epäsuosioon joka ilmenee todellisten uskovaisten ankarana moitteena.

        Voit olla varma että Mäkinen olisi purrut vaikka kielensä poikki hampaita kirksuttaessaan jos vain olisi saanut silä tempulla vedetyksi puheensa takaisin. Nyt on ura katkolla eikä se varmmasti naurata.

        "Siis he kiristelevät hampaitaan jouduttuaan viskatuksi pois Jumalan suosiosta Jumalan epäsuosioon joka ilmenee todellisten uskovaisten ankarana moitteena. "

        Vesittynein helvetti, mitä minä olen nähnyt. Kyllä se vanha tulikivi ja rikkikylpy on selvästi vakuuttavampi kuin " uskovaisten ankarana moitte. " Johan sinun helvetillesi nauravat naurismaan aidatkin.


      • Moosess
        lisää kirjoitti:

        Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tulensa sammu. Mihin tulijärveen vasemmalla puolella olevat heitettiinkään?

        Paikka oli Gehenna eli kaatopaikka Jerusalemin muurin takana jonne jätteet ja rikollisten raadot kipattiin ja jossa pidettiin yllä tulta yötä päivää mutta jossa madot söivät noita ruumiita jotka eivät olleet täysin palaneet ja jotka olivat muurin reunan yli katsojein näkyvissä.

        Tämä on aika kiperä paikka helvettiuskovaisille mutta ei meille juutalaissukuisille jotka tiedämme asian taustan.
        Jeesus siis vain osoitti että lain rikkoja päätyisi tuonne rikollisten hautausmaalle, eli kaatikselle. Nimittäin juutalaisen lain mukaan kunniallista hautaamista ei suotu rikollisille vaan heihin suhtauduttiin kuin saastaan.

        http://wp.production.patheos.com/blogs/formerlyfundie/files/2014/06/cehennem_431941.jpg

        Nyt on hyvä muistaa että Jeesus puhui juutalaisille joille laki oli tuttu mutta joilla ei ollut helvettikäsitystä kuten sitä ei ollut kristityilläkään ennenkuin satoja vuosia myöhemmin jolloin se kehitettiin varhaisella pimeällä keskiajalla anekaupan vauhdittamiseksi.

        Eikä juutalaisilla ole vieläkään mitään selvää helvettikäsitystä ja jos tarkkoja ollaan niin eipä ole kirkoillakaan mitään hajua siitä että mitä heidän kuvitteellisessa helvetissään tapahtuu.

        Mutta helvetillä pelottelu onkin jäänyt ev.lut.kirkolta pois koska kerrankin finnteologit myönsivät ettei sitä oppia ole todellisuudessa Raamatussa, mutta hellareille se on tärkeä kurinpitoväline ja rahastus-sampo.


      • Moosess
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ole lukenut Raamatun läpi pariinkin kertaan. Jotkut kirjoista ovat turhan lyhyitä, esim. Johanneksen Ilmestys, sellaista psykedeelistä fantasiaa menisi kerralla 300 sivuakin.

        Joten ei se Raamattu minua mitenkään kiusaa.

        kekekki se paljastaa etti kykene ymmärtämään Raamattua.

        Kiitos rehellisyydestäsi.

        Ja kiitos siitä että tunnustit Ilmestyskirjan olevan kuvakielitä jossa valotetaan tulevaisuuden näkymiä niille jotka ovat asioista hyvin perillä.
        Esim. finnteologit myöntävät avoimesti että he ovat Ilmestyskirjan edessä täysin avuttomia ymmärtämään sen sanoja.
        Siispä se onkin tarkoitettu vain tosi kristityille jotka sitä ymmärtävät helposti, siis kuten minulle.


        Se taas että minä ymmärrän Ilmestyskirjaa ihan helposti ja näen ettei sitä tarvitse tulkita vaan että sen kuvakielelle löytyy aina vastineensa VT:stä, jota ev.lut finnteologit eivät osaa tunnetutsti lukea kun eivät edes homouskieltoa näe.


      • Mosses
        hupaisaa kirjoitti:

        "Siis he kiristelevät hampaitaan jouduttuaan viskatuksi pois Jumalan suosiosta Jumalan epäsuosioon joka ilmenee todellisten uskovaisten ankarana moitteena. "

        Vesittynein helvetti, mitä minä olen nähnyt. Kyllä se vanha tulikivi ja rikkikylpy on selvästi vakuuttavampi kuin " uskovaisten ankarana moitte. " Johan sinun helvetillesi nauravat naurismaan aidatkin.

        Katohan hupaisa jae 12, ja ihmettele? Hampaita kiristellään mutta missä? Helveltissäkö? Ei vaan ulkopuolella Jumalan suosiosta.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 8:1&rnd=1419168946195


        Eikä muuten tulijärvi ole mikään helvettii.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm. 20:14&rnd=1419169294424


        Mietihän että mitä tuolla tulijärvellä ja toisella kuolemalla tarkoitetaan varsinkin kun helvetttiikin heitetään sinne?
        Ei kai helllvettiä helllvettiin aivopieraista?


      • Moosess
        hihiiii kirjoitti:

        I#Ihmisen ja muiden eliöiden kehityshistoriasta taas on erittäin vankat todisteet.#

        Valitettavasti et vain itse ole niistä tietonen!

        Huutis evouskovaisena uskoo että hänellä on tiedossa jokin vankka todiste evoluutiosta koska sitä opetetaan niin monessa yliopistossa, mutta tosiaankin on niin että että itse hän ei ole koskaan nähnyt ainoatakaan, ei ole ainakaan koskaan kertonut niistä mitään, eikä varmasti kerro nytkään.


      • Oootteko vähän simpp
        Moosess kirjoitti:

        Huutis evouskovaisena uskoo että hänellä on tiedossa jokin vankka todiste evoluutiosta koska sitä opetetaan niin monessa yliopistossa, mutta tosiaankin on niin että että itse hän ei ole koskaan nähnyt ainoatakaan, ei ole ainakaan koskaan kertonut niistä mitään, eikä varmasti kerro nytkään.

        Niin, siltähän se selkeästi vaikuttaa että useimmar evoluutioon uskovista eivät todellakaan itse tiedä evoluution yksityiskohdista yhtään mitään vaan heidän tietämyksensä rajoittuu siihen että he ovat ehkä kuulleet evoluution määritelmiä, siis niitä hypoteeseja ja erehtyvät pitämään niitä todisteina.

        Niinpä näemme tlää palstalla ajoittan sen suuntaisia avauksiaettä evoluution sanotaan olevan luononvalinnan ja mutaatioiden yhteisvaikutusta ja perään sanotaan että se on fakta. Tosiasiassa tuossa on faktaa vain se että noin evoluution uskotaan toimivan mutta ei tuon mantran lausuminen siitä todistetta tee.


      • tieteenharjoittaja
        Oootteko vähän simpp kirjoitti:

        Niin, siltähän se selkeästi vaikuttaa että useimmar evoluutioon uskovista eivät todellakaan itse tiedä evoluution yksityiskohdista yhtään mitään vaan heidän tietämyksensä rajoittuu siihen että he ovat ehkä kuulleet evoluution määritelmiä, siis niitä hypoteeseja ja erehtyvät pitämään niitä todisteina.

        Niinpä näemme tlää palstalla ajoittan sen suuntaisia avauksiaettä evoluution sanotaan olevan luononvalinnan ja mutaatioiden yhteisvaikutusta ja perään sanotaan että se on fakta. Tosiasiassa tuossa on faktaa vain se että noin evoluution uskotaan toimivan mutta ei tuon mantran lausuminen siitä todistetta tee.

        Tuohon sanomisee on yleensä aina sama syy:

        "Niinpä näemme tlää palstalla ajoittan sen suuntaisia avauksiaettä evoluution sanotaan olevan luononvalinnan ja mutaatioiden yhteisvaikutusta.."

        Joku kreationisti on ensin kirjoittaa pamauttanut, että evoluutio on pelkkää sattumaa.

        Evoluutioteoria on tieteellistä tietoa evoluutiosta kaikkine ansioineen ja rajoituksineen. Tietosi näistä mahtuu pikkupähkinän kuoreen ja kolisee sielläkin.


      • Moosess kirjoitti:

        kekekki se paljastaa etti kykene ymmärtämään Raamattua.

        Kiitos rehellisyydestäsi.

        Ja kiitos siitä että tunnustit Ilmestyskirjan olevan kuvakielitä jossa valotetaan tulevaisuuden näkymiä niille jotka ovat asioista hyvin perillä.
        Esim. finnteologit myöntävät avoimesti että he ovat Ilmestyskirjan edessä täysin avuttomia ymmärtämään sen sanoja.
        Siispä se onkin tarkoitettu vain tosi kristityille jotka sitä ymmärtävät helposti, siis kuten minulle.


        Se taas että minä ymmärrän Ilmestyskirjaa ihan helposti ja näen ettei sitä tarvitse tulkita vaan että sen kuvakielelle löytyy aina vastineensa VT:stä, jota ev.lut finnteologit eivät osaa tunnetutsti lukea kun eivät edes homouskieltoa näe.

        Johanneksen Ilmestys on välitöntä maailmanloppua odotelleen juutalaiskristityn kirjoitus jostain vuodelta 100 jKr. Mikäs ihme se sitten olisi että siinä on viittauksia VT:iin.


    • Matteus 24

      Ainakin tällaista mukavaa silloin tapahtuu:

      9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
      9 Väärintekijät joutuvat tuhoon, mutta ne, jotka panevat toivonsa Herraan, saavat periä maan.
      10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
      10 Vielä hetki -- ja jumalatonta ei enää ole! Sinä katsot hänen asuinpaikkaansa -- se on tyhjä!
      11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.


      Eikös olekin mukava juttu?

      • >Eikös olekin mukava juttu?

        Kyllä! Ja nyt voitkin heti lähteä lentolaitekentälle hopi-hopi, kiitos.


      • mikä ettei?
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Eikös olekin mukava juttu?

        Kyllä! Ja nyt voitkin heti lähteä lentolaitekentälle hopi-hopi, kiitos.

        Maailmanlopussa ihmisen keinot loppuvat ja hänen viisautensa tulokset puhuvat karua kieltään. Loppu tuleekin vasta sitten senjälkeen kun kaikki näyttää toivottomalta sekasorrolta.
        Eikä tästä tilanteesta pääse uskovaiset yhtään vähemmillä kärsimyksillä kuin evokitkaan. Ylössieppaukset ovat lahkolaisten väärää tulkintaa jolla annetaan väärää toivoa joka näyttää kestävän sitkesti olipa tilanne mikä hyvänäs.
        Loppu on siinä tilanteessa kun ihmiskunta on kokemassa ja tunnustamassa joutuneensa selvitystilaan eli ihmisviisauden konkurssitilaan.

        Mutta miksi te kyselette? Miksette ihmeessä ota itse selvää asioista? Tehän itse pidätte itseänne niin kovin viisaina? Mistä moinen avuttomuus tiedon hankinnassanne?


      • hgo0uy
        mikä ettei? kirjoitti:

        Maailmanlopussa ihmisen keinot loppuvat ja hänen viisautensa tulokset puhuvat karua kieltään. Loppu tuleekin vasta sitten senjälkeen kun kaikki näyttää toivottomalta sekasorrolta.
        Eikä tästä tilanteesta pääse uskovaiset yhtään vähemmillä kärsimyksillä kuin evokitkaan. Ylössieppaukset ovat lahkolaisten väärää tulkintaa jolla annetaan väärää toivoa joka näyttää kestävän sitkesti olipa tilanne mikä hyvänäs.
        Loppu on siinä tilanteessa kun ihmiskunta on kokemassa ja tunnustamassa joutuneensa selvitystilaan eli ihmisviisauden konkurssitilaan.

        Mutta miksi te kyselette? Miksette ihmeessä ota itse selvää asioista? Tehän itse pidätte itseänne niin kovin viisaina? Mistä moinen avuttomuus tiedon hankinnassanne?

        "Mistä moinen avuttomuus tiedon hankinnassanne?"

        Minkä ihmeen tiedon? Elät uskonnollisissa harhoissa ja kutsut niitä tiedoksi.


      • mikä ettei? kirjoitti:

        Maailmanlopussa ihmisen keinot loppuvat ja hänen viisautensa tulokset puhuvat karua kieltään. Loppu tuleekin vasta sitten senjälkeen kun kaikki näyttää toivottomalta sekasorrolta.
        Eikä tästä tilanteesta pääse uskovaiset yhtään vähemmillä kärsimyksillä kuin evokitkaan. Ylössieppaukset ovat lahkolaisten väärää tulkintaa jolla annetaan väärää toivoa joka näyttää kestävän sitkesti olipa tilanne mikä hyvänäs.
        Loppu on siinä tilanteessa kun ihmiskunta on kokemassa ja tunnustamassa joutuneensa selvitystilaan eli ihmisviisauden konkurssitilaan.

        Mutta miksi te kyselette? Miksette ihmeessä ota itse selvää asioista? Tehän itse pidätte itseänne niin kovin viisaina? Mistä moinen avuttomuus tiedon hankinnassanne?

        >>Mutta miksi te kyselette? Miksette ihmeessä ota itse selvää asioista? Tehän itse pidätte itseänne niin kovin viisaina? Mistä moinen avuttomuus tiedon hankinnassanne?


      • Onko Raamattu tosi?

        Niin, onhan se mukavaa että pahat hävitetään pois ilmaa pilaamasta.

        Tosin se on myös surullista että niin monet ovat pahoja ja kovin mone tulee haihtumaan olemattomiin maan päältä, mutta toisaalta, ei kai siinä Luojalla ole paljoakaan vaihtoehtoja.

        Jos pahuus halutaan pois ja aborttimurhaaminen lakkauttaa sekä Putinin reuhaaminen lopettaa niin ei kai siinä muu auta kuin se että pahoille pannaan postimerkki otsaan ja heidät potkaistaan matkalle kohti helvettiä.

        Ainoa pieni lohtu on se että onhan noita pahoja ainakin varoitettu, joten itsepähän ovat kohtalonsa valinneet.

        Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä poikien, siis kekekin ja huutiksen ja Repen ilmeet siinä vaiheessa kun he huomaavat että eipä olisikaan kannattanut ilkkua uskovaisille sillä nyt se on myöhäistä kun perskarvat alkavat kärventyä.


      • Onko Raamattu tosi? kirjoitti:

        Niin, onhan se mukavaa että pahat hävitetään pois ilmaa pilaamasta.

        Tosin se on myös surullista että niin monet ovat pahoja ja kovin mone tulee haihtumaan olemattomiin maan päältä, mutta toisaalta, ei kai siinä Luojalla ole paljoakaan vaihtoehtoja.

        Jos pahuus halutaan pois ja aborttimurhaaminen lakkauttaa sekä Putinin reuhaaminen lopettaa niin ei kai siinä muu auta kuin se että pahoille pannaan postimerkki otsaan ja heidät potkaistaan matkalle kohti helvettiä.

        Ainoa pieni lohtu on se että onhan noita pahoja ainakin varoitettu, joten itsepähän ovat kohtalonsa valinneet.

        Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä poikien, siis kekekin ja huutiksen ja Repen ilmeet siinä vaiheessa kun he huomaavat että eipä olisikaan kannattanut ilkkua uskovaisille sillä nyt se on myöhäistä kun perskarvat alkavat kärventyä.

        >Tosin se on myös surullista että niin monet ovat pahoja ja kovin mone tulee haihtumaan olemattomiin maan päältä, mutta toisaalta, ei kai siinä Luojalla ole paljoakaan vaihtoehtoja.

        Nyt Thaikku-jyrbä unohtaa, että kaikkivaltiaalla Luojalla on käytettävissään aina rajaton määrä vaihtoehtoja, eikä mikään ihmispölötys voi tätä tosiasiaa muuksi muuttaa.

        >Ainoa pieni lohtu on se että onhan noita pahoja ainakin varoitettu, joten itsepähän ovat kohtalonsa valinneet.

        Miksihän ne varoittajat ovat järkiään sakkia, jonka mielenterveyttä voi syystä epäillä vahvasti. Tuskinpa sinuakaan alituisine "palstaltapoistumisinesi" enää kukaan täysipäisenä jaksaa pitää.

        >Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä poikien, siis kekekin ja huutiksen ja Repen ilmeet siinä vaiheessa kun he huomaavat että eipä olisikaan kannattanut ilkkua uskovaisille sillä nyt se on myöhäistä kun perskarvat alkavat kärventyä.

        Minkähänlainen ilmevalikoima ruumiittomalla sielulla muuten mahtaa olla? Sinulta en tätä kysy kun olet jehova, mutta joku kristitty voinee vastata.


      • huutis.
        Onko Raamattu tosi? kirjoitti:

        Niin, onhan se mukavaa että pahat hävitetään pois ilmaa pilaamasta.

        Tosin se on myös surullista että niin monet ovat pahoja ja kovin mone tulee haihtumaan olemattomiin maan päältä, mutta toisaalta, ei kai siinä Luojalla ole paljoakaan vaihtoehtoja.

        Jos pahuus halutaan pois ja aborttimurhaaminen lakkauttaa sekä Putinin reuhaaminen lopettaa niin ei kai siinä muu auta kuin se että pahoille pannaan postimerkki otsaan ja heidät potkaistaan matkalle kohti helvettiä.

        Ainoa pieni lohtu on se että onhan noita pahoja ainakin varoitettu, joten itsepähän ovat kohtalonsa valinneet.

        Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä poikien, siis kekekin ja huutiksen ja Repen ilmeet siinä vaiheessa kun he huomaavat että eipä olisikaan kannattanut ilkkua uskovaisille sillä nyt se on myöhäistä kun perskarvat alkavat kärventyä.

        »Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä...»

        Mistä päättelet, että tuollaista tulee koskaan tapahtumaan?
        Entä miksi oletat, että vaikka noin tapahtuisi, sinä ikuisena valehtelijana et olisi meidän kanssa samassa veneessä?


      • tieteenharrastaja
        huutis. kirjoitti:

        »Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä...»

        Mistä päättelet, että tuollaista tulee koskaan tapahtumaan?
        Entä miksi oletat, että vaikka noin tapahtuisi, sinä ikuisena valehtelijana et olisi meidän kanssa samassa veneessä?

        Mielestäni tuon lainaamasi lauseen jatko ennustaa saman veneen jo melko varmasti ilman totista parannusta suhtautumisessa lähimmäisiin.


      • mitäs luulit?
        hgo0uy kirjoitti:

        "Mistä moinen avuttomuus tiedon hankinnassanne?"

        Minkä ihmeen tiedon? Elät uskonnollisissa harhoissa ja kutsut niitä tiedoksi.

        Et tosiaankaan tiedäkään edes sitä mitä on tieto!
        Ollaan me sekin huomattu.


      • Jouko Torppala
        Onko Raamattu tosi? kirjoitti:

        Niin, onhan se mukavaa että pahat hävitetään pois ilmaa pilaamasta.

        Tosin se on myös surullista että niin monet ovat pahoja ja kovin mone tulee haihtumaan olemattomiin maan päältä, mutta toisaalta, ei kai siinä Luojalla ole paljoakaan vaihtoehtoja.

        Jos pahuus halutaan pois ja aborttimurhaaminen lakkauttaa sekä Putinin reuhaaminen lopettaa niin ei kai siinä muu auta kuin se että pahoille pannaan postimerkki otsaan ja heidät potkaistaan matkalle kohti helvettiä.

        Ainoa pieni lohtu on se että onhan noita pahoja ainakin varoitettu, joten itsepähän ovat kohtalonsa valinneet.

        Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä poikien, siis kekekin ja huutiksen ja Repen ilmeet siinä vaiheessa kun he huomaavat että eipä olisikaan kannattanut ilkkua uskovaisille sillä nyt se on myöhäistä kun perskarvat alkavat kärventyä.

        Joskus Raamattu esittää asioita kompina.

        Epäuskoisten hävityskin tapahtuu joskus kääntymisinä uskoon!
        Mutta sitä vaihtoehtoahan ei mieleesi pulpahtaskaan.


      • Jouko Torppala kirjoitti:

        Joskus Raamattu esittää asioita kompina.

        Epäuskoisten hävityskin tapahtuu joskus kääntymisinä uskoon!
        Mutta sitä vaihtoehtoahan ei mieleesi pulpahtaskaan.

        >Joskus Raamattu esittää asioita kompina.

        No ihan varmaan juu.


      • Mosses
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tosin se on myös surullista että niin monet ovat pahoja ja kovin mone tulee haihtumaan olemattomiin maan päältä, mutta toisaalta, ei kai siinä Luojalla ole paljoakaan vaihtoehtoja.

        Nyt Thaikku-jyrbä unohtaa, että kaikkivaltiaalla Luojalla on käytettävissään aina rajaton määrä vaihtoehtoja, eikä mikään ihmispölötys voi tätä tosiasiaa muuksi muuttaa.

        >Ainoa pieni lohtu on se että onhan noita pahoja ainakin varoitettu, joten itsepähän ovat kohtalonsa valinneet.

        Miksihän ne varoittajat ovat järkiään sakkia, jonka mielenterveyttä voi syystä epäillä vahvasti. Tuskinpa sinuakaan alituisine "palstaltapoistumisinesi" enää kukaan täysipäisenä jaksaa pitää.

        >Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä poikien, siis kekekin ja huutiksen ja Repen ilmeet siinä vaiheessa kun he huomaavat että eipä olisikaan kannattanut ilkkua uskovaisille sillä nyt se on myöhäistä kun perskarvat alkavat kärventyä.

        Minkähänlainen ilmevalikoima ruumiittomalla sielulla muuten mahtaa olla? Sinulta en tätä kysy kun olet jehova, mutta joku kristitty voinee vastata.

        Repe ei huomaa että kyllä se on Luoja itse joka varoittaa jokaisen saatavailla olevan Sanansa kautta. Internet on kiva paikka. Koko maailma saa sen kautta varoituksen koska Raamattu on siellä käytännöllisesti katsoen kaikilla kielillä joita ihmiset osaavat puhua joko ykkös tai kakkoskielenään.

        Sitten kun Repeä viedään Gehennaan elävältä poltettavaksi ja hän valittaa ettei kukaan varoittanut niin sitten hänelle näytetään tätä kommenttiani ja sanotaan että melkoisen voimalllisesti jyri sinua yritti varoitttaa mutta koska suljit korvasi faktoiltaja pidit kiinni hikitisseistä niin heippa vaan ja potku persuksiin ja matka alakertaan alkaa aika vauhdilla.


      • Mosses
        huutis. kirjoitti:

        »Oikeastaan on aika mielenkiintoista nähdä...»

        Mistä päättelet, että tuollaista tulee koskaan tapahtumaan?
        Entä miksi oletat, että vaikka noin tapahtuisi, sinä ikuisena valehtelijana et olisi meidän kanssa samassa veneessä?

        Heh, saattaahan siinä noinkin käydä, mutta mutta kun tämä evokkien pompottelu on niin kivaa että olen päättänyt elellä kunnolla että voin hommaa jatkaa.

        Ja tokihan se maailmanloppu tulee koska kaikissa maailman 500:ssa parhaassa kirkkoyliopistossa niin opetetaan.

        Eikä enemmistö ole koskaan väärässä sikäli kun evologiikka pitää kutinsa.


      • Mosses kirjoitti:

        Repe ei huomaa että kyllä se on Luoja itse joka varoittaa jokaisen saatavailla olevan Sanansa kautta. Internet on kiva paikka. Koko maailma saa sen kautta varoituksen koska Raamattu on siellä käytännöllisesti katsoen kaikilla kielillä joita ihmiset osaavat puhua joko ykkös tai kakkoskielenään.

        Sitten kun Repeä viedään Gehennaan elävältä poltettavaksi ja hän valittaa ettei kukaan varoittanut niin sitten hänelle näytetään tätä kommenttiani ja sanotaan että melkoisen voimalllisesti jyri sinua yritti varoitttaa mutta koska suljit korvasi faktoiltaja pidit kiinni hikitisseistä niin heippa vaan ja potku persuksiin ja matka alakertaan alkaa aika vauhdilla.

        Fantasiasi ovat sairaita, mutta senhän olet todistanut jo tuhannesti ennenkin.


    • Lyyris Lyllerö

      Kristus tulee kirkkaudessaan ja kunniassaan ja istuu valtaistuimelle tuomiten kaikki kansat ja perustaa taivasten valtakunnan. Ilmestyskirjan mukaan vanha taivas ja maa katoavat eikä merta enää ole, tulee uusi luomakunta.

      • Häviääkö siis koko nykyinen universumi? Jos ei, niin kuinka laajalle maailmanloppu universumissa ylettyy?


      • Lyyris Lyllerö
        kekek-kekek kirjoitti:

        Häviääkö siis koko nykyinen universumi? Jos ei, niin kuinka laajalle maailmanloppu universumissa ylettyy?

        Arvioisin niin, että taivas ja maa viittaa olemassa olevaan maailmankaikkeuteen, joka korvataan uudella luomakunnalla, uudella maalla ja taivaalla. Täyttä varmuutta ei ole kuitenkaan.


      • Lyyris Lyllerö kirjoitti:

        Arvioisin niin, että taivas ja maa viittaa olemassa olevaan maailmankaikkeuteen, joka korvataan uudella luomakunnalla, uudella maalla ja taivaalla. Täyttä varmuutta ei ole kuitenkaan.

        Olet siis sitä mieltä että koko universumi häviää maailmanlopussa. Jehovalaisten mielestä taitaa olla niin, että noin ei tapahdu.

        Arvasinkin, että kreationisteilla on oppiriita maailmanlopun tapahtumista.


      • huutis.
        kekek-kekek kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä että koko universumi häviää maailmanlopussa. Jehovalaisten mielestä taitaa olla niin, että noin ei tapahdu.

        Arvasinkin, että kreationisteilla on oppiriita maailmanlopun tapahtumista.

        Kreationisteilla on oppiriita käytännössä katsoen kaikissa olennaisissa uskonasioissa.

        Peintä on erimielisyys oikeassa tieteessä.


      • qwerty2
        kekek-kekek kirjoitti:

        Häviääkö siis koko nykyinen universumi? Jos ei, niin kuinka laajalle maailmanloppu universumissa ylettyy?

        "Häviääkö siis koko nykyinen universumi?"

        Varmaankin. Kun Higgsin kenttä pettää, aika-avaruutemme tuhoutuu. Tai sitten se repeää jatkuvan laajentumisen seurauksena. Jotain tällaista oli jossakin radion tiedeohjelmassa muutama kuukausi sitten.


      • qwerty2 kirjoitti:

        "Häviääkö siis koko nykyinen universumi?"

        Varmaankin. Kun Higgsin kenttä pettää, aika-avaruutemme tuhoutuu. Tai sitten se repeää jatkuvan laajentumisen seurauksena. Jotain tällaista oli jossakin radion tiedeohjelmassa muutama kuukausi sitten.

        Tieteenkin piirissä on siis erilaisia näkemyksiä viimeisistä päivistä.


      • Historia on kivaa.
        kekek-kekek kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä että koko universumi häviää maailmanlopussa. Jehovalaisten mielestä taitaa olla niin, että noin ei tapahdu.

        Arvasinkin, että kreationisteilla on oppiriita maailmanlopun tapahtumista.

        Tämä oppiriita on helposti ratkaistu.

        Siis tässä on ratkaisu:

        Herran tuleminen on varma

        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,
        2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
        3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee. [Jes. 65:17; Ilm. 21:1]
        14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. [1. Kor. 1:7,8; Fil. 1:10; 1. Tess. 3:13]
        15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]

        Kun siis luemme oikein tarkasti niin havaitsemme että Raamattu puhuu siitä että tulossa on toinen maailmanloppu, se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa. Sama juttu se on tietenkin tämän toisen tuhon kanssa, pahat hävitetään nyt tulella, silloin Nooan aikana heidät hävitettiinn vedellä. Maapallo itse säilyy iäti kuten Raamattu toisaalla selkeästi sanoo.
        Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Huolellinen raamatunlukeminen on hyödyllistä. Se häivyttää ristiriidat.


      • Samma sak
        Historia on kivaa. kirjoitti:

        Tämä oppiriita on helposti ratkaistu.

        Siis tässä on ratkaisu:

        Herran tuleminen on varma

        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,
        2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
        3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee. [Jes. 65:17; Ilm. 21:1]
        14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. [1. Kor. 1:7,8; Fil. 1:10; 1. Tess. 3:13]
        15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]

        Kun siis luemme oikein tarkasti niin havaitsemme että Raamattu puhuu siitä että tulossa on toinen maailmanloppu, se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa. Sama juttu se on tietenkin tämän toisen tuhon kanssa, pahat hävitetään nyt tulella, silloin Nooan aikana heidät hävitettiinn vedellä. Maapallo itse säilyy iäti kuten Raamattu toisaalla selkeästi sanoo.
        Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Huolellinen raamatunlukeminen on hyödyllistä. Se häivyttää ristiriidat.

        Tuo oli hyvin käänneety raamatunkohta. Se auttaa ymmärtämään sen että alkuaineiden sulaminen ei suinkaan tarkoita kirjaimellisten alkuaineiden sulamista sillä eihän kemiallisia alkuaineita edes tunnettu Raamatun kirjoittamisen aikoihin, joten niillä tosiaankin tarkoitettiin niinkuin tekstissä sanotaankin, ihmisten aikaansaannoksia, eli kaikkea sitä mitä ihmiset ovat ovat saaneet aikaan eläessään riippumattomina Luojan ohjauksesta, kuten poliittiset valtiot, poliittiset puolueet , lukemattomat uskonnot, epätyydyttävä valehtelva koulutusjärjestelmä evoluutioteorioinen, sekä rikollisuutta suosivat oikeuslaitokset, liikenne joka tappaa sallitulla toleranssilla Suomessakin liki tuhat joka vuosi turvattomuuden vuoksi ja Espansjassa joa 50000 joka vuosi je Mexikossa satoja tuhansia, joten elämme tosiaankin kehnosti rakennetussa maailmassa ja on vain hyvä että tämä puutteellisuus paljastetaan kaikille.

        Ajattelehan vaikka vain liikennettä? Siinä me ajamme kapealla väylällä toinen toisiamme vastaan sadan kilometrin tuntivauhtia ja ohittaessamme toisemme väliin jää vain metri pari tilaa. Mikä onkaan vaarallisempaa kuin liikenne? Räikkönen ajaa lujempaa mutta siinä sentään kaikki ajavat samaan suuntaan.

        Raamatunlukemisen hyödyllisyydentekee ilmeiseksi se että käytämme myös aivojamme lukiessamme.


      • Epäuskovainen
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tieteenkin piirissä on siis erilaisia näkemyksiä viimeisistä päivistä.

        Tieteen piirissä on erilaisia näkemyksiä niin alkuräjähdyksestä kuin loppuräjähdyksestäkin sekä varsinkin evoluutiosta joka todisteiden puuttuessa on on niin eläväinen ja kiemurainen kuin liukas käärme josta ei saa mitää otetta edes sen tutkijat joidenmielestä se välillä loikkii nopeita harppausksia ja välillä ei loiki eikä kukaan tiedä että mitä milloinkin on tpahtunut tai ollut apahtumatta.

        Evoluutiotoeria on menneen ja nykyisen vuosisadan epäuskottavin aikuisten satu.


      • tieteenharrastaja
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tieteenkin piirissä on siis erilaisia näkemyksiä viimeisistä päivistä.

        Tietenkin on. Vaihtoehtoisia maailmanloppuja on silti suhteellisen harvoja, koska niiden pitää sopia maailmankaikkeudesta jo tiedettyihin asioihin.

        Maan ja Auringon loppu ovat myös eri asioita kuin koko universumin.


      • Epäuskovainen kirjoitti:

        Tieteen piirissä on erilaisia näkemyksiä niin alkuräjähdyksestä kuin loppuräjähdyksestäkin sekä varsinkin evoluutiosta joka todisteiden puuttuessa on on niin eläväinen ja kiemurainen kuin liukas käärme josta ei saa mitää otetta edes sen tutkijat joidenmielestä se välillä loikkii nopeita harppausksia ja välillä ei loiki eikä kukaan tiedä että mitä milloinkin on tpahtunut tai ollut apahtumatta.

        Evoluutiotoeria on menneen ja nykyisen vuosisadan epäuskottavin aikuisten satu.

        Ja näin kumoutui biologia ja kosmologia yhden trollin toimesta :)


      • ravenlored kirjoitti:

        Ja näin kumoutui biologia ja kosmologia yhden trollin toimesta :)

        Tarkemmin sanottuna Thaikku-jyrbän, joka onkin kumonnut evoluutioteorian jo noin MDCLXXVIII kertaa, mutta ei ole vielä alituisilta matkailukiireiltään ehtinyt ilmoittaa tästä hämmästyttävästä saavutuksestaan kuin houruisimmille pellepalstoille.


      • Historia on kivaa. kirjoitti:

        Tämä oppiriita on helposti ratkaistu.

        Siis tässä on ratkaisu:

        Herran tuleminen on varma

        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,
        2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
        3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee. [Jes. 65:17; Ilm. 21:1]
        14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. [1. Kor. 1:7,8; Fil. 1:10; 1. Tess. 3:13]
        15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]

        Kun siis luemme oikein tarkasti niin havaitsemme että Raamattu puhuu siitä että tulossa on toinen maailmanloppu, se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa. Sama juttu se on tietenkin tämän toisen tuhon kanssa, pahat hävitetään nyt tulella, silloin Nooan aikana heidät hävitettiinn vedellä. Maapallo itse säilyy iäti kuten Raamattu toisaalla selkeästi sanoo.
        Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Huolellinen raamatunlukeminen on hyödyllistä. Se häivyttää ristiriidat.

        Edustat siis sitä jehovalaisten koulukuntaa maailmanlopun suhteen.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Edustat siis sitä jehovalaisten koulukuntaa maailmanlopun suhteen.

        Milloinpa thaikkupappamme olisi jotain muuta edustanut...


      • eise mitään
        huutis. kirjoitti:

        Kreationisteilla on oppiriita käytännössä katsoen kaikissa olennaisissa uskonasioissa.

        Peintä on erimielisyys oikeassa tieteessä.

        Sovussa ja väärässä! Eise mitään todista.


      • Pater Pen
        Samma sak kirjoitti:

        Tuo oli hyvin käänneety raamatunkohta. Se auttaa ymmärtämään sen että alkuaineiden sulaminen ei suinkaan tarkoita kirjaimellisten alkuaineiden sulamista sillä eihän kemiallisia alkuaineita edes tunnettu Raamatun kirjoittamisen aikoihin, joten niillä tosiaankin tarkoitettiin niinkuin tekstissä sanotaankin, ihmisten aikaansaannoksia, eli kaikkea sitä mitä ihmiset ovat ovat saaneet aikaan eläessään riippumattomina Luojan ohjauksesta, kuten poliittiset valtiot, poliittiset puolueet , lukemattomat uskonnot, epätyydyttävä valehtelva koulutusjärjestelmä evoluutioteorioinen, sekä rikollisuutta suosivat oikeuslaitokset, liikenne joka tappaa sallitulla toleranssilla Suomessakin liki tuhat joka vuosi turvattomuuden vuoksi ja Espansjassa joa 50000 joka vuosi je Mexikossa satoja tuhansia, joten elämme tosiaankin kehnosti rakennetussa maailmassa ja on vain hyvä että tämä puutteellisuus paljastetaan kaikille.

        Ajattelehan vaikka vain liikennettä? Siinä me ajamme kapealla väylällä toinen toisiamme vastaan sadan kilometrin tuntivauhtia ja ohittaessamme toisemme väliin jää vain metri pari tilaa. Mikä onkaan vaarallisempaa kuin liikenne? Räikkönen ajaa lujempaa mutta siinä sentään kaikki ajavat samaan suuntaan.

        Raamatunlukemisen hyödyllisyydentekee ilmeiseksi se että käytämme myös aivojamme lukiessamme.

        Alkuaineet hajoavatkin. Etkö tiedä että kaikki alkuaineet ovat syntyneet alemmista alkuaineista. Ja alkuaineita syntyy yhä (lyijy).


      • vgyrdx

      • Tarkimmin sanottua
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tarkemmin sanottuna Thaikku-jyrbän, joka onkin kumonnut evoluutioteorian jo noin MDCLXXVIII kertaa, mutta ei ole vielä alituisilta matkailukiireiltään ehtinyt ilmoittaa tästä hämmästyttävästä saavutuksestaan kuin houruisimmille pellepalstoille.

        Olen varma että sinä olet kaikessa erimieltä kuin uskovat.

        Eikä tämä ole salaliittoa!

        https://www.youtube.com/watch?v=ZRCe_7qemEs


      • olet varsin väärässä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tietenkin on. Vaihtoehtoisia maailmanloppuja on silti suhteellisen harvoja, koska niiden pitää sopia maailmankaikkeudesta jo tiedettyihin asioihin.

        Maan ja Auringon loppu ovat myös eri asioita kuin koko universumin.

        Maailmanlopun ei millään perusteella tarvitse sopia sinun kuvittelemaasi todellisuuteen.
        Rynnistät mielettömyydessäsi jo yli äyräiden.
        Etkö rynnistäkin?


      • tieteenharrastaja
        olet varsin väärässä kirjoitti:

        Maailmanlopun ei millään perusteella tarvitse sopia sinun kuvittelemaasi todellisuuteen.
        Rynnistät mielettömyydessäsi jo yli äyräiden.
        Etkö rynnistäkin?

        "Etkö rynnistäkin?" En; sinä rimpuilet tietämättömyytesi verkossa.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        "Etkö rynnistäkin?" En; sinä rimpuilet tietämättömyytesi verkossa.

        >sinä rimpuilet tietämättömyytesi verkossa.

        Ettei Pertsalle vain kävisi kuin entiselle kalastajalle Kangasalan Vesijärven Kaukalahdella 1980-luvulla: Heitti verkon veneestä veteen, mutta olikin siinä jo itse. Kun isäntää ei kuulunut kotiin ja venekin oli tyhjä kuin Jeesuksen hauta, perhe koki verkot ja johan löytyi pappa.


      • vgyrdx kirjoitti:

        Onko tämäkin salaliittoasi?

        https://www.youtube.com/watch?v=y8fh4VmeuTw

        Kuinka tämä liittyy aloitukseen, taikka RepeRuutikallon viestiin, mihin olet tämän vastaukseksi kirjoittanut? Kuinka?


      • Tarkimmin sanottua kirjoitti:

        Olen varma että sinä olet kaikessa erimieltä kuin uskovat.

        Eikä tämä ole salaliittoa!

        https://www.youtube.com/watch?v=ZRCe_7qemEs

        >Olen varma että sinä olet kaikessa erimieltä kuin uskovat.

        Njaa, sitten kyllä erehdyt. Uskovistahan useimmat pitävät evoluutioteoriaa totena kuten minäkin, jos nyt yhden sattumanvaraisen esimerkin otan.


      • Historia on kivaa. kirjoitti:

        Tämä oppiriita on helposti ratkaistu.

        Siis tässä on ratkaisu:

        Herran tuleminen on varma

        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,
        2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
        3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee. [Jes. 65:17; Ilm. 21:1]
        14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. [1. Kor. 1:7,8; Fil. 1:10; 1. Tess. 3:13]
        15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]

        Kun siis luemme oikein tarkasti niin havaitsemme että Raamattu puhuu siitä että tulossa on toinen maailmanloppu, se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa. Sama juttu se on tietenkin tämän toisen tuhon kanssa, pahat hävitetään nyt tulella, silloin Nooan aikana heidät hävitettiinn vedellä. Maapallo itse säilyy iäti kuten Raamattu toisaalla selkeästi sanoo.
        Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Huolellinen raamatunlukeminen on hyödyllistä. Se häivyttää ristiriidat.

        >hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        Ja kuitenkin tietää, että vain pieni joukko kääntyy ja pääsee ahtaasta portista Taivaaseen?

        Skitsoa.


      • Historia on kivaa. kirjoitti:

        Tämä oppiriita on helposti ratkaistu.

        Siis tässä on ratkaisu:

        Herran tuleminen on varma

        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,
        2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
        3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]
        4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]
        5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]
        6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]
        7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]
        8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]
        9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee. [Jes. 65:17; Ilm. 21:1]
        14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. [1. Kor. 1:7,8; Fil. 1:10; 1. Tess. 3:13]
        15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]

        Kun siis luemme oikein tarkasti niin havaitsemme että Raamattu puhuu siitä että tulossa on toinen maailmanloppu, se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa. Sama juttu se on tietenkin tämän toisen tuhon kanssa, pahat hävitetään nyt tulella, silloin Nooan aikana heidät hävitettiinn vedellä. Maapallo itse säilyy iäti kuten Raamattu toisaalla selkeästi sanoo.
        Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Huolellinen raamatunlukeminen on hyödyllistä. Se häivyttää ristiriidat.

        >se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa.

        Muutama miljoona pahaa ja alle kymmenen ei-pahaa? Jopa oli siinä kertakaikkisen onneton tunari luojana.

        >Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Buahhahhaa! Ennätysmäisen säälittävä yritys jyrbältä selittää taas typeryyksiä parhain päin. Käypä nyt hakemassa valtakunnansalilta edes hiukan parempi ja viihdytä meitä lisää.


      • nyt sekosit
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kuinka tämä liittyy aloitukseen, taikka RepeRuutikallon viestiin, mihin olet tämän vastaukseksi kirjoittanut? Kuinka?

        Kuinka kysymyksesi liittyy mihinkään, varsinkin kun kukaan ei ole sinulle kirjottannu yhtään mitään?


      • ed.kirj.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        Ja kuitenkin tietää, että vain pieni joukko kääntyy ja pääsee ahtaasta portista Taivaaseen?

        Skitsoa.

        Jos kitsoja etsitään niin sinä olet juuri sellaanen.
        Etkö huomaa ite?


      • Teukka Läntine
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa.

        Muutama miljoona pahaa ja alle kymmenen ei-pahaa? Jopa oli siinä kertakaikkisen onneton tunari luojana.

        >Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Buahhahhaa! Ennätysmäisen säälittävä yritys jyrbältä selittää taas typeryyksiä parhain päin. Käypä nyt hakemassa valtakunnansalilta edes hiukan parempi ja viihdytä meitä lisää.

        Miksi sinä sanot "maailmamme tulleen paremmaksi" ? Siksikö että puhut ihmisistä maailmana?
        Miktä olisi silloin maailman tuho?
        Entä kun Jeesus sanoo että te ette ole tätä maailmaa?
        Tai "maailma" joka ei ottanut Häntä vastaan?
        Mtä maailmaa tarkoitetaan kun on puhe "tämän maailman ruhtinaasta"?

        Haluatko aina sekoittaa käsitteet niiksi joista ei kyseisesissä tilanteissa keskustellakaan?


      • ed.kirj.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olen varma että sinä olet kaikessa erimieltä kuin uskovat.

        Njaa, sitten kyllä erehdyt. Uskovistahan useimmat pitävät evoluutioteoriaa totena kuten minäkin, jos nyt yhden sattumanvaraisen esimerkin otan.

        Ja sitten sanot sillä evokkiusperusteella että uskovat aiheuttavat sotia?
        Millä sinusta saa koskaan mitään selkoa?


      • hahhaaaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >sinä rimpuilet tietämättömyytesi verkossa.

        Ettei Pertsalle vain kävisi kuin entiselle kalastajalle Kangasalan Vesijärven Kaukalahdella 1980-luvulla: Heitti verkon veneestä veteen, mutta olikin siinä jo itse. Kun isäntää ei kuulunut kotiin ja venekin oli tyhjä kuin Jeesuksen hauta, perhe koki verkot ja johan löytyi pappa.

        Siinäpä vähän asiantuntijan valistusta tieteenharrastajalle, eikö ollutkin?

        Onko sinulla tänään varavaihtopää käytössä?


      • ed.kirj. kirjoitti:

        Ja sitten sanot sillä evokkiusperusteella että uskovat aiheuttavat sotia?
        Millä sinusta saa koskaan mitään selkoa?

        >Ja sitten sanot sillä evokkiusperusteella että uskovat aiheuttavat sotia?

        Opettele lukemaan ennen kuin potkaiset tyhjää. Olen sanonut että kreationistit suorittavat yli 90 % planettamme tämänhetkisistä tappotoimista.

        >Millä sinusta saa koskaan mitään selkoa?

        Normaali järki näyttää useimpien kohdalla riittävän oikein hyvin. Sitä ei ikävä kyllä saa hommattua mistään, jos ei ole.


      • nyt sekosit kirjoitti:

        Kuinka kysymyksesi liittyy mihinkään, varsinkin kun kukaan ei ole sinulle kirjottannu yhtään mitään?

        Kysymykseni liittyy ilmeisesti kirjoittamaasi päättömään viestiin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13106229/#comment-75289797

        Voitko siis vastata kysymykseen: Kuinka tämä liittyy aloitukseen, taikka RepeRuutikallon viestiin, mihin olet tämän vastaukseksi kirjoittanut?


      • Moosess
        kekek-kekek kirjoitti:

        Edustat siis sitä jehovalaisten koulukuntaa maailmanlopun suhteen.

        Minä edustan sitä mitä Raamattu sanoo maailmanlopusta. Ymmärtääkseni se on kaikilla millnisteillä kohtuullisen samankaltainen, siis myös adventisteilla joilta minä tuon asian ensi kerran kuulin kun satuin asumaan samassa työmaaparakissa vuoden päivät parin adventisitin kanssa. Mutta toki JT:t ovat Suomessa suurin ryhmä joka noin uskoo.
        Hellarien ajatus koko universumin tuhoutumisesta ja uuden rakentamisesta poikkeaa kohtuupaljon millenisteistä.

        Ev.Lutit taas ovat ihan pihalla koko asiasta ja vailla mitään yhtenäistä käsitystä asiasta.

        Juutalaisilla taas on aika kohtuullisen vastaava käsitys kuin millnisteillä. He käyttävät maailmalopun jälkeisestä ajasta nimitystä "viimeinen päivä", vaikka tarkoittavat sillä pitkää ajanjaksoa, jopa ikuisuutta.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Joh. 11:24&rnd=1419222158474
        Tämä käy hyvin ilmi Lasaruksen sisaren sanoista:


      • Moosesss
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        Ja kuitenkin tietää, että vain pieni joukko kääntyy ja pääsee ahtaasta portista Taivaaseen?

        Skitsoa.

        Minäkin tahtoisin että kaikki maailman ihmiset kääntyisivät enkä näe käsityksessäni mitään skitsoa.

        Evokkimoraali on niin itsekästä että se pelastaisi vain oman nahkansa ja ehkä parin kaverinsa myös.


      • Moosesss
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa.

        Muutama miljoona pahaa ja alle kymmenen ei-pahaa? Jopa oli siinä kertakaikkisen onneton tunari luojana.

        >Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Buahhahhaa! Ennätysmäisen säälittävä yritys jyrbältä selittää taas typeryyksiä parhain päin. Käypä nyt hakemassa valtakunnansalilta edes hiukan parempi ja viihdytä meitä lisää.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Tuom. 5:20&rnd=1419222762209


        Jänskää että Repe ei huomaa että milloin Raamatussa käytetään kuvakieltä.

        Meinaako Repe että tuo raamatunkohta on kirjaimellinen? Tyhmä.


      • Moosesss
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tieteenkin piirissä on siis erilaisia näkemyksiä viimeisistä päivistä.

        Niin, koska tiede on ristiriitaista niin eikös se ole silloin humbuugia siinä missä ristiriitaiset uskonnotkin?

        Onneksi meillä on Raamattu joka kertoo totuuden tästä maailmanloppuasiasta.

        Kas tässä: 9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
        11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.


        Ja tässsä täsmennystä: 28 Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.
        29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

        Kyseessä oli siis Psalmi 37. Siis se jota ei koskaan lueta Ev. lut kirkossa ja sen vuoksi kekekekki sitä joutui kyselemään.


      • Mosses
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >se ensimmäinen maailma loppui vedenpaisumukseen eikä se merkinnyt muuta kuin pahojen tuhoa.

        Muutama miljoona pahaa ja alle kymmenen ei-pahaa? Jopa oli siinä kertakaikkisen onneton tunari luojana.

        >Kuvakieliset ilmaisut tähtien palamisessta tarkoittavat tietenkin maailman johtajia kuten Raamatussa on ollut tapana heitä tähdiksi nimittää.

        Buahhahhaa! Ennätysmäisen säälittävä yritys jyrbältä selittää taas typeryyksiä parhain päin. Käypä nyt hakemassa valtakunnansalilta edes hiukan parempi ja viihdytä meitä lisää.

        Eipä tainnut Nooan päivinä olla vielä sitä ensimmäistäkään miljoonaa ihmistä maan päällä.

        Ensimmäinen mijardikin tuli täyteen vasta 1800 luvun lopulla.
        Jeesuksen päivnä Suomessakin oli vain 10 000 ihmistä.

        Niin että se niistä Repen miljoonista vedenpaisumuksessa kuolleista.


      • Mosses
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olen varma että sinä olet kaikessa erimieltä kuin uskovat.

        Njaa, sitten kyllä erehdyt. Uskovistahan useimmat pitävät evoluutioteoriaa totena kuten minäkin, jos nyt yhden sattumanvaraisen esimerkin otan.

        Repe on siis tyypillinen ev.lut-evouskis.

        Siis täydellinen emptyhead joka jättää uskonnon kysymykset pappien pohdittaviksi ja tieteen kysymykset myös toisten pohdittaviksi.

        Ja niinpä hänelle ei jääkään päähän mitään omaa ajattelua.


      • Mossess
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >sinä rimpuilet tietämättömyytesi verkossa.

        Ettei Pertsalle vain kävisi kuin entiselle kalastajalle Kangasalan Vesijärven Kaukalahdella 1980-luvulla: Heitti verkon veneestä veteen, mutta olikin siinä jo itse. Kun isäntää ei kuulunut kotiin ja venekin oli tyhjä kuin Jeesuksen hauta, perhe koki verkot ja johan löytyi pappa.

        Nonniin, Repe asustaa Kangasalla mutta väittää olevansa tamperelainen.

        Menisi nyt vain käymään siellä kirkossansa niin voisi hiukan viisastua.


        Siis täällä: http://www.dailymotion.com/video/x6do2q_jehovan-nimi-suomen-kirkoissa_shortfilms

        Taitaa olla niin että ev.luttien pitäisi myös käyttää Jumalan nimeä kuten he tekivät ennen ihan avoimesti aina 1900 luvun alkuun asti.

        Silloin joku sen ajan Riekkinen pääti että enää ei käytetä. Ja luulenapa että Jahve ei ole tuosta päätöksestä kovinkaan pahoillaan sillä tuskimpa hän haluaisi nimensä yhdistetyksi nykykirkkoomme.


      • Mossess
        Mossess kirjoitti:

        Nonniin, Repe asustaa Kangasalla mutta väittää olevansa tamperelainen.

        Menisi nyt vain käymään siellä kirkossansa niin voisi hiukan viisastua.


        Siis täällä: http://www.dailymotion.com/video/x6do2q_jehovan-nimi-suomen-kirkoissa_shortfilms

        Taitaa olla niin että ev.luttien pitäisi myös käyttää Jumalan nimeä kuten he tekivät ennen ihan avoimesti aina 1900 luvun alkuun asti.

        Silloin joku sen ajan Riekkinen pääti että enää ei käytetä. Ja luulenapa että Jahve ei ole tuosta päätöksestä kovinkaan pahoillaan sillä tuskimpa hän haluaisi nimensä yhdistetyksi nykykirkkoomme.

        Ihan vain laajaa moniala-tietouttani mainostaakseni lisään tuohon tutkijan videon listaan myös Vetelin kirkon altaritaulun, siis tämän.

        http://www.nordkirker.net/suomeksi/fi_Vetelin-kirkko.html


      • Moosesss kirjoitti:

        Minäkin tahtoisin että kaikki maailman ihmiset kääntyisivät enkä näe käsityksessäni mitään skitsoa.

        Evokkimoraali on niin itsekästä että se pelastaisi vain oman nahkansa ja ehkä parin kaverinsa myös.

        >Minäkin tahtoisin että kaikki maailman ihmiset kääntyisivät enkä näe käsityksessäni mitään skitsoa.

        Täällä on lukuisia kertoja todistettu mm. Jaakobin voimin – ja varmaan hänen sanomisensa hyväksyt kun et niitä koskaan vastusta – kuinka valtava enemmistö maailman ihmisistä uskoo Jumalaan.

        Mihin kaikkien siis pitäisi kääntyä? Jehovalaisuuteenko?

        >Evokkimoraali on niin itsekästä että se pelastaisi vain oman nahkansa ja ehkä parin kaverinsa myös.

        Mielikuvituksen tuotteille voi antaa kaikenlaisia ominaisuuksia. Kiva että olet säilyttänyt vanhoille päivillesi noin paljon lapsenmielisyyttä. Epäilemättä se on yli satavuotiaan mummosi perintöä, sillä hänhän on luonteeltaan täsmälleen kuin sinä.


      • Moosesss kirjoitti:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Tuom. 5:20&rnd=1419222762209


        Jänskää että Repe ei huomaa että milloin Raamatussa käytetään kuvakieltä.

        Meinaako Repe että tuo raamatunkohta on kirjaimellinen? Tyhmä.

        >Meinaako Repe että tuo raamatunkohta on kirjaimellinen?

        Tarinan alkuperäisellä kohdeyleisöllä ei ollut mitään vaikeuksia pitää taivaan tähtien taistelua täysin todellisuuteen mahtuvana. Varminta onkin ymmärtää Sana juuri siten kuin se kirjoitettu on.


      • Mosses kirjoitti:

        Eipä tainnut Nooan päivinä olla vielä sitä ensimmäistäkään miljoonaa ihmistä maan päällä.

        Ensimmäinen mijardikin tuli täyteen vasta 1800 luvun lopulla.
        Jeesuksen päivnä Suomessakin oli vain 10 000 ihmistä.

        Niin että se niistä Repen miljoonista vedenpaisumuksessa kuolleista.

        >Eipä tainnut Nooan päivinä olla vielä sitä ensimmäistäkään miljoonaa ihmistä maan päällä.

        Sinä kerrot satuja 24/7, joten minäkin varmaan voin joskus harvoin ottaa hieman vapauksia.

        Totuus on tietenkin se, että Nooan päivinä oli ihmisiä nolla, kun sellaisia päiviä ei ole koskaan ollutkaan.


      • Mosses kirjoitti:

        Repe on siis tyypillinen ev.lut-evouskis.

        Siis täydellinen emptyhead joka jättää uskonnon kysymykset pappien pohdittaviksi ja tieteen kysymykset myös toisten pohdittaviksi.

        Ja niinpä hänelle ei jääkään päähän mitään omaa ajattelua.

        Hehe. Jokainen osaa varmaan päätellä omista ajatteluistamme aivan riittävästi tänne tuottamamme mahtavan aineiston perusteella. Sinä panostat määrään (myös nimimerkkien osalta) ja minä laatuun, jos saan oman tiivistelmäni esittää.

        Edelleen pahoittelen HIViäsi. Se on kyllä ikävä juttu, mutta onneksi ei enää tappava.


      • Mossess kirjoitti:

        Nonniin, Repe asustaa Kangasalla mutta väittää olevansa tamperelainen.

        Menisi nyt vain käymään siellä kirkossansa niin voisi hiukan viisastua.


        Siis täällä: http://www.dailymotion.com/video/x6do2q_jehovan-nimi-suomen-kirkoissa_shortfilms

        Taitaa olla niin että ev.luttien pitäisi myös käyttää Jumalan nimeä kuten he tekivät ennen ihan avoimesti aina 1900 luvun alkuun asti.

        Silloin joku sen ajan Riekkinen pääti että enää ei käytetä. Ja luulenapa että Jahve ei ole tuosta päätöksestä kovinkaan pahoillaan sillä tuskimpa hän haluaisi nimensä yhdistetyksi nykykirkkoomme.

        >Nonniin, Repe asustaa Kangasalla mutta väittää olevansa tamperelainen.

        Plussa siitä että osasit taivuttaa Kangasalan oikein. Kaikki muu menikin percivalille.

        Erinomaisella logiikallasi siis on niin, että Israelinkaan alueen asioista ei voi tietää mitään jos ei asu Israelissa. Näin ollen vain Exhellari on kelvollinen kommentoimaan niitä mitenkään minkään ajanjakson osalta.

        Tyhmin. :D


      • Moosesss kirjoitti:

        Niin, koska tiede on ristiriitaista niin eikös se ole silloin humbuugia siinä missä ristiriitaiset uskonnotkin?

        Onneksi meillä on Raamattu joka kertoo totuuden tästä maailmanloppuasiasta.

        Kas tässä: 9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
        11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.


        Ja tässsä täsmennystä: 28 Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.
        29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

        Kyseessä oli siis Psalmi 37. Siis se jota ei koskaan lueta Ev. lut kirkossa ja sen vuoksi kekekekki sitä joutui kyselemään.

        >Niin, koska tiede on ristiriitaista niin eikös se ole silloin humbuugia siinä missä ristiriitaiset uskonnotkin?

        Aivan mieletöntä jehovaälyn lentoa! Jos tieteessä toistaseksi selvittämättä jääneistä asioista on erilaisia arveluja, tämä tarkoittaa että selvitetyt asiat ovat humbuugia! :D

        Tänään täällä saakin nauraa oikein kunnolla. Se on hyvä, sillä siitä syntyy iloinen joulumieli.


      • tieteenharrastaja
        Mosses kirjoitti:

        Eipä tainnut Nooan päivinä olla vielä sitä ensimmäistäkään miljoonaa ihmistä maan päällä.

        Ensimmäinen mijardikin tuli täyteen vasta 1800 luvun lopulla.
        Jeesuksen päivnä Suomessakin oli vain 10 000 ihmistä.

        Niin että se niistä Repen miljoonista vedenpaisumuksessa kuolleista.

        Onhan tästä tieteenkin arvio. Maanviljelyksen yleistyessä noin 10´000 vuotta sitten arvioitiin maapallon väkiluvuksi noin 8 miljoonaa ihmistä. Tästä eteenpäin kasvu nopeutui.

        Vedenpaisumuskuolemat ovat tietenkin vain vertauskuvallisia.


    • kuulapsi

      Maailmanlopussa tapahtuu monia eri asiota, mutta yksi asia on se että Raamatun mukaan "tähdet tippuvat maahan". Tämä ollaan tulkitsettu tarkoittaen että maan akseli kääntyy, ja tähdet siis näyttävät tippuvan maahan. Tästa aiheuttuu jääkausia/jäädytyksiä, globaalisia tulvia (kun jäät sulaa) ja maanjäristyksiä.

      "Maailmanloppu" ei ole universumin loppu, koska universumi on ikuinen. Se ei myös merkitse maailmanloppua, vaan uutta alkua, kuten Nooakin tulvan jälkeen.

      Raamatun ns. maailmanloppu viittaa "ajan loppuun", joka viittaa kahteentoista astroloogisiin aikoihin (jotka perustuu maan akselin pyörimiseen) jotka kukin kestävät 2160 vuotta. Tällä hetkellä olemme menossa Vesimiehen aikakauteen. Kristinusko perustuu Kaloitten (Pisces) aikakauteen, minkä voi nähdä Uuden Testamentin kala-symbolismilla [1].

      [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Pisces_(astrology)#Astrological_age

      • tieteenharrastaja

        Etpä ole ainoa, jonka tietoviisaana esiintymisen halu on pannut uskomaan perusteettomiin kuvitelmiin.


      • ihanko totta

        "Tämä ollaan tulkitsettu tarkoittaen että maan akseli kääntyy, ja tähdet siis näyttävät tippuvan maahan. "

        Missä sellainen tulkinta on. Akselin kääntyminen on pakostakin niin hidasta, ettei sitä silmin huomaa mitenkään, vaikka kuinka totuutta vääntäisi. Oikeaa akselin kääntymistä ei silmämääräisesti huomaa edes ihmisiässä.

        Kun uskontoa ja astrologiaa sekoittaa, tuleekin jo sellainen soppa, jota hyvin harva nielee. Astrologian katsotaan kristillisissä piireissä olevan saatanasta.

        Oikea termi olisi kajojen, ei kaloitten. Taitaa lapsella olla vielä peruskoulukin käymättä.


      • >>Maailmanlopussa tapahtuu monia eri asiota, mutta yksi asia on se että Raamatun mukaan "tähdet tippuvat maahan". Tämä ollaan tulkitsettu tarkoittaen että maan akseli kääntyy, ja tähdet siis näyttävät tippuvan maahan.


      • kuulapsi
        ihanko totta kirjoitti:

        "Tämä ollaan tulkitsettu tarkoittaen että maan akseli kääntyy, ja tähdet siis näyttävät tippuvan maahan. "

        Missä sellainen tulkinta on. Akselin kääntyminen on pakostakin niin hidasta, ettei sitä silmin huomaa mitenkään, vaikka kuinka totuutta vääntäisi. Oikeaa akselin kääntymistä ei silmämääräisesti huomaa edes ihmisiässä.

        Kun uskontoa ja astrologiaa sekoittaa, tuleekin jo sellainen soppa, jota hyvin harva nielee. Astrologian katsotaan kristillisissä piireissä olevan saatanasta.

        Oikea termi olisi kajojen, ei kaloitten. Taitaa lapsella olla vielä peruskoulukin käymättä.

        Suhteellisen nopeita akselin muutoksia tapahtuu joskus karmisen lain mukaan [1].

        Kiinnostavaa muuten että ihmiset tiesivät jo tuhansia vuosia sitten tästä 25920 vuotta kestävästä akselin pyörimisestä, vaikka sitä, kuten sanot, ei voi huomata ihmisiässä. Miten ortodoxinen sekulaarinen historia selittää sen?

        Astrologia tulee alkuperin suoraan Jumalasta, minkä voi huomata esimerkiksi Hesekielin kirjan alussa jossa Jumala kuvaillaan olevan astrologisen Eläinradan keskipiste. Myös lukua 12 käytetään niin usein Raamatussa, että tiedämme että se viittaa Eläinradan 12 säteilyyn.

        Sää kans kirjotit sen termin väärin. Se ei oo "kajojen", vaan kalojen.

        [1] http://davidpratt.info/pole3.htm#p3


      • kuulapsi
        kuulapsi kirjoitti:

        Suhteellisen nopeita akselin muutoksia tapahtuu joskus karmisen lain mukaan [1].

        Kiinnostavaa muuten että ihmiset tiesivät jo tuhansia vuosia sitten tästä 25920 vuotta kestävästä akselin pyörimisestä, vaikka sitä, kuten sanot, ei voi huomata ihmisiässä. Miten ortodoxinen sekulaarinen historia selittää sen?

        Astrologia tulee alkuperin suoraan Jumalasta, minkä voi huomata esimerkiksi Hesekielin kirjan alussa jossa Jumala kuvaillaan olevan astrologisen Eläinradan keskipiste. Myös lukua 12 käytetään niin usein Raamatussa, että tiedämme että se viittaa Eläinradan 12 säteilyyn.

        Sää kans kirjotit sen termin väärin. Se ei oo "kajojen", vaan kalojen.

        [1] http://davidpratt.info/pole3.htm#p3

        Jumalan kolminaisuus on astrologisten säteilyjen lähde. Jumala on kolme yhdessä, ja yksi kolmessa. Aineellisessa maailmassa tämä ei ole mahdollista, joten siitä tulee 3 1=4 (neljä elementtiä). Neljä kolminaisuutta = 12.


      • tieteenharrastaja
        kuulapsi kirjoitti:

        Suhteellisen nopeita akselin muutoksia tapahtuu joskus karmisen lain mukaan [1].

        Kiinnostavaa muuten että ihmiset tiesivät jo tuhansia vuosia sitten tästä 25920 vuotta kestävästä akselin pyörimisestä, vaikka sitä, kuten sanot, ei voi huomata ihmisiässä. Miten ortodoxinen sekulaarinen historia selittää sen?

        Astrologia tulee alkuperin suoraan Jumalasta, minkä voi huomata esimerkiksi Hesekielin kirjan alussa jossa Jumala kuvaillaan olevan astrologisen Eläinradan keskipiste. Myös lukua 12 käytetään niin usein Raamatussa, että tiedämme että se viittaa Eläinradan 12 säteilyyn.

        Sää kans kirjotit sen termin väärin. Se ei oo "kajojen", vaan kalojen.

        [1] http://davidpratt.info/pole3.htm#p3

        Tähtien tarkkailijat tiesivät taivaannanvan siirtyvän:

        *..ihmiset tiesivät jo tuhansia vuosia sitten tästä 25920 vuotta kestävästä akselin pyörimisestä

        Eivät tienneet kyseessä olevan kiertotliikkeen eivät varsinkaan sen jaksoa.

        Karminen laki ei kuulosta luonnonlailta, vaan ihmisen kuvitelmalta.


      • niinkö?
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Etpä ole ainoa, jonka tietoviisaana esiintymisen halu on pannut uskomaan perusteettomiin kuvitelmiin.

        Onneksi sinulla ei ole tietoon mitään kiinnostusta?


      • vainen.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tähtien tarkkailijat tiesivät taivaannanvan siirtyvän:

        *..ihmiset tiesivät jo tuhansia vuosia sitten tästä 25920 vuotta kestävästä akselin pyörimisestä

        Eivät tienneet kyseessä olevan kiertotliikkeen eivät varsinkaan sen jaksoa.

        Karminen laki ei kuulosta luonnonlailta, vaan ihmisen kuvitelmalta.

        Sinä et tiedä mitä muut muinoin tiesivät.
        Etkä vainen tiedä nykyistenkään!


      • tieteenharrastaja
        vainen. kirjoitti:

        Sinä et tiedä mitä muut muinoin tiesivät.
        Etkä vainen tiedä nykyistenkään!

        Muinoin tiedetystä voimme tietää vain, jos siitä löytyy aikalaisdokumentti.

        Sinä vain luulottelet tietäväsi.


      • kuulapsi kirjoitti:

        Jumalan kolminaisuus on astrologisten säteilyjen lähde. Jumala on kolme yhdessä, ja yksi kolmessa. Aineellisessa maailmassa tämä ei ole mahdollista, joten siitä tulee 3 1=4 (neljä elementtiä). Neljä kolminaisuutta = 12.

        Voi hyvä Sylvi.


      • niinkö? kirjoitti:

        Onneksi sinulla ei ole tietoon mitään kiinnostusta?

        Nää on kyllä aika hauskoja. :D


      • tohveli sankari
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Nää on kyllä aika hauskoja. :D

        Välillä repen riemulle ei löydy rajoja.


      • meen ny leipäjonoon
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Muinoin tiedetystä voimme tietää vain, jos siitä löytyy aikalaisdokumentti.

        Sinä vain luulottelet tietäväsi.

        Eihän muinoin tiedetystä pidetty kaikenkattavaa kirjanpitoa.
        Etkä sinä siitä voisi tietää että onko kaikki tieto samaan kirjaan kirjotettu!

        Te näytätte tietävän ilman kirjoituksiakin muinaiasuudesta enemmän kuin nykyajasta josta on kirjoitusta pilvin pimein.
        Etkö huomaa miten naurettavia väitteesi ova?


      • tieteenharrastaja
        meen ny leipäjonoon kirjoitti:

        Eihän muinoin tiedetystä pidetty kaikenkattavaa kirjanpitoa.
        Etkä sinä siitä voisi tietää että onko kaikki tieto samaan kirjaan kirjotettu!

        Te näytätte tietävän ilman kirjoituksiakin muinaiasuudesta enemmän kuin nykyajasta josta on kirjoitusta pilvin pimein.
        Etkö huomaa miten naurettavia väitteesi ova?

        Tässä lainaus viitelinkistä, josta tämä dialogi alkoi:

        "The following table compares the obliquity of the ecliptic measured by the Chinese in 160 BCE and 1100 BCE5 with the corresponding values calculated using the modern scientific formula6 and the theosophical rule of a 4° shift every 25,920 years."

        Teosofit väittävät siis kiinalaisten mitanneen napapisteen paikan vuonna 1100 eaa yhden kaarisekunnin tarkkuudella. Tuon uskon mahdollliseksi vain nähtyäni tieteellisesti tunnustetun kirjallisen todisteen sitlä ajalta.


      • rudi s.
        kuulapsi kirjoitti:

        Jumalan kolminaisuus on astrologisten säteilyjen lähde. Jumala on kolme yhdessä, ja yksi kolmessa. Aineellisessa maailmassa tämä ei ole mahdollista, joten siitä tulee 3 1=4 (neljä elementtiä). Neljä kolminaisuutta = 12.

        Oletko "kuulapsi" käynyt Steiner-koulun vai muuten aikuisena innostunut tuon kyseisen hörhön "tieteestä"?


      • Kyllästynyt

        On varmaan tulkittu vaikka miten. Raamattu ei kuitenkaan sano, että tähdet näyttävät tippuvan maahan, vaan että ne tippuvat.

        Raamattu on helppo selittää, jos lähtee siitä, että siellä tapahtuvat asiat eivät oikeastaan tapahdu, vaan tarkoittavat jotain ihan muuta.


      • Moosess
        kuulapsi kirjoitti:

        Jumalan kolminaisuus on astrologisten säteilyjen lähde. Jumala on kolme yhdessä, ja yksi kolmessa. Aineellisessa maailmassa tämä ei ole mahdollista, joten siitä tulee 3 1=4 (neljä elementtiä). Neljä kolminaisuutta = 12.

        kuulapsi sekoittaa noituuden ja tieteen, eli astrologian ja astronomian?

        Jumala kylläkin kielsi astrologian tasan tarkasti mutta eipä se noita pimeänkeskiajan Riekkisiä estänyt sekoittamasta astrologista kolminaisuutta ja jumaluutta keskenään.

        Ainoa hyvä puoli tässä on se että Riekkinen ei itsekään usko että Jumala on kolmiyhtienen.
        Meinaan etteihän tuo viisas mies anna huijata itseään vaan huijaa itse.


      • kuulapsi
        Moosess kirjoitti:

        kuulapsi sekoittaa noituuden ja tieteen, eli astrologian ja astronomian?

        Jumala kylläkin kielsi astrologian tasan tarkasti mutta eipä se noita pimeänkeskiajan Riekkisiä estänyt sekoittamasta astrologista kolminaisuutta ja jumaluutta keskenään.

        Ainoa hyvä puoli tässä on se että Riekkinen ei itsekään usko että Jumala on kolmiyhtienen.
        Meinaan etteihän tuo viisas mies anna huijata itseään vaan huijaa itse.

        Jumala ei kieltänyt oikeaa astrologiaa, koska Jumala on astrologisten säteilyjen lähde, kuten voi lukea esimerkiksi Hesekiel. Myös monissa muissa paikoissa Raamatussa jossa numero 12 ilmenee, se viittaa astroloogisiin kuviihin.

        En myöskään "sekoita" noituutta ja tiedettä, koska ne on sama asia. Noituus on henkistä tiedettä, ja nykypäivän tiede on aineellista tiedettä. Kummatki tieteet perustuu siihen että saadaan enemmän valtaa ohjata luontoa, ja pystymme tehdä parempia ennustuksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      219
      1871
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1090
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe