Hyi sinua mopopojan äiti!

Etelän äijä

Annan sinulle kunnolla melaa mekkosi alle kunhan pidät hulttiopoikasi kurissa!!!

15-vuotias poika jäi kiinni viritetyllä mopolla kaahailusta jo toistamiseen.

Poliisi mittasi Rovaniemen Pallarintiellä neljänkympin alueella muuan mopon nopeudeksi peräti 68 kilometriä tunnissa.

Mopo oli kilvetön. Syy oli selvä: poliisi oli vienyt 15-vuotiaan pojan moposta rekisterikilvet heinäkuussa. Ja syy siihen oli puolestaan se, että kyseinen mopo oli jo tuolloin todettu niin viritetyksi, ettei se oikeastaan ollut enää mopo, vaan kevytmoottoripyörä. Kevytmoottoripyörällä ajeluun 15-vuotiaalla ei olut ajo-oikeutta.

Mopo oli poliisin jälleennäkemisen hetkellä yhtä viritetty kuin aiemminkin. Nopeutta oli paranneltu, mutta muita ominaisuuksia sen sijaan laiminlyöty. Poliisin mukaan eturengas oli sileä ja takavalo puuttui, vaikka tie oli jäinen ja ilta pilkkopimeä.

Talvirenkaat tarpeen

Poliisin mukaan yhtä huonosti talviajoon soveltuvia moottoriajoneuvoja on tullut vastaan viime aikoina useita.

- Moottoripyörässä, mopossa, kolmipyörässä,nelipyörässä ja kevyessä nelipyörässä sekä tällaisen ajoneuvon perävaunussa on käytettävä talvikäyttöön sopivia, karkeakuvioisia renkaita joulu-, tammi- ja helmikuun aikana, tiedotteessa tähdennetään.

Viritetyn mopon kuski määrättiin jälleen väliaikaiseen ajokieltoon, ja hänelle kirjoitettiin rangaistusvaatimus. Terveisiä lähti myös äidille kotiin sakkoina ajoneuvon luovuttamisesta ajo-oikeudettomalle.

Poliisi toivoo vanhempien kiinnittävän talvella erityistä huomiota jälkikasvun mopojen kuntoon.

15

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja isäkin

      Tainnut mopopoika saada jo Äitiltäkin sitä itteään...Siksi on sairas !

      • johan tuon T.

        Turha se on vanhempia syyttää kyllä ne tuonikäiset pojat kokeilee kaikkia konsteja itsekseen.


      • Totuus.
        johan tuon T. kirjoitti:

        Turha se on vanhempia syyttää kyllä ne tuonikäiset pojat kokeilee kaikkia konsteja itsekseen.

        Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee.

        Ketäs muuta voi syyttää kuin vanhempia penikkojen pahateosta.

        Ei se ole vanhempi eikä mikään joka ei saa penikkojaan kuriin.


      • Toiki tietää
        Totuus. kirjoitti:

        Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee.

        Ketäs muuta voi syyttää kuin vanhempia penikkojen pahateosta.

        Ei se ole vanhempi eikä mikään joka ei saa penikkojaan kuriin.

        Sinulla ei ilmeisestikkään ole lapsia koska noin kirjoitat, kyllä kaikki joilla on tietävät että teini-ikäiset ovat vaikeita hallittavia he tekevät oman mielensä mukaan ovat jo nuoria lähes aikuisia joten jos koetat estellä heitä voit lähinnä pahentaa asioita hän haluaa näyttää että minähän kyllä osaan ja kuinka tärkeää on näyttää ikäisilleen mikä minä olen ja mihin kykenen minuahan ei kytät eikä kukaan määrää.


      • Sairas?
        Sinusta lapsi on siis sairas jos se virittelee mopoja?
        Sikäli ko nyt omasta nuoruudestani mitään muistan niin eiköhän lähes poikkeuksetta jokainen jolla mopo oli niin myös viritellyt sitä, jotkut enemmän jotku vähemmän, mutta tuskinpa yhdenkään mopedin huippuvauhti oli vain se sallittu 40km/h.

        Ja ihan normaaleja ihmisiä kait niistä "sairaista" virittelijöistäkin tuli siinä missä muistaki...


      • joo...
        Toiki tietää kirjoitti:

        Sinulla ei ilmeisestikkään ole lapsia koska noin kirjoitat, kyllä kaikki joilla on tietävät että teini-ikäiset ovat vaikeita hallittavia he tekevät oman mielensä mukaan ovat jo nuoria lähes aikuisia joten jos koetat estellä heitä voit lähinnä pahentaa asioita hän haluaa näyttää että minähän kyllä osaan ja kuinka tärkeää on näyttää ikäisilleen mikä minä olen ja mihin kykenen minuahan ei kytät eikä kukaan määrää.

        on lapsia että lapsenlapsia... kaikki pärjäävät...

        emme ole kiinnostuneet ongelmistanne.


      • Toiki tietää kirjoitti:

        Sinulla ei ilmeisestikkään ole lapsia koska noin kirjoitat, kyllä kaikki joilla on tietävät että teini-ikäiset ovat vaikeita hallittavia he tekevät oman mielensä mukaan ovat jo nuoria lähes aikuisia joten jos koetat estellä heitä voit lähinnä pahentaa asioita hän haluaa näyttää että minähän kyllä osaan ja kuinka tärkeää on näyttää ikäisilleen mikä minä olen ja mihin kykenen minuahan ei kytät eikä kukaan määrää.

        Olet aivan oikeassa. Kyllä suurin osa näistä suomi24:sen kaikkitietäjistä on täysin tynnyrissä kasvatettuja ja niin totaalisen erkaantuneita oikeasta elämästä ettei niille pärjää kaikki politikotkaan.

        Kyllähän teini aina tottelee vanhempiaan, just joo, noitten tuossa uskossa elävien kakarathan ne tahtoo olla juuri sieltä pahimmasta päästä....


    • Painukaa vittuun :DD

      Vittu te olette kyllä typeriä ihmisperseitä. Huolehtikaa omasta elämästänne

    • Miksi se on juuri äidin syy? Tiedätkö varmasti että kyseessä on isätön poika vai pitikö äitiä syyttää vain siksi koska keksit noin hulvattoman hauskan aloituksen jutullesi?

      • oho pukkaa totuutta.

        jos perheessä on OIKEA isä, ei tuollaista tapahdu.


      • Ei tiiä kaikkee
        oho pukkaa totuutta. kirjoitti:

        jos perheessä on OIKEA isä, ei tuollaista tapahdu.

        Sehän on poka varma että tapahtuu olin itsekkin samanlainen virittelijä en minä joka viritystä käynyt isälle ilmoittamassa mutta mopo kulki lujaa en edes tiedä kuinka paljon kulki, isäni oli vielä täspäinen koneurakoitsija joten ei se hänestä aiheutunut se virittely eikä äidistäni joka työskenteli asustealalla, eiväthän he niistä minun hommista mitään tienneet, ajelin ihan rauhallisesti pihaan aina, no tulihan siinä muutamia pikku onnettomuuksiakin mutta eihän se asiaa muuttanut miksikään.


      • Ei tiiä kaikkee
        Ei tiiä kaikkee kirjoitti:

        Sehän on poka varma että tapahtuu olin itsekkin samanlainen virittelijä en minä joka viritystä käynyt isälle ilmoittamassa mutta mopo kulki lujaa en edes tiedä kuinka paljon kulki, isäni oli vielä täspäinen koneurakoitsija joten ei se hänestä aiheutunut se virittely eikä äidistäni joka työskenteli asustealalla, eiväthän he niistä minun hommista mitään tienneet, ajelin ihan rauhallisesti pihaan aina, no tulihan siinä muutamia pikku onnettomuuksiakin mutta eihän se asiaa muuttanut miksikään.

        Ja sama ralli jatkuu yhä, on turbo auto joka kulkee noin 280km,h.on tarkoitus hiukan viritellä sitä vielä olen jo tehnyt suunnitelmia siitä, onhan noita kolareita sattunut jotain 21kpl. en itse ole ajanut kun kahdesti metsään teknisen vian vuoksi, mutta olen ollut kyydissä, väliin on ollut muistikin pois pari viikkoa luita on murtunut sieltä täältä jopa kovakallossani on vakavia vammoja tutkimusten mukaan, ei muuten haittaa mutta kipuja on usein murtuneissa paikoissa.


    • rääkky.

      mistäs ketjun aloittaja tietää noin hyvin asiat?

    • russia.

      taitaa olla vuotaja kun ei sano mistä tietää asiat nuin hyvin.

    • dadadaaa

      minullakin tulee heti kieleen että poliisissa aloittaja on töissä, ei muuten voisi tietää asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      690
      5294
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3337
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2583
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe