Miksi te lappilaiset olette niin kylmiä ihmisiä?

Julia.

Hei, tahtoisin tänne kerätä kokemuksia lappilaisista ihmisistä.

Minusta lappilaiset on jotenkin kylmiä ja outoja ihmisiä! En tiedä miksi. Mutta tälläinen kuva mulla on jäänyt tähän asti jokaisesta, tuntemastani, lappilaisesta valitettavasti... Enkä osaa ajatella enää että vain kuvittelisin koko jutun. :/ Onko teillä samanlaisia kokemuksia, muualta suomesta olevat?? Osaisitteko selittää mistä tuo myös johtuu??

Noin yleisesti sanottuna musta kaikkialla muualla suomessa asuu lämpimämpiä ja mukavempia ihmisiä mitä lapissa. Etenkin savolaiset, karjalaiset ja etelä-pohjanmaalta olevat ihmiset on usein lupsakoita, puheliaita ja mukavia.

Oulussa nyt sitten asuu jo jonkun verran noita lapista tulleita, esim. Rovaniemeltä, Torniosta yms.

Tuntuu että eihän noihin lappilaisiin pääse tutustumaan kunnolla edes missään! Ne on niin jotenkin sumpussa sen oman porukkansa kanssa. Esim. Nettichateissä ei koskaan törmää Rovaniemeläisiin! Aina on jostain muualta.

Minä kun esim. 15-vuotiaana seurustelin 27-vuotiaan lappilaisen kanssa, niin ai että sitä juttua katottiin pahemmin kieroon siellä mitä täällä, asun yhdessä siis noista paikoista minkä luettelin lupsakammaksi! Ja kauhee paskanjauhaminen, halu erottaa, olla ilkeitä, kylmiä ja kovia, leimata oma kaverikin tuosta noin vaan pedofiiliksi... Meillä päin tuohon asiaan suhtauduttiin rennommin, vaikka olikin kyse eri ikäisistä ihmisistä jotka "arvosteli" parisuhdetta kohdallamme. Oikeestaan täällä päin ei ees arvosteltu. Lappilaisille oli liikaa myös se, että mä olin 19-vuotiaana ihastunut 16-vuotiaaseen poikaan. Muualla suomessa se ei oo juttu eikä mikään. Eikä ne lappilaiset tykänny yhtään myöskään mun avoimesta ja paljon itseäni esille tuovasta luonteesta, näkyvästä voimakastahtosuudesta..... Mikään ei ole hirveenpi tunne kun joku koittaa alistaa ja tappaa sun sisältä sitä mitä sä olet, eikä anna sun elää tätä elämää omana itsenäsi, vaikka et sillä elintavalla satuttaisikaan muita!

Miten te itse näätte REHELLISESTI asian millaisia olette?

103

3006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oi reeta oi reeta...

me lappilaiset olemme vähän ronkeleita emmekä välitä kaikenlaisesta p....sta... joo...

• Paha olo niillä on

Lappilaiset ovat ensisijaisesti erittäin uunoja, kyräileviä, kaunaisia ja epäluuloisia. Sisäänpäin kääntyneitä nössojä. Kadeellisia lähes kaikelle.Omalle lähipiirilleen varsinkin. Yleensä tänne muuttajatkin ovat epäonnistuneita omassa synnyinpaikassaan ja pakenevat sitten tänne lappiin.
      Eivät tietenkään kaikki.
      Eli tämä käyttäytyminen riippuu varmaan paljon älykkyydestäkin. Eli täällä asuu paljon tyhmiä ja introvertteja.

• Julia.

No meillä on töissä yksi lappilainen hoitaja, se on just tosi inhottava ja empatiakyvytön... Sillä ei silmäkään värähdä, vaikka potilas itkis sen eessä ja just sen ämmän takia, kun se pakottaa vaikka sen istumaan ja nopeammin mitä potilas pystyy ja saa sitten vanhuksen itkemään. Ja vaikka potilas itkee, niin samanlainen kylmyys ja tunteettomuus sillä vaan jatkuu ja huokuu koko ajan siitä ulospäin ...! Mun kävi ihan sitä vanhusta sääliksi.

Ja sitten minua kohtaan on kanssa hirmu inhottava, välillä kyllä yrittää olla mielinkielin, mutta se pirullisuus paistaa kuitenkin siitä läpi. Haluaa urkkia mun asiat ja katsoo mua kateellisesti ja pahansuovasti alaspäin kun olen ihan mukava ja nättikin nuori tyttö.....

• Julia. kirjoitti:

No meillä on töissä yksi lappilainen hoitaja, se on just tosi inhottava ja empatiakyvytön... Sillä ei silmäkään värähdä, vaikka potilas itkis sen eessä ja just sen ämmän takia, kun se pakottaa vaikka sen istumaan ja nopeammin mitä potilas pystyy ja saa sitten vanhuksen itkemään. Ja vaikka potilas itkee, niin samanlainen kylmyys ja tunteettomuus sillä vaan jatkuu ja huokuu koko ajan siitä ulospäin ...! Mun kävi ihan sitä vanhusta sääliksi.

Ja sitten minua kohtaan on kanssa hirmu inhottava, välillä kyllä yrittää olla mielinkielin, mutta se pirullisuus paistaa kuitenkin siitä läpi. Haluaa urkkia mun asiat ja katsoo mua kateellisesti ja pahansuovasti alaspäin kun olen ihan mukava ja nättikin nuori tyttö.....

Eikä ole varmasti ainoa laatuaan. Tuo sinun kuvauksesi sopii varmaan suurimpaan osaan vanhoista hoitajista oli sitten lapista tai ei.
        Toisaaltahan tuo työ edellyttääkin jonkinmoista kylmäkiskoisuutta. Jos alat myötäelämään kaikkien potilaiden ongelmia koko "sydämelläsi" niin eihän sitä kestä kenenkään pää ja toiseksi, työt jäis luultavasti tekemättä jos hoitajat aina menisivät vanhusten tai lasten ehdoilla.

Tuo alempi kappaleesi taas sopii suurimpaan osaan vanhemmista naisista noin yleensä. Kateellisiahan ne vain on, mutta vituttaahan tuommonen tietenki.

• Julia.
        vapaamaalari kirjoitti:

Eikä ole varmasti ainoa laatuaan. Tuo sinun kuvauksesi sopii varmaan suurimpaan osaan vanhoista hoitajista oli sitten lapista tai ei.
        Toisaaltahan tuo työ edellyttääkin jonkinmoista kylmäkiskoisuutta. Jos alat myötäelämään kaikkien potilaiden ongelmia koko "sydämelläsi" niin eihän sitä kestä kenenkään pää ja toiseksi, työt jäis luultavasti tekemättä jos hoitajat aina menisivät vanhusten tai lasten ehdoilla.

Tuo alempi kappaleesi taas sopii suurimpaan osaan vanhemmista naisista noin yleensä. Kateellisiahan ne vain on, mutta vituttaahan tuommonen tietenki.

No on meillä mukaviakin vanhempia naishoitajia, mutta ne ei oo sitten lapista. Toinen ilkee lappilainen hoitaja joka tuli mulle mieleen oli aikanaan tämä bb-teija...

Mutta tuossa oot kyllä oikeassa, että ilkeitä ja kylmiä ihmisiä on joka paikassa. Eri asia sitten missä enemmän ja missä vähemmän.

• Julia. kirjoitti:

No on meillä mukaviakin vanhempia naishoitajia, mutta ne ei oo sitten lapista. Toinen ilkee lappilainen hoitaja joka tuli mulle mieleen oli aikanaan tämä bb-teija...

Mutta tuossa oot kyllä oikeassa, että ilkeitä ja kylmiä ihmisiä on joka paikassa. Eri asia sitten missä enemmän ja missä vähemmän.

No jos sulla nyt sattuu olemaan kunnon lapinnoita työkaverinas niin eihän sitä nyt sen perusteella sovi kaikkia lappilaisia leimata. Mustalaisiakaanhan ei saa yleistää varkaiksi tai valehtelijoiksi koska joku on joskus kuullut jonkun sanovan että joku olisi kuullut jonkun puhuvan rehellisestä mustalaisesta :D

En tosin tunne niin montaa lappalaisakkaa että voisin mennä yleistämään että mimmosia he yleensä ovat mutta sen tiedän että keski-iän ylittäneitä katkeroitunoita ja kateellisia kusipää-ämmiä löytyypi myös napapiirin eteläpuolelta yllinkyllin.

• Julia.
        vapaamaalari kirjoitti:

No jos sulla nyt sattuu olemaan kunnon lapinnoita työkaverinas niin eihän sitä nyt sen perusteella sovi kaikkia lappilaisia leimata. Mustalaisiakaanhan ei saa yleistää varkaiksi tai valehtelijoiksi koska joku on joskus kuullut jonkun sanovan että joku olisi kuullut jonkun puhuvan rehellisestä mustalaisesta :D

En tosin tunne niin montaa lappalaisakkaa että voisin mennä yleistämään että mimmosia he yleensä ovat mutta sen tiedän että keski-iän ylittäneitä katkeroitunoita ja kateellisia kusipää-ämmiä löytyypi myös napapiirin eteläpuolelta yllinkyllin.

No valitettavasti se mustalaistenkin leima tulee jostain ... :D ja se on muuten ihan totta, mitä itsekin olen huomannut, niin mustalaiset varastaa aika usein!! tiedä mistä se sitten johtuu ...

• ei mitään nimimerkki

Varsinkin lapista etelää muuuttaneent ovat aivan200% speden leffasta Uuno turhapuro kun ne muutavat hesaan. Mutta kun ne tulevat takaisin, ne ovat ihan samanlaisia. Lappilaisia on koko kirjo täynnä. Iso osa on ns poissa muiden ihmisten karkeloista osa ei. Mutta ne kaikki suku-, yms riidat, ne eivät unohdu koskaan, siis ne menevät satoja vuosia ettei edes tiedetä mistä riidellään. Ei siihen ole muuta lääkettä ollut kuin haulikko.

• Erittäin rehellinen
        vapaamaalari kirjoitti:

Millä nimellä kutsutaan mustalaista jolla on molemmat kädet ja jalat poikki. Sitten se on sokea ja kuulokin on mennyt? Erittäin rehellinen mustalainen on vastaus.

• Näin se mennee

No ei täällä tyhmiä kyllä olla. Vittumaisia retostelijoita kyllä katsotaan kieroon, kyräilevimmät taitaa olla itä-lapissa.

• Sen huomaa heti
        Näin se mennee kirjoitti:

No ei täällä tyhmiä kyllä olla. Vittumaisia retostelijoita kyllä katsotaan kieroon, kyräilevimmät taitaa olla itä-lapissa.

Moni nostaa itsensä toisten yläpuolelle tyhmyyttään. Eli luulee olevansa muita viisaampi jne.On niitä tyhmiä paljon Suomessa. Siis muuallakin kuin lapissa. Suurin osa. Sen huomaa kun on itse älykäs ja kansainvälinen persoona.
        Katsos, tyhmähän ei tajua itse olevansa tyhmä. No milläpä se. Ymmärrämme.

Noista aloittajan eli Julian teksteistä päättelen, ettei ole kyseessä tyhmä tyyppi. Päinvastoin.

• Bichxx
        Julia. kirjoitti:

Aika raukkamaista haukkua jos ei tunne.

• paikat kuntoon

Enhän minä ainakaan ole kylmä. Imutan lämpimästi towereitani katariinan puistossa tammemme alla.

• En lappilaisist tiiä mut kyl mie ainakin oon sitä mieltä että jos kohta kolmikymppinen mies vikittellee viistoistavuotiaita niin kyllä sen saapi polkea suohon keltään sen kummemmin lupia kyselemättä.

Eikä Rovaniemi vielä oikeastaan edes ole lappia, Torniosta nyt puhumattakaan.

• Kokemus ja pähkäily

Näinhän se on. Sehän on pedofiili joka paneskelee 15 vuotista lasta. Eli 15 vuotias on Suomen lainkin mukaan vielä lapsi.
        Se on muuten sillä lailla että jo Rovaniemellä on paljon kansainvälisemmät ja ulospäin suuntautuneimmat ihmiset mitä muualla lapissa jne.
        Elikkä paikkakunnisa on kummasti eroja jo lapissa.

• Julia.

No mun elämän tähän asti parhain suhde oli kyllä just tuon lappilaisen vanhemman miehen kanssa! :)

En vaihtaisi päivääkään.

Paitsi ne ilkeät ja kyräilevät ihmiset, jotka hajotti meidän parisuhteen, vaihtaisin kyllä pois.

Jouduin ihan tarkkaan puntaroimaan, että kuka tähän asti olleista miehistä on ollut parhain, ensiksi se oli mun ensirakkaus joka oli minua vain 2v vanhempi ja ajattelin, että kukaan ei koskaan ikinä, pysty menemään sen edelle tunnetasolla, vaikka tulisinkin rakastamaan muita, niin tuolla pojalla säilyisi aina semmonen salainen paikka mun sydämmessä, koska rakastinhan ensimmäisen kerran ja todella syvästi mutta toisin kävi. Meni edelle, tämä vanhempi mies.

Lämmöllä muistelen. :)

• Julia.
        Kokemus ja pähkäily kirjoitti:

Näinhän se on. Sehän on pedofiili joka paneskelee 15 vuotista lasta. Eli 15 vuotias on Suomen lainkin mukaan vielä lapsi.
        Se on muuten sillä lailla että jo Rovaniemellä on paljon kansainvälisemmät ja ulospäin suuntautuneimmat ihmiset mitä muualla lapissa jne.
        Elikkä paikkakunnisa on kummasti eroja jo lapissa.

Ei me pantu vielä silloin... koska en ollut valmis ja sanoin sen miehelle ja mies kunnioitti sitä asiaa. Mutta tämä on minusta sen verran intiimi asia, ettei se minun mielestä kuulu tähän keskusteluun että kuka panee ja kenenkin kanssa..

Eikä 15-vuotias ole minusta enää lapsi, vaan nuori.

Nyt tapahtumista on jo 5-vuotta, enkä koe edelleenkään itseäni hyväksikäytetyksi. Olen todella onnellinen vaan niistä kaikista mukavista hetkistä, mitä miehen kanssa yhdessä vietettiin ja en olisi onnellinen jos en olisi saanut elää näin, koska rakastan elää! ja tuntea suuria tuntemuksia. Tehdä elämässä radikaaleja asioita. Yleisestä muotista poikkeavia asioita. Yksi niistä asioista oli vähän tämä erilainen parisuhde. Voisin jatkossakin lähteä parisuhteeseen jossa on vähän enemmän ikäeroa, koska niissä parisuhteissa on ihan eri tavalla mielenkiintoinen kipinä, mutta tällä kertaa en haluaisi särkeä vaan sydäntäni ilkeiden ihmisten takia...

• Julia.
        Julia. kirjoitti:

No mun elämän tähän asti parhain suhde oli kyllä just tuon lappilaisen vanhemman miehen kanssa! :)

En vaihtaisi päivääkään.

Paitsi ne ilkeät ja kyräilevät ihmiset, jotka hajotti meidän parisuhteen, vaihtaisin kyllä pois.

Jouduin ihan tarkkaan puntaroimaan, että kuka tähän asti olleista miehistä on ollut parhain, ensiksi se oli mun ensirakkaus joka oli minua vain 2v vanhempi ja ajattelin, että kukaan ei koskaan ikinä, pysty menemään sen edelle tunnetasolla, vaikka tulisinkin rakastamaan muita, niin tuolla pojalla säilyisi aina semmonen salainen paikka mun sydämmessä, koska rakastinhan ensimmäisen kerran ja todella syvästi mutta toisin kävi. Meni edelle, tämä vanhempi mies.

Niin ja sen verran voisin lisätä myös vielä, että minä olin se joka teki aloitteen. :)

• Anonyymi

Julia tarkoittaa lappilaisilla oululaisia.

• Anonyymi
        Julia. kirjoitti:

En vaihtaisi päivääkään.

jaa - oliko se mies niinkin ylhäältä Lapista kuin Vaasan korkeudelta?

• kyllästynyt sinuun

Eveliina painu jo vithun täältä palstalta jauhamasta näitä samoja asioita.

• Julia.

Sori vain, mutta en ole mikään Eveliina. :)

• Hus trolli mäkeen...
        Julia. kirjoitti:

Sori vain, mutta en ole mikään Eveliina. :)

Nimi vaihtuu, sama täky....ei jatkoon.

• Julia.
        Hus trolli mäkeen... kirjoitti:

Nimi vaihtuu, sama täky....ei jatkoon.

Kerron vain omista kokemuksistani, ei kai se mitään trollaamista ja kiellettyä ole? :)

• paikat kuntoon

Lappilaiset outoja ja kylmiä ihmisiä? Liittyen keskustelun avaajan mielipiteisiin. Tarkastelen asiaa omalta kohdaltani keskustelijian puitteissa. Onhan se sanottava positiiviselta näkökannalta. Lappilaiset ovat kantaaottavia keskusteluissa ja omissa mielipiteissään. Saavat kyllä keskustelua aikaan ja ottavat kantaa hyvinkin laajalti erilaisiin kommentteihin, niin arkisiin kuin ajankohtaisiin aiheisiin. Eivät ole mitään tuppisuita. Saavat kyllä mielipiteensä sanotuksi.

Joskus lainaavat keskustelijan nimmaria, ja itsenikin olen löytänyt jonkun katariinan tammien alta, jonkun mielipiteissä, joka on nimmaria lainannut, vaikika minulla ei ole hajuakaan katariinan puistosta tai sen tapahtumista. Lappilaiset, jos tätä määritelmää käyttäisin, osaavat ja uskaltavat sanoa mielipiteensä rohkeasti. Mutta niin sanon minäkin oman mielipiteeni. Aina ei tarvitse olla samaa mieltä. Eikä se ole tarkoituskaan. Eivät lappilaiset ole outoja tai kylmiä ihmisiä. Erottuvat vaan muista keskustelupalstojen keskusteluista. Ilmeisesti asia on niin, että lappilaiset, tai lappi, pohjoissuomi on eksottisempaa seutua muuhun Suomeen verrattuna.

• Julia.

Se on hyvä että on omia mielipiteitä, mutta onko ne pakko sanoa aina ääneen, että pahoittaa esim. Toisen ihmisen mielen?

• paikat kuntoon
        Julia. kirjoitti:

Se on hyvä että on omia mielipiteitä, mutta onko ne pakko sanoa aina ääneen, että pahoittaa esim. Toisen ihmisen mielen?

Omia mielipiteitä on jokaisella ja ne on sanottava ääneen. Jokaisella on mielipiteen vapaus. Eikä kenenkään pidä pahoittaa mieltään toisen mielipiteen takia.

Onko sitten parempi olla tuppisuuna, sanomatta mitään?

• Julia.
        paikat kuntoon kirjoitti:

Omia mielipiteitä on jokaisella ja ne on sanottava ääneen. Jokaisella on mielipiteen vapaus. Eikä kenenkään pidä pahoittaa mieltään toisen mielipiteen takia.

Onko sitten parempi olla tuppisuuna, sanomatta mitään?

Kyllä minusta välillä on. Jos ei ole mitään muuta kun pahaa sanottavaa. Yleensä ihmiset siis loukkaantuu, jos niille sanoo jotain pahaa, se on luontainen reaktio ja etenkin jos on tosi herkkä. Joskus on vaan järkevämpää pitää mielipiteensä oman päänsä sisällä ja käsitellä ne siellä, koska mikä tekisi sun mielipiteistä niin arvokkaita että kaikki muut välttämättä haluaisi kuunella niitä?

• Anonyymi
        Julia. kirjoitti:

sanothan sinä itsekin täällä

• Olenko väärässä?

No se nyt ei varmaan tarkoittanut tämä Eelis, Eveliina, Julia näitä keskustelupalstoja tuossa arvostelevassa kommentissaan. Eli aloituksessaan. Jossa on kylläkin positiivinen luonne.
      Niinkuin paikat kuntoon nimimerkki taas väärin olettaa.
      Täällä ne yleensä kommentoi ne samat naamat. ovat yleensä pahoinvoivia ja negatiivisia. Eli ei näistä voi paljon tietää todellisuutesta.
      Tämä Eveliina tai Eelis tai Julia on virkistävä poikkeus täällä laumassa.

• Julia.

Ihan vain Julia ja kiitos, mutta mistä päättelet että näillä kommentoijilla on paha olla?

• Mies7

Minun tarina on sellainen, otin kerran nuoren naisen kyytiin kun se oli tulossa juna asemalta kaamean kokoisen laukun kanssa. Kysyin että minne olet menossa, nainen oli menossa pöykkölään kouluun. Nostettiin kaamea laukku autoon ja mentiin. Nainen sanoi että hänen äitinsä oli sanonut että Lapissa ollaan töykeitä ihmisiä. Minä kysyin että olenko minäkin töykeä kun tarjoan sinulle ilmaisen kyydin pöykköläään? Nainen sanoi että äiti kuulee kunniansa lappilaisten töykeydestä kun pääsen perille. Ehkä me kaikki olla töykeitä ja sulkeutuneita, olet nyt törmännyt sellaisiin ihmisiin. Jospa niillä oli maanantai känkkä vain.

• Mies7

Unohdin mainita nainen oli Helsinkistä.

• Julia.
        Mies7 kirjoitti:

Unohdin mainita nainen oli Helsinkistä.

Niin, no sitä yritän uskotella itsellenikin, että eivät kaikki olisi samanlaisia ... :)

Mut eikö nyt tietyissä maakunnissa asuvilla ihmisillä ole kuitenkin jotain yhtenäisiä ominaisuuspiirteitä käyttäytymisessä? Minun mielestäni on. Esim. stadilaisetkin on omanlaisiaan.

• muistojavain

No toivottavasti nyt kukaan lappilainen ei tästä kauheasti pahastu, mutta aikas erikoisen jäätävään porukkaan jouduin tutustumaan kun se eräs hajasijoituslaitos sinne Roihin sijoitettiin etelästä. Noh, tästä on jo vuosia, muistot vaan palasivat mieleeni.

• shamaani1

No ei kaikkia voi yleistää on täällä lapissa lämpöisiä ja heliäkin ihmisiä itsekin lukeudun niihin tykkään pitää naista hyvänä ja huolehtia että naisella on kaikki hyvin tulee helliä sanojakin ja tekoja.

• Omatunto Saapui Maak

Omatunto Saapui Maakuntaan Sekä Kaupunkiin Rakkaudella :)

Omantunnon sekä Terveen Sielun Kuiskintaa :)

Olenko sananmittainen :)

Sydämeni joulu :)

Minua ei kiinnosta, onko kertomasi tarina totta.

Tahdon tietää, uskallatko antaa toisen pettyä

Ollaksesi uskollinen itsellesi;

Pystytkö kestämään syytökset petoksesta pettämättä omaa sieluasi;

Pystytkö olemaan epäluotettava ja siksi luottamuksen arvoinen.

Tahdon tietää, osaatko nähdä kauneuden joka päivä,

Silloinkin, kun se ei ole kaunista,

Ja ammentamaan elinvoimasi sen läsnäolosta.

Sydämeni -Joulu :)

• anomyme....

Etelässä ne ihmiset vasta töykeitä ovatkin, jotkut täysin kahjoja....

• Julia.

Nyt alko paljon halutut vappaat! :) ja sori kun en oo taas kerenny hetkeen käymään. Töitä ja kiireitä piisannu. Mä tänään kantelin myös siitä meidän ällöttävästä hoitaja eukosta. :-D siis siitä joka kiusas meitä muita työntekijöitä ja kohteli asukkaita/potilaita huonosti.

• kattokkaapa

satuin kattomaan "-sinkkulaiva-" ohjelman tässä viikolla. sielä oli joku sofia, joka kyllä kävi niin yksyhteen tämän valitusketjun alottajan kanssa että..

ruutu.fi/sinkkulaiva löytyy tämä.

ei mikkään ruma muija mutta turhan olevinaan kyllä

• Julia.

:DDD

Mitäs se "turhan olevinaan" sitten meinaa?

• Anonyymi

ruusila-blöörffi

• Humalas vain puhuvat

Suomalaiset ovat sisäänlämpiäviä (varsinkin munapussit) nössöjä. Erittäin kadeellisia. Varsinkin lapissa.

• Julia.

Miksi juuri varsinkin lapissa? :S

• Niin se vain
        Julia. kirjoitti:

Miksi juuri varsinkin lapissa? :S

Pitkä kokemukseni ihmisistä on tämä.
        Syitä voi itsekukin pähkäillä. Minulla on omat pähkäilyni tähän.
        Tuskin niitä tässä kannattaa alkaa ruotimaan. Tulee pitkä kommentti ehkä.
        Eikä varmaan suurinosa tajua mitään.

• Julia.
        Niin se vain kirjoitti:

Pitkä kokemukseni ihmisistä on tämä.
        Syitä voi itsekukin pähkäillä. Minulla on omat pähkäilyni tähän.
        Tuskin niitä tässä kannattaa alkaa ruotimaan. Tulee pitkä kommentti ehkä.
        Eikä varmaan suurinosa tajua mitään.

Anna tulla vain, mä oon kipeenä ja hytisen just peiton alla eli ei oo muuta kun aikaa lukea. :S

• rlibyyyi
        Julia. kirjoitti:

Anna tulla vain, mä oon kipeenä ja hytisen just peiton alla eli ei oo muuta kun aikaa lukea. :S

Mistäpäin Julia olet? Tavataan? Halataan,lnhohimoilla suudellen ,syöksyen lasketun aikamme vuoristorataan,maisemiin m6nkä maalaamme kaksin.

• rlibyyyi
        rlibyyyi kirjoitti:

Mistäpäin Julia olet? Tavataan? Halataan,lnhohimoilla suudellen ,syöksyen lasketun aikamme vuoristorataan,maisemiin m6nkä maalaamme kaksin.

Julia...Tavataan.Suudellaan.Rakastutaan.Eletään.
        Jätetään jäljet , polut joita syystä ,perustein ja perusteitta seurataan.

• Julia.
        rlibyyyi kirjoitti:

Empäs kerro niin tarkasti mistä olen, mutta sen verran voin kuitenkin paljastaa että Rovaniemeltä en ole. :)

• Julia.
        Julia. kirjoitti:

Empäs kerro niin tarkasti mistä olen, mutta sen verran voin kuitenkin paljastaa että Rovaniemeltä en ole. :)

Niin ja pitäisi tietää muutenkin miehestä sinuna enemmän, jotta osaisin sanoa voitko olla minulle "se oikea". Esim. minkä ikäinen olet?

Mä taas olen täällä nyt ihan kauheessa flunssassa ja kuumeessa. ;( hyhhyijaa... MIKÄ OLO! tuntuu että yskin kohta keuhkot pihalle ja silleesti. ;(

• salanimi santtu
        Julia. kirjoitti:

Niin ja pitäisi tietää muutenkin miehestä sinuna enemmän, jotta osaisin sanoa voitko olla minulle "se oikea". Esim. minkä ikäinen olet?

Mä taas olen täällä nyt ihan kauheessa flunssassa ja kuumeessa. ;( hyhhyijaa... MIKÄ OLO! tuntuu että yskin kohta keuhkot pihalle ja silleesti. ;(

En asu itekään täällä mutta kotoisin olen täältä.yli 40v on ikää mutta monet luulee kolmenkympin ikäseksi.Pirteä elämää rakastava kaveri olen...

• Julia.
        salanimi santtu kirjoitti:

En asu itekään täällä mutta kotoisin olen täältä.yli 40v on ikää mutta monet luulee kolmenkympin ikäseksi.Pirteä elämää rakastava kaveri olen...

No en minä nyt noin vanhaa kuitenkaan voi ottaa. :)

Kyl sen kumppanin pitää olla 18-31v.

Anteeksi.

• No on sitkas virus

Julia.
      27.12.2014 12:17

Julia.
      30.12.2014 09:27

Vieläkin sairaana. Ei kai kuume ainakaan noin kauaa voi kestää. Tauti on jo kuolemaksi.
      Mulla kesti pari päivää flunssa ja räkätauti. Nyt se on miltei ohi. Kuumetta ei mulle tule enää koskaan. Ei ainakaan ole ollut tähän mennessä kuin joskus lapsena.

• sqlanim santtu

Missä Julia asut?

• Julia.

Joo niin on, en tiiä mikä kyllä on. :SS tänä aamuna heräsin sit toinen silmä ihan punasena...

Mutta ei kyllä mulla oo aikaa ollu rauhottuakaan tai parantua.

• salan6mi santtu
        Julia. kirjoitti:

Joo niin on, en tiiä mikä kyllä on. :SS tänä aamuna heräsin sit toinen silmä ihan punasena...

Mutta ei kyllä mulla oo aikaa ollu rauhottuakaan tai parantua.

Julia hyvä,älä noihin vuosiin takerru!Muista tosiasia että olen to del la nuoremman oloinen ja kokenut,elämää ymmärtävä mies enkä mikään kloppi,koulut on kato käyty,virheet tehty ja niistä myös opittu.Minua ei tarvi kouluttaa.

• Hihihih
        salan6mi santtu kirjoitti:

Julia hyvä,älä noihin vuosiin takerru!Muista tosiasia että olen to del la nuoremman oloinen ja kokenut,elämää ymmärtävä mies enkä mikään kloppi,koulut on kato käyty,virheet tehty ja niistä myös opittu.Minua ei tarvi kouluttaa.

Hahaha...epätoivoinen vonkaaja..suomi24:lla trollipeikon perässä.

• Ymmärrämme
        Hihihih kirjoitti:

Hahaha...epätoivoinen vonkaaja..suomi24:lla trollipeikon perässä.

Joo...pöljä se on.
        No tyhmähän ei tajua olevansa tyhmä. No ymmärrämme....milläpä se.

• Polla puula pollaati
        sqlanim santtu kirjoitti:

Missä Julia asut?

Tollo. Lue viestit jos tajuat. En ole Julia.
        Eikö pollasi toimi yhtään.

• salanimi santtu
        Ymmärrämme kirjoitti:

Joo...pöljä se on.
        No tyhmähän ei tajua olevansa tyhmä. No ymmärrämme....milläpä se.

Neuvo teille molemmille..HANKKIKAA ELÄMÄ.

• salanimi santtu

Neuvo teille molemmille..HANKKIKAA ELÄMÄ.

Luin lehdestä faktan, PUUMAILMIÖ kasvaa ja yleistyy.., Eli nainen ottaa itseä nuoremman miehen..Tämä kertoo faktan 20 40v miehistä.. Heistä suurin osa täysin höpöhöpöjätkiä.Sitä te tuon ikähaarukan sisällä olevat yleensä olette..ÄMMIÄ.

• Ymmärrämme

Luin lehdestä faktan, PUUMAILMIÖ kasvaa ja yleistyy.., Eli nainen ottaa itseä nuoremman miehen..Tämä kertoo faktan 20 40v miehistä.. Heistä suurin osa täysin höpöhöpöjätkiä.Sitä te tuon ikähaarukan sisällä olevat yleensä olette..ÄMMIÄ.

Hanki ite. Eli olet tyhmääkin tyhmempi.
        No ymmärrämme sinuakin.

• salanimi santtu
        Ymmärrämme kirjoitti:

Hanki ite. Eli olet tyhmääkin tyhmempi.
        No ymmärrämme sinuakin.

Ei mua tollaset ..tun ämmät tajua hevon ..ttua,te ootte sössösakkia,täyttä ..tun höttöntöttöä.Puumien uhriksi,muuhun teistä ei ole,ja kun ne väsyy lennätte pihalle piipittämään kohtaloanne mikä teille kuuluukin,häviäjät...

• Se on kun on vaan niin perkuleen kylmä ilma niin kaikki lämpö menee ittensä lämmitämiseen ettei jaksa olla lämmin muille

• Rovaniemeläuset on vässykkä nistejä jotka palvoo maahanmuuttajia. Näin alaikäisen kokoisen tytön kulkevan kahden mamu miehen kanssa Rinteenkulmassa. No Hyi VITTU mikä viha tuli päälle. olis pitäny hakata.

• Anonyymi

Rauhallisesti nyt vaan. Kahdeksan vuotta sitten on Julia ja Evelina vuodattaneet nettiin elämässä tuskaa ja iloakin.
        Kuiskauset ja huudot heräilevät heinäkuiseen hiljaisuuten...

• Anonyymi kirjoitti:

Rauhallisesti nyt vaan. Kahdeksan vuotta sitten on Julia ja Evelina vuodattaneet nettiin elämässä tuskaa ja iloakin.

Mitä sie sössötät? Matut ulos Lapista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MATUT ULOS SUOMESTA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

elä sie, poka, sössöttele ja yritä olla joku runoilijarapu, heinäkuun herkkä homo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vittumainen pikku lutu, joka haukkui estotta jokaisen ja kanteli kaikista työkavereista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MATUT ULOS SUOMESTA

MATUJA et saa Suomesta ulos enää millään .
        Suomalainen nais-ministeri päätti opettaa
        suomalaisille kansainvälisyyttä vihapäissään.
        Niitä virheitä me joudumme sietämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vittumainen pikku lutu, joka haukkui estotta jokaisen ja kanteli kaikista työkavereista

Julia vai Evelina?

• Anonyymi

Olet sie oikeassa varsinkin kun on kyse keski ja pohjois-lapista. Alkuperäiset asukkaat kyllä osaavat näyttää muualta tulleille että ollan mukavia ja tervetuloa pohjoiseen mutta se iso mutta älkää antako ihanan olon vallata ku muualta tulleita ei arvosteta pätkääkää silloin kyllä jos ulkopaikkalaiset laittaa raahaa paikallisten hyväksi ni sen hetken on kivoja, varsinkin sivukylät on pahimpia vinkkinä näin muualta lappiin muuttaneena jo jokunen vuosi vierähtäny niin tahdon sanoa että jos vaan mahollista kannattaa harkita muualle menemistä ja ne jotka on ny sitten saapuneet lappiin ihanan luonnon äärelle oottakaapa 2-5 vuotta , 5vuotta on jo aika paljon niin kysytään uudelleen mitä tykkäsitte jos vielä saatatte asua lapissa??No toivottavasti ette maksanu yli hintaa asunnosta ku ne on jo niin korkeita ettei omia tule koskaan saamaan takas.
      Muista se ihana lapin paikallinen asukas, kun käännä selkäs ei sieltä lapinimmeiseltä kivoja ajatuksia enää tule.

• Anonyymi

Rovaniemellä pesii narsisti ämmä joka nussii 2 kurdi muslimia miestä. Kävelivät ainakin vuosi sitten huhtikuussa Rinteenkulmassa. Nyt vasta alkoi pistään vihaksi. Kehtaavat tulla julkiselle paikalle esittämään rotupetturuutta. Nämä kuuluu Amerikkaan ei Lappiin.

• Anonyymi

Paska kaupunki

• Anonyymi

Huoria ne on kaikki

• Anonyymi

Lappilaisilla on se ainainen alemmuudentunto etelää kohtaan, ja jossain vaiheessa se aina tulee esille.

• Anonyymi

Tarkoittanet alemmuudentuntoa Ruotsia kohtaan.
        Ruotsihan on tuossa vieressä , paljon lähempänä, kuin Etelä-Suomi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittanet alemmuudentuntoa Ruotsia kohtaan.
        Ruotsihan on tuossa vieressä , paljon lähempänä, kuin Etelä-Suomi.

Itäpuolen Lapissa ei ole Ruotsista paljoa kuultukaan. Alenmuuden tunne ilmenee etelää kohtaan.

• Anonyymi

Helsingin herrat prkl ei tartte tänne tulla

• Anonyymi

Miten se sinua liikuttaa kuka Lappiin tulee ? Aika outo kommentti, sinulla taitaa olla jonkinlainen ongelma itsesi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se sinua liikuttaa kuka Lappiin tulee ? Aika outo kommentti, sinulla taitaa olla jonkinlainen ongelma itsesi kanssa.

Alemmuudentunnekko?
        Heitettiinkö sinut kenties Levillä baarista ulos, vai kuinka?

• Anonyymi

Me lappilaiset olemme ylpeitä asuinseudustamme, suhteestamme luontoon jota teillä etelän asfalttikiitureilla ei ole lain. Olette omalaatuisia itse, ette esim.naapureitanne tervehdi. Meille seki on luontainen tapa, nähdä muut ihmiset.

• Anonyymi

E ole lappilainen juuri muualla matkustellut, kun mielipide on tuo kliseinen "asfalttikiituri" Etelässä kun on muutakin kuin nuo kaupungit, lapissakin syödään etelässä kasvatettua viljaa, sitä kun ei siellä juuri kasva. Etelässä o maaseutua ja luontoa, ihan niin kuin sielläkin, mutta sen lisäksi myös kaupunkeja. Kyllä meillä täällä naapureita tervehditään siinä missä muuallakin, Helsingissäkin tervehdittiin aikanaan, kuin siellä opiskeluaikani asuin.

• Anonyymi

Kateellisia paskoja te länkisääret olette! Valtion elättejä!

• Miksi pohjoismaihin otettiin 2015 VAIN vässykkä rotupetturi mamuja? Hylkäsivät omansa sinne sotien armoille ja raiskaa meidän naisia, katsokaa Oulua. Rikolliset satanisti päättäjät tätä haluaa.

• Anonyymi

Lappilaiset on kunnon panomiehiä ja naiset parasta laatua. Lompakko vain täynä rahaa ja korteilla katetta, kun tulette tänne juhlimaan. Mieluusti etelän rouvat ilman ukkoja tänne nauttimaan.

• Anonyymi

Päiväunissa on kiva elää, kun kaikki on noin hyvin. Totuus on sitten toisenlainen.

• Anonyymi

Lappilaiset on mielisairaita rikkinäisistä perheistä. Kateellisia, aivan saatanan outoja ja tyhmiä juntteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lappilaiset on mielisairaita rikkinäisistä perheistä. Kateellisia, aivan saatanan outoja ja tyhmiä juntteja.

Yön unissa dystopia, painajaiset, on riesa.
        Totuus on sitten toisenlainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä yllätys yllätys tosi mielisairasta porukkaa. Suorastaan älykääpiöitä. Missä jotku oli, kun älyä jaettiin.

• Anonyymi

Sukurutsaus tuottaa juuri tällaisia ihmisiä, varsinkin inarin kunnasta löytyy jos jonkinlaista mulkosilmää. Valehtelu on ykkösasia "kotikasvatuksessa". Kateus, yms. Tulee perimässä myös vahvasti. En arvosta pätkääkään tätä vähemmistöä, joutaisivat venäjälle koko rupusakki.

• Anonyymi

Mustahiuksinen lapin nainen, pituus 155cm. Musta, kikkara karvoitus tuuheana navasta pyllyreiälle päin, sielläkin leviten reilusti pakaroille....

VOIKO KUUMEMPAA OLLA?

• Anonyymi

Etelän ukoilla sperman laatu tosi huonoa tutkimusten mukaan pelkkää litkua. Lapin miehillä sekin ykkösluokaa ja sitähän etelän naiset hakee täältä kilpaa.

• Anonyymi

Tässäkö kirjoituksessa ilmenee se lappilaisten henkinen taso ?

• Anonyymi

Erään kuplan puhkeaminen tulostaa nyt tällaista.
        Totuus on toisaalla.

• Anonyymi

Lihavuusmollaaja on Lapin kaikkien aikojen kylmin ihminen.

• Anonyymi

Rovaniemeläiset ovat ikäviä ihmisiä sen kyllä kaikki tietävät.
        En kävisi kuitenkaan leimaamaan kaikkia
        Lapin ihmisiä tällä perusteella.

• Anonyymi

Jos et meistä tykkää, niin elä missään tapauksessa tule täällä käymään. Et kovin raponen ole itsekkään no itserakas olet ihan varmasti jas narsisti kaiken päälle.

• Anonyymi

Joo , en kyllä tykkää teistä rovaniemeläisistä.
        Ei teistä tykkää moni muukaan.

Kemissä on aidompi Joulupukki, kuin Rovaniemellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo , en kyllä tykkää teistä rovaniemeläisistä.
        Ei teistä tykkää moni muukaan.

Kemissä on aidompi Joulupukki, kuin Rovaniemellä.

Kuka on se aito pukki

• Anonyymi

Miksi Rovaniemellä on paljon niin lihavia ämmiä? Niin lihavia että kulku on niinkö ankoilla? Niin lihavia että jalat uppoaa asfalttiin? Niin rumia että mörötki säikähtää.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2343
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1277
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      671
    Aihe