Kengät salille?

vasta-alkaja

Mitkä olisi hyvät kengät kuntosalille? Ennen olen treenannut "kotisalilla" ihan paljain jaloin kyykännyt jne.. mutta nyt olisi tarkoitus alkaa käymään oikealla salilla ja tarvitsen kengät millä onnistuisi kyykyt, mavet, pohjenousut ym.
Onko suosituksia? Adidaksen Power Perfect 2 kokeiltu, kokoonsa nähden aivan liian kapeat minun jalkapohjalle.

51

21542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä sali

      Siis kengät punttisalille..., jotkin pohjasta tukevat vaikka painonnostokengät.
      Jumppiin sopivan joustavat, laitteissa sisäkengät, spinningiin pyöräilykengät.

      • menen, en kysele

        Toinenkin vasta-alkaja kysyy:
        Miksei salilla voi olla sukkasillaan?

        Minulta puuttuu kaikki muutkin merkkivaatteet, mutta ajattelin silti aloittaa tammikuussa saliharjoittelun vanhoissa verkkareissani.
        (katsotaan, heitetäänkö minut salilta ulos väärän vaatetuksen takia?)


      • menen, mutta kysyn
        menen, en kysele kirjoitti:

        Toinenkin vasta-alkaja kysyy:
        Miksei salilla voi olla sukkasillaan?

        Minulta puuttuu kaikki muutkin merkkivaatteet, mutta ajattelin silti aloittaa tammikuussa saliharjoittelun vanhoissa verkkareissani.
        (katsotaan, heitetäänkö minut salilta ulos väärän vaatetuksen takia?)

        Anteeksi,
        siis en ole keskustelun aloittaja,
        mutta en ole koskaan ollut oikealla kuntosalilla.


      • Kuntosalityöntekijä
        menen, en kysele kirjoitti:

        Toinenkin vasta-alkaja kysyy:
        Miksei salilla voi olla sukkasillaan?

        Minulta puuttuu kaikki muutkin merkkivaatteet, mutta ajattelin silti aloittaa tammikuussa saliharjoittelun vanhoissa verkkareissani.
        (katsotaan, heitetäänkö minut salilta ulos väärän vaatetuksen takia?)

        Olen töissä kuntosalilla.
        Avojaloin tai sukkasillaan treenaavat kuntoilijat ihmetyttävät minua joka päivä. Joudun viikottain siivoilemaan verijälkiä lattioilta kun ihmiset kolhivat varpaitaan laitteisiin tai painot tippuvat jalalle. Lisäksi ilman kenkiä treenaaminen on epähygieenistä (jalkasienet yms.) ja visuaalisesti ei niin miellyttävää kanssatreenaajille.
        Jos salilla treenaa yhtään säännöllisesti kannattaa hommata kaksi paria kunnon kenkiä ja vaihdella silloin tällöin. Jos on pronaationgelmaa niin pohjalliset myös.
        Vuoden tai parin välein uudet kengät käyttöön koska vanhat kengät menettävät raskaassa käytössä parhaamman tukensa.
        Kengät on se yksi asia mihin kannattaa satsata enemmän rahaa. Muuten riittää vanha t-paita ja verkkarit.


      • Kuntosalityöntekijä kirjoitti:

        Olen töissä kuntosalilla.
        Avojaloin tai sukkasillaan treenaavat kuntoilijat ihmetyttävät minua joka päivä. Joudun viikottain siivoilemaan verijälkiä lattioilta kun ihmiset kolhivat varpaitaan laitteisiin tai painot tippuvat jalalle. Lisäksi ilman kenkiä treenaaminen on epähygieenistä (jalkasienet yms.) ja visuaalisesti ei niin miellyttävää kanssatreenaajille.
        Jos salilla treenaa yhtään säännöllisesti kannattaa hommata kaksi paria kunnon kenkiä ja vaihdella silloin tällöin. Jos on pronaationgelmaa niin pohjalliset myös.
        Vuoden tai parin välein uudet kengät käyttöön koska vanhat kengät menettävät raskaassa käytössä parhaamman tukensa.
        Kengät on se yksi asia mihin kannattaa satsata enemmän rahaa. Muuten riittää vanha t-paita ja verkkarit.

        Avojaloin liikkumiseen 0-toleranssi! Olen kerran nähnyt mikä revohka syntyy yhden äijän tuomasta jalkalsilsasta kun koko sali oheispalveluineen täytyy desinfektioida.

        Kenkien vaihto?
        Ostin pojallemme kunnolliset punttikengät 25-vuotta sitten.
        Harrastuksessa on ollut jokunen vajaan vuoden ja muutamia useammankin kuukauden taukoja mutta pääosin käyttö on ollut kovaa.

        Heppu on mm. vetänyt maasta 245kg ja syväkyykännyt 210kg.
        Olumpianostojen perusharjoitteet olivat pääroolissa useita vuosia.

        Kengät ovat vieläkin käyttökelpoiset mutta väriä täytyy etsiä pohjakantin juuresta.

        Valmentamieni yu-heppujen lenkkarit eivät kestäneet.
        Parhaimmillaan pojat kyykkäsivät ponnistuskulmille 270kg mutta jo pienemmilläkin painoilla poksahtelivat lenkkreiden kantojen joustinkuplat.


      • 1+11
        Kuntosalityöntekijä kirjoitti:

        Olen töissä kuntosalilla.
        Avojaloin tai sukkasillaan treenaavat kuntoilijat ihmetyttävät minua joka päivä. Joudun viikottain siivoilemaan verijälkiä lattioilta kun ihmiset kolhivat varpaitaan laitteisiin tai painot tippuvat jalalle. Lisäksi ilman kenkiä treenaaminen on epähygieenistä (jalkasienet yms.) ja visuaalisesti ei niin miellyttävää kanssatreenaajille.
        Jos salilla treenaa yhtään säännöllisesti kannattaa hommata kaksi paria kunnon kenkiä ja vaihdella silloin tällöin. Jos on pronaationgelmaa niin pohjalliset myös.
        Vuoden tai parin välein uudet kengät käyttöön koska vanhat kengät menettävät raskaassa käytössä parhaamman tukensa.
        Kengät on se yksi asia mihin kannattaa satsata enemmän rahaa. Muuten riittää vanha t-paita ja verkkarit.

        Avojalkaisuuden kiellon ymmärrän hygieniasyistä, mutta en sukkasillaan olon kieltoa. Enkä myöskään rantatossujen, crocsien yms. kieltoa. Samaan sarjaan kuuluu Itiksen kuntosalin farkkukieltoa.

        "visuaalisesti ei niin miellyttävää kanssatreenaajille." No voi vittu mikä idioottiperustelu. Salille mennään treenaamaan, ei katselemaan muita. Eikä se muutenkaan kuulu kenellekään, miltä joku toinen näyttää. Luoti päähän sellaisen kyttääjille, kuntosalityöntekijät mukaanlukien!


    • 21+14

      Painnonostokengät ovat hyvät yleiskengät salille. Tosin maven vetäisin edelleen sukkasilteni / tai sitten semmoisissa ohuissa nahkapohjaisissa jumppatossuissa.

      Do-Winiltä löytyy edullisia kenkiä painonnostoon ja lesti on leveämpi mitä adidaksissa. Ja noita on mun mielestä tullut nykyisin perus kesporteihinkin. Sitten on monelta valmistajalta näitä ns. crosfit kenkiä, joiden malli on painonnostokengästä, mutta korko usein matalampi ja pohja joustavampi. Voisivat olla hyvät salikengät. Löytyy perus urheiluvälinekaupasta. Itse luotan noihin Do_wineihin. Hyvin ovat kestäneet jo kohta 5v

    • Kerrankin asiantuntevia kommentteja! Usko niihin!

    • wge

      Yks ihan hyvä ohutpohjainen tossu on kans painikenkä.

    • Do-Winin painikengät toimii ainakin meikäläisellä.

    • Metsuri

      Sievin turvakenkä se missä on metallikärjet ,ei tarvitse pelätä jos puntit putoo jalalle.

    • navettasaappaat

      kumpparit sopii joka paikkaan.

      • juurikin

        pitkävartiset valmiiksi hikiset kumikengät ovat hyvät,niissä hikoaa jalatkin eikä vain kroppa.


    • salikengät

      Suht ohut-/kovapohjaiset sisäpelikengät käy hyvin yleiskengiksi. Jos haluaa, niin mavet voi vetää sukkasillaan. Itsellä ollut 7 vuotta Puman sisäpelikengät. Hyvin kestää notkumatta ainakin 200 kilon maven ja 150-160 kilon kyykyt plus oman painon n. 100kg

      Vasta-alkajan on mielestäni aivan turha hifistellä kengillä, markkinoiden jäykimmillä rannesiteillä tai muillakaan varusteilla. Sitten ehkä kannattaa hankkia erikseen kyykkykenkää, mavekenkää tms., kun rautaa alkaa nousta kisapainojen luokkaa.

      • Monen aloittajan löllölenkkarit kannattaa vaihtaa alkutuntuman jälkeen asiallisiin jalkineisiin.


      • 8+3

        Painonnostokenkien hommaamisesta heti aluksi ei kyllä ole mitään muuta kuin hyötyä, eikä sitä voi laskea hifistelyksi.


      • 1+1

        "
        Vasta-alkajan on mielestäni aivan turha hifistellä kengillä, markkinoiden jäykimmillä rannesiteillä tai muillakaan varusteilla. Sitten ehkä kannattaa hankkia erikseen kyykkykenkää, mavekenkää tms., kun rautaa alkaa nousta kisapainojen luokkaa."

        Pikkuhiljaa rasitusta lisäillen niin paikat kyllä tottuu tekemään ilman siteitäkin. Mutta kengät on mielestäni silti kannattava ostos. Kun se salikipinä on tullut, niin kunnon jalkineet on hyvä investointi jatkoon. Tietty jos ne sisäpelikengät on oikeasti kovapohjaiset, niin sitten varmaan toimivat, mutta monissa sisäpelikengissäkin on vaimennusta liikaa, joten pohja notkuu nostaessa. Se ei ole hyvä juttu varsinkaan kyykyissä. Painonnostokengät tuo myös sitä kantaa alle, jota suurin osa ainakin aloittelijoista kaipaa, jotta liikerata pysyisi helpommin hyvänä. Painonnostokengät on alkaen 60-70€ ja jumppatossuja saa prismoista kympillä. Molemmat todennäköisesti kestää vuosikausia, ellei vuosikymmeniä, joten ei se kovin iso investointi ole.


      • PersonalTrainerTäälläHei
        vm-43 kirjoitti:

        Monen aloittajan löllölenkkarit kannattaa vaihtaa alkutuntuman jälkeen asiallisiin jalkineisiin.

        Juuri kirjoitin postauksen aiheesta! Pitkään treenasin itsekin ties millä juoksutossuilla, mutta heti kun meno kovenee, hyvien salikenkien tärkeys suurenee. Nämä kaksi salitreenikenkää olen kokenut ylivoimaisesti parhaimmiksi:

        http://aurorarenvall.fitfashion.fi/taydelliset-treenikengat-salille/

        -> Samalla juttua siitä miksi ne juoksu- ja jumppatossut ei ole parhaimmat ja mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä :)


    • naurut:D

      Kaikkea sitä täällä kyselläänkin:D

    • Power***

      Totta on et hyvä kysymys!
      Ite oon tehny mavet ja kyykyt tavallisilla lenkkareilla, mut koska jaloissa on vähän häikkää, ni kys. nostoissa suosisin mieluummin kenkää joka antaa paremman tuen nilkalle, en ole vaan löytäny.
      Painonnostokengät (kova, tasainen pohja) kuulostaa hyville. En ole enempää tutustunut aiheeseen, mut itekin 56 kilosena 120 Kg nostellessa kaipaisin vähän parempia kenkiä. Voimanostovyö löytyy, ja sitä tulee myös käytettyä.
      Vedin kesäkisoissa Adidaksen lenkkareilla 95 kiloa maasta ME ja 50 kg penkistä SM 56 kiloisten sarjassa :D

    • pertti 56

      Olen 56 vuotias mies ja käytän salilla stay up sukkia ovat tosi hyvät.

    • HUUHAATA

      minä olen käyttänyt kumiteräsaappaita,,löytyy ainakin netistä
      ne pitää hien hajun sopivasti saappaassa.

      • aerobinen kunniaan

        Jos tarkoitus on tehdä etupäässä muuta kuin maastavetoa tai muuten raskailla vapailla painoilla remuamista, niin sisäpelikengät on ihan ok. Itse käytän kyllä nykyisin maantiejuoksutossuja eli sellaista kisa/vetotreenikenkää. Niillä on voi tehdä kivasti aerobistakin treeniä vaikka matolla/soutulaitteella, mutta ovat pohjiltaan näpäkät myös lihaskuntotreenissä eri laitteilla/painoilla. Suositten muille kuin pelkän raskaan raudan vääntäjille.
        Ja pakko sanoa, vaikka joku vetää herneet nenään: On maailman typerintä touhua harrastaa pelkkää voimaharjoittelua kuntosalilla, mikäli tämä on ainoa liikuntaharrastus!


      • 8+14
        aerobinen kunniaan kirjoitti:

        Jos tarkoitus on tehdä etupäässä muuta kuin maastavetoa tai muuten raskailla vapailla painoilla remuamista, niin sisäpelikengät on ihan ok. Itse käytän kyllä nykyisin maantiejuoksutossuja eli sellaista kisa/vetotreenikenkää. Niillä on voi tehdä kivasti aerobistakin treeniä vaikka matolla/soutulaitteella, mutta ovat pohjiltaan näpäkät myös lihaskuntotreenissä eri laitteilla/painoilla. Suositten muille kuin pelkän raskaan raudan vääntäjille.
        Ja pakko sanoa, vaikka joku vetää herneet nenään: On maailman typerintä touhua harrastaa pelkkää voimaharjoittelua kuntosalilla, mikäli tämä on ainoa liikuntaharrastus!

        En aio vetää hernettä nenukkaan, mutta olet mielestäni väärässä tuon voimaharjoittelun osalta. Räjähtävät liikkeet, kuten tempaukset ja rinnallevedot sekä pitemmät raskaat sarjat treenaavat myös hengitys- ja verenkiertoelimistöä tarpeeksi terveyden ja hyvän kunnon ylläpitämiseksi. Mä en näe pitkiä aerobisia harjoituksia tarpeelliseksi, mikäli ei harrasta juoksua (tms. aerobista) tai muuten vaan pidä niistä.

        Lenkkarit tms. sisäpelikengät ei ole parhaat salikengät, koska vaikka ne tukisi jalkaa pelatessa tai juostessa, ne on usein vaimennuksiensa vuoksi liian epävakaat esimerkiksi kyykkyyn. Siksi painonnostokenkä on paras, mutta tasapohjaiset tossut (esim. painikenkä) tai sukkasiltaan treenaus on parempi vaihtoehto.


      • 15+20
        aerobinen kunniaan kirjoitti:

        Jos tarkoitus on tehdä etupäässä muuta kuin maastavetoa tai muuten raskailla vapailla painoilla remuamista, niin sisäpelikengät on ihan ok. Itse käytän kyllä nykyisin maantiejuoksutossuja eli sellaista kisa/vetotreenikenkää. Niillä on voi tehdä kivasti aerobistakin treeniä vaikka matolla/soutulaitteella, mutta ovat pohjiltaan näpäkät myös lihaskuntotreenissä eri laitteilla/painoilla. Suositten muille kuin pelkän raskaan raudan vääntäjille.
        Ja pakko sanoa, vaikka joku vetää herneet nenään: On maailman typerintä touhua harrastaa pelkkää voimaharjoittelua kuntosalilla, mikäli tämä on ainoa liikuntaharrastus!

        "Ja pakko sanoa, vaikka joku vetää herneet nenään: On maailman typerintä touhua harrastaa pelkkää voimaharjoittelua kuntosalilla, mikäli tämä on ainoa liikuntaharrastus! "

        No enpä tiedä. Voimaharjoittelu ei niin kauheasti tuota kuntoa kasvata, mutta kyllä se sydämen ja verenkiertoelimistönkin kannalta on ihan kannattavaa. Ja varsinkin vanhempana lihasmassan on todettu pitävän terveyttä yllä. Aerobisen treenin voi hoitaa muuallakin kuin siellä salilla. Tai tietty kaikki saa tehdä mitä tykkää, mutta itselleni sali on paikka jossa teen alku/loppuverkkojen lisäksi lähes ainoastaan voimaharjoittelua.

        Kaikki kuntoilu ei tarvitse olla sitä juoksemista. Peruskuntoa on hyvä ylläpitää monipuolisesti esim. hiihtämällä, pyöräilyllä, lenkillä tai kävelyllä. Tai sitten siellä salilla crossarin/juoksumaton tai vaikka soutulaitteen ja ryhmäliikuntojen kautta. Mutta on se järkevä ja suunnitelmallinen voimaharjoittelukin jo pelkästään parempi kuin liikkumattomuus, jos motivaatio ei jostain syystä riitä sitä aerobista erikseen hinkkaamaan.


    • juu2

      Kyllä huopatossut on hyvät ei palele jos katselee kun muut jumppaa !!

    • ufo75

      Intiaanien mokkasiinit on hyvät

    • kurre1

      Minä käytän vanhan ajan tuohivirsuja,tulee hien myötä kunnon koivun tuoksu.

    • Lenkkarit

      Aloitin ryhmäliikunnan nollasta viime maaliskuussa. (Siis näitä LesMills bodypump, grit yms.) Alusta asti jalassa on ollut tavalliset Asicsen lenkkarit.

    • helppo homma

      Joo, siis kuntosalit ja jopa kävely ulkona on täysin vaate kenkäharrastus...pääasia että on hinnakkaat merkkivaatteet, joita esitellä. Ei siihen muuta tarvita, paitsi kännykkä jolla voi ottaa selfieitä.

    • lady5

      minä ainakin käytän kuntosalilla piikkareita

    • Ivalolainen

      Heinäkengät on hyvät!

    • power***

      "aerobinen kunniaan": , pitää paikkansa, pelkkä rautakaan ei nouse pelkällä pelkän raudan nostelulla, tai sitten pitää olla jotain kamaa että saa myös rasvat ja palautumisen liikkeelle. Rankka treeni vaatii rankan ruoan, mut jos meinaa painoa pudottaa, täytyy aerobinenkin treeni ottaa kuvaan mukaan tai sitten täytyy olla jotain kamaa käytössä.

      • 8+14

        Rasva on kyllä palanut varsin mainiosti pelkällä sali- ja voimaharjoittelulla ilman kamoja tähän asti. Teen salitreenin lisäksi pari kahvakuulaharjoitusta viikossa ja kävelen paljon koska en omista autoa, mutten laske niitä aerobiseksi liikunnaksi.

        Rasva palaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa ja oikeanlaista ruokaa. Lihas pysyy rasvan palaessa kun tekee tarpeeksi lihaksia kuormittavia treenejä.


    • kyykky1

      onpa murheet perkele

    • voetokkiinsa

      herranjee... jotkut halvat lenkkarit aluksi, jos vain kuntoilet...ehkä sit myöh.kunnon tossut...

    • Boxari

      Ihan turhanpäivästä sananhelinää aloittelijoille. Itse panostaisin kengissä vain turvallisuuteen. Aika monta kokemusta tullut esim. vetojen suhteen ihan sukkalinjalle. Aloittelevalla on kokemukseni mukaan paljon enemmän intoa kuin taitoa. Kokemuksesta ei kannata edes puhua. Eihän aloittelijaa kannata ohjata esim.vetoihin ilman pitävää kenkää. Loukkaantumisriski nousee ihan kohtuuttomaksi, kun sillä innon tuomalla powerin tunteella lastataan tankoon rautaa ilman kokemuksen tuomaa järkeä. aloittelijalla, ilman tekniikan puutteen tuomaa turvaa on ihan riittävästi pitoa tuossa jo esiintulleilla lenkkareillakin. Pikku hiljaa rutiini kasvaa ja salilla tosissaan harjoitteleva porukka jakaa kokemuksiaan ihan mielellään. Kyllähän jalkojen pällä tehtäville harjoitteille löytyy todella laadukkaita jalkine vaihto-ehtoja mutta ei niihin ole tarvetta ennenkuin tekniikan hiouduttua niin, että ruvetaan puhumaan todellisista maximeista. Siihen menee jokunen vuosi ja toisaalta ei ole mitenkään itseisasia edes aloittaessaan miettiä näitä. Maalaisjärjellä ja kokeneempia kuunnellen mahtavan harrastuksen pariin. Ilman hifistelyä pärjää ihan hyvin, niin vaatteiden kuin lisäravinteidenkin kanssa. Syventyminen ja harrastuksen tason muuttuminen on sitten ihan eri juttu. Itse jo varttuneena nyrkkeilijänä käytän perusvoimakaudella ihan nyrkkeily kenkiä. Nekin perustasollaankin 100-150 ecua, mutta hitsautuu lajini vaatimaan tatsiin myös voimaharjoittelussa. Esim. max.kyykkyjä en niillä koskaan lähtisi tekemään. Niihin ovat jalkineet erikseen...Basic-varustus riittää ihan hyvin kuntoilijalle ja palkintona on hyvästä, liikunnallisesta harrastuksesta saavutettava hyvä fiilis...

      • 16+14

        "Kokemuksesta ei kannata edes puhua. Eihän aloittelijaa kannata ohjata esim.vetoihin ilman pitävää kenkää. Loukkaantumisriski nousee ihan kohtuuttomaksi, kun sillä innon tuomalla powerin tunteella lastataan tankoon rautaa ilman kokemuksen tuomaa järkeä. "

        No Sumotyylinen maastanosto vaatii tietysti pitävän alustan ja pitävän tossun. Tasaisella pohjalla. Varmaan tuo nyrkkeilykenkä on siihen ihan hyvä. Se jäi mainitsematta tuolla alussa. Mutta miten perinteisessä kapealla jalka-asennolla tehdyssä kapeassa maastanostossa sukat lipsuisi? Olettaa ei koskaan saisi, mutta jos aloittaja tekee vedot leveällä jalka-asennolla, huomaa/ tietää hän itsekkin että siinä tarvitsee pitävän tossun.


    • moido2

      Kaikista paras olisi, jos menisit sukkasilla tai paljain jaloin, jälkimmäisellä tavalla huolehtien, että jalkasi ovat puhtaat ennen kuin menet salille (käyt huuhtomassa suihkussa). Se vahvistaa jalkapohjia ja nilkkoja, kun et käytä kenkiä tukena etenkin työnnöissä sekä nostoissa vaan ihan jalkaterää itsessään.

      • infektio10

        Paljaille jaloille EHDOTON kielto! Syy selviää ylempänä.

        Huuhtominen ei riitä. Vaatisi huolellisen desinfektioinnin jonnka toteutumiseen en usko.


      • kengätön

        Jep, mutta sukat kuitenkin kannattaa pitää jalassa. Ite treenannu monta vuotta ilman kenkiä.


    • Vähän alle viiskymppisenä kun olimme Kiuruvedellä menossa lava dantsuihin niin poikkesimme paikallisella voimailusalilla katsomassa. No...innostuin minäkin näyttämään et` hiukan rautaa nousee. Parit lämmitely sarjat penkissä ja lopuks` 10x60 kiloa (ei vajaita)....ja hyvin meni...polvipituisella kellohameella ja viiden sentin koroilla tuli lämmiteltyä dantsuja varten. Se oli silloin mut enää ei ees penkata...ei ne paikat oikein kestä tälläkään mummulla ikuisesti!

      • salisika78

        Mie käytän usein bootseja tai puukenkenkiä salilla.


    • aslakheinäkenkä

      Lapin heinäkenkä on oivallinen jalkine kuntosalilla.

    • Töppönen

      Kerhotossut

    • etenkin_

      Räpylät ja lumikengät.

      • Anonyymi

        Juu, lumikengillä paino jakautuu tasasesti.


    • veeäm43

      Koska en tee enää kyykkytempausta enkä edes tosimielessä rinnallevetoja niin käyn salilla takaremmittömissä sandaaleissa.
      Vave ja kyykyt, ml hack tangolla sukkaisillaan ja noiden lopuksi terävät rinnallevedot pienillä painoilla polvilta sujuvat myös sukkasillaan.

    • Swartzenikker

      Paljaijjaloin ja sepalus auki. Mut mie käynki halpissalilla.

    • Khkjvkj

      Ite oon käyttänyt jo useamman vuoden reebokin crossfit lifter plus 2.0 kengät ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Treenaan paljon vapailla painoilla ja kenkä on todella tukeva ja pieni korko on todella hyvä kyykätessä...

    • Anonyymi

      Mä treenaan reinoilla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe