Tietääkö kukaan mitä on Musta kaviaari rasvakalasta? Sain tällasen.
RASVAKALA
12
1722
Vastaukset
- täti
Mustaksi värjättyä rasvakalan mätiä. Ei mitään tekemistä aidon kaviaarin (sammen mädin) kanssa.
- epäilyttävä
No sitä ajettelinkin ettei oo mitään oikeeta. Mistä kalasta? En tiedä mikä on rasvavakala. Se on niin epäilyttävän näköistä, voikohan syödä?
- kalaukko1
norjan vuonoissa oleva ruma kala myös kivikalaksi kutsutaan , mäti on erittäin hyvää verrattuna moniin muihin , purutuntuma on just oikea , että syö vaan esm. paahtoleivän päällä .
- tuskin viljelty
Vanhassa eläinkirjassa sanotaan, että rasvakalaa pyydystetään rasvan takia, eli keitetään öljyä tms. (siis 50-luvulla) ja että sen mäti on hyvää. Mutta onko se uhanalainen nykyisin, sitä en tiedä.
- turhaahöpitystä
Ketä kiinnostaa onko uhanalainen, jos kerta on hyvää.
- näin ikkäsen
- punainen 'kaviaari'
Outoa. Siis muuta mätiä ei voi syödä kuin sitä sammen mätiä? Ei ymmärrä.
Jos ostaa elintarviketta kaupasta niin miksi pitää kysellä voiko syödä?- kaikkikäytaisittenei
Siis muitakin mätejä voi syödä ja osa on jopa parempaa kuin klassinen kaviaari - se vaan on vakiinnuttanut asemansa ihmisten ajatuksen kapeuden takia - vain yksi ajatus mahtuu kerrallaan isoon pääkoppaan.
Jos mädistä pidät (itse en) niin maistele erilaisia ja myös sitä kaviaaria ja löydä oma suosikkisi. - rasvakala
Siis minä sain ton rasvakalapurkin en ostanut itse. Olen nyt syönyt ja kyllä se aivan hyvää oli.
- eri mätiä
mateenmäti & Blinit - tuntematon käsite
On myös muikun , siian (kassikalaa nykyään), kirjolohen isoa rapsahtavaa. Olen myös nähnyt silkan mätiä.
Ei herkkua parempaa; Valuta suodatinpaperin käpi yö jääkapiisa, Pikko sipuli ihan pieneksi, ja tarjoa erikseen kera smetanan, valkopippurin. Tee mileisesi ja paukuta keko blinille. - SeppoV
Rasvakalan mätiä saa jopa suomesa, purkitettuna. Tanskassa sitä myydään paljonkin. Siellä mäti värjätään mustaksi, muistini mukaan alkuperäinen väri on tummanvihreää.. Kala on oikein herkullinen savustettuna. Pohjanmerellä kasvaa jopa 5 kiloiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie2545856Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta453862Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom353231Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole603119Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1662962Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava402780Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten922757Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin752444Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt772068Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html1962057