Tietääkö kukaan mitä on Musta kaviaari rasvakalasta? Sain tällasen.
RASVAKALA
12
1474
Vastaukset
- täti
Mustaksi värjättyä rasvakalan mätiä. Ei mitään tekemistä aidon kaviaarin (sammen mädin) kanssa.
- epäilyttävä
No sitä ajettelinkin ettei oo mitään oikeeta. Mistä kalasta? En tiedä mikä on rasvavakala. Se on niin epäilyttävän näköistä, voikohan syödä?
- kalaukko1
norjan vuonoissa oleva ruma kala myös kivikalaksi kutsutaan , mäti on erittäin hyvää verrattuna moniin muihin , purutuntuma on just oikea , että syö vaan esm. paahtoleivän päällä .
- tuskin viljelty
Vanhassa eläinkirjassa sanotaan, että rasvakalaa pyydystetään rasvan takia, eli keitetään öljyä tms. (siis 50-luvulla) ja että sen mäti on hyvää. Mutta onko se uhanalainen nykyisin, sitä en tiedä.
- turhaahöpitystä
Ketä kiinnostaa onko uhanalainen, jos kerta on hyvää.
- näin ikkäsen
- punainen 'kaviaari'
Outoa. Siis muuta mätiä ei voi syödä kuin sitä sammen mätiä? Ei ymmärrä.
Jos ostaa elintarviketta kaupasta niin miksi pitää kysellä voiko syödä?- kaikkikäytaisittenei
Siis muitakin mätejä voi syödä ja osa on jopa parempaa kuin klassinen kaviaari - se vaan on vakiinnuttanut asemansa ihmisten ajatuksen kapeuden takia - vain yksi ajatus mahtuu kerrallaan isoon pääkoppaan.
Jos mädistä pidät (itse en) niin maistele erilaisia ja myös sitä kaviaaria ja löydä oma suosikkisi. - rasvakala
Siis minä sain ton rasvakalapurkin en ostanut itse. Olen nyt syönyt ja kyllä se aivan hyvää oli.
- eri mätiä
mateenmäti & Blinit - tuntematon käsite
On myös muikun , siian (kassikalaa nykyään), kirjolohen isoa rapsahtavaa. Olen myös nähnyt silkan mätiä.
Ei herkkua parempaa; Valuta suodatinpaperin käpi yö jääkapiisa, Pikko sipuli ihan pieneksi, ja tarjoa erikseen kera smetanan, valkopippurin. Tee mileisesi ja paukuta keko blinille. - SeppoV
Rasvakalan mätiä saa jopa suomesa, purkitettuna. Tanskassa sitä myydään paljonkin. Siellä mäti värjätään mustaksi, muistini mukaan alkuperäinen väri on tummanvihreää.. Kala on oikein herkullinen savustettuna. Pohjanmerellä kasvaa jopa 5 kiloiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851