Voisko joku auttaa?

Lihaksiinäkyvii

Eli, oon 17 vuotias tyttö pituudeltani 168cm paino 54kg ja rasvaprosentti 28,1%. Oon käyny puoli vuotta nyt salilla pitääkseni "peruskuntoa" yllä, mut nyt haluisin keskittyy enemmän lihasmassan kasvattamiseen ja rasvaprosentti olis kiva saada alkuun edes 20%. Rakenteeltani oon melko hoikahko, mutta nyt selluliitti reisissä, lättä perse ja pienet allin alut käsissä on alkanu haittaamaan. Olis tosi mahtavaa saada vähä vinkkei toho treeni ja ruoka puoleen, et minkälaine olis hyvä rasvanpolttotreeni ja mikä ois hyvä pyllynkasvatustreeni ja kuinka usein kannattais treenaa jtn tiettyy osa aluetta ja miten syödä esim ennen ja jälkee treenin. Tarkotuksena mulla ois saada ihan oikeesti lihasta näkyviin, parantaa elämänlaatuu pysyvästi ja olla ylpeä vartalostani. Kiitos jo etukätee kaikille ihanille vastaajille

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna-stine

      mietin tuota rasva%millä se on oikein mitattu? esim kuukautisten aikana voi näyttää enemmän kun on nestettä kehossa. lihasmassan kasvatus ja rasvanpoltto yhtä aikaa ei ole oikein mahdollista koska lihaskasvu vaatii aina kaloritilan ns anabolisen tilan eli enemmän kaloreita kun kulutat. tuo rasca%on myös ihan normaali(20-30naisilla)ja jos menee 20tai alle voi olla et kuukautiset häiriintyy.on vaikea antaa tästä näin sulle ohjeita. sekä aerobista että lihaskuntoo kaipaat ja jos haluut reisiä/pakaroita kehittää nii pikkuiset painot ei riitä vaan tarvitaan kovaa harjoitusta. unohtamatta lepoa tietty. 2jalkatreeniä viikossa, 2keski/yläkroppatreeniä jaettuna ja 3-5aerobista(miel intervallit)riippuen mistä pidät(juoksu, uinti...) jos käyt salilla suosittelisin ottaa pt:hen yhteyttä.

      • Lihaksiinäkyvii

        Hei ja kiitos paljon! Ja rasvanprosentin oon mitattanu joskus kesäl hyvinvointimessuil ilmaseks, ei pihdeil. Okei eli ensin lihasmassa ja sen jälkee rasvanpoltto? Jos alkaisin kasvattaa lihast ni kuinka paljo aerobista mun pitäs treenii sisällyttää? Ruokapuoli on kans ongelma koska aikaa ei välttämät ain syömisee riitä ja nykyy syön joku 1800kcal/pv. Minkälaist ruokaa mun pitäs syödä et saisin lisättyy 300-500kcal päiväsaantii? Minkälaine olis esim. yhen päivän ruokalista?


    • Aloituksessasi on niin paljon niin laajoja kysymyksiä, että kukaan tuskin viitsii tänne kaikkea sinulle kirjoittaa. Kannattaa etsiä tuota perustietoa ihan itse, sitä on netti pullollaan.

      Noilla mitoilla ei ainakaan kannata alkaa laihduttamaan. Rasvaprosentti pienenee kyllä, jos saat lihasmassaa. Ihan ensiksi kannattaa opetella syömään kunnolla, sillä se on ihan sama miten treenaat, jos et saa tarpeeksi ja oikeanlaista energiaa lihaskasvuun. Se ettei muka ole aikaa syödä, on vain tekosyy.

      Treeniohjelmaksi kannattaa valita alkuun joku suht simppeli 1- tai 2 jakoinen ohjelma, jota teet 3-5 kertaa viikossa. Kannattaa suosia lähinnä vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä. Alkuun voi toki mennä vähintäänkin pari viikkoa siihen, että opettelet tekniikat kuntoon. Sitten vaan lisäilemään rautaa ja treenaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe