....Jumalan Valtakuntaan pääsylle.Älkääkä julistako sellaista evankeliumia,että kastettu ihminen on sellaisenaan taivaskelpoinen.Sillä sellainen julistus on väärin.Väärin pelastusta etsivää ihmispoloa kohtaan.Sillä se johdattaa ihmisen väärään rauhaan.Apostolit julistivat 2000 vuotta sitten,että kaikkien on kaikkialla tehtävä PARANNUS.Parannus mistä? Siitä vanhasta ihmisestä,joka LUONNOSTAAN on Jumalan vihan alainen.Sillä luonnollinen ihminen ei ota vastaan,sitä,mikä Jumalan on.Näin meitä Paavali opettaa.Aika on paha ja lisäksi se on loppumassa.Kilpailu sieluista on kovaa.Lopettakaa siis,te seurakunnan kaitsijat, leikkiminen.
Papit,julistakaa parannuksenteon olevan ehto.....
23
143
Vastaukset
- utti
Olet ymmärtänyt kirkon ja pappien toiminnan nyt aivan väärin.
Kirkon ykkösprioriteetti on nyt vain yrittää minimoida eroajien määriä ja se onnistuu parhaiten naminamipuheilla jotka ei suututa ketään. Eiköhän tuo kirkko yritä jatkossa(kin) painottaa papeille että puhua saa, kunhan ei sano mitään konkreettista. Ja missään tapauksessa ei saa vastata mitään konkreettista opillisiin ongelmakohtiin.- ja eikö nyt sentään
Aivan ja eikö nyt sentään luterilaisuudessa ole ensisijalla Lutherin valtakuntaan pääseminen? Ainakin minä olen aina niin luullut?
- utti
ja eikö nyt sentään kirjoitti:
Aivan ja eikö nyt sentään luterilaisuudessa ole ensisijalla Lutherin valtakuntaan pääseminen? Ainakin minä olen aina niin luullut?
No eihän taivasten valtakuntaan päätyneistä ainakaan mitään verotuloja enää saa. Se on vain yksi niistä kasvavista virroista joita pitkin jäsenet vuotaa. Kirkon jäsenten ikäjakaumasta johtuen vieläpä suhteellisen suuri sellainen.
Vai onko joku vakavissaan sitä mieltä että kirkko ihan tosissaan olisi kiinnostunut jäsentensä tai edes papistonsa uskosta? Jos olisi, niin kait nyt edes kertoisivat selvästi mihin odottavat jäsentensä uskovan? Tälläkin palstalla ovat jopa ennemmin kumonneet oman uskontunnustuksensa merkityksen kuin esittäneet mitään vaatimuksia tai oletuksia sen uskomisesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13030011
Tuokin ketju on nyt odotellut jo 3,5 viikkoa papeilta vastinetta jos eivät ole samaa mieltä minun tulkinnoistani, mutta lienee aika ilmeistä etteivät tuonnekaan enää uskaltaudu kommentoimaan. - kokeile toisin
ja eikö nyt sentään kirjoitti:
Aivan ja eikö nyt sentään luterilaisuudessa ole ensisijalla Lutherin valtakuntaan pääseminen? Ainakin minä olen aina niin luullut?
ja eikö nyt sentään,
"Aivan ja eikö nyt sentään luterilaisuudessa ole ensisijalla Lutherin valtakuntaan pääseminen?"
Pitääkö sitä nyt ihan tahallaan hölmöytensä näyttää? Kyllä se oli Lutherillakin taivas päämääränä kuten luterilaisilla.
"Ainakin minä olen aina niin luullut?"
Luulo ei ole tiedon väärtti.
Sivistystä voi omaksua. EI ole pakko omaksua vain toisia panettelevaa käytöstä. Tulee itsellekin parempi olo kun ei aina halveeraa toisia.
Yu sanoi :
Papit,julistakaa parannuksenteon olevan ehto.....Jumalan Valtakuntaan pääsylle.
______________
Parannuksen teko on aivan oleellinen asia.
Luukas :
24:47 ja että Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Johanneksen evankeliumi:- Kaisa pappi
Tästälhn sovitaan että joka sunnuntain jumalanpalveluksessa kirkossa saarnataan parannusta saarnastuolista käsin.
Saarnataan siitä, että uudestisyntyminen ei ole sama asia kuin lapsikaste, vaan se on erillinen kokemus.
Ihmisen pitää tulla uskoon; syntyä uudesti yhäältä, vedestä (eli Jumalan Sanasta) ja (Pyhästä) Hengestä.
Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa, sanoi Jeesus Nikodeemukselle. - Mitenon
Menisitkö sydänleikkaukseen , mikäli tietäisit että sen tekijä olisi sydän leikkaus asioista tietämätön lihan leikkaaja supermarketin lihatiskiltä? Siis toisin sanottuna "puoskarI" lääkärin tehtävässä.
Raamatussakin on kerrottuna "kriteereitä" mitä esim. Jumalan seurakunnan kaitsijalta odotetaan . Siinä tehtävässä tulisi ruokkia kuulijoiden "sydämiä" terveellä ruoalla. Siinä tehtävässä uudestisyntymätön on kykenemätön olemaan "Hengen virassa".. Toiisn sanoen puskarointia joka sellaiseen ryhtyy ilman henkilökohtaista uudestisyntymistä ja Hengen valtuuksia srk:n virkaan.
2.Kor.4:1."Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu, 2. vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä..."
1.Tim.3:1.".Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen. 2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, 3. ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, 4. vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; 5. sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta? 6. Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. 7. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan."
2.Kor.3: 2." Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat. 3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin..."
Room.6:12. "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, 13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. 14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. 15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! 16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? 17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, 18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!.." - Ajan merkit
Tosi on ettei parannusta saarnata enää nykyisin, eikä sitä ole aina ennenkään kirkoissa saarnattu jos ei ole ollut herännyt pappi saarnavuorossa.
Tässä asiassa pitäisi nyt olla erityisen tarkkana kun puhutaan parannuksesta. Nimittäin parannus on kuin onkin välttämätön, enkä usko että kukaan voi pelastua ilman parannusta, mutta se ei kuitenkaan ole EHTO sille että ihminen kelpaa Jumalalle.
Asia on näet niin että parhainkin parannus (vaikka onkin ehdottoman välttämätön) -jää vajaaksi eikä laki tule sillä täytetyksi. Jumalalle kelpaamisessa ei ole kyse siitä että ensin itse tullaan niin hyväksi ihmiseksi kuin pystytään ja sitten Jeesus ikäänkuin "paikkaa" loput, eli pelastuminen ei ole Jumalan ja ihmisen yhteistyötä vaan yksin Jumalan työtä.
Jumalalle kelpaavaksi ihminen voi tulla ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaan, omien syntiensä sovittajajana. Siinä mielessä me kelpaamme Jumalalle ilman omia edeltä käyviä töitä tai valmistuksia jollainen myös parannus on jos sitä pidettäisiin EHTONA armon saamiselle. Kunnia pelastumisesta jää siis yksin Jeesukselle. Se ei ole Jumalan meille antama "kiitos" onnistuneesta parannuksesta.
No tarkoittaakohan tämä sitten että parannusta ei tarvitse tehdä lainkaan jos periaatteessa pelastua voi ilmankin? Ei suinkaan! Jokainen ihminen on perisyntinen ja parannuksen tarpeessa, ei mistään leikkisynneistä kuten ylinopeuden ajamisesta tms. vaan ihan oikeista, kadotukseen vievistä synneistä. Sen takia Mooseksen laki tuomitsee jokaisen ihmisen lain rikkojana ja kuoleman sekä kadotuksen ansainneena. Niin siivosyntistä ihmistä ei olekaan jota tämä ei koskisi.
Parannuksen tekemättömyys on osoitus kuolleesta uskosta, sillä oikea elävä usko ei koskaan ole ilman tuntomerkkejä; -tekoja joita Pyhä Henki ihmisessä edesauttaa, jos niin voi sanoa. Jos ihminen välttelee kohtaamasta lakia ja puhetta synnistä, kuolemasta ja perkeleestä, se on varma merkki kuolleesta uskosta.
Kasteesta sanoisin että se on kallis Jumalan lahja, jossa kastettava puetaan Kristuksen hankkimaan vanhurskauden vaatteeseen. Tuo vaate ei ole palkkiota omista ansioistamme vaan lahja ansiottomalle ja Jumalan yksisuuntainen rakkauden osoitus sellaista ihmislasta kohtaan joka ei sitä ansaitse, joka on syntymästään alkaen perisynnin tähden vikapää kuolemaan ja perkelee n lapsi.
Lopuksi; -väärinkäsitysten välttämiseksi on kyllä todettava että valtaosa suomalaisista on kristillisellä kasteella kastettuja, mutta elävät kuin mistään tietämättömät pakanat. Se tarkoittaa että on hylätty ja pidetty halpana tuo kallis kasteen armo. Kun eletään ilman parannusta ja uskoa, niin ihminen joutuu näin kauhistuttavaan tilaan.- erkki.
Juuri näin Ajan merkit.
Tästä Jeesus antaa meille oikein osuvan esimerkin, tuhlaajapoika vertauksessa.
Evankeliumin sanoma on yksinkertainen : Antakaa Jeesuksen antaa syntinne anteeksi, muuta ei kysytä.
Mikään oma teko ei edesauta pääsemistä sisään Jumalan valtakuntaan.
Jeesus kysyy ainoastaan ihmisen omaa tahtoa, tulla Hänen eteensä sellaisenaan.
Siunausta vuodelle 2015. - Ajan merkit
erkki. kirjoitti:
Juuri näin Ajan merkit.
Tästä Jeesus antaa meille oikein osuvan esimerkin, tuhlaajapoika vertauksessa.
Evankeliumin sanoma on yksinkertainen : Antakaa Jeesuksen antaa syntinne anteeksi, muuta ei kysytä.
Mikään oma teko ei edesauta pääsemistä sisään Jumalan valtakuntaan.
Jeesus kysyy ainoastaan ihmisen omaa tahtoa, tulla Hänen eteensä sellaisenaan.
Siunausta vuodelle 2015.Kiitos samoin sinullekin!
- kas kummaa
Ajan merkit kirjoitti:
Kiitos samoin sinullekin!
No mites kun Matt.25:31-45 puhuu teoistakin merkityksellisinä niin kumoatteko te ne ?
- logiikan puute
Ei oikein loogista: Kukin saa tekojensa mukaan. Teoilla ei ole merkitystä.
logiikan puute kirjoitti:
Ei oikein loogista: Kukin saa tekojensa mukaan. Teoilla ei ole merkitystä.
Jumala on vanhurska, oikeamielinen ja antaa jokaiselle mitä hän omilla teoillaan ansaitsee.
Ja oiket ja vanhurskaat ovat kaikki hänen tuomionsa. Amen.- logiikan puute
mikko.ainasoja kirjoitti:
Jumala on vanhurska, oikeamielinen ja antaa jokaiselle mitä hän omilla teoillaan ansaitsee.
Ja oiket ja vanhurskaat ovat kaikki hänen tuomionsa. Amen.Kierrät asian ytimen fraaseilla. Jos sanotaan ettei teoilla ole merkitystä niin miten niillä sitten voi olla merkitystä?
- kuollut ääni
logiikan puute kirjoitti:
Kierrät asian ytimen fraaseilla. Jos sanotaan ettei teoilla ole merkitystä niin miten niillä sitten voi olla merkitystä?
Uskovilla, vallankin näillä konsu-fundiksilla, on jo kauan tiedetty olevan lipeäkalan ääni. Joku oppinut Cantell on sen kuulemma alkuaan lanseerannut käyttöön ja se on yhä ajankohtainen ja edelleen totta.
logiikan puute kirjoitti:
Kierrät asian ytimen fraaseilla. Jos sanotaan ettei teoilla ole merkitystä niin miten niillä sitten voi olla merkitystä?
En minä ole sanonut, että teolilla ei ole merkitystä.
kas kummaa kirjoitti:
No mites kun Matt.25:31-45 puhuu teoistakin merkityksellisinä niin kumoatteko te ne ?
Kas kummaa:lle;
Oikeastaan tuohon kysymykseesi on jo vastaus aiemmassa viestissäni. Ehkä on hyvä vielä tiivistää; elävä usko ei ole ilman tekoja ja ne kuuluvat ilman muuta.
Sen sijaan ne eivät voi olla ehtona armon saamiselle sillä siitä seuraa että ihmisen on osittain ansaittava itse pelastuksensa. Pelastus on siis ehdotonta armoa Jumalan taholta syntistä ihmistä kohtaan.
Tuo Matteuksen kohta johon viittaat, kertoo juuri siitä kuinka uskovaisilla on uskon hedelmiä kun taas kuolleen uskon edustajilta hedelmät puuttuvat kokonaan. Matteusta ei saa kuitenkaan ymmärtää väärin, että hän tarkoittaisi tekojen kautta tultavan autuaaksi, sillä se olisi vastoin koko Pyhää Raamattua ja Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Paavalin Roomalaiskirje on hyvin tätä asiaa valaiseva.
Evankeliumissa on parasta ja tärkeintä juuri se, että se on ehdotonta. Muuten emme tavoittaisi sitä.- homo-kyssäri
kuollut ääni kirjoitti:
Uskovilla, vallankin näillä konsu-fundiksilla, on jo kauan tiedetty olevan lipeäkalan ääni. Joku oppinut Cantell on sen kuulemma alkuaan lanseerannut käyttöön ja se on yhä ajankohtainen ja edelleen totta.
uskovilla tiedetään olevan lipeäkalan ääni?
on tämä joulun ajan teologia ihmeellistä.. Lukiessani vastaustasi tulin miettineeksi, puhummeko kristinopista vai kristinopista ja lisäksi jostain muusta; -viittaat kaikkien ihmisten voivan tehdä hyviä töitä? Itse pitäisin nyt aiheen tiukasti kristinopissa, muuten se rönsyilee liikaa ja lisäksi vain Raamatusta voi saada vastauksia kristinoppia koskeviin kysymyksiin.
En tietenkään kiellä, etteivätkö myös epäuskoiset ihmiset voisi tehdä hyviä tekoja.
Mutta aiheeseen:
Voiko ihminen tulla autuaaksi tekemällä lain töitä?
Usein hämmästyn sitä, että vaikka nykyisin ei juuri kuule lain saarnaa, ja siitä voisi päätellä ettei kukaan joudu lain alle, niin kuitenkin hämmästyttävän usein törmää siihen käsitykseen, että tekoja vaaditaan pelastuksen ehdoksi. Jopa vakailla kristityillä on yleistä tällainen käsitys. Moni luopuu uaskosta, pettyneenä omaan onnistumiseensa. Ateisteilla ja muilla jotka eivät ole uskossa, se on ehkä jopa yleisin käsitys minun kokemuksieni mukaan.
Raamattu kieltää ehdottamasti, -jopa ankarasti tällaisen teko-opin, sillä kuten itsekin totesit että jo vankien luona käymättömyys riittää kadotustuomioon (siinä sanot aivan oikein), -mutta enemmänkin: vaikket tekisi yhtään mitään tai käyttäisit koko elämäsi yrittäen parhaasi kaikessa, -jäisit silti kadotustuomion alaiseksi. Miksi?
Sen takia että laki vaatii täydellisyyttä: "Olkaa pyhät niinkuin Minä olen pyhä!" (1.Piet. 1.16) Joka rikkoo lakia pienimmässäkin kohdassa, on syypää koko lain rikkomiseen. Joka tahtoo tulla lain kautta vanhurskaaksi, sen on täytettävä KOKO laki, ei yhtään vähempää: "Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä". (Gal. 3:12) -> Tähän ei kynene yksikään eläväinen maan päällä, minkä omakin kokemuksemme todistaa.
"Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". (Gal. 3:11)
"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." (Gal. 5:4)
--------------------------------------------------------------------------------------
Jumala on siis tiennyt edeltäkäsin ettei kukaan kykene tulemaan autuaaksi tekemällä lain töitä, miksi koko laki sitten on annettu ja mikä on sen tarkoitus?
Laki on meille opettaja joka näyttää syntimme ja vaatii oikeutetusti kuolemaa joka on synnin palkka, sillä synti on lain ota. Joku kysyy että miksei voi vain uskoa suoraan Evankeliumin ilosanomaa ja ohittaa koko lain? Asia on kuitenkin niin, että ensin ihmisen on tultava tuntemaan viheliäisyytensä ja syntinsä sillä ei sellainen ihminen tarvitse armoakaan joka ei mielestään ole syntinen, jonka omaatuntoa ei mikään paina, -ja mistä me tietäisimme syntimme jos laki ei sitä meille ilmoittaisi?
Laki vaatii meiltä tekoja ja tuomitsee meidät jotka emme sitä kokonaan täytä. Lisäksi lakiin sisältyy lupaus: "joka ne täyttää, on niistä elävä"
Mutta kuka ne kykenee täyttämään?
-----------------------------------------------------------------------------------------
Siksi Jumala on säätänyt ettei mikään liha tule vanhurskaaksi lain kautta vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Uskonvanhurskaudessa taas ei ole töille sijaa. Meidän tulee tehdä vissi ero siinä että käytämme lakia ja evankeliumia oikein, -siinä tarkoituksessa mihin Jumala itse on sanassaan ne osoittanut.
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8-9)
"Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. " (Room. 3:19-20)
"Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi" (Room. 4:4-5)
" mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista." (Gal. 2:16)
Teot eivät siis ole autuuden ehto.Olen ymmärtänyt samaan tapaan, jokainen voi ja saa tehdä hyviä tekoja. Uskon hedelmät ovat juuri sitä, että syntyy halu tehdä noita tekoja.
Jeesus opettaa:
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Hämmästyneenä Vanhurskaat (uskovat) kuuntelevat ja puolustautuvat:
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Eivät edes vanhurskaat olleet nähneet sitä, mitä Jeesus toivoi heidän näkevän ja huomaavan.
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
Vastaus oli hämmentävä. Jos sen liittää Jeesuksen muihin opetuksiin ja tekoihin, silloin jopa se syntinen, joka aidosta sydämestään tekee hyviä asioita, saattaa tulla jopa edelle näitä vanhurskaita.
Kyllä parannuksen tekoa aina vaaditaan – jotkut tosin tekevät sitä ketunhäntä kainalossa. Se onkin jo eri kysymys että missä asioissa. Tässä olisi ainakin yksi, missä kaikki voi sitä parannusta tehdä.- kuollut ääni
homo-kyssäri kirjoitti:
uskovilla tiedetään olevan lipeäkalan ääni?
on tämä joulun ajan teologia ihmeellistä..Ei tässä nyt ilmeisesti mitään syvälle luotaavaa teologiaa olla harrastettu !
mummomuori kirjoitti:
Olen ymmärtänyt samaan tapaan, jokainen voi ja saa tehdä hyviä tekoja. Uskon hedelmät ovat juuri sitä, että syntyy halu tehdä noita tekoja.
Jeesus opettaa:
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Hämmästyneenä Vanhurskaat (uskovat) kuuntelevat ja puolustautuvat:
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Eivät edes vanhurskaat olleet nähneet sitä, mitä Jeesus toivoi heidän näkevän ja huomaavan.
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
Vastaus oli hämmentävä. Jos sen liittää Jeesuksen muihin opetuksiin ja tekoihin, silloin jopa se syntinen, joka aidosta sydämestään tekee hyviä asioita, saattaa tulla jopa edelle näitä vanhurskaita.
Kyllä parannuksen tekoa aina vaaditaan – jotkut tosin tekevät sitä ketunhäntä kainalossa. Se onkin jo eri kysymys että missä asioissa. Tässä olisi ainakin yksi, missä kaikki voi sitä parannusta tehdä.Voi tätä kieroilijoiden klubia. Nyt on taas kristinuskon ja Jeesuksen opetukset Matteus 25:ssa pantu roskakoriin ja pois silmistä.
Eikö enää rehellisyys ole missään arvossa? Mitä te poistelijat luulette voittavanne? Raamattu ja Matteus 25 on ja pysyy.
- Ana Lyysi
Täällä keskustellaan nyt Raamatun kohdasta ...
Matt. 25 "31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'."
Tämä on tosiaan opettavainen kohta. Tässä viitataan samaan asiaan Jaakob viittaa, kun toteaa, että usko ilman tekoja on kuollut.
Liberaali kirkkohan kannustaa nykyään ihmisiä toimettomaan armoon, jossa vaan ollaan koko elämä armon vastaanottajia eikä elämässä näy hengen hedelmiä ollenkaan, vaan eletään pahaa tehden koko elämän ajan. Papit juo kahvia ja vakuuttelevat, että armo kantaa - jatka samaan tyyliin vaan. Tällaisen viestin liberaalikirkko on antaa suurelle yleisölle.
Mutta tuossa Jeesus kysyy muutaman asiakohdan kautta, että mitkä ovat olleet elämäsi hengen ja uskon hedelmät? Mitä uskon tekoja olet tehnyt? Miten olet suhtautunut lähimmäisiisi jokapäiväisessä elämässäsi?
Vakavia kysymyksiä siis. Uskoville tämä ei tuota ongelmia, koska Jumala antaa uskoontullessa meille Pyhän hengen, joka saa aikaan ja tuottaa näitä uskontekoja aina siinä elinpiirissä, missä kulloinkin päivämme elämme. Aina emme onnistu täysin, mutta se henki meissä on, että pyrkimyksemme on Jeesuksen seuraamiseen myös näiden tekojen osalta. Ja koko ajan tulee olla valppaana, että oikein toimimme sekä evankeliumin työn suhteen että lähimmäistyön suhteen. Jumala meitä tässä paljon auttakoon!
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2796102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651969- 1801760
- 1191231
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141195Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181601093Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41981RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49951Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288942