Eli oon 5kk päästä täyttävä 16v. Ennen joululomaa ruoka meni normaalisti, mutta jouluruoalla ei enään mennyt ne perinteiset kinkut yms.. Ja nyt saattaa olla etten syö kokonpäivänä muuta kuin 1 leivän, koska ei vain haöuta syödä. Kaikki lemppari ruoat vähän oksettaa.. Olen normaali painoinen. Ja ongelmia ei ole esim. Karkin kanssa vaan se itse ruoka ei vain mene kurkusta. Jos sitten päätän syödä niin pienessä annoksessakin saattaa kestää tunti syödä..
Ruoka ei enään maistu..
4
146
Vastaukset
- kotikisu
Karkit ja muu höttö ja tyhjät kalorit pois, niin johan maistuu ruoka. Ulkoilua ja säännöllinen rytmi auttavat asiaa.
- olehuoletikylsesiitä
Mulla on vähän juttu viikon dokausputken jälkeen - ruoka ei vain maistu kuin vasta parin päivän jälkeen, mutta tuskin sulla on samasta asiasta kyse.
Jätä makeiset pois, mussuta se pieni annos vaikka aikaa viekin, pikkuhiljaa se ruokakin alkaa maistumaan ja jos suosikit eivät enää maistu niin tee jotain muuta ruokaa ja tykästy niihin.
Noin muuten käyttäytymisesi vaikuttaa alkavalta syömishäiriöltä ja ongelma on enemmän henkisellä puolella kuin makuaisteihin liittyvää. Jos koet syömisesi ongelmaksi, niin hae ammattilaisen apua tai ainakin keskustele perheesi kanssa. Olet vasta alussa ongelmasi kanssa, joten asiaan on hyvä puuttua heti nyt. - Ei enää
Eikö nykypäivän 16-vuotiaat todellakaan osaa edes kirjoittaa?
- skrivaamitäskrivaat
Suurin osa suomalaisista ei osaa kirjoittaa oikein unohtaen yhdys-sanat, päätteet, lyhennökset jne.. - ei pelkästään 16-vuotiaat.
Oikeinkirjoitus on vaikea laji ja vuosikymmenten opettamisen jälkeenkään se ei näemmä ole tarttunut ainakaan journalistiikkaa opiskelevien mieleen vai mitä voi sanoa otsikoista kuten "mies kuoli auton alle" tai "vainajat ovat yhä vanhempia". Kumpikin sinänsä pitää paikkansa eli mies voi kuolla autonkin alle ja vainajat vain vanhenevat kuolemansa jälkeen, mutta otsikoiden tarkoitus oli jotain muuta kuten jokainen hetken ajateltuaan havaitsee.
Suurin kielellinen huijaus tehtiin 90-luvun alussa, kun Mattila perusti lafkan nimeltään Notareal, joka voidaan ymmärtää "laillistettuna kiinteistöbisneksenä", mutta minun silmiin se oli "not a real" eli "ei totta" kuten myöhemmin ilmeni. Huvittavinta oli kun Mattila kilpaili off-shore-luokassa ja pääsponssi oli nimeltään FinnScrew eli "suomihuijaus" vaikka potkureita taisivatkin mainostaa.
Tästä taas saa aasinsillan "Slush"-tapahtumaan eli loskat suuhun kuten entinen ravintoloitsija sanoi - miten ihmeessä positiivisuutta huokuvat kyykky-kakarat olivat voineetkaan keksiä nimen loska tapahtumalleen - loska henkii kaikkea muuta kuin energiaa vaan päinvastoin kuten Juice aikoinaan lauloi - "nyt on lokakuu ja minusta näkee sen".
Toki slush on myös keinotekoisesti värjätty jäähilejuoma, mikä myös kuvastaa hyvin koko tapahtumaa - mautonta litkua ja imemisen lopputulemana on vain valtaisa kylmän aiheuttama päänsärky.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984