Suurin osa naisista on alkanut oksettamaan..

I think not

Tietysti heteromiehenä en voi sanoa että jos olisin kiinnostunut miehistä miltä asia tuntuisi, mutta kun katsoo nykynaisten käytöstä ja tapaa olla suhteissa tai miten he korostavat omaa erinomaisuuttaan sinkkuna sekä samalla eivät ymmärrä lähtökohtia mm. parisuhdemarkkinoista (kuvitellen vain että kaikki on kiinni romantiikasta ja että kaikki "hyvät" kyllä löytää aina jonkun) niin....

Suurin osa naisista on alkanut vain vituttamaan ja oksettamaan.

Kiinnostuksen kohteina ovat jotkut todella pinnalliset ja turhamaiset asiat tai sitten hienostellaan taiteen parissa siten että ollaan niin vitun itsetietoisia kaikesta.

Aikaamme leimaa tietynlainen egomaaninen ahneus joka ei liity sinällään niin suoraan välttämättä materialismiin vaan mitä tuo materialismi viestittää ympäristölle sosiaalisella tasolla ihmisen kokemuksista. Tähän liittyy kaikki mahdollinen niin selfiekulttuurista ruokablogeihin.

Myös alakulttuureissa onpa kyse jonkinlaisesta "kapinallisesta" rockhenkisyydestä, muuten vaan kulttuurista tai vaikka vasemmistolaisuudesta niin on nämä samat ilmiöt läsnä.

Toisaalta osa seuraa orjallisesti jotain kauneuskäsityksiä ja sitten toisaalta on nämä jotka eivät jaksa pitää huolta itsestään vaan siis käytännössä katsoen syövät itsensä norsun kokoisiksi. Tuo siis vain yksi akseli tässä hoikkuus-lihavuus asteikolla, mutta on niitä muitakin. Joillakin ei tunnu olevan ideoita tai mitään omaa päässä paitsi kaikki se mitä muutkin haluavat. Sitten on niitä sekopäitä joilla omasta elämästä on tehty narsistinen tarina jossa muista ihmisistä mm. miehistä ei tarvitse välittää kunhan vain nussii ympäriinsä.

Naiset ovat kietoneet nämä itsensä ympärille kuten aina tekevät vallitsevalle kulttuurille ja suurin osa syö tätä samaa puuroa kuin se olisi oikeaa mannaa taivaasta. Kaikki tuosta poikkeava on jotenkin "luuserimaista".

On toki joitakin harvoja naisia jotka eivät ole tuossa ruodussa mukana tajuten jutun juonen, mutta ovat niin harvassa ja kun parisuhteessa täytyy muutenkin osua asioiden yhteen niin kyllä se toteamus että yksin on parempi olla tulee toteen.

Tätä ei kirjoita sitten joku ätminkäinen tai mitä muuta säälittäviä nimityksiä alempitasoisista miehistä käytätte vaan arvostetussa ammatissa oleva mies joka saa ainakin jonkinlaista huomiota naisten taholta, mutta naiset eivät aavista että elämänarvoni- ja näkemykseni poikkeavat ratkaisevasti tuosta sieluttomasta massapaskasta tuolla.
Treffeillä oltuani on tullut olo monenkin naisen kanssa että mikä on elämän tarkoitukseni jos olen päätynyt tämän sorry-excuse-for-a-ladyn kanssa sinne ravintolaan/kahville.
En osaa enää nauttia noista tilanteista kun pelkään pahinta. En siis sitä että nainen ei huoli minua vaan sitä että naisesta paljastuu että hän on samanlainen tussukka kuin kaikki muutkin.

Eikä se tee minusta erityistä, erikoista tai poikkeavaa hyvällä tavalla vaan huonolla tavalla parisuhteita ajatellen. Ajatus muutoksesta kuitenkin on kammottava.

Sopeudu tai ole yksin on kaiketi pelinhenki. Tai odota sitä lottokuponkia. En tahdo vain enää lotota.

Ps. en ole ns. "palsta-aktiivi" joten kaikki peruspalstalais-jutut voi jättää kerrankin kommentoinnista sivuun.

113

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I think not

Olisin voinut jatkaa ranttiani naisten paapomisesta ja toisaalta naisten marttyyriudesta, mutta viestistä olisi tullut liian pitkä.

Jos teillä on jotain vastaavia fiiliksiä miehiä tai haluatte heittää paskaa naamalle naisina niin kommentoikaa.

En ole sokerista tehty.

Voihan olla että en voi sietää yleisesti vain ihmisiä enää ja naiset nyt sattuvat olemaan kritiikkini kohde vain siksi koska olen hetero.

• Ikisinkku M

Kyllä nuo havaitsemasi ovat ihan yleisesti naisista havaittua asiaa, ne on esineellistäneet miehen niin pitkälle pelkästään omien halujensa ja toiveidensa täyttäjäksi ettei meillä oikein ole muuta mahdollisuutta kuin inhota enää.

• ytmi

Sinkkunaiset on naisten alakastia ja keskimäärin kuraa. Kannattaa mielummin iskeä tai lähestyä "varattuja" naisia.

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Sinkkunaiset on naisten alakastia ja keskimäärin kuraa. Kannattaa mielummin iskeä tai lähestyä "varattuja" naisia.

Täytyy myöntää että ne lupaavimmat tapaukset ovat olleet nimenomaan varattuja.

Mutta kyllä minun oma koodini estää vehkeilyn varattujen naisten kanssa. En nyt ala tässä avaamaan aihetta että onko joku varattu nainen ehkä ollutkin kiinnostunut vai ei.

Olen miettinyt että olenko jotenkin parisuhdearvoiltani vanhanaikainen, mutta muuten liberaaliajattelija vai mikä minua vaivaa.
        Monilla varatuilla on myös lapsia ja itse näen että kun ne valinnat on tehty niin niissä on pysyttävä ellei jotain todella mullistavaa tapahdu.

Lisäksi kun olen katsonut näiden varattujen naisten miehiä tai puolisoita niin on tullut mieleen että tahdonko naisen joka on valinnut tuollaisen miehen alunperin tai tahtoisinko sopeutua siihen roolitukseen jonka perusteella tuo mies on valittu.

On varmasti monia "laadukkaita" sinkkunaisia mitä tulee ulkonäköön jne. mutta se kun ei ole se ongelma vaan lopulta kyse on elämänasenteesta ja siitä mitä on nähnyt-kokenut ja miten se on vaikuttanut elämään ihmisenä sekä suhtautumiseen kaikkeen.

"Kypsempien" naisten kanssa taas alkaa olla se rasite että on lapsia tai heillä on jo sellaisia suhteita takana että en tahdo olla yksi monien joukossa jossain perän hännillä.

Ihmiset tekee valintoja. Ehkä omissani olen vain turhan tarkka. Ehkä nipotan turhasta tai sitten en tahdo pilata elämääni enkä myöskään toisen elämää.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Mutta kyllä minun oma koodini estää vehkeilyn varattujen naisten kanssa. En nyt ala tässä avaamaan aihetta että onko joku varattu nainen ehkä ollutkin kiinnostunut vai ei.

Olen miettinyt että olenko jotenkin parisuhdearvoiltani vanhanaikainen, mutta muuten liberaaliajattelija vai mikä minua vaivaa.
        Monilla varatuilla on myös lapsia ja itse näen että kun ne valinnat on tehty niin niissä on pysyttävä ellei jotain todella mullistavaa tapahdu.

Lisäksi kun olen katsonut näiden varattujen naisten miehiä tai puolisoita niin on tullut mieleen että tahdonko naisen joka on valinnut tuollaisen miehen alunperin tai tahtoisinko sopeutua siihen roolitukseen jonka perusteella tuo mies on valittu.

On varmasti monia "laadukkaita" sinkkunaisia mitä tulee ulkonäköön jne. mutta se kun ei ole se ongelma vaan lopulta kyse on elämänasenteesta ja siitä mitä on nähnyt-kokenut ja miten se on vaikuttanut elämään ihmisenä sekä suhtautumiseen kaikkeen.

"Kypsempien" naisten kanssa taas alkaa olla se rasite että on lapsia tai heillä on jo sellaisia suhteita takana että en tahdo olla yksi monien joukossa jossain perän hännillä.

Ihmiset tekee valintoja. Ehkä omissani olen vain turhan tarkka. Ehkä nipotan turhasta tai sitten en tahdo pilata elämääni enkä myöskään toisen elämää.

No niiin, siis.. Hommahan on niin, että jos tapaa kiinnostavan naisen ja jostain kumman syystä lähes aina kiinnostava nainen osoittautuu varatuksi. Jep, jep, tietenkin kannattaa yrittää etenemistä, ei se varaus mitään erityistä tarkoita.

Eli, ei kannata kehittää ja ylläpitää itsellään mitään tiukkaa moraalikoodistoa. Ei naisillakaan keskimäärin ole, edes varatuilla. Ja sitten pitää ottaa vielä sekin ajatus todesta, että se "varaus" ei ole mikään pyhä ja ikuinen asia.

• I think not
        ytmi kirjoitti:

No niiin, siis.. Hommahan on niin, että jos tapaa kiinnostavan naisen ja jostain kumman syystä lähes aina kiinnostava nainen osoittautuu varatuksi. Jep, jep, tietenkin kannattaa yrittää etenemistä, ei se varaus mitään erityistä tarkoita.

Eli, ei kannata kehittää ja ylläpitää itsellään mitään tiukkaa moraalikoodistoa. Ei naisillakaan keskimäärin ole, edes varatuilla. Ja sitten pitää ottaa vielä sekin ajatus todesta, että se "varaus" ei ole mikään pyhä ja ikuinen asia.

Oletko ikinä yrittänyt tuota asiaa vain puhutko lämpimiksesi?
        Tajuatkohan yhtään että minkälainen soppa noista voi kehittyä?

Ehkä en juuri kaipaa moista draamaa elämääni.

Sitten sananen tuosta "etenemisestä". Toiseen tutustuminen kun toinen on varattu vaikka molemmin puolista kiinnostusta olisikin on yllättävän vaikeaa.

-Eli, ei kannata kehittää ja ylläpitää itsellään mitään tiukkaa moraalikoodistoa. Ei naisillakaan keskimäärin ole, edes varatuilla. Ja sitten pitää ottaa vielä sekin ajatus todesta, että se "varaus" ei ole mikään pyhä ja ikuinen asia. -

Miksei?
        Kuvitteletko että tässä on kysymys jostain "pyhyydestä" tai "ikuisuudesta" tai "moraalista"?
        En minä siitä ole huolissani vaan siitä mitä se tarkoittaa minun ja tuon naisen elämässä.

Tiedän että monilla vaikuttaa olevan tuo mentaliteetti jota juuri en omaa että "mikään ei ole ikuista joten on ihan sama mitä teen kunhan NYT tuntuu hyvältä".

Sitten haetaan jotain jännitystä tai "sitä oikeaa" jopa pyrkimällä tekemään tuttavuutta varattuihin ja sitten sekstataan. Tuhotaan siinä ainakin yksi ihmissuhde jos ei muitakin. Jipijajee!
        Muistinhan kertoa miten hauska prosessi tuo kaikki on? Sivusta seurattuna niin lopputulos voi olla esimerkiksi se että nainen päätyy katumaan eroaan miehestä ja se uusi pari toteaa ettei oikeastaan sovikkaan yhteen joten lopputuloksena on kolme sinkkua.

Mutta hei toimitaan kuten ytmi sanoo ja heitetään kaikki koodistot mäkeen. Nussimaan vain jos pääsee etenemään koska niinhän kaikki muutkin ja naiset toimii!

Et tajunnut ekasta viestistäni yhtään mitään. En juuri tahdo toimia kuten kaikki muut ja "kuten naisetkin toimivat jos tilaisuus tulee".
        Eikä tämä ole myöskään mikään ihanan-hurmaava-seksi-ja-se-oikea-löytyy vs. pyhä-moraalinen-uskollisuuden-kolminaisuus dilemma.

IF you don't get it, you don't get it.

PS uskon siihen että ihmisen tulisi lähteä ihmissuhteesta ja parisuhteesta ennen kuin hän alkaa mm. pettämään tai jos tilanne on edennyt siihen pisteeseen että hän katselee jo aidan vihreämpää puolta sillä silmällä. Olisi ikävä toimia jonkinlaisena (teko)syynä sille että nainen jättää nykyisen minun takiani.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Oletko ikinä yrittänyt tuota asiaa vain puhutko lämpimiksesi?
        Tajuatkohan yhtään että minkälainen soppa noista voi kehittyä?

Ehkä en juuri kaipaa moista draamaa elämääni.

Sitten sananen tuosta "etenemisestä". Toiseen tutustuminen kun toinen on varattu vaikka molemmin puolista kiinnostusta olisikin on yllättävän vaikeaa.

-Eli, ei kannata kehittää ja ylläpitää itsellään mitään tiukkaa moraalikoodistoa. Ei naisillakaan keskimäärin ole, edes varatuilla. Ja sitten pitää ottaa vielä sekin ajatus todesta, että se "varaus" ei ole mikään pyhä ja ikuinen asia. -

Miksei?
        Kuvitteletko että tässä on kysymys jostain "pyhyydestä" tai "ikuisuudesta" tai "moraalista"?
        En minä siitä ole huolissani vaan siitä mitä se tarkoittaa minun ja tuon naisen elämässä.

Tiedän että monilla vaikuttaa olevan tuo mentaliteetti jota juuri en omaa että "mikään ei ole ikuista joten on ihan sama mitä teen kunhan NYT tuntuu hyvältä".

Sitten haetaan jotain jännitystä tai "sitä oikeaa" jopa pyrkimällä tekemään tuttavuutta varattuihin ja sitten sekstataan. Tuhotaan siinä ainakin yksi ihmissuhde jos ei muitakin. Jipijajee!
        Muistinhan kertoa miten hauska prosessi tuo kaikki on? Sivusta seurattuna niin lopputulos voi olla esimerkiksi se että nainen päätyy katumaan eroaan miehestä ja se uusi pari toteaa ettei oikeastaan sovikkaan yhteen joten lopputuloksena on kolme sinkkua.

Mutta hei toimitaan kuten ytmi sanoo ja heitetään kaikki koodistot mäkeen. Nussimaan vain jos pääsee etenemään koska niinhän kaikki muutkin ja naiset toimii!

Et tajunnut ekasta viestistäni yhtään mitään. En juuri tahdo toimia kuten kaikki muut ja "kuten naisetkin toimivat jos tilaisuus tulee".
        Eikä tämä ole myöskään mikään ihanan-hurmaava-seksi-ja-se-oikea-löytyy vs. pyhä-moraalinen-uskollisuuden-kolminaisuus dilemma.

IF you don't get it, you don't get it.

PS uskon siihen että ihmisen tulisi lähteä ihmissuhteesta ja parisuhteesta ennen kuin hän alkaa mm. pettämään tai jos tilanne on edennyt siihen pisteeseen että hän katselee jo aidan vihreämpää puolta sillä silmällä. Olisi ikävä toimia jonkinlaisena (teko)syynä sille että nainen jättää nykyisen minun takiani.

Monasti on kokeiltu, toimiva ratkaisua. Eihän se nyt minun vika ole, jos varattu nainen lankeaa, sehän on kiinni naisen haluista;) Eikä minulla ole vastuuta muiden ihmisten ihmissuhteista;)

Tajusin kyllä ekan viestisi pointin. Sinulla aivan sama ongelma kuin ätmeillä. Teille naisen saaminen ja siihen liittyvät tekniikat ymmärretään jonkinlaisena korkeamoraalisena ja siveellisenä projektina per nainen.

PS nainen antaa, mies saa.

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Monasti on kokeiltu, toimiva ratkaisua. Eihän se nyt minun vika ole, jos varattu nainen lankeaa, sehän on kiinni naisen haluista;) Eikä minulla ole vastuuta muiden ihmisten ihmissuhteista;)

Tajusin kyllä ekan viestisi pointin. Sinulla aivan sama ongelma kuin ätmeillä. Teille naisen saaminen ja siihen liittyvät tekniikat ymmärretään jonkinlaisena korkeamoraalisena ja siveellisenä projektina per nainen.

PS nainen antaa, mies saa.

Ero on siinä että sinä runkkaat itsesi naiseen ja minä etsin kumppania.

Sori karkeudesta, mutta olet aivan samalla tasolla kuin nuo otsikossa mainitut naiset.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Sori karkeudesta, mutta olet aivan samalla tasolla kuin nuo otsikossa mainitut naiset.

Onko sinulla muuten ollut koskaan naista? Juttusi kuulostaa niin ätmiltä, että huh huh.

Kiinnostavasta varatusta naisesta voi saada itselleen hyvän kumppanin, tällöin tietty naisen varauksen kohde muutetaan itselle mieluisaksi.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Katsos tämä linkki (tuolta toisesta ketjusta)
        http://annakontula.blogspot.fi/2008/01/hannu-mkel-ja-meidn-casanovamme.

"Mikä teki Casanovasta suuren? Ei suinkaan kumppanien lukumäärä, kuten usein ajatellaan (monella tuttavallani on ollut parikymppisenä enemmän seksipartnereita kuin Casanovalla koko elämässään), vaan niiden merkitys hänelle."

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Katsos tämä linkki (tuolta toisesta ketjusta)
        http://annakontula.blogspot.fi/2008/01/hannu-mkel-ja-meidn-casanovamme.

"Mikä teki Casanovasta suuren? Ei suinkaan kumppanien lukumäärä, kuten usein ajatellaan (monella tuttavallani on ollut parikymppisenä enemmän seksipartnereita kuin Casanovalla koko elämässään), vaan niiden merkitys hänelle."

Miksi lukisin sinun jotain ätmi-juttuja?

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Onko sinulla muuten ollut koskaan naista? Juttusi kuulostaa niin ätmiltä, että huh huh.

Kiinnostavasta varatusta naisesta voi saada itselleen hyvän kumppanin, tällöin tietty naisen varauksen kohde muutetaan itselle mieluisaksi.

Käytät itse ätmi-termistöä ja kuulostat ihan runkkaavalta teiniltä jonka jälkeen viitsit kysellä että "onks sulla ollu koskaan naista?". Ihan niinkuin vittu oikeesti.
        Juuri tällaisia aivosyöpätapauksia käsittelen aloituksessa.

Mutta hei pikkujätkä, mikä tahansa mikä toimii sun kohdallasi.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Käytät itse ätmi-termistöä ja kuulostat ihan runkkaavalta teiniltä jonka jälkeen viitsit kysellä että "onks sulla ollu koskaan naista?". Ihan niinkuin vittu oikeesti.
        Juuri tällaisia aivosyöpätapauksia käsittelen aloituksessa.

Mutta hei pikkujätkä, mikä tahansa mikä toimii sun kohdallasi.

Ilmeisesti ole hc-ätmi, koska käsityksesi naiseudesta on aivan hukassa;)

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Miksi lukisin sinun jotain ätmi-juttuja?

Sinulla on paha ongelma, mutta et halua oppia naisista ja naisen saannista..

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Ilmeisesti ole hc-ätmi, koska käsityksesi naiseudesta on aivan hukassa;)

Siis tarkoitat tuota näkemystäsi että kaikki naiset ovat käytännössä vain käyttöä varten ja että varatun naisen nussiminen nyt jotenkin ratkaisisi sen mitä minä etsin?

Perehtyisit nyt ongelmaani jota tuossa aloituksessa esitin. Se ehkä nyt hieman auttaa ymmärtämään lähtöasetelmia.

Sillä pidätkö sinä minua hc-ätminä sen takia että en tahdo lähteä metsästämään varattuja vai ei.

Sinä se hc-ätmiltä kylläkin vaikutat koska minä sentään jätän mahdollisuuden sille että siedettäviä naisia on olemassa.

Sinulle kaikki on vain iltapäivälehden takasivutyttön runkkausmateriaalia. Veikkaan ettet ole koskaan saanut siivuakaan etkä oikeasti ymmärrä parisuhteista mitään.

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Sinulla on paha ongelma, mutta et halua oppia naisista ja naisen saannista..

On vähän huvittavaa että tyyppi joka ei saa eikä ole saanut on neuvomassa täällä muita ;D

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Siis tarkoitat tuota näkemystäsi että kaikki naiset ovat käytännössä vain käyttöä varten ja että varatun naisen nussiminen nyt jotenkin ratkaisisi sen mitä minä etsin?

Perehtyisit nyt ongelmaani jota tuossa aloituksessa esitin. Se ehkä nyt hieman auttaa ymmärtämään lähtöasetelmia.

Sillä pidätkö sinä minua hc-ätminä sen takia että en tahdo lähteä metsästämään varattuja vai ei.

Sinä se hc-ätmiltä kylläkin vaikutat koska minä sentään jätän mahdollisuuden sille että siedettäviä naisia on olemassa.

Sinulle kaikki on vain iltapäivälehden takasivutyttön runkkausmateriaalia. Veikkaan ettet ole koskaan saanut siivuakaan etkä oikeasti ymmärrä parisuhteista mitään.

Kun lukee tekstiä käy hyvin selväksi miksi et saa naista.

Ja mitä ihmeen pyhyyttä siinä varatussa naisessa oikein on;)

• ytmi
        I think not kirjoitti:

On vähän huvittavaa että tyyppi joka ei saa eikä ole saanut on neuvomassa täällä muita ;D

Se, että et halua oppi esim Anna Kontulan kirjoituksesta on oma asiasi. Muuten Casanovalla oli kuulemma 132 naista elämänsä aika. Ja Anna Kontulan monella tuttavalla on ollut parikymppisenä enemmän seksipartnereita kuin Casanovalla koko elämässään..

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Kyllä olen nyt niin kiltillä päällä että väännän tämän sinulle rautalangasta.

Kun lukisit aloituksen niin tajuaisit ettei kyse ole siitä ettenkö saisi "naista" vaan että tahdon The Naisen jota ei ole vielä löytynyt.

Mielestäni aika kattavasti kuvailen tilannettani avauksessa ja toki ei siinä mitään vinkin noiden naisten löytämiseen olisivat ihan kivoja, mutta ajatus siitä että tulisi iskeä erityisesti varattuja on sikäli huvittava että juurihan olen kertonut että se tietty ominaisuus kuten uskollisuus tekee minulle tuosta naisesta erityisen.

Miten vitun vaikea jollekin pallinaamalle joka hikisenä runkkailee kuten sinulle on selittää mitä tarkoitta ihmiselle erityinen ja poikkeava niistä muista? Jos se termi on sinulle sitten "pyhä" (vaikka selitin sinulle jo tampio ajat sitten että kyse ei ole mistään huoristelu-pyhyys dualismista) niin olkoon niin.

Koko keskustelu menee niin surkuhupaiselle tasolle kun joku nimimerkillä "ytmi" esiintyvä finninaamainen neitipoika tulee kertomaan minulle että "no sun ongelma on oikeesti kun et saa naista ja et suostu iskemään varattua" kun juuri vittu selitin että se minun ongelmani että olen saanut naista, mutta en ole ollut tyytyväinen heihin ja että vaikka varatuissa tällainen ehkä olisikin niin jo se että he ovat varattuja ei tee heistä vaivan arvoisia koska se yleensä tarkoittaa sitä että he eivät omaa niitä kaikkein mieluisimpia ominaisuuksia kuten uskollisuus.

Minun mielipide ja "ongelma" = tahtoisin löytää jonkin erityisen joka ei ole pelkkä pinnallinen huoris ja jonka mielestä mm. sitoutuminen on tärkeä ominaisuus koska etsin pitkäaikaista kumppania
        Sinun mielipide ja "ratkaisu" = älä välitä mitä haluat kunhan lähestyt ehkä sopivaa varattuja ja naiset ovat tarkoitettu vain nussittaviksi

Nämä eivät oikein matsaa, joten miksi kommentoit asiaa? Sen takia että kuvittelet pääseväsi kyykyttämään jotain "ätmiä" ja olemaan jotenkin "ylempänä" jollain "ytmi" nikillä?

XD

Ps. vittu oikeesti, kun kertoisin tämän joillekin ihmisille että mua tultiin neuvomaan naisten lähestymisessä ja kyselemään että "no yrittäisit iskeä varattuja ja se neuvoja oli joku mestaripanomies (XD) niin voi sitä naurun määrää.

Vuoden läppä. Sori, en pysty olee täällä, liian absurdia.

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Se, että et halua oppi esim Anna Kontulan kirjoituksesta on oma asiasi. Muuten Casanovalla oli kuulemma 132 naista elämänsä aika. Ja Anna Kontulan monella tuttavalla on ollut parikymppisenä enemmän seksipartnereita kuin Casanovalla koko elämässään..

Miksi tahtoisin oppia olemaan 132 naisen kanssa yhden yön jotka määrittelin juuri aloituksessa niiden naisten joita tahtoisin ulkopuolelle ja kun etsin sitä yhtä naista kumppaniksi?

Vähän logiikkaa nyt. Et vaikuta järin opiskelleelta. Kokeile ensin se peruskoulu loppuun tai hae joku opus kirjastosta.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Miksi tahtoisin oppia olemaan 132 naisen kanssa yhden yön jotka määrittelin juuri aloituksessa niiden naisten joita tahtoisin ulkopuolelle ja kun etsin sitä yhtä naista kumppaniksi?

Vähän logiikkaa nyt. Et vaikuta järin opiskelleelta. Kokeile ensin se peruskoulu loppuun tai hae joku opus kirjastosta.

Katso nyt vähän omaa kirjoituksesi kieliasua. Ja mieti hetken millaisen kuvan kirjoitustaitosi ja hc-ätmi-ajattelutapasi antaa sinusta. Niin, ei kovin hyvä kuvaa, ja varmaan naisetkin sen sinusta livenä näkevät.

Casanova harrasti myös ryhmäseksiä naistensa kanssa..

• 15+12
        ytmi kirjoitti:

Varattujen paneminen on kyllä se alin taso, kun ei muita saa niin ne varatut toisen käyttämät petturit kelpaa. Aloittaja etsii ja halua nimenomaan jotain parempaa, eikä pillulla ajattelevaa moraalitonta ämmää.

Etkö mikään ytm ole, jos rahkeet riittää vain varattuihin lutkiin ;)

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Kyllä olen nyt niin kiltillä päällä että väännän tämän sinulle rautalangasta.

Kun lukisit aloituksen niin tajuaisit ettei kyse ole siitä ettenkö saisi "naista" vaan että tahdon The Naisen jota ei ole vielä löytynyt.

Mielestäni aika kattavasti kuvailen tilannettani avauksessa ja toki ei siinä mitään vinkin noiden naisten löytämiseen olisivat ihan kivoja, mutta ajatus siitä että tulisi iskeä erityisesti varattuja on sikäli huvittava että juurihan olen kertonut että se tietty ominaisuus kuten uskollisuus tekee minulle tuosta naisesta erityisen.

Miten vitun vaikea jollekin pallinaamalle joka hikisenä runkkailee kuten sinulle on selittää mitä tarkoitta ihmiselle erityinen ja poikkeava niistä muista? Jos se termi on sinulle sitten "pyhä" (vaikka selitin sinulle jo tampio ajat sitten että kyse ei ole mistään huoristelu-pyhyys dualismista) niin olkoon niin.

Koko keskustelu menee niin surkuhupaiselle tasolle kun joku nimimerkillä "ytmi" esiintyvä finninaamainen neitipoika tulee kertomaan minulle että "no sun ongelma on oikeesti kun et saa naista ja et suostu iskemään varattua" kun juuri vittu selitin että se minun ongelmani että olen saanut naista, mutta en ole ollut tyytyväinen heihin ja että vaikka varatuissa tällainen ehkä olisikin niin jo se että he ovat varattuja ei tee heistä vaivan arvoisia koska se yleensä tarkoittaa sitä että he eivät omaa niitä kaikkein mieluisimpia ominaisuuksia kuten uskollisuus.

Minun mielipide ja "ongelma" = tahtoisin löytää jonkin erityisen joka ei ole pelkkä pinnallinen huoris ja jonka mielestä mm. sitoutuminen on tärkeä ominaisuus koska etsin pitkäaikaista kumppania
        Sinun mielipide ja "ratkaisu" = älä välitä mitä haluat kunhan lähestyt ehkä sopivaa varattuja ja naiset ovat tarkoitettu vain nussittaviksi

Nämä eivät oikein matsaa, joten miksi kommentoit asiaa? Sen takia että kuvittelet pääseväsi kyykyttämään jotain "ätmiä" ja olemaan jotenkin "ylempänä" jollain "ytmi" nikillä?

XD

Ps. vittu oikeesti, kun kertoisin tämän joillekin ihmisille että mua tultiin neuvomaan naisten lähestymisessä ja kyselemään että "no yrittäisit iskeä varattuja ja se neuvoja oli joku mestaripanomies (XD) niin voi sitä naurun määrää.

Vuoden läppä. Sori, en pysty olee täällä, liian absurdia.

Tarkoittiko tämä kirjoituksesi, että et ole koskaan saanut naista?

• ytmi
        15+12 kirjoitti:

Varattujen paneminen on kyllä se alin taso, kun ei muita saa niin ne varatut toisen käyttämät petturit kelpaa. Aloittaja etsii ja halua nimenomaan jotain parempaa, eikä pillulla ajattelevaa moraalitonta ämmää.

Etkö mikään ytm ole, jos rahkeet riittää vain varattuihin lutkiin ;)

Etkö tiedä määritystä:
        ätmi=ei saa pillua
        ytmi=saa pillua

Tässä ei siis ole mitään speudomoraalisia kehyksiä, vaan kyse on pelkästään saamisesta.

• 15+12
        ytmi kirjoitti:

Etkö tiedä määritystä:
        ätmi=ei saa pillua
        ytmi=saa pillua

Tässä ei siis ole mitään speudomoraalisia kehyksiä, vaan kyse on pelkästään saamisesta.

Ytm saa ketä vaan....sä saat vain alinta kastia , eipäs paljon lohduta, voisit yhtä hyvin pannaa vaikka lehmiä ladossa ;) siinä sulle ytmmässi

• Ex PUA
        I think not kirjoitti:

Minulla on sama juttu varattujen suhteen.

Eikä sellainen nainen, joka käyttää sinua liaanina päästääkseen irti edellisestä liianista, ole muuta kuin nainen joka käyttää sinua liianina jännässä viidakkokokemuksessaan, jossa mennään niin monta erilaista liiania läpi kuin vain ehtiää.

Termi: "He ansaitsevat toisensa" on poikkeuksellisen syövyttävä kun se astuu voimaan.

• Sipulipihvisinapilla
        ytmi kirjoitti:

Tarkoittiko tämä kirjoituksesi, että et ole koskaan saanut naista?

Et varmaan osannut lukea tuota kirjoitusta, johon vastasin. Otetaanpa siitä yksi pätkä:

" kun juuri vittu selitin että se minun ongelmani että olen saanut naista, mutta en ole ollut tyytyväinen heihin..."

Siinähän se selkeästi sanotaan. On se saanut naista! :D

• ytmi
        Sipulipihvisinapilla kirjoitti:

Et varmaan osannut lukea tuota kirjoitusta, johon vastasin. Otetaanpa siitä yksi pätkä:

" kun juuri vittu selitin että se minun ongelmani että olen saanut naista, mutta en ole ollut tyytyväinen heihin..."

Siinähän se selkeästi sanotaan. On se saanut naista! :D

Saanut naista millä tavalla. Kenties nainen on hymyillyt ketjumme hc-ätmille, ja tämä voidaan laskea naisen saamiseksi?

• ytmi
        Ex PUA kirjoitti:

Minulla on sama juttu varattujen suhteen.

Eikä sellainen nainen, joka käyttää sinua liaanina päästääkseen irti edellisestä liianista, ole muuta kuin nainen joka käyttää sinua liianina jännässä viidakkokokemuksessaan, jossa mennään niin monta erilaista liiania läpi kuin vain ehtiää.

Termi: "He ansaitsevat toisensa" on poikkeuksellisen syövyttävä kun se astuu voimaan.

Millaisia kokemuksia sinulla "varattu"- vs "sinkku"-nainen. Itselläni kokemus on se, että varatut ovat parempia tapauksia kuin sinkut. Oikeastaan olen alkanut niin kyyniseksi, että annan sinkkunaiselle nykyään väittömästi pakit, ei vaan kiinnosta keskimääräisesti ottaen lainkaan, varatuissa on paremmat fibat & saannit;)

• ei puhuttele
        I think not kirjoitti:

Anna Kontula on vain poliitikko ja kirjoitukset sen mukaisia. Ei liian lähellä totuutta eikä liian kaukana valtavirran ajatusmaailmasta, persoonallisella vastavirta-asenteella toki. Ihan jo poliiittisen suuntautumisensa takiakin.

Ei noilla paljon annettavaa ole ainakaan mulle. Ehkä sukupuolenikin on väärä siihen.

• 7yu87y

Herpesenkefaliitti

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3780774

Siitä hieman lisää juttua aiheesta. Kyllähän tuo järkikin sanoo jo nykypäivänä, ettei tuolla todellakaan kannata hölmöillä. Mutta kukin toimikoot tavallaan.

• I think not

Toki nuokin asiat voisivat huolettaa, mutta se mikä minua eniten vaivaa on ihmisten huolettomuus oikeastaan mistään.

On tullut olo että mieleni suorastaan saastuu tiettyjen ihmisten ja taas jälleen kerran heteromiehenä tiettyjen naisten seurassa (sinkkuelämää-elämä, viineillä ja juustoille hypistely, tukholma-köpis-söpöstely...AAARGGGHH!)

En tahtoisi olla mitenkään uniikki tapaus joka ajattelee eri tavalla, mutta siis ihan oikeasti mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?

Toisaalta on sitten niitäkin naisia jotka vaikuttavat normaalilta jo siihen saturaatiopisteeseen että ovat jo niin tavallisen tylsiä että heitä ei erota toisistaan. Tuntuu että osa on suorastaan hukuttanut itsensä tuonne toistensa kaltaisiksi jonkinlaiseksi klooni-borgeiksi samalla kuinka omaa erikoisuuttaan kuitenkin korostetaan vaikkapa vaatevalinnoilla.
        Vaikka moni näistä varmasti on älyllisesti pystyviä kun ovat kouluttautuneita, itsetietoisia ja itsevarmojakin, mutta ajatukset ovat joko "blank space" tai samaa jargonia kuin kaikilla muillakin.

Ehkä odotan liikaa, jotain...erityistä mitä en ole löytänyt enkä tule löytämään...ehkä sitä ei ole olemassakaan eikä ole ollutkaan jonka vuoksi olen vain ärtynyt tuosta omasta etsimisestäni.

Ehkä ongelma on vain se että yritän löytää samankaltaista jota ei ole olemassa ja projisoin sitten nämä fiilikset niihin joista sitä etsin, mutta en löydä.

• I think not
        I think not kirjoitti:

Toki nuokin asiat voisivat huolettaa, mutta se mikä minua eniten vaivaa on ihmisten huolettomuus oikeastaan mistään.

On tullut olo että mieleni suorastaan saastuu tiettyjen ihmisten ja taas jälleen kerran heteromiehenä tiettyjen naisten seurassa (sinkkuelämää-elämä, viineillä ja juustoille hypistely, tukholma-köpis-söpöstely...AAARGGGHH!)

En tahtoisi olla mitenkään uniikki tapaus joka ajattelee eri tavalla, mutta siis ihan oikeasti mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa?

Toisaalta on sitten niitäkin naisia jotka vaikuttavat normaalilta jo siihen saturaatiopisteeseen että ovat jo niin tavallisen tylsiä että heitä ei erota toisistaan. Tuntuu että osa on suorastaan hukuttanut itsensä tuonne toistensa kaltaisiksi jonkinlaiseksi klooni-borgeiksi samalla kuinka omaa erikoisuuttaan kuitenkin korostetaan vaikkapa vaatevalinnoilla.
        Vaikka moni näistä varmasti on älyllisesti pystyviä kun ovat kouluttautuneita, itsetietoisia ja itsevarmojakin, mutta ajatukset ovat joko "blank space" tai samaa jargonia kuin kaikilla muillakin.

Ehkä odotan liikaa, jotain...erityistä mitä en ole löytänyt enkä tule löytämään...ehkä sitä ei ole olemassakaan eikä ole ollutkaan jonka vuoksi olen vain ärtynyt tuosta omasta etsimisestäni.

Ehkä ongelma on vain se että yritän löytää samankaltaista jota ei ole olemassa ja projisoin sitten nämä fiilikset niihin joista sitä etsin, mutta en löydä.

-Toki nuokin asiat voisivat huolettaa, mutta se mikä minua eniten vaivaa on ihmisten huolettomuus oikeastaan mistään.-

Tällä tarkoitin parisuhteita. Olen muuten aika huoleton ihminen koska minusta on tullut hyvin välinpitämätön lähes kaiken suhteen. Prosessi on ollut hidas, mutta varsin tuskallinen.

• näin se on

Oikeassa olet. Minua ylipäätänsä oksettavat kaikki ihmiset, naiset, miehet. Harvassa enää löytyy mitään aitoa ja omaa, suurin osa henkisesti köyhiä ja erittäin pinnallisia. Onkin parasta pysyä yksin.

• nainen29

Millaiset sitten ovat elämän arvosi ja elämänkatsomuksesi, jos ne niin kovasti eroavat tapaamiesi naisten arvoista ja katsomuksista?

Mainitsit toki huonoina arvoina ja ominaisuuksina ahneuden, itsekeskeisyyden, kyvyttömyys omaan ajatteluun, pinnalliset/turhamaiset kiinnostukset...

Mikä itseäsi oikeastaan kiinnostaa? Millaisia asioita haluaisit naisen kanssa tehdä? Mitä iloa hyvästä naisesta sinulle olisi?

• ytmi

Aloittajan juttu on kertomus hc-ätmi-tyyppisestä ajattelusta ja suhtautumisesta naiseuteen ja naisen saantiin. Vähän pitäisi löysätä ajattelua ja kaveri olisi samantien "ihanassa" ja "siveellisessä" ja "kestävässä" parisuhteessa;)

• 200lol
        ytmi kirjoitti:

Aloittajan juttu on kertomus hc-ätmi-tyyppisestä ajattelusta ja suhtautumisesta naiseuteen ja naisen saantiin. Vähän pitäisi löysätä ajattelua ja kaveri olisi samantien "ihanassa" ja "siveellisessä" ja "kestävässä" parisuhteessa;)

Olipa ylimielinen ja toisia ihmisiä halveksuva aloitus. Sen ymmärrän, että eri ihmisillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet ja elämänarvot, mutta toisten ihmisten elämäntavan ja koko ihmisen lyttääminen ei kerro hyvää aloittajasta. Voi olla naisille parempikin, että eivät aloittajaa kiinnosta.

• I think not
        200lol kirjoitti:

Olipa ylimielinen ja toisia ihmisiä halveksuva aloitus. Sen ymmärrän, että eri ihmisillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet ja elämänarvot, mutta toisten ihmisten elämäntavan ja koko ihmisen lyttääminen ei kerro hyvää aloittajasta. Voi olla naisille parempikin, että eivät aloittajaa kiinnosta.

Varmaan ihan totta.

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Löysätä vaatimustasoa naisen löysyyden eli huoramaisuuden suhteen koska kaikki naisethan ovat sun mielestä vain huoria?

Olet oikeasti ihan ajatuksien ytimessä nyt.

• I think not

-Mitä iloa hyvästä naisesta sinulle olisi? -

Ei ole montaa hyvää naista tullut vastaan joten sikäli turha kysymys.

Mutta tää paikka on liian surrealistinen oman elämäni kokemuksiin peilaten joten parempi ehkä etten avaan aihetta tämän enempää. Se on moro.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Löysätä vaatimustasoa naisen löysyyden eli huoramaisuuden suhteen koska kaikki naisethan ovat sun mielestä vain huoria?

Olet oikeasti ihan ajatuksien ytimessä nyt.

Montako miestä tulevalla naisellasi saisi olla maksimissaan ollut? Vaaditko kenties neitsyen?

• ytmi
        I think not kirjoitti:

-Mitä iloa hyvästä naisesta sinulle olisi? -

Ei ole montaa hyvää naista tullut vastaan joten sikäli turha kysymys.

Mutta tää paikka on liian surrealistinen oman elämäni kokemuksiin peilaten joten parempi ehkä etten avaan aihetta tämän enempää. Se on moro.

Yksi kyssäri vielä.. Onko sinulla mitään kokemusta naisista?

• I think not
        ytmi kirjoitti:

Mikä pakkomielle sinulle on tietää minkälaisia kokemuksia jollain sinulle tuntemattomalla tyypillä on jollain keskustelupalstalla?

Onko toi joku obsessiivinen-käytöshäiriö joka liittyy muiden seksuaaliseen käytökseen kun et itse kykene siihen? Tuo maininta Casanovan ryhmäseksitä oli jo sellaisella wtf-osastolla että mietin että tilaanko sulle nyt heti ambulanssin sinne kattomaan mikä tilanne.

Jos ajatellaan mitä vastauksia voisin antaa kysymykseesi niin helpottaisiko sinua tietää että minulla ei ole kokemuksia naisista lainkaan intiimissä kanssakäymisessä vai se päinvastainen? Vai vastaus jostain välimaastosta?

Joidenkin pitäisi oikeasti hieman kelata ennen kuin kirjoittavat tänne yhtään mitään. Me included.

• 15+12
        ytmi kirjoitti:

Onko sinulla kokemusta Naisista, eikä vain halpoista jakari lutkista? ;)

• 200lol kirjoitti:

Sinulla ja ytmillä minustakin aika hyvää analyysiä.

Ap:n teksti vaikuttaa jotenkin elämään kyllästyneen ja masentuneen ihmisen kirjoittamalta, ja se jos mikä on no-go parisuhdemielessä. Ei kukaan normaali ihminen jaksa katsella noin elämäntuskaista ihmistä, joka ei kykene kohtelemaan muita ihmisenä, vaan kiinnittää huomionsa kokonaisuuden sijaan pieniin yksityiskohtiin ja valittaa niistä.

Ekaksi nuppilekurille hoitamaan masennus pois, ja sen jälkeen vasta sitä parisuhdetta miettimään.

• I think not
        stellaria81 kirjoitti:

Ap:n teksti vaikuttaa jotenkin elämään kyllästyneen ja masentuneen ihmisen kirjoittamalta, ja se jos mikä on no-go parisuhdemielessä. Ei kukaan normaali ihminen jaksa katsella noin elämäntuskaista ihmistä, joka ei kykene kohtelemaan muita ihmisenä, vaan kiinnittää huomionsa kokonaisuuden sijaan pieniin yksityiskohtiin ja valittaa niistä.

Ekaksi nuppilekurille hoitamaan masennus pois, ja sen jälkeen vasta sitä parisuhdetta miettimään.

Eli kun joku mies ei pidä sinun ajatusmaailmastasi niin käsket mennä hänen hakemaan hoitoa masennukseen.

Makes sense.

:D

Oliskohan nyt nii että se mitä kirjoitin tänne palstalle tuli tuolta jostain syvältä ja se ei ehkä ilmene lainkaan tuolla muualla elämässä?

Mutta pointtihan sulla oli sama kuin tuolla "ytmillä" eli että yrität kyykyttää aloittajaa kun hän ei mukamas löydä parisuhdetta koska ei kelpaa. "ytmi" selitti asiaa että aloittaja on hc-atmi ja sinä taas sillä että aloittaja on masentunut jonka takia on "no-go".

Negatiivista negaamista molemmat ja sitten syytät aloittajaa masentuneeksi?

Lukisitte ihmiset viestejänne ihan oikeasti millaisen kuvan se antaa teidän ajatusmaailmoistanne. Vielä oikein kirjautunut nikki.

Ja hyvä "stellaria81". Mainitsemani asiat eivät ole mitään "pieniä yksityiskohtia" ja "valitusta" vaan kokonaisuuden kannalta ne tärkeimmät asiat.

Nuppilekureiden tehtävä on muuten sopeuttaa ihmiset toimimaan kuten muutkin ihmiset toimivat joten eivät tiedä näistä asioista varsinkaan sen enempää kuin kukaan muukaan.

En ole kyllästynyt elämään koska nautin siitä. Olen kyllästynyt kaltaisiisi naisiin.

• ytmi
        I think not kirjoitti:

Mikä pakkomielle sinulle on tietää minkälaisia kokemuksia jollain sinulle tuntemattomalla tyypillä on jollain keskustelupalstalla?

Onko toi joku obsessiivinen-käytöshäiriö joka liittyy muiden seksuaaliseen käytökseen kun et itse kykene siihen? Tuo maininta Casanovan ryhmäseksitä oli jo sellaisella wtf-osastolla että mietin että tilaanko sulle nyt heti ambulanssin sinne kattomaan mikä tilanne.

Jos ajatellaan mitä vastauksia voisin antaa kysymykseesi niin helpottaisiko sinua tietää että minulla ei ole kokemuksia naisista lainkaan intiimissä kanssakäymisessä vai se päinvastainen? Vai vastaus jostain välimaastosta?

Joidenkin pitäisi oikeasti hieman kelata ennen kuin kirjoittavat tänne yhtään mitään. Me included.

Jos olet saanut naista, tiedät millaisia naiset ovat. Jos et ole saanut, haaveilet hc-ätmi-tyyppisesti siveellisestä ja ikuisesta parisuhteesta joka perustuu, eh. "rakkauteen";)

Tämänhetkinen kirjoittamasi materiaali lokeroi sinut hc-ätmiksi.

PS
        Casanova oli erityisen innokas harrastamaan anaaliseksiä.

• you go girl
        stellaria81 kirjoitti:

Toi Ytmi olis sulle hyvä ja just sopiva mies. Stellu löysi sielunkumppaninsa.

• I think not kirjoitti:

Eli kun joku mies ei pidä sinun ajatusmaailmastasi niin käsket mennä hänen hakemaan hoitoa masennukseen.

Makes sense.

:D

Oliskohan nyt nii että se mitä kirjoitin tänne palstalle tuli tuolta jostain syvältä ja se ei ehkä ilmene lainkaan tuolla muualla elämässä?

Mutta pointtihan sulla oli sama kuin tuolla "ytmillä" eli että yrität kyykyttää aloittajaa kun hän ei mukamas löydä parisuhdetta koska ei kelpaa. "ytmi" selitti asiaa että aloittaja on hc-atmi ja sinä taas sillä että aloittaja on masentunut jonka takia on "no-go".

Negatiivista negaamista molemmat ja sitten syytät aloittajaa masentuneeksi?

Lukisitte ihmiset viestejänne ihan oikeasti millaisen kuvan se antaa teidän ajatusmaailmoistanne. Vielä oikein kirjautunut nikki.

Ja hyvä "stellaria81". Mainitsemani asiat eivät ole mitään "pieniä yksityiskohtia" ja "valitusta" vaan kokonaisuuden kannalta ne tärkeimmät asiat.

Nuppilekureiden tehtävä on muuten sopeuttaa ihmiset toimimaan kuten muutkin ihmiset toimivat joten eivät tiedä näistä asioista varsinkaan sen enempää kuin kukaan muukaan.

En ole kyllästynyt elämään koska nautin siitä. Olen kyllästynyt kaltaisiisi naisiin.

Meni kyllä pikkuisen ylianalysoinnin puolelle taas tuokin. Vaikka nyt tuosta viestistäni vähän turhan syyttävä oloinen ehkä tulikin, niin kyllä minulla oli ajatuksena ihan vain ilmaista huoleni masentuneen oloisen miehen elämäntilanteesta ja ilottomuudesta.

Ihan oikeasti minusta on käsittämätöntä että jotakuta vaivaisi kumppanissa sellaiset asiat kuin että joskus nappaa selfien, tsekkaa jotain jostain ruokablogista tai nauttii viinistä ja juustoista (ja mitä tuolla nyt onkaan mainittu, en jaksa enää kaikkea tekstin paljoutta selata). Miten tuollaisten juttujen perustella joku voi tehdä päätelmän siitä ettei ihmiseen kannata tutustua lainkaan, en tajua.

Sitähän en oikeasti tiedä että millainen olet livenä, mutta tuosta tekstistä nyt vain ainakin minulle välittyi turhan pessimistisellä elämänasenteella varustettu ihminen, jollaista en todellakaan mielelläni ottaisi omaa elämääni tylsistyttämään. Ihan hyvä siis pohjimmiltaan että sinullakin on rima korkealla, niin vältymme turhilta kohtaamisilta.

• nainen29
        stellaria81 kirjoitti:

Meni kyllä pikkuisen ylianalysoinnin puolelle taas tuokin. Vaikka nyt tuosta viestistäni vähän turhan syyttävä oloinen ehkä tulikin, niin kyllä minulla oli ajatuksena ihan vain ilmaista huoleni masentuneen oloisen miehen elämäntilanteesta ja ilottomuudesta.

Ihan oikeasti minusta on käsittämätöntä että jotakuta vaivaisi kumppanissa sellaiset asiat kuin että joskus nappaa selfien, tsekkaa jotain jostain ruokablogista tai nauttii viinistä ja juustoista (ja mitä tuolla nyt onkaan mainittu, en jaksa enää kaikkea tekstin paljoutta selata). Miten tuollaisten juttujen perustella joku voi tehdä päätelmän siitä ettei ihmiseen kannata tutustua lainkaan, en tajua.

Sitähän en oikeasti tiedä että millainen olet livenä, mutta tuosta tekstistä nyt vain ainakin minulle välittyi turhan pessimistisellä elämänasenteella varustettu ihminen, jollaista en todellakaan mielelläni ottaisi omaa elämääni tylsistyttämään. Ihan hyvä siis pohjimmiltaan että sinullakin on rima korkealla, niin vältymme turhilta kohtaamisilta.

Kirjoitat hyvin.

Surullista, miten herkästi ihmiset vaipuu liialliseen pessimismiin, ihmisvihaan ja toisten syyttelyyn muutaman oman kokemuksen pohjalta... Olen siihen itsekin syyllistynyt. Haluan kuitenkin uskoa vielä hyväntahtoisiin ja ajatteleviin ihmisiin.

En ymmärrä, miten ns. korkean moraalin omaaminen ja turhamaiset, mutta piristävät asiat (kuten omakuvien ottaminen) sulkisivat toisensa pois...

• Kіs-kіsu

Jollain tapaa ymmärrän aloituksen (ja sen jälkeen esität niin paljon lisää ongelmia ja syitä miksi ei ole löytänyt sopivaa, että ne alkavat kuulostaa tekosyiltä jollekin, jota et vielä näe), mutta miten sen tiivistäisi?

Itse en pidä yksityiselämän esittelystä omilla kasvoilla julkisesti, siis oman elämän näytösluonteisuudesta, joka nykyään monia vaivaa. Ehkä tarkoitit osittain samaa? Kuitenkin sanot pelkääväsi, että nainen ei huoli sinua...haluat siis kuitenkin naisen, vaikka arvostelet tätä mielessäsi sieluttomaksi massapaskaksi (ennen tai jälkeen pakkien)?

• I think not

Missä mainitsin että nainen ei huoli minua?

-En osaa enää nauttia noista tilanteista kun pelkään pahinta. En siis sitä että nainen ei huoli minua vaan sitä että naisesta paljastuu että hän on samanlainen tussukka kuin kaikki muutkin.-

Tässähän sanoin että pelkään pahinta, joka Ei Ole että nainen ei huoli minua vaan se että hän on samanlainen kuin muutkin.

Olet sentään oikeilla jäljillä että mainitset näytösluonteisuuden. Hyvä. Se on osa sitä kokonaisuutta josta puhuin.

-haluat siis kuitenkin naisen, vaikka arvostelet tätä mielessäsi sieluttomaksi massapaskaksi (ennen tai jälkeen pakkien)?-

Niin en halua naista joka on osa tuota sielutonta massapaskaa. Eihän sillä pakkien kanssa ole mitään tekemistä koska minähän ne pakit annan kun nuo asiat paljastuvat?

Ehkä kirjoitin aloituksen niin paskasti tai suurimman osan teidän tulkinta viestistä (ihan tahallisesti?!) on sellaisella tasolla että menee loppuvuosi selittäessä kutakin sanavalintaa.

• Kіs-kіsu
        I think not kirjoitti:

-En osaa enää nauttia noista tilanteista kun pelkään pahinta. En siis sitä että nainen ei huoli minua vaan sitä että naisesta paljastuu että hän on samanlainen tussukka kuin kaikki muutkin.-

Tässähän sanoin että pelkään pahinta, joka Ei Ole että nainen ei huoli minua vaan se että hän on samanlainen kuin muutkin.

Olet sentään oikeilla jäljillä että mainitset näytösluonteisuuden. Hyvä. Se on osa sitä kokonaisuutta josta puhuin.

-haluat siis kuitenkin naisen, vaikka arvostelet tätä mielessäsi sieluttomaksi massapaskaksi (ennen tai jälkeen pakkien)?-

Niin en halua naista joka on osa tuota sielutonta massapaskaa. Eihän sillä pakkien kanssa ole mitään tekemistä koska minähän ne pakit annan kun nuo asiat paljastuvat?

Ehkä kirjoitin aloituksen niin paskasti tai suurimman osan teidän tulkinta viestistä (ihan tahallisesti?!) on sellaisella tasolla että menee loppuvuosi selittäessä kutakin sanavalintaa.

Joo, luin liian nopeasti eli väärin tuon kohdan.

Kai jokainen on oma persoonansa massapaskan keskelläkin. Pois jättäytyminen ei kerro persoonallisuudesta vaan tietoisesta päätöksestä. Esim. Facessa olijat kantavat suurta huolta siitä, etteivät sieltä pois pysyneet vain mitenkään kuvittele olevansa fiksumpia ja persoonallisempia kuin he.

Varmasti ihminen muuttuu kommunikaatioltaan erilaiseksi pikku hiljaa, mikäli eristäytyy niistä käytänteistä, joita suurin osa muista ihmisistä harjoittaa, mutta se eristäytyminen sinänsä on vasta erilaisuuden alkua, laukaiseva tekijä, syy - ei seuraus.

Pinnallisuuden kritiikki taas on siinä mielessä oikeutettua, että yleisen käsityksen mukaan pinnallista on pyöriä oman itsensä ja omistamiensa esineiden ympärillä ja ammentaa niistä sisältöä. Mutta se joka näin tekee, voi kokea itsensä hyvinkin sielukkaaksi, ja sielu taas on ulkopuolisten määritelmien tavoittamattomissa. Sehän on kokemus. Mikä sinusta on sielukasta?

• Ex PUA
        I think not kirjoitti:

"Missä mainitsin että nainen ei huoli minua?"

Sitä ei tarvitse mainita, koska shaming language on useimmiten naisilta tietoinen valhe.

Toisaalta se on edistystä, että itselleen ylivoimainen henkilö nyt mustamaalataan tälle itselleen ja tämän nenän edessä, eikä suinkaan selän takana, mitä naiset normaalisti tekevät.

• kun nyt kysyit
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Kai jokainen on oma persoonansa massapaskan keskelläkin. Pois jättäytyminen ei kerro persoonallisuudesta vaan tietoisesta päätöksestä. Esim. Facessa olijat kantavat suurta huolta siitä, etteivät sieltä pois pysyneet vain mitenkään kuvittele olevansa fiksumpia ja persoonallisempia kuin he.

Varmasti ihminen muuttuu kommunikaatioltaan erilaiseksi pikku hiljaa, mikäli eristäytyy niistä käytänteistä, joita suurin osa muista ihmisistä harjoittaa, mutta se eristäytyminen sinänsä on vasta erilaisuuden alkua, laukaiseva tekijä, syy - ei seuraus.

Pinnallisuuden kritiikki taas on siinä mielessä oikeutettua, että yleisen käsityksen mukaan pinnallista on pyöriä oman itsensä ja omistamiensa esineiden ympärillä ja ammentaa niistä sisältöä. Mutta se joka näin tekee, voi kokea itsensä hyvinkin sielukkaaksi, ja sielu taas on ulkopuolisten määritelmien tavoittamattomissa. Sehän on kokemus. Mikä sinusta on sielukasta?

No minusta pehmoporno on erittäin sielukasta. Nautin sitä aina viinin ja juustotarjottimen kanssa ja hyvää tekee sielulle.

• Tiedon valtatie
        Kіs-kіsu kirjoitti:

"Esim. Facessa olijat kantavat suurta huolta siitä, etteivät sieltä pois pysyneet vain mitenkään kuvittele olevansa fiksumpia ja persoonallisempia kuin he."

Kun lukee, mitä ihmiset facessa kirjoittelevat, niin syytä onkin kantaa huolta. Monen kohdalla olisi kyllä viisainta suorastaan hirttää itsensä enemmän häpeän välttämiseksi.

Ja sitten ovat tietysti Iltasanomien uutiskommentointia varten mittatilauksena rakennetut profiilit, joiden tekstit ovat kuin vasaralla muusiksi hakatusta päästä vuotaneita.

Pikkuihmisenä kuulin kertomuksen poliiseista, joista toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa. Pidin sitä vitsinä kunnes netin keskustelupalstat keksittiin. Ne ovat täynnä puupäitä, jotka osaavat kirjoittaa erittäin heikosti, mutta lukutaito on vielä huonompi. Eikä kyse suinkaan aina ole elämämkolulaisista, vaan ainakin antamiensa tietojen valossa ollaan peräti koulutettuja ja sivistettyjä. Sanaa sivistynyt en tässä sattuneesta syystä käytä.

Mutta joo, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, varsinkin trolleilla.

• mentori

Yksi ongelma nyky-yhteiskunnassa on yhteiskuntakritiikin puuttuminen. Ennen vanhaan oli sentään marxilaista ideologiakritiikkiä, jossa yhteiskunnan itsestäänselvyyksiä ja älyttömyyksiä yritettiin tehdä näkyväksi. Tietenkin marxilaisuus itsessään oli usein dogmaattista ja kritiikitöntä, mutta jotain tuollaista tarvitaan, koska ilman sitä on seurauksena ajattelun pinnallistuminen. Mitään laajempia linjoja tai esim. manipulaatiota viihteessä ei haluta tunnistaa, fanitetaan ja kulutetaan tavaroita pääpyörällä ymmärtämättä edes omien tekojen motiiveja.

Ja tietenkin tämä ajattelutapa ja arvottomuus heijastuu siihen, miten ihmiset suhtautuvat toisiinsa ja arvottavat toisiaan. En itse osaa sanoa koskeeko ongelma enemmän naisia kuin miehiä.

• olmi

Materialismi, materialismi, miksi tulee mieleen hedonismi?

• tämä avaus

on kuin nirson ja kurppaantuneen naisen kirjoittama.

• taitaa olla hc-tmi

Miesten kohdalla puhutaan ätmiytymisestä.

• neiti ruiskukka

En nyt oikein tiedä mistä aloittaa ja mihin kommentoida kun asiaa tuli tuossa niin paljon.. Tässä nyt jotain sekavaa tajunnanvirtaa.

Naiset saattaa ehkä keskimäärin olla enemmän laumaeläimiä, jotka koittaa sopeutua siihen muiden naisten joukkoon olemalla suunnilleen samanlainen.. Tämä korostuu nuoremmilla enemmän, vanhemmiten sitä uskaltaa olla paremmin oma itsensä. Itsellänikin on ollut vaikeaa välillä olla ihan täysin oma itsensä jos on poikennut siitä valtavirrasta joltain osin.. Miehet uskaltavat ehkä paremmin olla omia yksilöitään, vaikka hekin kyllä saattavat jumittaa joihinkin rooleihin, jolla peittävät vaikkapa jotain ominaisuuksiaan joiden kanssa eivät ole sinut.. Joka tapauksessa, mitä paremmin uskaltaa olla oma itsensä ja näyttää sen oman aidon puolen myös muille niin sitä kiinnostavampi on. Ihmisillä voi olla niin erilaiset lähtökohdat, erilaisia kokemuksia menneisyydessään jne. ja se jos mikä on kiinnostavaa, miten kenestäkin on muovautunut just sellainen ihminen, mitä he tällä hetkellä ovat.

Tälläkin palstalla on tullut huomattua, että jos joku mies on vaikkapa tavallista pohdiskelevampi, syvällisempi tai analyyttisempi niin kyseessä on heti assburger ätmi, joka miettii liikaa eikä liiallisen jahkailun vuoksi voi saada naista koskaan.. Pitäisi välittää vähemmän, antaa vaan mennä, kokeilla vähän kaikenlaista epäsopivaakin tyyppiä, säätää ympäriinsä.. koska noin se vaan nykyään menee. Kaikki muutkin toimii noin ja poimii ne parhaimmat palat nenän edestä. Kaikki ei vaan välttämättä koe tuota omaksi tavakseen toimia, mutta paine tuohon suuntaan siirtymiseen kaikilla kasvaa. Siis naisilla myös.. vaikka esim. naisten yhden yön suhde kokeiluja ja suhdesekoiluja paheksutaankin enemmän, mutta koko ajan sallivampaan suuntaan tuossakin ollaan menossa. On totta, että liikaakin voi jahkailla ja pohdiskella, ja silloin on oikeasti parempi vaan antaa mennä. Mutta herkkyys ja pohdiskelevaisuus tms. on myös tosi hienoja ominaisuuksia ja on ikävää jos ne kadotetaan pinnallisen hälläväliä ajattelun alle, jossa vain omalla nautinnolla on väliä.

• ap = nirso ätmi

Naisissa on ihan samalla tavalla niitä yksinäisiä susia kuin miehissäkin, mutta nää "tahdon minua palvovan 50-luvun korsettinaisen" -miehet ei vaan huomaa niitä tai nillittää jostain ulkonäköseikasta.

• {{{{{{{}}}}}}

"En osaa enää nauttia noista tilanteista kun pelkään pahinta. En siis sitä että nainen ei huoli minua vaan sitä että naisesta paljastuu että hän on samanlainen tussukka kuin kaikki muutkin."

Tämä on ongelma. Se väistämättä näkyy miehen käytöksessä ja asenteessa ja ne "ei-massapaskaa" olevat ja sielukkaat naiset pysyvät loitolla.

• Ex PUA

Hyvä avaus, kerta kaikkiaan!

Tälläinen liikehdintä on varsin yleistä miesten keskuudessa ollut nyt viime vuosina, ja naisten paniikki rupeaa hiljaksiin näkymään.

Jos nyt jo mietiii näitä 30 naisia jotka ovat sijoittaneet parhaat vuodet kullikaruselliin, ja jotka nyt etsivät miestä jonka ansoittaa "vanhojen päivien varalle" niin etsinnät eivät liiemmin tuota tulosta enää.

Tämä miesten "keskiluokka" on eniten aivopestyä, sillä minkä YTM näkee käytännössä sen ATM seuraa sivussa, mutta nyt kaikki miesten luokat rupeavat näkemään minkälaisia naiset ovat.

Voipi olla että tulevaisuudessa esim. tuontimorsiammet ovat laatutietoisen miehen valinta.

Vai miltä seuraava diili näyttää?

Saisitko Suomesta vastaavaa, MILLÄÄN rahalla?

http://img-9gag-ftw.9cache.com/photo/anX09Xn_700b.jpg

En usko että saisit.

Täällä kyllä maksaa nainen, mutta takuita ei ole, saati sitten neitsyyttä mikä on se kaikkein tärkeimpiin lukeutuva piirre naisessa.

• 33+76

Naisten paniikki?

(repeää täysin)

• Ex PUA

Neitsyt-takuu, ja jos jättää vuoden sisällä, saat uuden tilalle.

HInta 6000$

Suomalainen nainen?

Ei ollut neitsyt viimeiseen 20 vuoteen.

Sen lähtiessä saatat saada seuraavan 10 vuoden kuluessa vielä pahemman tilalle, tai pahin kohtalo on että se sama linttakoipi tulee juoksuiltaan takasin, mutta olet unohtanut vaihtaa lukot.

Hinta? Kymmeniä ellei satoja tuhansia euroja (näet nainen ei nai sinua, vaan urasi ja statuksesi, ja pyrkii sitten vielä putsaamaan pöydän avioerossa, joten kyllähän tuo maksaa).

• ytmi
        33+76 kirjoitti:

Naisten paniikki?

(repeää täysin)

No joo, Suomess on varmasti n. puolimiljoonaa naista sinkkuna. Ja nämä naiset eivät saa miestä, koska eivät halua tavismiestä. Ytmejä ei nyt vaan riitä kaikille. Eli kyllä naisillakin on ongelmia, tosin itse aiheutettuja. Nainenhan saa aina miehen jos vain haluaa saada.

• Ex PUA
        ytmi kirjoitti:

No joo, Suomess on varmasti n. puolimiljoonaa naista sinkkuna. Ja nämä naiset eivät saa miestä, koska eivät halua tavismiestä. Ytmejä ei nyt vaan riitä kaikille. Eli kyllä naisillakin on ongelmia, tosin itse aiheutettuja. Nainenhan saa aina miehen jos vain haluaa saada.

Jep, olen täysin samaa mieltä.

Hypergamiahan naiset (ja miehet) sinkkuina pitää.

Jotenkin karvaan hyvä kuvaus oli se tässä vuosi tai pari sitten tullut ohjelma akateemisista naisista, jotka ronkeloivat jokaisen unelmavävyn kohdalla koko ohjelman ajan.

Sitten tietysti naurettiin likaista ämmän röhönaurua, kun vihjailtiin miten hoidetaan puutetiloja raijaamalla kotiin lähiräkälästä ähkijä dildoa korvaamaan.

Nämä oikesti kuvittelee että se on seksikästä jonkun ytmin mielestä?

Tai edes ätmin.

• 33+76
        ytmi kirjoitti:

Missä on siis paniikki jos naisen elämä on hyvää sinkkunakin? Kun ei ota jotain vain koska sen saisi?

• ytmi
        Ex PUA kirjoitti:

Jep, olen täysin samaa mieltä.

Hypergamiahan naiset (ja miehet) sinkkuina pitää.

Jotenkin karvaan hyvä kuvaus oli se tässä vuosi tai pari sitten tullut ohjelma akateemisista naisista, jotka ronkeloivat jokaisen unelmavävyn kohdalla koko ohjelman ajan.

Sitten tietysti naurettiin likaista ämmän röhönaurua, kun vihjailtiin miten hoidetaan puutetiloja raijaamalla kotiin lähiräkälästä ähkijä dildoa korvaamaan.

Nämä oikesti kuvittelee että se on seksikästä jonkun ytmin mielestä?

Tai edes ätmin.

taisi olla kyseessä se ohjelma, jonka tohtorisnainen ei saanut "tasoistaan" seuraa, eh. Ja teki myöhemmin kaiketi itsarin.

• ytmi
        33+76 kirjoitti:

Missä on siis paniikki jos naisen elämä on hyvää sinkkunakin? Kun ei ota jotain vain koska sen saisi?

Ihan miten vaan. Tärkeintä on, että panoringeissä on jatkuvalla syötöllä helppoa naista, jotka haikailevat hypergamista puolisoa runsauden panojensa keskellä;)

• 33+76
        ytmi kirjoitti:

Ihan miten vaan. Tärkeintä on, että panoringeissä on jatkuvalla syötöllä helppoa naista, jotka haikailevat hypergamista puolisoa runsauden panojensa keskellä;)

Tarkoittaako tuo, että sinä otat, vain koska saat, vaikkei se olisi edes sitä mitä haluaisit?

Olemme siis erilaisia. Se on ihan fine ;)

• tääh?
        ytmi kirjoitti:

taisi olla kyseessä se ohjelma, jonka tohtorisnainen ei saanut "tasoistaan" seuraa, eh. Ja teki myöhemmin kaiketi itsarin.

Häh, tappos joku sen ikisinkkunaikkos-ohjelman naisista ittensä?

• Mulkkuja jokapuolel

Aloittaja on nyt vaan kyyninen mulk-ku. Ei muuta.

• onko kyseessä

eräs entinen palstasuuruus?

• mulukku mies

Niin totta ettei todemmaksi tule.

• ätmi

Naiset edustavat aina valtavirtaa. Muistan, miten he pyörittelivät silmiään ja olivat työntävinään sormiaan kurkkuunsa, kun pelasin videopelejä vielä ala-asteen jälkeenkin. Nyt sitten osa näistä kitisee ja ulisee misogyniaa, kun videopelipiireissä naisille ei levitetäkään punaista mattoa, jos joku niistä pelaa vähän Candy Crushia kännykällään.

Minne maailman ääriin ikinä mies tamppaakaan kulkuväylän, sinne nainen sipsuttaa ennen pitkää perässä. Mukanaan hän tuo vaatimukset erityiskohtelusta ja tarpeettoman draaman. Tätä ei pääse mitenkään pakoon. Naiset vaativat saada osallistua vaikka Movemberiin.

Ensin mies tekee jotain poikkeuksellista ja naisen mielestä se on ällöö ja ihan outoo ja tyhmää. Sitten yhä useampi mies alkaa tehdä samaa, jolloin naisen asenne muuttuu hiljalleen ambivalentimmaksi. Lopulta naisetkin alkavat tehdä asiaa ja nillittävät samalla, millaisessa poikakerhossa he joutuvat olemaan ja kuinka tasa-arvo ei yhtään toteudu ja että heille pitää olla oma erillinen ryhmänsä, johon miehet eivät saa tulla. Naiset ensin!

Miehen Jumala loi tomusta, mutta naisen varmaan jostain paskasta.

• -M-

On tässä ajan hengessä minustakin jotain aika hankalaa parisuhteiden ja niiden syntymisen kannalta. Ihmiset määrittelevät itsensä asioiden ja sanojen kautta. Matkakohteet, musiikki, ruoka, urheilulaji...näistä se nykyihminen tuntuu koostuvan. Sitten kun toisen sanat ovatkin erilaisia, niin todetaan että ei tästä mitään tule. No eihän siitä tällä tyylillä takuulla tulekaan mitään.

Itse olen jotenkin niin vanhanaikainen että en osaa lähteä tällaiseen leikkiin mukaan. Haluaisin jotain aidompaa, ehkä tylsempääkin, saa olla myös vähän keskeneräistä, mutta jotain sellaista joka kasvaa ajan myötä. Ei niin että kaikki substantiivit ja adjektiivit pitää heti kohdata kuin jossain sanapelissä. Vähän pitäisi olla myös valmis tuuppaamaan omaa egoa sivuun jos aikoo aidosti tutustua toiseen ihmiseen.

• I think not

Vaikka aloituksesta minulle ei henk.koht hyötyä ollutkaan niin ainakin ehkä se sai jotka ihmiset ajattelemaan.
      Ainakin tuli selväksi että joitakin se ei nyt saanut ajattelemaan, mutta he ovatkin jo menetettyjä tapauksia.

Tahdon kommentoida tätä ettei synny väärinkäsityksiä mistä alunperin oli puhe

-Ihan oikeasti minusta on käsittämätöntä että jotakuta vaivaisi kumppanissa sellaiset asiat kuin että joskus nappaa selfien, tsekkaa jotain jostain ruokablogista tai nauttii viinistä ja juustoista (ja mitä tuolla nyt onkaan mainittu, en jaksa enää kaikkea tekstin paljoutta selata). Miten tuollaisten juttujen perustella joku voi tehdä päätelmän siitä ettei ihmiseen kannata tutustua lainkaan, en tajua.-

Et tajua koska kuulut siihen samaan jengiin josta puhun.
      Pienistä puroista kasvaa joki joka virtaa merelle.
      Kuvitteletko että puhuin yhdestä tai kahdesta jutusta?

Puhuin siitä että elämä vaikuttaa olevan niin helppoa että se keskittyy lähinnä noiden asioiden ympärille. Elämästä on tullut joku tekotaiteellinen ja tekosiveä Strömsö, kaikesta puolijulkista sosiaalisen median kautta, jossa kulisseissa ihmiset valittavat arjesta ja nussivat toisten selän takana.

-En ymmärrä, miten ns. korkean moraalin omaaminen ja turhamaiset, mutta piristävät asiat (kuten omakuvien ottaminen) sulkisivat toisensa pois... "

Turhamaisuus on mielestäsi siis ok jos se piristää. That figures.
      Jos sinun mielestäsi on piristävää ottaa selfie viikon, kuukauden tai kahden välein jostain hieman eri kulmasta josta sitten 50 ihmistä tykkää niin mitä itua siinä on?

Mikä siinä on se piristävä osa? Että sinusta pidetään? Että olet sosiaalisesti hyväksytty? Että olet "nätti"? Että olet suosittu? Että otit itsestäsi kuvan jolla ei ole muuta väliä kuin se että otit itsestäsi kuvan?

Ihan oikeasti, mitä vittua on tapahtunut? Mihin maailma meni?

Kyllä nämä kaikki ovat yhteyksissä toisiinsa ja jotkut Chafakkien jutut siitä miten vanhempana voi nauttia omasta kauneudestaan nuorempa ( I mean what the f?)
      ovat vain jäävuoren huippu tuota samaa paskaa. Et kyseenalaista tarpeeksi omia motiivejasi ottaa tuollaista kuvaa ellet kysy itseltäsi miksi oikeastaan se piristää sinua.

Ehkä kyse lopulta vain on etten sovellu nykykulttuuriin ja mieluummin painuisin jossain Lost-skenaariossa (josta porukka tykkäsi usein vain sen vuoksi että kun muutkin tykkäsit siitä muuten -itse en pitänyt) jonnekin autiolle saarelle.

Ehkä kyse ei ole siis naisista vaan minusta. Jotenkin se vain heijastuu niin räikeällä tavalla ihmissuhteisiin varsinkin kun joillakin naisilla on sitten varaa arvostella miehiä vaikka mistä asioista ja odottaa että toinen muuttuu heidän ja toisten mukaisiksi. Tätä on nähty tuttavapiirissä ihan naurettavuuksiin asti. Omista kokemuksista sanoisin että se on ahdistavaa.

Pitää kaiketi downshiftata parisuhdeajatukset. Itseäni on alkanut ihan oikeasti ->pelottaa

• I think not

-Pinnallisuuden kritiikki taas on siinä mielessä oikeutettua, että yleisen käsityksen mukaan pinnallista on pyöriä oman itsensä ja omistamiensa esineiden ympärillä ja ammentaa niistä sisältöä. Mutta se joka näin tekee, voi kokea itsensä hyvinkin sielukkaaksi, ja sielu taas on ulkopuolisten määritelmien tavoittamattomissa. Sehän on kokemus. Mikä sinusta on sielukasta? -

Tekisi mieli vastata tuohon, mutta se vaatisi jo toisen ketjun.Ehkäpä se on näitä asioita joita tässä ketjussa olen mainittuna käännettynä ylösalaisin ilman tarvetta kapinallisuuteen ja erityiseen pyrkimykseen olla väkisin erilainen.

Minulla ei ole vastauksia kaikkiin kysymyksiin positiivisessa mielessä vaan usein negaatiossa eli tiedän mikä ei ole sielukasta. Selfie ei ole sielukas ellei se tai se tapa miten se on otettu tai missä nyt jollain poikkeuksella tavalla kerro sinusta itsestäsi.

But hey, omapa on elämäni... ;)

• nainen29

En napsi itsestäni kuvia mihinkään, mutta ei minua myöskään vaivaa, jos ystäväni kerran pari vuodessa laittaa itsestään kuvan facebookkiin.

Ikävää, että näet kaiken noin kielteisesti.

• I think not
        nainen29 kirjoitti:

En napsi itsestäni kuvia mihinkään, mutta ei minua myöskään vaivaa, jos ystäväni kerran pari vuodessa laittaa itsestään kuvan facebookkiin.

Kyllä, kyllä...

Nykyajan naisia olet.

Satunnainen tai jatkuvakin turhamaisuus => piristävää
        Jos et ole samaa mieltä tai et pidä siitä turhamaisuudesta => näkee kaiken kielteisesti joka on "ikävää" (pahennusta"

Sitten joku kysyy että "no mitä sä niinku aloituksessa tarkoitit oikein?"

En todellakaan vain jaksa enää näitä "omaan korkean moraalin ja se ei ole sama asia sille että mielestäni kaikki tää on niin positiviista kamaa ja kaikki joka ei sitä hyväksy on ällöttävän kielteistä. Älä tuomitse ellet tunne!"

Joiltakin nämä jutut menevät vain hilseen yli että sujahtavat.

• I think not
        nainen29 kirjoitti:

Niin ja en todellakaan nyt tuomitse sinua tai sun ystävääsi kadotukseen.
        Kerronpahan vain että kyllä nämä jutut ovat toisiinsa nitoutuneita mikä tässä nykykulttuurissa mättää, ainakin minua.

Muita ei mätä ja ihmisethän saavat tehdä mitä lystää. Ihan mun ongelma.

Joitakin elämä kaiketi kuljeettaa poikkeuksellisia reittejä kaiketi jotenkin psykologisesti ja he huomaavat olevansa vain totaalisen erilaisessa perspektiivissä kuin suurin osa muista ihmisistä, myös vastakkaisesta sukupuolesta josta pitäisi löytää kumppani.

Minullakin on monia kavereita jotka postaavat selfietä. En vain tahdo olla heidän kanssaan mukana siinä touhussa tai erityisesti kannustaa siihen.

Vanity of all vanities...

• nainen29
        I think not kirjoitti:

Kyllä, kyllä...

Nykyajan naisia olet.

Satunnainen tai jatkuvakin turhamaisuus => piristävää
        Jos et ole samaa mieltä tai et pidä siitä turhamaisuudesta => näkee kaiken kielteisesti joka on "ikävää" (pahennusta"

Sitten joku kysyy että "no mitä sä niinku aloituksessa tarkoitit oikein?"

En todellakaan vain jaksa enää näitä "omaan korkean moraalin ja se ei ole sama asia sille että mielestäni kaikki tää on niin positiviista kamaa ja kaikki joka ei sitä hyväksy on ällöttävän kielteistä. Älä tuomitse ellet tunne!"

Joiltakin nämä jutut menevät vain hilseen yli että sujahtavat.

Sanoin väärin, että näkisit aivan KAIKEN kielteisesti. Olen pahoillani. Sellainen tunne vain tuli. Tein virheen, kyllä.

Tietty määrä turhamaisuutta on piristävää, kyllä. Siis sellaista, mitä ilmankin selviäisi hengissä.

Yritin jo kerran kysyä, että mitä sitten elämässä oikeastaan arvostat? Mihin ihmisten pitäisi mielestäsi pyrkiä?

Mitä on sielukkuus?

En minäkään mitään ahneutta ja itsekeskeisyyttä kannata, ja olen samaa mieltä, että monet nykyajan sekä miehet että naiset omaavat niitä liiaksi.

• ”Et tajua koska kuulut siihen samaan jengiin josta puhun.
        Kuvitteletko että puhuin yhdestä tai kahdesta jutusta?”

Varsinainen Sherlokkinen taas siinä asialla.

En itseasiassa lainkaan koe ainakaan noiden sinun kuvauksiesi perustella kuuluvani itse tuohon naisjoukkoon jota kritisoit. ”Hyökkäykseni” syy oli lähinnä sääli tuon yksisilmäisen ja joustamattoman asenteesi takia, minkä johdosta tuskin koskaan pystyt muodostamaan kunnollista parisuhdetta.

Toinen syy oli kyllä sitten lievä ärsyyntyminen sen johdosta, että tällainen samantyyppinen miesten kitinä on ainakin tällä palstalla niin yleistä että alkaa jo itselläkin korvista tulemaan ulos. Ethän tietty voinut sitä tietää, jos et palstalla jatkuvasti hengaa, mutta ihan vain tiedoksesi, että mitään ainutlaatuista tuollaisessa omaa erinomaisuuttaan korostavassa ja muita mollaavassa natinassa ei ole, vaan päinvastoin tuntuu että tämä negatiivissävytteinen mukasyvällisyys on eräänlainen muoti-ilmiö joidenkin nykymiesten keskuudessa. Eräs itsekorostuksen ilmentymähän tuokin on, kun pitää sitä omaa syvällisyyttään tuoda esiin muiden pinnallisuuteen vedoten (joka pinnallisuuskin on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi eikä mikään absoluuttinen totuus).

En minulta nyt otsasuonet pullistu sen takia että täällä tämmöistäkin puhutaan, ja ehkäpä se joitakin ihmisiä ihan oikeasti kiinnostaa. Itse kuitenkin pidän enemmän sellaisesta keskustelusta jossa huomioidaan myös keskustelukumppanin mielipiteet ja näkemykset, eikä vain jankata omaa asiaansa ja mollata muita perusteettomasti.

Ja joo, oon mää kyllä hurrrja, kun ihan rekatulla nimimerkillä uskallan sanoa mielipiteeni, vaikka se jonkun toisen mielipiteestä hiukkasen eroaisikin.

• Kіs-kіsu
        nainen29 kirjoitti:

Sanoin väärin, että näkisit aivan KAIKEN kielteisesti. Olen pahoillani. Sellainen tunne vain tuli. Tein virheen, kyllä.

Tietty määrä turhamaisuutta on piristävää, kyllä. Siis sellaista, mitä ilmankin selviäisi hengissä.

Yritin jo kerran kysyä, että mitä sitten elämässä oikeastaan arvostat? Mihin ihmisten pitäisi mielestäsi pyrkiä?

Mitä on sielukkuus?

En minäkään mitään ahneutta ja itsekeskeisyyttä kannata, ja olen samaa mieltä, että monet nykyajan sekä miehet että naiset omaavat niitä liiaksi.

Tää on aidosti mielenkiintoinen keskustelu, vaikka ei pääse eteenpäin. (Siis kokonaisuudessaan, ei tämä haara). Kirjoitan tähän koska nainen29 mainitsit ylempänä tuon, ettei sinua häiritse jos ystäväsi kerran pari vuodessa laittaa itsestään kuvan faceen. Ilman sarvia ja hampaita mua kiinnostaisi kuulla niiden, jotka niin tekee, syyt siihen. Yleisin selitys on "se on hauskaa", mutta mikä siinä on hauskaa?

Ilmiö siis kiinnostaa, tarkoitus ei ole tuomita. Itse en niin tekisi, mutta yritän kovasti ymmärtää :)

• I think not
        stellaria81 kirjoitti:

”Et tajua koska kuulut siihen samaan jengiin josta puhun.
        Kuvitteletko että puhuin yhdestä tai kahdesta jutusta?”

Varsinainen Sherlokkinen taas siinä asialla.

En itseasiassa lainkaan koe ainakaan noiden sinun kuvauksiesi perustella kuuluvani itse tuohon naisjoukkoon jota kritisoit. ”Hyökkäykseni” syy oli lähinnä sääli tuon yksisilmäisen ja joustamattoman asenteesi takia, minkä johdosta tuskin koskaan pystyt muodostamaan kunnollista parisuhdetta.

Toinen syy oli kyllä sitten lievä ärsyyntyminen sen johdosta, että tällainen samantyyppinen miesten kitinä on ainakin tällä palstalla niin yleistä että alkaa jo itselläkin korvista tulemaan ulos. Ethän tietty voinut sitä tietää, jos et palstalla jatkuvasti hengaa, mutta ihan vain tiedoksesi, että mitään ainutlaatuista tuollaisessa omaa erinomaisuuttaan korostavassa ja muita mollaavassa natinassa ei ole, vaan päinvastoin tuntuu että tämä negatiivissävytteinen mukasyvällisyys on eräänlainen muoti-ilmiö joidenkin nykymiesten keskuudessa. Eräs itsekorostuksen ilmentymähän tuokin on, kun pitää sitä omaa syvällisyyttään tuoda esiin muiden pinnallisuuteen vedoten (joka pinnallisuuskin on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi eikä mikään absoluuttinen totuus).

En minulta nyt otsasuonet pullistu sen takia että täällä tämmöistäkin puhutaan, ja ehkäpä se joitakin ihmisiä ihan oikeasti kiinnostaa. Itse kuitenkin pidän enemmän sellaisesta keskustelusta jossa huomioidaan myös keskustelukumppanin mielipiteet ja näkemykset, eikä vain jankata omaa asiaansa ja mollata muita perusteettomasti.

Ja joo, oon mää kyllä hurrrja, kun ihan rekatulla nimimerkillä uskallan sanoa mielipiteeni, vaikka se jonkun toisen mielipiteestä hiukkasen eroaisikin.

Totean tähän että olemme todella erilaisia ihmisiä ajatuksiltamme ja asenteiltamme enkä usko että tulisimme löytäneet mitään yhteistä jaettavaa mielipiteiden muodossa.

Voisit jopa loukkaantua vastauksestani joten lopetetaan tähän. ;)

• I think not
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Tää on aidosti mielenkiintoinen keskustelu, vaikka ei pääse eteenpäin. (Siis kokonaisuudessaan, ei tämä haara). Kirjoitan tähän koska nainen29 mainitsit ylempänä tuon, ettei sinua häiritse jos ystäväsi kerran pari vuodessa laittaa itsestään kuvan faceen. Ilman sarvia ja hampaita mua kiinnostaisi kuulla niiden, jotka niin tekee, syyt siihen. Yleisin selitys on "se on hauskaa", mutta mikä siinä on hauskaa?

Ilmiö siis kiinnostaa, tarkoitus ei ole tuomita. Itse en niin tekisi, mutta yritän kovasti ymmärtää :)

Minua on alkanut jotenkin viime aikoina erityisesti nyppimään tuo selfie-homma. Eri asia jos kyse on joskus otetusta otoksesta, mutta kun niitä vaihdellaan aika usein ja siellä on se 50-100 tykkäystä, joskus toki vähemmänkin niin miettii että mitä sillä haetaan ja mikä se hauskuus siinä on?

En ymmärrä vain jutun jujua enää. Tosin se koskee aika montaa muutakin vastaavaa asiaa joten kaiketi olen vain pihalla kaikesta tällaisesta "egokrääsäilystä" jossa tavallaan jonkinlaista materiaa kerätään itsensä ympärille siitä mitä henkilö on. Vähän kuin puetaan barbie tai ken uudempaan kuosiin sekä esitellään se sitten yleisölle.

Katseltuani joitakin näitä ja myös miettiessäni mikä pakkomielle ihmisillä niistä on aina tykätä, joka kerta niin ajatukseni liikkuvat jossain älyllisen hämmennyksen, surkuhupaisuuden ja säälin välimaastossa.

Vähän kuin ihmiset olisivat kokoontuneet leikkijunaraiteiden ympärille ja kun yksi vaihtaa vaunuja sekä ajaa taas uuden kierroksen sanoen tsu-tsuuhh, niin kaikki hurravat jokainen yksitellen tälle.

Ehkä olen tyhmä tai vajaa jotenkin vain? ;)

• Kyllä se siitä vielä iloks muuttuu...............
      Et sinä oo mikään poikkeustapaus, et kyllä se on tasan yhtä vaikeaa kaikilla muillakin miehillä löytää se vastakappale, jos ei lähde mihintahansa juttuun..Jos ajatellaan, et itselleen sopivia naisia on 1/1000, niin tajuaahan sen, et kohtaaminen on ongelma ja on jopa todennäköistä, et mistään nettitreffeiltä se tuskin löytyy.

• chatty873

Komppaan aloittajaa. Valtavirtamedia ja nykyinen kulttuuri ruokkii tota pinnallisuutta. Tyrkyt ovat suosittuja. Kaikki on kuin jostain jenkkilän high schoolista. Toinen ääripää on sit ihan juntit. Myös ton ison jengin ulkopuoltella porukka haluu olla sen oman nurkkauksensa suosikkeja. Sitten on näitä jotka hukuttaa itsensä työhön, menestymiseen tai perheeseen ilman mitään omaa.

Samoja ikäviä kokemuksia siis miehistä ja naisista.Mut olen nainen ja kiinnostunut vain naisista joten en oo ratkaisu sun ongelmiis!

• 17+2
    • 2+9

Eksistentiaalista riittämättömyydentuntoa ja kestämättömien ideaalien vaalimista.
      Nuorena nuo voi vielä välttää, mutta vanhemmiten siihen tarvitaan melkein ihme - ja sitten pitää vain hiukan paatua sinne muiden sekaan tai masentuu liiaksi.

• "Aikaamme leimaa tietynlainen egomaaninen ahneus "

Aikaamme leimaa tietynlainen pikkusieluinen suvaitsemattomuus. Perusasenne vähän kaikkeen on tuomitseva.

• outo selitys

"Aikaamme leimaa tietynlainen pikkusieluinen suvaitsemattomuus."

Hähtäh?

Nykyäänhän nimenomaan pitäisi hyväksyä ihan kaikki, täysin kaikki mitä tietty määrä ihmisiä on etukäteen hyväksynyt. Muuten olet joku ihme nilkki ja nimenomaan heitetään peräin jotain että ei saa olla nii ennakkoluuloinen.

yhdestäkään naisesta ei saa sanoa pahaa ettei ole sovinisti, yhdestäkään ulkomaalaisesta että ei ole rasisti, yhdestäkään pettäjästä koska ei voi vain tietää heidän elämästään ja valinnoistaa mitään jne. jne. jne.
        kaikki on siis jotain liirumlaarumia alusta loppuun.

perusasenne tuon kaiken ulkopuolisiin asioihin on sitten tuomitseva. Sitten taas jokaisella on joku oma mielipide jota ei saa yrittää horjuttaa pyytämällä perusteluja koska jokainen on vain niin kovin kovin erilainen ja sä et vaan ymmärrä miten erilainen se toinen on.

kaikesta on tullut ihan tislattua vettä homeopatiaan saakka ja aika moni tässä ketjussa todistaa sen olemassaolon mistä tässä ketjussa puhutaan.

• nootta:)

Harmi, että sinulla on monta huonoa kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta. Miten itse esität noissa treffitilanteissa itseäsi? Tarkoitan, kun mainitsit, että omaat hyvän aseman, tuotko sen heti aina ensin esiin "prassailet sillä" ja saat siitä kiinnostuneet kiinnostumaan sinusta ja siksi et jatka eteenpäin? Miten rehellinen olet noilla treffeillä itse?
      Tätä aikaa kyllä kuormittaa hedonistinen egoismi ja sitä myöten ihmiset eivät tahdo sitoutua enää mihinkään, ei parisuhteeseen sen paremmin kuin mihinkään muuhunkaan.
      Uskon, että olemalla itse avoin ja aito, kyllä se soul mate löytyy " massasta".Lycka till:)

• I think not

Eiköhän noi ongelmat ole enemmän siitä kiinni että jo ennen treffejä sinne valikoituu naisia jotka ovat kiinnostuneet minusta esimerkiksi mitä teen työkseni tai milainen ulosantini jossain tilanteessa on ollut.

Heitä ei oikeasti kiinnosta mitä sisimmässäni olen tai mikä minä olen miehiäni. Heitä kiinnostaa se vaikutelma jonka ovat saaneet.

En prassaile yhtään millään ja voi olla että joskus olen saanut pakit sen vuoksi etten tee niin. En aio jatkossakaan prassailla noilla asioilla.

-Tätä aikaa kyllä kuormittaa hedonistinen egoismi ja sitä myöten ihmiset eivät tahdo sitoutua enää mihinkään, ei parisuhteeseen sen paremmin kuin mihinkään muuhunkaan.
        Uskon, että olemalla itse avoin ja aito, kyllä se soul mate löytyy " massasta".Lycka till:) -

Olet oikeassa tuossa hedonismista ja egoismista. Tosin siihen liittyy jonkinlainen massapsykoosi sen lisäksi.

Minä epäilen ettei löydy, mutta toisaalta pitää yrittää varmistaa ettei se tosiasia muuttaisi elämää onnettomaksi tai vähemmän onnelliseksi kuin jos sellainen löytyisi.

En ole enää parikymppinen kloppi ja...time flies.

Ps. pakko lisätä yksi enkkukielinen heitto jotta joku ärsyyntyy siitä :D

• A. Ykkönen

Monisanaista pulputusta, vai mitä ?
      Maailmantuskan purkausta hieman ärsyyntyneessä tilassa varmaan. Kuten nimim.kis-kisu huomannut jotain ideaa kyllä on, mutta ei oikein täsmenny, eikä niin sukupuolisidonnaistakaan; aloittaja itsekin toteaa että naiset taisi tulla tulilinjalle ihan vain syystä, että "olen mies".

Nimim.nainen29 sai oleellisiin kysymyksiin vastaukseksi vain olankohautuksen:

"Millaisia asioita haluaisit naisen kanssa tehdä?
      Mitä iloa hyvästä naisesta sinulle olisi? "

Aloittajan vastaus:
      "Ei ole montaa hyvää naista tullut vastaan joten sikäli turha kysymys."

Positiivistakin toki oli, mm.jankkaajanimim. "ytmi":n sanallinen tyrmäys, koska hänen kovin köyhästä 'reseptistään' aloittajan maailmantuskaan ei ole pientäkään lievitystä.

Vilkaisinpa kaikkitietävästä wikipediasta, mitä "maailmantuskasta" sanotaan :)
      "..olemassa oleva todellisuus ei riitä täyttämään mielikuvituksen vaateita..."

Jostain syystä tuli mielleyhtymä pressan uudenvuoden puheeseen, johon oli lainattu lausahdus tapaan: "..kyllä poliitikot (osa) tietää mitä pitäisi tehdä, eivät vaan tiedä sitä, miten tulisivat uudelleenvalituiksi, jos tekisivät sen..."

Lähteekö maailmantuska jo niin kaukaa, että on hyväksyttävä, että todellisuus tulee joka tapauksessa olemaan ainakin tuon verran 'syrjällään' ja ottaa siksi pattiin, eli moniin asioihin ei liene luvassa hetkeen aikaan kummoista parannusta...
      Toisaalta monet taiteilijapersoonat ammentavat monesti tuosta maailmantuskasta; millaista olo sen alla sitten todella on, sitä tavis voi ehkä vain arvailla.

Se paradoksi, että hyvinvointi aiheuttaa pahoinvointia, on monesti vajavaisuutta evoluution polulla; juna pyrkii etenemään niin nopeaa, että järki (viisaus) ei meinaa pysyä mukana. Teknistä (rajattua) älyä siivun tai pari voi matkassa pysyäkin, mutta sen teho elämänviisauden ylläpidon kannalta on usein huono.

• että jotta joo

"Se paradoksi, että hyvinvointi aiheuttaa pahoinvointia, on monesti vajavaisuutta evoluution polulla; juna pyrkii etenemään niin nopeaa, että järki (viisaus) ei meinaa pysyä mukana. Teknistä (rajattua) älyä siivun tai pari voi matkassa pysyäkin, mutta sen teho elämänviisauden ylläpidon kannalta on usein huono."

Toi on kyllä näin taviksen vinkkelistä niin syvällistä, että kaivon pohja kolisee. Hyvinvointi tarkoittaa vain tarvehierarkian tiettyjen osien tyydyttämistä, lähinnä joidenkin materiaalisten, elämälle välttämättömien tarpeiden ja terveydellisten tarpeiden, niidenkin osalta vain osittain. Toki ihminen on osittain sopeutumaton parempiin olosuhteisiin, esimerkiksi osa syö itsensä puhki vain siksi, että ruokaa ylipäätään on riittävästi tarjolla. Mutta toisaalta kyse on siitäkin, että tarvehierarkian yleellisyydeksi määritellyt osat eivät tule tyydytettyä. Yläluokan turhautuminen taas on sitä, että kaikki on tyydytetty ja moneen kertaan, eikä elämässä enää ole mitään haasteita. Näissä ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä tai jotain vain meidän ajallemme tyypillistä kuin se, että nyt entistä suuremmat joukot ihmisiä voivat riittävän hyvin kärsiäkseen aiemmin pelkästään yläluokkaisiksi leimatuista ongelmista.

Selfiet ovat selvästi perinteisen sukupuolisesti jakautuneet. Naiset lätkivät joka toinen viikko kuvia, joissa yrittävät näyttää mahdollisimman puoleensa vetäville. Miehet, ne jotka heistä selfieitä yleensä harrastavat, esittelevät itseään joko alasti, jolloin muna näkyy vaikka se ei olisikaan kuvassa, tai sitten moottoripyörän päällä, jossa tietysti siinäkin muna näkyy vaikka ei olisi kuvassa yhdessä kämmenen keskiosasta sivussa olevan peukalon lisäksi, vaikka sekään ei olisi kuvassa.

Henkilökohtaisesti selfie-ilmiö ei ole ärsyttänyt, kun en niitä selaa. Joskus tuttujen profiileja katsellessa siihen törmää ja herättää kyllä hieman hilpeyttä, niin valmiin kaavan mukaan se aina menee. Mutta kun tutuista ne, jotka ovat facessa, eivät ole muutenkaan mitenkään kauhean kiinnostavia, juuri siitä syystä, että he tekevät elämässään kaiken muunkin vallitsevan kaavan mukaan. Tässäkin silti poikkeus vahvistaa säännön. Ne junteiksi luokitellut ihmiset innostuvat ihan oikeasti asioista ja pursuavat sitä sivuillaan tehden itsestään kiinnostavia. Sosiaalisella älyllä varustetuilla siellä on ne Balin lomakuvat, jotka kyllä löytää matkatoimiston sivuiltakin. Enkä nyt tarkoita, että se Balin matka olisi tehty vain statuksen takia, kyllä siitä on varmasti ihan oikeasti nautittu, se on ollut elämys ja ne kuvat tuovat kävijöilleen mieleen mukavia muistoja, koska niihin liittyy se henkilökohtainen otoshistoria, joka ei avaudu ulkopuoliselle kuvien katselijalle. Pahinta on jos sitä kiinnostavuutta lähdetään hakemalla hakemaan. Kaikki eivät kerta kaikkiaan voi olla kiinnostavia, ainakaan yhtä aikaa, vaikka kuinka paljon yrittäisivät.

• ................

up

• Niinkin.

Edellä, ehkä osuvakin, arvelu aloittajan tuntemaan 'tautiin'.

ps. nosto siksi, kun joku "jännä-ähkijä" on sekoittanut eilen palstan, niin jos aloittaja on vielä kiinnostunut etsiskelemään juttuaan kommentointia varten

• I think not

En usko että tähän keskusteluun on mitään erityistä lisättävää.

Tuossa pari kommenttia taaksepäin on ihan hyviä pointteja. Maailmantuskastahan minä kärsin (ei ole mitenkään erityisen vaikeaa) vaikka tosiasiahan on että kärsin nykykulttuurista ja siitä miten se saa ihmiset toimimaan aivan kuin valmiiksi ohjelmoituna.

Ajattelin että olisin listannut tähän esimerkkejä naisten toiminnasta (ei koske vain treffikumppaneita jne. vaan myös muita tuntemiani naisia) jotka olisivat kertoneet mikä oikeastaan se mikä minua vaivaa, mutta totesin että keskustelu lähtisi varmasti rönsyilemään kun ihmiset puuttuisivat siihen miten jonkun tietyn asian mainitsen jossain sivulauseessa plus kaikki niihin trolleihin vastaaminen jostain asiasta jossa kysellään miksen sopeudu siihen että nykynaiset harrastavat vapaasti seksiä ja miksen yritä olla pukki tai että ajatukseni ovat idealistisia.

Todellisuudesta puhuttaessa on muistettava että se sisältää myös minun maailmani. Se sisältää myös minun ajatukseni ja toimintapani. Jos en ole löytänyt sopivaa naista tai kaltaistani ei tarkoita sitä että en elä "todellisuudessa" tai että minun tulisi sopeutua siihen mitä muut odottavat tai vaativat (tämä koskee muitakin ihmisiä). En ole koskaan odottanut että joku ihminen muokkautuu ja mukautuu minun kaltaisekseni. Sitä parempi että ei tee niin koska ei ole tarkoitus että nainen vain muovautuu minun mukaisekseni miellyttääkseen. Kerroinko jo miten ahdistavaa on kun nainen odottaa sitä minulta toisin päin?
      Joskus on tullut enemmän harmiteltua sitä että olen tavannut samankaltaiselta muistuttavan naisen, mutta jonka kanssa vain muutoine ei ole kolahtanut (olen voinut itsekkin todeta että kipinöitä ei synny jostain syystä) tai tutustuminen on ollut olosuhteiden vuoksi hankalaa. Ainahan voi tietysti unelmoida ja jälkikäteen harmitella noita asioita, mutta jos ei ole konkreettista merkkiä siitä että tällainen nainen olsii ollut ihan hyppysissäni niin sitä kai päätyy siihen ajatukseen että sellaista ei ole vain olemassa.

Lopulta kyse on siitä että sitä "etsii" (huono termi koska se kuulostaa juuri sellaiselta epätoivoiselta vaellukselta ovia availlen vaikka minun ongelmani taitaa olla että ei enää hirvittävästi ovien availu kiinnosta) ihmistä joka kokee myös tuon maailmantuskan ja vieläpä samalla tavoin.

-Lähteekö maailmantuska jo niin kaukaa, että on hyväksyttävä, että todellisuus tulee joka tapauksessa olemaan ainakin tuon verran 'syrjällään' ja ottaa siksi pattiin, eli moniin asioihin ei liene luvassa hetkeen aikaan kummoista parannusta...
      Toisaalta monet taiteilijapersoonat ammentavat monesti tuosta maailmantuskasta; millaista olo sen alla sitten todella on, sitä tavis voi ehkä vain arvailla. -

Minulla ei ole mitään ongelmaa että todellisuus on aina hieman syrjällään päinvastoin. Nauran sille ja ihailen sitä. Olen se tyyppi joka huvittuu kassajonossa jostain yksittäisestä asiasta tai siitä että aika maailmassa kuluu siihen että seisomme erilaisissa jonoissa. Tilanne on minulle aina yhtä absurdi.
      Mutta kun se sokeuttaa ihmiset sille että seurataan jotain massaa ja tuostakin maailmantuskasta revitään irti jotain tekotaiteellista angstia tai jotain joka vain saisi aikaan suosiota niissä omissa piireissä niin kyllä se merkitys minun kannaltani on silloin kadonnut. Kyse on enemmän silloin jostain "kattokaa mua"-ilmiöstä.
      Lisäksi minua vaivaa se miten tuo maailmantuska heijastuu ihmissuhteisiin, mm. osalle parisuhteet ovat kertakäyttökamaa ja toisaalta on jotenkin hienoa kapinoida mm. monogamiaa vastaan.
      Joillekin tämä tulee jo niin luonnostaan vaikka on osa selkeästi nykykulttuuria että sua pidetään jonkinlaisena idealistina jos et ole heti haluamassa hässimään tai sua vaivaa se että nainen harrastaa irtoseksiä. Joku ehti jo kysellä tässäkin ketjussa että etsinkö neitsyttä...wtf?

-Se paradoksi, että hyvinvointi aiheuttaa pahoinvointia, on monesti vajavaisuutta evoluution polulla; juna pyrkii etenemään niin nopeaa, että järki (viisaus) ei meinaa pysyä mukana. Teknistä (rajattua) älyä siivun tai pari voi matkassa pysyäkin, mutta sen teho elämänviisauden ylläpidon kannalta on usein huono. -

En usko että tässä maailmassa on olemassa mitään ylitsevuotavaa elämänviisautta.
      Mutta täytyykö minun luopua siitä mitä minä olen oppinut itsestäni, maailmasta ja elämästäni vain "saadakseni" kumppanin ja teeskennellä sitten "loppumatka"? Ehkä. Mutta onko se sen arvoista?

I think not.

• I think not

Monisanaisen pulputuksen jälkeen onkin sitten hyvä lopettaa tähän kun on sopiva päiväkin käsillä. Vierailuni palstalla jäi lyhyeksi mutta hyvin opettavaiseksi. Osanottoni niille jotka tänne päättävät vielä jäädä... ;D

• lopeta se valitus

Tollasella valivali-asenteella et tyytyisi edes siihen täydelliseen, jos sellaisen joskus tapaisitkin. Sua tyydyttää nyt vain se, että asetat itsesi muiden ylpäuolelle ja löydät vikoja. Oikeasti et todennäköisesti halua edes sitoutua. Kunhan löytäisit jonkun jota läksyttää ja halveksua - siinä sun koko nautinto.

• I think not

Loogisesti ajatellen viestiäsi en saa siis "valittaa" asioista jotka näen epäkohtina koska niitä löytyy niin monista ihmisistä ja jostakin päättelet että jos löytäisinkin josta ei olisi jotain "valittamista" niin silti valittaisin?

Miksi minulle haiskahtaa että tuo ajattelu nousee siitä että olet lukenut juttuni vaikkapa siitä että naisia kiinnostaa lähinnä viini&juusto&muotil-blogit, tai jotkin hemmetin selfiet eri kulmista tai joku televisio sarja kuten sinkkuelämää?

Mielestäni tein aika harvinaisen selväksi etten tyytyisi suhteeseen jossa "valitan" koska en tahdo alkaa valittamaan kenellekkään heidän elämästään enkä todellakaan kontrolloida heidän tekemisiä aivan kuten en tahdo sitä että joku valittaa minun elämästäni, määrittelee minua tai kontrolloi minua....

Luit minua siis aivan väärin mikä on jo tietynlainen suoritus tämän kaiken kirjoittamisen jälkeen. Valittaminen ei ole minun nautintoni ollut koskaan eikä missään. Oli aikamoinen suoritus saada nämä ajatukset tänne palstalle kirjattua.

Se että joku asia vaivaa jotakuta ja että siitä valitetaaan ovat kaksi eri asiaa. Lähinnä nämä vaivaamiset ovat ajaneet minut välinpitämättömäksi monia kohtaan ja parisuhdetapauksissa naisia kohtaan.

Minusta kuvan piirtäminen jonkinlaisena valittaja-villenä perustuu sinun omaan vaillinaiseen järkeilyysi tai siihen että joku tikku jäi takapuoleen teksteistäni.

• Ajatukia vaa

Jos lähes yltiöpositiivisesti tekstejäsi tulkitsee, niin kyllähän tämän palstan yleisilme vastakohtana kovin leikkikehältä ja keskenkasvuisten kerholta näyttää, sitä ei voi kieltää :)

Mutta ongelmia ne 'ylevätkin' ongelmat on, toki.
      Ajatus: jos kumppani löytyisi, niin olisiko kimpassa entistä enemmän motivaatiota osallistua ja parantaa maailmaa (varmaan sitä töittesi puitteissa teetkin)
      Ja olisiko mieluisa kumppani enemmän luomuihminen (vastakohtana nykyajan 'kultivoitunut' persoona), eli ei niinkään kirjanoppinut vaan rauhallinen itsellinen eheä luontoihminen esim, mistä aistii joskus kaikessa aitoudessaan ja luontaisessa tarkkanäköisyydessään myös naiivejakin piirteitä. So.ei esitä roolia vaan skaala olisi laaja; voisi kohtuullisessa määrin olla kansalaistottelematonkin asiansa puolesta.

Tämä pääosin uteliaisuudesta vaan, koska olet rivipalstalaisesta erilainen :)

• I think not

Täytyy olla kyllä harvinaisen yltiöpositiivisesti liikkeellä jos viestejäni näkee muuna kuin negatiivisena myttönä, tosin aika hyvin jäsenneltynä ja eriteltynä vaikka näin itse sanonkin.... ;)
        Palstan yleisilmeeseen verrattuna en osaa sanoa koska aika moni taitaa täällä purkaa aivan samalla tavoin vain turhautumistaan tai provoilee.

Jos olen täysin rehellinen niin minun työtehtäväni ei erityisesti paranna kenenkään maailmaa paitsi niiden joita työssäni palvelen jne. En ole mikään kansanparantaja tyyppi ja ehkä tuo maailmanparannus into on aikalailla karissut jos sitä alunperin olinkaan. Mainitsin jo että olen aika lailla kyynistynyt ja todennut että siihen ei paukut riitä. Osallistuminen on sitten eri juttu, mutta nähtävästi haen kumppanilta enemmän asennetta "kahdestaan yhdessä maailmaa vastaan" kuin "halatkaamme maailmaa yhdessä kahdestaan".

Ehkä omaan noilta ajatuksiltani hieman defeatistisia piirteitä huomattuani miten maailma makaa. Kaikkien ihmisten suhteen en ole luovuttanut koska sen verran hyviäkin tyyppejä on tullut vastaan. Kuitenkin vastakkaisesta sukupuolesta sen verran vähän että se näkyy tässä uskossani että niitä on hyvin vähän tässä maailmassa joka voisi muodostaa parin kanssani.

Kuulin juuri jonkin aikaa sitten jopa samalla termillä että olen "kultivoitunut". Kyllä kai mielestäni enemmän haen toisesta osapuolesta tietynlaista raikkautta ja lapsenmielisyyttäkin jota voisi myös pitää taiteellisuutena tai kapinallisuutena. Naiivisuutta en ehkäpä sen takia että omien kokemusteni jälkeen maailmasta voisin ehkä satuttaa toista tai rikkoa jotain siroa omassa mahdollisessa raakamaisuudessani.

Saahan sitä utelias olla, eihän siihen ole kukaan tai mikään kuollut paitsi se yksi kissa kerran josta kaikki jaksavat muistuttaa.

• Ajatuksia vaan
        I think not kirjoitti:

Täytyy olla kyllä harvinaisen yltiöpositiivisesti liikkeellä jos viestejäni näkee muuna kuin negatiivisena myttönä, tosin aika hyvin jäsenneltynä ja eriteltynä vaikka näin itse sanonkin.... ;)
        Palstan yleisilmeeseen verrattuna en osaa sanoa koska aika moni taitaa täällä purkaa aivan samalla tavoin vain turhautumistaan tai provoilee.

Jos olen täysin rehellinen niin minun työtehtäväni ei erityisesti paranna kenenkään maailmaa paitsi niiden joita työssäni palvelen jne. En ole mikään kansanparantaja tyyppi ja ehkä tuo maailmanparannus into on aikalailla karissut jos sitä alunperin olinkaan. Mainitsin jo että olen aika lailla kyynistynyt ja todennut että siihen ei paukut riitä. Osallistuminen on sitten eri juttu, mutta nähtävästi haen kumppanilta enemmän asennetta "kahdestaan yhdessä maailmaa vastaan" kuin "halatkaamme maailmaa yhdessä kahdestaan".

Ehkä omaan noilta ajatuksiltani hieman defeatistisia piirteitä huomattuani miten maailma makaa. Kaikkien ihmisten suhteen en ole luovuttanut koska sen verran hyviäkin tyyppejä on tullut vastaan. Kuitenkin vastakkaisesta sukupuolesta sen verran vähän että se näkyy tässä uskossani että niitä on hyvin vähän tässä maailmassa joka voisi muodostaa parin kanssani.

Kuulin juuri jonkin aikaa sitten jopa samalla termillä että olen "kultivoitunut". Kyllä kai mielestäni enemmän haen toisesta osapuolesta tietynlaista raikkautta ja lapsenmielisyyttäkin jota voisi myös pitää taiteellisuutena tai kapinallisuutena. Naiivisuutta en ehkäpä sen takia että omien kokemusteni jälkeen maailmasta voisin ehkä satuttaa toista tai rikkoa jotain siroa omassa mahdollisessa raakamaisuudessani.

Saahan sitä utelias olla, eihän siihen ole kukaan tai mikään kuollut paitsi se yksi kissa kerran josta kaikki jaksavat muistuttaa.

Tuo varaus "yltiöpositiivisuus" oli mukamas vain tahdikkuutta rivipalstalaisia kohtaan, arvelin että pelkkä positiivinen herättäisi trolleissa liikaa intohimoja :)

Joo, sopivasti kapinallinen ja taiteellinen, ehkä sellaisia ei ihan yhtenään tule vastaan...

Muuten, tämän päivän Hesan tieteen päivillä oli sattumoisin esitelmä, jonka voisi ajatella soveltuvan myös ihmissuhdeprobleemoihin.
        Otsikkona "Näkökulman vaihtuminen ja vaihtaminen", tri Antti Mattila, kirjoittanut opuksenkin aiheesta, taustalla filosofisluonteisia pohdiskeluja eri haasteiden edessä

Laitan linkin esitelmästä, josko herättäisi ajatuksia aiheen tiimoilta. Huomasin kun silmäilin päivän otsikoita.

http://video.helsinki.fi/Arkisto/flash.php?id=20379

Linkin nauhalla on kolmen esitelmän sessio, tämä mainittu alkaa videossa kohdalta noin 1:07:00

• Joe Dalton

Suomessa on vielä järkeviäkin naisia jäljellä.

Meidän ongelmat ei ole mitään jenkkeihin tai ruotsalaisiin verrattuna. Varsinkin amerikkalaiset naiset on nykyään niin hirveää reikäpäistä kuraa ettei mitään rajaa. Ja ruotsalaiset on feminatseja tai pilalle hemmoteltuja prinsessoja.

Aloittajaa myötäillen, itse en vihaa oikein ketään naista mutta 95% naisista jättää minut kylmäksi. Kullanhippujen seulominen käy työstä.

• Peilistä löytyy

Kyllä rakkaus rakkauden löytää.
        Sielukas mies sielukkaan naisen ja toisinpäin.
        Mutta katkera valittaja ei löydä ketään.

• tiivistettynä
        Peilistä löytyy kirjoitti:

Kyllä rakkaus rakkauden löytää.
        Sielukas mies sielukkaan naisen ja toisinpäin.
        Mutta katkera valittaja ei löydä ketään.

Naiset aina löytää miehen, mutta monikaan mies ei koskaan.

• Yks ämmä

Itse oon nainen ja ymmärsin tunsin heti sen mitä hait tällä kirjotuksellasi takaa.
      Mua ahdistaa sama ilmiö.
      Sosiaalisessa mediassa on nimenomaan _naisilla_ lähtenyt tietyt asiat täysin lapasesta.
      Ei ihan kaikilla, mutta suurimmalla osalla, mitä nuorempi sen pahempi.
      Miehillä tuntuu olevan oikeita hyviä/hauskoja keskusteluja ja on joillakin naisillakin, mutta se selfievyörytys ja muutenkin kaikki muoti ym typeryyksien tyrkytys ja keskinäinen ihkuttelu ja ystävän/kumppanin yletön kehuminen on jotain, mihin en vain pääse sisälle kun en kertakaikkiaan ymmärrä sitä touhua..
      Eihän ihmiset tavatessaankaan nuoleskele toisiaan taukoamatta "oot niin kaunis, oot niin upea, ai laav juu..

• jghlhlhlhlhl

Jotenkin tuntuu, ettet sitten ihan kuitenkaan tajunnut mitä aloittaja tarkoitti. Saatan toki olla väärässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe